[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 54 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:28
Theo74 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:48:
[...]

Nieuwsgierig geworden ben ik de specs even ingedoken en er blijkt CLF200 Low Loss kabel aan de antenne gebruikt te worden. En via deze link vind je de specificaties van de antenne.
Dat is de kabel waar @franssie naar linkte met 6 dB demping op 3500 MHz. met een lengte van 10 meter.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:02

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Theo74
CLF200 is een veelgebruikte kabelsoort, met een 'gemiddeld' verlies. Fabrikanten verkopen het als 'low loss' maar heel erg laag is het niet. Zeker op hogere frequenties zoals 2600Mhz en 3500Mhz is het verlies aanzienlijk.

Wat vooral de beperkende factor van deze antenne zal zijn, is dat de versterking best zwak is en je dus meer verlies op de kabel hebt dan de versterking. Nu kan deze antenne nog steeds prima werken, als je binnen in een zwaar geïsoleerde situatie zou zijn en op deze manier een schoner signaal van buiten kan pakken.

Heb zelfs op 2600Mhz flinke verliezen gezien in signaal sterkte, waardoor de buiten antenne een zwakker signaal pakte dan de kleine sprietantennes binnen die maar 3dBi gain hebben. Is heel erg situatie afhankelijk hoeveel demping het pand zelf heeft.

Heb vanuit mijn werk goede ervaringen met Poynting en Peplink antennes. Die werken voor een groot deel standaard ook met CLF200 kabels, maar afhankelijk van het type antenne is de gain tussen de 7-11dBi (verschilt per frequentie per antenne) wat een groot verschil kan maken. De versterking is hoger dan het verlies op de 5m kabel.

Voor o.a. de BR1 Pro 5G hebben ze sinds kort de Antenna Max gelanceerd. Waarmee je de BR1 Pro 5G buiten kan monteren en dus geen verlies hebt op de Coax. Wat een zeer interessante oplossing is voor n78 (3500Mhz).

Heb de BR1 Pro 5G binnen getest hier, de signaal sterkte en snelheid van de standaard Zyxel NR5307 is hoger dan je met de standaard antennes krijgt met de BR1 Pro 5G. Doordat de antennes in de Zyxel niet omni directionaal zijn, maar juist gericht naar de achterkant van de router.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
BiG-GuY schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:05:
@Theo74
CLF200 is een veelgebruikte kabelsoort, met een 'gemiddeld' verlies. Fabrikanten verkopen het als 'low loss' maar heel erg laag is het niet. Zeker op hogere frequenties zoals 2600Mhz en 3500Mhz is het verlies aanzienlijk.

Wat vooral de beperkende factor van deze antenne zal zijn, is dat de versterking best zwak is en je dus meer verlies op de kabel hebt dan de versterking. Nu kan deze antenne nog steeds prima werken, als je binnen in een zwaar geïsoleerde situatie zou zijn en op deze manier een schoner signaal van buiten kan pakken.

Heb zelfs op 2600Mhz flinke verliezen gezien in signaal sterkte, waardoor de buiten antenne een zwakker signaal pakte dan de kleine sprietantennes binnen die maar 3dBi gain hebben. Is heel erg situatie afhankelijk hoeveel demping het pand zelf heeft.
Mooie bevestiging van wat ik al schreef _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Geheel mee eens @ernstoud zo zie je maar weer dat de demping van coaxkabel de gain van de antenne vaak teniet doet. Iets wat je overigens ook enigzins met Poynting of Panorama antennes kunt hebben, al hebben die vaak niet meer dan 2 meter coaxkabel, mogelijk om de demping te beperken.

@BiG-GuY In dit geval had het plaatsen van een buitenantenne als doel om een beter ontvangst te genereren aangezien de router in een technische ruimte vol andere apparatuur staat, in een afgesloten serverkast.

Overigens is de Stigwize antenne aangesloten op een Draytek 5G router, de Peplink 5G router wordt zonder externe antenne gebruikt en is gekozen vanwege een zeer scherpe aanbieding, zijn professionele bouw en hogere mate van instelmogelijkheden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dit topic aardig doorgelezen, echter zijn er zoveel posts dat ik niet alles kan lezen ;) Dit product is nu al een tijdje op de markt en ik was benieuwd of het nu echt een goed alternatief is voor bijvoorbeeld Ziggo? Ik sta binnenkort vanwege een verbouwing op het punt om wellicht ook dingen anders te doen qua tv/internet. We hebben nu Ziggo en er komt dit jaar ook glasvezel op mijn adres, maar nu is klik en klaar een nog veel voordeliger alternatief dat ik ook in overweging wil nemen. Zijn er mensen die dit al langere tijd als enige internet gebruiken en hoe bevalt het? Geen last van hickups of wegvallen van de verbinding? (aannemende dat je in een gebied woont waar goede dekking zou moeten zijn).
We zijn een gezin met 3 kleine kinderen die vnl. youtube/netflix kijken. Er wordt vooralsnog niet gegamed. En verder werk ik veel thuis. Daar is niet veel snelheid voor nodig, maar wel stabiliteit.

Om van 70 euro naar 20 euro (+ 10 euro nlziet) per maand te gaan vind ik best een goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Palomar schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:22:
Ik heb dit topic aardig doorgelezen, echter zijn er zoveel posts dat ik niet alles kan lezen ;)
...
Zijn er mensen die dit al langere tijd als enige internet gebruiken en hoe bevalt het? Geen last van hickups of wegvallen van de verbinding? (aannemende dat je in een gebied woont waar goede dekking zou moeten zijn).
...
Toch maar even alles lezen, anders wordt het draadje nog langer en moeten anderen nog meer lezen. Terwijl je nu al genoeg reacties kunt lezen waarmee je jouw keuze kan maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit product is nu al een tijdje op de markt en ik was benieuwd of het nu echt een goed alternatief is voor bijvoorbeeld Ziggo?
We zijn een gezin met 3 kleine kinderen die vnl. youtube/netflix kijken. Er wordt vooralsnog niet gegamed. En verder werk ik veel thuis. Daar is niet veel snelheid voor nodig, maar wel stabiliteit.
Korte antwoord: ja, dit is een mogelijk alternatief. Er zit niks in je use case die het tegenhoud (met de noot dat de K&K modem zelf slechte wifi heeft, dus je wilt wel wat andere hardware erbij in je huis). De uitdaging is dat de verbindingkwaliteit zelf afhankelijk is van onvoorspelbare factoren voor een specifieke lokatie, dus niemand kan je het garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:35:
[...]

Toch maar even alles lezen, anders wordt het draadje nog langer en moeten anderen nog meer lezen. Terwijl je nu al genoeg reacties kunt lezen waarmee je jouw keuze kan maken ;)
hehe ok... ;) de eerste tientallen bladzijden gaan over ervaringen van early adopters waarbij het natuurlijk altijd rozengeur en maneschijn is met extreem hogere snelheden dan geadverteerd ;) En de laatste tientallen bladzijden gaan over buitenrouters en coaxkabels om te verlengen.

Maar snap je punt. Wellicht dat ik het ook gewoon maar bestel om het zelf te proberen voor die 2 tientjes per maand ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 29-01-2025 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:39:
[...]

hehe ok... ;) de eerste tientallen bladzijden gaan over ervaringen van early adopters waarbij het natuurlijk altijd rozengeur en maneschijn is met extreem hogere snelheden dan geadverteerd ;) En de laatste tientallen bladzijden gaan over buitenrouters en coaxkabels om te verlengen.

Maar snap je punt. Wellicht dat ik het ook gewoon maar bestel om het zelf te proberen voor die 2 tientjes per maand ;)
En dat laatste is gewoon de beste reactie. Gewoon zelf testen. Niemand hier doet precies hetzelfde als jij.
Voor mij was het alleen maar een test, niet van plan over te stappen, vanwege de TV van ziggo. Maar als je niks bijzonders doet (zoals servers over internet aanbieden, email van de provider), maar alleen maar surft enzovoorts dan is het fantastisch als de verbinding goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Keypunchie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:37:
[...]

[...]

Korte antwoord: ja, dit is een mogelijk alternatief. Er zit niks in je use case die het tegenhoud (met de noot dat de K&K modem zelf slechte wifi heeft, dus je wilt wel wat andere hardware erbij in je huis). De uitdaging is dat de verbindingkwaliteit zelf afhankelijk is van onvoorspelbare factoren voor een specifieke lokatie, dus niemand kan je het garanderen.
ik ben van plan om hem dan op mijn bestaande TPLink Deco's aan te sluiten, die bedraad met elkaar verbonden zijn. Dat werkt nu top.

Enige puntje is dat ik in de nieuwe situatie in mijn huis alle kabels naar de kelder wil hebben (ziggo en glasvezel), zodat de apparatuur daar mooi uit het zicht staat. De Klik en klaar unit kan natuurlijk niet in de kelder worden gezet, dus dan moet ik rekening houden met een utp kabel naar een andere ruimte waar het bereik goed is. Of ik sluit hem aan op 1 van de TP-link deco's die op de bovenverdieping staan (die hebben 2 netwerkpoorten) en dan ben ik er volgens mij ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:44:
[...]

En dat laatste is gewoon de beste reactie. Gewoon zelf testen. Niemand hier doet precies hetzelfde als jij.
Voor mij was het alleen maar een test, niet van plan over te stappen, vanwege de TV van ziggo. Maar als je niks bijzonders doet (zoals servers over internet aanbieden, email van de provider), maar alleen maar surft enzovoorts dan is het fantastisch als de verbinding goed werkt.
Ja, TV van Ziggo vind ik wel een puntje. Heb nu een mediabox next en dan werkt tv kijken gewoon hele goed. Heb vanwege dit experiment al even NLZiet geprobeerd op mijn Android mediabox, maar dat werkt toch allemaal net iets minder flex. Maar als je er dan tegenover zet dat je 40-50 euro per maand bespaart dan kan dat wel een concessie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:44:
[...]Voor mij was het alleen maar een test, niet van plan over te stappen, vanwege de TV van ziggo.
Hoezo? Je kunt internet toch opzeggen, los van Ziggo TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

@Palomar
Gebruik zelf al enkele jaren NLZiet en als ik dan bij m’n ouders zie wat de Ziggo app kan, ben ik toch wel veel blijer met NLZiet.

We kijken zelden live. Je kan veel meer en verder terugkijken en reclames zijn er standaard uitgehaald als je iets terugkijkt van RTL/SBS (tenzij je goedkoopste abo pakt). Al gebruiken we het vooral voor NPO.
Harry720A schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:58:
[...]
De nieuwste MediaBox zonder Coax werkt enkel via IPTV op een Ziggo internetverbinding. Ook de Ziggo app is gelimiteerd in content op een niet Ziggo internetverbinding.

Maar volgens mij gaat het hier ook om een verhuizing.

[ Voor 86% gewijzigd door BiG-GuY op 29-01-2025 11:04 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harry720A schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:58:
[...]
Voor wat ik wil doen/kijken heb ik internet van ziggo nodig:
Met Kabel TV kijk je televisie zonder een ontvanger. Je hebt alleen een kabelaansluiting nodig. Wil je meer uit je tv halen, zoals pauzeren en terugkijken, on demand films of series kijken of extra zenderpakketten zoals TV Zenders Plus of ESPN Compleet? Kies dan voor een Internet en TV pakket of een Alles-in-1 pakket. Je huurt dan ook altijd een digitale ontvanger van Ziggo.

Je kijkt tv via de Ziggo GO app als je Kabel TV of een Alles-in-1 pakket hebt. Wil je wel televisie maar geen internet? Kies dan een van de tv-pakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siira
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zoals anderen aangeven, even proberen om het zeker te weten. Vooropgesteld dat de verbinding tussen het modem en het netwerk goed is, zal het prima werken. Ik heb het zelf als primaire verbinding thuis, terwijl er ook glasvezel ligt (nog). Ik werk erop, kijk er Netflix en YouTube en andere streaming diensten op en ik speel er zelfs spelletjes op via NVidia Geforce Now. Wij zijn een gezin met 2 kinderen op de middelbare school. Ik zit aan ongeveer 900 Mbit/s download en 150 Mbit/s upload.

Pas echter op YMMV, alles valt of staat met een goede verbinding tussen modem en netwerk. Je upload gaat als een baksteen omlaag als je een wat mindere verbinding hebt.
met de noot dat de K&K modem zelf slechte wifi heeft, dus je wilt wel wat andere hardware erbij in je huis
Ook dat is relatief. Ik heb de verhalen ook gelezen, maar ik heb er zelf geen last van.

Ik werk met het NR5307 modem van Odido en daarbij 2 extra wifi punten, ook via Odido. Het modem staat boven op zolder (2e verdieping) met een wifi punt op de eerste verdieping en beneden op de begane grond. Beiden aangesloten via UTP (2.5 Gbit/s). Mijn laptop (Microsoft Surface Laptop 5) staat ook op zolder en ik werk er de hele dag vanuit huis op. Ik heb een netwerkkabel liggen, maar de interne netwerkkaart staat vrijwel altijd uit. Ik ben verbonden via WiFi.

Ik heb Klik en Klaar sinds de dag dat het uit is (ik was de eerste die het modem ophaalde in de winkel in Almere) en heb zonder uitzondering deze verbinding gebruikt sindsdien.

Wat mij is opgevallen wat betreft de WiFi
Soms verbindt mijn laptop met het accesspoint op de eerste verdieping. Het bereik daarvan is iets minder, maar nog steeds zeer stabiel. Bij uit- en inschakelen van de wifi kaart op mijn laptop komt hij steeds terug op het 'verkeerde' accesspoint (ik zou verwachten dat hij met het modem verbind, nog geen 2 meter bij mijn laptop vandaan). Als ik dat negeer (het werkt immers prima, zeker voor Remote Desktop wat ik primair gebruik om te werken), is hij enkele uren later toch terug op het modem. In zo'n situatie kan ik wel 'roamen' naar de benedenverdieping en terug, maar hij weigert terug op het modem te gaan.

Als ik dat wil forceren, is een herstart van het modem (alleen het modem, niet de wifi punten, al heb ik geen idee of die niet ook herstarten als de master even weg is geweest) voldoende.

Mijn vermoeden is dat er iets mis gaat in de administratie in het modem en dan specifiek 802.11k, 802.11v en 802.11r protocollen. Ik las namelijk ook dat de eerste firmware iets te graag naar 2.4 GHz 'stuurde' hetgeen opgelost zou moeten zijn met de huidige firmware. Er komt binnenkort weer nieuwe firmware aan, echter is behalve het bevestigde DDNS er niets bekend over de WiFi implementatie.

Mijn chromecast (4k versie, Google TV) in de woonkamer blijft altijd keurig verbonden met het accesspoint beneden en dat is super stabiel. Evenals de rest van mijn apparaten, al zijn de meeste daarvan niet permanent ingeschakeld.

Tevens heb ik de indruk dat wat oudere WiFi adapters wat moeite hebben, zo wil mijn SuperNote soms niet verbinden op het modem (maar wel op het accesspoint beneden).

Mijn theorie is dan ook dat de mensen die veel last ervaren met de interne WiFi met wat oudere wifi adapters werken die wellicht de 802.11k/v en/of 802.11r niet (voldoende) ondersteunen.

Neemt niet weg dat het wel een probleem is voor sommigen, ik wil alleen maar aangeven dat het ook weer niet zo is dat het echt altijd een probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:09:
[...]Voor wat ik wil doen/kijken heb ik internet van ziggo nodig:[...]
Dan ben ik blij dat ik nog coax heb. Eerder al een poging gedaan Ziggo internet op te zeggen en TV te behouden.
Ze hebben er toen zo'n zooitje van gemaakt, toen maar opzegging geannuleerd. Binnenkort maar weer eens proberen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

[ Voor 3% gewijzigd door Harry720A op 29-01-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harry720A schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:15:
[...]
Dan ben ik blij dat ik nog coax heb. ...
Live TV kijk ik over coax. Voor niet live is internet van ziggo nodig. De next box vereist (daarom) een ziggo internet verbinding. Geen extra ziggo zender pakketten zonder ziggo internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21
Ik ga denk ik ook maar eens deze bestellen. Betaal nu ruim €55 per maand aan Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Ik heb dit topic aardig doorgelezen, echter zijn er zoveel posts dat ik niet alles kan lezen ;) Dit product is nu al een tijdje op de markt en ik was benieuwd of het nu echt een goed alternatief is voor bijvoorbeeld Ziggo? Ik sta binnenkort vanwege een verbouwing op het punt om wellicht ook dingen anders te doen qua tv/internet. We hebben nu Ziggo en er komt dit jaar ook glasvezel op mijn adres, maar nu is klik en klaar een nog veel voordeliger alternatief dat ik ook in overweging wil nemen. Zijn er mensen die dit al langere tijd als enige internet gebruiken en hoe bevalt het? Geen last van hickups of wegvallen van de verbinding? (aannemende dat je in een gebied woont waar goede dekking zou moeten zijn).

Om van 70 euro naar 20 euro (+ 10 euro nlziet) per maand te gaan vind ik best een goede deal.
Kan je weinig van zeggen
Questie van uitproberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud

Jij wil niet wat tijd spenderen om middels de zoekfunctie (zoek eens op Ziggo!) een antwoord te krijgen op vragen die al meerdere keren beantwoord zijn, maar vraagt wel dat iemand anders tijd spendeert aan hier antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
BiG-GuY schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:00:
@Palomar
Gebruik zelf al enkele jaren NLZiet en als ik dan bij m’n ouders zie wat de Ziggo app kan, ben ik toch wel veel blijer met NLZiet.

We kijken zelden live. Je kan veel meer en verder terugkijken en reclames zijn er standaard uitgehaald als je iets terugkijkt van RTL/SBS (tenzij je goedkoopste abo pakt). Al gebruiken we het vooral voor NPO.
het is misschien een 'switch van mindset' ;) Wat ik bij NLZiet meteen miste is een snelknop naar de tv gids (kan alleen vanuit het hoofdmenu, niet tijdens het kijken) , naar boven/beneden scrollen om snel door de zender te navigeren (kan alleen als je met een paar klikken naar beneden op het zenderlogootje klikt) en zappen met naar links en rechts gaat een beetje haperend.
Dit zijn de dingen die ik het meest gebruik bij tv kijken/zappen. Al zal het ook een kwestie van gewenning zijn.

Beetje offtopic verder dit, excuus, maar ook niet helemaal. Want voor integraal Nederlandse zenders tv kijken is eigenlijk geen ander alternatief dan NLZiet. Dus als je tv wilt blijven kijken bij overstappen naar Klik en Klaar zit je eigenlijk vast aan NLZiet en dan moet dit wel worden meegenomen. Snap eigenlijk niet waarom Odido niet hun eigen tv app of mediabox beschikbaar maakt bij dit product, want die kun je bij andere producten wel kiezen (al heb ik geen ervaring daarmee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:22
Palomar schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Beetje offtopic verder dit, excuus, maar ook niet helemaal. Want voor integraal Nederlandse zenders tv kijken is eigenlijk geen ander alternatief dan NLZiet. Dus als je tv wilt blijven kijken bij overstappen naar Klik en Klaar zit je eigenlijk vast aan NLZiet en dan moet dit wel worden meegenomen. Snap eigenlijk niet waarom Odido niet hun eigen tv app of mediabox beschikbaar maakt bij dit product, want die kun je bij andere producten wel kiezen (al heb ik geen ervaring daarmee)
Nee hoor, kan ook met Canal+(https://www.canalplus.nl/) inclusief alle ESPN zenders. Er zijn wel een aantal gebruikers die klachten hebben over de BBC: Sophomore in "[Ervaringen / Discussie] Canal+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:22

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

peptalk schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Nee hoor, kan ook met Canal+(https://www.canalplus.nl/) inclusief alle ESPN zenders. Er zijn wel een aantal gebruikers die klachten hebben over de BBC: Sophomore in "[Ervaringen / Discussie] Canal+"
Als NPO 1/2/3 voldoende is heb je ook geen abo nodig en kun je dit zien via internet en bijvoorbeeld casten naar je tv of via apps die voor vele tv's en media streamers beschikbaar zijn.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Laatst online: 08:10
Oftewel: Vooropgesteld dat je een goede verbinding hebt met de dichtstbijzijnde mast en €23 per maand voor kabel TV van Ziggo prima vindt, is Klik&Klaar gewoon een goed alternatief voor Internet+TV.

Ik heb geen enkel probleem met de WiFi maar dat is vooral mbt de stabiliteit, zit met mijn apparaten max 1m van de modem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Voor 1,2,3 (en de lokale zender) heb ik in het verleden een antenne van 20 piek op de kop getikt en gebruik ik het gratis Digitenne (DVB-T2) signaal…

[ Voor 8% gewijzigd door Keypunchie op 29-01-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-06 12:17
Ik heb een overstap vraag van Ziggo naar Odido. Het gaat over de gewenste aansluitdatum. Als ik nu alles invul dan zie ik automatisch 28/2/2025 staan. Klopt dit dan?
Kan je Ziggo dan einde vd maand opzeggen en gaat dat dan direct in? Of moet ik het zo lezen, 28/2 is opzegdatum dan heb ik tot en met maart nog Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ambe schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:25:
Ik heb een overstap vraag van Ziggo naar Odido. Het gaat over de gewenste aansluitdatum. Als ik nu alles invul dan zie ik automatisch 28/2/2025 staan. Klopt dit dan?
Kan je Ziggo dan einde vd maand opzeggen en gaat dat dan direct in? Of moet ik het zo lezen, 28/2 is opzegdatum dan heb ik tot en met maart nog Ziggo?
Als je contractvrij bent bij Ziggo, hanteren ze normaal een maand opzegtermijn vanaf het moment dat je de opzegging indient.

Je kan dit het beste bevestigen via Ziggo zelf.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
BiG-GuY schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:29:
[...]

Als je contractvrij bent bij Ziggo, hanteren ze normaal een maand opzegtermijn vanaf het moment dat je de opzegging indient.

Je kan dit het beste bevestigen via Ziggo zelf.
Zonet gekeken en is maandelijks aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Ambe schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:34:
[...]Zonet gekeken en is maandelijks aanpasbaar.
Opzegbaar bedoel je. Zeg je bijv. op de 10e van de maand op, dan ben je er op de 10e van de maand erop ervan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:58
Harry720A schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:15:
[...]
Dan ben ik blij dat ik nog coax heb. Eerder al een poging gedaan Ziggo internet op te zeggen en TV te behouden.
Ze hebben er toen zo'n zooitje van gemaakt, toen maar opzegging geannuleerd. Binnenkort maar weer eens proberen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Heb sinds 1 nov K&K.
Opzeggen bij Ziggo 1 maand later ging prima, zonder enig probleem.
Na 3 weken een buitenmodem NR7302 aangeschaft en dat werkt tot op heden nog steeds meer dan uitstekend met vrij constante down/up van c.a.600 en c.a. 135.
Over 2 maanden komt KPN glasvezel ter beschikking en ben nog aan het wikken en wegen of ik dat ga nemen.
Zo ja dan puur vanwege de hogere upload (1Gbps/1Gbps) vanwege het thuiswerken en grotere bestanden uploaden naast mijn eigen backup in de cloud.
Kan zijn dat dan K&K mijn fallback verbinding wordt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miglow
snah001 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Heb sinds 1 nov K&K.
Na 3 weken een buitenmodem NR7302 aangeschaft en dat werkt tot op heden nog steeds meer dan uitstekend met vrij constante down/up van c.a.600 en c.a. 135.
Over 2 maanden komt KPN glasvezel ter beschikking en ben nog aan het wikken en wegen of ik dat ga nemen.
Zo ja dan puur vanwege de hogere upload (1Gbps/1Gbps) vanwege het thuiswerken en grotere bestanden uploaden naast mijn eigen backup in de cloud.
135Mbit upload is niet ineens traag he? Het is al sneller dan gemiddeld en sneller dan Ziggo aan kan bieden überhaupt. En dat voor €20/€25 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
Harry720A schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:31:
[...]
Opzegbaar bedoel je. Zeg je bijv. op de 10e van de maand op, dan ben je er op de 10e van de maand erop ervan af.
Dank je wel voor de uitleg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Miglow schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:52:
[...]

135Mbit upload is niet ineens traag he? Het is al sneller dan gemiddeld en sneller dan Ziggo aan kan bieden überhaupt. En dat voor €20/€25 per maand.
idd, mijn 'goedkope' ziggo abo dat 60+ euro per maand kost heeft maar 30Mbit upload. Als ik nu met mijn Ben (Odido) telefoon op een gustige plek tov de zendmast op de bovenverdieping bij een raam ga staan haal ik 400Mbit down en 46Mbit upload. Echter is dat vanuit het abonnement geknepen denk ik. Ik heb inmiddels een K&K besteld en die zou ergens volgende week geleverd moeten worden. Ben heel benieuwd wat de snelheid dan zal zijn.

Al ben ik ook wel tevreden met een minder hoge snelheid. Ik heb tijden lang een Gigabit abo gehad van Ziggo, maar we gebruikten eigenlijk nooit die hoge snelheid. Daarom terug gegaan naar het 200Mbit abo, omdat dat best wel wat euro's scheelt per maand. Nooit enig moment gemerkt dat het langzamer is. Ook toen ik onlangs een Xbox heb gekocht was ik bang dat het downloaden van games/updates erg lang gaat duren, echter doet ie dat gewoon 's nachts op de achtergrond, dus geen issue.

Ben wel benieuwd hoe lang deze dienst aangeboden blijft worden voor (in mijn geval met combinatiekorting) 20 euro per maand ;) Omdat het maandelijks opzegbaar is kunnen ze natuurlijk ook per maand de prijs opeens verdubbelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 30-01-2025 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:13:
...
Ben wel benieuwd hoe lang deze dienst aangeboden blijft worden voor (in mijn geval met combinatiekorting) 20 euro per maand ;) Omdat het maandelijks opzegbaar is kunnen ze natuurlijk ook per maand de prijs opeens verdubbelen.
Ja, dat zouden ze kunnen. Ik meen mij echter te herinneren dat ze bij de introductie hebben verklaard dat de prijs ook in de toekomst (zo) laag zal zijn. Bescheiden verhogingen, en inflatiecorrecties uitgesloten denk ik dan. Gewoon een goedkope internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Ik meen mij echter te herinneren dat ze bij de introductie hebben verklaard dat de prijs ook in de toekomst (zo) laag zal zijn.
Zou ik ook zeggen, maar kun je geen enkel recht aan ontlenen.

Als het echt een groot success is, dan zullen we prijsdifferentiatie op snellheid gaan zien, denk ik. Voor nu is het goed en goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Keypunchie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:36:
[...]
Zou ik ook zeggen, maar kun je geen enkel recht aan ontlenen.

Als het echt een groot success is, dan zullen we prijsdifferentiatie op snelheid gaan zien, denk ik. Voor nu is het goed en goedkoop.
Als succes wordt bepaald door hoeveel klanten er zijn vergeleken met wat ze verwachtten bij de introductie, dan is het groot succes (los van de ervaringen van de klanten). Volgens de medewerker die ik laatst sprak hadden ze initieel een voorraad van 500 of 700 modems. Er waren echter snel duizenden aanmeldingen.

Ik verwacht niet dat ze gaan differentiëren op snelheid. Dat geeft namelijk verwachtingen en automatisch teleurstellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

W1ck1e schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Als succes wordt bepaald door hoeveel klanten er zijn vergeleken met wat ze verwachtten bij de introductie, dan is het groot succes (los van de ervaringen van de klanten). Volgens de medewerker die ik laatst sprak hadden ze initieel een voorraad van 500 of 700 modems. Er waren echter snel duizenden aanmeldingen.

Ik verwacht niet dat ze gaan differentiëren op snelheid. Dat geeft namelijk verwachtingen en automatisch teleurstellingen.
Ik vind het mooi dat Odido Klik&Klaar in de markt heeft gezet. Wat de toekomst gaat brengen is lastig te voorspellen. Reken er maar op dat er met argusogen door concurrenten naar Klik&Klaar wordt gekeken. Zeker als het een exodus aan vertrekkende klanten richting K&K veroorzaakt. Wie weet gaan andere providers daardoor ook initiatieven ontplooien voor een goedkopere verbinding. Hoe dan ook een goede ontwikkeling waar ik als consument blij mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het valt en staat wmb ook hoe stabiel het is. Ik zit een paar honderd meter van een Odido mast en volgens het kaartje is 5G op mijn adres razendsnel. Het raam van mijn werkkamer kijkt ongeveer uit op de GSM-mast. Zitten zelfs geen hoge gebouwen tussen. Zou dus perfect moeten zijn. Als ik de K&K heb ga ik gewoon eerst een tijdje testen op mijn werklaptop. Heb regelmatig langere Teams-vergaderingen of VPN's/RDP's die de hele dag open staan. Als ik dan opeens merk dat die haperen of vaker wegvallen dan weet ik niet of ik het blijf houden. Het moet wel echt goed werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:23

mwa

Palomar schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:22:
Het valt en staat wmb ook hoe stabiel het is. Ik zit een paar honderd meter van een Odido mast en volgens het kaartje is 5G op mijn adres razendsnel. Het raam van mijn werkkamer kijkt ongeveer uit op de GSM-mast. Zitten zelfs geen hoge gebouwen tussen. Zou dus perfect moeten zijn. Als ik de K&K heb ga ik gewoon eerst een tijdje testen op mijn werklaptop. Heb regelmatig langere Teams-vergaderingen of VPN's/RDP's die de hele dag open staan. Als ik dan opeens merk dat die haperen of vaker wegvallen dan weet ik niet of ik het blijf houden. Het moet wel echt goed werken.
Ik werk sinds dag 1 dat K&K gelanceerd is remote op de verbinding. Tot nu toe geen issues gehad, gaat allemaal als een trein (900/130, 17ms gemiddeld). Ik kijk niet uit op een mast, en heb het modem op een geïsoleerde zolder staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 13:16
W1ck1e schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Ze maken nu ook actief reclame op radio/tv en socials. Is maar even de vraag hoe groot de toeloop gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mwa schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Ik werk sinds dag 1 dat K&K gelanceerd is remote op de verbinding. Tot nu toe geen issues gehad, gaat allemaal als een trein (900/130, 17ms gemiddeld). Ik kijk niet uit op een mast, en heb het modem op een geïsoleerde zolder staan.
Helemaal eens. Op een slechte dag of moment zakt het terug naar 100/60, maar dat is nog steeds ruim voldoende om alles te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 14:41

franssie

Save the albatross

krakendmodem schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:33:
[...]

Ze maken nu ook actief reclame op radio/tv en socials. Is maar even de vraag hoe groot de toeloop gaat zijn.
Je ziet dat vaker bij bedrijven die binnenkort naar de beurs gaan. Dan moeten de cijfertjes opgepoetst worden (aantal klanten /marktaandeel is een belangrijk cijfer)
https://mena.nl/artikel/o...p-bij-beursgang-dit-jaar/

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• halveBelg
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-01 11:48
kielkiel schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:46:
Ik zat net de K&K dekkingskaart te bekijken en het viel me op dat de verwachte snelheden niet meer genoemd worden. Er staat alleen nog basis, plus, snel en razendsnel met toelichting. Opvallend?!
Verrek, nu je het zegt! Bij mij - groot buitengebied met nauwelijks bebouwing - is het van paars naar groen verschoten (plots 2 blokjes groen in de zee van paars). Nooit reactie gehad op klachten dat paars eig. oranje was, maar blijkbaar wel "verwerkt" ;-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:12
snah001 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Heb sinds 1 nov K&K.
Bij het thuiswerken is meestal snelheid van vpn beperkende factor. Upload max van vpn is meestal lager dan van internetverbinding. Dit is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-06 14:48
halveBelg schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Verrek, nu je het zegt! Bij mij - groot buitengebied met nauwelijks bebouwing - is het van paars naar groen verschoten (plots 2 blokjes groen in de zee van paars). Nooit reactie gehad op klachten dat paars eig. oranje was, maar blijkbaar wel "verwerkt" ;-) .
https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar na het invullen van je postcode krijg je wel snelheden te zien. Op mijn adres staat er 216 Mbit/s download en tot 26 Mbit/s upload, maar gaat een stuk sneller :P

[ Voor 8% gewijzigd door kadir76 op 30-01-2025 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
kadir76 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:26:
[...]https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar na het invullen van je postcode krijg je wel snelheden te zien.
Geluk gehad, K&K op mijn adres nu niet (meer) verkrijgbaar. Vanaf introductie reeds in gebruik. Geen geweldige prestaties, maar wel redelijk te doen.
Verder:
Klik&Klaar Internet is niet beschikbaar op je adres. Gelukkig kun je wel supersnel Glasvezel bestellen.
Wat onjuist is. Glasvezel is in voorbereiding, maar nog niet leverbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Harry720A op 30-01-2025 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar na het invullen van je postcode krijg je wel snelheden te zien. Op mijn adres staat er 216 Mbit/s download en tot 26 Mbit/s upload, maar gaat een stuk sneller :P
Op mijn adres staat tot 26 Mbit /s down 1 up Mbit/s.
In werkelijkheid is het 500+ down en 130 up.
Aardig groot verschil

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bergenfietsen schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Op mijn adres staat tot 26 Mbit /s down 1 up Mbit/s.
In werkelijkheid is het 500+ down en 130 up.
Aardig groot verschil
Ik heb ook een verschil, maar niet zo extreem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/henrSLqHK-CHIVe9mK1h5SYAaOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bcBkfN6I5QybsmxvyBjn2XnS.png?f=fotoalbum_large

Toen ik de verbinding nog had haalde ik 600 tot 900 Mbit down en ook meer up

Tenzij ze aan de knoppen hebben gedraaid zou ik nog steeds mijn ervaring verwachten.

Dus neem die postcode check maar met een korrel zout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:39
W1ck1e schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:46:
[...]

Ik heb ook een verschil, maar niet zo extreem.

[Afbeelding]

Toen ik de verbinding nog had haalde ik 600 tot 900 Mbit down en ook meer up

Tenzij ze aan de knoppen hebben gedraaid zou ik nog steeds mijn ervaring verwachten.

Dus neem die postcode check maar met een korrel zout.
Hier is de verwachting 13 down 1 up maar haal met een eigen router hier 280 down en 35 up. Dus lijkt inderdaar nogal laag ingeschat, maar mischien juist om klachten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Roy Tollenaar schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:50:
[...]Hier is de verwachting 13 down 1 up maar haal met een eigen router hier 280 down en 35 up. Dus lijkt inderdaar nogal laag ingeschat, maar mischien juist om klachten te voorkomen.
Broddelwerk, geërfd van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Oh handig. Op mijn adres is inderdaad Odido Glasvezel actief, die gebruik ik namelijk als primaire verbinding met 2/2Gbps XGS-PON.

Nu zegt de postcode check voor mij:
Klik&Klaar Internet is niet beschikbaar op je adres. Gelukkig kun je wel supersnel Glasvezel bestellen.

Dus ze zijn wel gaan limiteren wie het kan afnemen. Denk dat ze onderschat hebben hoeveel mensen het zouden afsluiten en dat er niet ook mensen met een glasvezel aansluiting zouden overstappen.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 30-01-2025 16:11 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
BiG-GuY schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:07:
Dus ze zijn wel gaan limiteren wie het kan afnemen. Denk dat ze onderschat hebben hoeveel mensen het zouden afsluiten en dat er niet ook mensen met een glasvezel aansluiting zouden overstappen.
Dat is dan weer niet handig voor bijv. vrachtwagenchauffeurs of vakantiegangers die het product op een heel andere plek gebruiken dan op hun huisadres. Altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh handig. Op mijn adres is inderdaad Odido Glasvezel actief, die gebruik ik namelijk als primaire verbinding met 2/2Gbps XGS-PON.

Ik heb niet doorgeklikt na het invoeren van mijn postcode en huisnummer. Maar het lijkt er op dat ik beide kan kiezen. Glasvezel & Klik&Klaar. De delta glasvezel ligt tot in de meterkast (kelder) en is afgemonteerd op zo'n kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Harry720A schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:19:
[...]
Dat is dan weer niet handig voor bijv. vrachtwagenchauffeurs of vakantiegangers die het product op een heel andere plek gebruiken dan op hun huisadres. Altijd wat.
Ja klopt. Misschien dat je het telefonisch nog steeds kan bestellen, alleen niet via de website. Ook gecheckt bij mn buren, waarvan ik weet dat de ene op Ziggo zit en de andere op Odido glas. Bij beide adressen kan ik geen K&K meer afsluiten via de site.

Ook als ik in mijn account kijk, kan ik geen nieuwe Klik&Klaar bestellen via die weg.

Had wel via onze zakelijke accountmanager gehoord dat ze bezig zijn met een Zakelijke variant van Klik&Klaar. Dus ben benieuwd wanneer dat gaat komen en met welke voorwaarden/prijzen.

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 30-01-2025 16:28 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
BiG-GuY schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Ja klopt. Misschien dat je het telefonisch nog steeds kan bestellen, alleen niet via de website. Ook gecheckt bij mn buren, waarvan ik weet dat de ene op Ziggo zit en de andere op Odido glas. Bij beide adressen kan ik geen K&K meer afsluiten via de site.

Ook als ik in mijn account kijk, kan ik geen nieuwe Klik&Klaar bestellen via die weg.

Had wel via onze zakelijke accountmanager gehoord dat ze bezig zijn met een Zakelijke variant van Klik&Klaar. Dus ben benieuwd wanneer dat gaat komen en met welke voorwaarden/prijzen.
kan je niet een ander adres gebruiken en dan een ander leveradres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Even gecheckt bij mn ouders thuis, daar is glasvezel aanwezig tot de stoep, maar nooit naar binnen aangelegd. Ze zitten nu nog op Ziggo, omdat ze nog wel de TV dienst en vaste telefoon wilden houden...
Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk met een verwachte snelheid tot 300 Mbit/s download en tot 63 Mbit/s upload.
Nu heb ik daar de download getest op mijn telefoon en was er 950-1050Mbps download beschikbaar.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online

Ik zag van de week ook al zoiets voorbij komen, echter is het niet consistent. Mijn vader heeft bijvoorbeeld ook Odido Glas, maar als ik zijn adres ingeef, is K&K gewoon beschikbaar. Ik vraag me af of het misschien gewoon een fout is in de nieuwe postcodechecker / dekkingskaart. Wat geeft de dekkingskaart op jouw adres?

Bij mij is het "Plus" evenals bij mijn vader. Overigens is volgens de dekkingskaart de optie Basis, Plus, Snel en Razendsnel mogelijk. Ik zit dus in "Plus" volgens de kaart, maar heb bijna een gigabit download en 150 Mb/s upload. Beter zo dan andersom wellicht, echter heb ik zo mijn twijfels bij de dekkingskaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:31
Inmiddels een tijdje K&K in gebruik. Over het algemeen tevreden, ping varieert sterk en snelheid zakt in de avond wel in tot enkele tientallen Mbit's down en up maar blijft werkbaar voor browsen, mailen en basic streaming. Overdag zo'n 500Mbit down en 50Mbit up op een locatie waar 300/20 max wordt afgegeven door T-mobile. TV van KPN werkt er niet echt lekker op, maar dat valt op te lossen met account sharing van NLZiet. Het K&K modem is voor de bestaande router gezet, WiFI ervan uitgeschakeld. Always-on VPN werkt prima achter het meegeleverde modem, mits alles erna in DMZ modus staat. Enige nadelen tot nu toe zijn de herstarts die het modem wel eens doet, de merkbare vertraging met Geforce Now(schiet vaker mis in shooter) en het feit dat de snelheid dusdanig fluctueert dat ik geen harde QoS in kan stellen voor streaming en VoIP. Opzegging van de huidige vaste aanbieder loopt maar is nog te annuleren. Als K&K het zo blijft doen laat ik de opzegging doorlopen en wacht ik wel weer met vast internet tot een of andere hoge nieuwe klantkorting met Black Friday 2025 of iets dergelijks. Voor €20,00 met 500Mbit/50Mbit max in plaats van €46,00 voor 100Mbit/30Mbit max ga ik niet klagen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 30-01-2025 16:49 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 10:25

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

BiG-GuY schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:36:
Even gecheckt bij mn ouders thuis, daar is glasvezel aanwezig tot de stoep, maar nooit naar binnen aangelegd. Ze zitten nu nog op Ziggo, omdat ze nog wel de TV dienst en vaste telefoon wilden houden...

[...]

Nu heb ik daar de download getest op mijn telefoon en was er 950-1050Mbps download beschikbaar.
Hier geeft de dekkingskaart aan dat ik in de Basis
De snelheid die je op dit adres kan halen ligt tussen de 5 Mbit/s en 50
Ik zit op 400+ download en 50+ in de upload en dat in een zwaar geïsoleerde woning, het kaartje klopt dus niet helemaal van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
pribo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:50:
[...]
… het kaartje klopt dus helemaal niet van Odido.
Ik heb het verbeterd voor je ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
BiG-GuY schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:36:
Ze zitten nu nog op Ziggo, omdat ze nog wel de TV dienst en vaste telefoon wilden houden...[...]
Volgens mij kunnen ze TV bij Ziggo blijven kijken en de vaste telefoon kunnen ze met nummerbehoud onderbrengen bij bijv..CheapConnect (Is prepaid.). Internetbellen doen ze denk ik nu ook al. :)
Maar soms moet je oude bomen niet verplaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Harry720A op 30-01-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

vorige week ook maar eens klik en klaar besteld. ik was al tele2 klant, maar om de een of vage reden moest ik een nederlands bankrekeningnummer doorgeven. Ipv gewoon een incasso van mn spaanse bankrekening. (openbank)

met een omweg en via de klantenservice toch weten te regelen,en vandaag het installatiepakket binnengekregen.

Helaas ben ik een meer dan een uur lang bezig om het werkend te krijgen. Toen ik de modem aansloot filpte mijn thuisnetwerk, lag mn normale accespoint offline, geen internet meer.

Dus dan maar netwerkt weer ontkoppeld, kabel direct vanaf mn pc een kabel erin gedaan en via het beheermenu het wachtwoord en het subnet gewijzigd.

Want het ik had twee routers in hetzelfde subnet zitten.
dus weer via de wifi geprobeerd te wijzigen, ging niet was het subnet daarna toch weer niet goed te zijn, dus proberen in te loggen. fout wachtwoord, modem gereset. Na een reboot stond nog steeds het verkeerde subnet erin, dus weer gereset. Had ik weer geen toegang tot de odido modem. ( want Ik zat ik weer op het verkeerde wifi netwerk)

En nu heb ik wel draadloos internet via mn eigen accespoint + klik en klaar, maar mn server heeft geen toegang en ik kan via ssh zien dat de server de odido router wel kan pingen)

Dit is vaag maar ik ga eerst maar eens een hapje eten of een help topic starten. want dit werkt voor geen ******

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Harry720A schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:48:
[...]
Volgens mij kunnen ze TV bij Ziggo blijven kijken en de vaste telefoon kunnen ze met nummerbehoud onderbrengen bij bijv..CheapConnect (Is prepaid.). Internetbellen doen ze denk ik nu ook al. :)
Maar soms moet je oude bomen niet verplaatsen.
I know. Voor telefonie zijn genoeg opties, maar voegt niks toe als ze voor de specifieke TV dienst aan Ziggo vastzitten.

Het is dat ze bepaalde zenders willen die NLZiet niet heeft, anders had ik ze al lang kunnen omzetten.

Ze gebruiken Ziggo nu ook via de Chromecast met GoogleTV. Dat was al een hele stap, maar doordat het nog wel een Ziggo internetverbinding is, krijg je wel het volledige zenderaanbod, wat niet zo is via een andere internetverbinding.

Zo blijf je natuurlijk gebonden aan Ziggo.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
mrc4nl schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:42:
vorige week ook maar eens klik en klaar besteld. ik was al tele2 klant, maar om de een of vage reden moest ik een nederlands bankrekeningnummer doorgeven. Ipv gewoon een incasso van mn spaanse bankrekening. (openbank)

met een omweg en via de klantenservice toch weten te regelen,en vandaag het installatiepakket binnengekregen.

Helaas ben ik een meer dan een uur lang bezig om het werkend te krijgen. Toen ik de modem aansloot filpte mijn thuisnetwerk, lag mn normale accespoint offline, geen internet meer.

Dus dan maar netwerkt weer ontkoppeld, kabel direct vanaf mn pc een kabel erin gedaan en via het beheermenu het wachtwoord en het subnet gewijzigd.

Want het ik had twee routers in hetzelfde subnet zitten.
dus weer via de wifi geprobeerd te wijzigen, ging niet was het subnet daarna toch weer niet goed te zijn, dus proberen in te loggen. fout wachtwoord, modem gereset. Na een reboot stond nog steeds het verkeerde subnet erin, dus weer gereset. Had ik weer geen toegang tot de odido modem. ( want Ik zat ik weer op het verkeerde wifi netwerk)

En nu heb ik wel draadloos internet via mn eigen accespoint + klik en klaar, maar mn server heeft geen toegang en ik kan via ssh zien dat de server de odido router wel kan pingen)

Dit is vaag maar ik ga eerst maar eens een hapje eten of een help topic starten. want dit werkt voor geen ******
Heb je in je netwerk nog een gateway naar internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 14:41

franssie

Save the albatross

@BiG-GuY Voor TV zappen, met lekker Coax in de TV, heeft Ziggo nog een USP. Digitenne is een redelijke tweede met een CI kaart.

En dan is er heel lang niets echt gebruiksvriendelijks. NL ziet en Canaldigitaal missen beide wel zenders die je zo nu en dan zou willen zien.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ernstoud schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:04:
[...]

Heb je in je netwerk nog een gateway naar internet?
nee er is er maar eentje, ik heb de oude gateway[teltonica 4g] verwijderd en de odido 5g router ervoor in de plaats gezet. wel grappig, toen ik de oude gateway[192.168.2.1] vanaf mijn server wil de pingen kreeg ik
From 192.168.1.1 icmp_seq=2 Redirect Host(New nexthop: 192.168.1.10)
vreemd want dit moet niet 192.168.1.10 maar 192.168.10.1 zijn.
vandaar net mn edgerouter reboot gegeven en nu hebben zowel mn laptop als mn server geen toegang meer tot internet :S

Edit. ik heb voor de nu de oude teltonica weer teruggeplaatst. mn server en mn laptop hebben nu weer internet. Dat klik en klaar ding is dubieus. lijkt wel alsof ik vanaf de wan poort niet op het internet kom. en soms weer wel.?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gEDheQyBlXdM9ZDl9IlOTadZK8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Twj2wgkLGJvsgDzGlsCcnT9v.gif?f=user_large

zal later op de avond dit uitzoeken en mn eigen topic aanmaken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Mi doet de router niets verkeerd, want dhcp en verbinding met het internet. Server niet toevallig een eigen configuratie gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:50
Dat is lachen, die check.
Ik haal daar (zie mijn eerdere posts) ongeveer 600 Mbit met waardeloze upload ;).
Maar volgens de site:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UrVz6TV5Ld0vWLhvteRdyu68es=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YmbLEmZTHZg3FRpBi1wLJxuS.png?f=user_large

En mijn 'Klik en Klaar' staat geregistreerd op mijn eigen adres in de regio Hoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
LooneyTunes schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:20:
[...]

Dat is lachen, die check.
Ik haal daar (zie mijn eerdere posts) ongeveer 600 Mbit met waardeloze upload ;).
Maar volgens de site:
[Afbeelding]

En mijn 'Klik en Klaar' staat geregistreerd op mijn eigen adres in de regio Hoorn.
Kies een ander adres
Haal het daar op
Gebruik je eigen factuur adres en account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:50
boyette schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:49:
Kies een ander adres
Haal het daar op
Bij de buren op nummer 4 krijg ik dit: (scheelt ~ 15 meter)

Dit is beschikbaar op je adres: Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk met een verwachte snelheid tot 117 Mbit/s download en tot 21 Mbit/s upload.

De buren op nummer 7 hebben ook geen K&K mogelijkheden en bij nummer 8 (~35 meter de andere kant op) is er weer verbinding.
Dit is beschikbaar op je adres: Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk met een verwachte snelheid tot 144 Mbit/s download en tot 21 Mbit/s upload.

Nummers 6 en 7 (5 bestaat niet) liggen blijkbaar in een blinde vlek. :+
Gebruik je eigen factuur adres en account
Dat ligt hemelsbreed ~20 kilometer er van af.
Zal dus niet veel zeggen over de snelheden op het eerste adres. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door LooneyTunes op 31-01-2025 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

De oude 4g router losgekoppeld de lan kabel in de Odido modem gestopt, alles werkt.Klik en klaar. Maar waarom ik nou eerst zoveel problemen had, ben de avond allen maar weggeweest. Heb niets aan instellingen veranderd. 🤷🏻‍♂️

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
mrc4nl schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 22:21:
De oude 4g router losgekoppeld de lan kabel in de Odido modem gestopt, alles werkt.Klik en klaar. Maar waarom ik nou eerst zoveel problemen had, ben de avond allen maar weggeweest. Heb niets aan instellingen veranderd. 🤷🏻‍♂️
Wellicht een lease verlopen en heeft de DHCP server nu gezorgd voor een refresh van alle IP adressen in je LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-06 09:20

Zak

Sinds een week ook klik en klaar in gebruik in een tijdelijk kantoor. Vandaag de eerste keer een probleem. Het apparaat leek te herstarten en was een dikke vijf minuten niet bruikbaar. Niet handig tijdens een Teams gesprek. Komt dit vaker voor? Niet echt logs in het apparaat om een oorzaak te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Zak schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:46:
Sinds een week ook klik en klaar in gebruik in een tijdelijk kantoor. Vandaag de eerste keer een probleem. Het apparaat leek te herstarten en was een dikke vijf minuten niet bruikbaar. Niet handig tijdens een Teams gesprek. Komt dit vaker voor? Niet echt logs in het apparaat om een oorzaak te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELjO3BIzWeSqxghLnCvMTdZZzbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dM2nACZBzxxCevzExmGSCY2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Ja dat is normaal

*knip* Denigrerend.

[ Voor 58% gewijzigd door rens-br op 31-01-2025 20:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
boyette schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:25:
[...]

Ja dat is normaal

Is ook geen zakelijk product *knip*

...
"Klik & klaar" is inderdaad geen zakelijk product. Maar in de markt gezet om mensen zonder mogelijkheid een reguliere vaste breedband verbinding te hebben (door locatie of budget) een optie te bieden via 5g, eventueel als alternatief voor xdsl oplossingen. Dat is de doelgroep.

*knip*

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 31-01-2025 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobVI
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-06 23:23
Wellicht handig dit plaatje in de FAQ te plaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiAiIrHnM187VSuTufnPFZuFp9A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fvA08CYXpQ5ldZ5TwuSs9by9.png?f=user_large

Heeft het trouwens zin het Zyxel kastje te draaien richting de verbonden antennemast? Zo ja, wat is de voorkant?

[ Voor 20% gewijzigd door RobVI op 31-01-2025 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobVI schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:27:
Wellicht handig dit plaatje in de FAQ te plaatsen
[Afbeelding]

Heeft het trouwens zin het Zyxel kastje te draaien richting de verbonden antennemast? Zo ja, wat is de voorkant?
Het antwoord op jouw vragen is ook te vinden dit draadje. En dan zie je ook een afbeelding van de ledjes. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@RobVI achterkant (ethernetpoorten) richting de mast, is de algemeen geaccepteerde wijsheid, meen ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:34

Gotez

42

Thuiswerker hier. Nooit een probleem gehad. Sinds dag 1 gebruik gemaakt van K&K. Heb wel mijn eigen wifi erachter hangen. Dus je kunt dit zeker zakelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-06 09:20

Zak

Even voor diegene welke aangeeft dat ik eerst maar de topicstart moet lezen voordat ik een vraag post: Heb ik gedaan en het was geen gevalletje IP lease. 4 tot 5 uur voordat het modem namelijk opnieuw opstartte is deze met een verlengkabel op een ander stopcontact aangesloten. Hierdoor is het dus geen ip lease issue want dat zou alleen na 24 uur (of 8 uur bij werkzaamheden) plaatsvinden volgens de topicstart.

Daarnaast zorgt het veranderen van het ipadres niet voor een complete reset van het apparaat. De uptime volgens het portal was gereset naar 0 toen alles weer up was. Het was dus echt een reset.

En trouwens dit staat op de website van odido: "Snel internet waar je ook woont. Woon of werk je op een plek waar geen goede vaste verbinding of zelfs helemaal geen internetverbinding is? Dat lossen we zo voor je op met een 5G-modem en router ineen."

Internet voor thuis is voor veel mensen inmiddels veel meer dan netflix kijken en facebook scrollen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zak schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:11:
Even voor diegene welke aangeeft dat ik eerst maar de topicstart moet lezen voordat ik een vraag post: Heb ik gedaan en het was geen gevalletje IP lease. 4 tot 5 uur voordat het modem namelijk opnieuw opstartte is deze met een verlengkabel op een ander stopcontact aangesloten. Hierdoor is het dus geen ip lease issue want dat zou alleen na 24 uur (of 8 uur bij werkzaamheden) plaatsvinden volgens de topicstart.
...
De informatie die je nu geeft had je ook in je eerste berichtje hier kunnen plaatsen. Dan had je ook beter geholpen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Zak schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:11:

Daarnaast zorgt het veranderen van het ipadres niet voor een complete reset van het apparaat. De uptime volgens het portal was gereset naar 0 toen alles weer up was. Het was dus echt een reset.

En trouwens dit staat op de website van odido: "Snel internet waar je ook woont. Woon of werk je op een plek waar geen goede vaste verbinding of zelfs helemaal geen internetverbinding is? Dat lossen we zo voor je op met een 5G-modem en router ineen."

Internet voor thuis is voor veel mensen inmiddels veel meer dan netflix kijken en facebook scrollen natuurlijk.
Er is een verschil tussen thuiswerken en zakelijk gebruik. Een prive persoon die thuiswerkt is geen probleem. Uw kant van de verbinding is prive en de kant van de werkgever is zakelijk. K&K is niet in de markt gezet voor zakelijk gebruik. Daar zijn andere en veel betere oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjarino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:47
Ik heb dit 1x gehad in de eerste week dat het modem beschikbaar werd met een firmware update.

Nu dacht ik dat de automatische B9 update ook die week gestopt is en alleen op aanvraag nog plaats vind mocht je de B7 firmware nog hebben en problemen ondervinden. Maar dat zou het kunnen zijn...

De nieuw aangekondige firmware is naar mijn idee nog niet live op dit moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCAC
  • Laatst online: 23-06 20:01
Ik heb een kleine aanvulling op mijn post van afgelopen 1 januari, waarin ik mijn ervaringen deel met de NR7302. Ik haalde toen snelheden van 95 Mbps down en 20 Mbps up, maar ik had nog niet alle combinaties getest. Het blijkt dat het veel sneller kan als ik N28 uitzet en de modem op zijn kop zet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vt96jSDyZl-UBQOLqT0Tn3Md9I4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wYopH6rIbxxFuqQMQXn7oGfF.png?f=user_large

De modem staat binnen achter een raam en door hem op zijn kop te zetten zit de bovenkant achter een houten kozijn en niet achter glas. Het blijkt dat de antennes aan de bovenkant zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3u57-dEUGBs_VMEAAWGSjiH0LjQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zTBDeC5VOX7xQS2eGw7bXvpw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Hier nog steeds op zoek naar de perfecte plek. Binnen wel tevreden. Nooit echt onder de 200 down en 30 up. Echter zou ik nog wel wat extra upload willen.

Eindelijk is het eens droog, dus heb het modem eens op het dak gezet (dakraam open, modem eruit)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EI4JB2cB6P8bvd81VSSNFCq7IsU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a4naOG2YjMXg79f5GTNrekCi.png?f=user_large

Lijkt er meer op. Helaas waar ik binnen ook plaats, ik blijf dan echt last houden van het huis. En ik ben niet zo kundig in klussen dat ik even een gat in het dak maak voor de kabels door te voeren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:44:
Helaas waar ik binnen ook plaats, ik blijf dan echt last houden van het huis.
Afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Cabrio-huis :+ ook een oplossing.

Maar kan waarschijnlijk via het Velux dakraam, via het ventilatierooster naar buiten. De ventilatiestand kan dan niet dicht, maar die hebben we nooit dicht. Dus als eerste stap een prima optie.

Nu nog ff een box regelen en silicagel er in en maar eens een tijdje testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
De vorm van die antennes… hoog frequent voodoo. Hoe bereken je zo’n vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
boyette schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:25:
[...]
Is ook geen zakelijk product
*knip*

*knip*. Goed bedoeld. Maar maak de volgende keer even een TR aan.

*knip*

*knip*

[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 31-01-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCAC
Weet iemand of het mogelijk is om de web interface van de NR7302 te benaderen in IP passthrough mode, zonder deze opnieuw op te starten?

Ik heb af en toe dat mijn DL verdubbelt en mijn UL halveert en ik zou graag live willen zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 21:36
DCAC schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:16:
Weet iemand of het mogelijk is om de web interface van de NR7302 te benaderen in IP passthrough mode,
Staat bij mij in passthrough, url is http://192.168.1.1/login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einar
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-05 07:07
Vandaag mijn K&K ontvangen en succesvol in gebruik genomen.

Het K&K-netwerk zit in de range 192.168.1.xxx met gateway 192.168.1.1. Mijn 'oude' netwerk heeft 168.168.178.xxx met gateway 192.168.178.1
Ik heb begrepen, dat ik een router moet gaan gebruiken om deze netwerken op elkaar aan te sluiten.
Welke router(s) heeft(hebben) de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCAC
Vanaf mijn interne netwerk kom ik dan op mijn eigen router. Deze heeft een extern IP aan de WAN kant: 178.230.*.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Einar schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:37:
Vandaag mijn K&K ontvangen en succesvol in gebruik genomen.

Het K&K-netwerk zit in de range 192.168.1.xxx met gateway 192.168.1.1. Mijn 'oude' netwerk heeft 168.168.178.xxx met gateway 192.168.178.1
Ik heb begrepen, dat ik een router moet gaan gebruiken om deze netwerken op elkaar aan te sluiten.
Welke router(s) heeft(hebben) de voorkeur?
Neen, dat hoeft niet.
Pas de range aan van de ene, aan die van de andere. Pas ook een gateway aan zodat ze niet gelijk zijn. Zet dhcp uit op de verbinding die je NIET wilt gebruiken. Laat hem aan staan op de verbinding die je wel wilt gebruiken. Gebruik vaste ip adressen voor de apparaten die je de andere verbinding wilt laten gebruiken.

Een extra router heb je niet nodig, tenzij je iets wilt doen doen met load balancing of failover. Maar dan heb je een router nodig met mogelijkheid van dual wan. In dat geval hoeft je niets aan te passen mbt ranges en gateways. Ik heb zelf een synology router (rt2600ac). Daarop kan ik een dual wan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 21:36
DCAC schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:48:
[...]
Vanaf mijn interne netwerk kom ik dan op mijn eigen router. Deze heeft een extern IP aan de WAN kant: 178.230.*.*
Ha, mijn Fritzbox staat op 192.168.178.*. Daarom kan ik bij NR7302 komen. Misschien een optie om dat even om te zetten? Ik wist ook niet echt wat ik kon verwachten, had eerst de wifi van de NR7302 aangelaten om hem zo te kunnen beheren. Maar dit werkt bij mij goed. Ook toen de NMR7302 nog in DMZ mode stond.
Na het aanpassen in passthrough mode veranderde het IP adres van de NR7302 naar de 1.1, daarvoor was het volgens mij 0.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat02
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-06 21:45
Ik heb sinds enkele weken K&K voor in het vakantiehuisje. Internet op het park is 10 down en 1 up. Dat is alleen handig voor dingen als het weerstation en de Tapo’s. Eerst anderhalf jaar met een KPN sim only abo in een MR600 gewerkt.
K&K bevalt veel beter. Ik zit op ruim 2km afstand van een mast met redelijk vrij zicht. Ik zit wel laag in een poldertje. De down was naar tevredenheid (400 vaak). De up viel wat tegen. N.a.v. een bericht hier over de plek van de antennes in de door Odido geleverde router besloten om speedtests te doen met de router ondersteboven. Wat bleek? De down blijft ongeveer hetzelfde maar de up is een stukje sneller.
Zijn er meer die hetzelfde (denken te) ondervinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9jUjVnJKB5A1Ob8PeLxfxhu-7w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OV098l6SN6XfkGsvQ8FYUg8i.jpg?f=user_large

De rode pijltjes geven de richting van de router aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Pat02 op 01-02-2025 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@Pat02 Mooie vondst. Dit is een beetje het 'mystieke' stuk van radiotechnologie. Omgevingsinvloeden en antenne-orientatie zijn niet altijd even goed voorspelbaar.

En het mooie is: geen enkele reden om hem *niet* ondersteboven te monteren.

Wel zou ik aanraden om je speed-testen bedraad (of *ook*) bedraad te doen. Dat wil zeggen: je weet nu niet helemaal zeker wat je optimaliseert met de orientatie: is het de Wifi, of de 5G (gezien het getalletje is de 5G het meest waarschijnlijk, hoor).

Aan de andere kant, uiteindelijk is de eindsituatie hoe je hem gebruikt (en dat zal veela via wifi zij) het belangrijkste, maar uit academisch oogpunt nog wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat02
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-06 21:45
Ik kan nu niet bedraad meten. De iPad waarmee gemeten is lag op dezelfde plek op een bureau en op 40cm afstand van de router tijdens de metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 16:30
Mijn Philips tv met Google tv erop heeft de laatste tijd kuren als ik verbonden met Odido k&k. Het duurt erg lang voor dat ik bijvoorbeeld een film kan kijken op Netflix of nlziet. Als ik de netwerk kabel op mijn youfone dsl modem aansluit werkt het als een trein. Is dit herkenbaar?
Pagina: 1 ... 54 ... 76 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.