Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 107 ... 112 Laatste
Acties:

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 30-04 21:22
HermanDMLint schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:45:
Hallo Zeekr7X rijders, ik ben nieuw op dit forum. Hopelijk doe ik geen gekke dingen en zet ik mijn vraag in de juiste rubriek en op de juiste plaats. Ik woon in België en wil een trekhaak laten plaatsen op mijn Zeekr7X. Nergens vind ik een trekhaakdealer die dat kan in België. Ik hoor steeds : een trekhaak voor de Zeekr7X is er nog niet, die is nog in ontwikkeling .Enkel de garage waar de Zeekr7X besteld is zou het kunnen doen - dus een trekhaak bestaat blijkbaar wel- maar die vragen zo maar eventjes €1800 wat ik extreem duur vind. Een gemiddelde trekhaak in naplaatsing voor een andere SUV kost in België gemiddeld niet meer dan €800-900. Zijn er dealers/garages in Nederland waar ze het wel kunnen voor de Zeekr7X en hebben jullie een idee wat het kost. Graag naam en adressen van firma's. Bij voorbaat hartelijk dank.
“Hallo,
Ik heb onder die van mij ook direct een trekhaak via Zeekr laten plaatsen. Op dit moment zijn er inderdaad nog geen andere partijen die dit doen of ondersteunen. Die kosten ben je dus helaas wel kwijt.

Maar daar krijg je ook wat voor terug: volledig handsfree en vanuit je Zeekr je trekhaak tevoorschijn laten komen en weer laten inklappen — wie wil dat nou niet 😉”

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:59
Wat mij de laatste tijd is opgevallen dat tijdens het regeneratief remmen ineens de voorste electro motor wordt bijgeschakeld.
Dit kan je ook zien op het scherm.
Dit gaat erg schokkerig, zo rond de 20km/h hebben jullie ook deze ervaring?

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:58
Hebben meer mensen last van de GPS ontvangst?
Navigatie springt echt alle kanten op. Reset op stuur en 10 sec sos knop ingedrukt houden heeft er niet voor gezorgd dat de navigatie weer precies weet waar hij zich begeeft.

• Mcjack
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-04 22:34
HermanDMLint schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:45:
Hallo Zeekr7X rijders, ik ben nieuw op dit forum. Hopelijk doe ik geen gekke dingen en zet ik mijn vraag in de juiste rubriek en op de juiste plaats. Ik woon in België en wil een trekhaak laten plaatsen op mijn Zeekr7X. Nergens vind ik een trekhaakdealer die dat kan in België. Ik hoor steeds : een trekhaak voor de Zeekr7X is er nog niet, die is nog in ontwikkeling .Enkel de garage waar de Zeekr7X besteld is zou het kunnen doen - dus een trekhaak bestaat blijkbaar wel- maar die vragen zo maar eventjes €1800 wat ik extreem duur vind. Een gemiddelde trekhaak in naplaatsing voor een andere SUV kost in België gemiddeld niet meer dan €800-900. Zijn er dealers/garages in Nederland waar ze het wel kunnen voor de Zeekr7X en hebben jullie een idee wat het kost. Graag naam en adressen van firma's. Bij voorbaat hartelijk dank.
Je kunt eens bij deze firma informeren stond op marktplaats.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4H2OJ_dgTCP2Mh_mFNEReEhTCD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IoUg3UlvSnOzMejNa3IFV3Ay.png?f=fotoalbum_large

Zeekr 7X Privilege Forest Green

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16:58
clydevdl schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:15:
Hebben meer mensen last van de GPS ontvangst?
Navigatie springt echt alle kanten op. Reset op stuur en 10 sec sos knop ingedrukt houden heeft er niet voor gezorgd dat de navigatie weer precies weet waar hij zich begeeft.
Ja, af en toe. De navigatie wordt compleet onbruikbaar hierdoor. Gelukkig gebeurde het precies op het moment dat ik met de Nederlandse directeur After Sales en Service van Zeekr in de auto zat.

Hij heeft alles vastgelegd en intern is hier al een ticket van gemaakt. Zal eens polsen hoe ver ze ermee zijn.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:30
Ian_ schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:08:
[...]

Ja, af en toe. De navigatie wordt compleet onbruikbaar hierdoor. Gelukkig gebeurde het precies op het moment dat ik met de Nederlandse directeur After Sales en Service van Zeekr in de auto zat.

Hij heeft alles vastgelegd en intern is hier al een ticket van gemaakt. Zal eens polsen hoe ver ze ermee zijn.
Humor. Heb je toevallig ook de paniek LCC laten zien? 😄

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-04 13:52
Ja vreemd, benieuwd of er meerdere last hebben. Het is bij mij bij hobbels en drempels als ik en bij langzaam
Optrekken. Het komt echt van linksachter voor mijn gevoel. Op internet lees ik rubbers maar goed ik heb een service ingeboekt bij een partner ipv Zeist. Ik denk dat Zeist snel afhandelt en niet naar t probleem kijkt.
nskr83 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:46:
[...]

Ik ben ook al een tijd gefrustreerd over dit probleem. In januari heb ik een afspraak aangevraagd bij de service, maar ze hadden pas in maart plek. Ik ben naar Zeist gegaan, maar ze zeiden dat ze geen probleem konden vinden. Ze raden me aan om voor de volgende afspraak naar een andere garage in de buurt te gaan.

Het geluid dat van achteren komt, was er niet toen ik de auto nieuw had, maar het is steeds erger geworden. Ik denk dat het uit de ophangingspunten aan de achterkant komt. Het is vooral goed te horen bij lage snelheden en wanneer ik over verkeersdrempels rij.

Omdat de service er niets aan deed, heb ik het probleem maar even laten rusten. Als het erger wordt, overweeg ik misschien weer een afspraak te maken bij de garage

• Ian_
tbee schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:47:
[...]

Humor. Heb je toevallig ook de paniek LCC laten zien? 😄
Het was een gezellige rit naar Fastned en we hebben een groot aantal punten besproken.
  • LCC
  • ACC
  • Dolby Atmos
  • HUD AR
  • Fair Use Policy Internet
  • GPS
  • Snelladen

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-04 10:31
Ian_ schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:25:
[...]

Het was een gezellige rit naar Fastned en we hebben een groot aantal punten besproken.
  • LCC
  • ACC
  • Dolby Atmos
  • HUD AR
  • Fair Use Policy Internet
  • GPS
  • Snelladen
Mooi dat dit besproken is.
Gaf hij concreet aan of dit al opgepakt wordt in een komende release? Ik denk dat we nu nog een goed momentum hebben. Over een jaar en verder zal de 7X waarschijnlijk steeds minder prioriteit krijgen voor updates.

• Ian_
Nacho1978 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:27:
[...]

Mooi dat dit besproken is.
Gaf hij concreet aan of dit al opgepakt wordt in een komende release? Ik denk dat we nu nog een goed momentum hebben. Over een jaar en verder zal de 7X waarschijnlijk steeds minder prioriteit krijgen voor updates.
Dit was een maand of iets langer geleden, ik zal eens polsen.

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-04 21:53
Ik overweeg een Zeekr 7X te leasen. De adviseur van de leasemaatschappij gaf daarbij aan dat zij terughoudend zijn met het leasen van Chinese auto’s in vergelijking met Europese merken. Zijn belangrijkste punt is dat bij schade, storingen of andere technische problemen het soms lang kan duren voordat reparaties uitgevoerd kunnen worden, bijvoorbeeld door beperkte beschikbaarheid van onderdelen.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Hoe verloopt dit in de praktijk bij Chinese merken — en specifiek bij Zeekr, als daar al ervaring mee is? Denk aan onderhoud, schadeherstel, storingen of andere zaken die niet goed functioneren.

Zijn er inderdaad langere wachttijden of valt dat mee? Alle ervaringen of inzichten zijn welkom.

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:10
the-hunter schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:31:
Ik overweeg een Zeekr 7X te leasen. De adviseur van de leasemaatschappij gaf daarbij aan dat zij terughoudend zijn met het leasen van Chinese auto’s in vergelijking met Europese merken. Zijn belangrijkste punt is dat bij schade, storingen of andere technische problemen het soms lang kan duren voordat reparaties uitgevoerd kunnen worden, bijvoorbeeld door beperkte beschikbaarheid van onderdelen.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Hoe verloopt dit in de praktijk bij Chinese merken — en specifiek bij Zeekr, als daar al ervaring mee is? Denk aan onderhoud, schadeherstel, storingen of andere zaken die niet goed functioneren.

Zijn er inderdaad langere wachttijden of valt dat mee? Alle ervaringen of inzichten zijn welkom.
Wat een onzin kraait die adviseur, als die zich inleest ziet hij dat Zeekr deel uit maakt van de Geely Group. Deze hebben de volgende auto's in productie: lync & co, lotus, aandeel in Smart, Polestar en en Volvo! Veel onderdelen gewoon te servicen. Wachttijd valt mee. Prima ervaring met deze 4 weken oude Privilege forest Green...... kortom een aanrader.

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

ArCadE

No banana available

Donjeffa schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:42:
[...]

Wat een onzin kraait die adviseur, als die zich inleest ziet hij dat Zeekr deel uit maakt van de Geely Group. Deze hebben de volgende auto's in productie: lync & co, lotus, aandeel in Smart, Polestar en en Volvo! Veel onderdelen gewoon te servicen. Wachttijd valt mee. Prima ervaring met deze 4 weken oude Privilege forest Green...... kortom een aanrader.
Ik snap wat je zegt, maar bij mijn werkgever mogen we ook geen Chinese auto's leasen. Daar zijn ze voorzichtig omdat eventuele tussentijdse en eind waardebepaling lastig is. Dat is van invloed op de afkoopsom.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:22
Ian_ schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:08:
[...]

Ook hier. Zeekr Gent heeft een update geïnstalleerd, maar die heeft niet echt geholpen. Maar, ik moet zeggen, de laatste 2 weken geen last meer van gehad. Misschien is er toch iets aangepast.

Het héle bizarre aan dit verhaal: het treedt vrij random op, behalve als ik (en ik verzin dit niet) van Gent naar Brussel rij, aan kilometerpaal 34. Dan slaat de GPS tilt. Keer op keer. Enkel in de richting van Brussel, niet in de richting van Gent.
Als iemand anders het zou intikken, ik zou het zelf ook niet geloven. Maar na minstens 20 keer dat hebben meegemaakt op exact dezelfde plaat, kan ik alleen maar besluiten dat dit geen toeval kan zijn...

In elk geval heeft Zeekr Gent de vraag gekregen om een exacte timing door te sturen wanneer het probleem voorkomt, en zou Zeekr nu remote mijn gegevens hebben uitgelezen om verder te onderzoeken.

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:03
the-hunter schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:31:

Herstellen kan lang duren, ik was betrokken bij een kop staart botsing op de snelweg (busje achterin gereden en daardoor doorgeschoten richting auto voor me). Botsing was medio november. Hopelijk krijg ik begin april mijn auto terug (4,5 maanden later). Volgens schadeherstelbedrijf duurde het lang voordat ze de juiste info hadden over welke onderdelen ze moesten bestellen, daarna duurde het bestellen en leveren ook een poos.

• Ian_
ArCadE schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:25:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar bij mijn werkgever mogen we ook geen Chinese auto's leasen. Daar zijn ze voorzichtig omdat eventuele tussentijdse en eind waardebepaling lastig is. Dat is van invloed op de afkoopsom.
Basically hou je over:
  • Stellantis (verschrikkelijk)
  • VWG (loopt achter)
  • BMW (te duur)
  • Daimler (te duur)

[ Voor 7% gewijzigd door Ian_ op 27-03-2026 18:06 ]

• Ian_
Toch wel grimmig om zo te parkeren 😅🙏🏻Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F78XnkaumYfSPRTu-_N3otBYZyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBrEuGxT9NcTW01tv0F6ICI4.jpg?f=fotoalbum_large

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:32
Ian_ schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:02:
[...]

Basically hou je over:
  • Stellantis (verschrikkelijk)
  • VWG (loopt achter)
  • BMW (te duur)
  • Daimler (te duur)
Nou in de leaee krijg je wel een veel duurdere vw, of bmw voor hetzelfde maandbedrag ivm de afschrijving (verwachtte dan).. maar ik zag net nog dit: https://www.drive.com.au/...est-medium-suv-under-60k/

Rwd 7x in Australië beste midsize suv onder 60k (aus. Dollar). En 2de bij beste electrische auto achter Tesla Y.. Maar kom op, wie wil er nou een Tesla? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rhy5EkI8ZMZA5AW95-wZnCBT6zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IJzdaENRqYNqhRXVOarpr3cJ.webp?f=fotoalbum_large

(In Aussieland krijgen ze trouwens wel standaard pu leer, ipv stof.)

[ Voor 23% gewijzigd door Rmaxx op 27-03-2026 18:50 ]

• Ian_
Rmaxx schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:45:
[...]

Nou in de leaee krijg je wel een veel duurdere vw, of bmw voor hetzelfde maandbedrag ivm de afschrijving (verwachtte dan).. maar ik zag net nog dit: https://www.drive.com.au/...est-medium-suv-under-60k/

Rwd 7x in Australië beste midsize suv onder 60k (aus. Dollar). En 2de bij beste electrische auto achter Tesla Y.. Maar kom op, wie wil er nou een Tesla? :+
[Afbeelding]

(In Aussieland krijgen ze trouwens wel standaard pu leer, ipv stof.)
Klopt maar dat is alleen maar voor het bedrijf gunstiger, privé heb ik er niks aan behalve een hogere bijtelling.

Bij ons werken ze met fiscale waarde qua budget, wat de 7X en nu in Juli wissel ik voor een 7GT Privilege AWD super opties maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ian_ op 27-03-2026 18:56 ]

• Rmaxx
Ian_ schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:55:
[...]

Klopt maar dat is alleen maar voor het bedrijf gunstiger, privé heb ik er niks aan behalve een hogere bijtelling.
Nouja niet niks, meer toeters en bellen voor hetzelfde geld/bijtelling.. (en mss voor de mening van je buren zodat ze niet zeggen 'ow die ken ik niet, zeker een chinees' 8)7 )

• Ian_
Rmaxx schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:58:
[...]

Nouja niet niks, meer toeters en bellen voor hetzelfde geld/bijtelling.. (en mss voor de mening van je buren zodat ze niet zeggen 'ow die ken ik niet, zeker een chinees' 8)7 )
Dat laatste snap ik niet.
Zeekr 7X LR is €60K (€450 bijtelling ongeveer)
BMW iX3 neue klasse is €80K (€600 bijtelling ongeveer)

Daarnaast is Zeekr net Apple
Designed in California, made in China
Designed in Gothenburg, made in China

Zie het verschil niet haha 😅

• Rmaxx
Ian_ schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:02:
[...]

Dat laatste snap ik niet.
Zeekr 7X LR is €60K (€450 bijtelling ongeveer)
BMW iX3 neue klasse is €80K (€600 bijtelling ongeveer)

Daarnaast is Zeekr net Apple
Designed in California, made in China
Designed in Gothenburg, made in China

Zie het verschil niet haha 😅
Tja de algemene mening over autos uit china is over het algemeen nog niet zo geweldig (looking at you autoweek). Maar ik heb zelf een fulloption duitser toch laten staan voor een instap 7x. En die kost me nog 100 per maand meer ook. (Ik heb niet de luxe van een baas die wel betaalt).

• Ian_
Rmaxx schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:06:
[...]

Tja de algemene mening over autos uit china is over het algemeen nog niet zo geweldig (looking at you autoweek). Maar ik heb zelf een fulloption duitser toch laten staan voor een instap 7x. En die kost me nog 100 per maand meer ook. (Ik heb niet de luxe van een baas die wel betaalt).
Ik had de Duitser in jouw geval gepakt! Wat was je reden om toch de 7X te nemen.

Deels, bijtelling betaal ik 😅

• Rmaxx
Ian_ schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:17:
[...]

Ik had de Duitser in jouw geval gepakt! Wat was je reden om toch de 7X te nemen.

Deels, bijtelling betaal ik 😅
Vind de zeekr mooier, en je ziet ze minder. Koop zelden autos (enkel) op 'verstand', yolo ! d:)b

• Rmaxx
-

[ Voor 100% gewijzigd door Rmaxx op 27-03-2026 19:32 ]

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26
Zijn er nog must/nice to have dingen die jullie bestellen voor de auto via ali/temu/etc?

Ik zat te twijfelen over nieuwe geursticks maar had ergens gelezen dat deze via ali ook zo op zijn (mindere kwali)?

Zeekr 7x Privilege AWD

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-04 08:44
4v4t4r schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 07:35:
Zijn er nog must/nice to have dingen die jullie bestellen voor de auto via ali/temu/etc?

Ik zat te twijfelen over nieuwe geursticks maar had ergens gelezen dat deze via ali ook zo op zijn (mindere kwali)?
Ik wil nog zwarte logo's maar heb no geen goede revieuws gevonden.

'The truth is not afraid for Questions

• Ian_
M13z1 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:13:
[...]

Ik zou even wachten, in AUS komt binnenkort een 7X Black edition uit. De logo’s zou je daarvan wel moeten kunnen importeren / Ali?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 09:41

admiral866

The King Personality Disorder

Rudi01 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:04:
[...]

Herstellen kan lang duren, ik was betrokken bij een kop staart botsing op de snelweg (busje achterin gereden en daardoor doorgeschoten richting auto voor me). Botsing was medio november. Hopelijk krijg ik begin april mijn auto terug (4,5 maanden later). Volgens schadeherstelbedrijf duurde het lang voordat ze de juiste info hadden over welke onderdelen ze moesten bestellen, daarna duurde het bestellen en leveren ook een poos.
Ik had 31 dec een schamp-botsing. Wat krassen en lichte deuk op de rechter achter deur. En wat krassen rondom de wiel panelen rechts achter.
Maandag mocht ie eindelijk naar de schade hersteller. Zou woensdag weer klaar zijn.
Verwachting was dat ze zouden uitdeuken en schuren/vullen/polijsten. Maar toen dacht iemand dat het een aluminium deur was. En dan kan dat niet. Hebben ze een leverancier gebeld en die hadden in 2 dagen de complete deur geleverd. Bleek het alsnog staal ipv alu te zijn. Maargoed.. Voor zo'n nieuwe auto vonden ze het ook wat jammer om te gaan repareren. Ik was verbaasd dat de deur zo snel geleverd kon worden. Hun ook eigenlijk, haha.
(en ik was verbaasd dat een schade hersteller het mis heeft een stalen deur als alu te zien). Of het allemaal echt zo is gegaan weet ik niet, zo is het mij verteld. En ik heb weer een mooie nieuwe deur.

De schade veroorzaker was all risk verzekerd.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 13:40
[...]

Ik ook. De letters zijn al wel zwart 🤣

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 13:40
SoCruelNU schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:39:
[...]

Welk type Emuk heb je? Ik zie ze voor de X en de 007GT, maar niet voor de 7X (!?). Thanks!
EMUK Caravanspiegels 100857

• techaddict827
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:32
Is er een manier om de 7x bij stilstand tot zeer laag te laten gaan en hem zo te laten staan? Vind het wel mooi als hij laag staat! Kun je de software aanpassen of iets hardwarematig veranderen om dit toe te staan?

• Rmaxx
Vraagje voor de core eigenaren, of wie het weet,ik zie op youtube waar de stoelverwarming of ramen op locatie van waar de persoon zit aan/open gaan. Is dat een standaard functie of alleen met pakketten?

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Ian_ schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:18:
[...]

Ik zou even wachten, in AUS komt binnenkort een 7X Black edition uit. De logo’s zou je daarvan wel moeten kunnen importeren / Ali?

Besteld bij ali
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZlDuJlGPQ2VSXVpTQC_R3jtSiQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/svEWOVtiPEN39TEaEcNcrCxu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaOqLXWiEf1k81B49k-pXMmYBlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSAXU88Fd1VRTQXeAJMEeLEg.jpg?f=fotoalbum_large

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 26-04 14:07
[...]

Achterkant heb ik voorzien van een zwarte cover 7X
Logo motorkap laten wrappen is een optie, kost geen drol

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:43
[...]

Voor of achter? Ik heb vandaag achter eraf gehaald en de zilveren voor vervangen door een zwarte. Ben erg tevreden over de kwaliteit.

Be reasonable.... do it my way

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 26-04 14:07
fsve schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:15:
[...]

Voor of achter? Ik heb vandaag achter eraf gehaald en de zilveren voor vervangen door een zwarte. Ben erg tevreden over de kwaliteit.
Hoe heb je het logo op de motorkap eraf gehaald?

• fsve
NovaNLL schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:39:
[...]

Hoe heb je het logo op de motorkap eraf gehaald?
Heteluchtpistool en een kleine plastic spatel.
Je kan er al vrij makkelijk onder, dus goed verwarmen en dan laat hij vrij makkelijk los.

De lijmresten zijn wel wat lastig te verwijderen, maar met een beetje geduld kom je er wel.

Had de oude locatie even gemarkeerd met wat schilderstape om hem weer recht en op de zelfde plek terug te krijgen.

• tbee
Wat ik wel leuk zou vinden is zwarte grilletjes voor de speakers, iig de drie op het dashboard. Die heb ik nog niet gevonden. (En dat zilver blijkt bij bepaalde stand van de zon ook nog wel vervelend te reflecteren.)

• tbee
tbee schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:29:
Wat ik wel leuk zou vinden is zwarte grilletjes voor de speakers, iig de drie op het dashboard. Die heb ik nog niet gevonden. (En dat zilver blijkt bij bepaalde stand van de zon ook nog wel vervelend te reflecteren.)
Hmmm. Je zou ze natuurlijk gewoon kunnen spuiten....

• Ian_
tbee schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:30:
[...]

Hmmm. Je zou ze natuurlijk gewoon kunnen spuiten....
Ik heb alleen voor de deurspeakers een zwarte cover kunnen vinden.

https://www.evstitan.com/...7x?variant=46494349459613

• Mcjack
P. Edelijn schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:37:
[...]

Is nog niet mogelijk je kan wel V2G. De software is er nog niet. Ik heb wel Frank Engerie dymanisch en een Zaptec go 2 vanaf morgen ga ik het testen of het werkt V2G volgens HtH moet het kunnen. Zodra de software in de auto zit voor V2H ga ik het ook testen.
Zou moeten werken maar met speciale bidirectionele laadpalen maar in Nederland nog niet denk ik,
regels die nog bepaald moeten worden maar ga dit wel volgen lijkt interessant als dit zou werken.

YouTube: Zeekr 7X, Vehicle to home DC 27012026 test

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:40
4v4t4r schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 07:35:

Ik ben benieuwd of er mensen handige dingen hebben gevonden gezien ik binnenkort mijn 7x in ontvangst mag nemen.
Heeft de 7x in Nederland een geur systeem?

• fsve
Soner13 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:32:
Ik ben benieuwd of er mensen handige dingen hebben gevonden gezien ik binnenkort mijn 7x in ontvangst mag nemen.
Heeft de 7x in Nederland een geur systeem?
Er zijn naast Ali nog een aantal webshops die zich specialiseren in Chinese EVs.

niceevs.com en geelyevs.com

Ik heb bij de eerste een aantal producten besteld en ben eigenlijk zeer tevreden over de fit en kwaliteit. Zo heb ik:
- zwart logo voor de voorkant
- aluminium pedalen
- een bakje die het armsteun vak verdeelt
- een ledstrip voor in de kofferbak

• Mcjack
Draait het infotainment zoals bij Volvo op Google?
Kunnen er ander apps voor het infotainment gedownload?

Andere vraag; heeft iemand al geprobeerd om via een usb poort muziek af te spelen?
Zoja hoe wordt het weergegeven op het scherm.

• Ian_
Mcjack schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:59:
Kunnen er ander apps voor het infotainment gedownload?

Andere vraag; heeft iemand al geprobeerd om via een usb poort muziek af te spelen?
Zoja hoe wordt het weergegeven op het scherm.
Een jaar na de releasedatum in Nederland is het app aanbod heel beperkt. Specifieke app die je zoekt?

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 14:32
Dit weekend had ik terug de bug dat ik opnieuw de radio niet kon selecteren als bron.
Probleem is dus als volgt: ik kom in de auto, er speelt geen radio (reeds gemeld hierboven). Als ik dan naar media ga, om radio te willen selecteren, krijg ik onmiddellijk de pop-up dat ik niet aangemeld ben op Spotify met een knop om te sluiten. Ik kan dus onmogelijk op deze manier naar de radio geraken. De enige manier om uiteindelijk de radio te openen is via de spraakassistent RADIO te roepen en te hopen dat hij deze opent. Daarna deze weer uitschakelen :o)
Niemand anders dit reeds gehad?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• admiral866

admiral866

Mcjack schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:59:
Nee, helaas niet. Gemiste kans naar mijn mening, maar met Android auto valt ook te leven.

Heeft iemand er ook last van dat bij de laatste update (of die ervoor) dat de knopjes, om de elektrische deuren dicht te laten gaan, minder goed reageren? We hebben nu vaak meerdere pogingen nodig itt tot eerder. Als ik er aan denk en de eerste keer goed hard druk dan gaat de deur vaak wel met 1 keer drukken dicht.
Dit geldt zowel voor de knoppen aan de buitenkant als de binnenkant.

[ Voor 43% gewijzigd door admiral866 op 30-03-2026 08:28 ]

• tbee
admiral866 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:25:
[...]

Nee, helaas niet. Gemiste kans naar mijn mening, maar met Android auto valt ook te leven.

Heeft iemand er ook last van dat bij de laatste update (of die ervoor) dat de knopjes, om de elektrische deuren dicht te laten gaan, minder goed reageren? We hebben nu vaak meerdere pogingen nodig itt tot eerder. Als ik er aan denk en de eerste keer goed hard druk dan gaat de deur vaak wel met 1 keer drukken dicht.
Dit geldt zowel voor de knoppen aan de buitenkant als de binnenkant.
Er zit wel beduidend verschil tussen de snelheid waarmee de auto de sleutel (en ik gok ook telefoon) detecteert. Soms ontgrendelt hij als ik in de woonkamer zit, soms sta ik neus te peuteren bij de achterklep of laadpoort (om de kabel eruit te halen) en blijft de auto op slot.

• M13z1
fsve schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:15:
[...]

Dank voor alle reacties overigens, welke heb je besteld? Linkje? Thnx!

• Ian_
tbee schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:31:
[...]

Er zit wel beduidend verschil tussen de snelheid waarmee de auto de sleutel (en ik gok ook telefoon) detecteert. Soms ontgrendelt hij als ik in de woonkamer zit, soms sta ik neus te peuteren bij de achterklep of laadpoort (om de kabel eruit te halen) en blijft de auto op slot.
Misschien is het met deze update verbeterd al had ik van een 3.0.0 versie meer verwacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sDW28Qu08CeW0MkXvOJbP62SwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sJjAJs2myT91JaWdIMinRnBi.png?f=fotoalbum_large

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:59
Over updates gesproken, ik heb nog steeds geen update gehad naar 2.1.1.
Is dit gebruikelijk dat dit zo lang duurt? De auto is afgeleverd op 2.1.

• Boterhamzal
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 22:40
Ik zit ook telkens te kijken voor leuke (maar wel kwalitatieve) Temu accessoires. Nog niks echt nuttigs gevonden moet ik zeggen.

De geur sticks heb ik ook gezien, maar zit een enorm prijs verschil in op Ali. Ik kan op de site van Zeekr niks vinden om ze origineel te kopen. Mijn 7x komt op 28-4, dus ik dacht dat, dat wel aan bod zou komen bij de aflevering.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 22:43

*sowieso

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-04 09:54
Nieuwe telefoon gekocht, galaxy S26 Ultra, nu kan ik niet meer rijden met alleen mijn telefoon :(

• admiral866

admiral866

tbee schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:31:
[...]
Dank voor je reactie. Maar ik heb er eigenlijk geen last van bij het openen van de deuren. Ik gebruik altijd de bijgeleverde sleutel/keyfob. Ik ervaar alleen problemen bij het sluiten dmv het drukken op de deur knoppen.

• fsve
M13z1 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:29:
[...]
Dank voor alle reacties overigens, welke heb je besteld? Linkje? Thnx!
Linkje naar het logo: https://niceevs.com/produ...er?variant=45922078490872

Foto's:
Zwart logo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkFywUZU2Sdx1XsvcvwpnW1whkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWfgzk4LaO35ckvfwneSGxFS.jpg?f=fotoalbum_large

Debadge achter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgbeTEESGPodGFL6rQZAvGAMhTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sq425hjBCI3KoTYzzDhvv8JT.jpg?f=fotoalbum_large

Pedalen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kx8SfrYOrTmo1t8euKZ0yIkcZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tO0pOTspbF1Xi4MyyPKaS1PE.jpg?f=fotoalbum_large

Led bar kofferbak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ta8oW_i4HTDQBBT72mszdFjWgSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sh8OXEoVq1EnRPk66Ct68s95.jpg?f=fotoalbum_large

• taa_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:37
fsve schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:38:
[...]
Ziet er mooi uit, blijft dit ook goed zitten indien je auto door de wasstraat haalt?
Linkje naar het logo: https://niceevs.com/produ...er?variant=45922078490872

Foto's:
Zwart logo
[Afbeelding]

Debadge achter
[Afbeelding]

Pedalen
[Afbeelding]

Led bar kofferbak
[Afbeelding]

• fsve
taa_nl schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:17:
Ziet er mooi uit, blijft dit ook goed zitten indien je auto door de wasstraat haalt?
Ja, absoluut. Hij zit net zo vast als het originele logo.

• Ian_
Nice, zelf vind ik de kermis achterin iets teveel van het goede.

Zelf alleen een organiser in het middenconsole geplaatst.

Oh en natuurlijk warmtewerend folie rondom de auto + Panoramadak.

• fsve
Ian_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:45:
[...]
Met de hond in en uitladen in het wel prettig om wat meer licht te hebben in het donker. Vandaar de kermis ;)

• Ian_
fsve schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:56:
[...]

Met de hond in en uitladen in het wel prettig om wat meer licht te hebben in het donker. Vandaar de kermis ;)
Dan snap ik het volkomen 😂

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Hoe is jullie ervaring met de communicatie en service door Zeekr? Ik zit al weken te wachten op een datum voor de delivery van mijn auto, maar het blijft allemaal weinig concreet en niet heel erg communicatief. Er worden allerlei vage beloftes gedaan maar die worden gewoon niet nagekomen. Communicatie met Delivery loopt via Whatsapp en die zwijgen gewoon als het allemaal te moeilijk wordt.

• Ian_
leonardo1504 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:03:
Hoe is jullie ervaring met de communicatie en service door Zeekr? Ik zit al weken te wachten op een datum voor de delivery van mijn auto, maar het blijft allemaal weinig concreet en niet heel erg communicatief. Er worden allerlei vage beloftes gedaan maar die worden gewoon niet nagekomen. Communicatie met Delivery loopt via Whatsapp en die zwijgen gewoon als het allemaal te moeilijk wordt.
Vorig jaar mei 2025 geleverd gekregen, werd een paar weken van te voren gebeld en het was zo ingepland.

Aflevering was prima, de mensen daar vond ik zelf wat minder goed geïnformeerd over het product en vooral het laden van het voertuig.

• leonardo1504
  • Niet online
Ian_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:07:
[...]

Vorig jaar mei 2025 geleverd gekregen, werd een paar weken van te voren gebeld en het was zo ingepland.

Aflevering was prima, de mensen daar vond ik zelf wat minder goed geïnformeerd over het product en vooral het laden van het voertuig.
Dan ben je beter geholpen dan ik. Ik krijg al een tijdje nooit enige informatie van Zeekr, ik moet er steeds zelf achteraan bellen. Vorige week hebben ze me dan beloofd dat ik deze maand nog kan rijden en nadat ik vandaag maar eens geinformeerd heb wanneer dan, mocht ik een voorkeursdatum noemen ergens over twee weken. Ik sta op het punt om de auto te annuleren, ik ben echt behoorlijk pissig.

• Ian_
leonardo1504 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Dan ben je beter geholpen dan ik. Ik krijg al een tijdje nooit enige informatie van Zeekr, ik moet er steeds zelf achteraan bellen. Vorige week hebben ze me dan beloofd dat ik deze maand nog kan rijden en nadat ik vandaag maar eens geinformeerd heb wanneer dan, mocht ik een voorkeursdatum noemen ergens over twee weken. Ik sta op het punt om de auto te annuleren, ik ben echt behoorlijk pissig.
Dat hoor/lees ik vaker, Zeekr heeft een veel te klein team in NLD.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:45
leonardo1504 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:03:
Frietkot schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:51:
[...]
Update: Zojuist gebeld door Zeekr; levering staat gepland op 30 maart. Gedurende het hele proces (aankoop via werkgever/leasemaatschappij) heb ik direct contact gehad met Zeekr inside sales, wat enorm prettig is. Direct schakelen en antwoord krijgen was een verademing. Er was zelfs al een exemplaar voor mij gereserveerd voordat de order binnen was van leasemaatschappij. Kan niet anders zeggen: top service!!
Misschien even het nummer van de inside sales uitwisselen? ;)

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-04 12:21
[...]

Ik ken je gevoel, ik ging door hetzelfde. Contact via whatsapp was vreselijk en beste man van sales was ook niet echt mee te onderhandelen. Uiteindelijk ging de aflevering super goed en snel maar het heeft wat moeite gekost. Leek alsof ze geen auto willen verkopen. 4 weken na bestellen reed ik met de auto de deur uit. Geen moment spijt. Ik zou niet annuleren.

• 4v4t4r
Ian_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:45:
[...]

Zelf alleen een organiser in het middenconsole geplaatst.

Oh en natuurlijk warmtewerend folie rondom de auto + Panoramadak.
Je hebt hem ook in warm licht variant. Dan minder druk (zit ik over te denken)

Zeekr 7x Privilege AWD

• djoelhu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:36
LPiC schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:39:
Over updates gesproken, ik heb nog steeds geen update gehad naar 2.1.1.
Is dit gebruikelijk dat dit zo lang duurt? De auto is afgeleverd op 2.1.
Ik ook nog op 2.1 dus je bent niet de enige. Auto op 24-02 geleverd gekregen met deze versie.

• Mcjack
Ian_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 01:40:
[...]

Een jaar na de releasedatum in Nederland is het app aanbod heel beperkt. Specifieke app die je zoekt?
Eigenlijk of het rechtstreeks mogelijk is via usb muziek af te spelen?
Bij google gebruikte ik Audiowagon om dit mogelijk te maken.

Wat is eigenlijk het verschil tussen Google en Android Automotive?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Rmaxx schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 17:15:
Vraagje voor de core eigenaren, of wie het weet,ik zie op youtube waar de stoelverwarming of ramen op locatie van waar de persoon zit aan/open gaan. Is dat een standaard functie of alleen met pakketten?
Ik snap je vraag niet helemaal, kan je wat duidelijker uitleggen met foto's of videos of iets?
Of het is op de deur waar raam omlaag/omhoog kan, of het heeft iets met de main display te maken.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ian_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:07:
[...]

Zal je zelf ook wel gemerkt hebben, maar ik ben er nu 2x geweest in minder dan 3 maanden en elke keer weer andere gezichten.

Lijkt er niet op dat er vast personeel zit, dus vermoed gewoon inhuur/detachering.

• Rmaxx
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 30 maart 2026 @ 23:34:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal, kan je wat duidelijker uitleggen met foto's of videos of iets?
Of het is op de deur waar raam omlaag/omhoog kan, of het heeft iets met de main display te maken.
Ah sorry idd niet duidelijk, het gaat over voice commandos (stom dat ik dat er niet bij heb gezet). Omdat er bijv geen bediening is voor de verwarming vd stoelen en airco achterin...(wat ik ook best raar vind trouwens, maar dat zit in china natuurlijk in zon luxe scherm in de armsteun, iets dat wij niet krijgen buiten china)

[ Voor 3% gewijzigd door Rmaxx op 30-03-2026 23:51 ]

• admiral866

admiral866

Mcjack schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:57:
[...]
Wat is eigenlijk het verschil tussen Google en Android Automotive?
Google geïntegreerd vs android auto verschil wat mij opviel is dat Google maps navigatie meer op het auto rijden is afgestemd bij de geïntegreerde versie. Zo heb je duidelijker aanduiding welke baan je moet hebben op een snelweg afsplitsing bijv. Maar de verschillen zijn verder niet echt groot wat de werking van navigeren betreft vond ik.

Wat in android auto ook niet aanwezig is, is de accu capaciteit. Je kan dus niet precies plannen met laadstops etc. Android auto weet t gewoon niet, hoeveel je nog hebt.
Dat kan anders, maar in deze zeekr is het niet zo.

En je kan makkelijk 1 Google account delen wat op zich wel handig is als je een youtube premium abo hebt. Dan kan iedereen die ermee rijd dat account gebruiken.

Wat ik graag zou zien is dat android auto de range ook uitleest en mee kan nemen in de planning.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rmaxx schreef op maandag 30 maart 2026 @ 23:46:
[...]

Ah sorry idd niet duidelijk, het gaat over voice commandos (stom dat ik dat er niet bij heb gezet). Omdat er bijv geen bediening is voor de verwarming vd stoelen en airco achterin...(wat ik ook best raar vind trouwens, maar dat zit in china natuurlijk in zon luxe scherm in de armsteun, iets dat wij niet krijgen buiten china)
Ahh dat bedoel je, no worries.
Heel eerlijk, die voice commands werken bij mij echt voor geen meter. Als ik zeg Hi Zeekr, doe mijn raam open , gooit ie soms alle ramen open… soms alleen die van mij en soms bijrijders raam... En in 9/10 gevallen krijg ik gewoon sorry, ik begrijp je niet.

Ga er wel vanuit dat je er ook AC/temperatuur mee kan bedienen, maar heb dat zelf niet eens meer getest, VC staat bij mij inmiddels gewoon uit. Voelt nog echt als alpha/beta t.o.v. concurrentie.

Die bediening achterin vind ik trouwens ook echt een gemiste kans voor onze markt. Ik zou die optie serieus overwegen als die hier beschikbaar was. Voor nu is dat inderdaad China only.
Misschien dat het met een v2 toekomstige upgrade komt wanneer ze m hier in de EU releasen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydTnNbmXOj-0-zma2tOl-UfA_2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFwVWcqrUabpoYdTILU5LzpL.jpg?f=fotoalbum_large

Er wordt op de BA trouwens ook al over geklaagd door andere eigenaren. Hoop is dat ze dit via een update gaan oplossen, dmv de Zeekr app te gebruiken voor passagiers achterin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ei1MWkTkSVIf3U0WzbW6XR3b4HQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aHGcov875Yw28objVSOPJ7TS.png?f=fotoalbum_large
Ben ook wel benieuwd hoe ze de configuratie voor Duitsland gaan doen.

Voor nu kun je alles achterin wel via de main display regelen.
Je hebt daar dit icoontje voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-e0p3dPPPEg8NzSJt5rZDqgF3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ntojc99QorvJCvDZ0dKMzBcX.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4AUD044XxqVQCaWvzKrPeyo8NM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbQ3xOYrmlsKpWsmhRcaCFKf.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de stoelpositie kun je daar gewoon aanpassen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWBioNjtXeFv1wRsV-3erO0wjZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFLhlzeY55LXkBDiOFvG4qy3.jpg?f=fotoalbum_large

• M13z1
[...]

Dat is gewoon niet op orde, ik heb ook issues in de communicatie. Let wel, de auto is zo goed dat dit bijna helemaal verdampt als je eenmaal rijdt.

• leonardo1504
  • Niet online
Ik heb er gisteren maar even wat extra druk achter gezet bij Zeekr en ze duidelijk gemaakt dat mijn geduld op is. En wat denk je? Auto is vandaag klaar. Het is alleen nog niet duidelijk of ze hem ook vandaag kunnen leveren. Wordt vervolgd.

• Rmaxx
M13z1 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:55:
[...]

Dat is gewoon niet op orde, ik heb ook issues in de communicatie. Let wel, de auto is zo goed dat dit bijna helemaal verdampt als je eenmaal rijdt.
Tja, dat gaat op andere plekken idd wel anders, heb zelf een id7 gecancelled voor de business zeekr (nog 3mnd wachten). Maar als ik nu zie hoe dat leverproces bij VW gaat... Vanaf bestelling een duidelijk stappenplan met updates: Vanaf start/in productie zijn, tot de fabriek uit, transport, zelfs al een foto dat ie bij de dealer staat etc etc. Erg snel en gestroomlijnd proces iig. Kunnen ze nog wel wat van leren, zeekr als je pretendeerd 'highend' te zijn en premium ambities hebt... :X - was overigens ook het grootste manco bij Lynk, tot je eindelijk naar de Volvo dealer mocht, wat een verademing was dat..

• Rmaxx
Ah vet, top reactie met die screenshots! tnx! _/-\o_
Zou zo'n armsteun niet in te bouwen zijn via import, zoals die koelkastjes in het midden? Dat zou wat zijn. :*)

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:19
Rare vlakken op scherm laatste paar dagen. Niet prettig, en leidt er af. Gebruik nu android auto voor nav. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSkon5EyWG9fLJ_KDUKjZnbqXV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkPfPLejtE9ooJC5pxoEpj5R.jpg?f=fotoalbum_large

Anderen ook last van?

• PVal24
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-04 22:30
Heeft iemand een oplossing gevonden om te voorkomen dat je bij het uitstappen áltijd hoort: Uw telefoon ligt nog in de auto. Ja hèhè….ik moet nog uitstappen, heb alleen de deur open gedaan.

• Ian_
PVal24 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:46:
Heeft iemand een oplossing gevonden om te voorkomen dat je bij het uitstappen áltijd hoort: Uw telefoon ligt nog in de auto. Ja hèhè….ik moet nog uitstappen, heb alleen de deur open gedaan.
Herkenbaar, maar eerst telefoon oppakken. Als het logo van opladen weg is, dan hoor je niks meer.

• PVal24
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-04 22:30
Ian_ schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:18:
[...]

Herkenbaar, maar eerst telefoon oppakken. Als het logo van opladen weg is, dan hoor je niks meer.
Thanks! Ik ga t proberen!

• 4v4t4r
Rickyuu schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:55:
Rare vlakken op scherm laatste paar dagen. Niet prettig, en leidt er af. Gebruik nu android auto voor nav. [Afbeelding]

Anderen ook last van?
Heb ik ook random last van. Vooral savonds erg storend en krijg commentaar van weggebruikers dat ik van mn telefoon af moet blijven (ze zien felle schittering in de auto)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:08:
[...]

Heb ik ook random last van. Vooral savonds erg storend en krijg commentaar van weggebruikers dat ik van mn telefoon af moet blijven (ze zien felle schittering in de auto)
Offline maps opnieuw gedownload al?

• 4v4t4r
Ian_ schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:25:
[...]

Offline maps opnieuw gedownload al?
Nee - was ik toevallig mee begonnen van de week, maar wifi verbrak en niet afgemaakt.
Zal NL even aanzetten zo als ik op pad ga. Is dat een bekende oplossing?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:28:
[...]

Nee - was ik toevallig mee begonnen van de week, maar wifi verbrak en niet afgemaakt.
Zal NL even aanzetten zo als ik op pad ga. Is dat een bekende oplossing?
No idea, maar ik heb offline maps en nooit last van. Daarnaast is het laden van de map ook echt een stuk sneller

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ian_ schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:18:
[...]

Draadloos opladen uitzetten kan ook nog.
Sinds het uitschakelen geen enkele keer meer gehoord :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fatburner op 01-04-2026 09:40 ]

• 4v4t4r
Ian_ schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:59:
[...]

No idea, maar ik heb offline maps en nooit last van. Daarnaast is het laden van de map ook echt een stuk sneller
gedownload :) ik ga het eens testen komende dagen ! Thanks

Zeekr 7x Privilege AWD

• leonardo1504
  • Niet online
Ik heb de auto. Het werd een groepsdelivery met 5 keer de 7X. Auto is echt een giga upgrade t.o.v. de model Y waar ie vaak mee vergeleken wordt. Qua afmetingen/beenruimte is ie wel vergelijkbaar maar qua rijervaring en afwerking wint de Zeekr het met gemak.

Wellicht is de software van de Y intuitiever, maar om daar echt iets over te kunnen zeggen moet ik wat meer rijden. De spraakassistent van Zeekr is in ieder geval minder goed. Met name ingesproken bestemmingen verstaat ie niet altijd goed.

Rijervaring is geweldig maar 646pk is voor mij overbodig veel. Gelukkig worden al die paardenkrachten beter gemanaged dan in de Tesla bij lage snelheden/inparkeren. HUD en 360 graden camera zijn ook erg prettig. Tot nu toe word ik erg blij van deze auto.

• 4v4t4r
leonardo1504 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:06:
Ik heb de auto. Het werd een groepsdelivery met 5 keer de 7X. Auto is echt een giga upgrade t.o.v. de model Y waar ie vaak mee vergeleken wordt. Qua afmetingen/beenruimte is ie wel vergelijkbaar maar qua rijervaring en afwerking wint de Zeekr het met gemak.

Wellicht is de software van de Y intuitiever, maar om daar echt iets over te kunnen zeggen moet ik wat meer rijden. De spraakassistent van Zeekr is in ieder geval minder goed. Met name ingesproken bestemmingen verstaat ie niet altijd goed.

Rijervaring is geweldig maar 646pk is voor mij overbodig veel. Gelukkig worden al die paardenkrachten beter gemanaged dan in de Tesla bij lage snelheden/inparkeren. HUD en 360 graden camera zijn ook erg prettig. Tot nu toe word ik erg blij van deze auto.
Ik rij bijna nooit op sport modus - zeker niet in de stad - mij te gevoelig :)

Zeekr 7x Privilege AWD

• RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 19:03
Hoi allemaal,

Nu ik ook eigenaar ben van een Zeekr 7x, heb ik gelijk een account aangemaakt. Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Zeekr 7X in het wit, long range.

De bestelling verliep soepel. Ik heb gebruikgemaakt van de inruilactie. Midden maart besteld en gisteren kon ik hem al ophalen. Niet verwacht dat het zo snel kon gaan.

Ik heb alleen twee vragen:

1. Bandenspanning
Op alle vier de banden staat 3,5 bar. Is het normaal dat ze dat niet goed afstellen bij aflevering? Hierdoor krijg ik nu elke keer een melding in de app

2. Zeekr laadpas
Ik heb geen laadpas meegekregen. Hoort die standaard bij de auto, of moet je die apart aanvragen?

• 4v4t4r
RoboFlawz schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:18:
Hoi allemaal,

Nu ik ook eigenaar ben van een Zeekr 7x, heb ik gelijk een account aangemaakt. Ik heb sinds gisteren de trotse bezitter van een Zeekr 7X in het wit, long range.

De bestelling verliep soepel. Ik heb gebruikgemaakt van de inruilactie. Midden maart besteld en gisteren kon ik hem al ophalen. Niet verwacht dat het zo snel kon gaan.

Ik heb alleen twee vragen:

1. Bandenspanning
Op alle vier de banden staat 3,5 bar. Is het normaal dat ze dat niet goed afstellen bij aflevering? Hierdoor krijg ik nu elke keer een melding in de app

2. Zeekr laadpas
Ik heb geen laadpas meegekregen. Hoort die standaard bij de auto, of moet je die apart aanvragen?
3.5 is echt te hoog (of heb je een flink stuk door zitten trappen?) Ik zou ze naar 2.8 - 3.0 brengen (zeker als het warmer word)

laadpas moet je apart aanvragen (werd mij uitgelegd in de meeting daar) maar er zijn denk ik betere alternatieven hoor ! (ik zoek even topic voor je )

/edit : [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 01-04-2026 11:20 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 19:03
4v4t4r schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:19:
[...]

3.5 is echt te hoog (of heb je een flink stuk door zitten trappen?) Ik zou ze naar 2.8 - 3.0 brengen (zeker als het warmer word)

laadpas moet je apart aanvragen (werd mij uitgelegd in de meeting daar) maar er zijn denk ik betere alternatieven hoor ! (ik zoek even topic voor je )

/edit : [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ok bedankt. Ja ik ga straks maar naar tankstation om het lager te zetten. Toch wel slordig dat ze dat bij aflevering niet hebben gedaan.

Wel vreemd dat ze het niet bij leveren. Op de site lees ik nu dat het geleverd wordt, al is het beetje onduidelijk geformuleerd. Ik ga kijken naar de topic.

• leonardo1504
  • Niet online
4v4t4r schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:16:
[...]

Ik rij bijna nooit op sport modus - zeker niet in de stad - mij te gevoelig :)
Het eerste dat ik gedaan heb is alles op bejaardenstand zetten. Sportmodus slaat wat mij betreft nergens op.

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-04 13:43
Hopelijk brengt de volgende update met zich mee (wanneer die ook mag komen) dat je ook door de rijmodi heen kan wanneer je in Individueel rijdt. Dat mis ik zo nu en dan wel om even snel de sportmodus te kunnen activeren. Voor lang gebruik is sport inderdaad te gevoelig. Maar voor een snelle inhaalactie vind ik de normale stand net even te traag opbouwen. En ik rij vrijwel altijd in Individueel om de luchtvering op standaard te kunnen zetten. De Comfortstand is mij te zacht.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
RoboFlawz schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:53:
[...]

Ok bedankt. Ja ik ga straks maar naar tankstation om het lager te zetten. Toch wel slordig dat ze dat bij aflevering niet hebben gedaan.

Wel vreemd dat ze het niet bij leveren. Op de site lees ik nu dat het geleverd wordt, al is het beetje onduidelijk geformuleerd. Ik ga kijken naar de topic.
Bij mij lag de pas in de achterbak onder het grote luik. Ik heb deze nooit gebruikt, want lease auto met eigen laadpaal.

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:47
RoboFlawz schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:53:
[...]

Afgelopen maandag mijn 7X LR gekregen. Hier kreeg ik keurig een Zeekr laadpas bij.

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:47
Ik merk dat de stuurverwarming erg tegen valt in vergelijking met de Model Y waar ik voorheen in reed. Zijn er meer mensen waarbij zelfs op stand 3 het stuur een slechts klein beetje warm wordt? Dit valt erg tegen moet ik zeggen.

Voor de rest; top auto, kan niet anders zeggen!
Pagina: 1 ... 107 ... 112 Laatste