I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Aangezien hij het huidige abonnement moest stoppen en een nieuwe moest aanzetten. De oude prijs was 25€/maand en het nieuwe tarief is 26€.vdr01 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:03:
Fijn dat hiermee je probleem is opgelost. Mag ik nog vragen waar je dan precies 10 Euro korting op hebt gehad? Begrijp uit je reactie nieuwe sim en nieuwe modem maar daar heb je toch niets voor hoeven betalen mag ik hopen?
Dus voor dat feit en het feit dat ik het halve weekend geen internet had werd ik gecompenseerd.
Ik heb inderdaad niks hoeven te betalen verder!
Voor Youtube heb ik het land Albanië ingesteld.
Moet zeggen... Dit had ik veel eerder moeten doen. Had her en der wel eens erover gehoord maar YouTube is 10x sneller en geen irritante voorreclames (of ertussendoor).
Ehhh... Begrijp ik het nou goed, in plaats van vervangende spullen, heb je een nieuw, duurder abonnement gekregen?Fietspomp86 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:42:
[...]
Aangezien hij het huidige abonnement moest stoppen en een nieuwe moest aanzetten. De oude prijs was 25€/maand en het nieuwe tarief is 26€.
Dus voor dat feit en het feit dat ik het halve weekend geen internet had werd ik gecompenseerd.
Ik heb inderdaad niks hoeven te betalen verder!
Zo lees ik het eigenlijk ook. Het klinkt dat eigenlijk alles gestopt is en eigenlijk ook weer opnieuw is opgezet en aangezien de nieuwe standaard prijs iets hoger is ... wordt die prijs nu als standaard gedaan.Keypunchie schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:05:
[...]
Ehhh... Begrijp ik het nou goed, in plaats van vervangende spullen, heb je een nieuw, duurder abonnement gekregen?
Ik vraag me af in hoeverre dit te bespreken is.
Ja, het huidige abbonement werd stopgezet en een nieuw abbonement werd direct geactiveerd.Keypunchie schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:05:
[...]
Ehhh... Begrijp ik het nou goed, in plaats van vervangende spullen, heb je een nieuw, duurder abonnement gekregen?
Dit was blijkbaar mijn enige keus om direct geholpen te worden.
De dame aan de telefoon in de ochtend zei dat ik het defecte spul ook eerst kon opsturen en wachten op retour alleen dat zou weken in beslag nemen! Dus advies was, ga naar een Odido winkel.
Ook apart is dat ik de oude router/simkaart mee moest nemen en zelf retour moest doen.
Afijn, ik wilde zsm weer internet voor thuiswerken en dit is tijdelijk tot dat er eindelijk glasvezel ligt.
Dus de 10 euro korting vind ik prima. Als ik het nog 10 maanden of minder gebruik betaal ik niets extra's en ik heb ook geen zin om te gaan zeuren over een paar euro.
Ik weet het, zo word ik nooit rijk
Maar wel gelukkig. van uren aan de telefoon hangen om je "gelijk te krijgen" zou ik voor een paar euro ook niet moeite doen.
Yep hier in Arnhem ookcrosswick schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:09:
weer een dikke storing... gebeurt wel veel de laatste tijd
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Steam: CatBearCow
https://community.odido.nl/netwerk-en-verbinding-559/is-er-een-storing-met-de-mobiele-diensten-van-odido-383670
:strip_exif()/f/image/iY7Pywk9KpmPZBTYg7u0ZJQN.png?f=user_large)
Hier lijkt het weer te werken.
edit: op de smokeping pagina is te zien dat sommigen wel, anderen niet, geraakt worden/werden door deze storing.
[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 26-03-2026 12:42 ]
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ninety percent of everything is crap.
Ik overweeg om ook op mobiel over te stappen op Odido. Is dit onverstandig? Want als Odido er dan uit ligt heb ik geen back-up voor communicatie naar buiten. Ee als ik de verhalen hier mag geloven komt er regelmatig storing op Klik & Klaar.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Niet doen wat mij betreft om de reden die uzelf al aangeeft.Bedge85 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:44:
Ik heb er zelf geen last van gehad. Maar zit er ook niet continu op.
Ik overweeg om ook op mobiel over te stappen op Odido. Is dit onverstandig? Want als Odido er dan uit ligt heb ik geen back-up voor communicatie naar buiten. Ee als ik de verhalen hier mag geloven komt er regelmatig storing op Klik & Klaar.
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Kennelijk geen issue met ODF glasvezel verbinding. Kan nog steeds (alhoewel maar 35km van huis) HA bereiken.stegosaurus schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:58:
altijd leuk als je 3500km van huis bent en de melding krijgt dat je home assistant hub geen internet heeft!
Op mijn Odido Glasvezel 0 problemen overigens. Maar de 5G back-up klappert wel en mobieltjes krijgen geen dataconnectie in Utrecht.Beste klant,
Er is op dit moment een P1 storing die invloed kan zijn op de mobiele dienstverlening (internet en belverkeer). Ons technisch team werkt met de hoogste prioriteit aan het oplossen van het probleem.
Om 13.30 uur zullen we je voorzien van een volgende update.
Onze excuses voor het ongemak.
Goed punt. Maar ik had natuurlijk gehoopt dat mensen zo goed ervaring zouden hebben met Odido dat ik te horen zou krijgen me er niet te druk over te makenvdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:51:
[...]
De vraag stellen is hem beantwoorden. Niet doen wat mij betreft om de reden die uzelf al aangeeft.
Ik moet wel zeggen, deze zorgen over storing had ik nooit bij KPN. Zit daarom ook wel te kijken naar een Unlimited50 bij KPN. Dan ben ik voor E 28,- p.m. klaar. Deel ik dat internet via mijn mobiel met mijn desktop en doe ik Klik & Klaar de deur uit. Moet ik alleen wel bij de 20GB een smsje sturen, maar ik denk niet vaak over de 20GB per dag te gaan.
Beste klant,
Er is op dit moment een P1 storing die invloed kan zijn op de mobiele dienstverlening (internet en belverkeer).
De oorzaak lag bij een probleem met het koelsysteem in een datacenter, waardoor een deel van onze mobiele diensten tijdelijk niet beschikbaar was. Dit probleem is inmiddels verholpen. Sinds circa 12:30 uur komen de diensten weer geleidelijk terug en kunnen eindgebruikers weer gebruikmaken van het netwerk.
We houden de situatie nauwlettend in de gaten om te zorgen dat alles stabiel blijft.
Om 14:30 uur zullen we je voorzien van een volgende update.
Onze excuses voor het ongemak.
Ik vraag me twee dingen af. Hoeveel klanten weten wat een P1 storing is? Hebben ze bij Odido weleens van redundantie gehoord? Het begint hier te dagen waarom K&K een lage(re) prijs kan hanteren. Verder baal ik nog als een stekker van het enorme datalek.BiG-GuY schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:41:
Weer een update van Odido, lijkt opgelost te zijn dus:
[...]
In zakelijke contracten is P1 een gangbare term. In de SLA's heb je normaal P1 t/m P4 qua prioriteit, afhankelijk van hoe groot de storing is. Daar dit landelijk was, is het direct P1 geworden, met de hoogste prioriteit.vdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:50:
[...]
Ik vraag me twee dingen af. Hoeveel klanten weten wat een P1 storing is? Hebben ze bij Odido weleens van redundantie gehoord? Het begint hier te dagen waarom K&K een lage(re) prijs kan hanteren. Verder baal ik nog als een stekker van het enorme datalek.
En ja, ik ben ook niet blij met het datalek. Ondertussen al wat spam gehad op een adres waar ik tot het lek nog nooit spam had ontvangen. Daar werken de filters gelukkig goed voor, maar wie weet wat er verder met de data gedaan wordt
[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 26-03-2026 13:56 ]
Precies daarom stap ik over paar maanden over op Simyo (KPN netwerk).Bedge85 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:44:
Ik heb er zelf geen last van gehad. Maar zit er ook niet continu op.
Ik had trouwens helemaal niks gemerkt van een storing in Zuid-Holland.
Iemand ervaring met het opzeggen? Ik heb de originele doos e.d. bewaard
[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 26-03-2026 14:47 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Vergeet je dat (ik had die mail gemist) dan gaan ze je met brieven spammen dat ze toch echt het modem terug willen of anders EUR 200,- gaan incasseren.
Maar al met al gaat het vlot en makkelijk. Moeilijkste voor mij dat DHL punt met die barcode, ik snap daar niets van, geef mij maar een etiket dat ik zelf kan uitprinten en erop kan plakken
Oh keurig, dat geeft de burger moed. Dat moet lukken, bedankt voor het delen van je ervaringfranssie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:54:
@Kecin Ik had twee abonnementen en heb er recent ééntje opgezegd. Gewoon online opzeggen vanuit je account, je krijgt dan een bevestiging en later na je maand opzegtermijn een email met een DHL verzendcode en iets wat je bij je modem stopt zodat ze weten dat het van jou komt.
Vergeet je dat (ik had die mail gemist) dan gaan ze je met brieven spammen dat ze toch echt het modem terug willen of anders EUR 200,- gaan incasseren.
Maar al met al gaat het vlot en makkelijk. Moeilijkste voor mij dat DHL punt met die barcode, ik snap daar niets van, geef mij maar een etiket dat ik zelf kan uitprinten en erop kan plakken
Ik zit te denken, 200 euro voor die modem is eigenlijk niet heel duurfranssie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:54:
@Kecin Ik had twee abonnementen en heb er recent ééntje opgezegd. Gewoon online opzeggen vanuit je account, je krijgt dan een bevestiging en later na je maand opzegtermijn een email met een DHL verzendcode en iets wat je bij je modem stopt zodat ze weten dat het van jou komt.
Nee, maar helaas kan je er geen andere sim dan K&K in stoppen omdat je het APN niet kan aanpassen. Dus voor een deurstopper is het wel weer veel geldKecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:14:
[...]
Ik zit te denken, 200 euro voor die modem is eigenlijk niet heel duur
Ah, dat moeten we niet hebben. Ik heb inmiddels opgezegd en ben Starlink aan het bestellen. Ben benieuwdfranssie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:24:
[...]
Nee, maar helaas kan je er geen andere sim dan K&K in stoppen omdat je het APN niet kan aanpassen. Dus voor een deurstopper is het wel weer veel geld
En nu 16:14 al tien minuten.
Hoezo opgelost?
Zou "geleidelijk" moeten worden opgelost volgens de update: nieuws: Odido-klanten geraakt door grote internetstoring - updateernstoud schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:15:
Hier al een tiental keren steeds rond de 5 minuten uitval.
En nu 16:14 al tien minuten.
Hoezo opgelost?
Bij mij is nu ook de limiet bereikt. Ik ga om me heen kijken want dit loopt de spuigaten uit. Betaal liever wat meer dan iedere maand ergernis. En het lekken van mijn persoonlijke gegevens vergeef ik ze nooit. Wat een amateurs. Dit is gewoon niet meer serieus te nemen.Kecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:35:
[...]
Zou "geleidelijk" moeten worden opgelost volgens de update: nieuws: Odido-klanten geraakt door grote internetstoring - update
[ Voor 3% gewijzigd door vdr01 op 26-03-2026 17:03 ]
Voor €25 per maand (20 als je het adres van iemand met KPN kan gebruiken) heb je unlimited data op het KPN netwerk. Zul je wel zelf een router moeten aanschaffen (tip neem er 1 die automatisch sms'jes kan sturen zo hoef je zelf niet aan te vullen na 20GB) https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only?data=onb&bel=onb<=24&campaignid=ps%3As%3Dgo%3At%3DKPN-Mobiel-KPN%3Ac%3DKPN%20CM%20-%20SBRD%20-%20Generieke%20Termen%20-%20Exact%20-%20MCID40497%3Ad%3DSim%20Only%3Aco%3Dkpn%20data%20only%3Af1%3D19507075630%3Af2%3D142300574342%3Af3%3D644596013476%3Af4%3Daud-2445601223900%3Akwd-667963795586&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19507075630&gbraid=0AAAAAD9l4ZFrOGACobajKpuOn23n2WFzO&gclid=CjwKCAjwspPOBhB9EiwATFbi5DTPouJWetMNwtXQvU6zQUX9eMB3W4QV4H1yCUHOG3-yVxlTL2IBQhoCYFkQAvD_BwEvdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:59:
[...]
Bij mij is nu ook de limiet bereikt. Ik ga om me heen kijken want dit loopt de spuigaten uit. Betaal liever wat meer dan iedere maand ergernis. En het lekken van mijn persoonlijke gegevens vergeef ik ze nooit. Wat een amateurs.
Dankjewel @Roy Tollenaar . Ik ga me er eens in verdiepen maar vandaag niet meer. De stoom komt nog uit mijn Odido oren.
Het is gewoon bizar dat je zo vaak storing kunt hebben als provider. Laten we hopen dat KPN binnenkort ook met een 5G voor thuis alternatief komt, zij hebben immers ook al aardig wat N78 5G dus capaciteit genoeg!vdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:07:
[quote][b]Roy Tollenaar schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:04:
Dankjewel @Roy Tollenaar . Ik ga me er eens in verdiepen maar vandaag niet meer. De stoom komt uit mijn Odido oren.
Dat mag officieel niet toch? Vandaar dat ik voor de Starlink oplossing kiesRoy Tollenaar schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:04:
[...]
Voor €25 per maand (20 als je het adres van iemand met KPN kan gebruiken) heb je unlimited data op het KPN netwerk. Zul je wel zelf een router moeten aanschaffen (tip neem er 1 die automatisch sms'jes kan sturen zo hoef je zelf niet aan te vullen na 20GB) https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only?data=onb&bel=onb<=24&campaignid=ps%3As%3Dgo%3At%3DKPN-Mobiel-KPN%3Ac%3DKPN%20CM%20-%20SBRD%20-%20Generieke%20Termen%20-%20Exact%20-%20MCID40497%3Ad%3DSim%20Only%3Aco%3Dkpn%20data%20only%3Af1%3D19507075630%3Af2%3D142300574342%3Af3%3D644596013476%3Af4%3Daud-2445601223900%3Akwd-667963795586&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19507075630&gbraid=0AAAAAD9l4ZFrOGACobajKpuOn23n2WFzO&gclid=CjwKCAjwspPOBhB9EiwATFbi5DTPouJWetMNwtXQvU6zQUX9eMB3W4QV4H1yCUHOG3-yVxlTL2IBQhoCYFkQAvD_BwE
Ik vraag me wel af hoe ze dit willen controleren. In principe is data gewoon data. En tegenwoordig is praktisch alle data versleuteld. Ik kan me wel voorstellen dat als je elke dag ruimt over de 20GB gaat met automatisch beantwoorden van SMS je op een bepaald moment iets gaat horen van KPN dat wat je doet niet de bedoeling is.Kecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:10:
[...]
Dat mag officieel niet toch? Vandaar dat ik voor de Starlink oplossing kies.
Ik download regelmatig games van +100 GB los van het overige gebruik. Ik vrees daardoor op zoek te moeten naar een ander alternatief. Wat ik wel weet is dat ik niet steeds gezeik wil hebben. RustigBedge85 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:15:
[...]
Ik vraag me wel af hoe ze dit willen controleren. In principe is data gewoon data. En tegenwoordig is praktisch alle data versleuteld. Ik kan me wel voorstellen dat als je elke dag ruimt over de 20GB gaat met automatisch beantwoorden van SMS je op een bepaald moment iets gaat horen van KPN dat wat je doet niet de bedoeling is.
Met 50 Mbps., heel wat beperkter dus dan K&K.Roy Tollenaar schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:04:
[...]
Voor €25 per maand (20 als je het adres van iemand met KPN kan gebruiken) heb je unlimited data op het KPN netwerk. Zul je wel zelf een router moeten aanschaffen (tip neem er 1 die automatisch sms'jes kan sturen zo hoef je zelf niet aan te vullen na 20GB) https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only?data=onb&bel=onb<=24&campaignid=ps%3As%3Dgo%3At%3DKPN-Mobiel-KPN%3Ac%3DKPN%20CM%20-%20SBRD%20-%20Generieke%20Termen%20-%20Exact%20-%20MCID40497%3Ad%3DSim%20Only%3Aco%3Dkpn%20data%20only%3Af1%3D19507075630%3Af2%3D142300574342%3Af3%3D644596013476%3Af4%3Daud-2445601223900%3Akwd-667963795586&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19507075630&gbraid=0AAAAAD9l4ZFrOGACobajKpuOn23n2WFzO&gclid=CjwKCAjwspPOBhB9EiwATFbi5DTPouJWetMNwtXQvU6zQUX9eMB3W4QV4H1yCUHOG3-yVxlTL2IBQhoCYFkQAvD_BwE
Zeker wel, is data only met een 097 nummer.Kecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:10:
[...]
Zeker wel een data only sim is juist bedoel voor een router of tablet (heb hier al ander half jaar een KPN 06 nummer in een router en dat gaat ook goed)Kecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:10:
[...]
Ik dacht dat het automatisch verzenden van sms berichten om de data bundel opnieuw te activeren in een grijs gebied lag. Maar als je zegt dat het anders is geloof ik je gelijkernstoud schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:34:
[...]
Zeker wel, is data only met een 097 nummer.
Dat is dubieus maar nog nooit iets over gehoord ook bij Odido niet met mobiel unlimited.Kecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:21:
[...]
Ik dacht dat het automatisch verzenden van sms berichten om de data bundel opnieuw te activeren in een grijs gebied lag. Maar als je zegt dat het anders is geloof ik je gelijk.
Oh dear, dan ben ik in grijs gebied bezig, past goed bij de haarkleurKecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:21:
[...]
Ik dacht dat het automatisch verzenden van sms berichten om de data bundel opnieuw te activeren in een grijs gebied lag. Maar als je zegt dat het anders is geloof ik je gelijk.
Dat is wat ik zei inderdaad bij mijn vorige melding vandaag vanuit Odido. Vanuit ons Zakelijke contract bij Odido ontving ik deze notificaties.vdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:08:
@BiG-GuY Dan ga ik er vooralsnog maar vanuit dat het bericht van Odido voor zakelijke klanten bedoeld is. Ik dacht P1 storing? Je bent zelf (Odido) een P1 storing. Maar bedankt voor de uitleg hiervan. Weer wat geleerd vandaag.
[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 26-03-2026 18:43 ]
Iedere keer een nieuw IP adres.
Netwerk dus nog steeds niet stabiel.
Update: ernstoud in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 28% gewijzigd door ernstoud op 27-03-2026 12:23 ]
Maf, bij mij is het wel weer stabiel en bij de anderen die in de smokeping zitten ook lijkt heternstoud schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 22:50:
Ik zie nog steeds verbinding wegvallen af en toe 5-10 minuten. Router al gereboot.
Iedere keer een nieuw IP adres.
Netwerk dus nog steeds niet stabiel.
https://smokeping.hostio....et=nl_isp_client.odidofwa
Maar jij doet dacht ik je eigen logging dus die zal aan jouw kant betrouwbaarder zijn.
Morgen eens verder kijken, ik zie dingen in mijn logs die wijzen op een periodieke reset van de Zyxel. Dat komt niet door Odido. Even onderzoeken.franssie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 22:53:
[...]
Maf, bij mij is het wel weer stabiel en bij de anderen die in de smokeping zitten ook lijkt het
https://smokeping.hostio....et=nl_isp_client.odidofwa
Maar jij doet dacht ik je eigen logging dus die zal aan jouw kant betrouwbaarder zijn.
Mijn fout. Ooit een procesje gemaakt dat de Zyxel reboot als DDNS van NO-IP gedurende enige tijd de Zyxel niet kan benaderen. Dat blijkt al een paar dagen zo te zijn. De DDNS client (DUC) doet elke 5 minuten een poging en dat mislukt de laatste tijd vaak een paar keer achter elkaar, en dan opeens lukt het weer wel.
Op die momenten is er wel gewoon een werkende verbinding naar internet via de Zyxel. Dus lijkt me geen Zyxel of K&K issue.
Merkwaardig. Dat wel.
Just my 2 cents
Edit: met "gebeld" bedoel ik data connectie, voice werkt natuurlijk sowieso niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Kyle op 27-03-2026 15:30 ]
Firewall blokkeert al het verkeer van buiten dat niet geïnitieerd is vanuit binnen.Kyle schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:24:
Misschien zit ik er helemaal naast. maar het 097 K&K simkaart nummer is wellicht ook gelekt. Wat zou er gebeuren als dit nummer herhaaldelijk "gebeld" wordt ?
Just my 2 cents
Edit: met "gebeld" bedoel ik data connectie, voice werkt natuurlijk sowieso niet.
No worries.
Als ik jouw simkaart nummer heb, hoe weet ik dan jouw ip adres ?Kyle schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:24:
Misschien zit ik er helemaal naast. maar het 097 K&K simkaart nummer is wellicht ook gelekt. Wat zou er gebeuren als dit nummer herhaaldelijk "gebeld" wordt ?
Just my 2 cents
Ja dat realiseerde ik me ondertussen ook, maar misschien is mijn ongerustheid wel toegenomen doordat een gesprek met mijn mobieltje 22 keer werd afgebroken bij verscheidene vermeldingen van "vermoedelijke spamoproep". Weliswaar steeds netjes geblokkeerd, maar ik wordt hier ondertussen gallisch van.W1ck1e schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:08:
[...]
Als ik jouw simkaart nummer heb, hoe weet ik dan jouw ip adres ?
Om even op m'n eigen bericht te reageren, nu net is de verbinding weer weg. Nr7302 gereboot en nog steeds niks.Fietspomp86 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:36:
[...]
Ja, het huidige abbonement werd stopgezet en een nieuw abbonement werd direct geactiveerd.
Dit was blijkbaar mijn enige keus om direct geholpen te worden.
De dame aan de telefoon in de ochtend zei dat ik het defecte spul ook eerst kon opsturen en wachten op retour alleen dat zou weken in beslag nemen! Dus advies was, ga naar een Odido winkel.
Ook apart is dat ik de oude router/simkaart mee moest nemen en zelf retour moest doen.
Afijn, ik wilde zsm weer internet voor thuiswerken en dit is tijdelijk tot dat er eindelijk glasvezel ligt.
Dus de 10 euro korting vind ik prima. Als ik het nog 10 maanden of minder gebruik betaal ik niets extra's en ik heb ook geen zin om te gaan zeuren over een paar euro.
Ik weet het, zo word ik nooit rijk
Weer exact dezelfde symptomen.
Wel IP, geen N banden, geen internet.
Speedtest/ping via de Zyxel doen ook niks...
Originele k&k modem geeft ook geen internet.
Alsof ik iets raars doe en m'n sim geblokkeerd wordt.
Maar als dat zo was zou ik toch wel een berichtje verwachten van Odido?
Geen idee wat hier nou aan de hand is. Heeft nu dus een week gewerkt en opeens weer niet... Hij is fijn.
Je zou ook eens kunnen kijken of de algemene voorwaarden iets benoemt waardoor je in de problemen komt : https://assets.odido.nl/x...n-klik-klaar-internet.pdf.
Lijkt me sterk want het staat dan wel in de voorwaarden, maar nog niemand anders heeft geconstateerd dat Odido het afdwingt. Kijk maar, mijn banden op dit moment:Bedge85 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:34:
@Fietspomp86 Misschien interessant naslag werk https://assets.odido.nl/x...ificaties-voorwaarden.pdf. In dat document staat dat je de volgende banden moet deactiveren wanneer je een eigen modem gebruikt : B8, B20, B28, n8, n20, n28.
Je zou ook eens kunnen kijken of de algemene voorwaarden iets benoemt waardoor je in de problemen komt : https://assets.odido.nl/x...n-klik-klaar-internet.pdf.
:strip_exif()/f/image/wkJbEQLtt3zmHLFyxTo5NIR6.jpg?f=fotoalbum_large)
En bovendien staat er in de post: “Originele k&k modem geeft ook geen internet.”
Lijkt me dus een ander - heel merkwaardig - probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door ernstoud op 31-03-2026 21:49 ]
Ik heb de banden op auto staan, ik had uit m'n hoofd b3, b7 en n78.Bedge85 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:34:
@Fietspomp86 Misschien interessant naslag werk https://assets.odido.nl/x...ificaties-voorwaarden.pdf. In dat document staat dat je de volgende banden moet deactiveren wanneer je een eigen modem gebruikt : B8, B20, B28, n8, n20, n28.
Maar goed dan nog, dan zou de helpdesk dit toch moeten zeggen tegen me als ik zeg joh hij werkt niet.
Het rare is ook dat ik deze K&K abbo niet kan toevoegen aan m'n account, via mijn odido. Maar goed dat is misschien iets ongerelateerds.
Het gekke is dus dat ik nu nog steeds IP krijg en op de b3/b32/b7 zit volgens het originele modem.
Morgen maar weer naar de Odido winkel.
Zit toch wel heel erg te neigen naar een andere provider met alleen data abonnement...
Edit:
Zit even te kijken in gui van originele modem.
IP adres verandert paar keer per minuut lijkt het en regelmatig zegt hij ook connection down...
[ Voor 6% gewijzigd door Fietspomp86 op 31-03-2026 22:08 ]
Heb je ook een mobiel met Odido en heeft die nog wel dekking? Lijkt meer op een storing op je mast dan in je SIM.
Zie je dat in het logboek van het modem staan?Fietspomp86 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:56:
[...]
Ik heb de banden op auto staan, ik had uit m'n hoofd b3, b7 en n78.
Maar goed dan nog, dan zou de helpdesk dit toch moeten zeggen tegen me als ik zeg joh hij werkt niet.
Het rare is ook dat ik deze K&K abbo niet kan toevoegen aan m'n account, via mijn odido. Maar goed dat is misschien iets ongerelateerds.
Het gekke is dus dat ik nu nog steeds IP krijg en op de b3/b32/b7 zit volgens het originele modem.
Morgen maar weer naar de Odido winkel.
Zit toch wel heel erg te neigen naar een andere provider met alleen data abonnement...
Edit:
Zit even te kijken in gui van originele modem.
IP adres verandert paar keer per minuut lijkt het en regelmatig zegt hij ook connection down...
Ja, daar zie ik APN1 connected, 2 ook. Met IP.Soldaatje schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:56:
[...]
Zie je dat in het logboek van het modem staan?
Dan weer disconnected.
Dan weer connected met ip. Etcetera etcetera.
Ik heb geen mobiel van Odido, dus geen idee of er een storing is. Maar dit is exact hetzelfde als afgelopen week en toen werkte het na een nieuwe sim.
[ Voor 5% gewijzigd door cdvc op 01-04-2026 10:39 ]
In principe herstart de modem al helemaal zelf eenmaal per etmaal.cdvc schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:37:
Nu bijna een maand zonder enige internet problemen en dacht de moeite waard te melden nav de gedeelde ervaringen hier. Ik haal 's nachts weliswaar stroom van het modem wat misschien goed doet.
Misschien is het interessant om eens de komende maand te testen hoe het gaat als je hem even niet van de stroom afhaalt? Kan mij voorstellen dat het door die automatische herstart geen verschil zou hoeven maken.
Anders heb je misschien een keertje stroomuitval, of iemand die hem even eruit trekt voor de stofzuiger en zit je vervolgens vast aan dat tijdstip, wat zich natuurlijk pas op een inopportuun moment zal openbaren.
Dacht dat deze alleen een nieuw ip adres krijgt? voor de rest herstart hij zelf niet toch? althans mijn fritzbox krijgt ook elke 24u een nieuw adres. Maar voor de rest gebeurd er niks.RoRoNL schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:23:
[...]
In principe herstart de modem al helemaal zelf eenmaal per etmaal.
Oh sorry, dan heb ik dat verkeerd onthouden. Waarschijnlijk klopt datflaskk schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:04:
[...]
Dacht dat deze alleen een nieuw ip adres krijgt? voor de rest herstart hij zelf niet toch? althans mijn fritzbox krijgt ook elke 24u een nieuw adres. Maar voor de rest gebeurd er niks.
Vrouwlief is naar de Odido winkel geweest, weer o ja deze doet het niet, u krijgt een nieuw modem+sim...BiG-GuY schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:55:
@Fietspomp86
Heb je ook een mobiel met Odido en heeft die nog wel dekking? Lijkt meer op een storing op je mast dan in je SIM.
En we zijn weer online
Zal voor de zekerheid de banden sturen in de 7302, eens kijken hoe lang we nu internet hebben!
Of, wat bij mij helaas eens in de zoveel weken ook voorkomt, dat iemand van buitenaf (ik hoop Odido, voor bv onderhoud) zorgt dat mijn modem wordt herstart. Als dat bv. om 17:00 's middags is, dan krijg ik voortaan op dat ongewenste tijdstip een nieuw ip-adres.Keypunchie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:50:
Het kan geen kwaad om het wel te doen. Dan heb je in ieder geval gegarandeerd dat je IP onderbreking op het nachtelijke tijdstip blijft.
Anders heb je misschien een keertje stroomuitval, of iemand die hem even eruit trekt voor de stofzuiger en zit je vervolgens vast aan dat tijdstip, wat zich natuurlijk pas op een inopportuun moment zal openbaren.
Ook hier gaat ‘s nachts de stroom ervan af.cdvc schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:37:
Nu bijna een maand zonder enige internet problemen en dacht de moeite waard te melden nav de gedeelde ervaringen hier. Ik haal 's nachts weliswaar stroom van het modem wat misschien goed doet.
Maar dat betekent niet dat we niet mogen meedoen aan de storingen.
Dit probleem heb ik zelf nog niet eerder gehoord of ook zelf gemerkt. Gebruik zelf Discord toch best wel veel (ook andere vrienden die K&K hebben).dennismii schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:20:
Had vandaag klik en klaar aangevraagd alles werkt behalve discord dat blijkt uit te vallen en kan geen enkele streams kijken.
Hoe is je setup?
Ik heb het modem aan het raam liggen met een ethernet switch aangesloten en discord lijkt wel prima te werken op de mobiel. Maar ik ga vandaag op de pc testen of dit wel werktCave_Boy schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:58:
[...]
Dit probleem heb ik zelf nog niet eerder gehoord of ook zelf gemerkt. Gebruik zelf Discord toch best wel veel (ook andere vrienden die K&K hebben).
Hoe is je setup?
Speedtest gedaan? Mobiel werkt wel, via je wifi of 5G? Hoe werken andere platforms op hoge kwaliteit (youtube, twitch etc). Wellicht is het een firewall/poort forwarding probleem oid?dennismii schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:58:
[...]
Ik heb het modem aan het raam liggen met een ethernet switch aangesloten en discord lijkt wel prima te werken op de mobiel. Maar ik ga vandaag op de pc testen of dit wel werkt
Iets anders:
Ik merk overigens vandaag dat mn verbinding er regelmatig uit klapt voor 20-30 sec. Downloadsnelheden liggen ook aan de lage kant (+/- 100mbit ipv 800/900).
Omgeving Arnhem
[ Voor 16% gewijzigd door Bartjeuhz op 08-04-2026 10:45 ]
Steam: CatBearCow
Bij switches geven sommige managed switches problemen bij het klik en klaar modem. Het beste is een goedkope unmanaged switch te gebruiken.dennismii schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:58:
[...]
Ik heb het modem aan het raam liggen met een ethernet switch aangesloten en discord lijkt wel prima te werken op de mobiel. Maar ik ga vandaag op de pc testen of dit wel werkt
Zie bijvoorbeeld het topic: https://community.odido.n...377827?tid=377827&fid=592
Speedtest had ik gedaan was minimaal 600 mbps download en 100 upload.Bartjeuhz schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:42:
[...]
Speedtest gedaan? Mobiel werkt wel, via je wifi of 5G? Hoe werken andere platforms op hoge kwaliteit (youtube, twitch etc). Wellicht is het een firewall/poort forwarding probleem oid?
Iets anders:
Ik merk overigens vandaag dat mn verbinding er regelmatig uit klapt voor 20-30 sec. Downloadsnelheden liggen ook aan de lage kant (+/- 100mbit ipv 800/900).
Omgeving Arnhem
Het lijkt wel vandaag veel stabieler te werken omdat filmpjes en afbeeldingen op discord gister niet zo goed deed maar vandaag wel, Ik had hem gisteravond pas aangezet voor het eerst. mobiel ging via de odido modem
Het is een unmanaged tp link switch van enkele jaren geleden gekocht via de actionwaltervl schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:55:
[...]
Bij switches geven sommige managed switches problemen bij het klik en klaar modem. Het beste is een goedkope unmanaged switch te gebruiken.
Zie bijvoorbeeld het topic: https://community.odido.n...377827?tid=377827&fid=592
Ik had zelf de eerste 36 uur een onstabiele verbinding. Wel snelheid, maar niet stabiel. Daarna nooit meer ergens last van gehad. Werkt nu als een zonnetje.dennismii schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:16:
[...]
Speedtest had ik gedaan was minimaal 600 mbps download en 100 upload.
Het lijkt wel vandaag veel stabieler te werken omdat filmpjes en afbeeldingen op discord gister niet zo goed deed maar vandaag wel, Ik had hem gisteravond pas aangezet voor het eerst. mobiel ging via de odido modem
Misschien heb je iets aan mijn ervervaring.
Hele dag al stoperig internet en net 10 minuten down.
[ Voor 48% gewijzigd door Otto Jans op 11-04-2026 16:54 ]
Hier nergens last van...Otto Jans schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:44:
Odido Klik en Klaar down. Regio Zuid Nederland.
Hier de hele dag geen problemen.Otto Jans schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:44:
Odido Klik en Klaar down.
Hele dag al stoperig internet en net 10 minuten down.
Jamesbond007uk
Gezien de recente openbaringen met verdachte data collection (MAC adressen etc) in de Zyxel fiber modems van Odido, weet iemand hier of dit ook speelt met deze apparatuur van K&K?
Na nog een testje blijk ik ruim 100 up te halen, dus het wordt al beter.Miglow schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:45:
Geen idee over de MAC adressen, maar als 400/50 stabiel is voor 20,77-25,77 per maand, lekker zo houden toch? Lagere upload is inherent aan de techniek, jouw modem heeft niet van die grote antennes om de mast aan te stralen, dus zal de downloadsnelheid altijd hoger zijn dan de uploadsnelheid.
Zo was ik dat idd ook van plan te doen, en ik geloof dat dat klopt.Keypunchie schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:57:
@danielschenk Ga d'r maar van uit. Het is ook Zyxel... Wat echter een voordeel is met een mesh setje erachter, beetje afhankelijk hoe je dat inricht, is dat je daarmee dat gedrag wel enigszins blokkeert. Zelf heb ik een dubbele NAT-setup, dus de Zyxel heeft zijn eigen netwerk 192.168.1.0/24 en mijn router erachter krijgt het binnen op zijn WAN-poort en doet vervolgens eigen entwerk (192.168.2.0/24) en daarmee kan in principe de Zyxel al niet meer bij het lokale netwerk (graag correcties als ik dat fout heb).
Klopt, wanneer je de ZyXel op de WAN poort van je eigen modem aansluit. En op je eigen modem NAT staat ingesteld (dat is praktisch altijd zo) kun je vanaf het ZyXel modem van ODIDO niet bij je interne netwerk komen.Keypunchie schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:57:
@danielschenk Ga d'r maar van uit. Het is ook Zyxel... Wat echter een voordeel is met een mesh setje erachter, beetje afhankelijk hoe je dat inricht, is dat je daarmee dat gedrag wel enigszins blokkeert. Zelf heb ik een dubbele NAT-setup, dus de Zyxel heeft zijn eigen netwerk 192.168.1.0/24 en mijn router erachter krijgt het binnen op zijn WAN-poort en doet vervolgens eigen entwerk (192.168.2.0/24) en daarmee kan in principe de Zyxel al niet meer bij het lokale netwerk (graag correcties als ik dat fout heb).
Ongelooflijk maar waar, afgelopen zaterdagavond weer geen internet.Fietspomp86 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:14:
[...]
Vrouwlief is naar de Odido winkel geweest, weer o ja deze doet het niet, u krijgt een nieuw modem+sim...
En we zijn weer online![]()
Zal voor de zekerheid de banden sturen in de 7302, eens kijken hoe lang we nu internet hebben!
Leek hetzelfde euvel. Op zondag het hele feest onder de arm en weer naar de Odido winkel.
Men heeft gekeken en weer geconstateerd dat er iets heel vreemds aan de hand is.
Eerst een nieuwe sim geactiveerd en die deed het ook niet in hetzelfde modem.
Nu weer dit abbo afgesloten en een nieuwe abbo aangemaakt, met nieuwe sim + modem, die doet wel.
Alsof er aan mijn Odido klantnummer een timer is vastgemaakt en na 10 dagen is mijn tegoed op.
Ben aan het rondkijken voor een KPN/Vodafone sim om de Odido sim te vervangen, maar er zijn niet echt opties voor echt onbeperkt geloof ik helaas. Iemand misschien ideeën hierover?
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.
Berichten over de recente hack mogen in: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)
:strip_exif()/f/image/QQNWa5nWqU1TusAojqmZhHz4.png?f=user_large)
/f/image/hrEJhlAHaLGGJuGbQtYX2JIq.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nVwXXYIjG8rbjpLXdMgitAzR.jpg?f=fotoalbum_large)