[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste
Acties:

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:04

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

jantje112 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:39:
Ik haal nu 700 down en 50 up. De modem staat in de meterkast. Mijn mast is ongeveer 1 km verderop en ik kan die zien vanuit mijn woonkamer (platteland). De andere mast staat op eenzelfde afstand, maar dan niet zichtbaar (bomen)

Ik heb een NR7302 aangeschaft en wil de modem buiten hangen, ik haal met de modem buiten 1300mbit down. (dat was een jaar geleden, ik heb het nu " weer " genomen omdat Ziggo is gestopt)

Paar dingen die ik mij afvraag.
* zijn er mensen die de 7302 hebben getest en nu een Unifi outdoor hebben? En is dat de 300 euro waard in prijsverschil?
* doe ik teveel moeite voor dat snelheidsverschil?
* zijn er andere alternatieven?
Je modem uit de meterkast voor het raam zetten zou al verschil moeten maken. Liefst aan de kant waar de mast in der verte staat. Het grootste manco van deze techniek is niet de doorvoersnelheid maar de ping.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:49
Met het K&K device (de NR5307)?
Ik heb een NR7302 aangeschaft en wil de modem buiten hangen, ik haal met de modem buiten 1300mbit down. (dat was een jaar geleden, ik heb het nu " weer " genomen omdat Ziggo is gestopt)
Prachtig toch?
Paar dingen die ik mij afvraag.
* zijn er mensen die de 7302 hebben getest en nu een Unifi outdoor hebben? En is dat de 300 euro waard in prijsverschil?
* doe ik teveel moeite voor dat snelheidsverschil?
* zijn er andere alternatieven?
Er is wel wat gemeld over de Unifi 5G (indoor dacht ik). Ik herinner me iets dat bandselectie niet te configureren was. Dan valt hij voor mij direct af. Sowieso is de NR7302 met root access erg prettig voor een Tweaker.

De ervaringen van een gebruiker van welk 5G device dan ook zullen anders zijn dan die van jou omdat elke gebruiker andere hoogtes thuis heeft, andere plaats van het device, afstand tot de mast, banden, bomen etc. etc.

Wat wil je bereiken? Als je 1300 Mbps. hebt zit je wel aan het max. denk ik zo.

Alternatief is de ZTE 5G Max nog (discussie: https://forum.fibra.click/d/72498-zte-g5-max … gebruik Google Translate).

Redelijk geprijsd: https://www.amazon.nl/ZTE...Outdoor-CPE/dp/B0FP5R779F (vermoedelijk met Odido firmware, dus geen N28!).

Hier alles over de NR7302 mocht je dat nog niet gezien hebben: Ervaringen en discussie m.b.t de Zyxel NR7302 FWA router

Niet onbelangrijk: En: “The UniFi 5G Max Outdoor must be adopted by a UniFi Cloud Gateway or UniFi Gateway and cannot function independently as a router or modem.” Dus alleen bruikbaar in het Unifi eco systeem.

Ervaring: starpc in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie" en starpc in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 14% gewijzigd door ernstoud op 10-03-2026 20:26 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Berichten over de recente hack mogen in: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)