Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 109 ... 112 Laatste
Acties:

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-04 17:13
Trillingen / onrustig onderstel Zeekr 7x Privilege

Ik heb sinds ik de auto heb opgehaald (nov '25) last van trillingen in de auto, ook na de bandenwissel (zomer/winter/zomer) en is ook aanwezig bij hogere snelheid. Ga de auto nu aanbieden bij Zeekr. Dit moet echt worden opgelost!

Hebben meerdere berijders dit probleem? Is het opgelost en wat was de oorzaak.

Alvast bedankt!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
PolestarB schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:14:

Ik heb sinds ik de auto heb opgehaald (nov '25) last van trillingen in de auto, ook na de bandenwissel (zomer/winter/zomer) en is ook aanwezig bij hogere snelheid. Ga de auto nu aanbieden bij Zeekr. Dit moet echt worden opgelost!

Alvast bedankt!
Ik heb t ook en dacht aan slecht uitbalanceren of hoogteslag oid. Volgende week dan ook een afspraak in Zeist om het te laten checken.

Hopelijk heeft het te doen met de banden.

[ Voor 5% gewijzigd door Medico op 09-04-2026 19:03 ]

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 12:24
lijkt of ik altijd achteraan sta met de update. nog niet beschikbaar in mijn app.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 10:21
bullseye1977 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:33:
lijkt of ik altijd achteraan sta met de update. nog niet beschikbaar in mijn app.
Same here

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 08:45
Net een stuk autosnelweg gereden en die LCC-paniek situaties echt opgezocht; kort(er) na een auto weer naar rechts, pas laat naar links, ook in het donker en met regen, maar 0 paniek en peeuw momenten. Die 2.1.2 lijkt wel heel ok (want dat was mijn grootste ergernis). Ik rij zonder automatic lane change.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
bullseye1977 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:33:
Updates worden gefaseerd in batches uitgerold. Denk aan iets als ~100 auto’s per dag.
Heb je na een 1/2 weken nog niks binnen, dan even HtH bellen.

Er is geen manier om “sneller aan de beurt” te komen.
Bij de vorige update waren er mensen die na 1–2 maanden nog niks hadden, maar uiteindelijk wel direct de nieuwste versie kregen (dus een versie oversloegen).
Dat betekent niet dat je wordt overgeslagen, vaak wordt het gewoon gecombineerd en krijg je alles in één keer uitgerold afhankelijk wat ze dan updaten.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
@Ian_ Laatst weer even naar Groen Goud Biervliet gereden om te laden bij ~14°C.
Ik begin het idee te krijgen dat dit geen echte 400+ kW lader is. Lijkt alsof ze hun claims wat hebben bijgesteld, want ik zie nu overal ineens disclaimers staan.

Google geeft max 350kW aan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ltptu42pJyS0A2fSlNys4OtTiVU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iroYOSLjMWXr83pxzcjEUWsE.png?f=fotoalbum_large
Zelfde geldt ook voor Fastned
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrovrHrWclOzkCoK6LlbmFXg0_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1r0I7z05KSSRCaSmkgoD6H0u.png?f=fotoalbum_large

Aangekomen met ~2% SOC, startte de sessie direct rond de 290 kW (±675 V / ~430 A), dus dat zat meteen goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzX7_Mfssx3Pw9a2CrSMHfjXV2M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9l17rpXwOGiMtjuMI7jgPda4.png?f=fotoalbum_large

Wat opviel was Max current bleef op 500 A staan (dus geen beperking vanuit de paal qua ampère)
In het begin zat ik stabiel rond de 280–300 kW
Rond ~50–60% begint hij duidelijk af te bouwen
Richting 90–100% zakt hij flink terug (logisch), tot ~60 kW bij 99%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRuIiXG-nBLrYuSEk7J_aT8miSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ai2QTmMywL7iIAiJxROg4cXY.png?f=fotoalbum_large
In totaal ~77 kWh geladen in ~20 min. Gemiddelde kwam uit rond 60 kW, maar dat wordt natuurlijk gedrukt door het laatste stuk (80–100%).

Belangrijk detail: in de app zie je ook “Limited by vehicle”, dus de beperking zat hier niet in de paal maar in de auto (BMS/thermals/laadcurve).
Mijn vermoeden dat de auto limiteert zelf (temperatuur / laadcurve).
Of iemand vóór mij heeft de paal zwaar belast, maar gezien de 500 A beschikbaar lijkt dat minder waarschijnlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6pLLtu6dGmSm2SV1pL9IEBtkCA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PT0uCDVgAXM9mV1IwQJTOFrE.png?f=fotoalbum_large

Al met al gewoon een nette sessie — vooral die eerste 10–15 minuten waar hij rond de 300 kW blijft hangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-gxM1o27qgKxVcePlw9fLXk3sI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mBg01RnReSPVIT9lahX3XOL8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 10-04-2026 00:48 ]

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 00:38:
@Ian_ Laatst weer even naar Groen Goud Biervliet gereden om te laden bij ~14°C.
Ik begin het idee te krijgen dat dit geen echte 400+ kW lader is. Lijkt alsof ze hun claims wat hebben bijgesteld, want ik zie nu overal ineens disclaimers staan.

Google geeft max 350kW aan
[Afbeelding]
Zelfde geldt ook voor Fastned
[Afbeelding]

Aangekomen met ~2% SOC, startte de sessie direct rond de 290 kW (±675 V / ~430 A), dus dat zat meteen goed.
[Afbeelding]

Wat opviel was Max current bleef op 500 A staan (dus geen beperking vanuit de paal qua ampère)
In het begin zat ik stabiel rond de 280–300 kW
Rond ~50–60% begint hij duidelijk af te bouwen
Richting 90–100% zakt hij flink terug (logisch), tot ~60 kW bij 99%.
[Afbeelding]
In totaal ~77 kWh geladen in ~20 min. Gemiddelde kwam uit rond 60 kW, maar dat wordt natuurlijk gedrukt door het laatste stuk (80–100%).

Belangrijk detail: in de app zie je ook “Limited by vehicle”, dus de beperking zat hier niet in de paal maar in de auto (BMS/thermals/laadcurve).
Mijn vermoeden dat de auto limiteert zelf (temperatuur / laadcurve).
Of iemand vóór mij heeft de paal zwaar belast, maar gezien de 500 A beschikbaar lijkt dat minder waarschijnlijk.
[Afbeelding]

Al met al gewoon een nette sessie — vooral die eerste 10–15 minuten waar hij rond de 300 kW blijft hangen.
[Afbeelding]
De Autel DC Maxicharger’s kunnen echt +400 kW laden. De kabels die ze gebruiken, die wordt door iedereen gebruikt (500 A continuous en 600 A boost @40C). Ik denk dat de netaansluiting te duur werd.

Wat je hier ziet is Zeekr zijn keuze om AC voorrang te geven op DC. Iets in de firmware is veranderd waardoor DC laden ‘nog’ minder goed werkt.

Pre-heating warmt maar op tot 20C ipv 25C. Als jij met 14C naar een lader werkt en de batterij onder de 20% warmt niet meer op, dan is je batterij afgekoeld als je daar bent.

Ik heb het al eerder gezegd maar “Solar Radiation” meegenomen kan je in Nederland 4/12 maanden snelladen maximaal en verder heb je pech.

Ter vergelijking, sinds de update 2.1.1 is de preheating bij Zeekr 0,1 kW (vermogen). Tesla zit op de 4,0 kW (FACTOR x40).

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

ubzY3.eMBstiLL schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 00:38:
[Afbeelding]
Ik kom op een gemiddelde uit van 232kW, die 60kW in je screenshot is zo te zien het huidige laadvermogen en niet het gemiddelde.

[ Voor 9% gewijzigd door SpongeRob op 10-04-2026 08:41 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
Ian_ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 06:41:
[...]

De Autel DC Maxicharger’s kunnen echt +400 kW laden. De kabels die ze gebruiken, die wordt door iedereen gebruikt (500 A continuous en 600 A boost @40C). Ik denk dat de netaansluiting te duur werd.

Wat je hier ziet is Zeekr zijn keuze om AC voorrang te geven op DC. Iets in de firmware is veranderd waardoor DC laden ‘nog’ minder goed werkt.

Pre-heating warmt maar op tot 20C ipv 25C. Als jij met 14C naar een lader werkt en de batterij onder de 20% warmt niet meer op, dan is je batterij afgekoeld als je daar bent.

Ik heb het al eerder gezegd maar “Solar Radiation” meegenomen kan je in Nederland 4/12 maanden snelladen maximaal en verder heb je pech.

Ter vergelijking, sinds de update 2.1.1 is de preheating bij Zeekr 0,1 kW (vermogen). Tesla zit op de 4,0 kW (FACTOR x40).
Waar zie je dit? Ritstatistieken?
Probeer het nu zelf even te te reproduceren.
Als dit zo is lijkt me dit een easy fix? Temp aanpassing naar 25 graden en vermogen omhoog naar preconditioning?

Lezen we mee Zeekr? 😁😁

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:23:
[...]

Waar zie je dit? Ritstatistieken?
Probeer het nu zelf even te te reproduceren.
Als dit zo is lijkt me dit een easy fix? Temp aanpassing naar 25 graden en vermogen omhoog naar preconditioning?

Lezen we mee Zeekr? 😁😁
Quote vanuit Zeekr zelf

• 4v4t4r
Ian_ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:14:
[...]

Quote vanuit Zeekr zelf
ah ok - ja dan kan ik lastig checken zelf ! Maar zoals eerder gezegd, lijken me easy fixes ! (moeten ze het wel weten/doen)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:32:
[...]

ah ok - ja dan kan ik lastig checken zelf ! Maar zoals eerder gezegd, lijken me easy fixes ! (moeten ze het wel weten/doen)
Je kan het zelf ook goed zien als je naar het totale verbruik van batterij kijkt en dan bij (battery conditioning).

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-04 17:13
Medico schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:57:
[...]

Ik heb t ook en dacht aan slecht uitbalanceren of hoogteslag oid. Volgende week dan ook een afspraak in Zeist om het te laten checken.

Hopelijk heeft het te doen met de banden.
Ben heel benieuwd of ze het in Zeist voor je kunnen oplossen. Mijn afspraak staat voor eind april. Volgens mijn bandenboer zijn de banden en velgen bij mij niet het probleem.... Ik hoor graag of het volgende week is opgelost!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18
Ik vraag mij af of het in de aandrijfassen kan zitten. Die krijgen met al dat vermogen nogal wat voor hun kiezen.. Wacht eerst de winter naar zomer bandenwissel af.

Ik merk ook dat er een soort van speling zit wanneer je zachtjes wat stroom geeft en iets verplaatst. Vraag mij af of dat geen onbalans geeft en of de speling (als dat het is) groter gaat worden.

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 22:21
Ik vind toch wel dat de LCC een stuk beter is sinds 2.1.2. Veel minder paniek reacties in mijn ritje (30 km) na de update vanmorgen... ben benieuwd hoe ik het de komende dagen/weken ervaar.

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• tbee
nikagl schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:12:
Ik vind toch wel dat de LCC een stuk beter is sinds 2.1.2. Veel minder paniek reacties in mijn ritje (30 km) na de update vanmorgen... ben benieuwd hoe ik het de komende dagen/weken ervaar.
"minder", had je ze dan nog wel?

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:42
PolestarB schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:38:
[...]

Ben heel benieuwd of ze het in Zeist voor je kunnen oplossen. Mijn afspraak staat voor eind april. Volgens mijn bandenboer zijn de banden en velgen bij mij niet het probleem.... Ik hoor graag of het volgende week is opgelost!
Hier al diverse keren in Zeist geweest. Ze kunnen er verder niets meer aan doen en geven aan dat ik op een software update dien te wachten..

• Ian_
Ik wacht nog rustig af tot ik ook de update binnen heb.

• nskr83
  • Laatst online: 11:58
Gezien het aantal verkochte voertuigen gaat de uitrol van upgrades veel te langzaam. Zodra de software beschikbaar is, zou deze binnen enkele dagen voor iedereen toegankelijk moeten zijn.

• bullseye1977
nskr83 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:23:
Gezien het aantal verkochte voertuigen gaat de uitrol van upgrades veel te langzaam. Zodra de software beschikbaar is, zou deze binnen enkele dagen voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
inderdaad! Waneer je met smart wacht op de update (LCC die soms je stuur uit je handen trekt in paniek) en die wordt pas dagen of een week later aangeboden is toch wel traag te noemen.. Ach ja toch iets om over te zeuren als een echte Nederlander.....

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-04 10:31
PolestarB schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:14:

Alvast bedankt!
Ik heb het ook gehad aan 1 wiel. Oorzaak bij mij was waarschijnlijk te hard gas geven of remmen net na het monteren van nieuwe banden. Die zitten dan nog niet goed vast en draaien dan op de velg. De positie van de balansgewichtjes klopt dan niet meer en dan gaat je wiel trillen. Na de laatste wissel heb ik en dag heel rustig gereden en sindsdien geen last meer.

• nikagl
tbee schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:46:
[...]

"minder", had je ze dan nog wel?
Nee, nog geen paniek-reaktie tijdens dit 30km woon-werk tripje... ik ga het na de vrijmibo en komend weekend verder proberen :)

• nskr83
  • Laatst online: 11:58
bullseye1977 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:43:
[...]

inderdaad! Waneer je met smart wacht op de update (LCC die soms je stuur uit je handen trekt in paniek) en die wordt pas dagen of een week later aangeboden is toch wel traag te noemen.. Ach ja toch iets om over te zeuren als een echte Nederlander.....
Ja ja.. ;)

Het gaat hier om de distributie van een reeds voorbereide software-update. In Nederland rijden ongeveer 1.000 Zeekr 7X-voertuigen. In principe zou zo’n uitrol – zeker bij een kleine update – binnen enkele uren afgerond kunnen zijn. Anyways.

• Ian_
Dit is de brochure van de Zeekr 7GT die op hetzelfde platform draait. Benieuwd of dan met de release daarvan ook dezelfde firmware en functies naar de 7X komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ki06t-aJDfhzy15du_qa0VVIx94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2AVk5F0yYp9iE8GuuiHnwVLg.png?f=fotoalbum_large

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:47
nikagl schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:12:
Ik vind de LCC ook een stuk beter werken. Echter heb ik nog wel het probleem dat na uitschakeling na 10-15min het stuur erg zwaar aanvoelt en ik de hele tijd moet corrigeren om rechtdoor te rijden. Vergelijkbaar met het probleem wat hier al veel vaker is besproken... De fix is inderdaad om de instelling van trilling naar geluid (of uit) te zetten. Voor LCC lijkt hier nog geen oplossing voor te zijn, of zie ik dat verkeerd?

• nikagl
Ja, herkenbaar. Het is echt veel beter maar ook het remmen en nog steeds soms niet logisch reageren op rijbanen (vooral in de file) is nog in mindere mate aanwezig

• Boterhamzal
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 22:40
Ik zie hier alleen maar problemen met adaptieve cruise control voorbij komen. Voor mijn gevoel zou 80% opgelost zijn als we gewoon een “domme” cruise control optie zouden krijgen? Of ben ik hier de enige?

• tbee
Boterhamzal schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:04:
Ik zie hier alleen maar problemen met adaptieve cruise control voorbij komen. Voor mijn gevoel zou 80% opgelost zijn als we gewoon een “domme” cruise control optie zouden krijgen? Of ben ik hier de enige?
Ik vind hem eigenlijk wel prima. Ik denk ook dat sommigen een wat, hmmmm, fanatiekere rijstijl hebben dan dat de ACC ondersteund. :9

• nikagl
Als je een Volvo of polestar gereden hebt voor de 7x begrijp je wat we bedoelen…maar goed, is appels met peren vergelijken I guess (ondanks dat het allemaal geely is en ze dus van elkaar zouden kunnen leren)…

• Ian_
nikagl schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:10:
Als je een Volvo of polestar gereden hebt voor de 7x begrijp je wat we bedoelen…maar goed, is appels met peren vergelijken I guess (ondanks dat het allemaal geely is en ze dus van elkaar zouden kunnen leren)…
Voor het werk regelmatig in het buitenland en huur dan ook vaak een auto.

MB & BMW (zegt een niet fan van beide merken) hebben het zoveel beter voor elkaar, de afstand tussen de voertuigen is kleiner en wanneer een auto ertussen gaat rustig afremmen. Het voelt allemaal natuurlijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 10-04-2026 23:25 ]

• Ian_
Het zijn maar 2 dagen, maar afgezien van Zeekr ken ik geen enkel ander device met OTA of updates waarbij de rollout over meerdere dagen gaat.

We wachten het weekend maar af…

• nikagl
Volvo en polestar waren ook gefaseerd op vin en kon ook soms meerdere dagen duren

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
SpongeRob schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:10:
[...]

Ik kom op een gemiddelde uit van 232kW, die 60kW in je screenshot is zo te zien het huidige laadvermogen en niet het gemiddelde.
Correct, had de zin een beetje verkeerd getypt, 60kW is inderdaad puur voor het laatste stuk van 80-100%.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ian_ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 06:41:
[...]

Toch wel? Dan blijf ik daar gewoon testen totdat ik die 400+ kW op m’n teller zie verschijnen. Wordt vervolgd 😄

Wat waren jou locatie's + adres ookal weer welke 400+ kW aankonden?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Frietkot schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 17:21:
[...]
Echter heb ik nog wel het probleem dat na uitschakeling na 10-15min het stuur erg zwaar aanvoelt en ik de hele tijd moet corrigeren om rechtdoor te rijden. Voor LCC lijkt hier nog geen oplossing voor te zijn, of zie ik dat verkeerd?
Klopt, was mij ook al opgevallen.
Heb dit zo’n 2 maanden geleden al gemeld in de BA. In het begin was het dev team hier intern nog niet eens van op de hoogte. Inmiddels hebben meerdere mensen hetzelfde issue gemeld en zijn ze er actief mee bezig om het zo snel mogelijk te fixen.

Moet zelf nog even checken of het in v2.1.2 nog aanwezig is. Zo ja, dan sturen we Krypton weer even een update.
Adviseer je om dit zelf ook even goed te testen, endan in de zelfde post je bevindingen te delen met de dev team.

Post titel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CFdtUy3LdFkmiquDsycD1I7_rI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/imazYGINUmQudqxfBuYu6I3S.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 11-04-2026 02:49 ]

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 02:09:
[...]

Toch wel? Dan blijf ik daar gewoon testen totdat ik die 400+ kW op m’n teller zie verschijnen. Wordt vervolgd 😄

Wat waren jou locatie's + adres ookal weer welke 400+ kW aankonden?
NIO Power Charger 3.0 (480 kW maximaal theoretisch)
https://maps.app.goo.gl/i6a31XDFt5BpZR3w8?g_st=ic

Fastned Pilot site (425 kW maximaal theoretisch)
https://maps.app.goo.gl/cZ6Yskw15qk36B5R7?g_st=ic

• Frietkot
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 02:38:
[...]

Klopt, was mij ook al opgevallen.
Heb dit zo’n 2 maanden geleden al gemeld in de BA. In het begin was het dev team hier intern nog niet eens van op de hoogte. Inmiddels hebben meerdere mensen hetzelfde issue gemeld en zijn ze er actief mee bezig om het zo snel mogelijk te fixen.

Moet zelf nog even checken of het in v2.1.2 nog aanwezig is. Zo ja, dan sturen we Krypton weer even een update.
Adviseer je om dit zelf ook even goed te testen, endan in de zelfde post je bevindingen te delen met de dev team.

Post titel:
[Afbeelding]
Dank! Heb hem +1 gedaan.

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 28-04 22:36
Ik las dat Tesla in een Full Self-Driving (Supervised) modus binnenkort de weg op mogen in Nederland, mooie mijlpaal!

Is het eigenlijk bekend of onze 7X technisch gezien dat 'niveau' kan behalen? Ik weet dat de 7x in China is uitgerust met lidar, maar dat zijn de Tesla's natuurlijk ook niet.

https://www.nu.nl/economi...-weg-op-in-nederland.html

• tbee
Jasper-NL schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:31:
Ik las dat Tesla in een Full Self-Driving (Supervised) modus binnenkort de weg op mogen in Nederland, mooie mijlpaal!

Is het eigenlijk bekend of onze 7X technisch gezien dat 'niveau' kan behalen? Ik weet dat de 7x in China is uitgerust met lidar, maar dat zijn de Tesla's natuurlijk ook niet.

https://www.nu.nl/economi...-weg-op-in-nederland.html
Het mag vanaf nu, op AI4 Tesla's. Onze 7X heeft grofweg hetzelfde NPU vermogen als een AI3 en Tesla is van plan de huidige software daar naar te backporten. Dus in theorie zou het moeten kunnen. Of iig stukken beter dan nu. Maar Zeekr houdt van aan Lidar i.p.v. vision only van Tesla en dat hebben we niet. Daarom kunnen die van ons niet wat ze in China wel kunnen.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11:28

RCZ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFnG0ERMZ4FfSYusfq1JMwYcCh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJAnJYxGC9IbHmO6oU7upkmq.jpg?f=fotoalbum_large

Autoweek heeft het issue met het stuurgedrag ook ontdekt. Zit in LCC. Goede uitlijning is ook belangrijk en bandenspanning op 3.0 bar. Sinds update 2.1.2 stuurt mijn LR gewoon goed zonder dat ik de waarschuwing rijstrook op geluid of uit heb staan. LCC gebruik ik nooit. ACC ook niet. Geef mij maar gewoon de ouderwetse cruisecontrol. Gisteren ook de caravan van 1800 kg erachter gehad. Zeer goede caravantrekker. Zelfs stabieler dan mijn Mercedes GLE (leeggewicht 2505 kg). Zeekr is strakker geveerd. Verbruik met gemiddeld 95 km per uur was 33 KW per 100 km op een rit van 150 km. Gunstiger dan ik had verwacht. Had gerekend op ongeveer 38 KW.

• tbee
Voor de mensen die het interessant vinden: ik heb een offerte gekregen voor de upgrade van het audio systeem. Dit is een stapeling; dus je doet 1, of 1 en 2, of 1,2 en 3. In het kort:
1. Opnieuw aansturen van bestaande speakers met nieuwe eindversterker en toevoeging subwoofer (onder de deksel in de kofferruimte). 4499 incl. BTW.
2. Tevens vervangen 3-weg voorspeakers. Tussen de 1189 en 1599 incl BTW afhankelijk van de gekozen speakers.
3. Tevens vervangen achterspeakers. Tussen de 969 en 1389 incl BTW afhankelijk van de gekozen speakers.

Vooral die eindversterker (Helix V Eighteen) maakt het duur, dat ding alleen is al bijna 2000 euro. Maar het heeft de benodigde kanalen om uiteindelijk voldoende speakers te kunnen vervangen. Als je meer details wilt hebben, neem even contact op.

Ik persoonlijk heb nog geen idee. Het is fucking veel geld voor dat als je de muziek harder zet, de helft van de nummers vervelend zijn in de hoge tonen. Ik hoop nog steeds dat het met die ZTuner op te lossen is, is een volgende update. (Iemand enig idee wanneer die komt? 😆)

• Frietkot
Nadat ik de auto heb gedeeld via de Zeekr app met mijn vriendin, probeer ik haar telefoon ook te koppelen via Digital Key 3.0. Dit heb ik namelijk ook met mijn eigen telefoon. Haar telefoon is een iPhone 16 Pro. Ik heb gelezen dat er mensen zijn die dit werkend hebben gekregen op deze telefoon. Helaas staat in haar Zeekr app alleen de Digital Key 1.0, en deze heeft geen passive entry. Via instellingen op de iphone zelf heb ik alle toestemming gegeven. Heeft iemand een idee hoe ik dit misschien kan oplossen? Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Frietkot op 11-04-2026 20:51 ]

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:24
Het zou ook wel fijn zijn als dat lijstje met ondersteunde telefoons eens uitgebreid wordt...

• RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 10:48
Ian_ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:38:
Dit is de brochure van de Zeekr 7GT die op hetzelfde platform draait. Benieuwd of dan met de release daarvan ook dezelfde firmware en functies naar de 7X komen:

[Afbeelding]
Zou wel leuk zijn als dit ook mogelijk is bij de 7x later. Zou wel moeten, ben benieuwd.

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:40
Frietkot schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:46:
Nadat ik de auto heb gedeeld via de Zeekr app met mijn vriendin, probeer ik haar telefoon ook te koppelen via Digital Key 3.0. Dit heb ik namelijk ook met mijn eigen telefoon. Haar telefoon is een iPhone 16 Pro. Ik heb gelezen dat er mensen zijn die dit werkend hebben gekregen op deze telefoon. Helaas staat in haar Zeekr app alleen de Digital Key 1.0, en deze heeft geen passive entry. Via instellingen op de iphone zelf heb ik alle toestemming gegeven. Heeft iemand een idee hoe ik dit misschien kan oplossen? Alvast bedankt!
Ik gebruik een iPhone 16 Pro Max en heb het werkend gekregen (mijn partner is admin) door de Zeekr‑app te resetten en opnieuw te installeren. In de auto heb ik vervolgens een nieuwe schone 3.0 key aangemaakt, rechtstreeks via het ingelogde account van mijn vriendin, maar op mijn eigen telefoon. Daarna heb ik deze 3.0 key gekoppeld aan mijn iOS‑wallet. Vervolgens heb ik de sleutel via iOS‑wallet met mijn vriendin gedeeld en heb ik in de app weer opnieuw ingelogd met mijn eigen Zeekr‑account. De key werkt nu op beide toestellen.

• nikagl
Precies dat wilde ik zeggen toen ik voorgaande las:

Wallet key in iOS delen ipv een nieuwe aanmaken…

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
nikagl schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:49:
Precies dat wilde ik zeggen toen ik voorgaande las:

Wallet key in iOS delen ipv een nieuwe aanmaken…
Yep dit werkt perfect, gewoon de key delen via de Wallet app in iOS.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• bullseye1977
Snellader vindt ik toch vaak een hit en miss. Condities zijn ok.. 16 graden soc 14% en dan maar 80kw bij een 400kw paal..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1ZxFLKrgAgh6yK5CDxI6y2GPWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhEkF861m6iKv4MAUns7r3MO.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
bullseye1977 schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:00:
Snellader vindt ik toch vaak een hit en miss. Condities zijn ok.. 16 graden soc 14% en dan maar 80kw bij een 400kw paal..

[Afbeelding]
Welke locatie?
Hoeveel mensen op de locatie?

• Frietkot
St3ve-0 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:34:
[...]

Ik gebruik een iPhone 16 Pro Max en heb het werkend gekregen (mijn partner is admin) door de Zeekr‑app te resetten en opnieuw te installeren. In de auto heb ik vervolgens een nieuwe schone 3.0 key aangemaakt, rechtstreeks via het ingelogde account van mijn vriendin, maar op mijn eigen telefoon. Daarna heb ik deze 3.0 key gekoppeld aan mijn iOS‑wallet. Vervolgens heb ik de sleutel via iOS‑wallet met mijn vriendin gedeeld en heb ik in de app weer opnieuw ingelogd met mijn eigen Zeekr‑account. De key werkt nu op beide toestellen.
Dank voor de reacties! Het is op deze manier gelukt, erg fijn!'

• MarcelV00
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 18:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMVxgpN_PXoFosYj-zYKH5bVCIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJYPbLrpfkvCGRLRImr1d2OL.jpg?f=fotoalbum_largesinds een aantal dagen heb ik de melding “storing bij hulp voorwaarts parkeren”. Zijn er meer Zeekr rijders die dit probleem herkennen?

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-04 20:40
MarcelV00 schreef op zondag 12 april 2026 @ 18:12:
[Afbeelding]sinds een aantal dagen heb ik de melding “storing bij hulp voorwaarts parkeren”. Zijn er meer Zeekr rijders die dit probleem herkennen?
MarcelV00 schreef op zondag 12 april 2026 @ 18:12:
[Afbeelding]sinds een aantal dagen heb ik de melding “storing bij hulp voorwaarts parkeren”. Zijn er meer Zeekr rijders die dit probleem herkennen?
Ik heb de melding al weken bij achterwaarts parkeren. Ze dachten eerste de sensor, maar was het niet. Morgen breng ik de 7x weer weg zodat ze meerdere dagen kunnen checken en oplossen. Hopen dat het nu gefixt wordt.

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:48
Ik lees veel lovende reviews over de 7X, maar als ik hier door het topic scroll dan kom ik wel vaak dezelfde (basis) problemen tegen. Zijn er mensen die de 7X zelf aangeschaft en daar achteraf enigszins spijt van hebben. Zelf rij ik een Model 3 uit 2019 en ben daar best tevreden over. De bouw kwaliteit kan een stuk beter, maar over het algemeen rijd ik met plezier in de auto. We zijn wel toe aan een maatje groter, dus ben nu aan het oriënteren. De 7X staat op papier hoog op de lijst, maar als ik hier zo de ervaringen lees word ik daar wel sceptisch van.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 21:25
synorluna schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:20:
Ik lees veel lovende reviews over de 7X, maar als ik hier door het topic scroll dan kom ik wel vaak dezelfde (basis) problemen tegen. Zijn er mensen die de 7X zelf aangeschaft en daar achteraf enigszins spijt van hebben. Zelf rij ik een Model 3 uit 2019 en ben daar best tevreden over. De bouw kwaliteit kan een stuk beter, maar over het algemeen rijd ik met plezier in de auto. We zijn wel toe aan een maatje groter, dus ben nu aan het oriënteren. De 7X staat op papier hoog op de lijst, maar als ik hier zo de ervaringen lees word ik daar wel sceptisch van.
Absoluut geen spijt. Nu sinds begin juni al 31000 km gereden en erg blij. Ja, ik zie genoeg verbeterpunten, heb daar zeker geen spijt van.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Geef even aan wat voor jou echt belangrijk is in je zoektocht naar een nieuwe auto, en wat je verwacht van bijvoorbeeld de 7X t.o.v. je Tesla.
Wat zijn je must-haves? En wat zou je eventueel kunnen missen van je Tesla als je de overstap maakt?

Heb je daarnaast al een idee welke uitvoering je op het oog hebt?

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 14:32
Bij mij is het toch wel wat gemengde gevoelens.
An sich rij ik wel graag met de auto MAAR volgende punten storen mij mateloos:
  • Lane assist is ondermaats. Deze geeft aan dat ik bijna tegen de lijn aan rij terwijl ik in het midden rij
  • Condensatie tussen raam en camera als het vriest (4x voor gehad) -> geen oplossing vanuit Zeekr -> moet dit zelf opvolgen om opgelost te krijgen
  • Stuurverwarming wordt niet echt warm -> "we weten dit"
  • Sinds kort klaagt de auto zeer snel en vaak dat er geen handen op het stuur zijn en dat ik mijn handen op het stuur dien te plaatsen, terwijl er een hand op het stuur is
  • De cruise kent ook enkele zware fouten. Ik ken meerdere plaatsen waar de cruise voor autos die duidelijk geparkeerde staan op zeer verre afstand, begint te remmen, dan optrekken om dan plots weer te beginnen remmen.
  • Ondanks ik de richtingaanwijzer heb opstaan en een wagen zich op een andere rijstrook zich bevindt, denkt de Zeekr dat niet en trekt deze mij zeer hard terug in de rijstrook dat ik mij bevond.
  • Mijn vrouw is snel wagenziek en wordt in deze wagen nog sneller wagenziek ondanks eco stand.

EDIT:
  • Ik vergeet nog het grote probleem van de condensatie tussen voorruit en camera waardoor de auto een domme doos wordt. Zeekr lost dit niet op.
Vroeger meerdere merken gereden en Zeekr loopt ver achter met hun LCC/ACC in vergelijking met deze.
Enkele van deze punten zouden mij gewoon opgelost kunnen worden door een gewone cruise control (niet eentje die automatisch afremt en afstand houdt) aan te bieden maar dat doet Zeekr niet. Deze mis ik wel.

Meerdere van deze zaken vind ik echter wel zeer gevaarlijk. Mijn kinderen en vrouw zeggen vaker wel eens: "wat doe jij nu?" omdat een of ander veiligheidssysteem weer een foute inschatting had gemaakt.

Hopelijk verbetert het gedrag snel met de nieuwe software updates.

[ Voor 3% gewijzigd door Snobbieh op 13-04-2026 09:57 ]

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• 4v4t4r
Snobbieh schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:38:
[...]

• Lane assist is ondermaats. Deze geeft aan dat ik bijna tegen de lijn aan rij terwijl ik in het midden rij
  • Condensatie tussen raam en camera als het vriest (4x voor gehad) -> geen oplossing vanuit Zeekr -> moet dit zelf opvolgen om opgelost te krijgen
  • Sinds kort klaagt de auto zeer snel en vaak dat er geen handen op het stuur zijn en dat ik mijn handen op het stuur dien te plaatsen, terwijl er een hand op het stuur is
  • De cruise kent ook enkele zware fouten. Ik ken meerdere plaatsen waar de cruise voor autos die duidelijk geparkeerde staan op zeer verre afstand, begint te remmen, dan optrekken om dan plots weer te beginnen remmen.
  • Ondanks ik de richtingaanwijzer heb opstaan en een wagen zich op een andere rijstrook zich bevindt, denkt de Zeekr dat niet en trekt deze mij zeer hard terug in de rijstrook dat ik mij bevond.
  • Mijn vrouw is snel wagenziek en wordt in deze wagen nog sneller wagenziek ondanks eco stand.
Vroeger meerdere merken gereden en Zeekr loopt ver achter met hun LCC/ACC in vergelijking met deze.
Enkele van deze punten zouden mij gewoon opgelost kunnen worden door een gewone cruise control (niet eentje die automatisch afremt en afstand houdt) aan te bieden maar dat doet Zeekr niet. Deze mis ik wel.

Meerdere van deze zaken vind ik echter wel zeer gevaarlijk. Mijn kinderen en vrouw zeggen vaker wel eens: "wat doe jij nu?" omdat een of ander veiligheidssysteem weer een foute inschatting had gemaakt.

Ik rij hierdoor zelf gewoon zonder ACC/LCC - maar ik deel je mening dat deze echt ondermaats is en krijg ook de klachten vanuit de mensen in de auto hierover. Zou dit graag voor Zeekr zien als primair issue met quick fix (liever dan andere kleine dingen) want het is gewoon soms gevaarlijk !

Ik ben nu bijna 48 - rij sinds mn 20e lease autos - maar dit is veruit mn meest favo auto qua rij en zit gemak, vooral op de lange stukken ( ik reed van VW, BMW, Volvo, etc etc) Dus als het het CC debakel is opgelost ben ik happy !

Zeekr 7x Privilege AWD

• tbee
Ik heb op dit moment een model S en de 7X, dus ik kan ze goed vergelijken.
  • Tesla rijdt strakker. Ik las hier dat iemand wagenziek wordt in de 7X, en inderdaad deint hij meer, ook in vergelijking met een model Y. Eigenlijk rijdt de 7X zoals vroeger de typische Amerikaanse auto's reden. Mijn vriendin vindt dat juist weer plezieriger, dus het gaat om persoonlijke smaak.
  • Autopilot van Tesla doet rare dingen, dan vind ik de systemen van de 7X voorspelbaarder. Maar ik ben heel benieuwd hoe goed Tesla's FSD is. Eerlijk gezegd: als ik geweten had dat dat zo snel beschikbaar zou zijn, had ik de 7X niet gekocht maar de model Y, als nerd ben ik daar toch nieuwsgierig naar.
  • Audio in de Tesla is beter.
  • Fysiek in de auto is de 7X superieur: met een scherm voor de bestuurder, de ruimte op de 2e rij (zeker ook de hoofdruimte), dat is echt een standje hoger. En uiteindelijk ook de reden waar ik de 7X gekocht heb: mijn zoon is 1.90 en zit krapjes in de model Y. Model S past achterin eigenlijk niet, laat staan de model 3.
  • De elektrische deuren zijn eigenlijk onzin, met de hand gaat sneller.
Dus samengevat: als je verwacht dat je kinderen behoorlijk groot worden, dan is de 7X een goede keuze. Wil je een luxe gevoel ook. Ga je voor wat sportiever rijgedrag of volwassenere software, dan is Tesla de juiste keuze. Uiteindelijk is mijn keuze bepaalt door wat het beste is voor het gezin.

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-04 15:07
Zaterdag een proefrit gehad in Zeekr 7x core/business edition. T.h.v. de achterbank zit er onder het afvalbakje een soort gat met wat lijkt een hendel. De medewerker wist mij niet te vertellen of het een functie had gek genoeg.
Verder zat er boven het raam t.h.v. achterbank een kunststof element wat ik niet kon plaatsen. De functie ben ik vergeten na te vragen. Mogelijk heeft men hier een antwoord op beide?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vEdnVWBg6li93pMTG_umGk9Mdc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RP3Yk2EIA3aseV9NG9kbj9vq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6K9LlMxnxJOR-JXUcWSVvFKSOU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UyjnKmfY7R40AWCoWFRG7SXh.png?f=user_large

• MvRtje
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyUNy7AMZlf4w7gtIl0ok99b33w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CawSkHAAv8VX7ZfGjH37YYm4.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk gaan ze niet teveel verschil maken in de software met de 7GT?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• Ian_
MvRtje schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:49:
[Afbeelding]

Hopelijk gaan ze niet teveel verschil maken in de software met de 7GT?
Alle functionaliteiten van de 7GT stonden ook op de brochure van de 7X, daarnaast hebben ze dezelfde processor dus ik begrijp het niet helemaal.

Anyway, 2 maanden geleden een 7GT besteld en lever mijn 7X in Juli in

• MvRtje
  • Nu online
Ian_ schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:26:
[...]

Alle functionaliteiten van de 7GT stonden ook op de brochure van de 7X, daarnaast hebben ze dezelfde processor dus ik begrijp het niet helemaal.

Ik vind het ook apart, wachten maar weer af.

Ah wat is je reden van switch? Ik zou er zelf persoonlijk niet aan moeten denken.. maar ik ben dan ook bijna 2 meter lang. Al vind ik de 7GT wel erg mooi!

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 15:12
Ian_ schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:26:
[...]

Heb je dit kunnen regelen met je leasemaatschappij? Ben erg benieuwd want vind de 7GT echt prachtig!!

• Ian_
MvRtje schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:34:
[...]

Ik vind het ook apart, wachten maar weer af.

Ah wat is je reden van switch? Ik zou er zelf persoonlijk niet aan moeten denken.. maar ik ben dan ook bijna 2 meter lang. Al vind ik de 7GT wel erg mooi!
80% van de tijd zit ik zelf in de auto, twee kleine kinderen (onder de 3) dus een SUV model niet nodig en vind de 7GT prachtig.

Zelf ben ik 1,85m en een lang bovenlichaam maar kon vrijwel meteen een goede zit positie vinden en had overal genoeg ruimte. Het is inderdaad meer een auto die zich naar de rijder vormt ipv een open ‘werkplaats’.

Zelf heb ik de 7X al een jaar komende week en had toen de 7LR launch edition genomen (LM en budget). Nu heb ik de 7GT Privilege launch edition kunnen nemen.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:35
Smi3l schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:45:
Zaterdag een proefrit gehad in Zeekr 7x core/business edition. T.h.v. de achterbank zit er onder het afvalbakje een soort gat met wat lijkt een hendel. De medewerker wist mij niet te vertellen of het een functie had gek genoeg.
Verder zat er boven het raam t.h.v. achterbank een kunststof element wat ik niet kon plaatsen. De functie ben ik vergeten na te vragen. Mogelijk heeft men hier een antwoord op beide?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die eerste foto: daar kun je het middencosole mee ontgrendelen/eruit halen. DIt is een modulair stuk dat je kunt vervangen door o.a. een koelkastje op de chinese markt.

2d: is dat niet gewoon een haakje?

• Ian_
Rmaxx schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:23:
[...]

Die eerste foto: daar kun je het middencosole mee ontgrendelen/eruit halen. DIt is een modulair stuk dat je kunt vervangen door o.a. een koelkastje op de chinese markt.

2d: is dat niet gewoon een haakje?
2e foto inderdaad kan je een jas oid aan ophangen.

• Pete80
Snobbieh schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:38:
[...]

EDIT:
  • Ik vergeet nog het grote probleem van de condensatie tussen voorruit en camera waardoor de auto een domme doos wordt. Zeekr lost dit niet op.

Ik herken niet alles, maar toch zeker genoeg. Gelukkig maar 1 keer gehad dat de front camera beslagen was en alle toeters en bellen bleven afgaan. ACC gebruik regelmatig maar wel met een gebruiksaanwijzing, LCC proberen ik te vermijden, ook omdat ik de nieuwe update nog niet heb gehad. Ten eerste moet die stomme pingel uit wanneer je de LCC deactiveerd, wat een vervelend iets is dat. (Ik in ieder geval) ben veel aan het spelen met de ACC om uit te zetten en weer te activeren, dat belet mij echt om LCC verder te proberen.

Verder valt het mij op dat het gedrag van de auto zo onvoorspelbaar is. Ik rij bijvoorbeeld vaak op de N11, maar de snelheid snapt mijn 7X echt niet. De autoweg borden worden niet altijd herkend, ook al rij ik er alleen, dan de ene dag werkt alles zoals je zou verwachten, alle borden worden herkend en mag je keurig 100 rijden. Dan de dag erop mag je er 110 rijden, en een dag later worden de autoweg borden helemaal niet meer herkend.

Dit geldt ook voor de 100 (tussen 6 en 19) borden, zo wispelturig die herkenning. Ook een stuk N weg, daar mag ik 80, en de auto naar gelang het ochtendhumeur mag ik daar 50, 60 of 80. Soms perfect en meestal fout.

Ik heb nog geen regelmaat kunnen vinden hierin. Ook lastig de borden op de snelweg van 90 bij nat wegdek, die worden ook willekeurig wel of niet herkend, maar dat zou nog kunnen liggen aan de weersvoorspelling bedenk ik me nu.

Overigens nog steeds tevreden, de auto rijdt verder geweldig.

• WizzyBrown
  • Nu online
Pete80 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:47:
[...]

Ik herken niet alles, maar toch zeker genoeg. Gelukkig maar 1 keer gehad dat de front camera beslagen was en alle toeters en bellen bleven afgaan. ACC gebruik regelmatig maar wel met een gebruiksaanwijzing, LCC proberen ik te vermijden, ook omdat ik de nieuwe update nog niet heb gehad. Ten eerste moet die stomme pingel uit wanneer je de LCC deactiveerd, wat een vervelend iets is dat. (Ik in ieder geval) ben veel aan het spelen met de ACC om uit te zetten en weer te activeren, dat belet mij echt om LCC verder te proberen.

Verder valt het mij op dat het gedrag van de auto zo onvoorspelbaar is. Ik rij bijvoorbeeld vaak op de N11, maar de snelheid snapt mijn 7X echt niet. De autoweg borden worden niet altijd herkend, ook al rij ik er alleen, dan de ene dag werkt alles zoals je zou verwachten, alle borden worden herkend en mag je keurig 100 rijden. Dan de dag erop mag je er 110 rijden, en een dag later worden de autoweg borden helemaal niet meer herkend.

Dit geldt ook voor de 100 (tussen 6 en 19) borden, zo wispelturig die herkenning. Ook een stuk N weg, daar mag ik 80, en de auto naar gelang het ochtendhumeur mag ik daar 50, 60 of 80. Soms perfect en meestal fout.

Ik heb nog geen regelmaat kunnen vinden hierin. Ook lastig de borden op de snelweg van 90 bij nat wegdek, die worden ook willekeurig wel of niet herkend, maar dat zou nog kunnen liggen aan de weersvoorspelling bedenk ik me nu.

Overigens nog steeds tevreden, de auto rijdt verder geweldig.
Graag continue melden in het engels via de navigatie feedback optie, doe ik ook al een half jaar.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-04 10:31
Ook geen spijt. Je krijgt veel waar voor je geld en de auto rijdt erg fijn, comfortabel en snel. Er is nog een aantal zaken dat verbetering behoeft, maar dat zijn relatief kleinigheidjes. Het is vooral de LCC/ACC. En besef dat je op een forum als dit altijd (relatief gezien) veel problemen tegenkomt want mensen willen hun ervaringen delen en om hulp vragen bij een probleem. Als je iets extra budget over hebt zou je kunnen kijken (zou ik doen tenminste) naar de nieuwe IX3, die schijnt ook goed te zijn en de achterstand te hebben ingehaald. Rij-eigenschappen zullen denk ik ook beter zijn dan van de 7x.

• Pete80
WizzyBrown schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:54:
[...]

Graag continue melden in het engels via de navigatie feedback optie, doe ik ook al een half jaar.
Ik doe dit ook regelmatig, lastige is dat je er nooit wat van terughoort. Of het schrikken van tegenliggers terwijl je op de ACC rijdt, die heb ik nog nooit kunnen vangen met het opnemen.

• WizzyBrown
  • Nu online
Ik zie Nieuwe Update in de app, maar er wordt niks gedownload en ook in de auto niet...
Hebben andere dit ook? Ik rijd nog met 2.1.1 rond...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2pRr4XIWcuywEj8Wb5tNJfQ3nY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riEpVpdHbAHhbPYDLzHzblzj.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
WizzyBrown schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:12:
Ik zie Nieuwe Update in de app, maar er wordt niks gedownload en ook in de auto niet...
Hebben andere dit ook? Ik rijd nog met 2.1.1 rond...[Afbeelding]
Zit soms wat tijd tussen de 2. Waarschijnlijk vanavond of morgen kan je hem installeren.

Zeekr 7x Privilege AWD

• nikagl
MIsschien een keer verbinden met een hotspot of wifi of update hij alleen via z'n eigen data?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008

Freedive

] Ken sent me _

Ik krijg nu net 2.1.2 aangeboden :-)

• MvRtje
  • Nu online
Dit is nog bij iedere update zo geweest, duurt vaak 2 tot 4 uur en dan kun je hem installeren. Hier vanmorgen ook de melding gehad in de app en paar uur later kon ik hem installeren.

• Pete80
Ik kreeg de update ook net onderweg naar huis. Komt vanzelf, je kan er zelf niets doen om het te bespoedigen. Althans ik heb nog echte werkende methodes gelezen.

• WizzyBrown
  • Nu online
Thanks, update idd inmiddels ontvangen en geïnstalleerd. Ben benieuwd of ze ook een wijziging hebben doorgevoerd om alle gemaakte instellingen op te slaan....Soms is er meer gebeurd dan de release notes omschrijven.

• bullseye1977
Freedive schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:52:
Ik krijg nu net 2.1.2 aangeboden :-)
Ik ook vandaag net vanavond

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 26-04 14:07
Sinds anderhalf maand rij ik ook de 7x en de eerste 5600 kilometer zitten erop en geen moment spijt van de aanschaf. Iedere dag stap ik nog met plezier in. Ook heel veel positieve reacties van mensen ☺️

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
WizzyBrown schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:59:
Thanks, update idd inmiddels ontvangen en geïnstalleerd. Ben benieuwd of ze ook een wijziging hebben doorgevoerd om alle gemaakte instellingen op te slaan....Soms is er meer gebeurd dan de release notes omschrijven.
Helaas niet in deze update ☹️

Nog wel even een andere vraag uit nieuwsgierigheid: jij zit volgens mij al sinds het begin van dit topic (dec ’24) met de 7X, hoe bevalt de auto voor jou inmiddels?
Je hebt vast ook andere auto’s gereden, zijn er dingen die je nog steeds mist?
En in het algemeen: zou je straks weer voor een 7X gaan, of eerder kijken naar een andere Zeekr of misschien een ander merk?

Ben wel benieuwd naar je ervaring 🙂

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Smi3l schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:48
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:33:
[...]

Geef even aan wat voor jou echt belangrijk is in je zoektocht naar een nieuwe auto, en wat je verwacht van bijvoorbeeld de 7X t.o.v. je Tesla.
Wat zijn je must-haves? En wat zou je eventueel kunnen missen van je Tesla als je de overstap maakt?

Heb je daarnaast al een idee welke uitvoering je op het oog hebt?
Wel een goede vraag. Ik vind de algehele ervaring van de auto belangrijk. In het verleden heb ik altijd lease gereden en nu wil ik zelf wat gaan kopen en ik merk dat ik daar kritischer op ben. Over het algemeen gaat het om de gehele ervaring van het rijden en bediening van de auto en kan ik me mateloos ergeren als iets niet (goed) werkt. Dan heb ik de functionaliteit liever helemaal niet.

Wat betreft de uitvoering heeft de privilege mijn voorkeur, maar de bediening van de elektrische deuren staat me daarin tegen. Ik kan me voorstellen dat je passagiers continu moet uitleggen hoe de deur werkt, omdat het lijkt alsof er een verzonken greep in de deur zit maar je uiteindelijk op een knopje moet drukken. Hoor graag hoe anderen dat ervaren.

Nu de IX3 uit is heb ik bij die auto het gevoel dat het allemaal degelijker in elkaar zit. De prijs is daar dan ook naar en valt buiten m’n budget, maar geeft wel meer vertrouwen op basis van wat ik tot nu toe lees.

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 29-04 13:58
Vraag me af of het slim is om een ev te kopen. Wat doet de restwaarde? Onderdelen zijn schaars en je bent al snel bij een probleem je auto een tijd kwijt. Bij lease krijg je gelijk een andere auto en geen buikpijn bij lage inruil.. Bij mijn I-pace was de laadmodule defect, onderdeel niet op voorraad en bij elkaar 2 mnd geen auto. Lease bevalt mij prima en is onder de streep volgens mij niet veel duurder.. Bij ondernemer zijn het gewoon bedrijfskosten dus ficus betaald ook een deel mee.. Verder zeker geen spijt van de priv, top auto.

• RMRu
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-04 10:56
De middenconsole is modulair; je kunt een deel van de middenconsole met de 'hendel' vervangen door bijvoorbeeld een koelkast. Dit is volgens mij alleen gangbaar op de Chinese variant van de 7X.

• 4v4t4r
synorluna schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:51:
[...]

Wel een goede vraag. Ik vind de algehele ervaring van de auto belangrijk. In het verleden heb ik altijd lease gereden en nu wil ik zelf wat gaan kopen en ik merk dat ik daar kritischer op ben. Over het algemeen gaat het om de gehele ervaring van het rijden en bediening van de auto en kan ik me mateloos ergeren als iets niet (goed) werkt. Dan heb ik de functionaliteit liever helemaal niet.

Wat betreft de uitvoering heeft de privilege mijn voorkeur, maar de bediening van de elektrische deuren staat me daarin tegen. Ik kan me voorstellen dat je passagiers continu moet uitleggen hoe de deur werkt, omdat het lijkt alsof er een verzonken greep in de deur zit maar je uiteindelijk op een knopje moet drukken. Hoor graag hoe anderen dat ervaren.

Nu de IX3 uit is heb ik bij die auto het gevoel dat het allemaal degelijker in elkaar zit. De prijs is daar dan ook naar en valt buiten m’n budget, maar geeft wel meer vertrouwen op basis van wat ik tot nu toe lees.
Ik heb niet zo vaak "passagiers" in mn auto die geen onderdeel van gezin/familie zijn. Dus 1x uitleggen en het is prima. Ik heb nul last van de deuren en vind het eigenlijk zelfs nog steeds leuk om te gebruiken!

Enige is als het hard regent gaat het iets te langzaam allemaal 8)

Zeekr 7x Privilege AWD

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 29-04 13:58
Vind de deuren ook zeker iets hebben, vooral als je op de rem drukt en de deur sleutel. Als ik nu in een andere auto zit mis ik dat. Geeft een gevoel van extra luxe.. Verder vinden juist passagiers het leuk als je de deur al open doet als ze aankomen lopen (klik op je scherm)..

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 13:50
Ik heb al een tijdje het 'probleem' dat bij het instappen mijn stoel eerst naar de juiste positie gaat en vervolgens weer naar de comfort uitstap positie gaat. Ik moet dan nogmaals op de rem drukken of het profiel selecteren. Vooral irritant als ik snel instap en de auto al in drive zet, moet ik eerst weer naar p omdat je (om wat voor reden dan ook) niet je zitpositie via je profiel kan selecteren tijdens het rijden.

Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat iemand een keer de stoelpositie van de comfortabel uitstap stand heeft aangepast. Hebben andere mensen dit ook?

• nikagl
Ik heb alleen dat hij soms blijft staan in de uitstap positie als ik "te snel" weg rij. Ook als hij de gezicht herkenning niet kan doen omdat het stuur half naar rechts of links staat...

• Ian_
nikagl schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:49:
Ik heb alleen dat hij soms blijft staan in de uitstap positie als ik "te snel" weg rij. Ook als hij de gezicht herkenning niet kan doen omdat het stuur half naar rechts of links staat...
Die herken ik ook

• WizzyBrown
  • Nu online
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 00:57:
[...]

Helaas niet in deze update ☹️

Nog wel even een andere vraag uit nieuwsgierigheid: jij zit volgens mij al sinds het begin van dit topic (dec ’24) met de 7X, hoe bevalt de auto voor jou inmiddels?
Je hebt vast ook andere auto’s gereden, zijn er dingen die je nog steeds mist?
En in het algemeen: zou je straks weer voor een 7X gaan, of eerder kijken naar een andere Zeekr of misschien een ander merk?

Ben wel benieuwd naar je ervaring 🙂
Ik heb zelf verschillende lease autos gereden waaronder de laatste 4 jaren een Mustang Mach E. Ik rijd nu sinds 1 Oct25 een 7x Privilege en ben heel tevreden over de wegligging, comfort, ruimte in de auto en sinds de laatste update ook over de audio.
ACC gebruik ik als het niet druk is op de weg, anders is de afstand te groot tot de voorganger en schieten er stresskippen voor je in het gat met een nare rem tot gevolg. LCC gebruik ik nooit, zie daar geen toegevoegde waarde in.
Ik gebruik Android Auto dagelijks, met spotify, maar daarnaast wel de ingebouwde navigatie.
Er is 1 ding waar ik me te pletter aan erger en dat is de volkomen onvoorspelbare weergave van de max snelheid in mijn center console. Zelfs op wegen waar het al 30 jaar max 80 is.
Voor zo'n moderne auto volkomen onacceptabel. Dit had ik nooit in mijn Mustang.
Ik heb inmiddels al 100x via de feedback optie in de navigatie in het engels mijn ergernis uitgesproken, maar ik zie nog geen verbetering.
Gelukkig hangt mijn telefoon in het zicht met Flitsmeister standaard aan, die altijd de juiste max snelheid toont.
Zou ik de 7x weer kiezen? Zeker!

[ Voor 3% gewijzigd door WizzyBrown op 14-04-2026 18:26 ]

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:24
Weet iemand of het mogelijk is dat je Android auto wel gebruikt, maar dat deze niet standaard op het scherm komt te staan? Hij mag wat mij betreft gewoon lekker op de achtergrond draaien voor wanneer ik het nodig heb, maar standaard heb ik het zeekr navi scherm open. In Android zitten 'start' opties maar daar zit dit niet tussen, in de zeekr software heb ik het zelf ook nog niet kunnen vinden.

• Mcjack
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-04 22:34
Is het lezen van de snelheidsborden niet achterhaald, tegenwoordig zitten de snelheden toch in het navigatiesysteem. In ieder geval bij mijn huidige auto (volvo) wel.

Zeekr 7X Privilege Forest Green

• tbee
jsiegmund schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:07:
Weet iemand of het mogelijk is dat je Android auto wel gebruikt, maar dat deze niet standaard op het scherm komt te staan? Hij mag wat mij betreft gewoon lekker op de achtergrond draaien voor wanneer ik het nodig heb, maar standaard heb ik het zeekr navi scherm open. In Android zitten 'start' opties maar daar zit dit niet tussen, in de zeekr software heb ik het zelf ook nog niet kunnen vinden.
Dat is mij nog niet gelukt. AA komt altijd als eerste op.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008

Freedive

] Ken sent me _

tbee schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:55:
[...]

Dat is mij nog niet gelukt. AA komt altijd als eerste op.
Apple CarPlay blijft bij mij wel netjes op de achtergrond, geen instelling voor gezien.

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 30-04 21:51
Vandaag mag ik dan eindelijk m'n Zeekr 7X ophalen!
Gisterenmiddag wel gebeld dat ze bij het klaarzetten een muur geraakt hebben. Best knap met alle camera's en piepers.
Schade schijnt minimaal te zijn en nauwelijks zichtbaar.
Ik heb ervoor gekozen de auto toch in ontvangst te nemen en later een service afspraak te maken op kosten van Zeekr.
Wat is jullie ervaring hiermee? Gaat dit een beetje snel?

• Ian_
Elfdutch69 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:38:
Vandaag mag ik dan eindelijk m'n Zeekr 7X ophalen!
Gisterenmiddag wel gebeld dat ze bij het klaarzetten een muur geraakt hebben. Best knap met alle camera's en piepers.
Schade schijnt minimaal te zijn en nauwelijks zichtbaar.
Ik heb ervoor gekozen de auto toch in ontvangst te nemen en later een service afspraak te maken op kosten van Zeekr.
Wat is jullie ervaring hiermee? Gaat dit een beetje snel?
Ligt eraan wat er vervangen/gerepareerd moet worden maar het inplannen is vooral een ding. Soms wel tot 12 weken.

• nikagl
Zulke muurkrasjes kan vaak met zo'n grijs sponsje vrijwel onzichtbaar worden verwijderd. Uiteraard pas doen nadat de schade is opgenomen en ze het gaan vervangen.

Zelf al meerdere schades gehad:

- de kleine zwarte strip (bij wielkast links voor) duurde 2 maanden (na 1 week rijden er automatisch afgevlogen)... Op kosten van Zeekr dezen ze wel moeilijk. Hoe kan zo'n stripje eraf vliegen zonder verdere schade als ik het zelf gedaan zou hebben?!

- Vorige week ook nog spiegel eraf (iemand die mij niet zag in Duitsland), ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Dat gaat via schadebedrijf...

Voor afspraak zal het bij jou vast beter gaan omdat ze zelf schuld hebben, maar contact met werkplaats is vrijwel onmogelijk. Mail reageren ze soms helemaal niet op, zelfs inplannen via de app weten ze soms niet "omdat het te druk is". Bellen via sales is de beste optie, enige manier om ze telefonisch te bereiken...

Ben benieuwd of het is verbeterd, heb zowel met Zeekr NL als Zeekr Zweden contact hierover gehad dat dit geen normale klantenservice is 👍

• WizzyBrown
  • Nu online
jsiegmund schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:07:
Ik navigeer meestal op de ingebouwde navigatie, terwijl AA op de achtergrond draait en via de AA Spotify app mijn muziek afspeelt, en dus de in Spotify opgeslagen muziek van mijn telefoon gebruikt.

• WizzyBrown
  • Nu online
Mcjack schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:15:
Is het lezen van de snelheidsborden niet achterhaald, tegenwoordig zitten de snelheden toch in het navigatiesysteem. In ieder geval bij mijn huidige auto (volvo) wel.
Dat hebben ze bij Zeekr dan nog niet begrepen, 70% van de tijd zit hij er gewoon naast....
Pagina: 1 ... 109 ... 112 Laatste