[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:37
Rimco schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:54:
[...]

Is er toevallig ook al iemand die weet welke combinaties in aanmerking komen voor klantvoordeel en welk abonnement dan korting krijgt?

We hebben glasvezel (recent aangevraagd) en willen graag K&K er bij voor een vakantieadres.

Het lijkt er sowieso op dat K&K dan slechts 20 euro is, maar krijgt het glasvezel abonnement dan ook nog een keer 5 euro korting? Ik dacht namelijk dat alle abonnementen een voordeel krijgen, maar heb het nog nergens expliciet kunnen vinden. Ook nog geen moment kunnen vinden om het de klantenservice te vragen.
Ik zie dit in de Odido app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_ey0arIcY2Zsg0JT4GdhnuPfHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqUvQ4Nkh4oadR0fsZZbaEQh.jpg?f=fotoalbum_large

Dus 1 keer voordeel.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Pilovali schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

Bij 'Mobiele WAN Status' kun je de cell ID vinden. Nu weet ik niet precies hoe je het omzet naar een locatie, maar ik dacht dat het kan.
Staat mij ook bij, dat er ergens een site was waar je dat kon opzoeken. Zal eens kijken wat er verandert als 5G weg valt want cell ID staat bij LTE dus dat blijft in het scherm, ook als 5G info weg is.

https://www.cellmapper.net dus maar de mast waar ik nu verbonden ben heeft op die site geen 5G info.

[ Voor 9% gewijzigd door ernstoud op 16-10-2024 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Ah, dit zie ik in de GUI als 5G van vier streepjes naar 0 gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXhGKPB5vxkZmH6NW1RcMbfrPGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/321VTndifxzeaSj3B7F7aQNM.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom, volledig verlies van signaal.

En minuutje later:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P32KDLF6NFW8aw5NICU619cGV44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GjAaEdN6BhPlb4cpafq4Bgy.jpg?f=fotoalbum_large

Heel bijzonder, een SINR van 11 is behoorlijk goed en dan opeens totaal verlies van signaal?

[ Voor 33% gewijzigd door ernstoud op 16-10-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 18:07
Is er toevallig ook al iemand die weet welke combinaties in aanmerking komen voor klantvoordeel en welk abonnement dan korting krijgt?
Ik heb me gister een ander mobiel abonnement aan laten smeren want "stukken goedkoper" dan mijn voormalige Tele2 unlimited. (waarop ik volgens de verkoper in eerste instantie ook nog eens 7,50 korting zou krijgen, zelfs mijn berekening dat ik uiteindelijk dus maar 12,50 extra extra zou betalen voor K&K werd bevestigd.

Toen echter bleek dat het "stukken goedkoper" 2 euro was (met de korting er al af) en ik terugkrabbelde zei hij ineens dat dit tele2 abonnement "nooit in aanmerking zou komen voor die korting" en dat hij dat ook nooit gezegd had.

Dus linksom of rechtsom ben ik voorgelogen en ik voel me daar niet bepaald chill bij. Dus ga morgen toch nog maar eens bellen om het mobiele abonnement in ieder geval te cancellen. ;w

En dan ook gelijk maar eens kijken of ze nog iets kunnen met die 37,50 cashback, of dat ik deze K&K moet annuleren en hem via de cahsbackroute opnieuw aan moet vragen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@aking wat verwacht je als je voor een dubbeltje ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
Dat ik niet wordt voorgelogen? Is dat heel vreemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:55
Handig weetje als je de achterkant richting de mast doet is de snelheid beter dan via de voorkant. Ben benieuwd of andere dit ook ervaren.

Voorkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8hBsJxlezTEUmbuC0MXQbF_GHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cm31lmwOI7mSL62tL6FFto3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxKabzYjE6Rs4CzqwD4XXHKhsLM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xyLWd6DYoAukAIDqUf5L0t3f.png?f=fotoalbum_large

Achterkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hB9XJbsQ4EsVDFfRDokG7cY5y14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yn20Wx0IBa3e296UHj5le5o5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_ePnn4puPfG6kzYn1wEKq1XKO4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t4O8wzo65tMcOKYuOR30mZKE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ikbenjoeri schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:01:
Handig weetje als je de achterkant richting de mast doet is de snelheid beter dan via de voorkant. Ben benieuwd of andere dit ook ervaren.
Ik heb ook gemerkt dat hij erg richting gevoelig is. Ga ik morgen even mee rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

aking schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:54:
Dat ik niet wordt voorgelogen? Is dat heel vreemd?
Nee, en daarom ook heel goed dat je je inleest hier voor je een keuze maakt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:19
Barre73 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:36:
[...]

Is het wel uitval? Of is dit (zoals vooraf gewaarschuwd) dat je als Klip en Klaar klant even van de mast afgegooid wordt omdat mobiele gebruikers voorrang krijgen?
Heb je de letterlijke tekst, of een link?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aking
franssie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:06:
[...]

Nee, en daarom ook heel goed dat je je inleest hier voor je een keuze maakt.
Hier was weinig te vinden over wélke abonnementen in aanmerking kwamen voor wélke combinatiekorting, vandaar dat ik belde om dat te checken. Alwaar ik dus werd misleid/voorgelogen. En precies om die reden ga ik morgen nog een keer bellen om het mobiele abonnement te annuleren.

Edit: Maar mocht iemand hier kunnen bestigen danwel ontrkachten of het voormalige Tele2 Unlimited wel of niet in aanmerking komt voor combinatiekorting dan hoor ik dat uiteraard graag :)

Maargoed, het ging hier vooral over Klik&Klaar geloof ik, ik deelde enkel mijn kortingservaring omdat daar naar gevraagd werd.

[ Voor 13% gewijzigd door aking op 16-10-2024 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:52

Voorkant
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Achterkant
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zal het ongetwijfeld verkeerd begrepen hebben maar de kant met de kabels is de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Pierre_nr1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:51:
[...]

Ik zal het ongetwijfeld verkeerd begrepen hebben maar de kant met de kabels is de voorkant?
Dat is de achterkant. Voorkant is waar de led lampjes zitten. Waar de kabels zitten deze kant moet je naar de mast richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 23:08

SebasFM

BOFH

Nu zit ik toch weer met een modem issue. Op mijn MacBook die ik nu verbonden heb, kom ik niet boven de 20 Mbps uit. Eerst dacht ik dat het een MacBook dingetje was, misschien op 2,4 GHz verbonden ipv 5GHz. Maar ook op mijn telefoon komt download via WiFi niet boven de 12 Mbps down en 56 Mbps up uit. Halve minuut erna een speedtest gedaan via de telefoon op 5G en die geeft meteen 800+ Mbps.

Modem heeft volle bak 4G en 5G ontvangst met een signaalsterkte van -50 dB(m?) op minder dan 100m van de mast.

Edit:

Na een power off / power on haal ik nu via WiFi op de telefoon een whopping 1162 Mbps, terwijl ik op de MacBook Pro M1 nog steeds blijf steken op 144 Mbps. Volgens de router wil die alleen verbinden met 2.4 GHz en krijg ik vooralsnog niet met fee 5 GHz verbonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyNisf9N5lwVaxtsoU2tbBiz2MQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBncb1vtpzuRvo08E5kZgsVe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yt8TlXyk7l_fcxvxcIGAzG434tE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKdiRrtz8qfgSY8MwJQTCGco.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door SebasFM op 17-10-2024 00:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
SebasFM schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:03:
Nu zit ik toch weer met een modem issue. Op mijn MacBook die ik nu verbonden heb, kom ik niet boven de 20 Mbps uit. Eerst dacht ik dat het een MacBook dingetje was, misschien op 2,4 GHz verbonden ipv 5GHz. Maar ook op mijn telefoon komt download via WiFi niet boven de 12 Mbps down en 56 Mbps up uit. Halve minuut erna een speedtest gedaan via de telefoon op 5G en die geeft meteen 800+ Mbps.

Modem heeft volle bak 4G en 5G ontvangst met een signaalsterkte van -50 dB(m?) op minder dan 100m van de mast.

Edit:

Na een power off / power on haal ik nu via WiFi op de telefoon een whopping 1162 Mbps, terwijl ik op de MacBook Pro M1 nog steeds blijf steken op 144 Mbps. Volgens de router wil die alleen verbinden met 2.4 GHz en krijg ik vooralsnog niet met fee 5 GHz verbonden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat de MacBook het gekozen 5Ghz kanaal niet ziet. Is het een Europees model? Hoe staat het land in gesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 00:25

NSG

Je weet niks!

Voorkant
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Achterkant
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Resulteert bij mij niet in een noemenswaardig verschil. Maar wat je zegt komt wel overeen met wat de richting die de Klik&Klaar App bij mij aangeeft, als ik de instructies opvolg dan is de achterkant gericht om de dichtstbijzijnde mast. Vond het al raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:28:
[...]

Europees model? Hoe staat het land in gesteld?
Europees model, land staat ingesteld op Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Mijn klik klaar was net offline. Er is een nieuwe firmware geïnstalleerd.

V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
Zojuist mijn eerste hiccup.. :+

Modem viel volledig weg, alle lampjes uit en powerlampje knipperend groen.

Geen idee wat er precies aan de hand was (of hoe dit nog te checken) Maar na een paar minuten (3-4 gok ik) weer online.

Edit: Ah misschien vanwege de Firmware zoals @ikbenjoeri hierboven vermeld.

[ Voor 14% gewijzigd door aking op 17-10-2024 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Hier ook restart. En helemaal geen 5G meer. Huh?

Nou, lekker dan. Geen 5G meer en op 4G nog maar heel zwak. Rood lampje signaalsterkte.

Lekkere update dit.

[ Voor 54% gewijzigd door ernstoud op 17-10-2024 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:50
aking schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:47:
Zojuist mijn eerste hiccup.. :+

Modem viel volledig weg, alle lampjes uit en powerlampje knipperend groen.

Geen idee wat er precies aan de hand was (of hoe dit nog te checken) Maar na een paar minuten (3-4 gok ik) weer online.

Edit: Ah misschien vanwege de Firmware zoals @ikbenjoeri hierboven vermeld.
heb je niet gewoone en firmware update gehad?
heb je de uptime van het systeem zelf gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Was leuk zolang het duurde. Kan terug in de doos en retour. Onwerkbaar.

Upload nu < 1 Mbps.

Herstart maakt geen verschil.

En bedankt.

[ Voor 34% gewijzigd door ernstoud op 17-10-2024 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
Hier nog gewoon 5G volgens de Android-app...
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:58:
[...]

heb je niet gewoone en firmware update gehad?
heb je de uptime van het systeem zelf gecheckt?
Lijkt het wel op ja, uptime een minuut of 22 en ook firmware:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 01:05:
Was leuk zolang het duurde. Kan terug in de doos en retour. Onwerkbaar.

Upload nu < 1 Mbps.

Herstart maakt geen verschil.

En bedankt.
ja dat kan toch soms dat hoort er bij he..
je moet dat niet met glasvezel vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 01:12:
[...]

Nee, dat doe ik niet. Maar na de firmware update is bij mij het modem onklaar. Geen 5G meer en upload op 4G is zo laag dat browsen hier niet meer werkt.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 01:18:
[...]

Nee, dat doe ik niet. Maar na de firmware update is mij het modem onklaar. Geen 5G meer en upload op 4G is zo laag dat browsen hier niet meer werkt.

Jammer.
dat komt overdag wel weer goed

snachts kan het zijn dat de snelheid ook lager ligt met 5g
ligt aan de plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-06 04:13
Firmware Version
System Uptime
1 days 20 hours 44 mins 16 secs

Hier blijkbaar al eerder de firmware update binnen gehaald. Viel vanavond al op dat er totaal geen 5G verbinding was.

Dat gezegd hebbende is de snelheid hier nog volgens verwachting, niet lager gezien dan 200mbit down en 50mbit up. Zit op de kaart in een "tot 300mbit" gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
De snelheid ligt hier wel ineens een stukkie lager, al heb ik nog 5G...

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16890800033.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
aking schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 01:31:
De snelheid ligt hier wel ineens een stukkie lager, al heb ik nog 5G...

[Afbeelding]
Hier is het nu 120 down en 0.8 (!) up met veel packet loss. Geen 5G meer en heel zwak 4G.

Ik heb dus nog 4GvT er naast staan, die werkt gewoon zoals altijd.

Dus of de firmware update is de schuldige of de zendmast is precies op dat moment met 5G gestopt, wellicht omdat ‘s-nachts de stroombesparing inschakelt en er antenne arrays uitgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Is er iemand online die toevallig nog een bestelling heeft open staan?

Ik ben benieuwd of die te volgen is hiero:

https://www.odido.nl/service/bestelling/mobiel/bestelstatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-06 21:58
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 01:40:

Ik krijg "We konden je bestelling niet vinden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Juerd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 02:45:
[...]

Ik krijg "We konden je bestelling niet vinden."
ok
dus dat is kennelijk normaal en wil dus niet zeggen dat de bestelling niet goed loopt

[ Voor 12% gewijzigd door boyette op 17-10-2024 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-06 05:30
Scrypt schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:35:
[...]

Internet snelheid volgens odido: Snel
[Afbeelding]
Ik had ook zo'n hoge snelheid toen ik het ging testen, toen alleen mijn telefoon was verbonden met de 5G-modem, (had zelfs 722Mbps) maar sinds ik alles in huis qua apparaten had gekoppeld, kwam ik met een speedtest niet meer hoger dan 80Mbps, is dit normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
Catdogsf schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:11:
[...]

Ik had ook zo'n hoge snelheid toen ik het ging testen, toen alleen mijn telefoon was verbonden met de 5G-modem, (had zelfs 722Mbps) maar sinds ik alles in huis qua apparaten had gekoppeld, kwam ik met een speedtest niet meer hoger dan 80Mbps, is dit normaal?
dat kan heel normaal zijn ja
maar daar is niks over te zeggen zonder de exacte situatie te kennen

dit soort constructies zijn veel gevoeliger voor verbonden apparaten die sessies openen via internet dan als je een glasvezel verbinding hebt..

[ Voor 13% gewijzigd door boyette op 17-10-2024 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Nu 06:36 uur. Hele nacht geen 5G en 4G is bijna dood, kijk precies vanaf de firmware update kort na middernacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhSj2h2vggBpt55RPOe66BheDPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KCaqS9kfL49V99ZwhkplRMe.jpg?f=fotoalbum_large

Packet loss, up dramatisch, latency hoog. Modem overleden.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 17-10-2024 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06 15:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8ARd1uPP3Nc6BGv1sAK7WQjWNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZiO9T0XYudmG4ILiciqXIvJU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oe0prsHmC9Rz1NWFTE51EoiIpSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13vLCvfc19OSshkQaLCqWXR3.jpg?f=fotoalbum_large

In de app volle bak 5G, in de modem zelf geen 5G…. Zeg het maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormfly
Om deze tijd zouden de 5G zenders wel van powersave af zijn. Dit lijkt dan een firmware issue.

Idee om een topic te openen bij Odido en daar gezamenlijk te reageren? Zodat ze zien dat het breder gedragen is?

Die van mij komt vandaag ik hoop nog even met de oude firmware te kunnen testen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
GekkeGerrit83 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de app volle bak 5G, in de modem zelf geen 5G…. Zeg het maar
Hier hetzelfde, app geeft aan 100% 5G. Maar dat is echt niet zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY9AEPqh1YWMLnDV0dtZHMYSwq0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lizaQYiH6iIdYapTiPmGK39h.png?f=user_large

Nou Odido, dat hebben jullie mooi gedaan met deze firmware update :( .

[ Voor 10% gewijzigd door ernstoud op 17-10-2024 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:15:
[...]

maar die firmware updates kan je die niet uitzetten?
anders zelf andere firmware erin zetten of een eigen moden gebruiken

is het probleem opgelost toch

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 17-10-2024 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:58
[...]

[Afbeelding]

Ik ga zo mijn eigen unit ophalen bij DHL service punt.
Mooie first time experience. Goed dat ik dit topic eerst even lees, anders zou ik gedacht hebben dat ik wellicht met een defecte unit te maken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:16:
[...]

maar die firmware updates kan je die niet uitzetten?
anders zelf andere firmware erin zetten of een eigen moden gebruiken

is het probleem opgelost toch
Het is een gesloten Odido branded router. Firmware uiteraard nergens te vinden. In GUI zit ook geen firmware upload mogelijkheid.

Ik ga wel direct de SIM in mijn eigen Oppo en Huawei 5G routers proberen.

Ik hoop dat Odido hier meeleest en nu rode oortjes en een witte neus heeft. Ik hoop voor hen dat ze niet vannacht een groot aantal Zyxel devices om zeep hebben geholpen. Ben benieuwd hoeveel Tweakers vandaag hier hetzelfde gaan melden.

[ Voor 18% gewijzigd door ernstoud op 17-10-2024 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterEFG
Zoals eerder vermeld had ik hier de firmware al een paar dagen, echter een drama afgelopen nacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiDav_pOBQBafLLkBsG_O460RU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VDbtwQxGWNDz29pzWHvKtZEA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
WinterEFG schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:26:
Zoals eerder vermeld had ik hier de firmware al een paar dagen, echter een drama afgelopen nacht.

[Afbeelding]
Het was voor afgelopen nacht wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:20:
[...]

Het is een gesloten Odido branded router. Firmware uiteraard nergens te vinden. In GUI zit ook geen firmware upload mogelijkheid.

Ik ga wel direct de SIM in mijn eigen Oppo en Huawei 5G routers proberen.

Ik hoop dat Odido hier meeleest en nu rode oortjes en een witte neus heeft. Ik hoop voor hen dat ze niet vannacht een groot aantal Zyxel devices om zeep hebben geholpen. Ben benieuwd hoeveel Tweakers vandaag hier hetzelfde gaan melden.
Het Chinese Huawei zou ik niet gebruiken als router
Is dat nog niet verboden in europa overigens?

Het betreft dit model toch?
https://www.zyxel.com/ser...cpe/5g-nr-cpe/idus/nr5307

Is daar geen firmware voor ?

Gui heb je daar niet voor nodig

[ Voor 12% gewijzigd door boyette op 17-10-2024 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:29:
[...]

Het Chinese Huawei zou ik niet gebruiken als router
Is dat nog niet verboden in europa overigens?

Het betreft dit model toch?
https://www.zyxel.com/ser...cpe/5g-nr-cpe/idus/nr5307

Is daar geen firmware voor ?

Gui heb je daar niet voor nodig
Nee. Zyxel is een behoorlijk gesloten producent. Levert dit soort devices ook alleen indirect.

En hoe denk jij firmware te flashbacks die a) niet verkrijgbaar is en b) waarvoor geen tools zijn?

Het beheer door Odido van dit device gaat via een tweede APN, vermoedelijk via een apart beheer VLAN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:17
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 01:12:
[...]

Je moet dat zeker wel vergelijken met glasvezel (of kabel), als je dat hebt. Dan is de vraag of odido voor jou een voldoende goed alternatief is. Waarmee zeker niet gezegd is dat beide technieken de gelijke beleving opleveren. Sowieso moet je vergelijken met wat je hebt om te bepalen of het een goed of beter product is.

Dit product is volgens mij in de markt gezet om met name mensen zonder breedband een goedkope en relatief snelle verbinding te kunnen leveren. Dat anderen met wel al breedband het testen om te kijken of het een goed alternatief is vooralsnog bijzaak. Ik zou dat echter niet al binnen een paar dagen weten. Zeker als het pas 3 dagen online is.

Ik zelf heb nu ziggo. Ik wil odido gaan testen om te leren wat er mogelijk is. Ik hoop voor de mensen waarvoor dit product het enige alternatief is dat het duurzaam in de markt kan blijven. In dat kader vind ik eventueel knijpen van de verbinding aanvaardbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 17-10-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

[Afbeelding]

Ik begrijp je frustratie, zou je eens een post willen maken die de voor en na details deelt? Firmware versie voor/na speed test voor/na.

Dat maak het overzichtelijker voor Tweakers die dit nu lezen bij het ontbijt, jullie posts komen diep uit de nacht en zakken steeds dieper weg door de nieuwe posts. En als je post dan e.a. consolideert qua informatie kan je hem daarna bij Odido te posten, die lezen hier echt niet mee. Odido doet niets buiten hun eigen forum en je moet de meest stompzinnige zaken aanleveren zoals taskmanager en een ping naar 8.8.8.8. Maar daar is de prijs ook naar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
W1ck1e schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:43:
[...]

Je moet dat zeker wel vergelijken met glasvezel (of kabel), als je dat hebt. Dan is de vraag of odido voor jou een voldoende goed alternatief is. Waarmee zeker niet gezegd is dat je van beide technieken de geijke beleving opleveren. Sowieso moet je vergelijken met wat je hebt om te bepalen of het een goed of beter product is.

Dit product is volgens mij in de markt gezet om met name mensen zonder breedband een goedkope en relatief snelle verbinding te kunnen leveren. Dat anderen met wel al breedband het testen om te kijken of het een goed alternatief is vooralsnog bijzaak. Ik zou dat echter niet al binnen een paar dagen weten. Zeker als het pas 3 dagen online is.
Ja in die zin wel

Maar het is niet vergelijkbaar qua functionaliteit en belastbaarheid dat wil ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterEFG
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:29:
[...]

Het was voor afgelopen nacht wel goed?
Ja, met uitzondering van maandagavond toen ik 5-10 minuten geen verbinding had. Dat was meteen de firmware update, vervolgens 2 dagen totaal geen problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:39:
[...]

Nee. Zyxel is een behoorlijk gesloten producent. Levert dit soort devices ook alleen indirect.

En hoe denk jij firmware te flashbacks die a) niet verkrijgbaar is en b) waarvoor geen tools zijn?

Het beheer door Odido van dit device gaat via een tweede APN, vermoedelijk via een apart beheer VLAN.
Ja dat remote beheer is daar in gebakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Ik gebruik zelf de Zyxel FWA505 Router werkt in combinatie met iedere SIM en is volledig zelf te beheren. Dus geen afhankelijkheid van Odido.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNm-vzk8MkbFaszZKmrK9rGHF04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ct99Qi8slK3cLOs48OdxOGSt.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dennepen op 17-10-2024 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Laatst online: 28-06 00:31

peternator

Shoop da whoop.

Hier vannacht ook de firmware update binnen gekregen (uptime van ongeveer 7,5 uur) en firmware versie die matcht met wat ik hier lees.

Gewoon hetzelfde als gister. Prima up en download. Straks de rest van het netwerk er op aansluiten om te zien wat dat doet.

Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
peternator schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:52:
Hier vannacht ook de firmware update binnen gekregen (uptime van ongeveer 7,5 uur) en firmware versie die matcht met wat ik hier lees.

Gewoon hetzelfde als gister. Prima up en download. Straks de rest van het netwerk er op aansluiten om te zien wat dat doet.
Dit is ook nog wel recent
https://vulners.com/searc...ducts/nr5307%2520firmware

Misschien zijnze dat aan het fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dennepen schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:50:
Ik gebruik zelf de Zyxel FWA505 Router werkt in combinatie met iedere SIM en is volledig zelf te beheren. Dus geen afhankelijkheid van Odido.

[Afbeelding]
Mag je met deze simkaart van Klik&Klaar ook op de 4G banden met een eigen router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
stormfly schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:01:
[...]

Mag je met deze simkaart van Klik&Klaar ook op de 4G banden met een eigen router?
Of het mag geen idee, maar technisch zou dit moeten werken. De simkaart werkt ook in een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Zo, even de K&K SIM in een HUAWEI H122 5G router:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFsK5Kd5khB_My2t6v2Oh2AdUig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtGl4FDQUGNqmPCJR518BGMa.jpg?f=fotoalbum_large

Direct 5G en 4G goed sterk en snelheid best goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rhMG4iiYFAKaAi7n0f-B6fx-oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpA3z5pQmCq9lFU0GszgBEDO.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl de Zyxel dus geen 5G meer aangaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
stormfly schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:44:
[...]

Ik begrijp je frustratie, zou je eens een post willen maken die de voor en na details deelt? Firmware versie voor/na speed test voor/na.

Dat maak het overzichtelijker voor Tweakers die dit nu lezen bij het ontbijt, jullie posts komen diep uit de nacht en zakken steeds dieper weg door de nieuwe posts. En als je post dan e.a. consolideert qua informatie kan je hem daarna bij Odido te posten, die lezen hier echt niet mee. Odido doet niets buiten hun eigen forum en je moet de meest stompzinnige zaken aanleveren zoals taskmanager en een ping naar 8.8.8.8. Maar daar is de prijs ook naar :+
Ik heb geen schermafdruk waarop het versienummer van de FW staat voor de update.

Snelheid voor de update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDKHSWILLWBZzPlkxjHoTae9ILg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Reax4J85zu962TlhKD4W3PO1.png?f=user_large

Snelheid na de update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY9AEPqh1YWMLnDV0dtZHMYSwq0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lizaQYiH6iIdYapTiPmGK39h.png?f=user_large

En dus na de update zelfs pakket loss. En dus de bug dat de app vol signaal 5G toont terwijl er helemaal geen 5G is.

Het modem is in essentie nu een slecht 4G modem geworden.

Mocht dit euvel bij meer early adopters hier nu spelen zal ik het wel op het Odido forum gaan posten. Met een link naar deze thread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 18:34
Bij mij precies hetzelfde. Dinsdagavond na het ophalen, had ik 5g (2 blauwe lampjes) sinds gisteren nog maar 1 blauw lampje en dus alleen 4g.

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-06 15:48
Ik kreeg gisteren blijkbaar de firmware update al.
Met V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528 was het signaal van 4G en 5G hetzelfde. De verbinding was erg stabiel en ook redelijk snel (zit op een daisychain straalverbinding mast). Ik heb er zelfs 8 uur lang mee thuisgewerkt en VPN + RDP was retestabiel.

Sinds gistermiddag zit ik op V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 en is het huilen met de pet op. Vanmorgen haalde ik zo'n 300/10 Mbps en dan een paar seconden later viel de verbinding compleet weg voor zo'n 10 seconden. Thuiswerken is niet te doen aangezien de VPN erg gevoelig is voor haperingen.

Ik heb het ook gemeld bij Odido via X/Twitter, en zij vragen natuurlijk de basis dingen (modem op goede locatie, geen gekke dingen in de app enz).

UPDATE:
Odido geeft aan dat ze mij via socials niet verder kunnen helpen en verwijzen mij naar 088-1005750. Dit is een speciale technische servicedesk voor Klik&Klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Pilovali op 17-10-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Pilovali schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:49:
Ik kreeg gisteren blijkbaar de firmware update al.
Met V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528 was het signaal van 4G en 5G hetzelfde. De verbinding was erg stabiel en ook redelijk snel (zit op een daisychain straalverbinding mast). Ik heb er zelfs 8 uur lang mee thuisgewerkt en VPN + RDP was retestabiel.

Sinds gistermiddag zit ik op V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 en is het huilen met de pet op. Vanmorgen haalde ik zo'n 300/10 Mbps en dan een paar seconden later viel de verbinding compleet weg voor zo'n 10 seconden. Thuiswerken is niet te doen aangezien de VPN erg gevoelig is voor haperingen.

Ik heb het ook gemeld bij Odido via X/Twitter, en zij vragen natuurlijk de basis dingen (modem op goede locatie, geen gekke dingen in de app enz).
Gisteravond ook prima getest, veel YouTube gekeken. Helemaal goed.

Maar na de update dus niet meer, zelfs een SpeedTest breekt soms af, een post op Tweakers mislukt etc.

Hier dus al een viertal meldingen en in de Odido K&K thread ook een paar: https://community.odido.n...ostid=1823723#post1823723

Niet fraai.

[ Voor 7% gewijzigd door ernstoud op 17-10-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dennepen schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:02:
[...]

Of het mag geen idee, maar technisch zou dit moeten werken. De simkaart werkt ook in een telefoon.
Dat mag tot je evt hoort dat het niet mag
Maar denk dat je daar niks van hoort

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

peternator schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:52:

Net het netwerk 'omgelegd' zodat de Zyxel alleen als gateway functioneerd en mijn Omada router en de boel daarachter gewoon het verkeer regelt. Vooralsnog gaat het goed. Speedtest gaat ook prima. Latencies lijken in orde

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16891787125.png

Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 19:41
Hier ook firmware update na middennacht gekregen. Geen issues, snelheid net zo snel als voorheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RowuW_2iigOxGZZc9nHLbJfJoIU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ft0OFnrK4JK4pn6vhphBO0DD.png?f=user_large

Sorry voor de open deur, maar hebben de mensen met issues na firmware update al een power cycle geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Bobbika schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:54:
Hier ook firmware update na middennacht gekregen. Geen issues, snelheid net zo snel als voorheen.

[Afbeelding]

Sorry voor de open deur, maar hebben de mensen met issues na firmware update al een power cycle geprobeerd?
Heb je er iets aan hangen op de lan of alleen wifi ?

Begin te vermoeden dat het de routing op de lan dit issue stimuleert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:52:
[...]

Dat mag tot je evt hoort dat het niet mag
Maar denk dat je daar niks van hoort
In de voorwaarden staat dat je de SIM in een CE gecertificeerd device moet gebruiken. En verder geen beperkingen.

En nu moet het zelfs wel want de Zyxel is nu dead, gone to meet its maker, pushing up daisies, no more, bereft of life …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud

[Afbeelding]

Meerdere malen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 19:41
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Ik heb mijn complete thuisnetwerk erachter hangen op de LAN via Unifi apparatuur, met gebruik van DMZ in de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali

[Afbeelding]

Je hebt een best sterk 5G signaal, ik zit op een uithoek, dus misschien ligt het daar aan?
Meerdere keren natuurlijk opnieuw opgestart en ook andere locaties opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
peternator schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:53:

Net het netwerk 'omgelegd' zodat de Zyxel alleen als gateway functioneerd en mijn Omada router en de boel daarachter gewoon het verkeer regelt. Vooralsnog gaat het goed. Speedtest gaat ook prima. Latencies lijken in orde

[Afbeelding]
Aangezien je ziggo klant bent: hoe gaat het tv kijken ?
Heb je bijvoorbeeld een next en werkt die ook nog ?
Vermoed je zoon al iets ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Ik heb de open deur ingetrapt. Net nog maar 10 Mbps Up. Modem herstart en ik zit weer op de 1,3 Gbps. Uptime van de modem was 2 dagen en 7 uur, firmware was en is dat nummer eindigend op 806.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Routing op het LAN? Legt 5G plat? Uh…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:58:
[...]

Routing op het LAN? Legt 5G plat? Uh…
Tja..
Wie weet..

Memory leaks
High cpu of ram usage

Bugs kunnen soms dominoeffecten en vanalles veroorzaken

Die 5g is niet echt plat want niet iedereen heeft dit probleem

En die fix was sowieso al voor een buffer overflow

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 17-10-2024 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-06 12:48
boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 01:40:

Het online inzien van de bestelstatus gaat over ~2 weken live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

W1ck1e schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:58:
[...]

Aangezien je ziggo klant bent: hoe gaat het tv kijken ?
Heb je bijvoorbeeld een next en werkt die ook nog ?
Vermoed je zoon al iets ?
Zoon vermoed nog niets :+

De Next Mini ligt nog lekker een een doos. Nooit gebruikt. Gebruikte altijd de Ziggo Go app op mn Chromecast met Google TV 4K en andere Android kastjes in huis.

Die Ziggo Go app herkent nu dat ik op een andere lijn zit en laat alleen de Ziggo Sport en Ziggo TV kanalen nog zien.

Ik test ondertussen NLZiet 2 weken gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Ik heb -toen het nog stabiel werkte- met Tailscale verbinding gemaakt met de vaste verbinding van m'n vader (Odido) en de hele avond zo TV gekeken.
Toen ik nog vroeger een vaste Odido glasvezelverbinding had, kon ik op mijn TV inloggen met het account van m'n vader zonder VPN. Ik hoopte stiekem dat het ook werkte met K&K, maar helaas werkte dat niet.

VPN en casten werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Zou iemand die problemen heeft en zin heeft eens kunnen bellen naar 088-1005750?
Ik ben op werk en niet in de buurt van m'n 5G router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 16:51

Maverick2001

Never look back

Een dag getest en op meerder momenten van 's ochtends vroeg tot laat in de avond speed-testen uitgevoerd via verschillende sites / apps. Het 5G modem staat bij mij op zolder en heb mijn computer er rechtstreeks op aangesloten.

De download snelheid is altijd boven de 450. Upload is helemaal afhankelijk van het moment van de dag. De latency schommelt tussen de 40 en 242ms tijdens het testen. Jitter tussen de 4 en 172ms.

Ik denk voor normaal gebruik dat deze verbinding prima werkt maar voor gamen heb ik wel sterk mijn twijfels.
Vooral het wisselen van de snelheid en het uit het niets terug schakelen naar 4G vind ik een onzekere factor.
Ga het nog een paar dagen aanzien en dan beslis ik of ik hou of terug ga sturen.

Ben ook benieuwd in hoeverre ze de snelheden zo vrijlaten of dat ze deze in de toekomst gaan cappen. Dan kunnen ze natuurlijk weer meer abonnementsvarianten verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Maverick2001 op 17-10-2024 09:30 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Bobbika schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Ik heb mijn complete thuisnetwerk erachter hangen op de LAN via Unifi apparatuur, met gebruik van DMZ in de Zyxel.
Dat verbaast me niets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 16:51

Maverick2001

Never look back

peternator schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:04:
[...]

Zoon vermoed nog niets :+

De Next Mini ligt nog lekker een een doos. Nooit gebruikt. Gebruikte altijd de Ziggo Go app op mn Chromecast met Google TV 4K en andere Android kastjes in huis.

Die Ziggo Go app herkent nu dat ik op een andere lijn zit en laat alleen de Ziggo Sport en Ziggo TV kanalen nog zien.

Ik test ondertussen NLZiet 2 weken gratis.
Ik ben sinds een jaar over op NLziet en het enige wat ik irritant vind is het schakelen tussen zenders via het overzicht van zenders. Ook het laden van de volgende zender kost nogal wat tijd. Verder ben ik wel tevreden over de stabiliteit.
Kleine tip, om terug te komen in het hoofdmenu van NL ziet houd je de 'back' knop ingedrukt.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:19
Dit komt echt precies op het juiste moment, we gaan een tijdje in een chalet wonen en wil niet afhankelijk zijn van het netwerk van het park.

Tot nu toe in de camper zette ik gewoon hotspot op via m'n telefoon. Zelfs de sonos gaat daar prima op alleen niet ideaal voor een beveilingscamera.

We gaan dit proberen, de snelheid met m'n telefoon is 250Mbits dus qua snelheid moet het goed komen.

Moet je trouwens thuis zijn voor ontvangst van het pakket? Mag DHL het gewoon op de gebruikelijke plaats achter laten of moet ik ivm met het abonnement echt aanwezig zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door mathy_ op 17-10-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-06 18:49
Ik gebruik sinds lange tijd een TP-Link Archer M600 met een tweede sim van mijn telefoonabonnement in een buitengebied. De router heb ik voorzien van 2 buiten richtantenne om een beter ontvangst te krijgen. Kan je de sim uit de Klik&Klaar router halen en dan in de M600 stoppen?
Voor de Klik&Klaar router van Odido zit ik te ver van masten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Is het netwerk aan de lan kant anders in te stellen dan 192.168.1.0/24, bijvoorbeeld 192.168.100.0/24 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-06 22:45
W1ck1e schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:40:
Is het netwerk aan de lan kant anders in te stellen dan 192.168.1.0/24, bijvoorbeeld 192.168.100.0/24 ?
Ja, dat is zeker mogelijk via de webgui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
bartvries schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Ja, dat is zeker mogelijk via de webgui.
Dan is het een kwestie van
aanpassen aan het bestaande interne netwerk
odido modem/router via lan daar in hangen
daarop dhcp server disablen
en dan heb ik een 2de gateway die ik dan kan toekennen aan specifieke hardware om die via odido te laten lopen, om dat te testen

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 17-10-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 20:34
Toch apart dat dan Spontaan het 5G signaal weg is en ook niet meer terug komt. Ding herstart gegeven, maar het signaal komt niet terug.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenjoeri
ernstoud schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:11:
Zo, even de K&K SIM in een HUAWEI H122 5G router:

[Afbeelding]

Direct 5G en 4G goed sterk en snelheid best goed:

[Afbeelding]

Terwijl de Zyxel dus geen 5G meer aangaf.
Wimlem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:47:
Toch apart dat dan Spontaan het 5G signaal weg is en ook niet meer terug komt. Ding herstart gegeven, maar het signaal komt niet terug.
Op de Zyxel van Odido staat B20 en N28 uit, als ik de simkaart in mijn ZTE router doe of Samsung ontvang ik wel N28 en/of B20 waarbij de performance wel beter is. Doordat alleen N78 voor 5G beschikbaar is heeft dit ook invloed op de upload omdat bereik van N78 minder is. Als N78 eventueel in sleepmode gaat heb je geen 5G meer alleen B1 en B3 eventueel B7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-06 18:49
wadwandelaar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:38:
Ik gebruik sinds lange tijd een TP-Link Archer M600 met een tweede sim van mijn telefoonabonnement in een buitengebied. De router heb ik voorzien van 2 buiten richtantenne om een beter ontvangst te krijgen. Kan je de sim uit de Klik&Klaar router halen en dan in de M600 stoppen?
Voor de Klik&Klaar router van Odido zit ik te ver van masten af.
Je zou zeggen dat het moet kunnen gezien de foto van de achterkant:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ojJXVkl.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 14:29
Iemand toevallig het switchen van public IP elke 24 uur nog gemonitord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 00:25

NSG

Je weet niks!

Ik kreeg de fw op de nacht van maandag-dinsdag al binnen, ervaar geen probleem. Elke Speedtest is tussen de 300 en 550 Mpbs down en stabiel op 90Mbps up.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
@ernstoud met welke mast ben je verbonden? Je kan bij cell info CellID vinden. Mijn contactpersoon binnen Odido wilt kijken of power saving de oorzaak is van de snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 21:41

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:16:
@ernstoud met welke mast ben je verbonden? Je kan bij cell info CellID vinden. Mijn contactpersoon binnen Odido wilt kijken of power saving de oorzaak is van de snelheid.
Zou je die beste persoon ook willen vragen of ze de bridging functie beschikbaar willen maken.
Zit gewoon in het apparaat maar Odido heeft in haar wijsheid besloten die af te schermen.

Maar zoals je kunt zien :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWw7EP9oAZHNDm0HssQcRBGywKE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JhDH0IAAMVDjXbMeVpgLVg3Z.png?f=user_large

Kan deze modem gewoon bridgen zoals nota bene gewoon hier beschreven op een andere plek in de admin interface.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9agcs9zMihPFBquIPd5hrD0tELA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lv7KL4iXwqT0YkHHMN58FpWV.png?f=fotoalbum_large

Alleen dat tabblad is op de plek waar men naar verwijst dus niet beschikbaar (ergo door Odido eruit gemold).

Wil graag gewoon het modem in Bridge zodat ik het publieke IP op mijn eigen router krijg.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

schumi2004 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:10:
Iemand toevallig het switchen van public IP elke 24 uur nog gemonitord?
Ik heb daar een Python script voor, dat staat op de planning voor komende zondag zodra ik het interne netwerk op de Klik en Klaar wil overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
cyclone schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:35:
[...]

Zou je die beste persoon ook willen vragen of ze de bridging functie beschikbaar willen maken.
Zit gewoon in het apparaat maar Odido heeft in haar wijsheid besloten die af te schermen.

Maar zoals je kunt zien :
[Afbeelding]

Kan deze modem gewoon bridgen zoals nota bene gewoon hier beschreven op een andere plek in de admin interface.

[Afbeelding]

Alleen dat tabblad is op de plek waar men naar verwijst dus niet beschikbaar (ergo door Odido eruit gemold).

Wil graag gewoon het modem in Bridge zodat ik het publieke IP op mijn eigen router krijg.
Ik zal vragen, alleen gaat deze persoon alleen over mobiele netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjarino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:47
[...]

[Afbeelding]

Het lijkt mij niet de firmware update want die kreeg ik dinsdagavond al binnen. Maar vanochtend zeven uur had ik maar 8 Mps, dacht even dat het door de regen kwam...

Powercycle rond half negen toen de kleine naar school was en zat rond de 100 Mps. WIFI update binnen gehaald via de Intel site maar maakte weinig verschil.

Net half elf gewoon 700 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
jeroenjarino schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Het lijkt mij niet de firmware update want die kreeg ik dinsdagavond al binnen. Maar vanochtend zeven uur had ik maar 8 Mps, dacht even dat het door de regen kwam...

Powercycle rond half negen toen de kleine naar school was en zat rond de 100 Mps. WIFI update binnen gehaald via de Intel site maar maakte weinig verschil.

Misschien proberen om de 2.4GHz en 5GHz te scheiden om te kijken of je dit ook evaart. Mogelijk blijft je telefoon plakken op 2.4GHz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 08:54
Ik heb sinds gisteren het modem staan. Afstand tot de mast is ongeveer 1200 meter. Modem staat bij het raam op eerste verdieping (meter of 5 boven de grond) en heeft redelijk vrij zicht op de mast. Volgens de dekkingskaart va Odido zou ik in een gebied zitten waar ik 300 Mbit/s kan halen.

In de praktijk haal ik download 500Mbit down en rond de 35 Mbit/s up. Ping zit rond de 23 ms.

Ik kom van een situatie van 12 Mbit ADSL icm sneller internet buitengebied van KPN (4G), waarmee ik dan rond de 60 Mbit/s zit. Dus dit is in mijn geval een heerlijke verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:00
ikbenjoeri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:43:
[...]

Misschien proberen om de 2.4GHz en 5GHz te scheiden om te kijken of je dit ook evaart. Mogelijk blijft je telefoon plakken op 2.4GHz
Dat is iets wat ik altijd al doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier meerdere tests gedaan met de nieuwe firmware, via Speedtest, Unifi zelf, etc. Blijf rond de 950 down en 150 up stabiel onder de 20ms.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
jeroenjarino schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Heb je voor mij ook CellID die je kan vinden in router interface? Kunnen ze kijken of eventueel power saving is.
Pagina: 1 ... 6 ... 76 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.