[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste
Acties:

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:58
Ik zat laatst op 3/4 maand al over de 2TB. toen kneep ik hem ook wel even, maar niets van gehoord. Woon wel extreem achteraf, dat wel. Deze maand de 1TB nog niet aangetikt. Thuiswerker in huis heeft nog vakantie, dat scheelt een boel.

En dan zal ik melden dat wij geen films illegaal downloaden of games op een xbox gooien of wat dan ook.

Streamen wel in de avond, veel youtube en gewoon browsen. Een paar TB heb je zo te pakken hoor.

[ Voor 30% gewijzigd door Doesnotcompute op 25-01-2026 13:28 ]

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:03
stegosaurus schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:21:
[...]

Voor randstad begrippen woon ik vrij achteraf. Dat zou het verschil nog wel eens kunnen maken, niet aan gedacht. Verder was ik ook niet van plan om stelselmatig naar de 6TB te gaan maar soms loopt het zo.
Oh zou ook geen probleem moeten zijn, zit met een normaal unlimited telefoon abonnement al vaak op 2TB

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:46
@stegosaurus @Roy Tollenaar

Mobiele sites doen ongeveer 1 tot 4 TB per dag.
Er zijn ook sites die vooral voor de dekking er zijn, maar bijna geen data doen.
En uiteraard sites op goede lokaties, lees erg druk of erg hoog die mogelijk veel data verwerken.

Wel leuk om te lezen zo. Stel een lokake HDD gaat dood, waar ik Google Drive 2 TB, One Drive 1 TB en nog wat andere online dingen op mirror, als je deze dan 24/7 terug haalt kun je al 4 TB halen in.... even googlen.... "A 4TB download at 1 Gbps speed will take approximately 8.89 hours."

Dan kun je in een nachtje al alles terug hebben met een mooie N78 5G verbinding.
Dat moet je als provider aankunnen, anders moet je het niet aanbieden.

6TB per maand is aardig wat, maar valt bijna niet op in het totaal.

• stegosaurus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:24
Harry720A schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:24:
Klinkt erg stoer, maar dergelijk misbruik werkt wel in de hand dat er voor de overige consumenten straks misschien strengere regels of tarieven gelden.
Misbruik maken vind ik nogal stellig. Het is verklaarbaar gebruik: o.a wat games downloaden, backup terugzetten en wat streaming.
neeecht schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:06:
@stegosaurus @Roy Tollenaar

Mobiele sites doen ongeveer 1 tot 4 TB per dag.
Er zijn ook sites die vooral voor de dekking er zijn, maar bijna geen data doen.
En uiteraard sites op goede lokaties, lees erg druk of erg hoog die mogelijk veel data verwerken.

Wel leuk om te lezen zo. Stel een lokake HDD gaat dood, waar ik Google Drive 2 TB, One Drive 1 TB en nog wat andere online dingen op mirror, als je deze dan 24/7 terug haalt kun je al 4 TB halen in.... even googlen.... "A 4TB download at 1 Gbps speed will take approximately 8.89 hours."

Dan kun je in een nachtje al alles terug hebben met een mooie N78 5G verbinding.
Dat moet je als provider aankunnen, anders moet je het niet aanbieden.

6TB per maand is aardig wat, maar valt bijna niet op in het totaal.
Nee, ik denk (en hoop) dat als je dit incidenteel doet het wel mee zal vallen en wegvalt in de ruis. Daarentegen snap ik ook wel dat Odido er wat van gaat vinden als ik iedere maand dit doe. Je zou denken dat je dan de vraag krijgt om meer te gaan betalen, wat ik zelf prima zou vinden overigens.

Ik heb de K&K nu sinds mei 2025, als dit de eerste keer is dat ik er echt vies ver overheen ga vind ik het niet echt misbruik. Mocht ik toch wat van Odido horen zal ik het wel hier plaatsen :)

[ Voor 5% gewijzigd door stegosaurus op 25-01-2026 18:42 ]

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:46
Is niet dat je na je fairuse gebruik lager op de prioriteit komt te staan. Geen idee of ze qos of iets dergelijks hebben maar dan sta je nu waarschijnlijk op 0 😅

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

flaskk schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:02:
Is niet dat je na je fairuse gebruik lager op de prioriteit komt te staan. Geen idee of ze qos of iets dergelijks hebben maar dan sta je nu waarschijnlijk op 0 😅
Dat is wel de meest redelijke optie. Het voorkomt dat een paar gebruikers de ervaring voor anderen verminderden, een zeker bij backups (s nachts) heb je er geen last van. Grote game downloads diëten overdag dan wat langer, soit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.