[F1 2024] Race 19 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste
Acties:
  • 75.683 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
Robbie T schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

Naah meer omdat ze nu snelheid verliezen op het rechte stuk en dus meer moeten compenseren in de bochten om bij te blijven of weg te rijden.
Ah op die fiets. Neuh denk niet dat het hen daar in zit. Ze hebben gewoon heel veel upgrades meegenomen, en in 1 FP die goed afstellen, op een circuit met nieuw asfalt.... Is gewoon een risico.

Aan de andere kant, zo kunnen ook niet wachten willen ze Norris nog kampioen maken. Op zich een prachtige start van Norris. Zo zonde dat die dan in de laatste ronde weet zo'n opzichtige fout maakt.... Waardoor iedereen het straks daar over heeft en niet zijn Racestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En nu word Norris wel onderzocht.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

McLaren moet nu wel doorwerken om die bip nu weer op de goeie hoogte te krijgen voor de kwalificatie, moet nu weer van buitenaf gedaan worden :+

Hippo rent weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Moet de replay nog eens terugzien van Norris vs Leclerc. Benieuwd of Norris een pingel gaat krijgen. And not the good kind......

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Vuvuzela

My spire is forming

Waah schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Slijtage van je banden komt niet van het rechte stuk dus dat verwacht ik niet.
Maar nu moeten ze met minder downforce rijden om ongeveer even hard te gaan op het rechte stuk en glijden ze meer in de bochten

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Had ik wel verwacht, dat ze dat ná de ceremonie zouden doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Pendaco schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:45:
Lol is dat Sting? Dacht dat het Adrian Newey was.
Het is volgens mij een hele hoop botox zo te zien.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
siggy schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:52:
Moet de replay nog eens terugzien van Norris vs Leclerc. Benieuwd of Norris een pingel gaat krijgen. And not the good kind......
Alonso kreeg hem eerder dit jaar ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustM3
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:15
Duss.....
na de sprint blijf ik met 2 vragen zitten.
1. Heeft redbull het probleem gevonden? perez was nemelijk weer niks aan het doen...
2. Wat zijn de verwachtingen voor de qualli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zak noemt Ferrari de sterkste en denkt dat ze Max kunnen hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:26

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

hjs schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:50:
Dat Norris iets terug kwam op 1/3 van de race was hij nog zo goed op zijn banden volgens de commentator. (F1TV)
Die Alex Jacques is een behoorlijke Norris fanboy is me de laatste races wel opgevallen met dat hysterische geschreeuw van 'm. Stond op het punt om weer om te schakelen naar hepie en hepie op Viaplay maar kon mezelf inhouden. Coulthard, Palmer en nu Hinchcliffe zijn wel echt toevoegingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Chocoball schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:45:
[...]

Hopelijk laten ze hem niet zingen :)
Ik heb hem gezien op NSJ 2024 hij was prima in vorm.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

JustM3 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:53:
Duss.....
na de sprint blijf ik met 2 vragen zitten.
1. Heeft redbull het probleem gevonden? perez was nemelijk weer niks aan het doen...
2. Wat zijn de verwachtingen voor de qualli
1. Max zegt dat het in ieder geval veel stabieler is en dat hij zelf om de resterende issues heen kan rijden.
Perez, ik zou het zo zeggen. Red Bull heeft het meest onevenredige rijdersduo op de hele grid. Perez heeft een hele specifieke rijstijl en dat functioneert gewoon voor geen meter op dit moment.
2. Pole natuurlijk :+ Naja, als Merc er weer bij zit kan het nog P3 worden voor Max, maar in de race kunnen we de Mercs nu wel wegstrepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Exocet schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:53:
Zak noemt Ferrari de sterkste en denkt dat ze Max kunnen hebben
Het is hun enige hoop. Want ze hebben de andere teams nodig willen ze Norris WDC maken. Want op eigen kracht gaat het Norris nog niet lukken toont die wel weer aan.

Zak: "i can understand seeing some drivers lock up".
Zo kun je het ook zeggen ja :+ some drivers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:05
Pendaco schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:55:
[...]

Die Alex Jacques is een behoorlijke Norris fanboy is me de laatste races wel opgevallen met dat hysterische geschreeuw van 'm.
To be fair, dat geschreeuw doet die wel langer ook met andere inhaalacties bijvoorbeeld. Nu Norris sinds Miami mee kan doen, schreeuwt die dus ook voor hem :P

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 19-10-2024 21:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 22:06
Waah schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:57:
[...]

Het is hun enige hoop. Want ze hebben de andere teams nodig willen ze Norris WDC maken. Want op eigen kracht gaat het Norris nog niet lukken toont die wel weer aan.

Zak: "i can understand seeing some drivers lock up".
Zo kun je het ook zeggen ja :+ some drivers :+
Dat is alleen hoop als Norris dan nog steeds eerste wordt, als Ferrari Max weet te pakken en Max en Norris rijden nog steeds bij elkaar (in welke volgorde dan ook) dan gaat het ze niks opleveren aan het einde van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Beelden op Sky nog eens gezien tussen Leclerc en Norris. Norris doet niks fout. Leclerc zet er vol op in, hij is committed en Norris blijft gewoon aan de binnenkant. Meer Leclerc die weer zijn eigen knuddewerk doet dan dat Norris wat fout doet.

[ Voor 19% gewijzigd door siggy op 19-10-2024 21:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Shinji schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:58:
[...]

Dat is alleen hoop als Norris dan nog steeds eerste wordt, als Ferrari Max weet te pakken en Max en Norris rijden nog steeds bij elkaar (in welke volgorde dan ook) dan gaat het ze niks opleveren aan het einde van het seizoen.
Zak gaat dit weekend denk ik voor damage limitation en hoopt dat Max nog eens uit valt of dat andere circuits ze beter ligt en RB niet.

Geef hem wel gelijk: als Ferrari dicht bij Max kan kwalificeren krijgt Max het nog lastig. Maar dan is er altijd nog de Ferrari Strategy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

pro_6or

amateur_60r

Erg spannende sprintrace.

Charles had het al een tijdje over de titelstrijd en Ferrari ziet er ook erg sterk uit.

Zou die vouwvoorvleugel van McLaren het remmen in the limit ook wat moeilijker maken? Dat ding wappert op het rechte stuk echt alle kanten op. Je ziet hem door de wishbones heen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
Pierre schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:55:
[...]

Ik heb hem gezien op NSJ 2024 hij was prima in vorm.
Dat geloof ik graag maar liever niet met een improvisatie bij een Formule 1 huldiging, dat is mij wat te cringe :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Allemaal leuk en aardig, maar Ferrari zal Norris meer in de weg zitten. De meeste punten haal je als winnaar en als Ferrari mee doet om de winst, dan loopt Norris minder snel in op Verstappen. Dus ik juich het alleen maar toe. En sowieso is het mooi als 3 teams vechten om de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dingdong schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:03:
Allemaal leuk en aardig, maar Ferrari zal Norris meer in de weg zitten. De meeste punten haal je als winnaar en als Ferrari mee doet om de winst, dan loopt Norris minder snel in op Verstappen. Dus ik juich het alleen maar toe. En sowieso is het mooi als 3 teams vechten om de winst.
Leclerc praat al een tijd over zijn eigen titel kansen. Vandaag was hun auto ook erg goed.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Hippocampus schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Dit zijn van die ideetjes van de pr afdeling.

'Weetje wat goed is om je weer eens in the picture te helpen? Een prijsje uitreiken op een sportevenement.'
:D
Die gast tourt onafgebroken.
$300.000.000 net worth.
Ja, dat heeft ie echt nodig.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Morgen gaat nog wat worden.
Verstappen en de Ferrari's lijken nog aardig wat overgehad te hebben op de medium banden. Morgen zal iedereen ook starten op mediums met veel meer brandstof. We zagen Russel door zijn banden zakken en Norris daarna ook.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

siggy schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:01:
Beelden op Sky nog eens gezien tussen Leclerc en Norris. Norris doet niks fout. Leclerc zet er vol op in, hij is committed en Norris blijft gewoon aan de binnenkant. Meer Leclerc die weer zijn eigen knuddewerk doet dan dat Norris wat fout doet.
Ik denk dat Norris hier meer lift of remt dan normaal.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

matthijst schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:09:
[...]

:D
Die gast tourt onafgebroken.
$300.000.000 net worth.
Ja, dat heeft ie echt nodig.
Ach, denk jij dat hij zo'n Formule 1 fan is dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:05

rammes

koekebakker 1e klas

Sting treed daar toch op vanavond/morgen zal wel bij het feest horen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Max toch wel wat gereserveerd bij viaplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hippocampus schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

Ach, denk jij dat hij zo'n Formule 1 fan is dan?
Hij is Engels, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Was een erg leuke race, heb het idee dat McLaren meer aan de vleugels heeft moeten veranderen dan ze hebben doen laten geloven, De balans van in de Sprintrace totaal anders dan wat we de laatste races hebben gezien.

Afijn, Perez...... Riccardo moet weg, maar hoe kunnen ze Perez nog na Maxico laten zitten? Oi oi oi.... Tis dat ze nu met de rijders in de knoop liggen omdat RIC buiten spel staat.

[ Voor 1% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-10-2024 22:15 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

FirePuma142 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:11:
[...]

Ik denk dat hij véél eerder remt. Beelden nu nog eens 2x 3x gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
siggy schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat hij véél eerder remt. Beelden nu nog eens 2x 3x gezien.
Ben heel benieuwd naar de telemetrie >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Laura / F1TV komt er aan het einde van de uitzending achter dat Bottas een issue had in de in-lap. Lekker goed opgelet als ze dat nu pas zien. Want @StefanVerkerk en @DaniëlWW2 hadden het al verteld :+ (en nog tijdens de in lap van iedereen was er al een gele vlag melding van race control, en was op de tracker ook te zien dat Bottas daar stil stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

hjs schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Had ie dan niet misschien een beetje enthousiaster geweest om daar te staan? ;) (dat was nou het hele punt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:16
Waah schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:01:
[...]

Geef hem wel gelijk: als Ferrari dicht bij Max kan kwalificeren krijgt Max het nog lastig. Maar dan is er altijd nog de Ferrari Strategy :+
Dit is alleen zo als Norris oppermachtig is en altijd 1ste eindigt. Juist een sterk Ferrari kan er ook voor zorgen dat Norris een paar keer geen eerste wordt en dat hij daardoor minder snel Max inhaalt qua punten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-09 09:40
siggy schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:01:
Norris rijdt een ander lijn dan Leclerc verwacht, dat is niet verboden. Daar is hij zijn positie aan het verdedigen. Een moment ervoor, buiten de baan komen om zijn positie te behouden is wel tegen de regels. Op een andere baan met muur, grind of gras was hij zijn positie of hele sprintrace kwijt geweest. Maar dat wordt nergens benoemd.

Daarom vind ik dit echt helemaal niets, al dat extra asfalt buiten de baan, wat verder nul gevolgen heeft volledig buiten de baan te komen. Daarom zouden stewards hard moeten straffen als coureurs buiten de baan komen op crusiale momenten, zoals met Norris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Charles Hill schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:19:
[...]

Norris rijdt een ander lijn dan Leclerc verwacht, dat is niet verboden. Daar is hij zijn positie aan het verdedigen.
Klopt, maar volgens mij reed Norris de lijn die Leclerc daar wilde rijden (bocht 15 binnenkant, zoals de Ferrari's vaker deden)

Dus dan kan Norris gewoon op het punt remmen waar Leclerc dat ook ging doen. Maar hij remde nu al op de apex en dat was echt niet nodig als je de Ferrari acties terugkijkt. Ze remmen dan juist later dan zoals ze de bocht normaal nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Norris rijdt een ander lijn dan Leclerc verwacht, dat is niet verboden. Daar is hij zijn positie aan het verdedigen. Een moment ervoor, buiten de baan komen om zijn positie te behouden is wel tegen de regels. Op een andere baan met muur, grind of gras was hij zijn positie of hele sprintrace kwijt geweest. Maar dat wordt nergens benoemd.

Daarom vind ik dit echt helemaal niets, al dat extra asfalt buiten de baan, wat verder nul gevolgen heeft volledig buiten de baan te komen. Daarom zouden stewards hard moeten straffen als buiten de baan komen op crusiale momenten, zoals met Norris.
Het gaat niet om de lijnen. Hij lijkt echt veel eerder te remmen dan normaal, zelfs voor die lijn die hij neemt. Hij remt een knik te vroeg eerlijk gezegd.

Ik ben geen fan can Leclerc, maar eenpotje racen kan hij wel. Dit was een brake check in principe. Of de stewards dat ook zo zien is weer een andere vraag. Gezien het wk zal er denk ik geen straf komen....

Genoeg rare calls van stewards gehad met dit soort zaken. Daarom noemen ze het ook 'erratic driving'. Dubbeltje kan elke kant opvallen. Norris heeft gewoon strontgeluk dat Leclerc hem niet erin knalt.

Norris was dik aan het choken en deed er alles aan om ervoor te blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 19-10-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:16
FirePuma142 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:11:
[...]

Ik lees op Reddit dat hij 15 km/u langzamer was en 10 meter eerder remde, dus idd wel degelijk anders dan normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Blik1984 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:24:
[...]

Ik lees op Reddit dat hij 15 km/u langzamer was en 10 meter eerder remde, dus idd wel degelijk anders dan normaal
10 meter eerder is nou niet echt heel veel imho. En hij reed ook een andere lijn dan "normaal". Met die snelheden zeker :+
Maar ben benieuwd naar de uitleg van de stewards.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 19-10-2024 21:26 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:22
hjs schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:14:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/le44KKaIkcDXUjm4fHX-Yuek_ZI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gAXQ5rrcFTKV671k7GMJ7pEl.webp?f=user_large

Oh wacht, het ging niet over tijdstraffen. My bad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
StefanVerkerk schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:27:
[...]

[Afbeelding]

Oh wacht, het ging niet over tijdstraffen. My bad.
Ohja stom om hier een hele discussie over te houden _O-
Is weer ff wennen na een maand F1, maar zijn we meteen weer gewend aan de status quo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
[...]

Daarom vind ik dit echt helemaal niets, al dat extra asfalt buiten de baan, wat verder nul gevolgen heeft volledig buiten de baan te komen. Daarom zouden stewards hard moeten straffen als coureurs buiten de baan komen op crusiale momenten, zoals met Norris.
Als F1 de enige raceklasse is op COTA, dan heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar je hebt ook nog zoiets als Indycar :P :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Waah schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:21:
[...]

Klopt, maar volgens mij reed Norris de lijn die Leclerc daar wilde rijden (bocht 15 binnenkant, zoals de Ferrari's vaker deden)

Dus dan kan Norris gewoon op het punt remmen waar Leclerc dat ook ging doen. Maar hij remde nu al op de apex en dat was echt niet nodig als je de Ferrari acties terugkijkt. Ze remmen dan juist later dan zoals ze de bocht normaal nemen.
In de apex zal hij niet remmen, deze auto's remmen in een rechte lijn, nog in een bocht remmen gaat fout, dan schieten ze rechtdoor ;)

Dus zal hij daarvoor eerder geremd moeten hebben. Maar hij neemt ook een totaal andere lijn, dus wellicht is eerder remmen dan wel nodig. Na sue lijn volgt daardoor een beduidend scherpere hoek door hoe Norris deze neemt. En met banden die op zijn, kan hij ook niet meer zo laat remmen als begin of halverwege de race.

Ben benieuwd wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
RobertMe schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:17:
Laura / F1TV komt er aan het einde van de uitzending achter dat Bottas een issue had in de in-lap. Lekker goed opgelet als ze dat nu pas zien. Want @StefanVerkerk en @DaniëlWW2 hadden het al verteld :+ (en nog tijdens de in lap van iedereen was er al een gele vlag melding van race control, en was op de tracker ook te zien dat Bottas daar stil stond)
Ik verwacht niet van Laura dat ze óók nog eens tijd over heeft om hier mee te lezen. Maar even serieus, ze hadden dat haar wel mogen influisteren vanuit de regie ja. Na het uitdeelmoment van de dienbladen van de FIA voor het behalen van P1 - P3 (en die 'trofeetjes' werden ook gelijk weer meegenomen door de dame van de FIA, LOL _O-) kwam er na het scoregedeelte nog een shot van Bottas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:23

SambalBij

We're all MAD here

No further action

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDzXlKLNVhpIXYoKkmbG2Dr-B1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hz1Uz7fg8ZyqVsqJZtgU4JhV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Robkazoe schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:31:
[...]

Als F1 de enige raceklasse is op COTA, dan heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar je hebt ook nog zoiets als Indycar :P :

[YouTube: Tracklimits Austin in indycar be like #f1 #indycar #austingp #usa #f1 #viral #shorts #usagp #cota]
Bij Indycar rijden ze de lijn die mogelijk is :D daar gelden de witte lijnen als een soort richtlijn, daar staat dat veel minder vast. Dus als ze daar gras leggen, dan zullen Indycars daar niet over rijden. Het is niet dat zij een totaal andere baan nodig hebben. Of een muur :P daar rijdt een indycar ook niet in als deze er staat.

Het enige wat een probleem kan zijn is motorracen, dat moet ook veilig kunnen. Geen idee of zij daar ook racen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Okay, serieus..... ze hebben het over de lijn, maar niet of er te vroeg is geremd. Ze blijven maar beargumenteren en dingen weglaten waar ze willen wanneer ze willen. Hoeveel moeite is om te checken of er absurd vroeg gerem is en dat erin te vermelden? want nu lijkt het erop alsof ze daar niet eens naar gekeken hebben?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Dus vloeken in een persconferentie levert een zwaardere straf op dan onberekenbaar rijden op de baan.

Interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Haas ook voorbij VCARB in het WCC. Allemaal dankzij Ricciardo :+

Of het niet durven vervangen van Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:38:
Dus vloeken in een persconferentie levert een zwaardere straf op dan onberekenbaar rijden op de baan.

Interessant :)
Welk onberekenbaar rijden? Er was geen onberekenbaar rijden? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:40:
Haas ook voorbij VCARB in het WCC. Allemaal dankzij Ricciardo :+

Of het niet durven vervangen van Ricciardo.
Kanttekening: in stand, niet in punten. Puntenaantal is hetzelfde, alleen heeft Haas een hogere finish positie behaald. Als VCARB een puntje meer haalt staan ze er dus weer boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Voor mij niet nee, want hij rijdt een andere lijn die Leclerc niet verwacht. Daar zag ik ook weinig fout in. Het is jammer dat het gebeurde, want als Leclerc er een paar bochten later alsnog voorbij was gegaan doordat hij niet zo dramatisch had hoeven remmen, had Norris nog minder punten gescoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Charles Hill schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:49:
[...]

Voor mij niet nee, want hij rijdt een andere lijn die Leclerc niet verwacht. Daar zag ik ook weinig fout in. Het is jammer dat het gebeurde, want als Leclerc er een paar bochten later alsnog voorbij was gegaan doordat hij niet zo dramatisch had hoeven remmen, had Norris nog minder punten gescoord.
De lijn is niet het probleem, het rempunt wel...... en daar hebben de stewards nul komma nul uitleg aan besteed.

Maar goed, het zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

siggy schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:56:
[...]

De lijn is niet het probleem, het rempunt wel...... en daar hebben de stewards nul komma nul uitleg aan besteed.

Maar goed, het zal wel.
Mee eens, het was over de grens maar ze laten het er bij. Prima. Onwards.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:55

-d-

Mooi hoor van Haas. K-Mag die nog even terug is gevallen om Hulk DRS te geven tegen Perez, vind het toch jammer dat ze hem met Ocon vervangen. Had ik liever nog een jaartje K-Mag in de auto gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 15:26

Vuvuzela

My spire is forming

Waah schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:21:
[...]
Als je die lijn neemt en iemand inhaalt (wat Ferrari daar deed) zal je ook veel later remmen, als je daar defensief rijdt moet je veel eerder remmen want je wil een goede exit, de ander moet er maar omheen en als je ziet dat iemand dat doet rem je wat minder en blijf je aan de binnenkant tot de exit. Als je iemand inhaalt via die lijn kan/moet je veel later remmen want dan vang je de ander meer op en blokkeer je zijn acceleratie.

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 19-10-2024 22:09 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:08:
[...]

Als je die lijn neemt en iemand inhaalt (wat Ferrari daar deed) zal je ook veel later remmen, als je daar defensief rijdt moet je veel eerder remmen want je wil een goede exit, de ander moet er maar omheen en als je ziet dat iemand dat doet rem je wat minder en blijf je aan de binnenkant tot de exit. Als je iemand inhaalt via die lijn kan/moet je veel later remmen want dan vang je de ander meer op en blokkeer je zijn acceleratie.
Het was niet alleen puur logica wat daar gebeurde. Norris was gaming the system. Kwam er mee weg.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Mooi om te zien dat Sainz het gewoon goed blijft doen, hopen dat Williams volgend jaar er goed bijzit.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Maarten_E schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:15:
Mooi om te zien dat Sainz het gewoon goed blijft doen, hopen dat Williams volgend jaar er goed bijzit.
Ik denk het wel, alle teams komen dichter bij elkaar. Albon en Colapinto doen ook al leuk mee nu. Zijn beide ook goede coureurs imho.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:00
-d- schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:01:
Mooi hoor van Haas. K-Mag die nog even terug is gevallen om Hulk DRS te geven tegen Perez, vind het toch jammer dat ze hem met Ocon vervangen. Had ik liever nog een jaartje K-Mag in de auto gehad.
Magnussen is een coureur die met het mes tussen de tanden rijdt en ook nog het race inzicht en skills heeft om het team te helpen. Zo zijn er helaas maar enkele in de F1. Wat mij betreft verdient hij zeker een plekje op de grid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:27
Norris bijzonder blij met zijn 3e plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Maarten_E schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:15:
Twijfelachtig. Het is alweer een tijdje geleden dat er ook maar iets goed ging bij Williams. Albon lijkt het wel heel slecht te doen sinds Colapinto. Althans, gevoelsmatig begint hij weer foutjes te maken die hij ook deed naast Max. Sainz is wat dat betreft een stuk volwassener, niet zozeer sneller, maar als Albon zich nu al gaat stressen over een rookie, hoe moet dat volgend jaar worden.

Ik hoop het niet voor Albon, lijkt me een goede gast, maar best raar dat ie er niet aan te pas komt met wat concurrentie naast zich. F1 zal vast niet makkelijker geworden zijn, maar als de trend bij Albon aanhoudt zijn er minimaal 2 coureurs op de grid met wat mentale issues als ik het zo mag zeggen. En dat voor topsport. Dat zie je niet vaak. Dan kan ik alleen Lewis zijn choking aanhalen in 2007 en 2008 in de laatste race en wellicht Hill in 95.

Gezien er zoveel geld en energie wordt gestoken in dieet en training, zou ik verwachten dat er op zijn minst wel ergens een psycholoog rond zou lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verstappen rijdt toch niet met zoveel vleugel?
Want hij was met enorme afstand de langzaamste als het om topsnelheden gaat.

edit: Omdat hij natuurlijk geen DRS had. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/75qakyejtrvd1.png

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-10-2024 23:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:55:
Verstappen rijdt toch niet met zoveel vleugel?
Want hij was met enorme afstand de langzaamste als het om topsnelheden gaat.

edit: Omdat hij natuurlijk geen DRS had. :P

[Afbeelding]
Ik denk dat hij als enige geen DRS heeft gehad.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Laatste ronde met Norris nog eens terug gekeken. Maar T12 is toch ook raar IMO. Hij heeft een lockup en staat dus voor de keuze: 1. Stuur recht zetten en harder remmen; 2. Rem los en bocht ruimer moeten nemen door de snelheid. Met optie 1 zou hij naar alle waarschijnlijkheid zijn plek verliezen. Met optie 2 schrijft hij zijn auto af in de muur gaat die over de track limits en heeft die daar een lasting advantage van, want als hij het alternatief had gekozen was hij die plek kwijt geweest.
IMO had daar toch ook wel naar gekeken mogen worden. Ook als ik dan terugdenk aan een Vettel in Canada (2019?), die met Hamilton op zijn hielen een foutje maakt in de eerste chicane, over het gras gaat en weer voor Hamilton terug de baan op komt. Stewards geven daar weer wel een penalty onder het motto "anders de plek kwijt geweest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertMe schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:14:
Laatste ronde met Norris nog eens terug gekeken. Maar T12 is toch ook raar IMO. Hij heeft een lockup en staat dus voor de keuze: 1. Stuur recht zetten en harder remmen; 2. Rem los en bocht ruimer moeten nemen door de snelheid. Met optie 1 zou hij naar alle waarschijnlijkheid zijn plek verliezen. Met optie 2 schrijft hij zijn auto af in de muur gaat die over de track limits en heeft die daar een lasting advantage van, want als hij het alternatief had gekozen was hij die plek kwijt geweest.
IMO had daar toch ook wel naar gekeken mogen worden. Ook als ik dan terugdenk aan een Vettel in Canada (2019?), die met Hamilton op zijn hielen een foutje maakt in de eerste chicane, over het gras gaat en weer voor Hamilton terug de baan op komt. Stewards geven daar weer wel een penalty onder het motto "anders de plek kwijt geweest".
was dat met Vettel geen "unsafe rejoin"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:16:
[...]

Yep, maar dan nog. Dat was bijzondere bs van de stewards.. Had Vettel soms moeten remmen op het gras..... een van de meeste bizarre beslissingen ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De rondetijden van de top 6 bij de sprint race.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/norris-slower-than-both-ferraris-v0-yt8m2pmoervd1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=e55ee75848570315c58f50d44cdf911610f1a4e7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:16:
[...]

AFAIK wel. Maar het blijft bijzonder, en het was IMO meer om er een bestaande regel op te plakken. Je kunt niet straffen voor "anders was je de plek kwijt", daarvoor is geen regel. Maar je kunt wel een straf geven voor een unsafe rejoin, of in het geval van Norris nu een " leaving the track and gaining a lasting advantage".
En "stewards kijken naar de situatie en niet naar de gevolgen" is natuurlijk half onzin in deze. "Gaining a lasting advantage" wordt er wel degelijk naar het gevolg gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:26:
[...]

AFAIK wel. Maar het blijft bijzonder, en het was IMO meer om er een bestaande regel op te plakken. Je kunt niet straffen voor "anders was je de plek kwijt", daarvoor is geen regel. Maar je kunt wel een straf geven voor een unsafe rejoin, of in het geval van Norris nu een " leaving the track and gaining a lasting advantage".
En "stewards kijken naar de situatie en niet naar de gevolgen" is natuurlijk half onzin in deze. "Gaining a lasting advantage" wordt er wel degelijk naar het gevolg gekeken.
Mja 'not gaining an advantage' wordt echt als een drol toegepast. Geen tijd verliezen wordt niet gezien als 'not gaining an advantage', wat absurd is. Was daar een grindbak, dan was er giga veel tijd verloren. Maar nu is het zolang je geen positie wint is het allemaal prima. Zo kwam Lewis ook op een nat Suzuka aan winst tov Rosberg. Rosberg op kop en Hamilton erachter en Rosberg kon geen fout veroorloven maar Hamilton reed aantal keren ver buiten de baan zonder enig tijdverlies. Zo kun je gewoon straffeloos grip testen. En uiteindelijk won Lewis die race.

Stewards doen maar wat in hun ogen uitkomt. Geen verlies is ook een heel vet voordeel. Want je kunt je gewoon straffeloos 'testen'. En bandjes besparen. Maar blijkbaar is dat voor de stewards niet een voordeel. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Nou, daar gaan we weer! Roll de intro! Het zal mij benieuwen. Veel plezier iedereen.

(Ik ga nog even heeeeel stilletjes door huis naar beneden, bakkie chips scoren. Hongerrr)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Alo. :w

Hopen op wederom P1 voor Max. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

We gaan nu zien wat RBR voor elkaar gekregen heeft de afgelopen 3 weken,
Begin van de avond was een voorproefje?

ICE ICE Baby

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Wat een rust nog hier... ik weet het, er gebeurt nog niks, maar toch... nog meer nachtbrakers hier? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

StefanVerkerk schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:02:
Wat een rust nog hier... ik weet het, er gebeurt nog niks, maar toch... nog meer nachtbrakers hier? :)
Absoluut. Heerlijke tijden voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
P1 voor Max zou mooi zijn.
Norris P4 of lager svp :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:46
Ja net maar thee gehaald, dat ze maar opschieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Jep. Was het wel bijna weer vergeten.....

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

NOR gaat voor een rode vlag
matthijst schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:03:
P1 voor Max zou mooi zijn.
Norris P4 of lager svp :)

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Hello

Die vlaggen zijn echt zo zwaar absurd, als ik al iets random inhoudelijks moet zeggen. Alleen in Istanbul heb ik zo'n belachelijk grote vlaggen gezien :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
Vrouw en kinderen op bed. Nog een 750ml monastère biertje hier naast me en f1 op de tv, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Aanwezig. Was wat later aanwezig, maar wat had Alonso gedaan bij Lawson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Ah, gezellig, volk hier!

Leclerc begint al lekker.

CAR 16 (LEC) TIME 1:34.913 DELETED - TRACK LIMITS AT TURN 9 LAP 3 17:03:56
20 Oct 2024, 00:05:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Kijken of de tweede rijders deze keer ook een beetje mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

SAI doet vast lekker mee, of HAM mee doet gaan we nog zien,
Hippocampus schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:06:

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hippocampus schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:06:
Place your bets now!

Perez: Q2 eruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Max gaat lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Wat ligt er voor witte streep op de baan? Zag ik net ergens in een shot. Zand ivm olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Die gaat die tijd niet mogen houden Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
pfoeh die RBR lijkt echt op rails te liggen zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:47
helaas tracklimit waarsch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wognummer schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:08:
[...]

helaas tracklimit waarsch:(
bandje OP de lijn is goed toch? Perez gelijk aan NOR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:47
Waah schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:08:
[...]

bandje OP de lijn is goed toch? Perez gelijk aan NOR
ik twijfel nu ook hij lijkt hem te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wognummer schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:09:
[...]

ik twijfel nu ook hij lijkt hem te houden :)
Ze zijn laat met track limits.... Leclerc verliest hem nu pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Wat een mooie combinatie is dat, 3 t/m 10. Die halve bochtjes die ze vol gas nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
HUUUUUUUULKENBERGGGGGG
Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord