No it was just some luck. Nothing to do with talent.d-vine schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:05:
Brazil wasn't the car it was pure the driver that made the magic race happen

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
No it was just some luck. Nothing to do with talent.d-vine schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:05:
Brazil wasn't the car it was pure the driver that made the magic race happen
er is altijd weer een taalkundige zuurpruim die niet tegen een grapje kanNiaX schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:17:
is dit het "spreek hier steenkolenengels topic"?
Wel goed doen: "Spiek here stonekool inglish toopik"NiaX schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:17:
is dit het "spreek hier steenkolenengels topic"?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
per aspera ad astra
Zag het net ook op X. Dat is wel een mega f-upje zeg.Bloodclot schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:33:
According to #AMuS, Red Bull is losing 6 tenths on the straights due to their rear wing.
The team has packed the wrong rear wing for Vegas. It's too steep, so they would have to fly in a flatter version from England by tomorrow morning to correct it.
https://twitter.com/RBR_Daily/status/1859853868341002621
Heb ik ook wel eens gehad, verkeerde tandenborstel mee op vakantie, toch even lastig. rbr heeft dan weer de luxe om hetl in te laten vliegen vanaf de andere kant van de wereld.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als dit correct is... Is dan toch wel echt serieus een slordige fout van ze. Laten we het hopen dat het goed komt.Bloodclot schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:33:
According to #AMuS, Red Bull is losing 6 tenths on the straights due to their rear wing.
The team has packed the wrong rear wing for Vegas. It's too steep, so they would have to fly in a flatter version from England by tomorrow morning to correct it.
https://twitter.com/RBR_Daily/status/1859853868341002621
Heb ik ook wel eens gehad, verkeerde tandenborstel mee op vakantie, toch even lastig. rbr heeft dan weer de luxe om hetl in te laten vliegen vanaf de andere kant van de wereld.
[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 22-11-2024 08:47 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Kijk eens een paar posts boven je...G_Dragon schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:48:
Er gaan geruchten dat Red Bull een grote fout heeft gemaakt? Ik lees dit voor het eerst, weet iemand hier meer van?
[Afbeelding]
per aspera ad astra
Niet echt toch? Nu is het verschil 72 punten, met nog 86 punten te vergeven. In het ergste geval wint Norris en eindigt verstappen buiten de punten. Dan is het 47 punten met nog 61 punten te vergeven. Hoeft Verstappen nog steeds maar 2x 7 punten te halen... En dan zou Norris álles moeten winnen incl snelste rondes. Spannend is het echt niet meer. Bovendien verwacht ik dat Verstappen dit weekend gewoon een punten gaat pakken.Aardappelbakker schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:41:
[...]
Aan de andere kant, als Norris dan even 15 tot 25 punten inloopt hebben we wel ineens weer een spannend kampioenschap.
[ Voor 31% gewijzigd door Jorizzz op 22-11-2024 09:04 ]
Max staat 61 punten voor op Norris. Dus met heel veel pech voor Verstappen straks maximaal 35 punten.Jorizzz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:54:
[...]
Niet echt toch? Nu is het verschil 72 punten, met nog 86 punten te vergeven. In het ergste geval wint Norris en eindigt verstappen buiten de punten. Dan is het 47 punten met nog 61 punten te vergeven. Hoeft Verstappen nog steeds maar 2x 7 punten te halen...
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Oh ik had terug moeten lezen, mijn excuses!
62, toch?Mog schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:57:
[...]
Max staat 61 punten voor op Norris. Dus met heel veel pech voor Verstappen straks maximaal 35 punten.
Allebei mis. Het verschil is nu 62 punten (niet 72, excuus). Daar blijft minimaal 62-26=36 punten van over, met nog 60 te vergeven (2x 26 voor de races +snelste rondes, +8 voor de sprintrace). Dan mag Verstappen dus nog 24 punten weggeven t.o.v. Norris, dus moet hij minimaal 3e worden als Norris alles wint. Vooruit, toch iets spannender dan ik dacht, maar no way dat Norris nu alle mogelijke punten gaat oprapen, en de kans dat Verstappen dit weekend met 0 punten eindigt lijkt me ook klein.Mog schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:57:
[...]
Max staat 61 punten voor op Norris. Dus met heel veel pech voor Verstappen straks maximaal 35 punten.
Dat zou ik ook verwachten. De verkeerde uit het rek pakken zou wel heel knullig zijn.LAD93 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:53:
Overigens grappig dat het bericht leest als ‘ze hebben de verkeerde uit het rek gepakt’, maar denk toch dat het eerder een inschattingsfout is geweest en dat ze de kou en andere omstandigheden verkeerd hebben ingeschat.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Mijn boefje is liev!
Kun je zo ook niks mee IMHO. HAM stond op P1 in FP2...dutchgio schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:19:
Het rear wing issue lijkt wel duidelijk:
[Afbeelding]
Via: https://www.reddit.com/r/...s/1gx2r1i/fp2_top_speeds/
Er zou overigens tijd moeten zijn om voor FP3 een andere te laten invliegen.
Mijn boefje is liev!
Mooi grafiekje ook. Door de y-as op 338 km/h te beginnen, ziet het er weel heel dramatisch uitdutchgio schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:19:
[Afbeelding]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wat een bizar verschil.dutchgio schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:19:
[Afbeelding]
Helemaal als je je realiseert dat dit heden ten dage het team van Mercedes is. Toen was het een goede middenmotor als BAR, maar later dus jarenlang vooraan gereden, hahaha!
Mijn hemel. Ik heb het nog opgezocht en zelf uitgerekendRobertMe schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:02:
[...]
62, toch?
Met drie man komen we wel oo het juiste aantal uit.
Hebben de RB's wel met DRS open gereden? Max en Perez hebben vooral long runs op medium gedaan en niet bezig gehouden met kwalificatie runs. Zou dat verschil ook makkelijk kunnen verklarend-vine schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:25:
[...]
Wat een bizar verschil.
Lijkt wel of de rear wing van Monaco was ingepakt en verzonden
Gelukkig is dat het niet, om snelheid te krijgen heb je ook grip nodig, wat de auto momenteel niet heeft omdat men de banden niet op temperatuur krijgt (in de korte runs), blijkbaar is dat voor de lange runs geen probleem.d-vine schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:25:
Wat een bizar verschil.
Ik las het als 0,6s per straight.Joris748 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:23:
[...]
Mooi grafiekje ook. Door de y-as op 338 km/h te beginnen, ziet het er weel heel dramatisch uit
Maar 1-5 km/h langzamer dan de top 3. Ik zou hier geen conclusies uit durven trekken, en al helemaal niet om een belabberde rondetijd te verklaren. Al zouden ze met een andere achtervleugel 0,6 seconden sneller zijn, dan nog komt Verstappen 1,4 seconden te kort.
Lewis 344 km per uur (en op 1)d-vine schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:25:
[...]
Wat een bizar verschil.
En het zou ook niet de eerste keer zijn als de Honda motor niet voluit stond.Holk schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:27:
[...]
Hebben de RB's wel met DRS open gereden? Max en Perez hebben vooral long runs op medium gedaan en niet bezig gehouden met kwalificatie runs. Zou dat verschil ook makkelijk kunnen verklaren
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Omdat de topsnelheid een moment opname is na een recht stuk, waar de auto's snelheid verliezen (door gebrek aan grip) in de bochten. Die ene km/u verschil zegt dus inderdaad niets over de gehele lengte van het circuit, tenzij de Formule 1 aan dragraces doet (en was het gat ook zo groot niet).[Roland] schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:38:
Lewis 344 km per uur (en op 1)
Verstappen 343 km per uur.
Is geen bizar verschil in snelheid, wel in uitslag
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2024 09:53 ]
https://news.verstappen.com/nl/article/13477/“Het was glad”, laat Max na de tweede vrije training in Las Vegas weten. ”We hadden heel veel moeite om de banden te laten werken, vooral over één ronde.“
Max vervolgt: “Op de lange run waren we iets competitiever maar daar moeten we ook nog wat finetunen. De snelheid over één rondje zit er nog erg ver naast vanwege de unieke condities hier, maar dat is voor iedereen hetzelfde. We moeten leren begrijpen wat we fout doen op dit moment. Voor mij is het of we op ijs rijden.”
In die 2 seconden verschil zat natuurlijk ook nog het medium vs. soft verschil hè. Dus daar gaat nog wel een hap uit als je ook op softs rijdt.Joris748 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:23:
[...]
Mooi grafiekje ook. Door de y-as op 338 km/h te beginnen, ziet het er weel heel dramatisch uit
Maar 1-5 km/h langzamer dan de top 3. Ik zou hier geen conclusies uit durven trekken, en al helemaal niet om een belabberde rondetijd te verklaren. Al zouden ze met een andere achtervleugel 0,6 seconden sneller zijn, dan nog komt Verstappen 1,4 seconden te kort.
Maar waarom reed RBR dan alleen op medium in FP2. Vind het maar vaag allemaalJorizzz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:08:
[...]
In die 2 seconden verschil zat natuurlijk ook nog het medium vs. soft verschil hè. Dus daar gaat nog wel een hap uit als je ook op softs rijdt.
Mijn boefje is liev!
per aspera ad astra
Volgens mij reed Verstappen net een snelle ronde op rood toen de rode vlag viel, dus daarmee geen tijd neergezet. Daarna kwamen ze weer met mediums voor de long run simulations op de baan.JB schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:13:
[...]
Maar waarom reed RBR dan alleen op medium in FP2. Vind het maar vaag allemaal
Ik verwachte ondanks dit ook niet dat Max in Vegas wereldkampioen ging worden.LAD93 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:16:
Nou, zet de champagne maar weer terug in de kast![]()
Volgens Marko moeten ze roeien met de riemen die ze hebben..
I served in a company of heroes.
Verschil is inderdaad klein. Zat naar de samenvatting te kijken en vond het verschil in topsnelheid wel meevallen.[Roland] schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:38:
[...]
Lewis 344 km per uur (en op 1)
Verstappen 343 km per uur.
Is geen bizar verschil in snelheid, wel in uitslag
Zou het qua kijkers wel "druk" zijn?Chocoball schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:39:
Was niet bepaald druk op de grandstand tijdens de 2e vrije training.
[Afbeelding]
Tenzij er niks geks gebeurt met Norris gaat dat dus zeker niet gebeuren.desalniettemin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:15:
Dat had ik niet verwacht van Red Bull. Ze hebben geen kleinere achtervleugel meegenomen. Gaat ze nog opbreken in de kwalificatie en de race. Maar zoals gezegd, zie ik Max geen kampioen worden in Vegas. Hopelijk heb ik het fout.
[ Voor 95% gewijzigd door Mog op 22-11-2024 11:31 ]
kwam die low downforce vleugel er niet alsnog aan vanuit engeland met een vliegtuig? lijkt mij een prima investering in (de kans op) een vroeg feestje.desalniettemin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:15:
Dat had ik niet verwacht van Red Bull. Ze hebben geen kleinere achtervleugel meegenomen. Gaat ze nog opbreken in de kwalificatie en de race. Maar zoals gezegd, zie ik Max geen kampioen worden in Vegas. Hopelijk heb ik het fout.
Is Las Vegas al gereden dan?d-vine schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:36:
[...]
Ik verwachte ondanks dit ook niet dat Max in Vegas wereldkampioen ging worden.
I served in a company of heroes.
per aspera ad astra
een treffende spreuk
FTFYpro_6or schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:19:
Redbull geeft je (de verkeerde) vleeeeugels.
PH-MRK request startup
Ieder team rijd niet 100% tijdens de FP's, het probleem is dat Red Bull Racing geen betere achtervleugel heeft voor Las Vegas. Als het goed is dit dezelfde achtervleugel die ze ook in Monza hadden, te veel drag. Daarnaast klaagde Max over balans van zijn wagen. Ofwel, ze kunnen in theorie nog sneller met de "slechte" achtervleugel. Al verwacht ik dat een podium lastig gaat worden.Lynx schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:14:
Pff de baan is zo groen als wat en RBR rijd altijd met teruggedraaide motor in fp1 en 2. Morgen nieuwe motor er in en krijgen ze ineens 5-10 kmu op de rechte stukken erbij. En LV is praktisch alleen recht stuk 😓.
Als Lando wint en Max 0 punten haalt, gaat het minimaal inlopen van 21 punten per weekend weer iets omlaag naar 18 per weekend iddsly___ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:45:
Hoezo zou t nog spannend worden voor t kampioenschap 🤣
Zolang Max niet drie keer uitvalt is er niks aan de hand toch.
PSN
Dat denk ik ook, maar al wordt je 5e en wint Norris met FL (wat zeker geen uitgemaakte zaak is) kom je op een voorsprong van 46 punten, met hierna nog 2x 26 + 8 punten te gaan = 60 punten. Dan heb je nog 14 puntjes nodig en heb je een sprint en race om dat te regelen. 2x 5e in Qatar worden en je bent er.NeverSettle schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:38:
[...]
Ieder team rijd niet 100% tijdens de FP's, het probleem is dat Red Bull Racing geen betere achtervleugel heeft voor Las Vegas. Als het goed is dit dezelfde achtervleugel die ze ook in Monza hadden, te veel drag. Daarnaast klaagde Max over balans van zijn wagen. Ofwel, ze kunnen in theorie nog sneller met de "slechte" achtervleugel. Al verwacht ik dat een podium lastig gaat worden.
Dat wordt flink dremelen danMikeyMan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:12:
Marko heeft blijkbaar aangeven dat ze geen achtervleugel met minder downforce hebben meegenomen. En ook niet in gaan laten vliegen. Foutje bedankt?
PSN
Zou ik ook zeggen, en dan morgen bij FP3 hebben ze hem ineens gevondenMikeyMan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:12:
Marko heeft blijkbaar aangeven dat ze geen achtervleugel met minder downforce hebben meegenomen. En ook niet in gaan laten vliegen. Foutje bedankt?
Begreep dat ze dezelfde achtervleugel gebruiken als die in Monza. Google ik naar Red Bull in Monza 2024 dan krijg ik exact dezelfde achtervleugels te zien. Max haalde vergelijkbare topsnelheden als de concurrenten. Dus voor Las Vegas zouden ze een nieuwe achtervleugel moeten ontwerpen die minder drag heeft.MikeyMan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:12:
[ Voor 5% gewijzigd door NeverSettle op 22-11-2024 13:23 ]
quote: Marko stelt dat een vleugel invliegen vanuit Engeland niet meer gaat en dat het team dus moet roeien met de riemen die het heeft.dyrc schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:34:
[...]
kwam die low downforce vleugel er niet alsnog aan vanuit engeland met een vliegtuig? lijkt mij een prima investering in (de kans op) een vroeg feestje.
Doen ze expres, Max wil gewoon geen kampioen worden in Las Vegas.desalniettemin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:15:
[...]
quote: Marko stelt dat een vleugel invliegen vanuit Engeland niet meer gaat en dat het team dus moet roeien met de riemen die het heeft.
"When you grow up your heart dies"
Ik begreep dat het meer een kwestie was van die kleine vleugel überhaupt niet hebben. Deze vleugel is dezelfde als in Monza, waar anderen ook met minder vleugel rijden?desalniettemin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:15:
[...]
quote: Marko stelt dat een vleugel invliegen vanuit Engeland niet meer gaat en dat het team dus moet roeien met de riemen die het heeft.
Allemaal zeker weer de schuld van het schade rijden door ChecoToke_gt schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:26:
[...]
En geen geld om voor deze race toch nog iets nieuws te maken.
PSN
[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 22-11-2024 14:34 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
[ Voor 96% gewijzigd door noo op 22-11-2024 14:35 ]
Toch zie ik een Lando onder druk wel een DNF maken waardoor Max alsnog kampioen wordt.desalniettemin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:11:
Ik durf er wel een kratje Hertog Jan op te wedden dat Max in Vegas geen kampioen wordt. Proost
[removed]
weinig grip maakt op het rechte stuk weinig uit (jetzt geht immer geradeauss), behalve dat je door downforce minder snel hard gaat, en minder hard hard. maar in de bochten merk je het wel. max heeft graag een bijtende voorkant, dat zal van een voorvleugel af moeten komen, niet primair van de achtervleugel. ze willen in las vegas vooral ook hard hard rijden, anders ben je op 't rechte stuk gegarandeerd 't bokje; resultaat: slijpen die hapThinlanet schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:57:
Het klagen van weinig grip door Verstappen kan ik niet helemaal rijmen met het modificeren van de High-Downforce achtervleugel naar een Monza-achtige spec. Minder drag maar ook minder downforce.
[ Voor 15% gewijzigd door dyrc op 22-11-2024 15:03 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 22-11-2024 15:07 ]
Dan moet Max wel een puntje maken toch?redwing schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:59:
[...]
Toch zie ik een Lando onder druk wel een DNF maken waardoor Max alsnog kampioen wordt.
Het is wel handig als bij het opkomen van het rechte stuk de rotatie van de bandjes ook een voorwaartse beweging van de auto oplevert. En high downforce helpt dan juist weer bij de grip om de acceleratie te verhogen.dyrc schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:59:
[...]
weinig grip maakt op het rechte stuk weinig uit (jetzt geht immer geradeauss), maar in de bochten merk je het wel. max heeft graag een bijtende voorkant, dat zal van een voorvleugel af moeten komen, niet primair van de achtervleugel.
Ik denk juist dat hij extra gemotiveerd is om deze te winnen. Maar we gaan het meemaken. Vegas is geen verkeerde plek hoor voor een feestje.redwing schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:59:
[...]
Toch zie ik een Lando onder druk wel een DNF maken waardoor Max alsnog kampioen wordt.
Norris mag niet meer dan 2 punten inlopen voor Verstappen om kampioen te worden. Als Norris 0 punten scoort dan loopt hij dus sowieso niet in.Jorah_Newstone schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:02:
[...]
Dan moet Max wel een puntje maken toch?
Nee, als Norris de top10 niet haalt is het al over. Daarbij moet het wel heel raar lopen als Max helemaal geen punten haalt.Jorah_Newstone schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:02:
[...]
Dan moet Max wel een puntje maken toch?
[removed]
Dat denk ik ook, maar zijn rijprestaties onder druk leveren keer op keer slippertjes op. En als je de baan hier ziet in de FPs kun je er zomaar uitliggen.desalniettemin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:03:
[...]
Ik denk juist dat hij extra gemotiveerd is om deze te winnen. Maar we gaan het meemaken. Vegas is geen verkeerde plek hoor voor een feestje.
[removed]
Terwijl Checo zorgt dat ze geen constructeurs champioen worden, doet hij wel zijn zijn best voor het destructors champioenschap, checo lijkt het in zijn eentje niet echt tegen het team van williams kan opboxen.YakuzA schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:27:
[...]
Allemaal zeker weer de schuld van het schade rijden door Checo
Norris mag maar 24 punten missen en dat is als max nu geen punten meer scoort. En elk punt dat max scoort gaat van de 24 marge af. Dus als Norris zijn wagen in de muur zet en 0 punten scoort is max de WDC.redwing schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:08:
[...]
Nee, als Norris de top10 niet haalt is het al over. Daarbij moet het wel heel raar lopen als Max helemaal geen punten haalt.
Ze hebben idd dwars door die FIA stip heen gedremeld:Grrrrrene schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:29:
Het was toch een bewuste keuze van Red Bull om de high downforce achtervleugel mee te nemen? Ze zijn al druk bezig met een Dremel materiaal weg te halenJe ziet hieronder een heel dun lijntje lopen, dat is veel materiaal dat weg gaat
[Afbeelding]
https://www.motorsport.co...ng-in-las-vegas/10675371/
De opmerkingen over de vleugel hoorde ik op donderdag al in de voorbeschouwing van een YT-kanaal. Red Bull had schijnbaar vorig jaar ook geen low downforce vleugel mee naar Vegas en in Monza hadden ze er ook geen.
PSN
Grappig dat er nu van wordt gemaakt dat Red Bull per abuis de verkeerde achtervleugel mee heeft naar Las Vegas. Dat is onzin en ook niet wat Marko zei. Red Bull heeft door 'andere keuzes' gewoon geen low drag-vleugel. Die hadden ze in Monza al niet en nu nog steeds niet. #F1
— Joost Nederpelt (@JoostNederpelt) 22 november 2024
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Redbull en geen geld? Zo'n vleugel kost iets van $150.000,00 peanuts voor Redbull.Toke_gt schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:26:
[...]
Ik begreep dat het meer een kwestie was van die kleine vleugel überhaupt niet hebben. Deze vleugel is dezelfde als in Monza, waar anderen ook met minder vleugel rijden?
Constatering van AMuS-verslaggever was dat het een fout was, maar meer waarschijnlijk was er gewoon geen andere keuze. En geen geld om voor deze race toch nog iets nieuws te maken.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Dat is wel exclusief ontwikkelkosten....Speedster schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:27:
[...]
Redbull en geen geld? Zo'n vleugel kost iets van $150.000,00 peanuts voor Redbull.
https://www.sportingnews..../sbvxis3e0fveuzxevx56b470
Zou Redbull aan het einde van het toegelaten budget zitten?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dat is de prijs om een vleugel te maken, als er een kapot gaat, niet de prijs om hem te ontwikkelen, dat kost een bedrag met een nul meer, gok ik zo.Speedster schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:27:
[...]
Redbull en geen geld? Zo'n vleugel kost iets van $150.000,00 peanuts voor Redbull.
Dat zitten ze allemaal, als het goed is. Er is nog voor twee races te ontwikkelen, dus het rendement uit wat je nu ontwikkelt, is zeer beperkt. Ze zullen eerder al met de 2025 auto bezig zijn...Zou Redbull aan het einde van het toegelaten budget zitten?
Max zal er veel geld voor over hebben om wereld kampioen te worden.Grrrrrene schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:32:
[...]
Dat is de prijs om een vleugel te maken, als er een kapot gaat, niet de prijs om hem te ontwikkelen, dat kost een bedrag met een nul meer, gok ik zo.
[...]
Dat zitten ze allemaal, als het goed is. Er is nog voor twee races te ontwikkelen, dus het rendement uit wat je nu ontwikkelt, is zeer beperkt. Ze zullen eerder al met de 2025 auto bezig zijn...
Als je aan het begin van het seizoen besluit dat je niet voor twee races een aparte vleugel gaat ontwikkelen (omdat je snelheid hoog genoeg lijkt), dan kun je niet halverwege het seizoen dat toch ineens wel gaan ontwikkelen. Bovendien moest RBR al flinke stappen terug zetten door de niet opgemerkte ontwikkelingsafwijking vorig jaar in Barcelona, waardoor ik denk dat ze nu inderdaad elk dubbeltje drie keer omdraaien om binnen budget te blijven. Denk ook aan de afgestelde speciale livery op de wagen in Austin en Vegas; dat had te maken met gewicht, maar ook met kosten.Speedster schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:27:
[...]
Zou Redbull aan het einde van het toegelaten budget zitten?
[ Voor 0% gewijzigd door Toke_gt op 22-11-2024 19:55 . Reden: Correctie, dit valt buiten budget ]
Ik mag toch aannemen dat een special livery onder markting budget valt. De auto gaat niet harder lopen van een andere livery. En dat is wel waarvoor de budget cap bedoelt is: alles waarvan de auto harder gaat lopen. Anders zouden de personeelskosten om de administratie te doen v.w.b. wie wanneer aan werk onderdeel heeft gewerkt (op de design afdeling) ook wel onder de budget cap vallen, bv. En ook dat is dus niet het geval. Hetzelfde als dat een (nieuw ontwerp?) vleugel die nooit op de auto heeft gezeten maar wel geproduceerd is niet onder de budget cap valt (maar als die op de auto wordt gezet en de auto de pitbox uit rijdt telt de productie wel onder de budget cap).Toke_gt schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:48:
Denk ook aan de afgestelde speciale livery op de wagen in Austin en Vegas; dat had te maken met gewicht, maar ook met kosten.
An ja, dat is ook zo. Even uit het oog verloren. Thnx.RobertMe schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:51:
[...]
Ik mag toch aannemen dat een special livery onder markting budget valt. De auto gaat niet harder lopen van een andere livery. En dat is wel waarvoor de budget cap bedoelt is: alles waarvan de auto harder gaat lopen. Anders zouden de personeelskosten om de administratie te doen v.w.b. wie wanneer aan werk onderdeel heeft gewerkt (op de design afdeling) ook wel onder de budget cap vallen, bv. En ook dat is dus niet het geval. Hetzelfde als dat een (nieuw ontwerp?) vleugel die nooit op de auto heeft gezeten maar wel geproduceerd is niet onder de budget cap valt (maar als die op de auto wordt gezet en de auto de pitbox uit rijdt telt de productie wel onder de budget cap).
Livery dat klinkt erg deftig. Het is een grote sticker. Wonderbaarlijk ook dat er zoveel tijd en geld wordt besteed aan die sticker.Toke_gt schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:48:
[...]
Denk ook aan de afgestelde speciale livery op de wagen in Austin en Vegas; dat had te maken met gewicht, maar ook met kosten.
je weet dat alle onderdelen onder het budgetcap vallen heSpeedster schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:42:
[...]
Max zal er veel geld voor over hebben om wereld kampioen te worden.
Voor Max is $150.000,00 pocket money.
https://racingnews365.com...ppen-salary-and-net-worth
Er is iets anders aan de hand.
Ehh ja Checo die om de race z'n wagen in de muur parkeert en het bonnetje bij HR moet declareren
Vergeet de T stukjes niet.Pendaco schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:28:
[...]
Ehh ja Checo die om de race z'n wagen in de muur parkeert en het bonnetje bij HR moet declarerenDan zijn er op een gegeven moment geen centjes meer om flex wings en waterstoom banden te ontwikkelen
Was ook m'n eerste gedachte. Maar kijkend naar de stand vermoed ik dat Red Bull nog niet helemaal uitsluit dat ze Ferrari nog kunnen pakken in het WCC. WDC voor Verstappen lijkt vrij safe, dus de noodzaak om Ferrari punten te laten afsnoepen van McLaren is niet zo groot.Charles Hill schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:46:
En over die skid blocks, volgens mij had RBR het beter kunnen laten voor dit seizoen, want elke race die Ferrari wint, of zelfs 1-2, is minder punten voor Norris om in te lopen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Inmiddels is het lijstje gegroeid naar 7: Haas, Ferrari, Mercedes, Alpine, Aston Martin, Sauber en Red Bull dus ook die aanpassingen moesten doen. Zag dat ergens ook RB werd genoemd maar die stond niet in de opsomming van AMuS.Charles Hill schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:46:
Op SKY was Ted overigens weer lekker bezig over die skid blocks. Hoevaak hij Red Bull wel niet heeft genoemd, met zijn ongezonde obsessie voor Red Bull. En is ervan overtuigd dat Red Bull ook zoiets heeft gedaan en de auto moest aanpassen voor dit weekend. Mercedes, dat wist ie niet zeker. McLaren is niet genoemd, althans, niet dat ik hoorde. Was dus weer fijn verwarring en onrust aan het schoppen rondom Red Bull.
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq