Misschien. De app is heel verwarrend, er staat dat ik nog klantvoordeel kan vragen, scroll ik naar beneden staat dat het al aangemeld is.Rimco schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:56:
[...]
Wellicht omdat 4GvT verder geen korting kan krijgen? De chat lijkt namelijk wel 2 maal korting te verwachten:
[Afbeelding]
Na de laatste update geen 5G verbinding meer gehad.
Binnen de Zyxel portal van het modem ook enkel 4G B3 te zien.
Na enige tijd van verplaatsen en herstarten toch maar even een reset gegeven.
Functioneerde gelijk weer naar behoren, mogelijk een oplossing voor enkele.
Ik vermoed dat je op het juiste spoor zit. Op n78 is voldoende ruimte, andere banden zijn natuurlijk vrij vol en voor mobiel verkeer bedoeld.musicfreak schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:00:
[...]
Ben wel benieuwd waarom dit gedaan is, is het om teveel verkeer / te hoge belasting van het netwerk te voorkomen? Of om een andere reden?
Maar dit product dan nu lanceren is wellicht wat vroeg als juist in buitengebied nog n78 op veel masten ontbreekt.
Wat bedoel je met reset? Met pinnetje in dat gaatje? Ik heb wel al het device terug gezet naar fabrieksinstellingen. Wellicht zit daar toch nog verschil in. Manual zegt dat reset er is om terug te gaan naar fabrieksinstellingen als je inlog gegevens kwijt bent. Is dus hetzelfde. Heeft bij mij niet geholpen.Hotsoup schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:11:
Na de laatste update geen 5G verbinding meer gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door ernstoud op 17-10-2024 18:19 ]
Dan kan hij Ziggo toch afsluiten met de nieuwe klantenkorting. Win-win.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:19:
[...]
Wat ga je doen als Odido niet bevalt? Misschien Ziggo pas opzeggen als je er van overtuigd bent dat Klik & Klaar voor je werkt?
Aan de achterkant van de modem heb je onder het grijze plaatje een gat voor een harde reset. Daar moet je 10 sec het pinnetje ingedrukt houden. Heb het ook al gedaan WPS werkte niet en nu is het probleem opgelost.
Ook hier in Klarenbeek een Zyxel modem neergezet. Snelheid is heel wisselend maar meestal rond de 100/30. De mast in Klarenbeek zendt zo te zien niet die N78 richting mijn kant op..ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:13:
[...]
Ik vermoed dat je op het juiste spoor zit. Op n78 is voldoende ruimte, andere banden zijn natuurlijk vrij vol en voor mobiel verkeer bedoeld.
Maar dit product dan nu lanceren is wellicht wat vroeg als juist in buitengebied nog n78 op veel masten ontbreekt.
Zoals al eerder is genoemd. Als je Ziggo opnieuw afsluit met de huidige klantenkorting zit je vast aan een 2-jarig abonnement, lijkt me niet wenselijk om 2 jaar vast te zitten. Ik zie dat win-win niet zo.Wolly schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:28:
[...]
Dan kan hij Ziggo toch afsluiten met de nieuwe klantenkorting. Win-win.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 17-10-2024 18:36 ]
Hier ook vanmiddag Klik&Klaar binnengekregen, installatie duurde geen 5 minuten.
Zit momenteel op een Ziggo abbo voor internet Only 200MB/s voor 48 euro.
Ziggo werkt altijd feilloos hier en haal strak de beloofde 200 MB/s Down en 30 MB/s Up.
Hier een screenshot van deze Klik&Klaar.
/f/image/ox0lrcsgnOfg2FLtj0M5eF0v.png?f=fotoalbum_large)
Usenet met deze Klik&Klaar:
/f/image/mF9cdtfVFlacDOZxEG0NwvJV.png?f=fotoalbum_large)
Resultaat:
/f/image/GlqMLSp9yRLkBCOi6Wd8nD8O.png?f=fotoalbum_large)
Voor Usenet op de maximale download instelling in SabNZBD schommelt die wat. Zet je hem iets langzamer op vaste snelheid is die wel stabiel. (Voor nu iig)
Ik test hem nog even met mijn IPTV en F1 van het weekend en als dat allemaal prima is, gaat Ziggo de deur uit na 18 jaar.
Ziggo werkt altijd feilloos hier en haal strak de beloofde 200 MB/s Down en 30 MB/s Up.
/f/image/ox0lrcsgnOfg2FLtj0M5eF0v.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mF9cdtfVFlacDOZxEG0NwvJV.png?f=fotoalbum_large)
Resultaat:
/f/image/GlqMLSp9yRLkBCOi6Wd8nD8O.png?f=fotoalbum_large)
Voor Usenet op de maximale download instelling in SabNZBD schommelt die wat. Zet je hem iets langzamer op vaste snelheid is die wel stabiel. (Voor nu iig)
Ik test hem nog even met mijn IPTV en F1 van het weekend en als dat allemaal prima is, gaat Ziggo de deur uit na 18 jaar.
Yesss, apparaat geïnstalleerd en aangezet en binnen 15 min online. IP range aangepast naar huidige reeks. DSL Modem ontkoppelt van het TP Link mesh netwerk. Odido apparaat verbonden en alles doet het 👍🏻
ik woon hemelbreed 100 meter van de Odido mast af. Gemiddelde down / up is 220 / 100 up. Odido had mijn adres als 300+ gekwalificeerd. Maar je hoort me niet klagen aangezien ik nu met mijn dsl 39 / 5 heb.
ik woon hemelbreed 100 meter van de Odido mast af. Gemiddelde down / up is 220 / 100 up. Odido had mijn adres als 300+ gekwalificeerd. Maar je hoort me niet klagen aangezien ik nu met mijn dsl 39 / 5 heb.
En bedraad ?kielkiel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:44:
Yesss, apparaat geïnstalleerd en aangezet en binnen 15 min online. IP range aangepast naar huidige reeks. DSL Modem ontkoppelt van het TP Link mesh netwerk. Odido apparaat verbonden en alles doet het 👍🏻
Deze modem moet je wel echt dicht bij een raam en richting de mast plaatsen dan ga je zeker hogere snelheden halen. Check even of je met N78 bent verbonden dat is de 5G mastkielkiel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:44:
Mensen zijn nog bezig met de aanvraag van K&K maar ik ben alweer bezig met de opzegging. Vandaag gebeld met Odido maar ze konden mijn abonnement niet vinden en dus ook niet annuleren. Ik werd doorgestuurd naar een formulier die opgestuurd moest worden.
Heeft er al iemand ervaring met de opzegging? Want ouderwets een formulier opsturen gaat mij te ver.
Heeft er al iemand ervaring met de opzegging? Want ouderwets een formulier opsturen gaat mij te ver.
Aan de achterkant van de modem heb je onder het grijze plaatje een gaatje voor een harde reset. Daar moet je 10 sec het pinnetje ingedrukt houden. Heb het ook al gedaan WPS werkte niet en nu is het probleem opgelost.ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:15:
[...]
Wat bedoel je met reset? Met pinnetje in dat gaatje? Ik heb wel al het device terug gezet naar fabrieksinstellingen. Wellicht zit daar toch nog verschil in. Manual zegt dat reset er is om terug te gaan naar fabrieksinstellingen als je inlog gegevens kwijt bent. Is dus hetzelfde. Heeft bij mij niet geholpen.
Om 17:00 uur de Zyxel op een 25000mAh PD Power Bank aangesloten met 1 actieve WiFi client. Na zo'n 2 uur 20% verbruikt, ik schat dat 9 uur haalbaar is. Netjes, lijkt mij. Handig voor buiten de deur binnen Nederland b.v. de camping,
Deze Power Bank : https://www.amazon.nl/dp/B0B7438Q2Z
[ Voor 15% gewijzigd door Pierre_nr1 op 17-10-2024 19:16 ]
Welk voltage pakt hij op PD?Pierre_nr1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:01:
Om 17:00 uur de Zyxel op een 20000mAh PD Power Bank aangesloten met 1 actieve WiFi client. Na zo'n 2 uur 20% verbruikt, ik schat dat 9 uur haalbaar is. Netjes, lijkt mij. Handig voor buiten de deur binnen Nederland b.v. de camping,
Vanmiddag opgehaald en een uurtje geleden geinstalleerd. Wat een domper. Haal met geluk 40Mbit en enkel 4G+. Dekkingskaart van Klik & Klaar liet 'snel' zien. Nu ben ik eens op de 'normale' dekkingskaart gaan kijken en blijk ik precies in een dead spot te zitten. Geen 5G dus...
Super zonde, dit is geen vervanging voor de 400/40Mbit die ik nu bij Ziggo afneem.
Super zonde, dit is geen vervanging voor de 400/40Mbit die ik nu bij Ziggo afneem.
Have you tried turning it off and on again?
Geen idee, ik heb het op de USB-C out(45W) van de Power Bank aangesloten. Geeft verder niets aan.
Even wachten op Black FridayPierre_nr1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:33:
[...]
Zoals al eerder is genoemd. Als je Ziggo opnieuw afsluit met de huidige klantenkorting zit je vast aan een 2-jarig abonnement, lijkt me niet wenselijk om 2 jaar vast te zitten. Ik zie dat win-win niet zo.
15V 3A zie ik op de sticker van het modem.
Ja zag ik ook maar meestal kan PD ook wel op andere voltages werken (al kan het zijn dat deze enkel 15V triggerd zonder communicatie)
Op zolder kijk ik rechtstreeks uit op de Odido mast, maar dan heb ik dus deze lagere snelheden. Het modem is verbonden met de N78 mast denk ik? Ik zie NR5G+ staan als ToegangstechnologieRandB schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:58:
[...]
Deze modem moet je wel echt dicht bij een raam en richting de mast plaatsen dan ga je zeker hogere snelheden halen. Check even of je met N78 bent verbonden dat is de 5G mast
[ Voor 5% gewijzigd door kielkiel op 17-10-2024 19:27 ]
Op Wolters Fietsen (voormalig Welkoop) staan n78 antennes van Odido.Tim_gerr schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:29:
[...]
Ook hier in Klarenbeek een Zyxel modem neergezet. Snelheid is heel wisselend maar meestal rond de 100/30. De mast in Klarenbeek zendt zo te zien niet die N78 richting mijn kant op..
Als het 5G lampje in de dashboard op groen staat dan zal je modem wel met de 5G mast verbonden zijn. In de dashboard bij MOBIELE INFORMATIE op het pijltje rechts onder klikken dan krijg je een complete overzicht. Het klingt raar maar uitrichten van de modem door het een kwartslag te draaien naar links of rechts of proberen met de achterkant naar de mast uit te richten kan ook leiden tot hogere snelheden.kielkiel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:25:
[...]
Op zolder kijk ik rechtstreeks uit op de Odido mast, maar dan heb ik dus deze lagere snelheden. Het modem is verbonden met de N78 mast denk ik? Ik zie NR5G+ staan als Toegangstechnologie
ONder de vuurtoren is het donker - volgens een oud gezegde. Het kan zijn dat de mast over je heen straalt. het modem onder een hoek stellen zou kunnen helpen?kielkiel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:25:
[...]
Op zolder kijk ik rechtstreeks uit op de Odido mast, maar dan heb ik dus deze lagere snelheden. Het modem is verbonden met de N78 mast denk ik? Ik zie NR5G+ staan als Toegangstechnologie
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
https://antennekaart.nl/k...6&zoom=11&providers=odidowjvh schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:43:
Hoe bepalen jullie de afstand van je huis tot een bepaalde antenne?
zie ook de iewat bijgewerkte starpost
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Red Boll schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:54:
Eerste ervaringen:
- telefoon verliest de verbinding met het AP redelijk vaak, enige workaround is de het "kastje" uit/aan zetten.
- stroomverbuik idle is 8-9 watt
- speedtest.net geeft een download van 500mbit+ aan, stroomverbruik is dan 17-19watt
- speed.cloudflare.com geeft een download van 250mbit+ en een upload van 35mbit+ aan, stroomverbruik is dan 12-14watt
- volgens de dekkingskaart is dit een paars/razendsnel gebied
:fill(white):strip_exif()/f/image/bOK2RXrtdrPVbq5VJwZhOa4b.png?f=user_large)
WiFi uitschakelen scheelt aanzienlijk. Daar waar de grafiek gaat pieken is de 5G router aangesloten.
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 17-10-2024 19:57 ]
Zojuist ook even om te testen een Usenet bestand van 10GB met Sabnzbd+ gedownload. Een constante snelheid van 94.1MB/s, ongelooflijk snel dus.Vinny4K schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:39:
Hier ook vanmiddag Klik&Klaar binnengekregen, installatie duurde geen 5 minuten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Resultaat:
[Afbeelding]
Niet dat ik Usenet via Odido ga gebruiken maar het testen was erg aangenaam
Aha, morgen eens kijken als ik die kant op richt. Wel gek want die staat niet op de antenne kaart vgm.ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:31:
[...]
Op Wolters Fietsen (voormalig Welkoop) staan n78 antennes van Odido.
Met Google Earth "Pad of polygoon toevoegen".wjvh schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:43:
Ik lees in de voorwaarden nergens dat fair use 2TB per maand is, dat is de hoeveelheid waarop ze beginnen te knijpen.petertje30 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:23:
Dit pakket vandaag ook besteld.
Ik de voorwaarden lees ik een fair use gebruik van 2tb per maand.
De tekst op pagina 2 geeft aan wat fair use is.
Ik heb 4Gvt PLus dus met buiten antenne, dat geeft mij best steady 100/20. Duidelijk gecapped.
Nu heb ik net de Klik en KLaar en aangezien deze zonder buitenantenne is haal ik amper sneller, vaak zelfs langzamer, en sowieso hogere pings.
Nu mijn vraag, heeft iemand de simkaart van klik en klaar succesvol in de 4GvT extra snel weten te prikken?
Jammer ik hoopte op net iets sneller of gelijk en dus wel voor betere prijs.
Alvast bedankt
Nu heb ik net de Klik en KLaar en aangezien deze zonder buitenantenne is haal ik amper sneller, vaak zelfs langzamer, en sowieso hogere pings.
Nu mijn vraag, heeft iemand de simkaart van klik en klaar succesvol in de 4GvT extra snel weten te prikken?
Jammer ik hoopte op net iets sneller of gelijk en dus wel voor betere prijs.
Alvast bedankt
Je hebt gelijk, zie ik nu ook. Wellicht nog niet toegevoegd of operationeel.Tim_gerr schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:08:
[...]
Aha, morgen eens kijken als ik die kant op richt. Wel gek want die staat niet op de antenne kaart vgm.
Mijn beide zoons ervaren juist verbetering sinds de klik&klaar.cyclone schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:25:
[...]
Daar ga je spijt van krijgen !
Latency van een 5G oplossing ligt factor 5 a 6 hoger dan via Ziggo, kortom als je een beetje gamed (of je zoon) ga je daar enorm last van hebben.
Behalve dat is dit product alles behalve stabiel.
Ik heb inmiddels mijn modem suf gereboot maar mijn 5G bereik blijft uit (en de modem is niet verplaatst en staat op zelfde plek).
Terugsturen kan binnen 15 dagen, dus geef het nog een dag of 10, maar vooralsnog ben ik niet onder de indruk.
Google maps via het contextmenu afstand meten? Dat is dan hemelsbreed. Je kan via de satellietkaart vaak de mast ook wel vinden als je die eerder via de antennekaart hebt gevonden.wjvh schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:43:
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
Ik zit in het buitengebied op het randje van 300mb volgens de kaart van Odido. Op mijn telefoon met Odido sim lukt het ook om 300+ te halen maar met het modem van Odido kom ik helaas niet verder dan een 100Mb down en 30Mb up. Diversen plekken binnen en buiten geprobeerd. Het signaal blijft schommelen tussen een 4G+ en 5G.Dichtsbijzijnde mast is een N28 op 1.4km.
Iemand nog tips?
Iemand nog tips?
Thx voor de tips! Ga het morgen ff proberen!RandB schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:50:
[...]
Als het 5G lampje in de dashboard op groen staat dan zal je modem wel met de 5G mast verbonden zijn. In de dashboard bij MOBIELE INFORMATIE op het pijltje rechts onder klikken dan krijg je een complete overzicht. Het klingt raar maar uitrichten van de modem door het een kwartslag te draaien naar links of rechts of proberen met de achterkant naar de mast uit te richten kan ook leiden tot hogere snelheden.
Thx, ik ga morgen ff experimenteren met hoeken en zolder locaties in huisfranssie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:52:
[...]
ONder de vuurtoren is het donker - volgens een oud gezegde. Het kan zijn dat de mast over je heen straalt. het modem onder een hoek stellen zou kunnen helpen?
Heeft iemand dit al werkend op een firewall? (Fortigate).
Ingesteld op WAN2. Krijg een ip via DHCP, traceroute komt niet aan. Pingen werkt wel naar de "router".
(172.16.16.10 is de interface op de fortigate).
FGT-80E # exec traceroute-options source 172.16.16.10
FGT-80E # exec traceroute google.nl
traceroute to google.nl (172.217.218.94), 32 hops max, 3 probe packets per hop, 72 byte packets
Geen idee of het uberhaupt mogelijk is hiermee
Ingesteld op WAN2. Krijg een ip via DHCP, traceroute komt niet aan. Pingen werkt wel naar de "router".
(172.16.16.10 is de interface op de fortigate).
FGT-80E # exec traceroute-options source 172.16.16.10
FGT-80E # exec traceroute google.nl
traceroute to google.nl (172.217.218.94), 32 hops max, 3 probe packets per hop, 72 byte packets
Geen idee of het uberhaupt mogelijk is hiermee
Is het iemand al gelukt om het abonnement te registeren in mijn.odido? Na het invullen van het 097 nummer en een gedeelte van het IBAN krijg ik een rode foutmelding...
Ja het is mij gelukt. Ik kan mijn abonnement zien in mijn Odido account. Misschien de sim kaart nummer en de laatste 5 nummers van je bankrekeningnummer even checkenstormfly schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:51:
Is het iemand al gelukt om het abonnement te registeren in mijn.odido? Na het invullen van het 097 nummer en een gedeelte van het IBAN krijg ik een rode foutmelding...
Hier ook gelukt, je kan dit pas doen nadat je de mail met je contract hebt gekregen.RandB schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:57:
[...]
Ja het is mij gelukt. Ik kan mijn abonnement zien in mijn Odido account. Misschien de sim kaart nummer en de laatste 5 nummers van je bankrekeningnummer even checken
Ja ik heb hem op mijn Unifi Gateway ook op WAN2 aangesloten en krijg daar netjes een DHCP adres op inclusief gateway.Clavis schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:43:
Heeft iemand dit al werkend op een firewall? (Fortigate).
Vermoed dat jij eens moet gaan spitten in je routing tabel / policy routing.
WAN2 niet op DHCP zetten maar handmatig voorzien van IP adres /subnet en gateway.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
89958 is net omgebouwde site van Odido (vorige week) kan zijn dat de config nog niet goed online is voor N78.ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:55:
[...]
@ikbenjoeri
Ik zou nog even cell id aan je laten weten:
Band B3
RFCN 1800
UL Bandbreedte (MHz) 20M
DL Bandbreedte (MHz) 20M
Cell-ID 89958
Fysieke Cell-ID 461
Bij 5G info staat vrijwel niets want dat ontvangt hij niet meer.
Net nog even aangesloten gehad, geen 5G, download gaat wel, upload dramatisch (minder dan 1 Mbps.)
SIM weer in Huawei en prima signaal en snelheid. Bij de Huawei staat overigens:
CELL_ID 90134
Ik heb de Zyxel in de doos gedaan en in de kast gezet. Komt er wel weer uit komende week om retour te zenden of als n78 in de buurt komt.
Blijft vaag dat ik zeer enthousiast was, perfecte 5G ontvangst en snelheid tot de firmware update.
Wat is de signaal sterkte volgens Zyxel gaat om de RSRP? en op de Huawei?
Dat kan pas na 6 maandenWolly schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:28:
[...]
Dan kan hij Ziggo toch afsluiten met de nieuwe klantenkorting. Win-win.
Aha die heb ik nog niet ;-) tnxJaer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:58:
[...]
Hier ook gelukt, je kan dit pas doen nadat je de mail met je contract hebt gekregen.
tnx nog even op het contact wachten blijkbaar.RandB schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:57:
[...]
Ja het is mij gelukt. Ik kan mijn abonnement zien in mijn Odido account. Misschien de sim kaart nummer en de laatste 5 nummers van je bankrekeningnummer even checken
Heb ik ook gedaan werkt echt super fijn, failover 2 pings met link down en 30 pings met linkup en bijvoorbeeld coax uit het Ziggo modem gehaald.cyclone schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:07:
[...]
Ja ik heb hem op mijn Unifi Gateway ook op WAN2 aangesloten en krijg daar netjes een DHCP adres op inclusief gateway.
Vermoed dat jij eens moet gaan spitten in je routing tabel / policy routing.
WAN2 niet op DHCP zetten maar handmatig voorzien van IP adres /subnet en gateway.
Ja. Ging hier goed.stormfly schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:51:
Hoe kan je het wifi van de modem zelf uitzetten eigenlijk?
Wat is de ervaring met het wifisignaal? En hoeveel wificonnecties kun je maken op modem? Hier draait alles op wifi namelijk.
Niet gehinderd door enige kennis.
Via de app of via je account op de pc zodra je abbo gekoppeld is. Dan kan je via je abbo je settings aanpassen-Muncky- schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:23:
De Zyxel zit in de doos. Komt er pas weer uit als er op antennekaart n78 in de buurt komt.ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:07:
[...]
89958 is net omgebouwde site van Odido (vorige week) kan zijn dat de config nog niet goed online is voor N78.
De Huawei zegt op dit moment:
RSRQ -10.0dB
RSRP -101dBm
RSSI -77dBm
SINR 2dB
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VEZ76fljpkptWOjUjOJbmz3Q.jpg?f=user_large)
Is die ombouw deze linker locatie? Want daar zag ik laatst n78 antennes op het dak:
:strip_exif()/f/image/w4ocDS0gXKOhtY0xisBGn4Ik.jpg?f=fotoalbum_large)
En waar staat die 89958?ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:07:
[...]
89958 is net omgebouwde site van Odido (vorige week) kan zijn dat de config nog niet goed online is voor N78.
Inloggen op je modem, en dan op de hoofdpagina de knoppen van 2,4ghz & 5ghz wifi omzetten.-Muncky- schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:23:
Moeilijker kan ik het niet maken.
Enige waar je rekening mee moet houden dat het zeker 30 seconden moet wachten nadat je 1 knop hebt omgezet op de een of andere manier duurt dat best lang.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Doublecheck bedoel jij dat je ná het installeren nog een extra mail krijgt als je SIM etc geactiveerd is? Of het eerste order/bestel mailtje met het initiële contract?Jaer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:58:
[...]
Hier ook gelukt, je kan dit pas doen nadat je de mail met je contract hebt gekregen.
RSRQ (dB) -11ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:30:
[...]
De Zyxel zit in de doos. Komt er pas weer uit als er op antennekaart n78 in de buurt komt.
De Huawei zegt op dit moment:
RSRQ -10.0dB
RSRP -101dBm
RSSI -77dBm
SINR 2dB
[Afbeelding]
Is die ombouw deze linker locatie? Want daar zag ik laatst n78 antennes op het dak:
[Afbeelding]
RSRP (dBm) -105
RSSI -94
SINR (dB) 12
600/40 Mbps hier. blijkbaar is RSSI niet leidend, die is bij jou hoger. Welke waarde is er dan bepalend voor een goede snelheid, SINR schat ik in op basis van deze vergelijking.
Odido zegt zelf in zijn Faq 32 apparaten.F.Baarda schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:25:
Wat is de ervaring met het wifisignaal? En hoeveel wificonnecties kun je maken op modem? Hier draait alles op wifi namelijk.
Maar echter is de standaard subnet een /24 dus je zou 254 devices kunnen opnemen.
Echter zullen de meeste WIFI installaties dan niet meer just werken. Daarom zal Odido 32 apparaten hebben gecommuniceerd om een "sweetspot" te bepalen.
hier blijven we nu iig op NR78 hangen.. na wat met het ding heen en weer geschoven te hebben...
grootste beperking hier is de Microwave link op de mast zo lijkt het..
als ik op mn S23 een speedtest aanzet (fast.com) blijft dat rond de 240~250mbit hangen
doe ik dat op zelfde via K&K op de laptop zonder dat de S23 de mast belast, blijft het ook rond de 240~250mbit..
doe ik echter tegelijkertijd een test op via K&K en mn S23 (beide dus een eigen 4/5G link naar de zelfde site) blijven ze alle 2 acuut rond de 110~120mbit hangen.....
mast hangt op 2 Microwave links.. een 18ghz link en een 32ghz link.. volgens mij niet de meest snelle linkjes
de eerste fiber uplink is sowieso 2 hops verderder... op de eerste hop is het ook nog minimaal splitten naar 2 overige sites...
grootste beperking hier is de Microwave link op de mast zo lijkt het..
als ik op mn S23 een speedtest aanzet (fast.com) blijft dat rond de 240~250mbit hangen
doe ik dat op zelfde via K&K op de laptop zonder dat de S23 de mast belast, blijft het ook rond de 240~250mbit..
doe ik echter tegelijkertijd een test op via K&K en mn S23 (beide dus een eigen 4/5G link naar de zelfde site) blijven ze alle 2 acuut rond de 110~120mbit hangen.....
mast hangt op 2 Microwave links.. een 18ghz link en een 32ghz link.. volgens mij niet de meest snelle linkjes
de eerste fiber uplink is sowieso 2 hops verderder... op de eerste hop is het ook nog minimaal splitten naar 2 overige sites...
404 Signature not found
Ik kreeg na ontvangst pakket die avond een mail van webshop@odido met als onderwerp Jouw Odido contract.stormfly schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:41:
[...]
Doublecheck bedoel jij dat je ná het installeren nog een extra mail krijgt als je SIM etc geactiveerd is? Of het eerste order/bestel mailtje met het initiële contract?
Daarna ik het pas toevoegen aan mijn odido.
Dank, deze heb ik nog nietJaer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:48:
[...]
Ik kreeg na ontvangst pakket die avond een mail van webshop@odido met als onderwerp Jouw Odido contract.
Daarna ik het pas toevoegen aan mijn odido.
Komt goed. Liep daar woensdag ook mee te stoeien. Te vaak geprobeerd meldingen etc , toen kwam die mail en ging het direct.stormfly schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:49:
[...]
Dank, deze heb ik nog nietdaarom lukt het mij waarschijnlijk niet.
Oke, bedankt. Daar kom ik wel mee weg. Wat slimme lampen, HW apparaten, 2 laptops en 2 telefoons, omvormer en nog wat spul.bons schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:45:
[...]
Odido zegt zelf in zijn Faq 32 apparaten.
Maar echter is de standaard subnet een /24 dus je zou 254 devices kunnen opnemen.
Echter zullen de meeste WIFI installaties dan niet meer just werken. Daarom zal Odido 32 apparaten hebben gecommuniceerd om een "sweetspot" te bepalen.
Niet gehinderd door enige kennis.
Ben vooral benieuwd naar mijn verbruik, wat je met een avondje NLziet verbruikt.Jaer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:50:
[...]
Komt goed. Liep daar woensdag ook mee te stoeien. Te vaak geprobeerd meldingen etc , toen kwam die mail en ging het direct.
Misschien vannacht de doom-firmware...ben benieuwd nu nog erg tevreden.
Volgens de Zyxel was je verbonden met Lange Struikenveenweg, Klarenbeek
https://antennekaart.nl/k...3&zoom=18&providers=odido
ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:07:
[...]
:strip_exif()/f/image/RmDBJEJjozC4PVY8b1YVAqFV.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe is deze mast?, heb er weinig kennis van en jij hebt er volgens mij wel aardig verstand van :-)
Zit hemelsbreed zo'n 750 á 800 van deze mast af, heb een "zwak" signaal (2 streepjes), 5G-modem staat op de 1ste etage bij het raam richting de desbetreffende mast, krijg het niet beter qua signaalsterkte. Zou fijn zijn om het beter te krijgen, maar heb geen idee hoe, want alle andere plekken in huis zijn niet beter. (pubers hoor ik verder niet klagen, zijn eerder juist positief, vergeleken met de adsl die we hebben)
Klopt. Dat is de mast die ik al jaren “gebruik” voor 4GvT en voor KPN 4G buitengebied. Vodafone zit sinds kort op 200 meter afstand.ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:55:
[...]
Volgens de Zyxel was je verbonden met Lange Struikenveenweg, Klarenbeek
https://antennekaart.nl/k...3&zoom=18&providers=odido
Als die mast n78 krijgt dan is er nog hoop voor de Zyxel. Hoewel het wel iets van ruim 1.5 km. ver is.
Dank!
Hier ook even aan het spelen geweest met de Zyxel. Op 4G haal ik ongeveer 190-240Mbps down en 21-26Mbps up, en als hij switcht naar 5G+ wordt dat 500-600Mbps down en 2-9Mbps up. Vooral die upload op 5G valt me tegen vergeleken met de download.
Verder wel echt onder de indruk van de mooie hardware, en de software is ook behoorlijk uitgebreid.
Verder wel echt onder de indruk van de mooie hardware, en de software is ook behoorlijk uitgebreid.
Wat dit nog gelukt? Ik krijg het hier ook niet aan de gang. DMZ ingesteld en interne firewall van de Zyxel uitgezet.Sefal schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:07:
[...]
Ja en andere servers en apps kan ik wel benaderen vanuit het internet, dus de forwarding is wel gelukt. Ik ga verder testen, Kan zijn dat ik iets ben vergeten of heb overzien.
Helaas blijven de poorten akelig dicht.
@cyclone uitgaand is opgelost
Via SDWAN werkt het prima. Geen packetloss als ik de primaire verbinding uit schakel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Dk5l9Pc1dDxivSneps4JxpV.jpg?f=user_large)
Edit:
Het werkt wel als ik het extern IP in de VIP configueer. Maarja die veranderd natuurlijk elke 24 uur...
[ Voor 33% gewijzigd door Clavis op 17-10-2024 23:32 ]
Wat is de maximale range van een antennemast op de n78 band?
Hier kom ik op circa 1200 meter van de antennemast niet verder dan LTE-A met maximaal 120mbps down en 5-10mbps up, op de 4G B3 frequentieband.
Is een 5G verbinding op n78 op deze afstand eigenlijk wel haalbaar?
Hier kom ik op circa 1200 meter van de antennemast niet verder dan LTE-A met maximaal 120mbps down en 5-10mbps up, op de 4G B3 frequentieband.
theoretisch 100kmTech schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:08:
Wat is de maximale range van een antennemast op de n78 band?
maar ja op land haal je natuurlijk veel minder
in de stad zie je vaak wel elke paar km een mast
maar hangt ook af van de drukte en bebouwing
zoveel invloeden
De hardware is vernieuwd naar ///, kans is aanwezig dat N78 er is. We gaan einde van de maand zien met de volgende data update.ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:21:
[...]
Klopt. Dat is de mast die ik al jaren “gebruik” voor 4GvT en voor KPN 4G buitengebied. Vodafone zit sinds kort op 200 meter afstand.
Als die mast n78 krijgt dan is er nog hoop voor de Zyxel. Hoewel het wel iets van ruim 1.5 km. ver is.
Dank!
100KM?. 1KM moet wel haalbaar zijn als er niks tussen zit. cc @Techboyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:09:
[...]
theoretisch 100km
maar ja op land haal je natuurlijk veel minder
in de stad zie je vaak wel elke paar km een mast
maar hangt ook af van de drukte en bebouwing
zoveel invloeden
Bij mijn bestelling had ik 1 november als startdatum aangegeven, en in de bevestigingsmail stond ook dat ie op 1 november geleverd zou worden.
Zojuist kreeg ik de DHL track&trace toegemaild door Odido; het pakketje komt morgen. Ben benieuwd of ie dan ook al werkt, of dat het pas vanaf 1 november functioneel zal zijn.
Zojuist kreeg ik de DHL track&trace toegemaild door Odido; het pakketje komt morgen. Ben benieuwd of ie dan ook al werkt, of dat het pas vanaf 1 november functioneel zal zijn.
Ben wel benieuwd naar deze dienst. Wonen de gebruikers hier vooral in buitengebieden, of ook in de Randstad. Ben ook daar wel benieuwd naar snelheden die te halen zijn namelijk, vrijwel niemand plaatst zijn woonplaats bij zijn/haar behaalde snelheden.
youtube.com/@hisrep
Nou ik heb me er ook maar aan gewaagd. Had 2 dagen geleden al de bestelling geplaatst met afhalen in de winkel. Waar in eerste instantie gezegd werd dat het tot wel 7dagen ging duren voor ik dit fel begeerde apparaat in ontvangst had kunnen/mogen nemen kreeg ik tot mijn grote verbazing vanmorgen een berichtje dat deze voor me klaar stond. Puik werk dat voor in de randstad waar de medewerker van de winkel me al vertelde dat ze hier in de randstad al gelijk razend populair zijn.
Eerste unpack impressie. Makkelijke uitleg en had hem van het uitpakken tot het operationeel in amper 4 minuten running.
Eerste test op plusminus 110M van de mast een toch wel nette stabiele 518mbit/s down en 97up met een ping van 17ms
Toegegeven heb ik niet eens met mijn mobiel gekeken naar de beste plaatsing maar binnenshuis naast mijn computer geplaatst op mijn bureau ongeveer 5meter van de dichtsbijzijne raam. Na verplaatsing na het raam had ik de zelfde resultaten in snelheid. Dit in Den Haag zuid.
Vanmiddag ook gelijk maar gestest met een afstand van ongeveer 90 meter en op 12hoog in Vlaardingen had ik ook daar gemiddeld 500mbit dan wel een iets wat hogere ping.
Tot zo ver is de piek spanning 10,5 watt verbruik geweest. Maar dit zal vast wel meer worden wanneer eenmaal mijn volledige huis is aangesloten via wifi. Wel te verstaan alles van lampen tot verwarming smart home.
Overall bevinding na een dag van knooien en testen bevalt het me goed. Though wil ik nog wel ook zien wat er gebeurt bij slechte weersomstandigheden en of gebruik in het buitengebied.
Tevens ben ik zelf een content creator en ga ik ergens deze dagen de proef ook maar op de zom nemen met een stevige live stream en kijken wat hiervan de resultaten zullen zijn.
Eerste unpack impressie. Makkelijke uitleg en had hem van het uitpakken tot het operationeel in amper 4 minuten running.
Eerste test op plusminus 110M van de mast een toch wel nette stabiele 518mbit/s down en 97up met een ping van 17ms
Toegegeven heb ik niet eens met mijn mobiel gekeken naar de beste plaatsing maar binnenshuis naast mijn computer geplaatst op mijn bureau ongeveer 5meter van de dichtsbijzijne raam. Na verplaatsing na het raam had ik de zelfde resultaten in snelheid. Dit in Den Haag zuid.
Vanmiddag ook gelijk maar gestest met een afstand van ongeveer 90 meter en op 12hoog in Vlaardingen had ik ook daar gemiddeld 500mbit dan wel een iets wat hogere ping.
Tot zo ver is de piek spanning 10,5 watt verbruik geweest. Maar dit zal vast wel meer worden wanneer eenmaal mijn volledige huis is aangesloten via wifi. Wel te verstaan alles van lampen tot verwarming smart home.
Overall bevinding na een dag van knooien en testen bevalt het me goed. Though wil ik nog wel ook zien wat er gebeurt bij slechte weersomstandigheden en of gebruik in het buitengebied.
Tevens ben ik zelf een content creator en ga ik ergens deze dagen de proef ook maar op de zom nemen met een stevige live stream en kijken wat hiervan de resultaten zullen zijn.
@DeNachtwacht bij deze mijn bovenstaande bericht met locaties
het viel mij ook al op idd.
Na de switch van de zyxel naar de fritzbox lijkt de verbinding stabiel te blijven.
Hier 2 5g masten eentje op 1500m en op 800m, beide totaal geen los helaas.
Hier 2 5g masten eentje op 1500m en op 800m, beide totaal geen los helaas.
Gooi er meteen maar even een samenvatting in en wacht eigenlijk ook even op een update van Odido.DeNachtwacht schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:44:
Ben wel benieuwd naar deze dienst. Wonen de gebruikers hier vooral in buitengebieden, of ook in de Randstad. Ben ook daar wel benieuwd naar snelheden die te halen zijn namelijk, vrijwel niemand plaatst zijn woonplaats bij zijn/haar behaalde snelheden.
Centrum Purmerend. Snelheid tussen 200-390mbit/s down en 50/90mbit/s up. Met een ping/latency tussen 23 en 35 (via speedtest.net).
Maar al regelmatig de snelheid volledig in zien zakken tot het op 1 hand te tellen was (mbit/s) en ping/latency van 500 tot 1500 ms.
Dit is minder dan een paar honderd meter van de dichtstbijzijnde mast, maar dit is wel een N28 mast.
Aan mijn kant verschillende dingen geprobeerd, resets, eigen router als access point, modem direct verbonden met PC. Niks lijkt verschil te maken.
Ook staat er in de web UI geen 5G signaal aangegeven op dit moment. Ook op het Odido forum gereageerd (nieuws topic voor dit product) en anderen gezien met vergelijkbare problemen.
Voor de volledigheid, dit is niet alleen een ding van speedtest draaien en problemen zien, dit is tot op het punt dat youtube niet snel genoeg kan bufferen, web browsen langzaam is danwel helemaal niet werkt, voip een robot is en sommige games/services er uit gegooid worden wegen connection issues.
Ik wil het bestellen. Maar dat lukt niet meer… als je op de bestel knop drukt ga je naar de algemene pagina
Klopt je hebt gelijk de bestel nu (hyper)links lijken allemaal weer naar de Algemene info pagina te gaan.Renetje6 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:05:
Ik wil het bestellen. Maar dat lukt niet meer… als je op de bestel knop drukt ga je naar de algemene pagina
Of het is een tijdelijke issue met de site, of ze zetten toch eventjes de rem erop?
De laatste Firmware update heeft voor veel mensen al voor de nodige issues gezorgd zoals het niet meer kunnen verbinden met een 5G mast.
Zou me niks verbazen dat ze even het tempo willen afremmen eventueel.
Ik heb het telefonisch gedaan toen was het zo geregeld.Renetje6 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:05:
als alles al op wifi draait kan je dat bestaande systeem gewoon aansluiten op je nieuwe modem..F.Baarda schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:25:
https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar
Klik & Klaar pagina is niet meer beschikbaar
je kan het wel via een ander kanaal bestellenRenetje6 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:05:
Kan je ook naar een Odido shop gaan en het daar ophalen?jordytje92 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:10:
[...]
Ik heb het telefonisch gedaan toen was het zo geregeld.
Ja mits je vooraf besteld hebt online of telefonisch dan kan je afhalen in de winkel zo heb ik het ook gedaan. Maar je kan niet zomaar de winkel in lopen en er eentje mee krijgen ze hebben enkel voorraad voor de al gedane bestellingen.Renetje6 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:22:
[...]
Kan je ook naar een Odido shop gaan en het daar ophalen?
Als ik naar de website https://www.odido.nl ga krijg ik meteen de kilk en klaar op de voorpagina.ikbenjoeri schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:19:
https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar
Klopt maar als je daar op klikt en wilt bestellen dan ga je naar een algemene paginajordytje92 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:26:
[...]
Als ik naar de website https://www.odido.nl ga krijg ik meteen de kilk en klaar op de voorpagina.
Ik denk dan inderdaad dat ze even op de rem trappen. Mijn advies zou dan morgen gewoon even bellen. Niet geschoten is altijd mis.Renetje6 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:28:
[...]
Klopt maar als je daar op klikt en wilt bestellen dan ga je naar een algemene pagina
jaRenetje6 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:22:
[...]
Kan je ook naar een Odido shop gaan en het daar ophalen?
Ik heb de winkel gebeld en gevraagd of ze de modem op voorraad hadden. Dus zonder bestelling gewoon in de winkel opgehaald. Ze hebben dus een eigen voorraadjordytje92 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:23:
[...]
Ja mits je vooraf besteld hebt online of telefonisch dan kan je afhalen in de winkel zo heb ik het ook gedaan. Maar je kan niet zomaar de winkel in lopen en er eentje mee krijgen ze hebben enkel voorraad voor de al gedane bestellingen.
Dan heb je geluk bij ons in Den Haag was dit wel een ander verhaal volgens de medewerker.RandB schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:32:
[...]
Ik heb de winkel gebeld en gevraagd of ze de modem op voorraad hadden. Dus zonder bestelling gewoon in de winkel opgehaald. Ze hebben dus een eigen voorraad
geen idee, hiervoor had ik al een aabiedieng van ODF om voor EUR 750 een kabel te leggen naar iets ... bedankt omdat ik starlink heb daar, maar glas is gaaf maar ook te duur om aam te leggen, heb daar in andere topics al wel wat over geschreven dacht ik.boyette schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:32:
zou odido hier subsidie op krijgen nu?
https://www.totaaltv.nl/n...ezel-geen-subsidie-meer-/
Oh ok vanwege deze tekst ben ik ervan uit gegaan dat je het ook in de winkel kon ophalen. Heb alleen vooraf de winkel gebeld om zeker te zijn dat ze het op voorraad hadden.jordytje92 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:34:
[...]
Dan heb je geluk bij ons in Den Haag was dit wel een ander verhaal volgens de medewerker.
/f/image/GcmDibkn5JyVrTVqx3eN56HU.png?f=fotoalbum_large)
je kan het ook gewoon in de winkel ophalen of bestellen of kopenRandB schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 01:03:
[...]
Oh ok vanwege deze tekst ben ik ervan uit gegaan dat je het ook in de winkel kon ophalen. Heb alleen vooraf de winkel gebeld om zeker te zijn dat ze het op voorraad hadden.
[Afbeelding]
als je maar niet een kwartier voor sluitingstijd komt
dat lukte me vandaag niet
want ze willen er even de tijd voornemen
Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.
Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.
Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.