[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 57 ... 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat betreft die speedtests en ideale positie van het modem. Ik merkte op het moment zelf niet echt verschil of ik het modem nou met de lampjes naar voren, achter of op de kop zette. Nu heb ik het modem nog hetzelfde staan als gisteren en ik haal +- 400Mbit down / 100Mbit up, waarbij dat gisteren 200 down / 30 up was.

Moraal van het verhaal is dan denk ik ook, omdat het draadloos is, je natuurlijk niet alles zelf in de hand hebt. Of het te maken heeft met de atmosfeer (vandaag veel sneeuw, misschien goed voor het signaal ;)). de drukte of iets anders. Geen idee. Ik weet iig dat het modem zoals ik hem nu heb staan 400/100 moet kunnen halen en laat hem dus mooi zo staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-06 22:47
Palomar schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:14:
Wat betreft die speedtests en ideale positie van het modem. Ik merkte op het moment zelf niet echt verschil of ik het modem nou met de lampjes naar voren, achter of op de kop zette. Nu heb ik het modem nog hetzelfde staan als gisteren en ik haal +- 400Mbit down / 100Mbit up, waarbij dat gisteren 200 down / 30 up was.

Moraal van het verhaal is dan denk ik ook, omdat het draadloos is, je natuurlijk niet alles zelf in de hand hebt. Of het te maken heeft met de atmosfeer (vandaag veel sneeuw, misschien goed voor het signaal ;)). de drukte of iets anders. Geen idee. Ik weet iig dat het modem zoals ik hem nu heb staan 400/100 moet kunnen halen en laat hem dus mooi zo staan ;)
Hoogfrequent transmissie is een soort voodoo. Soms werken dingen totaal tegengesteld aan het gezond verstand. In mijn 5G router zitten de mimo antennes aan elke zijde. En toch betekende een kwartslag draaien een veel stabielere verbinding.

Ook reflecties spelen een grote rol.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siira
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
kielkiel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:27:
[...]

Het moraal van het verhaal had ik er nog bij moeten zetten: Als je van plan bent om K&K op te zeggen, stem goed af wanneer je het abonnement opzegt. Er is namelijk geen sprake van op een maand opzegtermijn, het wordt a la minuut beëindigd.
Zat je nog in de 'proefperiode', of had je het al meer dan een maand lopen?

Bij mijn weten is het namelijk zo dat tijdens de proefperiode (14 dagen geloof ik?) je het direct op kan zeggen, maar daarna is het een opzegtermijn van 1 maand, in ieder geval financieel gezien. Ik zou verwachten dat de verbinding dan ook voor die periode moet blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 11:07

franssie

Save the albatross

Radio is inderdaad voodoo. Iedereen kent wel het fenomeen dat je autoradio soms wegvalt bij een stoplicht oid, en dat je dan 5 cm vooruit rijdt en weer prima ontvangst hebt. c
Maar gelukkig werkt het meestal prima op 5G.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 11:33
franssie schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:34:
Radio is inderdaad voodoo. Iedereen kent wel het fenomeen dat je autoradio soms wegvalt bij een stoplicht oid, en dat je dan 5 cm vooruit rijdt en weer prima ontvangst hebt. c
nooit gemaakt
je hebt toch fallback naar dvb-t en dan nog naar fm alleen bij dat laatste herhalen de laatste 5 secondes zich merkbaar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
boyette schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:35:
[...]

nooit gemaakt
je hebt toch fallback naar dvb-t en dan nog naar fm alleen bij dat laatste herhalen de laatste 5 secondes zich merkbaar
Ik denk dat je te jong bent 🤣 het voorbeeld herken ik wel uit de tijd van de lange sprietantenne op de Opel Kadett van mijn ouders. Allemaal stinkende auto’s zonder katalysator voor een stoplicht bah, krakende radio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
stormfly schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat je te jong bent 🤣 het voorbeeld herken ik wel uit de tijd van de lange sprietantenne op de Opel Kadett van mijn ouders. Allemaal stinkende auto’s zonder katalysator voor een stoplicht bah, krakende radio.
Zoiets herkennen we toch allemaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fihcnHDQ1X083keMXxsnVaUmJu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJuhE7qzFOWJpUE6zlOPYb0n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
tam!r schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:46:
[...]

Ik heb 4 ubiquiti AP's draaien, voor het wifi gedeelte dus dat komt wel goed.
met name de latency is iets waar ik persoonlijk wat zorgen mee heb.

Utrecht is redelijk uit de route maar ty :) ik ga hier in de buurt eens rondvragen :-)
Ik heb dus iemand gevonden ;)
best mooie snelheden, meerdere testen gedaan, zijn best gelijk allemaal. dit is wel bekabeld.
Wanneer mijn klik en klaar kastje er is dan gooi ik even mn wifi over :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kp3vT1ga1Bj6eZYnJ_H3SfIgI7k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0FENJNmQRgsC4b0H7VIkDbJK.jpg?f=user_large

edit:

Als ik het zo zie kan je geen meerdere vlans & DHCP servers activeren toch?

[ Voor 6% gewijzigd door tam!r op 12-02-2025 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 10:32
franssie schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:34:
Toen WiFi net uitkwam weet ik nog hoe frustrerend dat kon zijn. Immers, bedraad is simpel, is het niet het touwtje, dan is het het apparaat aan een van de stekkers. (Jaja, patchkasten, servers, etc) Bij draadloos is het een mysterie, vreemde straling, isolatie, storingsbron, harmonischen of de zwarte kat die over het dak loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 22:45
ernstoud schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Het geleverde K&K modem/router/ap device heeft standaard geen passthrough (bridge) maar een echte Tweaker hier heeft wel een mogelijkheid gevonden om dit te enablen, zie: Dani_! in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"

Vereist wel wat IT kennis maar vanaf die post goed lezen en je komt een eind.

Ook zijn er 5G gateways die wel standaard bridge kennen zoals de Oppo T1a en geschikt voor buiten de Zyxel NR7302 die op Amazon en eBay voor rond de EUR 160 te koop is. In deze thread genoeg over te vinden.
We hebben alles nu aangesloten op de definitieve locatie en de afstand hierbij naar de Odido mast 96.31mtr. is.

Hieronder de nieuwe snelheidstesten waarbij het modem nog niet eens voor het raam staat maar ergens centraal in het gebouw;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5sOcW5KhBDQAVTExSvut1470q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAqOaUkbN6tXZWt7J3zuf9HR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEY9QJRBC33xXy8M8LhJXSr3O4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkcmiF3XMbsx7rj98qkcAO8E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
lexen schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:31:
[...]

We hebben alles nu aangesloten op de definitieve locatie en de afstand hierbij naar de Odido mast 96.31mtr. is.

Hieronder de nieuwe snelheidstesten waarbij het modem nog niet eens voor het raam staat maar ergens centraal in het gebouw;

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zeg niks mis mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:25
Hier ook een happy nieuwe gebruiker, nu iets meer dan een dag in huis. In pass trough mode gezet met Javascript van Dani_! Heb 3 masten rondom het huis staan en ik heb de modem gericht op de makkelijkst benaderbare vanaf een handige locatie in de kamer. Werkt nu prima, heb nu 500Mb download en 100 Mb upload en een latency van 15ms.

Nog een paar weken gebruiken om te kijken of het zo blijft werken en dan met een brede glimlach Ziggo opzeggen. Nu op zoek naar een goede vervanger voor TV kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:40

jurroen

Security en privacy geek

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw. Dat is echt heel tof. Ben stiekem wel benieuwd wat ik hier haal (50 meter van de mast af)... Maar ik zie een beetje op tegen het hele proces, want dan zou ik het voor een maandje doen.
richard-5 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:49:

Nog een paar weken gebruiken om te kijken of het zo blijft werken en dan met een brede glimlach Ziggo opzeggen. Nu op zoek naar een goede vervanger voor TV kijken...
Als je gewoon wilt kunnen "zappen" door live TV, zou NLziet dan een optie voor je kunnen zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door jurroen op 12-02-2025 20:46 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 21:40
jurroen schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:44:
[...]

Wauw. Dat is echt heel tof. Ben stiekem wel benieuwd wat ik hier haal (50 meter van de mast af)... Maar ik zie een beetje op tegen het hele proces, want dan zou ik het voor een maandje doen.

[...]

Als je gewoon wilt kunnen "zappen" door live TV, zou NLziet dan een optie voor je kunnen zijn?
Ik woon 400 meter van de mast alleen de zendmast zend de verkeerde kant op, dus slechts 200 mb download. Met 50 meter afstand kan de zendmast ook over je heen 'stralen'

Ik zou NLziet als vervanger nemen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
richard-5 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:49:
Nu op zoek naar een goede vervanger voor TV kijken...
NPO Start is gratis en tegenwoordig tot 7 dagen terugkijken in 1080p. Live-tv, een ander belangrijk onderdeel van NPO Start, volgt op een later moment. Wanneer dit precies gebeurt, is echter niet bekend.

Videoland heeft TV Gemist om gratis RTL programma's tot 7 dagen terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:40

jurroen

Security en privacy geek

kielkiel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Ik woon 400 meter van de mast alleen de zendmast zend de verkeerde kant op, dus slechts 200 mb download. Met 50 meter afstand kan de zendmast ook over je heen 'stralen'
Dat klopt zeer zeker. Worst case is het 35 euro doen the drain. Voor de verbinding zelf zou ik het sowieso niet doen, heb al twee glasvezelverbindingen (primair en fallback). Maar leuk speelgoed is leuk :+ Misschien even mee wachten tot de zomermaanden, dan heb ik ook wat meer tijd voor hobby.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poldemol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 15:28
even advies graag:
om mijn vakantiehuis te bevoorraden met internet twijfelik tussen de MikroTik LHGG LTE6 kit en de zyxel nr7302. de zyxel is 5G maar heeft een minder goeie ontvangst. klopt dit?

Mijn vakantiehuis (italië) zit op 3,6 km verwijderd van een 4G/5G antenne, maar er is niet direct een line of sight, tenzij ik mijn antenne echt op een hele hoge paal zal zetten op mijn dak

Ik zou willen future-proof gaan met een 5g antenne, maar de zwakkere ontvangst doet me twijfel. Misschien dan toch liever een sterke ontvanger op 4G?

Heb ik het goed dat de miktrotik toch 4G, zelfs 4G+ aankan?

Het internet is nodig om een beetje te surfen en 4 licht gamende kids bezig te houden :)

Bedankt voor jullie advies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@poldemol Je beseft dat Klik&Klaar alleen in NL werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 11:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
poldemol schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:59:
even advies graag:
om mijn vakantiehuis te bevoorraden met internet twijfelik tussen de MikroTik LHGG LTE6 kit en de zyxel nr7302. de zyxel is 5G maar heeft een minder goeie ontvangst. klopt dit?

Mijn vakantiehuis (italië) zit op 3,6 km verwijderd van een 4G/5G antenne, maar er is niet direct een line of sight, tenzij ik mijn antenne echt op een hele hoge paal zal zetten op mijn dak

Ik zou willen future-proof gaan met een 5g antenne, maar de zwakkere ontvangst doet me twijfel. Misschien dan toch liever een sterke ontvanger op 4G?

Het internet is nodig om een beetje te surfen en 4 licht gamende kids bezig te houden :)

@poldemol
Die Mikrotik die je noemt heeft dan wel een 17dBi antenne, in de specs zie ik dat enkel 1-4Ghz frequenties een versterking hebben van 11-20dBi. Alles onder de 1Ghz is maar 3-5dBi, waardoor de Zyxel dus zelfs sterker is op lagere banden...

Tevens heeft de Mikrotik maar een 4G+ CAT6 modem. Hierdoor kan hij max 2 4G banden tegelijk gebruiken. Dus meer dan 75-150Mbps down en 25-50Mbps up ga je daarmee niet kunnen halen.

Heb je gekeken welke frequenties de mast uitzend? Op die afstand ga je geen 5G n78 op 3500Mhz vangen, 5G n28 op 700Mhz moet wel haalbaar zijn.

Houd er wel rekening mee dat het K&K abonnement enkel in NL werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 12-02-2025 21:46 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
poldemol schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:59:
even advies graag:

Alles over FWA 5G in Italië:

https://www.opensignal.co...idual-providers-june-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard-5
jurroen schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:44:
kielkiel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:52:
Ik zou NLziet als vervanger nemen!
ZuinigeRijder schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:56:
NPO Start is gratis en tegenwoordig tot 7 dagen terugkijken in 1080p. Live-tv, een ander belangrijk onderdeel van NPO Start, volgt op een later moment. Wanneer dit precies gebeurt, is echter niet bekend.

Videoland heeft TV Gemist om gratis RTL programma's tot 7 dagen terugkijken.
Al hoewel dit niet het topic is om live TV streamen hier te bespreken: Dank voor de tips, ben nu aan het testen met NLZiet. NPO en RTL/Videoland hebben een te beperkt aanbod. Zelfs NLZiet heeft zijn beperkingen. Ik kijk dit nog even een weekje aan en dan ga ik Canal+ eens proberen, heeft meer zenders in het standaard pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

richard-5 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:08:
[...]

[...]

[...]

Al hoewel dit niet het topic is om live TV streamen hier te bespreken: Dank voor de tips, ben nu aan het testen met NLZiet. NPO en RTL/Videoland hebben een te beperkt aanbod. Zelfs NLZiet heeft zijn beperkingen. Ik kijk dit nog even een weekje aan en dan ga ik Canal+ eens proberen, heeft meer zenders in het standaard pakket.
Interessant en ook zijdelings relavant hier.
Misschien als je de tijd en energie er voor over hebt wel een eigen topic waard?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 23:01:
[...]

Interessant en ook zijdelings relavant hier.
Misschien als je de tijd en energie er voor over hebt wel een eigen topic waard?
Apart topic hiervoor is idd wel een goed idee, al zijn er denk ik niet hele veel onafhankelijke alternatieven.

Ik ben nu zelf een week volledig in mijn huis klik&klaar aan het proberen. Dus ook tv kijken. Ik heb ipv de Ziggo mediabox next nu een Android TV mediabox (Nokia streaming box 8010) met NLZiet. Over het algemeen bevalt NLZiet goed en wat mij betreft ook goed genoeg om te blijven gebruiken. Enkele minpunten:
- zappen gaat traag (natuurlijk inherent aan het opzetten van een nieuwe stream per zender)
- tijdens het kijken snel door zenders bladeren is niet zoals je verwacht met cursor omhoog, cursor omlaag, maar je moet eerst eerst een paar keer naar beneden klikken en op het zenderlogootje rechtsonder klikken. Dan pas krijg je de lijst.
- om tijdens het kijken naar de tv gids te gaan moet je eerst het tv kijken 'beëindigen' om naar het beginscherm van de app te gaan. Op de mediabox van ziggo heb je gewoon een EPG knop waarbij de tv gids in beeld komt met wat je keek nog steeds klein in beeld.

NLZiet heeft ook voordelen. Bijv. veel content terugkijken zonder reclame of zelfs vooruitkijken (ik heb wel dat middelste abonnement genomen). Ook van RTL. Ik heb daarom ook tijdelijk videoland opgezegd om te kijken of ik zonder kan.

En verder na een week gebruik ook qua verbinding niks te klagen. Thuiswerken met Teams calls gaan gewoon hetzelfde als met Ziggo. Ook externe verbindingen/vpn's/rdp's blijven allemaal netjes verbonden zonder enige hick-up. Neig er wel sterk naar om Ziggo op te zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 13-02-2025 09:54 ]

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 15:14

Boost9898

www.brambenik.nl

Sinds een aantal weken heb ik alleen maar gedoe met de afstandbediening van die Odido TV/mediabox. Dat ding blijft continu z'n verbinding verliezen en dan moet het met veel moeite opnieuw gekoppeld worden. De batterijen heb ik al vervangen en ook geprobeerd door de mediabox buiten m'n tvmeubel te plaatsen.

Inmiddels ben ik het zo beu dat ik de Odido TV app gebruik direct op m'n LG, dan heb ik geen gezeik meer met hun afstandsbediening.

Hebben hier meer gebruikers last van/een oplossing voor?

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:48
Boost9898 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:57:
Sinds een aantal weken heb ik alleen maar gedoe met de afstandbediening van die Odido TV/mediabox. Dat ding blijft continu z'n verbinding verliezen en dan moet het met veel moeite opnieuw gekoppeld worden. De batterijen heb ik al vervangen en ook geprobeerd door de mediabox buiten m'n tvmeubel te plaatsen.

Inmiddels ben ik het zo beu dat ik de Odido TV app gebruik direct op m'n LG, dan heb ik geen gezeik meer met hun afstandsbediening.

Hebben hier meer gebruikers last van/een oplossing voor?
Bij Klik & klaar zit geen mediabox. Volgens mij werkt dat niet.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 15:14

Boost9898

www.brambenik.nl

W1ck1e schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:14:
[...]

Bij Klik & klaar zit geen mediabox. Volgens mij werkt dat niet.
Oh well, dan zit ik in een verkeerd topic.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

• poldemol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 15:28
BiG-GuY schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:28:
[...]

@poldemol
Die Mikrotik die je noemt heeft dan wel een 17dBi antenne, in de specs zie ik dat enkel 1-4Ghz frequenties een versterking hebben van 11-20dBi. Alles onder de 1Ghz is maar 3-5dBi, waardoor de Zyxel dus zelfs sterker is op lagere banden...

Tevens heeft de Mikrotik maar een 4G+ CAT6 modem. Hierdoor kan hij max 2 4G banden tegelijk gebruiken. Dus meer dan 75-150Mbps down en 25-50Mbps up ga je daarmee niet kunnen halen.

Heb je gekeken welke frequenties de mast uitzend? Op die afstand ga je geen 5G n78 op 3500Mhz vangen, 5G n28 op 700Mhz moet wel haalbaar zijn.

Houd er wel rekening mee dat het K&K abonnement enkel in NL werkt.
Bedankt voor je advies. En sorry dat ik een fout topic zit. Maar de twee toestellen worden in dit topic ruim behandeld, vandaar de vraag naar jullie kennis.

Nog enkele kleine bijvragen:

- Na onderzoek op de site https://lteitaly.it/ weet ik dat mijn zendmast 4G+/ 4CA heeft. Ik zie nergens in Italië een 5G, dus ofwel toont deze site geen 5G coverage, of zit 5G verstopt in die ...CA?

- Laat ik me dus misleiden door die mooiere antenne vorm van de mikrotik en denk ik daardoor dat ik een betere ontvangst ga krijgen ivm die platte doos van Zyxel? Of speelt die vorm toch een rol in betere ontvangst?

- Ik heb eigenlijk al een TP-Link Archer MR600 (router met sim en 4G+) die staat natuurlijk binnen, laag op de grond en ik haal daar een beperkte snelheid mee. Kan ik evengoed een externe buitenantenne aankopen en die lange kabels laten leiden naar de router, waar ik de kleine antennes vervang door de 2 kabels van de antenne? Past dit? Kan dit met gelijk welke antenne op zo'n modem/router? Of zijn er ook soorten antennes die passen op soorten routers? Bv. als ik "external antenna for 5g router" intik op amazon vind ik veel opties...

Oprecht een dankjewel voor jullie reacties en hulp

• richard-5
Palomar schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:51:
[...]

Apart topic hiervoor is idd wel een goed idee, al zijn er denk ik niet hele veel onafhankelijke alternatieven.

Ik ben nu zelf een week volledig in mijn huis klik&klaar aan het proberen. Dus ook tv kijken. Ik heb ipv de Ziggo mediabox next nu een Android TV mediabox (Nokia streaming box 8010) met NLZiet. Over het algemeen bevalt NLZiet goed en wat mij betreft ook goed genoeg om te blijven gebruiken. Enkele minpunten:
- zappen gaat traag (natuurlijk inherent aan het opzetten van een nieuwe stream per zender)
- tijdens het kijken snel door zenders bladeren is niet zoals je verwacht met cursor omhoog, cursor omlaag, maar je moet eerst eerst een paar keer naar beneden klikken en op het zenderlogootje rechtsonder klikken. Dan pas krijg je de lijst.
- om tijdens het kijken naar de tv gids te gaan moet je eerst het tv kijken 'beëindigen' om naar het beginscherm van de app te gaan. Op de mediabox van ziggo heb je gewoon een EPG knop waarbij de tv gids in beeld komt met wat je keek nog steeds klein in beeld.

NLZiet heeft ook voordelen. Bijv. veel content terugkijken zonder reclame of zelfs vooruitkijken (ik heb wel dat middelste abonnement genomen). Ook van RTL. Ik heb daarom ook tijdelijk videoland opgezegd om te kijken of ik zonder kan.

En verder na een week gebruik ook qua verbinding niks te klagen. Thuiswerken met Teams calls gaan gewoon hetzelfde als met Ziggo. Ook externe verbindingen/vpn's/rdp's blijven allemaal netjes verbonden zonder enige hick-up. Neig er wel sterk naar om Ziggo op te zeggen.
Ben het met je eens, terugkijken maar zeker ook vooruit kijken zonder reclame is een hele grote positieve kant van NLZiet. Voor mij is het nadeel voor in de user interface en de kanaalkeuze, ik vind bijv 24 Kitchen erg leuk.

Wil best een topic opzetten maar dan niet alleen, kan mijn beschikbaarheid niet garanderen om te modereren en andere taken die er bij komen kijken. Als er meer liefhebbers zijn om te helpen hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

richard-5 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:30:
[...]

Ben het met je eens, terugkijken maar zeker ook vooruit kijken zonder reclame is een hele grote positieve kant van NLZiet. Voor mij is het nadeel voor in de user interface en de kanaalkeuze, ik vind bijv 24 Kitchen erg leuk.

Wil best een topic opzetten maar dan niet alleen, kan mijn beschikbaarheid niet garanderen om te modereren en andere taken die er bij komen kijken. Als er meer liefhebbers zijn om te helpen hoor ik het graag.
Ik wil wel meehelpen. Inderdaad is het redelijk overzichtelijk, NPO(plus) NLZiet, Canaldigital en nog wat.

Onderhoud zal verder wel meevallen, ergste geval wisselen kanalenlijsten (BBC is zo een geval dat niet overal in zit).

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:26
richard-5 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:30:
[...]

Ik zie dit niet een hoge slagingskans hebben. Destijds waren NPO Start en NLziet al gecombineerd. Deze zijn nu ontvlochten. En daarnaast heb je voor al deze diensten al afzonderlijke topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

meesje schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:49:
[...]

<> En daarnaast heb je voor al deze diensten al afzonderlijke topics.
Dat is juist de reden dat een topic mij wel interessant lijkt.
Ook omdat ook steeds meer mensen met glas zonder TV kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richard-5
franssie schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:34:
[...]

Ik wil wel meehelpen. Inderdaad is het redelijk overzichtelijk, NPO(plus) NLZiet, Canaldigital en nog wat.

Onderhoud zal verder wel meevallen, ergste geval wisselen kanalenlijsten (BBC is zo een geval dat niet overal in zit).
Ga even nadenken over een opzetje, zal van het weekend even kijken wat ik kan knutselen. Ik hou je op de hoogte.

@meesje Ja er zijn al afzonderlijke topics welke ik ook gezien en gelezen heb maar deze kun je niet gebruiken om ze onderling te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:26
franssie schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:53:
[...]

Dat is juist de reden dat een topic mij wel interessant lijkt.
Ook omdat ook steeds meer mensen met glas zonder TV kiezen.
Die doelgroep zit al lang bij NLziet. Sommigen bij NPO start/plus. En als je van NL voetbal houdt, ontkom je niet aan Canal+.
Voor het verschil tussen de NLziet en Canal+ kun je hier al terecht: https://www.providercheck...k/bericht/nlziet-vs-canal
Zelf zou ik niet energie stoppen in een vergelijk. Dat topic zou snel niet meer actief zijn. Vaak gaat het inhoudelijk over de dienst zelf en daar heb je de afzonderlijke topics voor.
Maar wees aub vrij om een topic te starten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
richard-5 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:54:
[...]Ga even nadenken over een opzetje, zal van het weekend even kijken wat ik kan knutselen. Ik hou je op de hoogte.
Geef even een seintje als je in de lucht bent. Wil ook graag over naar een andere manier van TV kijken en zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 16:13
Harry720A schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:40:
[...]
Geef even een seintje als je in de lucht bent. Wil ook graag over naar een andere manier van TV kijken en zie door de bomen het bos niet meer.
Ik vind het zelf ook vrij lastig.
Ik kijk graag naar Eurosport, dan ontkom je niet aan HBO-max voor minimaal €6 per maand met ads.
Maar vrouwlief kijkt ook naar RTL en SBS, dus NLZiet voor €10 per maand.
Ik kijk ook graag naar History, dat zou met NLZiet extra kunnen, weer €5,- per maand.
Maar ook naar National Georaphic (wild) en dat zit weer bij Canal Digital.

Illegale IPTV is uiteraard niet toegestaan, van ellende zou ik dan terugmoeten naar een provider met TV-aanbod wat dan uiteindelijk nog goedkoper is omdat ik dan al die losse paketten niet hoef aan te schaffen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een Ben telefoonabonnement en toen ik Klik&Klaar bestelde heb ik het telefoonnummer van mijn Ben-abonnement ook ingevuld. Nu kreeg ik toch een factuur voor 25 euro ipv. de verwachte 20 euro (5 euro combinatiekorting). Op de mijn odido pagina staat ook dat mijn telefoonabonnement gekoppeld kan worden, maar als ik daar op klik krijg ik een melding dat er iets is fout gegaan. Hebben meer mensen dit of ging het bij jullie wel in een keer goed?
Ik heb nu maar via het contactformulier een melding gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Palomar schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:23:
Dan komt het uiteindelijk wel goed. Intussen ben je voor 5 euro aandeelhouder van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46

rvk

Op de mijn odido pagina staat ook dat mijn telefoonabonnement gekoppeld kan worden, maar als ik daar op klik krijg ik een melding dat er iets is fout gegaan.
[..]
Ik vraag me af of dat via de community dan niet sneller gaat :P (maar we zullen zien)
https://community.odido.n...o-account-koppelen-360019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:53
Ik heb een Ben telefoonabonnement en toen ik Klik&Klaar bestelde heb ik het telefoonnummer van mijn Ben-abonnement ook ingevuld. Nu kreeg ik toch een factuur voor 25 euro ipv. de verwachte 20 euro (5 euro combinatiekorting). Op de mijn odido pagina staat ook dat mijn telefoonabonnement gekoppeld kan worden, maar als ik daar op klik krijg ik een melding dat er iets is fout gegaan. Hebben meer mensen dit of ging het bij jullie wel in een keer goed?
Nu weet ik dat Ben op het Odido netwerk zit maar heb je dan ook nog recht op die €5 korting? Je betaald immers aan Ben en niet aan Odido rechtstreeks wat je wel met Klik n Klaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 11:33
Cave_Boy schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Nu weet ik dat Ben op het Odido netwerk zit maar heb je dan ook nog recht op die €5 korting? Je betaald immers aan Ben en niet aan Odido rechtstreeks wat je wel met Klik n Klaar doet.
Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je K&K gaat bestellen, is de eerste vraag na het invullen van je postcode/huisnummer:

"Is er ook een ander abonnement van Odido of Ben op je adres?"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YR2x5FfUl5JPLIN4dXOFlfuvsSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0T3Cgt3o508eqrUuCDObittd.png?f=fotoalbum_large
Welke kortingen krijg je met Klantvoordeel?

Combineer internet voor thuis met een mobiel abonnement van Odido of Ben en krijg elke maand € 5,00 korting op je internet factuur.
In Mijn Odido of Ik Ben kan je zien welke voordelen je maandelijks krijgt op je mobiele abonnement(en). Meld je abonnement dan meteen aan voor Klantvoordeel.

[ Voor 78% gewijzigd door Keypunchie op 14-02-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 21:40
Harry720A schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:40:
[...]
Nlziet kan je 14 dagen gratis proberen. Kan je het live uitproberen! Mijn ervaring is positief. Alles werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:53
Keypunchie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:30:
Als je K&K gaat bestellen, is de eerste vraag na het invullen van je postcode/huisnummer:

"Is er ook een ander abonnement van Odido of Ben op je adres?"

[Afbeelding]

[...]
Ik heb in de winkel besteld maar die vraag niet gehad via de medewerker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:07
Hier ook Ben simonly icm K&K. Je moet via je Ben account eerst aanmelden voor combinatiekorting. Ik krijg wel 5 euro korting op K&K, maar bij Ben wordt mijn K&K niet gezien. Dubbele data krijg ik dus niet. Hiervoor heb ik ook geen contact gehad, want ik gebruik het niet zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:19
Nu een maand Klik&Klaar.

1080p TV kijken, 4K films & series gaan allemaal goed kwa snelheid.

Ik zie alleen op de webui dat ik alleen B3 4G krijg terwijl ik 300 meter van een N78 Odido mast zit (en dus geen 5G. Ook 0 streepjes bij 5G maar wel 4 of 5 bij 4G).

200-300 download.

Nu zit mijn appartement op de begane grond en tussen mij en de mast staan 4 rijen huizen van 4 verdiepingen hoog, zal dit de 5G ontvangst dusdanige blokkeren?

Modem staat op 50cm hoogte voor een raam richting de mast met de achterkant naar het raam gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
lodu schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:54:
Nu een maand Klik&Klaar.

Ik zie alleen op de webui dat ik alleen B3 4G krijg terwijl ik 300 meter van een N78 Odido mast zit (en dus geen 5G. Ook 0 streepjes bij 5G maar wel 4 of 5 bij 4G).

200-300 download.

Nu zit mijn appartement op de begane grond en tussen mij en de mast staan 4 rijen huizen van 4 verdiepingen hoog, zal dit de 5G ontvangst dusdanige blokkeren?

Modem staat op 50cm hoogte voor een raam richting de mast met de achterkant naar het raam gericht.
Je gebruikt het K&K device? Dan heb je vermoedelijk (met de b9 firmware) alleen de n78 band voor 5G en met al dat steen tussen jou op de begane grond en de mast kun je dan inderdaad problemen hebben die hoge frequentie te ontvangen.

Is je appartement nieuwbouw? Dan zijn ramen dus dubbel geïsoleerd, wellicht met coating. Ook niet best voor n78 op 3500 MHz. Is het device buiten plaatsen een optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miglow
lodu schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:54:
Nu een maand Klik&Klaar.

200-300 download.

Hoe kunnen 4 rijen huizen van 4 verdiepingen hoog nu in de weg zitten bij draadloze verbindingen die het beste werken met een line of sight?

/sarcasme

Ja, dat blokkeert behoorlijk. Zoals @ernstoud al aangeeft zou het nog kunnen schelen als je het apparaat buiten zet, maar ik ben bang dat 5G redelijk lastig zal worden en je dus met 200-300Mbit download genoegen zal moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:19
ernstoud schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:05:
Dan heb je vermoedelijk (met de b9 firmware)
[...]
Is het device buiten plaatsen een optie?
Had inderdaad al gevonden dat ik die firmware heb inderdaad. Nog niets gevonden om de firmware te downgraden en daarop te laten, aan de andere kant ook niet per se wenselijk natuurlijk.
Buiten plaatsen geen optie, maar vind de huidige snelheid opzich prima.
Miglow schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:08:
[...]

Hoe kunnen 4 rijen huizen van 4 verdiepingen hoog nu in de weg zitten bij draadloze verbindingen die het beste werken met een line of sight?

/sarcasme

[...]

dus met 200-300Mbit download genoegen zal moeten nemen.
Ik verbaastte mij er meer over dat ik op mijn telefoon wel gewoon snel 5G (Vodafone) ontvang binnen. Bedenk mij alleen nu dat ik niet weet of wel over 3.5GHz gaat.

200-300 is voor mij prima (zeker omdat de enige andere optie voor mij Ziggo is a 50 euro p/m). Gisteren actief bezig geweest met het draaien en verplaatsen van het kastje en wat metingen te doen vandaar dat het mij opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
kadir76 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:50:
[...]

Hier ook Ben simonly icm K&K. Je moet via je Ben account eerst aanmelden voor combinatiekorting. Ik krijg wel 5 euro korting op K&K, maar bij Ben wordt mijn K&K niet gezien. Dubbele data krijg ik dus niet. Hiervoor heb ik ook geen contact gehad, want ik gebruik het niet zelf :P
Ik heb dan wel weer extra data gekregen bij Ben ;) Dus eea lijkt wel deels gekoppeld te zijn. Ik wacht de reactie van de klantenservice wel even af en anders idd via de community. Bij Ziggo idd ook meerdere keren op die manier problemen opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 19:59
Mocht iemand er wat aan hebben, hier een simpel Bash reboot scriptje voor de Zyxel NR5307:
code:
1
2
zyxel_session_key=$(curl 'https://192.168.1.1/UserLogin' -X POST --insecure --data-raw '{"Input_Account":"admin","Input_Passwd":"BASE64_ENCODED_PASSWORD","currLang":"en","RememberPassword":0,"SHA512_password":false}' --cookie-jar /tmp/zyxel_modem_cookie.txt 2> /dev/null | jq '.sessionkey')
curl "https://192.168.1.1/cgi-bin/Reboot?sessionkey=${zyxel_session_key}" -X POST  --insecure --cookie /tmp/zyxel_modem_cookie.txt

Requirements zijn dus: curl en jq. En je moet het admin wachtwoord base64 encoden en op de plek van BASE64_ENCODED_PASSWORD zetten.

Ik draai hem zelf elke nacht om 04:00 via een Home Assistant automation (kan natuurlijk ook via crontab o.i.d.) zodat ik overdag nooit last heb van downtime door de IP wissel. Ongeveer 1,5 minuut later heeft mijn eigen router die achter de Zyxel staat weer een internetverbinding en een nieuw IP. Die router werkt vervolgens mijn DNS records bij en die zijn ongeveer een minuut later weer bereikbaar volgens de externe monitoring die ik gebruik. Totale downtime is dan dus minder dan 3 minuten en dan zijn alle diensten die ik thuis draai weer te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 16:13
XhaiKhaL schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:21:
Mocht iemand er wat aan hebben, hier een simpel Bash reboot scriptje voor de Zyxel NR5307:
code:
1
2
zyxel_session_key=$(curl 'https://192.168.1.1/UserLogin' -X POST --insecure --data-raw '{"Input_Account":"admin","Input_Passwd":"BASE64_ENCODED_PASSWORD","currLang":"en","RememberPassword":0,"SHA512_password":false}' --cookie-jar /tmp/zyxel_modem_cookie.txt 2> /dev/null | jq '.sessionkey')
curl "https://192.168.1.1/cgi-bin/Reboot?sessionkey=${zyxel_session_key}" -X POST  --insecure --cookie /tmp/zyxel_modem_cookie.txt

Requirements zijn dus: curl en jq. En je moet het admin wachtwoord base64 encoden en op de plek van BASE64_ENCODED_PASSWORD zetten.

Ik draai hem zelf elke nacht om 04:00 via een Home Assistant automation (kan natuurlijk ook via crontab o.i.d.) zodat ik overdag nooit last heb van downtime door de IP wissel. Ongeveer 1,5 minuut later heeft mijn eigen router die achter de Zyxel staat weer een internetverbinding en een nieuw IP. Die router werkt vervolgens mijn DNS records bij en die zijn ongeveer een minuut later weer bereikbaar volgens de externe monitoring die ik gebruik. Totale downtime is dan dus minder dan 3 minuten en dan zijn alle diensten die ik thuis draai weer te bereiken.
Dank, zou je je Yaml willen delen voor je HA-script?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XhaiKhaL
Ora et Labora schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:41:
[...]

Dank, zou je je Yaml willen delen voor je HA-script?
Ja hoor, in configuration.yaml:
code:
1
2
shell_command:
  zyxel_modem_reboot: bash /config/scripts/zyxel_modem_reboot.sh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-06 15:38
Gisteren over gegaan van mijn Odido VVDSL lijn (100 down, 10 up op papier, in praktijk rond 120 down, 15 up) naar Odido Klik & Klaar. Ik ben vooral over gegaan omdat ik (uit principe) niet terug wil naar glas van Delta Fiber, ik toch al internet only had en via Klik & Klaar voor de helft van de prijs een 2x zo snelle verbinding kon krijgen.

Ik ben oprecht verbaasd over hoe goed dit werkt.
Even wat stats zoals in de openingspost gevraagd; Ik woon op hemelsbreed +/-300m en 750m van de mast af en volgens de dekkingskaart in "Snel" gebied. Ik heb wat testjes gedraaid de afgelopen tijd en daar kwam het volgende uit:

Gisterenavond rond 17:45 op het wifi van het Zyxel modem zelf: 112 down, 101 up.
Gisterenavond rond 18:45 via eigen TP-Link Deco: 248 down, 80 up.
Vanmorgen rond 10:30 via eigen TP-Link Deco: 405 down, 93 up.
Zojuist bekabeld 17:40: 500 down, 75 up.

Dit is wat mij betreft een blijvertje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Op internet vergelijkingssites is K&K nog steeds niet te bespeuren.
Gaan duidelijk voor een commissie/provisie i.p.v. een duidelijk/eerlijk advies of mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:31

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

markkie95 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:43:
Gisteren over gegaan van mijn Odido VVDSL lijn (100 down, 10 up op papier, in praktijk rond 120 down, 15 up) naar Odido Klik & Klaar. Ik ben vooral over gegaan omdat ik (uit principe) niet terug wil naar glas van Delta Fiber, ik toch al internet only had en via Klik & Klaar voor de helft van de prijs een 2x zo snelle verbinding kon krijgen.

Ik ben oprecht verbaasd over hoe goed dit werkt.
Even wat stats zoals in de openingspost gevraagd; Ik woon op hemelsbreed +/-300m en 750m van de mast af en volgens de dekkingskaart in "Snel" gebied. Ik heb wat testjes gedraaid de afgelopen tijd en daar kwam het volgende uit:

Gisterenavond rond 17:45 op het wifi van het Zyxel modem zelf: 112 down, 101 up.
Gisterenavond rond 18:45 via eigen TP-Link Deco: 248 down, 80 up.
Vanmorgen rond 10:30 via eigen TP-Link Deco: 405 down, 93 up.
Zojuist bekabeld 17:40: 500 down, 75 up.

Dit is wat mij betreft een blijvertje!
Niet teveel reclame voor maken want dan stijgen de prijzen snel.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:16
Harry720A schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:38:
Op internet vergelijkingssites is K&K nog steeds niet te bespeuren.
Gaan duidelijk voor een commissie/provisie i.p.v. een duidelijk/eerlijk advies of mogelijkheden.
Joh... wij van wc-eend adviseren wc-eend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
pribo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:00:
[...]Niet teveel reclame voor maken want dan stijgen de prijzen snel.... ;)
Hoe meer internetaanbieders last van K&K krijgen, des te lager worden de tarieven bij hen. 8)
(Zelfs bij Odido glas.)

[ Voor 5% gewijzigd door Harry720A op 15-02-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Harry720A schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:13:
[...]
Hoe meer internetaanbieders last van K&K krijgen, des te lager worden de tarieven bij hen. 8)
Een tariefsverlaging van providers heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt.....wel de jaarlijkse verhogingen.
Maar ik maak zo wie zo nergens reclame voor tenzij ze mij daarvoor willen betalen dan mogen ze mijn auto helemaal onder plakken met stickers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
pribo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:21:
[...]Een tariefsverlaging van providers heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt..
Geduld. De markt doet zijn werk heus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Harry720A schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:24:
[...]
Geduld. De markt doet zijn werk heus wel.
Vraag is of te lage prijzen uiteindelijk in het voordeel is van de klant. Een provider gaat dan nog meer met de kaasschaaf door de processen (lees: nog meer uitbesteden), gaat minder investeren en uiteindelijk minder kwaliteit leveren.

Kan Odido met K&K echt winst maken? Met alleen al een modem dat inkoop schat ik pas na plm. zes maanden terug verdiend is? Met de duizenden retouren, een uiteraard sterk verliesgevend proces? We gaan het begin volgend jaar zien. Gaat de prijs omhoog dan weten we dat die EUR 25 niet dekkend was. Of er komt een differentiatie; huidige K&K sterk gelimiteerd in snelheid, K&K premium met niet gelimiteerd bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Je moet eerst investeren om te kunnen oogsten.
Voor nu is K&K langzaam maar zeker een luis in de pels.

[ Voor 14% gewijzigd door Harry720A op 15-02-2025 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ernstoud schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:34:

...
Kan Odido met K&K echt winst maken? Met alleen al een modem dat inkoop schat ik pas na plm. zes maanden terug verdiend is? Met de duizenden retouren, een uiteraard sterk verliesgevend proces? We gaan het begin volgend jaar zien. Gaat de prijs omhoog dan weten we dat die EUR 25 niet dekkend was. Of er komt een differentiatie; huidige K&K sterk gelimiteerd in snelheid, K&K premium met niet gelimiteerd bijvoorbeeld.
Als een klant (langer dan 6 maanden) blijft is het ook weer geld dat niet naar de concurrentie gaat. Dat is volgens mij ook wat waard.
Heb je een bron van "de duizenden retouren" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Harry720A schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:37:
Je moet eerst investeren om te kunnen oogsten.
Voorlopig is K&K een luis in de pels.
Dat is wel een aanname. Ik weet echt niet of KPN en Delta bijvoorbeeld klanten verliest door K&K. Ik lees in deze thread wel veel dat men Ziggo opzegt als K&K bevalt.

Delta heeft geen mobiel netwerk dus zij kunnen niet met een dergelijk product komen. KPN wel, maar ik betwijfel of ze dat gaan doen. Te actief met verglazen. Dat heeft prio, dan kan het oude kopernetwerk uit. Ik denk dat KPN per week meer glasvezel aansluitingen realiseert dan dat Odido nu in vier maanden aan K&K klanten heeft.

En dat KPN, Delta of Ziggo prijzen zal verlagen om K&K te concurreren zie ik ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Geduld. Ik hoor ze a.h.w. bij o.a. Ziggo al zuchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 05:32
Het zal mij een worst zijn wat er gaat gebeuren qua prijs. Voor nu ben ik er ontzettend blij mee. Wat de toekomst doet zien we dan wel weer. Ik had een odido aansluiting van 100 MB en een up van 30, meer was er niet aanwezig. ( 30 euro pm ex tv ) Nu ruim 600 MB down en 110 up stabiel. Internet opgezegd tv opgezegd. En ben voor 2 tientjes in de maand klaar.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Voila, zelfs een concurrent van zichzelf.
Je moet best lef, of goede strategie hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Harry720A op 15-02-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
W1ck1e schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:40:
[...]

Als een klant (langer dan 6 maanden) blijft is het ook weer geld dat niet naar de concurrentie gaat. Dat is volgens mij ook wat waard.
Heb je een bron van "de duizenden retouren" ?
Kijk eens hier: https://community.odido.nl/search?q=klik%20klaar%20opzeggen

611 topics, waarvan 172 over opzeggen, dat is ruim 30%.

Op basis van dat cijfer durf ik wel te stellen dat er duizenden retouren zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 05:32
ernstoud schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Op basis van dat cijfer durf ik wel te stellen dat er duizenden retouren zullen zijn.
Dat komt meer omdat mensen niet de snelheid of de stabiliteit krijgen die ze verwachten. Het is leuk wanneer je een mast redelijk dichtbij hebt en wat vrije ruimte om je heen.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
dave1972 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:50:
[...]Dat komt meer omdat mensen niet de snelheid of de stabiliteit krijgen die ze verwachten. Het is leuk wanneer je een mast redelijk dichtbij hebt en wat vrije ruimte om je heen.
Ik zit aan de zeer magere kant met ontvangst en snelheid, maar er is goed mee te leven voor 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e

172 VAN 611 is ruim 28%
percentage topics is iets anders dan percentage klanten
er staat geen straf op wanneer jouw stelling niet klopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 19:20
[...]

Als je wat verder naar beneden scrolt betreft het zoekresultaten met de benoemde trefwoorden en kan het opzeggen ook een vaste internetaansluiting betreffen, zelfs van een andere provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:34:
[...]Kan Odido met K&K echt winst maken?
Misschien meer winst dan te moeten betalen voor gastgebruik bij glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:27
In de NR7302 kun je het reboot tijdstip zelf instellen en controle in de log van mijn daarachter geplaatste Gl.Inet MT6000 geeft ook netjes aan dat het IP adres vernieuwd is en dat hij de DNS records heeft bijgewerkt.
Duurt in totaal c.a. 1 1/2 minuut om c.a. 01:00 uur.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat02
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-06 21:56
Voor mij is Klik&Klaar de enige echte optie in het vakantiehuisje. Internet van het park is 10 down en 1 up. Je kan geen andere aansluiting krijgen. Eerst met Sim only van KPN in een MR600 4G router aan de gang gegaan. Dat was behelpen. Starlink overwogen en toen kwam Odido K&K.
Alles werkt en we kunnen met NLZiet tv kijken. (TV van het park is ook matig, vooral ‘s winters veel kwaliteitsverlies.)
De laatste tijd minimaal 300 down en minimaal 40 up. Je wilt altijd meer en sneller, maar voorlopig ben ik dik tevreden voor €27,50 en €7,95 per maand. Sterker nog, een paar maanden geleden had ik hier niet op durven hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben zojuist een nieuwe snelheids meting gedaan waarbij het modem vol 5G bereik aangeeft en de
de afstand hierbij naar de Odido mast 96.31mtr. is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5N2omfdoH1UB5ttHTkdnTUJwR0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/R3dCoaVTx5tzzYrUSvcTksKy.jpg?f=user_large

200Mbps sneller dan onze eerdere meting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
dave1972 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:50:
[...]

Dat komt meer omdat mensen niet de snelheid of de stabiliteit krijgen die ze verwachten. Het is leuk wanneer je een mast redelijk dichtbij hebt en wat vrije ruimte om je heen.
Uiteraard. Maar het ging er bij mijn opmerking over retouren om dat elke retour een verlies voor Odido oplevert. Het refurbishen zal best wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
peptalk schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:59:
[...]

Als je wat verder naar beneden scrolt betreft het zoekresultaten met de benoemde trefwoorden en kan het opzeggen ook een vaste internetaansluiting betreffen, zelfs van een andere provider.
Het gaat voor het merendeel toch echt over opzeggen van K&K zelf en over de problemen daarmee. Het gaat mij niet om het precieze aantal maar orde van grootte.

Ik heb wat empirisch “bewijs” dat in de eerste dagen van K&K er zo’n 1000 bestellingen per dag waren. Dat zal nu flink minder zijn. Maar totaal in 4 maanden? Gokje: 20.000 totaal? Dan is “duizenden retouren” aannemelijk.

Dat laatste was het punt, betere bron heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-06 15:38
pribo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:00:
[...]

Niet teveel reclame voor maken want dan stijgen de prijzen snel.... ;)
Haha laten we het niet hopen... Maar Odido kennende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
markkie95 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Haha laten we het niet hopen... Maar Odido kennende...
Nog steeds op de website van odido op ongeveer 3 kwart van de pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k613lqYQX3OFVKdCGWKaHPjnl8c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IEmRcGwJ4qIyShwMVcHk4wvw.png?f=user_large

Ik verwacht geen grote prijswijzigingen.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 15-02-2025 16:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lexen
Met dank aan tweakers: richard-5 & Dani_! is het mij met onderstaand stappenplan gelukt om de ZYXEL NR5307 5G NR Indoor Router in bridge modus te zetten

Het is op zich redelijk simpel, met chrome naar de userinterface gaan, developer mode inschakelen dan javascript console inschakelen javascript kopiëren, uitvoeren en klaar.

Press Command+Option+J (Mac) or Control+Shift+J (Windows, Linux, ChromeOS) to open the Console terwijl je in de userinterface van de Zyxel zit. Dan de javascript code pasten in het window en enter drukken en klaar.

Javascript kopiëren van https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81088632
en dan uitvoeren en klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_XNT21WbY2XSTy9NE8ThAH8WY0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xvfQp8ODgbLpx35yZh1gaSKR.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door lexen op 16-02-2025 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wo1S5l-FqQjINFcoyFisp9u4OAw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZWz10moCqjWsQYFUOf6Pefb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWgUbYCo-ZAzqZTCIY4hyWA4izc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q04LG87K7iRNyUDlGTo0CPkY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@lexen dank voor je moeite maar ik krijg het niet gereproduceerd.

Je geeft engelstalige instructies met NL screenshots, wat prima is normaal maar gek genoeg lijkt Chrome een iets andere menu structuur te hebben afhankelijk van de taal.

Hoe dan ook, eenmaal in het developper scherm krijg ik dit niet te zien/voor elkaar. Ik neem dan aan dat de Console de Java console is, er is geen andere.
Javascrip console inschakelen:
Enable the Java Console in the Java Control Panel
1.In the Java Control Panel, click the Advanced tab.
2.Expand the Java console option.
3.Select Show Console and click OK.
edit: niet als kritiek maar ik snap de ballen van Chrome, gebruik dat werkelijk nooit, slechts firefox, en ook daar de onderwater editor eigenlijk nooit.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 15-02-2025 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
franssie schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:25:
@lexen dank voor je moeite maar ik krijg het niet gereproduceerd.

Je geeft engelstalige instructies met NL screenshots, wat prima is normaal maar gek genoeg lijkt Chrome een iets andere menu structuur te hebben afhankelijk van de taal.

Hoe dan ook, eenmaal in het developper scherm krijg ik dit niet te zien/voor elkaar. Ik neem dan aan dat de Console de Java console is, er is geen andere.

[...]

edit: niet als kritiek maar ik snap de ballen van Chrome, gebruik dat werkelijk nooit, slechts firefox, en ook daar de onderwater editor eigenlijk nooit.
Ik begrijp dit deel ook niet. Het betreft hier JavaScript. Dat is heel wat anders dan Java.

Volgens mij is het gewoon:

In Chrome naar de webpagina van de router gaan en inloggen.
In Chrome via het “drie puntjes boven elkaar” menu kiezen voor “More tools”.
Kiezen voor “Developer Tools” en dan voor “Console”.

En dan het JavaScript plakken in de geopende console.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:30
ernstoud schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:36:
[...]

Ik begrijp dit deel ook niet. Het betreft hier JavaScript. Dat is heel wat anders dan Java.

Volgens mij is het gewoon:

In Chrome naar de webpagina van de router gaan en inloggen.
In Chrome via het “drie puntjes boven elkaar” menu kiezen voor “More tools”.
Kiezen voor “Developer Tools” en dan voor “Console”.

En dan het JavaScript plakken in de geopende console.
Of gewoon bij local storage in je browser LoginLevel op high zetten, dan kun je passthrough gewoon via de Gui doen bij Netwerkinstellingen -> Breedband.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFf1aOWI_Cbb3DVNv_uGUujYOuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/621dWWcSNVZyjQFgWEr9u0jK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door wvanommen op 15-02-2025 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
wvanommen schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:47:
[...]

Of gewoon bij local storage in je browser LoginLevel op high zetten, dan kun je passthrough gewoon via de Gui doen bij Netwerkinstellingen -> Breedband.
Op een NR5307 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:30
Misschien ook, waarom niet? Die dingen hebben ook provider firmware toch? Maar ik had het inderdaad over het standaard modem.

[ Voor 9% gewijzigd door wvanommen op 15-02-2025 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

[Afbeelding]
Geniaal gevonden ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvkomyLcybAGs_Jueb1ygrAmDtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eMiYxuRQuNDrRbunWDisI3rU.png?f=fotoalbum_large

Moest wel even aan chatGPT vragen wat je exact bedoelde, hierbij voor anderen de uitleg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtfA7wsM1ilAsCqwzwKPZBB2yLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ai09xpwxlHYD2cAYMRIY7Wl1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
[...]

[Afbeelding]
Vreemd zeg, ik zie dat tabblad niet na het aanpassen van LoginLevel niet terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14IpwftwIyypsv3SHIG14X4uD4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SdtLK4io8JWvRSzDqEok8X1u.png?f=fotoalbum_large

Firmware Version
V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

[ Voor 3% gewijzigd door XhaiKhaL op 16-02-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:34
stormfly schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:33:
[...]

Geniaal gevonden ;-)

[Afbeelding]

Moest wel even aan chatGPT vragen wat je exact bedoelde, hierbij voor anderen de uitleg.

[Afbeelding]
Welke passthrough modi zijn er?

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

XhaiKhaL schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:21:
code:
1
2

En nu in het simpel Nederlands graag.....niet iedereen heeft een wiskundeknobbel.
Ik start het overigens elke dag opnieuw op via een Zigbee stekker die aangestuurd word door de witte Homey bol die beneden staat, maar als het software matig dan dan scheelt mij dat weer een stekker.
Dus graag even een simpele HOW TO.....dank U. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
pribo schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:45:
[...]

En nu in het simpel Nederlands graag.....niet iedereen heeft een wiskundeknobbel.
Ik start het overigens elke dag opnieuw op via een Zigbee stekker die aangestuurd word door de witte Homey bol die beneden staat, maar als het software matig dan dan scheelt mij dat weer een stekker.
Je bedoelt een simpele "hoe dan ?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
dunkiegaming schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:33:
[...]

Welke passthrough modi zijn er?
Dynamic: to allow traffic to be forwarded to the first LAN client (device) on the local network of the mobile router. ...
Fixed: to allow traffic to be forwarded to a specific client (for example, another router or laptop) by entering its MAC address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
XhaiKhaL schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:20:
[...]

Vreemd zeg, ik zie dat tabblad niet na het aanpassen van LoginLevel niet terug.
[Afbeelding]

Firmware Version
V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806
Chrome -> MacOS zie ik het wel met dezelfde firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Ik was via javascript geen voorstander van de IP passtrough modus, want de boel is dan echt even offline in de nacht bij de 24hr IP wissel en dan krijg ik push berichten 8) In de LAN/Router modus heb je deze outage niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
pribo schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Het is niet makkelijker dan dit, soms is een Zigbee stekker een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
@ernstoud @BiG-GuY

Ze hebben B28 echt snoeihard uit de firmware verwijderd, alsof deze band niet bestaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQqPE7Pqk2Iaqic5j0mJgqv5q68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ZNxRKEYDvavHt5wlnsbrLod.png?f=fotoalbum_large

Voordat we IPv6 kunnen verwachten zullen de 5G routers een config aanpassing moeten ondergaan. Ik ben op de hoogte dat Odido nog geen IPv6 naar klanten uitgeeft, zowel vast als mobiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGhbewit6iVExgKHwTOsDNCQJF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u4A0xVExs6UnzOm46u8NQ4cu.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6MV31Hd4XGHMta2nZLY_5si4Uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gJIf2x5JrkmjgjCsfhRttbIQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door stormfly op 16-02-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
stormfly schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:16:
@ernstoud @BiG-GuY

Ze hebben B28 echt snoeihard uit de firmware verwijderd, alsof deze band niet bestaat.
[Afbeelding]

Voordat we IPv6 kunnen verwachten zullen de 5G routers een config aanpassing moeten ondergaan. Ik ben op de hoogte dat Odido nog geen IPv6 naar klanten uitgeeft, zowel vast als mobiel.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goede vondst, niet terug te krijgen dus. Althans niet via de GUI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:34
stormfly schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:16:
@ernstoud @BiG-GuY

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je bedoelt N28 toch?

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ja klopt 8) Band N28

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNeHvJIvNFS6r2yknMprry4Ycv0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ziV6i26LtA2z0Dn9QQeSmJri.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

b8 (900Mhz) en b20 (800Mhz) zijn er dus ook “hard” uitgehaald.

Niet dat je die wilt gebruiken, maar als je te ver bent om nog b3/b1 te vangen, ga je met K&K dan dus geen dekking hebben.

Bij mijn modem met de oudere firmware kan ik daar nog wel b8/b20/b28 en n8/n20/n28 kiezen dus.

Is kijken wat ik kan bereiken met de verschillende combi's.

De Bridge mode fixed is in ieder geval een stuk sneller in een nieuw DHCP-adres uit te delen aan mijn UDM-SE, dus dat is wel gunstig.

Heb al getest, als ik enkel n28, met de 4G banden combineer. Dan maakt hij dus nog steeds geen connectie met n28. De Zyxel zegt wel 5G NSA, maar laat dan geen band informatie zien voor het 5G deel. De 4G banden zijn dan wel b1+b3+b7+b3 en de snelheid met n28 aan of uit is gelijk...
b8 en b20 worden ook genegeerd overigens.

De mast doet n28+n78 en b1+b3+b3+b7+b8+b20+b32.

[ Voor 79% gewijzigd door BiG-GuY op 16-02-2025 20:52 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

In mijn geval blijft de Auto stand de beste performance leveren.

Hij kiest dan:
n78+ b1+b3+b7+b3 .

En haal rond de 600/60Mbps.
Als ik handmatig dezelfde banden kies, is de snelheid gelijk als hij ook daadwerkelijk op die banden connectie maakt.

Gallery V&A

Pagina: 1 ... 57 ... 73 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.