Dit gebeurt ook met mijn Android mobiel en tablet.RFeXite schreef op maandag 9 december 2024 @ 00:23:
Ik ervaar de laatste tijd regelmatig het probleem op meerdere iPhones dat het internet (kortstondig) uitvalt, maar de iPhones wel verbonden zijn met de WiFi. Als ik op een iPhone dan mijn WiFi uitschakel en weer inschakel, dan is het probleem weer (even) opgelost. Een reset van het modem doet hetzelfde.
Speelt de DHCP server leasetijd hier nog een rol in? Die staat ingesteld op 24 uur. Het probleem kan echter zomaar meerdere keren per dag of zelfs in een uur voorkomen. Of moet ik toch banden en kanalen gaan aanpassen?
Bekabelde apparaten blijven wel werken. Ook krijg sporadisch meldingen van smart home apparaten die kortstondig de verbinding verloren op een willekeurig tijdstip, echter komt dit zelden voor (draaien op 2.4Ghz ), maar 2.4 Ghz in zijn geheel uitschakelen is niet mogelijk. Ook lijkt het probleem vaker voor te komen als de iPhones uit zichzelf naar een ander Mesh punt overschakelen voor een betere verbinding in bijv. een andere ruimte. Het probleem blijft aanwezig als ik de 2 WiFi mesh punten uitschakel en praktisch naast het modem zit en alleen het modem gebruik met Wifi voor de iPhones. De signaalwaardes en omstandigheden in het modem zijn “perfect” volgens Odido.
Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Of mij kan vertellen wat de oorzaak is dat dit probleem zich bij iPhones afspeelt?
Snelheiden zijn ruimschoots in orde als het werkt
Zo net na een week mijn laptop aangezet en die had 1Mbps download verbinding. De laptop staat op dezelfde etage als de router in de kamer ernaast. WiFi op de laptop uitgezet en weer aan, daarna even gewacht, waarna de WiFi snelheid 584Mbps down en 49Mbps up was. Misschien een indicatie voor de DHCP server lease tijd??? (ben niet technisch genoeg.)
Vaste verbinding is altijd goed tussen 280Mbps en 600Mbps van het begin af aan.