[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Ik heb zojuist Ziggo opgezegd en abbo van Odido afgesloten.
Zal modem wel morgen of zaterdag ontvangen.

Ziggo bood me nog een korting aan van 20 euro voor 6 maanden. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als nieuwe klantenkorting, eerste jaar 50% korting. Heel raar van Ziggo.

Ik twijfel nog tussen NLziet of Canal+. Mijn zoon wil graag ESPN.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-06 22:51
Worstkaas schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:04:

<knip>

Had je niet beter eerst een periode kunnen testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:07

Ziggo bood me nog een korting aan van 20 euro voor 6 maanden. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als nieuwe klantenkorting, eerste jaar 50% korting. Heel raar van Ziggo.

Wat ga je doen als Odido niet bevalt? Misschien Ziggo pas opzeggen als je er van overtuigd bent dat Klik & Klaar voor je werkt?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjarino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-06 13:48
ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:00:
[...]

Heb je voor mij ook CellID die je kan vinden in router interface? Kunnen ze kijken of eventueel power saving is.
Neem aan dat dit het is:

Cell-ID
6149458
Fysieke Cell-ID
160

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24

Ik zou eerst testen.

Niet zomaar je vaste internet opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:07
ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:16:
@ernstoud met welke mast ben je verbonden? Je kan bij cell info CellID vinden. Mijn contactpersoon binnen Odido wilt kijken of power saving de oorzaak is van de snelheid.
Klarenbeek, Zutphenseweg.

En het heeft (toch) niet met power save te maken. Vanmorgen om 7 uur was het niet opgelost, SIM in Huawei 5G router en direct 5G.

En hier en op het eigen Odido forum zijn meer meldingen dat na vannacht 5G het niet meer doet. En 4G is heel slecht. En de app zegt dus dat er vol 5G is, de GUI niet.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:03

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Daar ga je spijt van krijgen !
Latency van een 5G oplossing ligt factor 5 a 6 hoger dan via Ziggo, kortom als je een beetje gamed (of je zoon) ga je daar enorm last van hebben.
Behalve dat is dit product alles behalve stabiel.

Ik heb inmiddels mijn modem suf gereboot maar mijn 5G bereik blijft uit (en de modem is niet verplaatst en staat op zelfde plek).

Terugsturen kan binnen 15 dagen, dus geef het nog een dag of 10, maar vooralsnog ben ik niet onder de indruk.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:56
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:21:
[...]

Klarenbeek, Zutphenseweg.

En het heeft (toch) niet met power save te maken. Vanmorgen om 7 uur was het niet opgelost, SIM in Huawei 5G router en direct 5G.

En hier en op het eigen Odido forum zijn meer meldingen dat na vannacht 5G het niet meer doet. En 4G is heel slecht. En de app zegt dus dat er vol 5G is, de GUI niet.
Is dat straatnaam waar je zit of de mast? Omdat er meerdere masten zijn in de buurt.

Zoals ik al aangaf Zyxel van Odido heeft B20 en N28 geblokkeerd. Waardoor er bij power save N78 geen 5G signaal meer is.

Je Huawei modem geeft wel 5G aan omdat deze wel met N28 kan verbinden. Ook speelt er mee dat je tussen ouden en nieuwe masten zit waardoor je mogelijk ook schommelden tussen de masten. Je kan eventueel ook 097 nummer in PM sturen dan kan er precies onderzocht worden wat er gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Wat ga je doen als Odido niet bevalt? Misschien Ziggo pas opzeggen als je er van overtuigd bent dat Klik & Klaar voor je werkt?
Ik neem dat hij dan de nieuwe klantenkorting van 50% pakt bij Ziggo :P
Ik heb echt nooit begrepen dat nieuwe klanten beter behandeld worden dan bestaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
cyclone schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

Daar ga je spijt van krijgen !
Latency van een 5G oplossing ligt factor 5 a 6 hoger dan via Ziggo, kortom als je een beetje gamed (of je zoon) ga je daar enorm last van hebben.
Behalve dat is dit product alles behalve stabiel.

Ik heb inmiddels mijn modem suf gereboot maar mijn 5G bereik blijft uit (en de modem is niet verplaatst en staat op zelfde plek).

Terugsturen kan binnen 15 dagen, dus geef het nog een dag of 10, maar vooralsnog ben ik niet onder de indruk.
Heb je eventueel voor mij ook CellID en/of 097 nummer in PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 01:36
@ikbenjoeri zou je het voor mij kunnen navragen, heb ook geen 5g signaal meer kunnen krijgen sinds gisteren.

Cell-ID
87616009
Fysieke Cell-ID
453

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:07
zacht schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Ik heb echt nooit begrepen dat nieuwe klanten beter behandeld worden dan bestaande.
Nee tuurlijk, maar die deals zijn er uiteindelijk ook om je weer een jaar vast te houden. Tegenwoordig bellen ze mij niet meer, ik betaal liever hetzelfde dan het ‘actietarief’. Dat is 600Mbit minder (nu 400Mbit). Maar dan zit ik nergens aan vast.

De eerste beste aanbieder die wel een fatsoenlijke prijs aanbiedt heeft een nieuwe klant, maar kennelijk wil er niemand in de wijk hier glasvezel hebben.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:36
...
Ik zou het ook graag anders willen. Maar kan jij je niet voorstellen dat ze dat hebben uitgezocht en tot de conclusie zijn gekomen dat het voor hen beter is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:34
ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Zoals ik al aangaf Zyxel van Odido heeft B20 en N28 geblokkeerd. Waardoor er bij power save N78 geen 5G signaal meer is.
Wat wat wat?? Dat zou betekenen dat je alleen overdag 5g bij Odido hebt met Klik&Klaar aangezien bijna alle masten alleen N28 en N78 hebben??? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
[...]

Is dat straatnaam waar je zit of de mast? Omdat er meerdere masten zijn in de buurt.

Je Huawei modem geeft wel 5G aan omdat deze wel met N28 kan verbinden. Ook speelt er mee dat je tussen ouden en nieuwe masten zit waardoor je mogelijk ook schommelden tussen de masten. Je kan eventueel ook 097 nummer in PM sturen dan kan er precies onderzocht worden wat er gebeurd.
Ok. Kom er op terug, adres wat ik de noemde is de mast.

Als de Zyxel alleen n78 kent dan kan hij terug naar Odido. Er staat pas een heel eind verder een n78 mast, in Klarenbeek rand van het dorp. Ik schat 3 km. van huis.

Als voor de firmware update ook alleen n78 actief was met 4 van de 5 streepjes signaal dan was dat dan een wonder. Als de firmware update nu alleen n78 actief gemaakt heeft verklaart dat alles. Dan gaat de Zyxel de kast in en komt er uit als de genoemde mast geüpgraded is.

Vraag is dus: heeft juist deze firmware B20 en n28 geblokkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
marktweakt schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

Wat wat wat?? Dat zou betekenen dat je alleen overdag 5g bij Odido hebt met Klik&Klaar aangezien bijna alle masten alleen N28 en N78 hebben???
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Ok. Kom er op terug, adres wat ik de noemde is de mast.

Als de Zyxel alleen n78 kent dan kan hij terug naar Odido. Er staat pas een heel eind verder een n78 mast, in Klarenbeek rand van het dorp. Ik schat 3 km. van huis.

Als voor de firmware update ook alleen n78 actief was met 4 van de 5 streepjes signaal dan was dat dan een wonder. Als de firmware update nu alleen n78 actief gemaakt heeft verklaart dat alles. Dan gaat de Zyxel de kast in en komt er uit als de genoemde mast geüpgraded is.

Vraag is dus: heeft juist deze firmware B20 en n28 geblokkeerd?
B1 (20Mhz) en B3 (30Mhz) en B7 (20Mhz) kunnen ook al een goede snelheid bieden. Oude Odido mast bij mij met alleen B1 en B3 kan al 400Mbps download halen als het echt rustig is.

In de firmware van Zyxel is B20 en N28 geblokkeerd, deze werkt wel in mijn ZTE en Samsung en dat is merkbaar in de upload. Ook lijkt B32 niet te werken maar dat kan Zyxel dingtje zijn in het algemeen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5A-Ew_4kjPV87MGut_mOMvinRY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/feRAqTCc6UBiGc7gBYwtaUfb.png?f=user_large
Source: https://community.odido.n...lik-klaar-internet-369189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06 11:57
[...]

50% is ook maar 12 maanden op basis van een 24 maanden abo.. Vorig jaar was het 50% korting, 12 maanden lang, op basis van een 12 maanden abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06 12:39
ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:43:
[...]

[...]

B1 (20Mhz) en B3 (30Mhz) en B7 (20Mhz) kunnen ook al een goede snelheid bieden. Oude Odido mast bij mij met alleen B1 en B3 kan al 400Mbps download halen als het echt rustig is.

In de firmware van Zyxel is B20 en N28 geblokkeerd, deze werkt wel in mijn ZTE en Samsung en dat is merkbaar in de upload.

[Afbeelding]
Source: https://community.odido.n...lik-klaar-internet-369189
En wat kan je ons vertellen over power saving van de N78 zenders? Gaan die daadwerkelijk uit in de nacht en/of worden ze "afgeknepen"?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-06 21:01

Ziggo opzeggen en meteen een nieuw abonnement afsluiten op naam van je vrouw. Heb ik een paar keer gedaan en zo krijg je wel de korting voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
jeroenjarino schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Neem aan dat dit het is:

Cell-ID
6149458
Fysieke Cell-ID
160
N78 is niet in power saving geweest. Ik stuur je even PM om het overzicht en de history te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Bobbika schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:46:
[...]

En wat kan je ons vertellen over power saving van de N78 zenders? Gaan die daadwerkelijk uit in de nacht en/of worden ze "afgeknepen"?
Ik heb niet de precieze info over power saving. Wat ik wel weet is als N78 in power saving is dat deze vrij makkelijk online komt als de load hoger is. Vaak gaat eerst B7 in power saving maar dat kan echt per locatie en mast verschillen.

--

Ter info: ik ben niet werkzaam bij Odido maar ik ken iemand binnen Odido en doe voor Odido tests en deel info over bepaalde topics die spelen om bij te dragen om het mobiele netwerk te verbeteren.

[ Voor 16% gewijzigd door ikbenjoeri op 17-10-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
wadwandelaar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:47:
[...]

Ziggo opzeggen en meteen een nieuw abonnement afsluiten op naam van je vrouw. Heb ik een paar keer gedaan en zo krijg je wel de korting voor nieuwe klanten.
En net zoals @-Muncky- zojuist noemde, dan zit je wel 2 jaar aan Ziggo vast als je de 50% korting voor 1 jaar accepteert. Twee jaar is veel te lang, rekening houdende met alle ontwikkelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Mijn advies Odido bestellen en testen.
Ze leveren een hele nette propositie hier namelijk je kunt sowieso binnen 15 dagen de set terug sturen en je order annuleren.
En behalve dat sluit je een contract af dat je maandelijks kunt opzeggen.

Een dergelijke 5G internet verbinding valt niet te vergelijken qua stabiliteit en latency met een kabel (ziggo) of Glasvezel internet verbinding.
Dit valt tot op zekere hoogte wel iets stabieler te krijgen maar niet met de geleverde Zyxel modem, dan moet je met een modem gaan werken waarop je een richtantenne kunt aansluiten zodat je een stabiel en goed signaal krijgt vanaf de best bereikbare (dat is niet altijd de dichtstbijzijnde) 5G mast van Odido.

Ik denk dat menig gebruiker van een koude kermis thuis komt als ze willen gaan gamen of lekker met een paar mensen willen gaan streamen (Netflix / Youtube) over deze verbinding zeker in vergelijking met Kabel of Glasvezel internet verbindingen.
Gezien je er makkelijk en snel vanaf kunt en het met 25 euro echt wel goedkoop te noemen valt is dat toch prima te doen om het eerst eens een tijdje uit te proberen alvorens je je kabel internet verbinding opzegt.

Feit dat je de simkaart ook in eigen apparatuur mag gebruiken is ook netjes, en dat is eventueel nog wel een optie zodat ik een 5G modem (router) kan vinden die gewoon wel in bridging kan.
Beetje sonde alleen van een vrij prijzige Zyxel die dan in de kast ligt weg te stoffen.

[ Voor 46% gewijzigd door cyclone op 17-10-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horrik000
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 18:03
Ondertussen sta ik ruim 2 uur in de wacht om status van mijn klik&klaar bestelling ( ophalen in winkel) te achterhalen.

De reguliere servicedesk ging snel, echter kunnen zij blijkbaar niet in het systeem voor klik&klaar. Je wordt dan doorverwezen. En nu dus al ruim 2 uur in de wacht.

Best bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
cyclone schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:12:
Mijn advies Odido bestellen en testen.
Ze leveren een hele nette propositie hier namelijk je kunt sowieso binnen 15 dagen de set terug sturen en je order annuleren.
En behalve dat sluit je een contract af dat je maandelijks kunt opzeggen.

Feit dat je de simkaart ook in eigen apparatuur mag gebruiken is ook netjes, en dat is eventueel nog wel een optie zodat ik een 5G modem (router) kan vinden die gewoon wel in bridging kan.
Beetje sonde alleen van een vrij prijzige Zyxel die dan in de kast ligt weg te stoffen.
Huawei H122 en Oppo T1a kunnen beiden in bridge. Schrik niet van de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-06 21:01
Pierre_nr1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

En net zoals @-Muncky- zojuist noemde, dan zit je wel 2 jaar aan Ziggo vast als je de 50% korting voor 1 jaar accepteert. Twee jaar is veel te lang, rekening houdende met alle ontwikkelingen.
Dat is waar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Te laat :)
Had al een rondje gedaan gisterenavond om te kijken of ik iets met externe antenne's kon doen (en dus met een andere modem).

Ook deze Zyxel is flink aan de prijs (kom prijzen van 400+ euro tegen ) als je hem moet kopen kortom vind dat Odido dit erg netjes (of misschien wel zeer agressief concurrerend geprijsd heeft met 25 euro per maand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik had de Zyxel router gisteravond rond 23:00 uitgezet en deze zojuist weer opgestart. Ik heb daardoor de firmware update 'gemist' en de Zyxel heeft nog steeds de 0528 firmware.

Snelheden liggen rond de 950 download en 120 upload, net zoals gisteren eigenlijk.

Ben benieuwd of ik hierdoor ben bespaard voor lage snelheden, en of de 0806 firmware alsnog geforceerd wordt doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-06 22:51
cyclone schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Ook deze Zyxel is flink aan de prijs (kom prijzen van 400+ euro tegen ) als je hem moet kopen kortom vind dat Odido dit erg netjes (of misschien wel zeer agressief concurrerend geprijsd heeft met 25 euro per maand).
Ik kan alleen maar raden naar het bedrag dat Odido betaalt voor zo’n Zyxel, maar dat zal heeeeel veel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessen1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-05 11:05
Iemand enig idee of ik klankvoordeel voor mobiel houdt als ik alleen Klik en Klaar heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:11
wessen1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:38:
Iemand enig idee of ik klankvoordeel voor mobiel houdt als ik alleen Klik en Klaar heb?
Ik heb vanochtend gevraagd of ik (als ik klik en klaar heb) korting krijg op mijn mobiele abbo (welke ik ga overzetten als dit naar wens werkt), antwoord was ja. Ik neem aan dat dat voor jou andersom ook zo geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-06 20:39
wessen1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:38:
Ja klantvoordeel blijft hetzelfde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wessen1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-05 11:05
Ook op mobiel en ik Odido internet eruit gooi? Dat is niet wat ik lees bij mobiel klantvoordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
wessen1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:50:
Ook op mobiel en ik Odido internet eruit gooi? Dat is niet wat ik lees bij mobiel klantvoordeel.
Ik krijg in ieder geval korting op Odido Mobiel en op Odido Klik&Klaar, op beide dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:21
Ben ook wel geïnteresseerd voor een opslag (zakelijk), waar we niet heel veel aanwezig zijn (en nu een dure KPN koperlijn moeten afnemen). Heeft er iemand ervaring met het gewoon op consumentennaam afsluiten van zo'n product op een zakelijk adres? Doet Odido daar moeilijk over? (BTW kunnen we gewoon terugvragen via de "Vereenvoudigde factuur" natuurlijk haha
https://www.belastingdien...en/vereenvoudigde_factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 18:07
Als je als particulier dit koopt en op ene bedijf inzet zal dat in de basis geen probleem zijn. Of er BTW op de factuur staat weet ik niet, maar goed, dan is het 25 euro :) Er staan wel zaken over zakelijk gebruik in de algemene voorwaarden.
https://assets.odido.nl/x...n-klik-klaar-internet.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev-random
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06 19:47
Ik zit een beetje op de rand van 5G dekking in het buitengebied.
Op enkele tientallen meters van huis heb ik het mobiel wél. Dus ik had goede hoop dat de Zyxel op zolder 5G op zou pikken, niet dus. De mast waar hij op verbind staat 400 meter verderop zonder iets er tussen.

Helaas hangen daar van Odido alleen 4G antennes aan (KPN/Vodafone hebben er wel al 5G op gemonteerd)

Online lees ik dat Odido druk bezig is met (dit jaar?) het upgraden van haar masten.
Op de vraag of specifiek de mast waar ik op zit 5G krijgt, antwoord de klantenservice volmondig ja, wanneer lijkt helaas niemand te weten.

Tot die tijd 170/25 Mbps over 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:19
dev-random schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:33:
Ik zit een beetje op de rand van 5G dekking in het buitengebied.
Op enkele tientallen meters van huis heb ik het mobiel wél. Dus ik had goede hoop dat de Zyxel op zolder 5G op zou pikken, niet dus. De mast waar hij op verbind staat 400 meter verderop zonder iets er tussen.

Helaas hangen daar van Odido alleen 4G antennes aan (KPN/Vodafone hebben er wel al 5G op gemonteerd)

Online lees ik dat Odido druk bezig is met (dit jaar?) het upgraden van haar masten.
Op de vraag of specifiek de mast waar ik op zit 5G krijgt, antwoord de klantenservice volmondig ja, wanneer lijkt helaas niemand te weten.

Tot die tijd 170/25 Mbps over 4G.
Zelfde hier, ik woon wel in de stad maar echt aan de rand ervan. Ik heb ook een mast in mijn wijk van Odido staan maar deze is ook alleen 4G. Odido blijft zeggen dat ze alle installaties eind 2024 op 5G hebben zitten. Dat zou dan ook voor de mast bij mij moeten gelden, echter heb ik er een beetje hard hoofd in.
Het jaar is immers niet meer zo lang.

Voor nu haal ik 70/10 binnen met klik en klaar via 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
[...]

Oppo ondersteund alleen nog geen N78. Dit moet in de firmware worden aangezet hierover al paar keer contact gehad met Oppo en Odido maar vanuit Oppo komt er geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dev-random
bons schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Zelfde hier, ik woon wel in de stad maar echt aan de rand ervan. Ik heb ook een mast in mijn wijk van Odido staan maar deze is ook alleen 4G. Odido blijft zeggen dat ze alle installaties eind 2024 op 5G hebben zitten. Dat zou dan ook voor de mast bij mij moeten gelden, echter heb ik er een beetje hard hoofd in.

Precies die zorg heb ik ook. De klantenservice gaf aan dat Odido moet upgraden willen ze kunnen blijven concurreren. En dat lijkt ook zo, KPN & Vodafone voorzien het dorp tenslotte wel van 5G.

Maar zo lang is dit jaar inderdaad niet meer, of de upgrade loopt uit, of ze upgraden niet alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 18:07
Odido is juist het verst met uitrol van 3.5 ghz voor 5G. Zie antennekaart.nl
ODIDO > 3800 sites
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mnsSJ5vm_pJ2HKn8zZPex2wp88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XN31ZEkgiG4oFYYBq8oesXXi.jpg?f=fotoalbum_large

Vodafone: ~100 sites
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lae_a5dh05oOK_-jbor2EsnE9O4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F79qV2StjIcVS5G1R3j2c4tb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:21
bartvries schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:24:
Als je als particulier dit koopt en op ene bedijf inzet zal dat in de basis geen probleem zijn. Of er BTW op de factuur staat weet ik niet, maar goed, dan is het 25 euro :) Er staan wel zaken over zakelijk gebruik in de algemene voorwaarden.
https://assets.odido.nl/x...n-klik-klaar-internet.pdf
ah goeie van die algemene voorwaarden. BTW zal zeker expliciet op de factuur staan. Maar ik zou natuurlijk ook gewoon privé (op m'n eigen adres) kunnen afnemen + declareren en het geheel dan toevallig in onze opslag zetten haha (of zouden ze ook locatiegebonden monitoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:52
[...]

Bij Ali is de h122 redelijk geprijst
https://a.aliexpress.com/_Ew9uEvB

Door munten te sparen gaat nog rond 22.50 van de prijs af. En indien je geen hoeft te betalen, gaat er 45 van de prijs af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAepP--hVf5DyiLb-lC5honrPiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5eLbLBcCyqbLjQpqoVEKGqQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door karakedi op 17-10-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:30
Fijn om alle ervaringen hier te lezen. Voor onze nieuwe woning ook Klik & Klaar besteld want daar ligt alleen nog DSL (maximaal 400 100/40) en K&K via 5G zou zomaar wat vlotter kunnen zijn.

Lijkt alleen alsof de Klik & Klaar klantenservice er nog niet helemaal klaar voor is. Ik wil de startdatum/bezorgdatum wijzigen maar dat lijkt vooralsnog onmogelijk. (Ik dacht dat ik het modem wel voor de startdatum zou krijgen). Nu al half uur in de wacht om de bestelling te annuleren en dan opnieuw te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renatos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-04 21:33
Daar hebben we V&A voor

[ Voor 82% gewijzigd door Yariva op 17-10-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev-random
bartvries schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:18:
Odido is juist het verst met uitrol van 3.5 ghz voor 5G. Zie antennekaart.nl
ODIDO > 3800 sites
[Afbeelding]

Vodafone: ~100 sites
[Afbeelding]
Ze zijn zeker goed bezig.

Maar of er nu 100 of 100.000.000 masten voorzien zijn van 5G interesseert me vrij weinig als net die ene mast waar ik op verbind dat niet is ;(

"Mijn" 4G mast heeft al jaren geen aanpassingen gezien aan de Odido apparatuur. Iemand heeft er nog wel glas naartoe gelegd en KPN heeft er rond augustus 5G bijgeplakt.

Zijn die glazen uplinks van providers dedicated of gaat Odido net zo goed over KPN glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanked
  • Laatst online: 01-11-2024
Gister het k&k modem aangeschaft. Helaas maakt hij nogsteeds geen verbinding met het netwerk. Modem al verschillende keren opnieuw opgestart en verplaats maar helaas geen succes.

De klanten service heet een ticket voor mij aangemaakt maar waarschijnlijk wordt ik pas vrijdag of maandag verdergeholpen.

Iemand het zelfde probleem en/of de oplossing?

Het internet lampje blijft rood branden en het 5g lampje blijft blauw knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

franssie

Save the albatross

Tanked schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:34:
Gister het k&k modem aangeschaft. Helaas maakt hij nogsteeds geen verbinding met het netwerk. Modem al verschillende keren opnieuw opgestart en verplaats maar helaas geen succes.

De klanten service heet een ticket voor mij aangemaakt maar waarschijnlijk wordt ik pas vrijdag of maandag verdergeholpen.

Het internet lampje blijft rood branden en het 5g lampje blijft blauw knipperen.
Wat ik had is dat ik de sim er direct in deed, lijkt te passen. Toen toch de nanosim eruit gedrukt en in het zwarte houdertje gedrukt en dat in het modem. Toen deed ie het bij mij wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev-random
Tanked schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:34:

Herkenbare symptomen, ik had de simkaart zonder het zwarte houdertje in de Zyxel gepropt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanked
dev-random schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:36:
[...]
[...]
Herkenbare symptomen, ik had de simkaart zonder het zwarte houdertje in de Zyxel gepropt :+
Simkaart zit in de zwarte houder. Met de chip naar links.

[ Voor 101% gewijzigd door Tanked op 17-10-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Spul binnen en gelijk even aangesloten (vervanging van Ziggo modem). Bestaande TPlink Deco set erop aangesloten en werkt zonder dat er iets geactiveerd moest worden.

Huidige snelheid (best ruk dus):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8PLJy9Y-CukHAI_RgX_MRWnEco=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/luAGvehWMlNzUvmZIPn0utfB.png?f=user_large

Situatie:
-Laptop
-vanaf zolder
-Odido modem staat in de meterkast op de beganegrond
-Mast op 1KM afstand

Aangezien ik geen andere plek heb voor het modem dan de meterkast (switch erachter), gaat het waarschijnlijk weer retour.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-06 08:44
Utrecht-Zuid, Razendsnel/300Mbit of meer. 100-150 meter van een 10Gbps-mast. Dit is een gemiddeld resultaat. Zeer tevreden. :)

Plaatsing modem wel cruciaal. Hij staat nu op een plank schuin boven de tv, redelijk dicht bij een raam. Als ik hem een paar meter verder áchter mijn tv zet (waar mijn oude modem stond) blijft er 110/30 over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6aeulA8D5En3LMl4dXmh4sNdDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tNIAYwcF44SzzYFP9ExUTRH2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev-random
bons schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Ik maak hier uit op dat een rode H bij de masten wil zeggen dat er nog Huawei apparatuur hangt dat uiteindelijk vervangen moet worden.

@bons is dat bij jou toevallig ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
Tanked schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Simkaart zit in de zwarte houder. Met de chip naar links.
Wellicht heb je dit al geprobeerd. Ook al de reset knop met een pen 10 seconden ingedrukt zodat je even weer vanaf 0 begint met de provisioning? Wellicht het modem toch niet helmaal een shone start gekregen vanuit de doos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Topic-volgpost. Ik heb K&K ook besteld omdat ik in een paars gebied zit. Als ie bevalt gaat Ziggo eruit of ze moeten met een heel goed voorstel komen. Ik ben wel nogal custom in mijn netwerk dus ik moet even goed testen of alle features gaan werken maar ik vind het ook niet om wat water bij de wijn te doen als het goed werkt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
-Muncky- schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:41:
Spul binnen en gelijk even aangesloten (vervanging van Ziggo modem). Bestaande TPlink Deco set erop aangesloten en werkt zonder dat er iets geactiveerd moest worden.

[Afbeelding]

Situatie:
-Laptop
-vanaf zolder
-Odido-modem staat in de meterkast op de begane grond
-Mast op 1km afstand

Aangezien ik geen andere plek heb voor het modem dan de meterkast (switch erachter), gaat het waarschijnlijk weer retour.
Je hebt er een switch achter. Betekent dat dat je elders ook bedraad netwerk hebt liggen? Want dan zou je wellicht op een ander punt het modem in het netwerk kunnen prikken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
dev-random schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:48:
[...]

Ik maak hier uit op dat een rode H bij de masten wil zeggen dat er nog Huawei apparatuur hangt dat uiteindelijk vervangen moet worden.

@bons is dat bij jou toevallig ook het geval?
Klopt deze is nog van Huawei. eentje verderop die ik niet gebruik is wel van Ericsson maar die is al sinds 2016 in bedrijf en doet ook alleen 4G. hier zijn ook al jaren geen mutaties meer op geweest.

Dus beide mast modellen die van Huawei en Ericsson zijn bij mij al redelijk "oud". Hoop dat ze hier wel wat mee doen. Zelfs buiten haal je maar net 100 Mbps (beide masten hebben 1Gbps glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanked
bons schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Wellicht heb je dit al geprobeerd. Ook al de reset knop met een pen 10 seconden ingedrukt zodat je even weer vanaf 0 begint met de provisioning? Wellicht het modem toch niet helmaal een shone start gekregen vanuit de doos ?
Dit inderdaad ook al geprobeerd, zonder resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

<>
Als je een switch hebt, kan je het modem dus ook ergens anders zetten waar je al UTP hebt toch? Ding heeft twee poorten dus wat daar dan al aan hing kan ook direct in je modem.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

roel-online schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:24:
Fijn om alle ervaringen hier te lezen. Voor onze nieuwe woning ook Klik & Klaar besteld want daar ligt alleen nog DSL (maximaal 400/40) en K&K via 5G zou zomaar wat vlotter kunnen zijn.
Vraag me af of je dan wel goed gelezen hebt, snelheden die over het algemeen gehaald worden blijven VER achter bij jouw 400Mbit die je via DSL kunt pakken.
En je vergeet ook nog feit dat je op DSL een stuk minder latency hebt, via 5G ben ik nog niet onder de 35ms gekomen en behalve dat fluctueerd de ping stevig.

Kortom zou het eerst goed testen voor je je DSL opzegt.

En voor de rest van de meelezers.
Ik vind voor 25 Euro 100mbit ook prima he begrijp mij niet verkeerd zeker niet als het een backup lijn betreft.
Maar als main internet lijn zou ik deze optie als er DSL / Cable of Glasvezel mogelijk is zeker nooit aanraden.

[ Voor 16% gewijzigd door cyclone op 17-10-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e

[Afbeelding]

Situatie:
-Laptop
-vanaf zolder
-Odido modem staat in de meterkast op de beganegrond
-Mast op 1KM afstand

Wat @franssie ook al schrijft. Je hoeft alleen maar op de beste plek in huis je odido modem/router in je netwerk te hangen. Eventueel via een extra switch (om te voorkomen dat je netwerkverkeer nodeloos door beide netwerkpoorten van het odido modem/router gaan)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
cyclone schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:08:
[...]

Vraag me af of je dan wel goed gelezen hebt, snelheden die over het algemeen gehaald worden blijven VER achter bij jouw 400Mbit die je via DSL kunt pakken.
En je vergeet ook nog feit dat je op DSL een stuk minder latency hebt, via 5G ben ik nog niet onder de 35ms gekomen en behalve dat fluctueerd de ping stevig.

En voor de rest van de meelezers.
Ik vind voor 25 Euro 100mbit ook prima he begrijp mij niet verkeerd zeker niet als het een backup lijn betreft.
Maar als main internet lijn zou ik deze optie als er DSL / Cable of Glasvezel mogelijk is zeker nooit aanraden.
Snelheid hangt natuurlijk af van je persoonlijke situatie. Na de reboot zit ik weer strak boven de 1Gbps met een ping van 19.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je nodig hebt. Toen ik vanmorgen bleef steken op en rond de 10 Mbps kon ik nog prima een YouTube video op 1080p kijken. Als tweaker snap ik dat meer beter is, maar de behoefte voor een gemiddeld persoon is vaak lager dan de grote snelheden die geboden worden. Ik heb tot afgelopen maandag jarenlang met 4G-voor-thuis gedaan. Dat voldeed ook meer dan prima, was max 30 Mbps up. Maar ja, ik game niet, en werk niet met grote bestanden. Ik kijk films, luister muziek en surf wat op het web.

Edit: @marktweakt in mijn vrije tijd uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:34
zacht schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Snelheid hangt natuurlijk af van je persoonlijke situatie. Na de reboot zit ik weer strak boven de 1Gbps met een ping van 19.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je nodig hebt. Toen ik vanmorgen bleef steken op en rond de 10 Mbps kon ik nog prima een YouTube video op 1080p kijken. Als tweaker snap ik dat meer beter is, maar de behoefte voor een gemiddeld persoon is vaak lager dan de grote snelheden die geboden worden. Ik heb tot afgelopen maandag jarenlang met 4G-voor-thuis gedaan. Dat voldeed ook meer dan prima, was max 30 Mbps up. Maar ja, ik game niet, en werk niet met grote bestanden. Ik kijk films, luister muziek en surf wat op het web.
Dat laatste klinkt alsof je een heel goed leven hebt hahaha :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
roel-online schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:24:
Fijn om alle ervaringen hier te lezen. Voor onze nieuwe woning ook Klik & Klaar besteld want daar ligt alleen nog DSL (maximaal 400/40) en K&K via 5G zou zomaar wat vlotter kunnen zijn.

Lijkt alleen alsof de Klik & Klaar klantenservice er nog niet helemaal klaar voor is. Ik wil de startdatum/bezorgdatum wijzigen maar dat lijkt vooralsnog onmogelijk. (Ik dacht dat ik het modem wel voor de startdatum zou krijgen). Nu al half uur in de wacht om de bestelling te annuleren en dan opnieuw te plaatsen.
DSL op 400/40 bestaat alleen niet. Bonded VDSL is leverbaar met een max. van 200/60 (give or take a few). Of je snelheid is minder dan 400/40, of je hebt iets anders dan dsl ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:30
[...]

Houtenklaas schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

DSL op 400/40 bestaat alleen niet. Bonded VDSL is leverbaar met een max. van 200/60 (give or take a few). Of je snelheid is minder dan 400/40, of je hebt iets anders dan dsl ...
Typefoutje van mij: ik zou op DSL maximaal 100 down, 40 up krijgen. Ik woon er nog niet dus onduidelijk of ik dat ook zou halen.

Ik vraag me af hoeveel ik van de hogere latency merk met vooral een beetje streamen en MS Teams'en.

Als Klik & Klaar via 5G onvoldoende blijkt dan kan ik altijd nog DSL laten aansluiten en hou ik de K&K misschien als backup.

[ Voor 34% gewijzigd door roel-online op 17-10-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-06 11:39
roel-online schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Typefoutje van mij: ik krijg op DSL maximaal 100 down, 40 up. Ik woon er nog niet dus onduidelijk of ik dat ook zou halen.

Ik vraag me af hoeveel ik van de hogere latency merk met vooral een beetje streamen en MS Teams'en.

Als Klik & Klaar via 5G onvoldoende blijkt dan kan ik altijd nog DSL laten aansluiten.
Die 20-40 milliseconden meer ga je echt niet merken met streamen en Teams'en.
Enige waar je het kunt merken is misschien met online games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UP Rdam West
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06 14:01
1+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
Liggen de modems nu al bij Used Products ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Pierre_nr1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:25:
Ik had de Zyxel router gisteravond rond 23:00 uitgezet en deze zojuist weer opgestart. Ik heb daardoor de firmware update 'gemist' en de Zyxel heeft nog steeds de 0528 firmware.

Snelheden liggen rond de 950 download en 120 upload, net zoals gisteren eigenlijk.

Ben benieuwd of ik hierdoor ben bespaard voor lage snelheden, en of de 0806 firmware alsnog geforceerd wordt doorgevoerd.
Reken er maar op dat die update wel op gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:01:
[...]

Oppo ondersteund alleen nog geen N78. Dit moet in de firmware worden aangezet hierover al paar keer contact gehad met Oppo en Odido maar vanuit Oppo komt er geen reactie.
In de specs staat dat hij n78 ondersteund. Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-06 12:35
Die modem is hier echt poep. Mijn telefoon op Ben netwerk haalt netjes 200+ en de odido modem ongeveer 100/100 en steeds haperingen op websites en socialmedia etc... Nu toch maar een fritzbox 6850 uit de kast gehaald en die lijkt gewoon prima te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:18
Hier ook thuis aangesloten.

op mijn S22 Ultra ontvang ik rond de 30-40Mbps down en 8 up
met het modem 95 down en 14 up.

echter wel met slecht bereik 2 streepjes en niet op de N78 band.
voor 20 euro nog steeds netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

In de specs staat dat hij n78 ondersteund. Bijzonder.
Ze moeten het per land aanzetten. Als je ingelogd bent kan je onderin zien met welke bands de router is verbonden en N78 staat er niet tussen. Als je hem ook naast telefoon met N78 zet zie je meteen verschil.

"5G-frequentiebanden die nog niet gecommercialiseerd zijn, zullen worden ondersteund via OTA-updates na de uitrol van de netwerkoperator. De werkelijke 5G-frequentiebanden kunnen verschillen, afhankelijk van het land of gebied van de gebruiker."

Source: https://www.oppo.com/nl/accessories/5g-cpe-t1a/

[ Voor 28% gewijzigd door ikbenjoeri op 17-10-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
flaskk schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:22:
Die modem is hier echt poep. Mijn telefoon op Ben netwerk haalt netjes 200+ en de odido modem ongeveer 100/100 en steeds haperingen op websites en socialmedia etc... Nu toch maar een fritzbox 6850 uit de kast gehaald en die lijkt gewoon prima te werken..
Ligt niet aan instelling? Of volle 2.4GHz of 5GHz bands. Hardware van de router zelf is dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:13:
[...]

Reken er maar op dat die update wel op gaat komen.
Ik heb de Zyxel altijd 's nachts uit staan, vanaf 23:30. Als de updates pas na die tijd geforceerd worden geinstalleerd dan ontloop ik ze zeer waarschijnlijk. Ik denk dat het op dit moment niet slecht uitkomt.

Er zullen ongetwijfeld nog meerdere updates volgen, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:34:
[...]

Ligt niet aan instelling? Of volle 2.4GHz of 5GHz bands. Hardware van de router zelf is dikke prima.
Nee beide op 5ghz op mijn pixel 7 ik had t idee dat ie steeds tussen 5g en 4g sprong en daarom onstabiel was. Hier de verschillen zelfde plek op zolder. Telefoon geeft ongeveer -93 aan op die plek.
Fritzbox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkZX2nX7uefRWAclD_ezoO9cm_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QiPID3IXox1EVPhnEsHD15JL.png?f=fotoalbum_large

Odido
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQhbnUpK9fHnTDr-cOJ9yvAuSCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h0bpSRVLItcr6UrxbsYO8adm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door flaskk op 17-10-2024 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBanker
  • Laatst online: 23-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkFa1L1m9Bg38EudqeY7haZA674=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzL4bbinxgylWybvaZMUDzTz.jpg?f=fotoalbum_largeGraag deel ik mijn ervaring met Klik en Klaar. Eergisteren besteld en de volgende dag al in huis.

Na de installatie stond ik echt versteld van de prestaties. Ik heb momenteel een glasvezelverbinding van 100 Mbps up en down, maar met Klik en Klaar gaat het downloaden merkbaar sneller 😅. Het systeem draait inmiddels een volle dag, en thuiswerken gaat prima, zelfs terwijl de kleine man vol energie de verbinding belast op zijn studiedag. Ik kijk het een maand aan, en als het zo goed blijft presteren, zeg ik mijn glasvezelverbinding volgende maand op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Plaatje.

Was dus gisteren zeer enthousiast over K&K met de Zyxel tot iets na middernacht. Geen 5G en 4G ook bagger. Vanmorgen K&K SIM in Huawei H122 en dikke prima. Download wat minder dan gisteren met de Zyxel, upload zelfs beter.

Ga vanavond nog eens de Zyxel aansluiten. Maar geloof er niet in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6K2Yz7iYrh8NxacoiqrcuXULOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXM1KcPaH1kjNcZg1QBzAheL.jpg?f=fotoalbum_large

Update: Zyxel nog steeds bagger, Huawei d:)b .

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 17-10-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-06 20:06
Gisteren besteld en vandaag al een telefoontje van de odido winkel in Hoogeveen.
Snel opgehaald en er mee aan de slag.
Qua technische uitdaging valt het nogal tegen, het is echt klik en klaar. De sim kaart erin doen is nog het meeste werk.
Prima snelheid ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY_9i1MOfYpBkz47u7rioX5OYUY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zz95vEkRv2JMSUZNBigmLgjL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:42:
Plaatje.

Was dus gisteren zeer enthousiast over K&K met de Zyxel tot iets na middernacht. Geen 5G en 4G ook bagger. Vanmorgen K&K SIM in Huawei H122 en dikke prima. Download wat minder dan gisteren met de Zyxel, upload zelfs beter.

[Afbeelding]
Als Odido dit nu "slechter" maakt, is het dan niet wachten totdat ze vanuit de firmware een pincode op de SIM zetten zodat die onbruikbaar wordt voor een ander device? Ik heb een zakelijke Odido lijn waar dat het geval is, ook met een Zyxel router, de backup dongle werkt alleen op dat ding omdat er een pincode op zit. Nog geen zin gehad om er een USB sniffer op te zetten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:42:
Plaatje.

[Afbeelding]
dan lijkt het erop dat is in de firmware van afgelopen nacht toch iets gesloopt hebben wat de prestaties negatief beïnvloedt. Ik hoop dat dit uitwerkingen zijn van de Early adopter fase en dan zit wel de komende 2-3 weken stabiel(er) zou gedragen.

Zelf kijk ik het een tijdje aan aangezien ik deze lijn als extra op dit moment heb. maar blijft het onvoorspelbaar dan gaat hij toch opgeven moment terug, of ik koop een router die wel stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 13:11
Houtenklaas schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

Als Odido dit nu "slechter" maakt, is het dan niet wachten totdat ze vanuit de firmware een pincode op de SIM zetten zodat die onbruikbaar wordt voor een ander device? Ik heb een zakelijke Odido lijn waar dat het geval is, ook met een Zyxel router, de backup dongle werkt alleen op dat ding omdat er een pincode op zit. Nog geen zin gehad om er een USB sniffer op te zetten overigens.
De pincode van die simkaart achterhalen is 10 minuten werk, heb je niet eens een usb sniffer voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 16:51

Maverick2001

Never look back

DutchBanker schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:40:
[Afbeelding]Graag deel ik mijn ervaring met Klik en Klaar. Eergisteren besteld en de volgende dag al in huis.

Na de installatie stond ik echt versteld van de prestaties. Ik heb momenteel een glasvezelverbinding van 100 Mbps up en down, maar met Klik en Klaar gaat het downloaden merkbaar sneller 😅. Het systeem draait inmiddels een volle dag, en thuiswerken gaat prima, zelfs terwijl de kleine man vol energie de verbinding belast op zijn studiedag. Ik kijk het een maand aan, en als het zo goed blijft presteren, zeg ik mijn glasvezelverbinding volgende maand op.
Ik ben ook wel enthousiast maar de latency en Jitter zijn best hoog. Ook wisselen de snelheden nogal. Even zeuren… de upload blijft wel heel erg achter bij de download. Ik kijk het nog even aan. Dan beslis ik ook of ik de 100/100 glas verbinding opzeg

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
Oohja voor diegene wap6807 mesh unit werkt samen met de odido router

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brum204
  • Laatst online: 11-12-2024
Tanked schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Dit inderdaad ook al geprobeerd, zonder resultaat.
Bij mij brandde het lampje ook rood van de internet verbinding. Ben toen terug naar de winkel gegaan en daar bleek dat ze de Sim niet goed hadden geactiveerd...

Daarna wel geactiveerd en nu doet ie het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
OK, modem is nu wel online, maar m’n TPlinks pakken het signaal niet meer op. Alles aan gesloten zoals het hoort.. gaat lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:22

mwa

Het levert sommige toch best wel veel stress op, is het dan wel iets voor je vraag ik mij af.

Aan deze kant draait alles gewoon prima en zonder merkbaar verschil met mijn ADSL lijn. De kinderen en vrouw weten ‘van niks’ en heb ik er niet over gehoord. Verder zit ik niet constant speedtests te draaien, wellicht dat dat bij sommige in dit topic wat minder stress oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
mwa schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:23:
Het levert sommige toch best wel veel stress op, is het dan wel iets voor je vraag ik mij af.

Aan deze kant draait alles gewoon prima en zonder merkbaar verschil met mijn ADSL lijn. De kinderen en vrouw weten ‘van niks’ en heb ik er niet over gehoord. Verder zit ik niet constant speedtests te draaien, wellicht dat dat bij sommige in dit topic wat minder stress oplevert.
Als het niet werkt of hapert is het wel frustrerend. Dan maar geen frustratie, blijf ik dus wel bij Ziggo en betaal ik maar meer geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
-Muncky- schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Als het niet werkt of hapert is het wel frustrerend. Dan maar geen frustratie, blijf ik dus wel bij Ziggo en betaal ik maar meer geld.
Ik heb het ook besteld om te testen, naast mijn Ziggo-verbinding. Je hebt een maand* de tijd om het te testen, ik zou het niet zo snel opgeven. Het is iets nieuws, dat vergt altijd een wat grotere tijdsinvestering. Ja, als je daar geen zin in hebt, dan ben je misschien iets te vroeg ingestapt. :)

edit:
* Of zolang je wilt, natuurlijk. Je kunt per maand opzeggen, bedoel ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 17-10-2024 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:52
Het is een nieuw product en het zal nog kinderziektes hebben. Nadeel van early adopter zijn

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 21:36
wadwandelaar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:47:
[...]

Hoeveel vrouwen heb je dan? Moet toch een keertje ophouden....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
karakedi schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:35:
Het is een nieuw product en het zal nog kinderziektes hebben. Nadeel van early adopter zijn
Precies. Voor de techneuten bij Odido zal dit ook best spannend zijn. Wat doet dit met je netwerk, je bereikbaarheid, kan de backbone de load aan ... Je bent echt wel een paar maanden verder als je daar wat zinnigs over kan zeggen. En laten we wel wezen, toch leuk om te testen. Dat je ook per maand kan opzeggen geeft wel aan dat Odido hier wel vertrouwen in heeft. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
[...]

@ikbenjoeri

Ik zou nog even cell id aan je laten weten:

Band B3
RFCN 1800
UL Bandbreedte (MHz) 20M
DL Bandbreedte (MHz) 20M
Cell-ID 89958
Fysieke Cell-ID 461

Bij 5G info staat vrijwel niets want dat ontvangt hij niet meer.

Net nog even aangesloten gehad, geen 5G, download gaat wel, upload dramatisch (minder dan 1 Mbps.)

SIM weer in Huawei en prima signaal en snelheid. Bij de Huawei staat overigens:

CELL_ID 90134

Ik heb de Zyxel in de doos gedaan en in de kast gezet. Komt er wel weer uit komende week om retour te zenden of als n78 in de buurt komt.

Blijft vaag dat ik zeer enthousiast was, perfecte 5G ontvangst en snelheid tot de firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 19:40
Brum204 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:08:
[...]

Bij mij brandde het lampje ook rood van de internet verbinding. Ben toen terug naar de winkel gegaan en daar bleek dat ze de Sim niet goed hadden geactiveerd...

Daarna wel geactiveerd en nu doet ie het prima!
Ik heb hetzelfde probleem.
Moest je daar echt fysiek zijn om de activatie te doen? Ik heb een aantal keren met de winkel/klantenservice gebeld en het laatste wat ik gehoord heb is dat het een bekend probleem is waar de technische dienst mee bezig is oid.

Welke winkel heeft jou geholpen als ik vragen mag?

Hier nog een link met een plaatje van de verschillende foutmeldingen via de lampjes
https://community.odido.n...jes-moeten-branden-369314

[ Voor 12% gewijzigd door Badpete op 17-10-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

ernstoud schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

Ik zie dit in de Odido app:

[Afbeelding]

Dus 1 keer voordeel.
Wellicht omdat 4GvT verder geen korting kan krijgen? De chat lijkt namelijk wel 2 maal korting te verwachten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgQKtJbtcSHadDEmd6x_hm7H-B8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ACy6QudY7iJWlokIarSoRD7K.png?f=user_large

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55
[...]
Ben wel benieuwd waarom dit gedaan is, is het om teveel verkeer / te hoge belasting van het netwerk te voorkomen? Of om een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
mwa schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:23:

Stress? Hier niet hoor.

Meer verbazing dat mijn tevredenheid gisteren heel hoog was, er na middernacht een firmware update komt en nu de performance zodanig slecht is dat ik het nu niemand meer zal aanraden als er geen n78 band dichtbij is.

Als 4G modem is de Zyxel nu slechter dan mijn Huawei b618s van vier jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:17
ikbenjoeri schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:01:
Handig weetje als je de achterkant richting de mast doet is de snelheid beter dan via de voorkant. Ben benieuwd of andere dit ook ervaren.

Voorkant
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Achterkant
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit kan ik bevestigen, ik merk ook dat k&k router erg richting gevoelig is. Een kwart slag draaien maakt dat hij wel of niet met 5G+ verbonden is. Anders valt ie terug naar 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

musicfreak schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:00:
[...]

Ben wel benieuwd waarom dit gedaan is, is het om teveel verkeer / te hoge belasting van het netwerk te voorkomen? Of om een andere reden?
Ik neem aan om die reden, maar blijft gissen. Een deel zal een ander modem kopen, ik neig die kant op, maar ze zullen o wel iets in de firmware of zendmasten moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandB
  • Laatst online: 05-06 20:39
Sinds twee dagen Klik en Klaar in huis en ben zeer tevreden met de snelheden. Heb nu ook Ziggo 1gb maar voor deze prijs met deze snelheden tussen 750 Mbps en 850 Mpbs mag je niet klagen. Om een ideale plek voor de modem te vinden is wel wat speur werk voor nodig. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4aLMfJcqCKEC1j8KHINYg8256w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OCt7h7uZx2oGBQL0jNglZx8z.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 7 ... 75 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.