[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 43 ... 84 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:42
Qualixo schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:30:
Top.. 5 keer gereset maar helaas. Sim zit er goed in maar komt niet online. Om 12 uur klik gedaan maar nu nog niet klaar en maar de helpdesk aan bellen..
Heb je wel het kleine tray-tje gebruikt ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 13:16
jazeker.. odido gebeld.. sim kaart is niet geactiveerd en kan tot 2 dagen duren..
handmatig activeren kan niet. is een automagisch proces..

dat is niet klik en klaar iig..

[ Voor 20% gewijzigd door Qualixo op 14-12-2024 14:54 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat een heerlijkheid toch weer, net Indiana Jones gekocht en die vliegt gewoon in een klein kwartiertje naar binnen. 120GB, keurig op de snelheid die ik met speedtest haal dus zo'n 700-800Mbs.

Ik hoop dat het zo goed blijft (en er nog e.e.a. aan firmware updates voor het modem komt natuurlijk).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieldedaniel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 23:21
Qualixo schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:30:
Top.. 5 keer gereset maar helaas. Sim zit er goed in maar komt niet online. Om 12 uur klik gedaan maar nu nog niet klaar en maar de helpdesk aan bellen..
Zeggen ze dat de sim wel is geactiveerd?

Heb ik ook gehad, is een fix voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
danieldedaniel schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:49:
[...]

Zeggen ze dat de sim wel is geactiveerd?

Heb ik ook gehad, is een fix voor
Sim is nog niet geactiveerd helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10 15:35
Qualixo schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:51:
[...]

Sim is nog niet geactiveerd helaas
Slordig, neem aan dat je voor die 2 dagen geen internet niet hoeft te betalen.

Als het zo bij mij gaat als bij jouw heb ik tijdens kerst dagen geen vast internet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:43
Qualixo schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:51:
jazeker.. odido gebeld.. sim kaart is niet geactiveerd en kan tot 2 dagen duren..
handmatig activeren kan niet. is een automagisch proces..

dat is niet klik en klaar iig..
Is de leverdatum die was aangegeven wel al bereikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:51
boyette schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:39:
[...]

Dat zou best de reden kunnen zijn. In de aanmelding staat:

“Onze koerier DHL levert je pakket bij je thuis af op de gekozen datum. Vanaf dat moment gaat je abonnement in.”

Ik zou komende maandag het pakket krijgen, DHL stond vandaag (zaterdag) al voor de deur, eens kijken morgen of de SIM dan al werkt.

Overigens stond DHL dus voor de deur zonder enige aankondiging vanuit Odido of DHL. Dus ik heb/had geen track/trace code, geen afleverbericht gekregen, nergens voor hoeven tekenen. Bijzonder, want als ik nu beweer niets te hebben ontvangen is er geen bewijs van het tegendeel.

[ Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 14-12-2024 22:26 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
boyette schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:39:
[...]

Ja die was spot on maar 0 meldingen na bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Qualixo schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:08:
[...]

Ja die was spot on maar 0 meldingen na bestelling.
spot on?
welke leverdatum stond er in de bestelbevestiging?

je krijgt ook 0 meldingen nadien dat is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Ja de leverdatum was vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Hier sinds een week echt een hele slechte verbinding. Maar 1 streepje LTE, een down van 15 en up van onder 1. Alleen nog maar verbinding met B3 en B1 masten.

Locatie onveranderd.

Hiervoor 400+ en 80+.

Inmiddels helaas opgezegd en weer glas besteld.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Tony schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:16:
Hier sinds een week echt een hele slechte verbinding. Maar 1 streepje LTE, een down van 15 en up van onder 1. Alleen nog maar verbinding met B3 en B1 masten.

Locatie onveranderd.

Hiervoor 400+ en 80+.

Odido glas ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 22:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Tony schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:16:

Locatie onveranderd.

Hiervoor 400+ en 80+.

Gecheckt of je mast toevallig nog omgebouwd moet worden naar Ericson? Dan kan het zijn dat je een week lang op een verdere mast zit, waardoor signaal en snelheid beperkt zullen zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Ja, ik was compleet overgestapt van KPN naar Odido / Ben. Scheelde een hoop in kosten. Maar nu met klant voordeel valt het ook wel mee.
BiG-GuY schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:47:
[...]

Gecheckt of je mast toevallig nog omgebouwd moet worden naar Ericson? Dan kan het zijn dat je een week lang op een verdere mast zit, waardoor signaal en snelheid beperkt zullen zijn.
Hoe check ik dat?
Mijn dichtstbijzijnde mast is:
Postcode 6665CE
Site ID 33830

Afstand +- 600m
Line of sight

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ernstoud schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:23:
[...]

Dat zou best de reden kunnen zijn. In de aanmelding staat:

“Onze koerier DHL levert je pakket bij je thuis af op de gekozen datum. Vanaf dat moment gaat je abonnement in.”

Ik zou komende maandag het pakket krijgen, DHL stond vandaag (zaterdag) al voor de deur, eens kijken morgen of de SIM dan al werkt.

Overigens stond DHL dus voor de deur zonder enige aankondiging vanuit Odido of DHL. Dus ik heb/had geen track/trace code, geen afleverbericht gekregen, nergens voor hoeven tekenen. Bijzonder, want als ik nu beweer niets te hebben ontvangen is er geen bewijs van het tegendeel.
Update: vandaag (zondag) even geprobeerd. SIM werkt (nog) niet. Maar goed, DHL heeft te vroeg geleverd. Ook heb ik nog geen contract in de e-mail. Morgen weer even proberen. Overigens een Zyxel gekregen met de b9 firmware. Dus ook zonder n28, gaat dus ook ongebruikt de kast in. Morgen arriveert nog een Huawei H122. Daar gaat de SIM in als vervanging van mijn 4GvT abonnement.

En tenzij het refurbishen heel erg goed gaat, lijkt me dit een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Gokje… zouden de K&K telefoonnummers opeenvolgend uitgegeven worden? In dat geval zijn er nu plm. 15000 uitgegeven. Dat is het verschil in het telefoonnummer tussen mijn eerste en tweede abonnement. Dat eerste abonnement is afgesloten vrij snel na introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:23
nvt

[ Voor 98% gewijzigd door ozzynator op 16-12-2024 15:50 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-10 17:54
Is er al een goed overzicht met goed werkende 5g Routers?

toevallig ervaring met de xiaomi 5g cpe pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:04
De Zyxel NR7302 doet het i.i.g. bij mij erg goed, véél betere up/down snelheden met de buitenunit.
Met K&K unit rond 350 down/60 up en met de NR7302 gemiddeld rond de 620 down/145 up.
Enige probleem is dat als je die in bridgemode zet je alsnog niet bij je lokale server(s) komt.
Blijkt een K&K issue te zijn waar ik nog geen oplossing voor heb.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Blekkienl schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:40:
Is er al een goed overzicht met goed werkende 5g Routers?

toevallig ervaring met de xiaomi 5g cpe pro?
Werken doen ze uiteraard allemaal. Dus dan is de vraag wat jouw subjectieve definitie van “goed” is. Voor mij betekent dat bijvoorbeeld dat je veel gegevens kunt uitlezen, banden kunt selecteren, alerting kunt doen etc., dan komt voor mij de Huawei h122-373 op nr. 1 vanwege het mooie LTE-HMonitor tool (https://www.ltehmonitor.com/)

Optimale snelheid zal een buiten unit kunnen geven, bijvoorbeeld de NR7302.

De Mikrotik Chateau 5G is genoemd naar geen test resultaten gezien.

De Xiaomi die je noemt is hier niet eerder genoemd, ik heb twijfels bij dat merk vanwege security, anderen hebben dat met Huawei.

Keuze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:42
ernstoud schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:21:
[...]

Werken doen ze uiteraard allemaal. Dus dan is de vraag wat jouw subjectieve definitie van “goed” is. Voor mij betekent dat bijvoorbeeld dat je veel gegevens kunt uitlezen, banden kunt selecteren, alerting kunt doen etc., dan komt voor mij de Huawei h122-373 op nr. 1 vanwege het mooie LTE-HMonitor tool (https://www.ltehmonitor.com/)

Optimale snelheid zal een buiten unit kunnen geven, bijvoorbeeld de NR7302.

De Mikrotik Chateau 5G is genoemd naar geen test resultaten gezien.

De Xiaomi die je noemt is hier niet eerder genoemd, ik heb twijfels bij dat merk vanwege security, anderen hebben dat met Huawei.

Keuze genoeg.
Ik heb nu de Mikrotik 5G AX besteld , ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@ernstoud hoe verhoudt de nr7302 tegenover de andere modem/routers die je bezit. Welke gebruik je nu en waarom?

Hier band b1, b3, b7 en n78 aangezet omdat verbinding te samen met n28 niet erg stabiel was. Deze heb ik dus niet aan staan op de nr7302. Verder werkt hij al vanaf dag 1 zonder firmware update stabiel.
Alleen nog steeds een mast aanschaffen, zit nu aan de hwa geknoopt.

[ Voor 29% gewijzigd door plaspvd op 15-12-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
plaspvd schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:41:
@ernstoud hoe verhoudt de nr7302 tegenover de andere modem/routers die je bezit. Welke gebruik je nu en waarom?
Zodra mijn tweede K&K SIM actief is (ik reken op morgen) ga ik met de NR7302 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
geraroz schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:36:
[...]

Ik heb nu de Mikrotik 5G AX besteld , ben benieuwd
Wel een enorm prijsverschil als je dat vergelijkt met de NR7302 en heb je zelf al een goede router met Wifi 6 of hoger dan is die Zyxel zeker het overwegen gezien het prijsverschil van +€400,-.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
ernstoud schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:48:
[...]

Zodra mijn tweede K&K SIM actief is (ik reken op morgen) ga ik met de NR7302 testen.
Tweede K&K SIM is actief. Even in de Zyxel NR5307 gedaan en die pikte direct n78 op van 2 km. verderop. Maar goed, door gebrek aan n28 vermoed ik dat ik regelmatig alleen 4G zou hebben met dit K&K device. Dus de NR5307 gaat in de kast. Wat is dat ding trouwens groot zeg. Wellicht daarom wel t.o.v. de kleine Huawei betere en meer antennes.

Enfin. Van de week eens testen tussen Zyxel NR7302 (buiten router) en NR5307 en de Huawei H122. Misschien ook in de Oppo T1a.

Update: Vanmorgen dus prima internet via het K&K modem. Nu paar uur later niet meer. Ping werkt maar geen internet, SpeedTest doet het niet… huh?

Ook nog steeds geen contract in de e-mail. Morgen maar weer eens verder proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door ernstoud op 16-12-2024 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oomho
  • Laatst online: 02-10 21:50
Kreeg ik vandaag van Marktplaats:

Onlangs heb je een bod of reactie geplaatst op de advertentie: NIEUW Klik en klaar 5G modem van odido . Het vermoeden bestaat echter dat dit een frauduleuze advertentie betreft. We hebben daarom het account en de advertenties van deze verkoper verwijderd. We raden je aan zeer voorzichtig te zijn in jouw verdere contact met deze adverteerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Oomho schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:03:

Onlangs heb je een bod of reactie geplaatst op de advertentie: NIEUW Klik en klaar 5G modem van odido . Het vermoeden bestaat echter dat dit een frauduleuze advertentie betreft. We hebben daarom het account en de advertenties van deze verkoper verwijderd. We raden je aan zeer voorzichtig te zijn in jouw verdere contact met deze adverteerder.
Dat lijkt mij terecht. Ook al heeft de aanbieder een modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Oomho schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:03:

Als het een consument was is het natuurlijk heling omdat je weet dat de verkoper het device niet bezit.
En ik vermoed dat Odido medewerkers of bijvoorbeeld de importeur deze devices ook niet kan verhandelen.

Er staat er nu geen meer op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjarino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08:19
Hier staat er gewoon nog één maar zonder de provider naam in de titel dat valt mogelijk minder op...
https://www.marktplaats.n...-router-nieuw-met-oplader

Wat me overigens opviel bij die nu weg is was dat er geen logo op de bovenkant stond maar gewoon zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jeroenjarino schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:06:
[...]

Hier staat er gewoon nog één maar zonder de provider naam in de titel dat valt mogelijk minder op...
https://www.marktplaats.n...-router-nieuw-met-oplader

Wat me overigens opviel bij die nu weg is was dat er geen logo op de bovenkant stond maar gewoon zyxel.
Kijk op foto twee maar eens naar het WiFI SSID ... ODIDO

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenjarino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08:19
franssie schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:38:
[...]

Kijk op foto twee maar eens naar het WiFI SSID ... ODIDO
Ja inderdaad maar ik bedoelde de advertentie die nu weg is en op de bovenkant! Neem aan dat je de Odido branding gewoon eraf kan slopen. Maar vroeg me toen af of ze ook zonder geleverd worden tegenwoordig...

EDIT: neem aan dat die verwijderde ook zo'n SSID zou hebben maar dat kunnen we helaas niet meer zien nu in de advertentie

[ Voor 15% gewijzigd door jeroenjarino op 16-12-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@ernstoud ik neem aan dat nr7307 een typfout bevat, welke test je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
plaspvd schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:29:
@ernstoud ik neem aan dat nr7307 een typfout bevat, welke test je nu?
NR5307 dus (K&K device) en de NR7302 buiten router. Inderdaad typefout. Hersteld.

Maar dan moet wel mijn tweede K&K SIM normaal gaan doen. Geen idee wat er loos is maar zowel in het K&K Zyxel modem als de Huawei H122 doet hij vrijwel niets. Heel bijzonder, misschien dat het abonnement nog niet goed provisioned is. SpeedTest geeft alleen de latency en dan breekt hij af, websites laden vrijwel niet, ping lijkt te werken, traceroute vrijwel niet. Raar….

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 16-12-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
De nr5307 en nr7302 dan?

Hoe ben je op de nr 5307 gekomen? Stock zyxel firmware?

Never mind

@ernstoud kan het zijn dat je de pincode in moet voeren 0000 ? Heb hem al een keer eerder voorbij zien komen.

[ Voor 46% gewijzigd door plaspvd op 16-12-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Verwijderd, niet meer relevant.

[ Voor 88% gewijzigd door ernstoud op 16-12-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@ernstoud had reactie aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
plaspvd schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:38:
De nr5307 en nr7302 dan?

Hoe ben je op de nr 5307 gekomen? Stock zyxel firmware?

Never mind

@ernstoud kan het zijn dat je de pincode in moet voeren 0000 ? Heb hem al een keer eerder voorbij zien komen.
Nee, want er is wel verbinding als ik de Odido NR5307 gebruik met de geleverde SIM, alleen lijkt het alsof die verbinding heel, heel slecht is. In de Huawei H122 hetzelfde. Een Vodafone SIM in die Huawei H122 doet het goed dus de router is ok.

Overigens test ik bedraad om wifi issues uit te sluiten.

En ondertussen doet mijn andere K&K verbinding twee meter verderop in dezelfde kamer vrolijk 200/20.

Geen idee. Als dit zo blijft de komende dagen gaat de hele handel weer retour.

[ Voor 18% gewijzigd door ernstoud op 16-12-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemoo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:28
Wat ik begrijp heeft het modem van Odido geen aansluiting voor externe antenne(‘s) maar het originele Zyxel model wel. Weet iemand of de aansluiting alleen ontbreekt in de behuizing of ook echt geheel intern?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Bemoo schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:35:
Wat ik begrijp heeft het modem van Odido geen aansluiting voor externe antenne(‘s) maar het originele Zyxel model wel. Weet iemand of de aansluiting alleen ontbreekt in de behuizing of ook echt geheel intern?
25 oktober zijn er foto's geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Verhipt je hebt gelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O39JsD0Y2eROnnAIxcZcIWC5JUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tl2QiECSMaxlxBIle4I2DDnl.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de USB aansluiting ontbreekt op de Odido versie.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 16-12-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 14:39
Waar halen jullie de NR5307? Ik kom alleen duitse en zwitsere webshops tegen als ik google.

Vandaag heb ik het K&K modem ontvangen en die binnen getest bij het raam. Met 22 down en 0,41 up en 18% packet loss is het niet werkbaar. Dat zal een buiten modem moeten worden als ik K&K wil blijven gebruiken.

De masten staan allemaal op een aardige afstand. De dichtstbijzijnde op 3,5 km. Dat lijkt wat teveel voor het K&K modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
s_schimmel schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:54:
Waar halen jullie de NR5307? Ik kom alleen duitse en zwitsere webshops tegen als ik google.

Vandaag heb ik het K&K modem ontvangen en die binnen getest bij het raam. Met 22 down en 0,41 up en 18% packet loss is het niet werkbaar. Dat zal een buiten modem moeten worden als ik K&K wil blijven gebruiken.

De masten staan allemaal op een aardige afstand. De dichtstbijzijnde op 3,5 km. Dat lijkt wat teveel voor het K&K modem.
De NR5307 is het K&K Zyxel device, ik neem aan dat je de NR7302 buiten router bedoelt:

https://www.ebay.nl/itm/286102583547

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
ernstoud schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:01:
[...]

De NR5307 is het K&K Zyxel device, ik neem aan dat je de NR7302 buiten router bedoelt:

https://www.ebay.nl/itm/286102583547
Ah ja, my bad :) Verkeerde typenummer gekopieerd. Bedankt voor de link. Die verkoper zit zo te zien ook in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

s_schimmel schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:54:

Wat zegt de Odido K&K Dekkingskaart qua verwachte snelheid?

3.5km is sowieso een grote afstand voor mid en hoge banden. Je kan (als het niet regent) testen wat het modem buiten doet met de achterkant waar de kabels uitkomen richting de mast gericht. Dan heb je een indicatie.

De antennes in de outdoor modellen zijn sterker, dus zal je meer performance mee kunnen halen, maar de afstand blijft een ding. 3,5km kan je n78 wel vergeten en je vangt net aan b3, dat zal ook de 'performance' zijn die je nu haalt, omdat alle lage banden uit staan in het K&K modem. Dus met het standaard modem kan je waarschijnlijk enkel b1 en b3 gebruiken.

Met een ander modem kan je wel n28 of b8/b20 gebruiken, wat een groot verschil kan maken als je in een rustig gebied woont.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 16-12-2024 21:05 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
BiG-GuY schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:04:
[...]

Wat zegt de Odido K&K Dekkingskaart qua verwachte snelheid?

3.5km is sowieso een grote afstand voor mid en hoge banden. Je kan (als het niet regent) testen wat het modem buiten doet met de achterkant waar de kabels uitkomen richting de mast gericht. Dan heb je een indicatie.

De antennes in de outdoor modellen zijn sterker, dus zal je meer performance mee kunnen halen, maar de afstand blijft een ding. 3,5km kan je n78 wel vergeten en je vangt net aan b3, dat zal ook de 'performance' zijn die je nu haalt, omdat alle lage banden uit staan in het K&K modem. Dus met het standaard modem kan je waarschijnlijk enkel b1 en b3 gebruiken.

Met een ander modem kan je wel n28 of b8/b20 gebruiken, wat een groot verschil kan maken als je in een rustig gebied woont.
Tot 50mbit als ik zoek op mijn adres. De kaart is nogal een lappendeken van verschillende snelheden dus het was een gok wat de snelheid zou gaan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR9tlckKArDahCi48UzZPmQLYQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZyhDWz1h31DV1wOtUGmiTLY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
s_schimmel schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:03:
[...]

Ah ja, my bad :) Verkeerde typenummer gekopieerd. Bedankt voor de link. Die verkoper zit zo te zien ook in Duitsland.
Op Amazon.nl staat ie ook.
Kies daar voor gebruikt en dan kost ie €136,-.
Heb ik ook daar gekocht en was gewoon als nieuw verpakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Je hebt er sowieso niet veel aan, dus snap dat ze het 'verwijderd' hebben. In de T-Mobile tijd hadden ze ook aangepaste modems voor binnen om kosten te drukken zonder USB/RJ11 poorten. De niet branded versie was 2x zo duur in de vrije handel. Dat zal met deze Zyxel nu ook zo zijn.

n78 met buiten antenne geeft teveel verlies op de Coax. Je moet dan echt een modem hebben waar het actieve component buiten is, zodat er praktisch geen verlies is.

Zoals de:
Zyxel FWA710
Zyxel NR7302
ZTE MCE889

Ook voor de lagere en mid banden blijft zo'n type router sterker dan een binnen router met 5-10m Coax kabel eraan. Er zijn genoeg buiten antennes die minder versterking geven dan de demping op de langere Coax kabel...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ernstoud schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:46:
[...]

Nee, want er is wel verbinding als ik de Odido NR5307 gebruik met de geleverde SIM, alleen lijkt het alsof die verbinding heel, heel slecht is. In de Huawei H122 hetzelfde. Een Vodafone SIM in die Huawei H122 doet het goed dus de router is ok.

Overigens test ik bedraad om wifi issues uit te sluiten.

En ondertussen doet mijn andere K&K verbinding twee meter verderop in dezelfde kamer vrolijk 200/20.

Geen idee. Als dit zo blijft de komende dagen gaat de hele handel weer retour. Je moet wat als je renteniert.
Update van de update: opeens doet dit 2e K&K abonnement weer mee. Met de NR5307 op n78, 2 km. van de mast trek ik de uplink (microwave 300 Mbps.) helemaal vol 299/10 down/up met device buiten (staand op horizontaal gekanteld velux dakraam) op 1e verdieping. Huawei H122 met mijn 1e abonnement doet (met n28) binnen achter glas op 1e verdieping 220/17.

Later deze week meer testen. Niet zo waanzinnig nuttig door die relatief beperkte uplink van de mast, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:45

NSG

Je weet niks!

ernstoud schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:21:
[...]

Update van de update: opeens doet dit 2e K&K abonnement weer mee. Met de NR5307 op n78, 2 km. van de mast trek ik de uplink (microwave 300 Mbps.) helemaal vol 299/10 down/up met device buiten (staand op horizontaal gekanteld velux dakraam) op 1e verdieping. Huawei H122 met mijn 1e abonnement doet (met n28) binnen achter glas op 1e verdieping 220/17.

Later deze week meer testen. Niet zo waanzinnig nuttig door die relatief beperkte uplink van de mast, maar wel leuk.
Waar kan je zien wat de max uplink van een mast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
NSG schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 00:16:
[...]

Waar kan je zien wat de max uplink van een mast is?
Op www.antennekaart.nl je mast opzoeken. Bij mij staat daar “microwave” en gezien de maximale snelheid die ik zie is dat een 300 Mbps. uplink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-10 09:24
ernstoud schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 01:02:
[...]

Op www.antennekaart.nl je mast opzoeken. Bij mij staat daar “microwave” en gezien de maximale snelheid die ik zie is dat een 300 Mbps. uplink.
@NSG Microwave betekent alleen niet per definitie dat het maximaal 300Mbps is. Er zijn ook al genoeg locaties waar dit nieuwe 4Gbps straalverbindingen zijn. Dat verschil is niet makkelijk te zien op de kaart. Er zijn ook nog genoeg sites waar dit niet zo is zoals ernstoud aangeeft. Als de mast een glasvezelverbinding heeft staat daar 1Gbps of 10Gbps. Alles wordt omgebouwd naar 10Gbps glas maar dat is nog niet overal klaar.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Grappig dit klik en klaar.. Zaterdag geleverd, gisteren kreeg ik de mail dat het verzonden was en vandaag heb ik nog steeds een niet geactiveerde sim en is hij niet klaar. Mag hopen dat dit de uitzondering is want anders is de marketing wel erg misleidend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Qualixo schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:11:
Grappig dit klik en klaar.. Zaterdag geleverd, gisteren kreeg ik de mail dat het verzonden was en vandaag heb ik nog steeds een niet geactiveerde sim en is hij niet klaar. Mag hopen dat dit de uitzondering is want anders is de marketing wel erg misleidend.
Op 19-okt besteld en zelfde dag opgehaald in de Odido winkel toen dat nog kon. Simkaart was al actief toen ik thuis kwam.

Het uitpakken duurde langer dan het online komen.

Als je dit topic terugzoekt zie je wel dat er vaker mensen zijn die hetzelfde hebben als jij, maar degenen waarbij het wel goed gaat hoor je minder.

Wel gekeken dat de simkaart fysiek goed in de houder zit? Hij past er namelijk in zonder de zwarte houder en dan doet die het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 17-12-2024 08:49 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

jk-5 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:48:
[...]

@NSG Microwave betekent alleen niet per definitie dat het maximaal 300Mbps is. Er zijn ook al genoeg locaties waar dit nieuwe 4Gbps straalverbindingen zijn. Dat verschil is niet makkelijk te zien op de kaart. Er zijn ook nog genoeg sites waar dit niet zo is zoals ernstoud aangeeft. Als de mast een glasvezelverbinding heeft staat daar 1Gbps of 10Gbps. Alles wordt omgebouwd naar 10Gbps glas maar dat is nog niet overal klaar.
Ik vroeg het omdat ik zelf met een 'microwave' mast ben verbonden en met het modem op een niet ideale plek al richting de 1Gbps haal. Er zitten twee masten tussen die van mij en eentje met een 10Gbps glas verbinding, 11km verderop.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   Speedtest by Ookla

Server: NFOrce Entertainment B.V. - Amsterdam (id: 3386)
         ISP: Odido Netherlands
Idle Latency:    20.00 ms   (jitter: 0.59ms, low: 18.93ms, high: 20.39ms)
    Download:   942.13 Mbps (data used: 1.0 GB)                                                   
                140.91 ms   (jitter: 46.89ms, low: 21.59ms, high: 450.42ms)
      Upload:   101.62 Mbps (data used: 118.3 MB)                                                   
                383.49 ms   (jitter: 49.22ms, low: 21.77ms, high: 599.26ms)
 Packet Loss:     0.0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

NSG schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:49:
[...]

Ik vroeg het omdat ik zelf met een 'microwave' mast ben verbonden en met het modem op een niet ideale plek al richting de 1Gbps haal. Er zitten twee masten tussen die van mij en eentje met een 10Gbps glas verbinding, 11km verderop.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   Speedtest by Ookla

Server: NFOrce Entertainment B.V. - Amsterdam (id: 3386)
         ISP: Odido Netherlands
Idle Latency:    20.00 ms   (jitter: 0.59ms, low: 18.93ms, high: 20.39ms)
    Download:   942.13 Mbps (data used: 1.0 GB)                                                   
                140.91 ms   (jitter: 46.89ms, low: 21.59ms, high: 450.42ms)
      Upload:   101.62 Mbps (data used: 118.3 MB)                                                   
                383.49 ms   (jitter: 49.22ms, low: 21.77ms, high: 599.26ms)
 Packet Loss:     0.0%
Via 5G/4G kan je 11KM wel vergeten. De gebruikte straalverbindingen kunnen wel ver komen.

Als je de antennekaart checkt voor straalverbindingen kan je zien waarmee jouw mast een straalverbinding connectie heeft en op welke snelheid. Waarschijnlijk 80Ghz.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
30 oktober heb ik mijn modem ontvangen. Wat @BiG-GuY ook schrijft: meteen werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

BiG-GuY schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:52:
[...]

Via 5G/4G kan je 11KM wel vergeten. De gebruikte straalverbindingen kunnen wel ver komen.

Als je de antennekaart checkt voor straalverbindingen kan je zien waarmee jouw mast een straalverbinding connectie heeft en op welke snelheid. Waarschijnlijk 80Ghz.
Ik woon zelf op ongeveer 200 meter van de mast waarmee ik verbonden ben. De mast met 10Gbps glas verbinding is 11km verderop.

Zo loopt de straalverbinding tot aan de 10Gbps mast:
31.899 GHz over een afstand van 1.1km
71.875 GHz over een afstand van 1.7km
18.195 GHz over een afstand van 8.2km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
NSG schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:08:
[...]

Ik woon zelf op ongeveer 200 meter van de mast waarmee ik verbonden ben. De mast met 10Gbps glas verbinding is 11km verderop.

Zo loopt de straalverbinding tot aan de 10Gbps mast:
31.899 GHz over een afstand van 1.1km
71.875 GHz over een afstand van 1.7km
18.195 GHz over een afstand van 8.2km
Probleem is alleen wel dat er soms 80GHz linkjes (dat zijn de snelle) onder die 32GHz links zitten. Dan staan er meerdere op de kaart over elkaar heen dus kun je dat moeilijk zien. Die 18GHz is waarschijnlijk een lage aanvulling op ook een 80GHz link. Die 80GHz verbindingen willen nog wel eens wegvallen als het hard regent. Daarom gebruiken ze op de langere stukken een 18GHz + 80GHz verbinding. Die 18GHz link kan dan ook nog een kleine gigabit aan. Die 32GHz link is inderdaad wel oud en doet niet veel meer dan 350Mbps.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:33
ernstoud schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:21:
[...]

Interessant weetje, wanneer je verbonden bent met een site met een microwave en je doet in dezelfde sector deze belasten met grote download met normale odido sim wordt de K&K helemaal weggedrukt waardoor data niet meer mogelijk is. Dit heb ik zelf al meerdere keren ervaren. Wanneer je 2e Odido sim ook gebruikt en netwerk belast worden de brandbreedte netjes verdeeld maar K&K gaat krijg op dat moment geen data.

Afgelopen weekend was er iemand zelfs iets groots aan downloaden waardoor ik bijna 45 minuten geen internet had met K&K.

Ik ga vanavond eens testen in een andere sector van dezelfde mast of mijn K&K onderuit gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxtdf2Qcb0A6UubUN4Eq2Oeq5Y4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1EebsJecu4jvmrZSK2o6DtiX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 17-12-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
ikbenjoeri schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:32:
[...]

Interessant weetje, wanneer je verbonden bent met een site met een microwave en je doet in dezelfde sector deze belasten met grote download met normale odido sim wordt de K&K helemaal weggedrukt waardoor data niet meer mogelijk is. Dit heb ik zelf al meerdere keren ervaren. Wanneer je 2e Odido sim ook gebruikt en netwerk belast worden de brandbreedte netjes verdeeld maar K&K gaat krijg op dat moment geen data.

Afgelopen weekend was er iemand zelfs iets groots aan downloaden waardoor ik bijna 45 minuten geen internet had met K&K.

Ik ga vanavond eens testen in een andere sector van dezelfde mast of mijn K&K onderuit gaat.

[Afbeelding]
In een normale situatie probeert het netwerk altijd minimaal 15Mbps beschikbaar te houden voor je K&K modem wanneer iemand op het netwerk een hogere prioriteit heeft en veel verkeer gebruikt. Maar dat geldt wanneer de RF capaciteit de limiterende factor is. Bij deze site is de transmissie de limiterende factor waardoor het netwerk daar waarschijnlijk minder goed op kan handhaven. Deze specifieke site is dan ook wel een extreem druk voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

jk-5 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:28:
[...]

Probleem is alleen wel dat er soms 80GHz linkjes (dat zijn de snelle) onder die 32GHz links zitten. Dan staan er meerdere op de kaart over elkaar heen dus kun je dat moeilijk zien. Die 18GHz is waarschijnlijk een lage aanvulling op ook een 80GHz link. Die 80GHz verbindingen willen nog wel eens wegvallen als het hard regent. Daarom gebruiken ze op de langere stukken een 18GHz + 80GHz verbinding. Die 18GHz link kan dan ook nog een kleine gigabit aan. Die 32GHz link is inderdaad wel oud en doet niet veel meer dan 350Mbps.
Misschien zie ik dan wat over het hoofd.

Ik ben verbonden met Site ID
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En mijn aanname is dat deze Site de verbinding met het internet afhandeld
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
NSG schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:09:
[...]

Misschien zie ik dan wat over het hoofd.

Ik ben verbonden met Site ID
***members only***

En mijn aanname is dat deze Site de verbinding met het internet afhandeld
***members only***
Je hebt inderdaad gelijk dat de site waar jij mee bent verbonden alleen een 32GHz verbinding op de kaart heeft. Die doet dus maximaal 350Mbps. Maar als jij een gigabit ziet heeft die site misschien onlangs glas gekregen. Ik heb van een paar andere sites in de regio namelijk ook al graafvergunningen gevonden die aanduiden dat ze worden aangesloten op de Eurofiber kabel die door de omgeving loopt. Alle blauwe sites krijgen sowieso glas. Rood zijn sites op een straalverbinding. Groen/paars zijn sites op glas. Jou verbinding loopt dus via de 22958 als niet al iets anders in de buurt glas heeft. Deze data is allemaal op basis van wat we in het veld tegenkomen, dus de situatie kan gerust al anders zijn. Zie hier een screenshotje van mijn (Antennekaart-interne) transmissie kaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AHojElFD5l3IWOOIhimj161I9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qWHHMJZYgFejHSRCy0Pz7AzR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoozeOperator
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 08:28
ernstoud schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:18:
[...]

Als het een consument was is het natuurlijk heling omdat je weet dat de verkoper het device niet bezit.
En ik vermoed dat Odido medewerkers of bijvoorbeeld de importeur deze devices ook niet kan verhandelen.

Er staat er nu geen meer op MP.
Dat is nogal een bold statement en tevens onjuist.. je kunt die apparatuur gewoon "kopen" alleen wordt dat je niet makkelijk gemaakt en gaan ze er van uit dat je het gewoon terugstuurt. Doe je dat niet dan gaan ze er van uit dat je de apparatuur wilt houden en sturen ze je een factuur waarna je eigenaar van het apparaat bent. Stukje uit hun eigen documentatie
Na het beëindigen van Klik&Klaar internetabonnement en/of Wifi Plus dienst, dien je de apparaten onbeschadigd (de normale
gebruikssporen zijn uitgesloten) binnen 6 weken na de datum waarop onze overeenkomst is beëindigd aan ons terug te sturen. Doe je dat
niet, dan gaan wij er vanuit dat je de apparatuur wilt houden en zullen we de kosten van de apparatuur bij je in rekening brengen. Na betaling
van deze kosten, hoeft de Abonnee de betreffende apparatuur niet meer te retourneren aan Odido.
Bron: https://www.odido.nl/tarieven https://assets.odido.nl/x...t-klik-klaar-internet.pdf

Die routers kunnen dus prima op MP verschijnen en zijn ze niet direct gestolen, ik kan een tal van redenen bedenken waarvoor iemand niet binnen 6 weken de spullen teruggestuurd heeft om nu (met potentieel verlies) op MP te verkopen.. Over de tijdslijnen valt te twisten en het zal heus niet allemaal zuivere koffie zijn maar een 5g router voor 200 euro van odido kopen is opzich een prima prijs, jammer dat hij helemaal dichtgetimmerd is :D

[ Voor 13% gewijzigd door SnoozeOperator op 17-12-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Mijn klik en niet klaar soap is nog niet klaar.. net weer gebeld.. sim is actief maar intern is het process niet afgemeld en actief gemaakt.. kan nog zeker paar dagen wachten voor mijn klik echt klaar is..
Er is een ticket aangemaakt en moet wachten tot ik terug gebeld wordt en ze bij odido handmatig het proces hebben agemaakt. beetje jammer.

[ Voor 25% gewijzigd door Qualixo op 17-12-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er is een ticket aangemaakt en moet wachten tot ik terug gebeld wordt en ze bij odido handmatig het proces hebben agemaakt.
Het is dat opzeggen zo lastig lijkt te zijn, anders deze cancellen en een nieuwe bestellen, mogelijk sneller!

In ieder geval sympathie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Zie mijn verhaal hierboven. Ik zou dus maandag 16 december geleverd krijgen. Maar DHL bezorgde op zaterdag 14 december. SIM werkte niet. Begon pas in de avond van 16 december goed te werken.

DHL moet gewoon niet te vroeg bezorgen. Als het pakket vandaag (17 december) was bezorgd had het meteen gewerkt. Bij te vroege bezorging kan het dus twee dagen duren.

Ik kreeg ook pas vandaag 17 december het contract per e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
SnoozeOperator schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:40:
[...]

Dat is nogal een bold statement en tevens onjuist.. je kunt die apparatuur gewoon "kopen" alleen wordt dat je niet makkelijk gemaakt en gaan ze er van uit dat je het gewoon terugstuurt. Doe je dat niet dan gaan ze er van uit dat je de apparatuur wilt houden en sturen ze je een factuur waarna je eigenaar van het apparaat bent.
Nou, laat ik het dan nuanceren. Ik denk dat het vrijwel zeker heling zou zijn. Denk je echt dat mensen dus EUR 200 gaan betalen aan Odido in plaats van kosteloos terug te sturen en dan maar hopen dat ze een flinke winst op Marktplaats kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
ernstoud schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:21:
[...]

Nou, laat ik het dan nuanceren. Ik denk dat het vrijwel zeker heling zou zijn. Denk je echt dat mensen dus EUR 200 gaan betalen aan Odido in plaats van kosteloos terug te sturen en dan maar hopen dat ze een flinke winst op Marktplaats kunnen maken?
Tja als je alleen de helft van mijn reactie leest en vervolgens gaat cherrypicken waar je op reageert dan snap ik deze reactie volkomen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ernstoud schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:21:

Behoudens anonimiteit voor de marktplaats koper zie ik geen enkele reden om een odido modem op marktplaats te kopen voor rond de 200 euro of meer. Aangezien je zelf ook maar 200 euro kwijt bent bij odido als het je om het modem gaat. Wel binnen de 2 weken annuleren zodat je geen abonnementskosten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
SnoozeOperator schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:23:
[...]

Tja als je alleen de helft van mijn reactie leest en vervolgens gaat cherrypicken waar je op reageert dan snap ik deze reactie volkomen
Sorry als het als cherry picking over komt. Ik zie best wel dat ook jij het niet helemaal als zuivere koffie ziet. Maar je begint je verhaal met dat ik een boud statement maak. Daar reageerde ik op, niet op het hele verhaal. Er is nergens een regel dat je bij een post aan zinsontleding moet doen van de post waar je op reageert.

Niet direct in de stress schieten.

En EUR 200,- uitgeven voor dit device, zoals je zegt dichtgetimmerd en alleen geschikt voor Odido vanwege de vast geprogrammeerde APN is niet echt verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Zo, nu mijn tweede K&K SIM goed werkt even het K&K Zyxel modem vergeleken met de Huawei H122. Beiden op dezelfde plek binnen op een ongunstige plek niet voor het raam en buiten op plm. 5 meter hoogte op 2 km. van de mast (met n28 en n78).

Binnen ontloopt de download snelheid elkaar niet veel, allebei rond de 100 Mbps. maar door het ontbreken van de lagere banden blijft de uploadsnelheid van de Zyxel ver achter met rond de 2 Mbps., de Huawei haalt ruim 18 Mbps.

Buiten pakken ze beide n78 op en halen ze voor download het maximum van de mast, richting de 280 Mbps. Maar weer blijft de Zyxel dan bij upload achter: 9 Mbps. versus 15 Mbps. voor de Huawei.

Kortom; de Huawei lijkt voor mij de beste keuze. Wist ik al maar nu even geverifieerd. Zyxel N5307 kan in de doos.

Morgen ga ik de NR7302 buiten even testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoozeOperator
W1ck1e schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:31:
[...]

Behoudens anonimiteit voor de marktplaats koper zie ik geen enkele reden om een odido modem op marktplaats te kopen voor rond de 200 euro of meer. Aangezien je zelf ook maar 200 euro kwijt bent bij odido als het je om het modem gaat. Wel binnen de 2 weken annuleren zodat je geen abonnementskosten maakt.
ernstoud schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:31:
[...]

Sorry als het als cherry picking over komt. Ik zie best wel dat ook jij het niet helemaal als zuivere koffie ziet. Maar je begint je verhaal met dat ik een boud statement maak. Daar reageerde ik op, niet op het hele verhaal. Er is nergens een regel dat je bij een post aan zinsontleding moet doen van de post waar je op reageert.

Niet direct in de stress schieten.

En EUR 200,- uitgeven voor dit device, zoals je zegt dichtgetimmerd en alleen geschikt voor Odido vanwege de vast geprogrammeerde APN is niet echt verstandig.
No offence maar jullie lijken beiden nogal ingeboxt te zijn kwa gedachtengang met wat er wel en niet mogelijk is.. De router is simlock vrij, APN is prima aan te passen en dat weet ik uit ervaring aangezien ik mijn KPN sim erin heb gehad dus dat opent al een wereld aan mogelijkheden zonder vast te zitten aan odido en het afsluiten, opzeggen factuur betalen etc etc. Ben je dus opzoek naar een goede 5g router voor 'weinig' en tref je vooral iemand die er niet veel verstand van heeft dan heb je al een hele groep kopers die dus denken hun (telefoon) sim er in te proppen en overal internet te hebben(om vervolgens tegen een datalimiet van 20gb oid aan te lopen). Niet iedereen is een tweaker.
In het waarom ze op MP komen is het ook simpel te verklaren met mensen die om wat voor reden dan ook niet in staat waren om apparatuur terug te sturen, er nu mee zitten en het potentieel met verlies op marktplaats verkopen, dan heb je dus geen verlies van 200 euro maar potentieel 50 als je hem voor 150 weet te verkopen (en ja ik heb ze voor die prijs zien gaan) Vergezocht? wellicht maar zeker geen ondenkbaar scenario. Dan heb je nog een categorie mensen die juist wel zo'n extra router zou willen om mee te tweaken. Er zijn al genoeg foto's hier voorbij gekomen van routers die helemaal gestript zijn, zou ik persoonlijk niet doen met een bruikleen router maar wel met 1 die ik voor "een prikkie" op MP heb kunnen scoren. Mijn punt is, er zijn een legio mogelijkheden die echt niet allemaal zo duister zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
s_schimmel schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:10:
[...]

Tot 50mbit als ik zoek op mijn adres. De kaart is nogal een lappendeken van verschillende snelheden dus het was een gok wat de snelheid zou gaan zijn.

[Afbeelding]
Dit kaartje hoe gek ook lijkt wel te kloppen 8)7 Net een rondje op mijn erf gemaakt met het K&K modem aan een powerbank in de hand. De snelheden varieerden van 5/0 to 242/6 Mbps. Tussen die twee extremen zit hemelsbreed 50 meter. Even 10 meter verderop gaan staan maakt al verschil om te zakken naar 115/0,5 Mbps.

Als ik 240 Mbps aan download kan halen is dat een prima snelheid. Die upload van 6 Mbps is alleen niet zo werkbaar. Zou een ander outdoor modem daar veel verschil in gaan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
SnoozeOperator schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:58:

No offence maar jullie lijken beiden nogal ingeboxt te zijn kwa gedachtengang met wat er wel en niet mogelijk is..
...
Ik kan niet spreken voor @ernstoud maar ik heb naast het door jou geciteerde berichtje alleen maar
Dat lijkt mij terecht. Ook al heeft de aanbieder een modem.
gepost over de mail van marktplaats over een aanbieder van een modem.
Mijn 2de berichtje gaat er over dat ik eigenlijk geen reden zie om meer dan 200 te betalen op marktplaats voor het modem als je het ook kan krijgen bij odido. Ik schrijf niks over aanbieders op marktplaats die minder vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoozeOperator
W1ck1e schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:16:
[...]

Ik kan niet spreken voor @ernstoud maar ik heb naast het door jou geciteerde berichtje alleen maar

[...]
gepost over de mail van marktplaats over een aanbieder van een modem.
Mijn 2de berichtje gaat er over dat ik eigenlijk geen reden zie om meer dan 200 te betalen op marktplaats voor het modem als je het ook kan krijgen bij odido. Ik schrijf niks over aanbieders op marktplaats die minder vragen.
:9 ik dacht te lezen dat je in zijn flow meeging. Maar, nu is die 200 euro hier bekend doordat ik dat post (werd erop gewezen dat dit een keer eerder, 2 maanden geleden gespot was) met een link naar de tarieven en de "kleine lettertjes" deze info is niet zo makkelijk te vinden en wordt bijvoorbeeld nergens vermeld bij het opzeggen oid. Dus tja, weet zo'n koper op marktplaats dat die router eigenlijk maar 200 euro kost via odido? ik durf het niet te zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door SnoozeOperator op 17-12-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
SnoozeOperator schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:58:
[...]
No offence maar jullie lijken beiden nogal ingeboxt te zijn kwa gedachtengang met wat er wel en niet mogelijk is.. De router is simlock vrij, dat opent al een wereld aan mogelijkheden zonder vast te zitten aan odido en het afsluiten, opzeggen factuur betalen etc etc. Ben je dus opzoek naar een goede 5g router voor 'weinig' en tref je vooral iemand die er niet veel verstand van heeft dan heb je al een hele groep kopers die dus denken hun (telefoon) sim er in te proppen en overal internet te hebben(om vervolgens tegen een datalimiet van 20gb oid aan te lopen). Niet iedereen is een tweaker.
“No offense” en “ingeboxt kwa gedachtengang” staat een beetje haaks op elkaar…

Zoals gezegd; de APN staat in de Zyxel geprogrammeerd. Of bij plaatsen van de SIM van een andere provider deze standaard APN overruled wordt door de APN op de SIM van de andere provider is nog de vraag.

En door het ontbreken van de lage banden en n28 is de Zyxel van Odido voor veel toepassingen geen goede router! Zeker niet voor dat geld.

Inderdaad, niet iedereen is Tweaker. Dus dit device aanbieden op MP aan de gemiddelde niets wetende consument is niet alleen vrijwel zeker uitlokken van heling maar ook nog eens mogelijk misleidend.

Hoe dan ook, volgens mij is het in het gunstigste geval onwetendheid van de verkoper dat het bruikleen betreft of gewoon diefstal danwel uitlokken van heling.
In het waarom ze op MP komen is het ook simpel te verklaren met mensen die om wat voor reden dan ook niet in staat waren om apparatuur terug te sturen, er nu mee zitten en het potentieel met verlies op marktplaats verkopen, dan heb je dus geen verlies van 200 euro maar potentieel 50 als je hem voor 150 weet te verkopen (en ja ik heb ze voor die prijs zien gaan) Vergezocht? wellicht maar zeker geen ondenkbaar scenario.
Waarom zou je er mee zitten? Als je gratis retourneert hoef je die EUR 200,- niet te betalen. Nogmaals, je bent niet in staat de doos gratis te retourneren maar wel om een advertentie e.d. op MP te zetten en hem dan alsnog te moeten versturen?
Dan heb je nog een categorie mensen die juist wel zo'n extra router zou willen om mee te tweaken. Er zijn al genoeg foto's hier voorbij gekomen van routers die helemaal gestript zijn, zou ik persoonlijk niet doen met een bruikleen router maar wel met 1 die ik voor "een prikkie" op MP heb kunnen scoren. Mijn punt is, er zijn een legio mogelijkheden die echt niet allemaal zo duister zijn
Valide argument. Zo ben ik ook via de Duitse Marktplaats aan mijn Genexis 7840 glasvezel router gekomen om deze proberen open te krijgen om SSH te enablen (goed gelukt na veel avonden “hacken”). Wellicht ook heling? Want of Deutsche Glasfaser ze in bruikleen gaf weet ik ook niet ;) . Marktplaats staat er nu vol mee.

Ik vermoed maar zo dat er niet veel te tweaken is aan deze Zyxel als je al toegang krijgt via een uart of jtag poort op het PCB. De certificering voor LTE en 5G is behoorlijk streng, je wilt niet dat “hackers” dat gaan tweaken (bijvoorbeeld zendvermogen) dus zal de firmware wel encrypted en signed zijn.

Ik ben zeer nieuwsgierig van aard maar ik voel weinig drang dit device aan nader onderzoek te onderwerpen (lees: te hacken). Hoewel het altijd leuk is om vulnerabilities te ontdekken. Zoals in de genoemde Genexis 7840.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
s_schimmel schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:02:
[...]

Dit kaartje hoe gek ook lijkt wel te kloppen 8)7 Net een rondje op mijn erf gemaakt met het K&K modem aan een powerbank in de hand. De snelheden varieerden van 5/0 to 242/6 Mbps. Tussen die twee extremen zit hemelsbreed 50 meter. Even 10 meter verderop gaan staan maakt al verschil om te zakken naar 115/0,5 Mbps.

Als ik 240 Mbps aan download kan halen is dat een prima snelheid. Die upload van 6 Mbps is alleen niet zo werkbaar. Zou een ander outdoor modem daar veel verschil in gaan maken?
Ja. Door ontbreken van veel banden op het K&K device mis je vooral upload snelheid op grotere afstand van de mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
SnoozeOperator schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:20:
[...]

:9 ik dacht te lezen dat je in zijn flow meeging. Maar, nu is die 200 euro hier bekend doordat ik dat post met een link naar de tarieven en de "kleine lettertjes" deze info is niet zo makkelijk te vinden en wordt bijvoorbeeld nergens vermeld bij het opzeggen oid. Dus tja, weet zo'n koper op marktplaats dat die router eigenlijk maar 200 euro kost via odido? ik durf het niet te zeggen :)
Dat over die EUR 200 noemde ik al op 15 oktober. De dag van de introductie van K&K:

ernstoud in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"

Is dus hier al twee maanden bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
ernstoud schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:29:
[...]

“No offense” en “ingeboxt kwa gedachtengang” staat een beetje haaks op elkaar…

Zoals gezegd; de APN staat in de Zyxel geprogrammeerd. Of bij plaatsen van de SIM van een andere provider deze standaard APN overruled wordt door de APN op de SIM van de andere provider is nog de vraag.

En door het ontbreken van de lage banden en n28 is de Zyxel van Odido voor veel toepassingen geen goede router! Zeker niet voor dat geld.

Inderdaad, niet iedereen is Tweaker. Dus dit device aanbieden op MP aan de gemiddelde niets wetende consument is niet alleen vrijwel zeker uitlokken van heling maar ook nog eens mogelijk misleidend.

Hoe dan ook, volgens mij is het in het gunstigste geval onwetendheid van de verkoper dat het bruikleen betreft of gewoon diefstal danwel uitlokken van heling.

[...]

Waarom zou je er mee zitten? Als je gratis retourneert hoef je die EUR 200,- niet te betalen. Nogmaals, je bent niet in staat de doos gratis te retourneren maar wel om een advertentie e.d. op MP te zetten en hem dan alsnog te moeten versturen?

[...]
Dat is het hele idee van "no offence" anyway, Of de APN zich aanpast is geen vraag, dat had ik al aangegeven dat dat zo was, zie onderstaande
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kO4zuub3bl4g_GBX0-RocxZssY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eAXJiO9oap9ap6XRt5IkK0Ap.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcfKZrloFwyv8n5kGhbeYWcCCaA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nIqwuFxcYbuytoVa4O6U55Bs.png?f=fotoalbum_large

Voor de redenen kwa niet terugsturen, ik kan er wel een paar verzinnen voor je hoor want je blijft op dat gratis terugsturen hangen, maar hier komen ze, op nummer 1! je bent het vergeten......... dat is een open deur maar er zijn er nog wel meer, je ging op vakantie nadat je opgezegd had, je zou maar een week blijven maar brak je been en belande in het ziekenhuis waardoor een router terugsturen niet bovenaan je lijstje stond aangezien je daar nog ligt. Te extreem? ok, je ligt in scheiding en al dat gezeur met de advocaten in de vechtscheiding zorgt ervoor dat naast de kinderen jullie ook vergeten om die stomme router terug te sturen. Of, je ging verhuizen en pfff in welke doos hadden we dat ding ookalweer gedaan???? etc etc etc etc. je hebt een X aantal weken, zodra je die factuur hebt gehad gaan ze er al van uit dat je hem wilt houden. Of je hem na die 6 weken alsnog terug kan sturen staat nergens vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door SnoozeOperator op 17-12-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
ernstoud schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:43:
[...]

Dat over die EUR 200 noemde ik al op 15 oktober. De dag van de introductie van K&K:

ernstoud in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"

Is dus hier al twee maanden bekend.
Ironisch genoeg noem je die 200 euro zelf ook een mooie deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny4K
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 09:49
Over het algemeen tevreden nog steeds. Ik heb net als een enkele hier last dat ik in de Disney+ app (op mijn Samsung TV) mijn huishouden moet bevestigen voor de 3de keer inmiddels waarbij het nu nodig was om te bellen met ze omdat ik er na teveel bevestigen niet meer in kwam. Teveel IP's neem ik aan. Hebben andere ook dat het beeld van Disney+ soms stilstaat en het geluid en ondertiteling wel doorloopt? Deze klachten had ik niet met Ziggo, dus neem aan dat het met de verbinding te maken heeft. Ik heb ook Netflix en hier ervaar ik geen problemen met iets.

Ik heb verder ook problemen met mijn TV, welke sinds het verbonden is met Klik en Klaar elke dag 3x in 15 minuten opnieuw opstart. Daarna is dit probleem er niet meer.
Nu lees ik dit:
https://eu.community.sams...-to-internet/td-p/3970839

Een soort gelijk probleem, welke met een TV uit dezelfde serie als mij (Ik heb de QE 55Q9FN) dus voorkomt.
Ben al dagen bezig met uitsluiten van problemen zoals HDMI's los allemaal, resetten van de tv.
Nu kom ik dit draadje tegen en dan zou het misschien wel aan een onstabiele verbinding kunnen liggen?
Hebben jullie hier verstand van of dit mogelijk is?

[ Voor 43% gewijzigd door Vinny4K op 17-12-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
SnoozeOperator schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:06:
[...]

Ironisch genoeg noemde je die 200 euro zelf ook een mooie deal :)
Dat was 15 oktober. Inmiddels weet ik heel veel meer over dit rare device ;) en na de FW update op 16 oktober was het voor mij duidelijk dat het een mooie deurstopper was. Inmiddels heeft de mast n78 en zou dit device buiten opgesteld een alternatief zijn. Maar ik hou het bij de Huawei H122.

Slakken en zout en zo…

[ Voor 27% gewijzigd door ernstoud op 17-12-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
SnoozeOperator schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:02:
[...]

Dat is het hele idee van "no offence" anyway, Of de APN zich aanpast is geen vraag, dat had ik al aangegeven dat dat zo was, zie onderstaande
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de redenen kwa niet terugsturen, ik kan er wel een paar verzinnen voor je hoor want je blijft op dat gratis terugsturen hangen, maar hier komen ze, op nummer 1! je bent het vergeten......... dat is een open deur maar er zijn er nog wel meer, je ging op vakantie nadat je opgezegd had, je zou maar een week blijven maar brak je been en belande in het ziekenhuis waardoor een router terugsturen niet bovenaan je lijstje stond aangezien je daar nog ligt. Te extreem? ok, je ligt in scheiding en al dat gezeur met de advocaten in de vechtscheiding zorgt ervoor dat naast de kinderen jullie ook vergeten om die stomme router terug te sturen. Of, je ging verhuizen en pfff in welke doos hadden we dat ding ookalweer gedaan???? etc etc etc etc. je hebt een X aantal weken, zodra je die factuur hebt gehad gaan ze er al van uit dat je hem wilt houden. Of je hem na die 6 weken alsnog terug kan sturen staat nergens vermeld.
Je bent erg creatief. Ik laat de kans op reactie aan mij voorbijgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Vandaag mijn factuur van december binnengekregen voor glasvezel. Ik ontvang op glasvezel abonnement helemaal geen korting meer (klantvoordeel) hoogstwaarschijnlijk omdat ik ook K&K heb lopen. Andere mensen hadden hier ook last van. Hoe is het afgelopen? Hebben zij alsnog 5 euro klantvoordeel gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:03

netblade

Sunrise

Gisteren de ZTE MTU 5120 binnen gekregen, mooi apparaat en een stuk logischer interface. Ik gebruik 5g vooral onderweg dus dit is wel een uitkomst.
Het bereik is voor zover ik kan beoordelen net zo goed als het odido modem, met als voordeel dat ik deze eventueel ook kan locken op een 5g band indien de dekking niet voldoende is.
Handig is ook de ingebouwde powerbank, na een dag gebruik op kantoor met matige 5g dekking nog dik 60% over en dan staat deze nu al 12 uur aan.
Hoogste snelheid onderweg over wifi ; https://www.speedtest.net/my-result/a/10576721554
Enige nadeel wat ik heb ontdekt is dat de USB-C poort niet harder lijkt te kunnen dan rond de 400Mbit.

[ Voor 21% gewijzigd door netblade op 17-12-2024 18:16 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
karakedi schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:35:
Vandaag mijn factuur van december binnengekregen voor glasvezel. Ik ontvang op glasvezel abonnement helemaal geen korting meer (klantvoordeel) hoogstwaarschijnlijk omdat ik ook K&K heb lopen. Andere mensen hadden hier ook last van. Hoe is het afgelopen? Hebben zij alsnog 5 euro klantvoordeel gekregen?
Even een mailtje sturen. Kan even duren, maar eventuele missers worden hersteld is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Nu online
Harry720A schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:27:
[...]
Even een mailtje sturen. Kan even duren, maar eventuele missers worden hersteld is mijn ervaring.
Ik heb gelijk bericht gestuurd via contactformulier. Hopelijk wordt het zsm opgelost. Wel vervelend dat ik er moeite erin moet steken, doordat ik ook k&k heb afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Er scheen een probleem te zijn met de masten in Zoetermeer, wat verholpen is. las ik hier.

Vanaf 11 december tot 17 december heb ik kennelijk daardoor een prima verbinding gehad 500-600Mbps down en 60Mbps up zowel aan de kabel als ook WiFi gemeten met mijn Samsung S21FE op 2 meter van de router.
Vandaag op 17 december zag ik dat rond 11 uur de router opnieuw gestart is (niet door mij). Zonet was de speedtest Ping 12, 774Mbps down en 64Mbps up aan de kabel, WiFi Ping 14, 772Mbps down en 66Mbps up.

Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag aan de service desk van 7 dagen geleden, maar het ziet er wel ineens erg veelbelovend uit. We wachten de langere termijn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Grappig dat in een K&K SIM ook de profielen staan voor andere diensten (Odido heb ik aangemaakt):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuEvcay53td0zn8YKLWwYFy_1Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vViH7ReUCWMe1LSyZ8lJUQyV.jpg?f=fotoalbum_large

En dat de profielen nog steeds T-Mobile heten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

karakedi schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:35:
Als je nog een contract hebt van voor een bepaalde datum (die momenteel in contractvrije periode zitten), dan vervallen de oude kortingsregels.

Als je hiervoor een abo had waarbij je €5 klantvoordeel had, zou deze wel moeten blijven.

Ik had nog een oudere korting uit 2019, deze is vervallen bij de start van mijn K&K abo. Heb nu gebruik kunnen maken van een nieuwe actie, voor een jaar lang €30 per maand voor 2/2Gbps en ben ondertussen aangesloten op XGS-PON en werkt erg goed hier, stabieler dan de oude GPON 1/1Gbps aansluiting gek genoeg...

De K&K draait hier als back-up en werkt daarvoor meer dan voldoende. De K&K zelf is gewoon €20 voor mij, al vanaf de eerste factuur.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Heel apart.

Dik een week geleden besteld en toen levertijd 2 weken.

En nog niks geleverd anno nu. En wat schetst mijn verbazing? Nu binnen een dag geleverd.

Wat mis ik? Nieuwe klanten hebben hem eerder dan klanten die vroeger hebben besteld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR9pdX4XheOF29kfzJjex85bYRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMXee4BEpNy8WgCeuXh8CwB9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Otto Jans op 17-12-2024 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 07:12
Otto Jans schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:13:
Heel apart.

En nog niks geleverd anno nu. En wat schetst mijn verbazing? Nu binnen een dag geleverd.

Wat mis ik? Nieuwe klanten hebben hem eerder dan klanten die vroeger hebben besteld?

[Afbeelding]
Dat zijn natuurlijk al die retourgestuurde routers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Polyphemus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:20:
[...]

Dat zijn natuurlijk al die retourgestuurde routers :P
Heel aparte manier van zaken doen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Heel apart.

[Afbeelding]
Ja, dat is bijzonder. Al eerder meldde hier iemand dat hij binnen een week geleverd kreeg terwijl ik drie weken (op de dag af) moest wachten.

Misschien zijn er veel retouren… op het Odido forum gaat bijna elk bericht over opzeggen :'(

https://community.odido.nl/search?q=klik+klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
ernstoud schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:22:
[...]

Ja, dat is bijzonder. Al eerder meldde hier iemand dat hij binnen een week geleverd kreeg terwijl ik drie weken (op de dag af) moest wachten.

Misschien zijn er veel retouren… op het Odido forum ingaat bijna elk bericht over opzeggen :'(

Deze manier van zaken doen doet bij ook te besluiten te annuleren.

Wat is dit opmerkelijk.

Je hebt nieuwe voorraad, maar alleen voor mensen die nu bestellen en niet besteld hebben. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Otto Jans op 17-12-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heel apart.

[Afbeelding]
Direct leverbaar zegt mij niets, is dat 1 dag of max 5 dagen?

In het laatste geval:
Jouw levertijd is dus komende week.
Mensen die nu bestellen krijgen hem volgende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Otto Jans schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:24:
[...]

Deze manier van zaken doen doet bij ook te besluiten te annuleren. Wat is dit voor iets raars? Je hebt nieuwe voorraad, maar alleen voor mensen die nu bestellen?!
Klink raar en dat is het ook. Echter; dit zal grotendeels een geautomatiseerd proces zijn met in de keten diverse partners (warehouse, refurbisher, DHL,…) en ik ken dergelijke processen. Dan kun je gewoonweg niet bestellingen die ergens in dat proces zitten anders gaan behandelen. Er is misschien al een planning gemaakt, een opdracht naar een derde partij etc. etc.

Grijp je wel in, bijvoorbeeld om orders in het proces te versnellen dan kun je chaos krijgen. En dat is het laatste wat je wilt in dergelijke fabrieksmatige processen.

Frustrerend maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ernstoud schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:22:
...
Misschien zijn er veel retouren… op het Odido forum gaat bijna elk bericht over opzeggen :'(

Mijn contract loopt volgende week af. Vanwege de kerstperiode en de bijbehorende verzend perikelen zal ik zeker even wachten met terug sturen. Meer kan ik niet doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:25

mv1

Net K&K geactiveerd, super snel geregeld. Direct via de GUI wifi uitgezet en verbonden aan mijn mesh systeem wat al hangt.

Ondanks dat de K&K modem in de meterkast hangt, haal ik toch 664Mbps.
Pagina: 1 ... 43 ... 84 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.