[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 97 ... 99 Laatste
Acties:

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:38
Nog even getest met een ander LTE-modem, maar helaas hetzelfde resultaat:
2026-03-03 09:27:24 lte,info lte1 IPv4: 178.231.37.10, DNS: 84.241.227.85,84.241.227.86
2026-03-03 09:31:33 lte,info lte1 IPv4: 178.231.228.182, DNS: 84.241.227.85,84.241.227.86
2026-03-03 09:35:42 lte,info lte1 IPv4: 178.229.157.138, DNS: 84.241.227.85,84.241.227.86
2026-03-03 09:39:46 lte,info lte1 IPv4: 178.229.101.57, DNS: 84.241.227.85,84.241.227.86
(dat maakt het AI-geneuzel in deze post over een TR-069/CWMP provisioning-loop irrelevant)

De helpdesk is op de hoogte:
quote: 0800-0092
Er zijn momenteel problemen met onze mobiele en Klik&Klaar-diensten. We lossen dit snel op. Bel later terug.
(waarom zou ik later terug moeten bellen?)

Het forum:
[03-03-2026/08:40] We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met de Mobiele diensten op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 10:27 uur] We werken met man en macht aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. Als er meer bekend is, zullen we het direct in dit topic delen.
De storingspagina 8)7 :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIUvzBul7K5TZGrapw1_ffbUMeA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ewMIWoHYZGGjxWOmpUa0JufG.png?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door nescafe op 03-03-2026 10:30 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:24
Ik heb in de regio Limburg-Noord, behalve geen verbinding tussen 05:15-05:45, nergens last van sindsdien.

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 11:30

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Zuidwolde Groningen ook vanaf vanmorgen vroeg GEEN of SLECHT of HEEL LANGZAAM internet.
4G doet het bij mij nog het beste, ik heb KLIK&KLAAR dus even overgeschakeld van 5G naar volledig 4G.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hah, en ik dacht dat het (mobiel) kwam omdat ik abonnement van Snelst naar Basis had teruggeschroefd :D Het was erg sloom. (Stad Utrecht).

[ Voor 14% gewijzigd door Keypunchie op 03-03-2026 10:12 ]

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:48
Brabant oost-zijde: flipperkast

• cdvc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:33
Limburg zuid-west ook flipperkast. Ik begin langzaamaan te begrijpen waarmee ik met K&K te maken heb :|

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Mania-92 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:47:
Ik heb in de regio Limburg-Noord, behalve geen verbinding tussen 05:15-05:45, nergens last van sindsdien.
Hier hetzelfde, Weesp, werkt. Alleen mijn ddns had last van de vele IP wisselingen.

edit: ik krijg om de haverklap wel een nieuw IP adres lijkt het. Mijn smokeping (Weesp) laat dus steeds gaten zien terwijl ik wel verbinding heb.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 03-03-2026 11:16 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tjarkeh
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-03 13:34
Dank iedereen voor het delen van informatie. Hier in Den Haag ook problemen. Ligt dus gelukkig niet aan mij.

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 19:50
is dit de reden dat ik op Odido bij veel sites DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN krijg in de browser? Met KPN nergens last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtoQVj1KGAZC5YFgXBowIIJqFoE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hIyD1Yy7nVLzTfj10pkzSV3d.png?f=user_large

[ Voor 105% gewijzigd door TheJoe op 03-03-2026 11:11 ]

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:44
Hier ook storing/problemen met mobiel in Almere en Voorthuizen. En op andere locaties.

https://smokeping.hostio....et=nl_isp_client.odidofwa

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 03-03-2026 11:10 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:38
Ik heb nu voor het eerst sinds 05:15 langer dan 4 minuten verbinding :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• jusw_
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 03-03 11:33
In Arnhem werkt het weer :)

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-04 08:35
In Rotterdam lijkt het ook weer te werken, 🤞

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:33
Yes hier ook weer stabiel

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-04 17:48
Apeldoorn ook weer ok

• ed-win
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 12:34
Noord-Brabant werkt sinds 11:05 ook weer ok.

Ben benieuwd of we ooit gaan horen wat de oorzaak was en waarom deze storing ruim 5 en een half uur moest duren.

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-03 14:40

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

ed-win schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:41:
Noord-Brabant werkt sinds 11:05 ook weer ok.

Ben benieuwd of we ooit gaan horen wat de oorzaak was en waarom deze storing ruim 5 en een half uur moest duren.
Stroomstoring bij Stedin. https://www.telegraaf.nl/...ing-stedin/138633667.html

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:12
abmcosta schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 05:51:
Hier hetzelfde. Alles kapot! :(((

[...]
Waar komt deze tekst vandaan? Bron?

RIPE Atlas probe: 1005104

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Om maar een tegengeluid te laten horen: noord Nederland geen issues.

• Kyle
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-04 22:07
ernstoud schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:55:
[...]

Begrijp ik het goed dat een herconfiguratie niet afgemaakt kan worden en daarom steeds opnieuw opgestart wordt met bijbehorend nieuw IP adres ? Valt zoiets met langere ingestelde timing daarvoor op te lossen ?
Ik ben maar een leek opdit gebied maar ik leer er graag bij.

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:51

Gotez

42

Ik had ook last van storing. Nu wel opeens download naar 850 mbit. Dit was deze week 700 mbit. hiervoor altijd rond de 200mbit. Dus mij hoor je niet klagen nog...

• Keypunchie
  • Niet online
@Kyle @ernstoud Ik vermoed dat dit een AI-bot conclusie is, gebaseerd op het log van @abmcosta . (Die hebben nogal de neiging om met heel veel zekerheid te poneren dat dit een "klassiek geval" van is... zelfs als het iets anders is)

[ Voor 6% gewijzigd door Keypunchie op 03-03-2026 14:39 ]

• abmcosta
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-03 13:54
ernstoud schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:55:
[...]

Modem logs gedownload en geanalyseerd.
Het lijkt erop dat ze opnieuw gehackt zijn. 🤷‍♂️

• Kyle
abmcosta schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:12:
[...]

Die STEDIN toch. Wie had nou gedacht dat er achter STEDIN een hackers collectief schuil gaat ?. Om Maaarten Toonder (Olie B Bommel) aan te halen: Mijn "Denkraam" is weer verruimd. :+ /s off

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

abmcosta schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:12:
[...]

Waarom opnieuw hacken als je de hele dataset zonder moeite van het darkweb kunt downloaden. Mijn analyse luidt dat u loopt te trollen.

• abmcosta
Je moet het beter weten. 🙄
Dat is wat er daadwerkelijk in de modem gebeurde.

• Kyle
abmcosta schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:33:
En hoe kom je dan bij een hack ? Dat er sprake geweest is van loops wil ik best nog geloven en dan neem ik aan dat Odido de herstel software c.q. instellingen voor bepaalde situaties niet volledig op orde had.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

abmcosta schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:33:
@abmcosta , ik heb even uw profiel bekeken en dat bevestigd mijn vermoedens.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-03 15:00

Dutch_guy

WYSIWYG

Dutch_guy schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:57:
[...]
Ik heb exact dit probleem, om gek van te worden. Gaat om een zakelijk abonnement, hetzelfde modem. Met geen mogelijkheid lukt het om een bekabelde printer te benaderen vanaf een apparaat verbonden met Wifi.

Laptop via netwerkkabel en geen probleem om te printen.

Iemand een idee?
Uiteindelijk die dag ervoor gekozen om de ZTE in bridge-mode te zetten met een eigen router. Probleem opgelost. Geen oplossing of reactie van Odido meer ontvangen helaas.

Pay peanuts get monkeys !

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ik probeer via WiFi van een USB stick die in de PC zit, verbinding te maken met de K&K modem, maar ik krijg telkens de melding 'no internet "secured".

Met Perplexity kom ik er niet, hij had een aantal suggesties gedaan wat ik geprobeerd had, helaas zonder succes.

Als ik verbinding maak met m'n telefoon die als hotspot dan fugeerd heb ik wel gewoon gelijk verbinding.
Check modem/router en andere apparatenKijk of telefoon/tablet op dezelfde wifi wél internet heeft.Werkt daar ook niets: modem/router opnieuw opstarten (stroom er 30 sec af, dan weer aan). �Werkt het daar wél: het ligt aan je Windows‑pc, ga door.2. Wifi‑adapter even uit/aanRechts onder op de taakbalk: klik op het netwerk‑icoontje.Klik op je wifi en kies “Disconnect” en dan weer verbinden.Helpt dat niet:Start > typ “ncpa.cpl” > Enter. �Rechtsklik op je Wi‑Fi adapter > “Disable”.Na een paar seconden opnieuw rechtsklikken > “Enable”. �3. IP- en DNS-instellingen controlerenStart > typ “ncpa.cpl” > Enter. �Rechtsklik op je Wi‑Fi > “Properties”.Vink “Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6)” uit (tijdelijk voor test). �Klik “Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)” > “Properties”.Zorg dat beide opties op “Obtain an IP address automatically” en “Obtain DNS server address automatically” staan > OK. ��Verbreek en maak de wifi‑verbinding opnieuw.4. Proxy uitschakelen (veelvoorkomend)Start > typ “inetcpl.cpl” > Enter. �Tabblad “Connections” > “LAN settings”.Zorg dat “Use a proxy server for your LAN” uitgevinkt is, “Automatically detect settings” mag aan. ��5. Netwerk herstellen via opdrachten (iets technischer)Start > typ “cmd” > rechtsklik “Run as administrator”. �Voer deze commando’s één voor één uit (Enter na elke regel):ipconfig /releaseipconfig /flushdnsipconfig /renewnetsh int ip resetnetsh winsock reset ���Daarna pc opnieuw opstarten en wifi opnieuw verbinden. �6. Netwerk volledig resetten (laatste redmiddel)Dit gooit alle netwerkadapters en wifi‑netwerken terug naar fabrieksinstellingen, je moet daarna wifi‑wachtwoorden opnieuw invoeren. ��Instellingen (Win + I) > “Network & Internet”.“Advanced network settings” > helemaal onderaan “Network reset”. ��Klik “Reset now” en bevestig met “Yes”.Pc herstart automatisch, daarna opnieuw met je wifi verbinden. �
Onderstaande had ik ook gedaan en daar komt naar voren dat ik een 168xxxxx ip adres krijg wat volgens Perplexity duid op een DHCP probleem
Check: krijgt de pc wel een IP van de router?Verbind met je gewone wifi (die ‘no internet, secured’ geeft).Druk Win + R → typ cmd → Enter.Typ ipconfig → Enter.Kijk onder “Wireless LAN adapter Wi-Fi”:Staat er iets als IPv4 Address .... 192.168.x.y en Default Gateway .... 192.168.x.1?Of zie je iets als 169.254.x.y of helemaal geen IPv4‑adres?
Kan iemand mij verder helpen?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@NicoHF wat voor USB stick? Oudere kunnen wellicht niet omgaan met de laatste beveiligingsstandaarden (WPA3). Dus controleer de of ze aan beide kanten overeen komen.

edit: en een 169 adres betekent dat er gewoon null nada niets verbinding is. Kan aan DHCP liggen maar daar snappen die AI-bots toch niets van.

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 03-03-2026 16:36 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• NicoHF
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:31:
@NicoHF wat voor USB stick? Oudere kunnen wellicht niet omgaan met de laatste beveiligingsstandaarden (WPA3). Dus controleer de of ze aan beide kanten overeen komen.

edit: en een 169 adres betekent dat er gewoon null nada niets verbinding is. Kan aan DHCP liggen maar daar snappen die AI-bots toch niets van.
Ik zie het Mac adres van de PC wel in de modem staan, dus dan is er wel verbinding toch of niet?

Geen idee of deze WPA3 heeft, ik denk het eigenlijk niet.
Dus het zou daar kunnen liggen?
Het betreft de StarTech KINAMAX High-Power Wireless-n Usb Adapter 802.11n USB WITH double ANTENNA

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NicoHF schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:40:
[...]

Ik zie het Mac adres van de PC wel in de modem staan, dus dan is er wel verbinding toch of niet?

Geen idee of deze WPA3 heeft, ik denk het eigenlijk niet.
Dus het zou daar kunnen liggen?
Het betreft de StarTech KINAMAX High-Power Wireless-n Usb Adapter 802.11n USB WITH double ANTENNA
Zet je router eens op WPA2 en probeer het. Ik weet zo uit mijn hoofd niet of de zyxel en mix 2/3 mode heeft

• ernstoud
vdr01 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:55:
[...]

:Y

• NicoHF
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:44:
[...]

Zet je router eens op WPA2 en probeer het. Ik weet zo uit mijn hoofd niet of de zyxel en mix 2/3 mode heeft
Kennelijk stond die al op WPA2 ingesteld.
Had het net gewijzigd naar WPA3-SAE/WPA2-PSK, helaas werkt die nog steeds niet.

• ernstoud
NicoHF schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:54:
[...]

Kennelijk stond die al op WPA2 ingesteld.
Had het net gewijzigd naar WPA3-SAE/WPA2-PSK, helaas werkt die nog steeds niet.
Gebruik je wel het goede wachtwoord?

• NicoHF
  • Niet online
ernstoud schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:57:
[...]

Gebruik je wel het goede wachtwoord?
Yes! Anders had die helemaal geen verbinding kunnen maken.
Ik zie het MAC adres ook staan in de modem.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NicoHF schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:05:
[...]

Dat van het MAC is wel apart inderdaad. En op de PC wel gewoon DHCP aanstaan en geen fixed IP's op de router ingesteld neem ik ook aan.

• abmcosta
vdr01 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:55:
[...]

Ik heb geen idee wat dat betekent en ik weet niet zeker of het me iets kan schelen.

Dit ligt absoluut aan het netwerk. En ik ben er absoluut zeker van, want ik heb net de modem en simkaart vervangen en het probleem is precies hetzelfde.

Zoals ik al zei: je moet het beter weten.

• ernstoud
NicoHF schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:05:
[...]

Er is dus wel een draadloze verbinding maar er wordt je geen IP adres toegewezen. Staat in de configuratie van de wifi adapter dat deze via DHCP een adres moet krijgen?

Van boven naar beneden, laatste dialoog moet er zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yn6lbrLlQlwwn7kO6I-FA-YUe48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4xLEqUZaQdP1Q5ixVuPMj6u.jpg?f=fotoalbum_large

• NicoHF
  • Niet online
ernstoud schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:19:
[...]

Er is dus wel een draadloze verbinding maar er wordt je geen IP adres toegewezen. Staat in de configuratie van de wifi adapter dat deze via DHCP een adres moet krijgen?

Van boven naar beneden, laatste dialoog moet er zo uit zien:

[Afbeelding]
Die staat inderdaad zo ingesteld.
@franssie

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

NicoHF schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:22:
[...]

@franssie
Heb je andere netwerkapparaten die wel werken? Zo ja, vast ip of via dhcp? Zit eraan te denken dat dhcp op router misschien per ongeluk uitstaat.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

abmcosta schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:16:
[...]

Ik heb geen idee wat dat betekent en ik weet niet zeker of het me iets kan schelen.

Dit ligt absoluut aan het netwerk. En ik ben er absoluut zeker van, want ik heb net de modem en simkaart vervangen en het probleem is precies hetzelfde.

Zoals ik al zei: je moet het beter weten.
Ten eerste moet ik helemaal niets. Ten tweede krijg ik het idee dat uw internet niet naar behoren werkt terwijl u in eerdere posts aangeeft dat Odido opnieuw gehackt is nadat u het log van uw modem heeft geanalyseerd. Wat is het nu?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:32
vdr01 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:30:
[...]

Ten eerste moet ik helemaal niets. Ten tweede krijg ik het idee dat uw internet niet naar behoren werkt terwijl u in eerdere posts aangeeft dat Odido opnieuw gehackt is nadat u het log van uw modem heeft geanalyseerd. Wat is het nu?
Het lijkt er zelfs op of hij hier speciaal geregistreerd heeft om te klagen over K&K. Dat hebben we wel vaker gezien, waait vanzelf voorbij.

[ Voor 5% gewijzigd door Miglow op 03-03-2026 17:40 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NicoHF schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:22:
[...]

@franssie
Vreemd. En je gebruikt een eigen netwerknaam (SSID) en wachtwoord? Misschien kan je daar ook nog spelen. De logging van de Zyxel is dacht ik redelijk afwezig, maar ik heb een eigen router in de DMZ staan dus hier houdt het meedenken bij mij helaas wat op

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Miglow schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:39:
[...]

Het lijkt er zelfs op of hij hier speciaal geregistreerd heeft om te klagen over K&K. Dat hebben we wel vaker gezien, waait vanzelf voorbij.
K&K bestond dacht ik in 2004 nog niet :P

Verder zie ik weinig geks in de posts behalve de claim tot wederom gehacked zijn

• NicoHF
  • Niet online
vdr01 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:25:
[...]

Heb je andere netwerkapparaten die wel werken? Zo ja, vast ip of via dhcp? Zit eraan te denken dat dhcp op router misschien per ongeluk uitstaat.
Diverse telefoons, tablets, en nog wat WiFi spulletjes en dat werkt gewoon perfect.
Maar geen andere PC op het moment.

Hoe kan ik dat zien in m'n Android telefoon?

• NicoHF
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:42:
[...]

Vreemd. En je gebruikt een eigen netwerknaam (SSID) en wachtwoord? Misschien kan je daar ook nog spelen. De logging van de Zyxel is dacht ik redelijk afwezig, maar ik heb een eigen router in de DMZ staan dus hier houdt het meedenken bij mij helaas wat op
Dat had ik inderdaad gedaan, ik had de gegevens van mijn vorige modem overgenomen zodat alles automatisch ging verbinden.

Ik denk eerlijk gezegd dat jou suggestie niet gaat helpen, maar misschien heb ik het fout.
Want ik had namelijk het gastnetwerk van het K&K modem aangezet en daar op ingelogd met de PC en hetzelfde probleem trad op.

• abmcosta
franssie schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:47:
[...]

K&K bestond dacht ik in 2004 nog niet :P

Verder zie ik weinig geks in de posts behalve de claim tot wederom gehacked zijn
😹👏 Inderdaad 22 jaar geleden

Een ISP die elke 50 seconden herstelberichten verstuurt die de verbinding verbreken. Dezelfde ISP waarvan onlangs ALLE klantgegevens zijn gehackt... 🤔 hmmm 🕵️

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

abmcosta schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 23:03:
[...]

Een ISP die elke 50 seconden herstelberichten verstuurt die de verbinding verbreken. Dezelfde ISP waarvan onlangs ALLE klantgegevens zijn gehackt... 🤔 hmmm 🕵️
ja, maar dat is nog al een aanname, zonder onderbouwing van log etc krijg je wel gefronste wenkbrauwen natuurlijk.

• ernstoud
abmcosta schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 23:03:
[...]

Joh. Hou op. Die twee hebben niets met elkaar te maken.

• abmcosta
franssie schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 23:10:
[...]

ja, maar dat is nog al een aanname, zonder onderbouwing van log etc krijg je wel gefronste wenkbrauwen natuurlijk.
Ja, dat is een aanname. Laat me dan de ACS (Auto Configuration Server) logs van Odido zien. Of los het probleem gewoon op. ✌️

Dit is een probleem met de infrastructuur van Odido/Indetel. De oplossing moet van Odido/Indetel komen. Anders moeten ze betalende klanten toestaan ​​om TR-069/CWMP op de NR5307 uit te schakelen om de herconfiguratie-lus te stoppen. Dit kost Odido-klanten nu tijd en geld!

[ Voor 27% gewijzigd door abmcosta op 04-03-2026 03:03 ]

• NicoHF
  • Niet online
Terugkomend op mijn probleem @ernstoud @franssie @vdr01

Ik heb geprobeerd om verbinding te krijgen met een andere router (Zyxel EX3301) maar hetzelfde probleem blijft.
Ik denk dat het dus aan de PC ligt of aan de WiFi ontvanger maar dat betwijfel ik omdat die wel gewoon correct met mijn mobiel verbinding maakt.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NicoHF schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:03:
Terugkomend op mijn probleem @ernstoud @franssie @vdr01

Ik heb geprobeerd om verbinding te krijgen met een andere router (Zyxel EX3301) maar hetzelfde probleem blijft.
Dat is wel opmerkelijk.
Ik denk dat het dus aan de PC ligt of aan de WiFi ontvanger maar dat betwijfel ik omdat die wel gewoon correct met mijn mobiel verbinding maakt.
Het ligt aan de combinatie van de wifikaart (of de drivers) en de zyxels lijkt mij. Je zou een Linux USB live kunnen gebruiken om te testen of de hardware dan wel werkt, maar aan de andere kant, wat schiet je daarmee op (behalve dat je weet dat het dan waarschijnlijk een driver issue is).
Het is ook maar hoeveel tijd je er in wilt stoppen - ik zou mijn verlies nemen en op zoek gaan naar een recentere USB WiFi dongle.

• NicoHF
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:23:
[...]

Dat is wel opmerkelijk.

[...]

Het ligt aan de combinatie van de wifikaart (of de drivers) en de zyxels lijkt mij. Je zou een Linux USB live kunnen gebruiken om te testen of de hardware dan wel werkt, maar aan de andere kant, wat schiet je daarmee op (behalve dat je weet dat het dan waarschijnlijk een driver issue is).
Het is ook maar hoeveel tijd je er in wilt stoppen - ik zou mijn verlies nemen en op zoek gaan naar een recentere USB WiFi dongle.
Heb een andere USB wifi stick nog liggen (Sitecom N300) geprobeerd en nog steeds 'No internet Secured'.

Zodra ik het aan m'n Android telefoon op hotspot verbind heb ik wel gewoon internet op de PC.

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:10
NicoHF schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:14:
[...]

Heb een andere USB wifi stick nog liggen (Sitecom N300) geprobeerd en nog steeds 'No internet Secured'.

Zodra ik het aan m'n Android telefoon op hotspot verbind heb ik wel gewoon internet op de PC.
Oud spul hoor, maar ik heb eens in mijn archief gekeken omdat ik wel eens rare problemen had en ik heb onderstaande gevonden:

- switchen in ip4 instellingen van dhcp naar handmatig en terug
- eigenschappen draadloze controller tab geavanceerd adhoc 11n enable en dan weer disable

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NicoHF schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:14:
[...]

Dan zou ik een linux live usb maken en even testen. Misschien is er iets corrupt geraakt in je windows installatie, komt niet vaak voor maar kan wel.

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-04 17:48
Toevallig andere in regio Apeldoorn last van een wegvallende verbinding? Sinds 1300 last van packet loss.

• ernstoud
Gaat niet door schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:58:
Toevallig andere in regio Apeldoorn last van een wegvallende verbinding? Sinds 1300 last van packet loss.
Zit dicht bij je in de buurt maar hier niets aan de hand.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:16
Hey, even een vraagje. Ik heb een mini pc en een windows 11 pc, ik wil met die mini pc de windows 11 pc aan kunnen zetten via wake on lan. Na aardig wat energy settings in het bios en windows te hebben aangepast, en in het odido router beide pc's een statisch ip te geven (zodat de mini pc bij de ollama server kan die op de windows pc draait) heb ik nu een keurig oranje lichtje naast de LAN kabel branden als de windows pc uit staat maar toch lukt het nog steeds niet om in mint met
wakeonlan -i <ip adres> -p 9 <mac adres>
de pc aan te zetten. Elk mogelijk ander commando gat gemini of chatgpt als suggestie heeft leidt tot
Sending magic packet to <ip adres>:9 with <mac adres>
maar vervolgens start de pc gewoon niet op.

Ik vermoed dat

- ik iets met port forwarding moet doen maar heb geen idee waar / hoe ik dat instel

- de setup wellicht een probleem is omdat de windows pc direct in de router zit, maar de ini pc (naast ook een apple tv en ikea tradfri hub) in een edimax ES 5500G V3 switch zit.

Ik heb inmiddels zoveel instelingen in bios en windows 11 (firewall, netwerkadapter instellingen etc etc) allemaal aangepast zonder resultaat gezet dat ik er behoorlijk klaar mee ben en eerst benieuwd was of het met het odido router of de setup met deze switch te maken kan hebben.

Iemand een idee wat het kan zijn?

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-03 23:57
Heb een beetje een vreemd probleem. Heb Klik&Klaar en het abonnement is al meer dan een jaar geleden verhuisd naar een ander adres. Het nieuwe adres staat ook gewoon op de facturen. Kom in aanmerking voor Klantvoordeel want heb op hetzelfde adres ook nog een ander (mobiel) abonnement. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een melding dat de korting(en) zouden zijn vervallen. Na het controleren van de gegevens in het Odido account bleek dat het geregistreerde adres voor Klik&Klaar spontaan en zonder aanleiding was teruggezet naar het oude adres. Het geregistreerde adres voor het mobiele abonnement was ongewijzigd maar de korting daarop was wel vervallen. Ook de al voor maart aangemaakte Klik&Klaar factuur staat in het Odido account vermeld als zonder korting. Dit alles wekt weinig vertrouwen. Opletten dus met de komende facturen.

• ernstoud
Wim1147 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:35:
Heb een beetje een vreemd probleem. Heb Klik&Klaar en het abonnement is al meer dan een jaar geleden verhuisd naar een ander adres. Het nieuwe adres staat ook gewoon op de facturen. Kom in aanmerking voor Klantvoordeel want heb op hetzelfde adres ook nog een ander (mobiel) abonnement. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een melding dat de korting(en) zouden zijn vervallen. Na het controleren van de gegevens in het Odido account bleek dat het geregistreerde adres voor Klik&Klaar spontaan en zonder aanleiding was teruggezet naar het oude adres. Het geregistreerde adres voor het mobiele abonnement was ongewijzigd maar de korting daarop was wel vervallen. Ook de al voor maart aangemaakte Klik&Klaar factuur staat in het Odido account vermeld als zonder korting. Dit alles wekt weinig vertrouwen. Opletten dus met de komende facturen.
Odido en data verwerking… :S .

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:32

Hayte

Nieuwsredacteur
Ik had hetzelfde probleem, uiteindelijk moest ik (een paar keer) bellen met de klantenservice om dit goed geregeld te krijgen. Om de een of andere reden konden ze mijn pakket van mobiel en Klik&Klaar niet eenvoudig verhuizen. Uiteindelijk kreeg ik wel compensatie voor het 'verloren' Thuisvoordeel, maar het was wel wat gedoe :P Mocht je contact opnemen met de klantenservice: blijf het daarna ook goed in de gaten houden. Bij mijn eerste poging zeiden ze dat het gelukt was, maar kreeg ik alsnog geen Thuisvoordeel.

[ Voor 6% gewijzigd door Hayte op 06-03-2026 18:55 ]

• Miglow
Misschien een backup terug gezet?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:38
Onlangs was het al zover dat er Deense IP adressen uitgedeeld werden. Nu begin ik hier wel steeds meer hinder van te krijgen (vriendin ook). Kreeg gister op YouTube alleen maar Deense reclames en continu Deense suggesties. Bij zowel Netflix als Prime video kon ik bepaalde video's niet bekijken omdat ik niet in Nederland ben. Deed ik een VPN naar Nederland opzetten... Kreeg ik bij Prime video de melding dat er een VPN actief was en er niet afgespeeld kon worden. Bij Netflix ging de VPN wel.

Bij het surfen op het internet ook. Ikea ---> Deense variant. Met heel veel moeite naar de Nederlandse gekregen (sprong tussendoor 200x naar de Deense). Zoeken via een zoekmachine? --> Deense resultaten.

Terwijl ik gewoon Bing.nl, duckduckgo.com of Google.nl gebruik.

Iemand een suggestie?

• NicoHF
  • Niet online
Cave_Boy schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:00:
Onlangs was het al zover dat er Deense IP adressen uitgedeeld werden. Nu begin ik hier wel steeds meer hinder van te krijgen (vriendin ook). Kreeg gister op YouTube alleen maar Deense reclames en continu Deense suggesties. Bij zowel Netflix als Prime video kon ik bepaalde video's niet bekijken omdat ik niet in Nederland ben. Deed ik een VPN naar Nederland opzetten... Kreeg ik bij Prime video de melding dat er een VPN actief was en er niet afgespeeld kon worden. Bij Netflix ging de VPN wel.

Bij het surfen op het internet ook. Ikea ---> Deense variant. Met heel veel moeite naar de Nederlandse gekregen (sprong tussendoor 200x naar de Deense). Zoeken via een zoekmachine? --> Deense resultaten.

Terwijl ik gewoon Bing.nl, duckduckgo.com of Google.nl gebruik.

Iemand een suggestie?
Heb sinds dit weekend precies dit probleem ook.
Hoe krijg ik een Nederlandse IP?

• ernstoud
NicoHF schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:52:
[...]

Na een reboot en elke 24 uur krijg je een nieuw IP, dus dat kun je proberen. En anders geduld totdat de geolocatie databases die partijen gebruiken geüpdatet zijn.

• Miglow
NicoHF schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:52:
[...]

Even met Odido bellen, die fixt dat zo. /s

Serieus: Odido koopt die ip-adressen in van blijkbaar een Deense leverancier en het zal waarschijnlijk even duren voor die als Nederlands gezien worden. Het zou ook kunnen dat ze ze via Denemarken het internet op leiden (waarschijnlijk goedkoper dan Nederland) en dat ze daarom als Deens gezien worden en je ook Deense reclame etc ziet.

• ernstoud
Miglow schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:17:
[...]

Even met Odido bellen, die fixt dat zo. /s

Serieus: Odido koopt die ip-adressen in van blijkbaar een Deense leverancier en het zal waarschijnlijk even duren voor die als Nederlands gezien worden.
:Y
Het zou ook kunnen dat ze ze via Denemarken het internet op leiden (waarschijnlijk goedkoper dan Nederland) en dat ze daarom als Deens gezien worden en je ook Deense reclame etc ziet.
:N

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Misschien een hele gekke gedachte maar hopelijk leest Odido mee. Kan Odido niet beter wachten totdat de IP's als Nederlands worden gezien alvorens deze uit te rollen op klanten die hier niet op zitten te wachten? (retorische vraag)

[ Voor 11% gewijzigd door vdr01 op 08-03-2026 15:31 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik weet niet precies hoe dit werkt en wie het bijhoudt maar toen ik DK problemen had, gaf MYIP.com gewoon aan dat ik in NL zat bij T-Mobile (grappig dat ze dat dan weer niet aanpassen).
Ik heb dus het idee dat het probleem meer aan de kant van Google, PrimeVIdeo etc zit.
Maar irritant kan het wel zijn. Nu kan ik dan mijn kantoor VPN gebruiken want die valt niet onder de VPN lijsten.
Irritant is het wel. Maar ik zou dus ook (en zal het gaan doen) proberen om tickets in te schieten bij de bedrijven die denken dat je in DK zit.

• ernstoud
franssie schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:41:
Ik weet niet precies hoe dit werkt en wie het bijhoudt maar toen ik DK problemen had, gaf MYIP.com gewoon aan dat ik in NL zat bij T-Mobile (grappig dat ze dat dan weer niet aanpassen).
Ik heb dus het idee dat het probleem meer aan de kant van Google, PrimeVIdeo etc zit.
Klopt helemaal.

Er zijn partijen die geolocatie diensten leveren zoals https://www.iplocation.net/ die je dan kunt gebruiken om gegevens te krijgen bij een IP adres zoals vermoedelijk land, munt, vlag, provider etc. via een API.

De genoemde dienst levert maandelijks ook de database apart dus dan kun je die gebruiken om lokaal dit te draaien. Dan loop je wel een maand achter. Hoe vaak zij de info aanpassen en hoe is de vraag.

Ik gebruik het ook om te zien met een redelijke nauwkeurigheid waar netwerk scans vandaan komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DA_Zg53xPJbJbAwKN6hv4PjEUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8h7nRn6KxqGPZitkFd5XRt0B.jpg?f=fotoalbum_large

Deze firewall dump is van net.

7133 scans op Odido K&K vanaf 07:30 uur vanmorgen.

Via de API van IPLocation haal ik bij het IP adres land en provider op. En via AbuseIPDB komen de boefjes die meer dan 100 poorten pingen op de zwarte lijst.

• erikieperikie
  • Laatst online: 20-03 18:56
Hoeveel betalen jullie voor K&K? Ik sinds 2 incasso's €25,77 ipv €25. Is de prijs omhoog gegaan per 2026 en is daarover gecommuniceerd? Ik heb in 1 jaar tijd letterlijk maar 2 mails ontvangen van Odido: cyberaanval en Olympische klapwanten. Verder niets! Nooit geen factuur of andere reclame, informatie of wat dan ook. Prima, want K&K werkt. Maar meer betalen? Daar wil ik meer over weten.

Ook als ik inlog by My Odido op het account dat ik ken, zie ik geen abonnement. Wel een oud abonnement op een oud adres.

Als ik check via https://datagelekt.nl/odido/, kan ik zowel mijn oude als huidige adres niet vinden.

Dus bepaalde systemen van Odido kennen mijn adres en abo misschien niet? Helaas weten ze me wel te incasseren. 😉

bugs are desired behaviours for legacy reasons

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

erikieperikie schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:18:
Hoeveel betalen jullie voor K&K? Ik sinds 2 incasso's €25,77 ipv €25. Is de prijs omhoog gegaan per 2026 en is daarover gecommuniceerd? Ik heb in 1 jaar tijd letterlijk maar 2 mails ontvangen van Odido: cyberaanval en Olympische klapwanten. Verder niets! Nooit geen factuur of andere reclame, informatie of wat dan ook. Prima, want K&K werkt. Maar meer betalen? Daar wil ik meer over weten.

Ook als ik inlog by My Odido op het account dat ik ken, zie ik geen abonnement. Wel een oud abonnement op een oud adres.

Als ik check via https://datagelekt.nl/odido/, kan ik zowel mijn oude als huidige adres niet vinden.

Dus bepaalde systemen van Odido kennen mijn adres en abo misschien niet? Helaas weten ze me wel te incasseren. 😉
EUR 25,77 is het normale bedrag voor eerdere klanten.
Genoeg over geschreven in dit topic dacht ik.

• Keypunchie
  • Niet online
Die 0,77 is de inflatiecorrectie per 1 januari. Als je K&K nu nieuw aanschaft ben je overigens 26/maand kwijt. (Je kunt nog wel 5 euro/maand klantvoordeel krijgen bij meerdere abonnementen).

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-03 20:27
Gedoe weer.

Kom thuis en het internet werkt niet, lampjes zien er prima uit. Ik start het modem even opnieuw op, en het bovenste lampje gaat knipperen zonder einde. Na een half uur maar een reset geprobeerd en dat lukt ook niet.

• ernstoud
We.are.cake schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:50:
Gedoe weer.

Kom thuis en het internet werkt niet, lampjes zien er prima uit. Ik start het modem even opnieuw op, en het bovenste lampje gaat knipperen zonder einde. Na een half uur maar een reset geprobeerd en dat lukt ook niet.
Groen of rood?

Betekenis LEDs: RandB in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"

• We.are.cake
Groen, de laatste poging nu al 30m groen aan het knipperen.

• ernstoud
We.are.cake schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:59:
[...]

Groen, de laatste poging nu al 30m groen aan het knipperen.
Hij start dus niet goed op. Wellicht dan een fabrieksreset proberen: reset button meer dan 5 sec. ingedrukt houden.

Anders denk ik defect en met Odido contact opnemen.

• We.are.cake
ernstoud schreef op zondag 8 maart 2026 @ 23:29:
[...]

Hij start dus niet goed op. Wellicht dan een fabrieksreset proberen: reset button meer dan 5 sec. ingedrukt houden.

Anders denk ik defect en met Odido contact opnemen.
Ja, jammer genoeg morgenochtend bellen, kijken of ik een nieuwe kan ophalen. Factory reset doet helemaal niks.

• NicoHF
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:17:
[...]

Na een reboot en elke 24 uur krijg je een nieuw IP, dus dat kun je proberen. En anders geduld totdat de geolocatie databases die partijen gebruiken geüpdatet zijn.
Ik heb nu weer gelukkig een Nederlandse IP adres.

[ Voor 8% gewijzigd door NicoHF op 09-03-2026 11:56 ]

• Cave_Boy
Bedrag dat hier maandelijks afgeschreven wordt is €15,77. Heb ernaast ook 2x een Ben abonnement (partner en ikzelf).
Was voorheen €15,00. Via de e-mail heb ik ook nooit een bericht over inflatiecorrectie mogen ontvangen. Het is wel hier in het topic flink besproken maar dat is natuurlijk niet geldig als communicatie vanuit Odido.

[ Voor 19% gewijzigd door Cave_Boy op 09-03-2026 11:45 ]

• ernstoud
NicoHF schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:04:
[...]

Ik heb nu weer gelukkig een Nederlandse IP adres.
Gaat weer lekker met Odido en hun Deense IP adressen.... 8)7
Ligt niet aan Odido maar aan de geolocatie databases die webshops e.d. gebruiken.

Odido is nu wel erg de gebeten hond lijkt het.

• NicoHF
  • Niet online
Cave_Boy schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:44:
Bedrag dat hier maandelijks afgeschreven wordt is €15,77. Heb ernaast ook 2x een Ben abonnement (partner en ikzelf).
Was voorheen €15,00. Via de e-mail heb ik ook nooit een bericht over inflatiecorrectie mogen ontvangen. Het is wel hier in het topic flink besproken maar dat is natuurlijk niet geldig als communicatie vanuit Odido.
Als er 2x een Ben abonnement loopt op hetzelfde adres krijg je dan 2x €5 korting?

Ik heb nu namelijk 2x klik & klaar en 1x Ben op een adres lopen, want dan neem ik er nog een goedkope Ben abonnement erbij.

• NicoHF
  • Niet online
ernstoud schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:47:
[...]

Ligt niet aan Odido maar aan de geolocatie databases die webshops e.d. gebruiken.

Odido is nu wel erg de gebeten hond lijkt het.
Ik dacht dat dit aan Odido te wijten was

• Cave_Boy
NicoHF schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:55:
[...]

Als er 2x een Ben abonnement loopt op hetzelfde adres krijg je dan 2x €5 korting?

Ik heb nu namelijk 2x klik & klaar en 1x Ben op een adres lopen, want dan neem ik er nog een goedkope Ben abonnement erbij.
Ik had ook niet dubbele korting verwacht maar het werkt wel bij mij.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:14
Cave_Boy schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:58:
[...]

Ik heb Glas, Klik en Klaar en 2x een Ben abonnement op mijn adres, en krijg op Glas 5 euro korting, op Klik en Klaar 5 euro korting, en op de Ben abonnementen elk 5GB data per maand extra. Ik vermoed dat als ik er een derde Ben bij neem, alleen 5GB extra op het nieuwe Ben abonnement krijg.

• Keypunchie
  • Niet online
Apart, naar mijn weten krijg je maar maximaal 1x korting per abonnement. (Wel krijg je korting op *al* je abonnementen), maar misschien is de korting anders voor een Ben abonnement?

• NicoHF
  • Niet online
Cave_Boy schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:58:
[...]

Dus je hebt nu echt daadwerkelijk 10 euro korting op Klik & klaar en heb je dat al een tijdje of is dit nu de eerste maand?

Niet dat ik je niet geloof, maar dit is echt heel bijzonder en wist niet dat dit mogelijk was.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Keypunchie schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:28:
Apart, naar mijn weten krijg je maar maximaal 1x korting per abonnement. (Wel krijg je korting op *al* je abonnementen), maar misschien is de korting anders voor een Ben abonnement?
Dat lijkt een administratief foutje. Ik heb 2x ben + K&K, maar 'gewoon' 5 euro korting op K&K (en extra data bij Ben abo's).

• Cave_Boy
NicoHF schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:36:
[...]

Dus je hebt nu echt daadwerkelijk 10 euro korting op Klik & klaar en heb je dat al een tijdje of is dit nu de eerste maand?

Niet dat ik je niet geloof, maar dit is echt heel bijzonder en wist niet dat dit mogelijk was.
Ik heb nu al enige tijd deze korting. IK klaag hierover niet hoor. :) En dat is niet een paar maanden maar veel langer. Gok ongeveer 4e a 5e maand ofzo toen het uitkwam.

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:16

rvk

Cave_Boy schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:44:
Staat dat niet met kleine lettertjes op de gebruiker factuur (2e pagina) van voor de prijsverhoging?

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-04 22:15

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Voor mensen die een alternatief modem zoeken, de 5G Fritz! 6850 is nu in de aanbieding voor 229 euro.
Maar let op, Fritz! lijkt zelf de verkopende partij bij AMZ NL maar haalt over 3 shopreviews maar 35% positief.

uitvoering: Fritz Fritz!Box 6850 5G (internationaal model)
Van 414 euro voor 229 euro. Dat is "60 procent" korting volgens Amz. zelf. :F

AVM FRITZ!Box 6850 5G International Mobiel Internet tot 1.300 Mbps, Wi-Fi AC+N tot 866 Mbps (5 GHz) & 400 Mbps (2.4 GHz), 4 x Gigabit LAN, DECT basis, USB 3.0

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 11:30

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

keuringsdienst schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:26:
Voor mensen die een alternatief modem zoeken, de 5G Fritz! 6850 is nu in de aanbieding voor 229 euro.
Maar let op, Fritz! lijkt zelf de verkopende partij bij AMZ NL maar haalt over 3 shopreviews maar 35% positief.

uitvoering: Fritz Fritz!Box 6850 5G (internationaal model)
Van 414 euro voor 229 euro. Dat is "60 procent" korting volgens Amz. zelf. :F

AVM FRITZ!Box 6850 5G International Mobiel Internet tot 1.300 Mbps, Wi-Fi AC+N tot 866 Mbps (5 GHz) & 400 Mbps (2.4 GHz), 4 x Gigabit LAN, DECT basis, USB 3.0
Deze modem/router heeft Wifi 5 daarom is hij goedkoper......deze gaat uit de serie. De nieuwe is 6860 en die heeft Wifi 6

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-04 22:15

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

pribo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:30:
[...]

Deze modem/router heeft Wifi 5 daarom is hij goedkoper......deze gaat uit de serie. De nieuwe is 6860 en die heeft Wifi 6
De 6860 is een heel ander type apparaat en kan je dus niet direct vergelijken.
De 6860 is veel eenvoudiger, kleiner en daarmee ook goedkoper te maken.
Kost alsnog bijna 400 euro. Linkje.
uitvoering: Fritz Fritz!Box 6860 5G (Intl. model)
Denk niet dat een hogere wifi standaard 150+ euro waard is.

De 6860:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HytOcYHImMJceOD7iT1rIm836U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4yUx4c1LgUJYEWBK78nxPzP1.png?f=user_large

De 6850:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iRAIMBfG6Lh5RBFh5O4naGmTF8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aNn46XMXT7STrLGTdG6VAX3G.png?f=user_large

Dat deze in de aanbieding "moet zijn" is ook nog niet doorgedrongen bij de andere aanbieders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpMw6-5fjnyQH6qaXG9O1-qJ8sY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Yg1WqZGpj77ALoYOPSIhfo8L.png?f=user_large

Maar 1 aanbieder met korting en de rest boven de 400 euro.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• ernstoud
keuringsdienst schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:49:
[...]

De 6860 is een heel ander type apparaat en kan je dus niet direct vergelijken.
De 6860 is veel eenvoudiger, kleiner en daarmee ook goedkoper te maken.
Kost alsnog bijna 400 euro. Linkje.
uitvoering: Fritz Fritz!Box 6860 5G (Intl. model)
Denk niet dat een hogere wifi standaard 150+ euro waard is.

De 6860:

[Afbeelding]

De 6850:

[Afbeelding]

Dat deze in de aanbieding "moet zijn" is ook nog niet doorgedrongen bij de andere aanbieders.

[Afbeelding]

Maar 1 aanbieder met korting en de rest boven de 400 euro.
And… it’s gone.

Aanbieding is al weer weg.

• Kyle
ernstoud schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:11:
[...]

And… it’s gone.

Aanbieding is al weer weg.
Ik denk dat je de 6860 verwisselt met de 6850. De laatste is nog steeds in de aanbieding voor € 229 bij een wat obscure firma :)

• ernstoud
Kyle schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat je de 6860 verwisselt met de 6850. De laatste is nog steeds in de aanbieding voor € 229 bij een wat obscure firma :)
Ah, ik klikte op de link in je post… mijn fout.

• Kyle
ernstoud schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:24:
[...]

Ah, ik klikte op de link in je post…
ernstoud schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:24:
[...]

Ah, ik klikte op de link in je post…
Dat is niet mijn post maar van @keuringsdienst en wel zijn 2e link hierover. De 1e link, iets naar boven, betreft de aanbieding.
You're welcome.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Ik haal nu 700 down en 50 up. De modem staat in de meterkast. Mijn mast is ongeveer 1 km verderop en ik kan die zien vanuit mijn woonkamer (platteland). De andere mast staat op eenzelfde afstand, maar dan niet zichtbaar (bomen)

Ik heb een NR7302 aangeschaft en wil de modem buiten hangen, ik haal met de modem buiten 1300mbit down. (dat was een jaar geleden, ik heb het nu " weer " genomen omdat Ziggo is gestopt)

Paar dingen die ik mij afvraag.
* zijn er mensen die de 7302 hebben getest en nu een Unifi outdoor hebben? En is dat de 300 euro waard in prijsverschil?
* doe ik teveel moeite voor dat snelheidsverschil?
* zijn er andere alternatieven?
Pagina: 1 ... 97 ... 99 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Berichten over de recente hack mogen in: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)