[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste
Acties:

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@GeneralX En heb je het ook bedraad geprobeerd? De RSRP is inderdaad niet slecht. Misschien stoort er iets op je WiFi?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:12
@ernstoud sure, ik kan hem morgen wel even meenemen en op het werk even testen in de pauze.
@franssie Ik heb alleen via ethernet getest. Draadloos is niet mijn voorkeur (haha...)

• Sefal
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:23
Klik en Klaar was voor mij het meest simpele setup. geen gewacht met afspraken en monteurs binnen laten, kabels trekken.

Plop, neerzetten, simkaart er in. aanzetten en het werkte. Klik en Klaar.

verademend hoe makkelijk het was. was in 10 min klaar en internet werkte.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Heb al een hele tijd geen internet haperingen waargenomen dus dat is goed nieuws.

Alleen upload fluctueert wel heel erg, haal nu maar 15mbps en 500mbps down.
Normaal zit de upload op zo een 25 a 35

• jeroenjarino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:05
franssie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:49:
Ik lees weinig meer over WiFi problemen, klopt dat?
Dat klopt in principe als je op de laatste firmware zit. Hoewel ik het idee heb dat na een week of 4 uptime van mijn zyxel alle devices op 2.4 Ghz gaan draaien. En pas na een reset die op 5 Ghz horen te zitten dat dan ook weer doen.

Nu hou ik dat in gaten om een melding te maken als dit echt het geval lijkt om mijn log na te laten kijken. Echter heeft de router een reset van buitenaf gehad want mijn uptime staat nu pas op 7 dagen...

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik lees weinig meer over WiFi problemen, klopt dat?
Zou met recente firmware moeten zijn opgelost. Ikzelf heb nog de oude, om onduidelijke redenen, maar gelukkig lost een kabeltje naar Ubiquiti spul het meeste wel op :D

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Keypunchie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:52:
[...]

Zou met recente firmware moeten zijn opgelost. Ikzelf heb nog de oude, om onduidelijke redenen, maar gelukkig lost een kabeltje naar Ubiquiti spul het meeste wel op :D
Zo draai ik het zelf ook, met action switch ertussen, maar bij schoonmoeders is hoe simpeler hoe beter.
Wat @jeroenjarino schrijft zou een probleempje kunnen worden, al weet ik niet of ze veel 2,4 spul heeft (ik vermoed niets) dus wellicht toch gescheiden SSID's instellen.
Ze woont (net opgezocht) 100 meter van een mast maar op de begaande grond, dus het gezegde "onder de vuurtoren is het donker" zou van toepassing kunnen zijn, we gaan het merken.

edit: en anders het Omada AP er aanhangen en de WiFi uitzetten, kan ook. Ik zal haar ervaringen delen zodra ik ze heb.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 09-02-2026 20:01 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Merkelbeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29
Momenteel heb ik een DSL lijntje van Odido 30 Mbit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crg1xUsYaEvf5H1PTZOOxMGrAZo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bb7Sapl044P5po6sSqULgiQI.png?f=user_large

Al mijn apparatuur staat in de meter kast
- Synology
- Desktop (proxmox)
- Desktop (Home Assistant)
- TP Link Deco
- Switch

Nu neig ik over te stappen op klik en klaar, Odido geeft aan dan er +- 300 Mbit/s Down en 60 Up.
zou ik de router in de meterkast kunnen laten staan en dan no steeds een snellere/stabielere verbinding hebben dan de 30mbit's die ik nu heb?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:47
Merkelbeek schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:01:
[Afbeelding]

- Synology
- Desktop (proxmox)
- TP Link Deco
- Switch

Nu neig ik over te stappen op klik en klaar, Odido geeft aan dan er +- 300 Mbit/s Down en 60 Up.
zou ik de router in de meterkast kunnen laten staan en dan no steeds een snellere/stabielere verbinding hebben dan de 30mbit's die ik nu heb?
Dat zou zo maar kunnen. Echter, als er een netwerkkabel van de meterkast naar een andere ruimte gaat kan je het modem ook in die andere ruimte zetten.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Merkelbeek schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:01:
[Afbeelding]

- Synology
- Desktop (proxmox)
- TP Link Deco
- Switch

Je kan het proberen maar een meterkast is voor 5G apparatuur zelden een goede plek vanwege alleen al alle kabels etc die er radiostoring veroorzaken, en ook je apparatuur die er al staat helpt niet.
Nu lees ik dat je een switch hebt, dus zet het modem ergens neer waar de ontvangst goed is en sluit het dan bekabeld aan op je switch. Vandaar blijft je TP link spul gewoon werken (als het bedraad is aangesloten tenminste).
Zo heb ik het ook, K&K Modem staat op een kast in de slaapkamer, WiFi uit.

• Merkelbeek
franssie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:05:
[...]

Je kan het proberen maar een meterkast is voor 5G apparatuur zelden een goede plek vanwege alleen al alle kabels etc die er radiostoring veroorzaken, en ook je apparatuur die er al staat helpt niet.
Nu lees ik dat je een switch hebt, dus zet het modem ergens neer waar de ontvangst goed is en sluit het dan bekabeld aan op je switch. Vandaar blijft je TP link spul gewoon werken (als het bedraad is aangesloten tenminste).
Zo heb ik het ook, K&K Modem staat op een kast in de slaapkamer, WiFi uit.
op dit moment ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DK6AvjtSU6cca3l23O9zFlTqNs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TmfDf06rovnMVmV5YNT3ENB6.png?f=user_large

Op elke switch zit een Deco TP-Link aangesloten.
In de Woonkamer heb ik een schuifpui dus waarschijnlijk het beste ontvangst.
Zou in theorie dus het beste het klik en klaar punt daar zetten i.p.v. in de meterkast.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Merkelbeek schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:49:
[...]

op dit moment ziet het er zo uit:
[Afbeelding]

Op elke switch zit een Deco TP-Link aangesloten.
In de Woonkamer heb ik een schuifpui dus waarschijnlijk het beste ontvangst.
Zou in theorie dus het beste het klik en klaar punt daar zetten i.p.v. in de meterkast.
yup. Al kan je het natuurlijk in de meterkast proberen, maar waar je in je switchnetwerk je router inplugt maakt over het algemeen niet veel uit (tenzij je een managed netwerk hebt met toegewezen poorten, maar dan weet je wel waar je mee bezig bent dus moet ook dat goed komen)

• Merkelbeek
franssie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:55:
[...]

yup. Al kan je het natuurlijk in de meterkast proberen, maar waar je in je switchnetwerk je router inplugt maakt over het algemeen niet veel uit (tenzij je een managed netwerk hebt met toegewezen poorten, maar dan weet je wel waar je mee bezig bent dus moet ook dat goed komen)
Het zijn redelijk simpele switches (ubiquiti flex mini) zijn wel managed maar doe verder niks speciaals ermee.
Ga dus eerst proberen in de Meterkast en dan kan ik nog altijd verplaatsen.
Pagina: 1 ... 95 96 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.