peternator schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:33:
[...]
Uiteindelijk toch binnen even wat aan het rondhannessen geweest. Op verschillende plekken de modem neergezet en gekeken wat het bereik was, speedtest.
Uiteraard op de kamer van mijn zoon het beste bereik.. (5G+ volgens de K&K app)
Meneer komt net thuis terwijl ik bezig ben op zijn kamer. Ik heb maar gezegd dat het (weer) een nieuw wifi kastje is (net toevallig hier thuis alles vervangen door wifi7 access points) en vooralsnog gelooft hij het.
Ik laat hem lekker een paar dagen daar staan. Benieuwd naar z'n ervaringen!

Update over de Puber die niet weet dat ie over 5G gamed:
Hard gelachen: mijn zoon zit de hele middag al heerlijk Fortnite te spelen (via 5G). Komt beneden om wat te drinken: "pap, ik heb echt 7-13 ping ipv 20-25. Ik denk dat dat kastje toch wel iets goed doet"
"Mooi kerel!"
Net na het eten duikt hij weer met vrienden op Discord om te Fortniten. Af en toe wat aan de deur geluisterd en het gaat allemaal zonder problemen. Vooral een enthousiast puber die lol heeft met zn vrienden en zich niet druk maakt om de internet verbinding.
Maar nu komt het:
"Pap ik wil Warzone downloaden, waar doe ik dat"
Dus ik met hem de Battle.net launcher installeren, en zie tot mijn schrik dat Warzone120GB is. Maargoed, ik doe alsof mijn neus bloed en zn pc begint te downloaden.
50 megabyte (dus niet mbit) per seconde
70
90
110
Dat zijn bijna onze Ziggo gigabit snelheden!
Ik loop rustig weg en hij duikt Discord weer in
Luister aan de deur:
"Ja gaat echt snel man, warzone, ik zit al op 30 procent"
"Ja ik zal ff speedtest doen"
"Ja 700mbit man, maar dat komt natuurlijk omdat ik aan het downloaden ben
"Ja normaal 1 gigabit"
Meneer. Heeft. Nog steeds. Niets. Door.
Hahahahaha 🤣👌
Mijn puber is echt bizar picky als het gaat om internetsnelheid en latency. Dus ik ben helemaal tevreden tot nu toe
Morgen de rest van het netwerk er op aansluiten om te zien wat er gebeurd als de hele familie en alle apparaten er over lopen.