Yes, de FitDVR werkt perfect. Niet via het 12v stekkertje op de 12v kabel (wat ik verwacht had) maar op de USB (5v) aansluiting van de FitDVR. Hier een samenvatting:
FitDVR kastje om aan te sluiten op de connector van de automatisch dimmende binnenspiegel:
https://www.amazon.nl/dp/B0DHX96JFL
De dashcam. Bizarre is dat deze bij mij 91 euro was en nu 146 euro. Geen idee waarom de prijsverhoging. Deze cam heeft 64 GB sdcard, 3 channels (voor, binnen en achter), GPS en Wifi (om makkelijk de filmpjes eraf te krijgen):
https://www.amazon.nl/dp/B0FFMVVYG4
Om te beginnen, dit is de kap die je eraf moet halen om bij de connector van de automatisch dimmende binnenspiegel te komen:
Je haalt het kapje eraf:
En daarna de grote kap (beginnen naar beneden trekken bij de spiegel):
Dit is het stekkertje wat je van het klemmetje af kan trekken:
Dit is de FitDVR, ik wilde het eerst met dat stekkertje aansluiten maar dat bleek niet te werken:
Hier heb ik de FitDVR ertussen geplaatst (stekkertjes los en aan de FitDVR sluiten, kan niet fout gaan):
Uiteindelijk de dashcam vlak onder de kap geplaatst en met het USB stekkertje (bijgeleverd bij de FitDVR) aangesloten:
De FitDVR heb ik hier geplaatst (sorry, geen foto hoe hij er is geplaatst):
Kapjes weer dicht en het zit perfect (draadjes zitten tussen kapje en ruit en gelukkig niet veel speling):
Zo zit de cam uiteindelijk. Had ook ietsje lager gekund, dan kun je de klok erop laten zien, ik zelf vind het zelf wel fijn dat hij zo min mogelijk in de zichtlijn zit:
De kabel naar de camera achterin was redelijk makkelijk (via het montagewiggetje dat bij de FitDVR is geleverd) achter de dakbekleding en rubbers te duwen:
Echt goed te doen! Ik ben via rechts bij de voordeur boven, naar de achterdeur en voor de achterdeur naar beneden gegaan. Daarna via de onderkant naar achter, via de bank en weer omhoog:
En bij de achterklep ben ik nog niet via de binnenbekleding gegaan omdat ik nog niet heb kunnen vinden hoe ik dat los kan krijgen:
Als de klep dicht zit ziet het er zo uit:
Het deel in de achterbak ben ik het minst tevreden mee, maar heb nog geen andere oplossing kunnen vinden. Het zit niet in de weg en is nauwelijks zichtbaar, maar kan echt beter. Misschien als ik de kabel wat verleng, maar weet nog niet of ik dat de moeite waard vind...
Hoop dat het jullie helpt en als je mooiere oplossingen hebt, zeker hier even melden!
Groet,
Nika.