[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 38 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
xah5kiDe schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:37:
[...]

Ik heb het wel geprobeerd. In de meterkast nog maar 10-20Mbps upload van de 120Mbps over. Download was nog niet eens zo slecht (rond de 400Mbps waar ik op zolder 600Mbps zie). Wel meer variatie in de ping tijd. Ik zit dan 600m van een mast af.
Bij mij hetzelfde, het zakt helemaal in. Hij staat nu op zolder en gaat met UTP naar de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Hier was ik al een paar weken tevreden met de verbinding. Was dus...

Voorheen was ik verboden met een 4g only mast op 300 meter afstand. Geen 5g dus maar snelheden lagen rond de 350 down en 40 up. Geen klagen dus toen.

Nu lijkt die echter overgeschakeld te zijn op een 5g mast mijn snelheid is echter beroerd met 20 down en 3 up. Loopt dus allemaal niet meer lekker door.
Firmware nog steeds V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528

Iemand een idee hoe of wat. Herstarten enzo heeft niet geholpen.

Met mijn telefoon zit ik trouwens wel nog netjes op de goede 4g mast. Cell id natuurlijk gecheckt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8eSswhj6twBYpLO2_hpyWUON70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNAPsiPNxHGDTU9kgKwtzwt3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door 1993jjohan op 24-11-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-09 18:10

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

DI97 schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:56:
Heeft iemand hier de modem in zijn meterkast gedaan? Hoe bevalt dat en wat is je snelheid nu ten opzichte van waar je het gunstigste signaal / snelheid had?
vanuit de meterkast op dit moment 150 up en 125 down. Wil ook wel eens hoger uitvallen ergens in de 200 up. Signaalsterkte 67dB, wel iets uitgericht naar de mast op ca 400 meter afstand. Getest via wifi.

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:04
jk-5 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:31:
[...]

Is er wel iets veranderd na de aanpassing van laatst? Door de storing was het nogal druk in de thread dus heb ik niet alles meegekregen O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQtjzzgBuqrz-8w-HfUtQT5YG7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Suu39okwbm0HVjFYH0RF4Dl.png?f=fotoalbum_large

Bijzonder dat het begin van de middag ineens helemaal goed was (zelfde Cell ID), maar helaas weer slechter is geworden na een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkloppen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-03 09:30
F.Baarda schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:03:
[...]

vanuit de meterkast op dit moment 150 up en 125 down. Wil ook wel eens hoger uitvallen ergens in de 200 up. Signaalsterkte 67dB, wel iets uitgericht naar de mast op ca 400 meter afstand. Getest via wifi.
Welke meterkast heb jij?.....ik heb redelijk grote meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-09 18:10

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

wkloppen schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:17:
[...]

Welke meterkast heb jij?.....ik heb redelijk grote meterkast
no comprende...

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Meterkast is niet meterkast.

Dus, iedereen heeft een andere meterkast, kan buiten zitten, midden in de woning, dus het zegt niets.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-08 17:10
xah5kiDe schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:37:
[...]

Ik heb het wel geprobeerd. In de meterkast nog maar 10-20Mbps upload van de 120Mbps over. Download was nog niet eens zo slecht (rond de 400Mbps waar ik op zolder 600Mbps zie). Wel meer variatie in de ping tijd. Ik zit dan 600m van een mast af.
En zag je in de interface van de modem alle strepen groen bij 5G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 12:56
1993jjohan schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:48:
Hier was ik al een paar weken tevreden met de verbinding. Was dus...

Voorheen was ik verboden met een 4g only mast op 300 meter afstand. Geen 5g dus maar snelheden lagen rond de 350 down en 40 up. Geen klagen dus toen.

Nu lijkt die echter overgeschakeld te zijn op een 5g mast mijn snelheid is echter beroerd met 20 down en 3 up. Loopt dus allemaal niet meer lekker door.
Firmware nog steeds V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528

Iemand een idee hoe of wat. Herstarten enzo heeft niet geholpen.

Met mijn telefoon zit ik trouwens wel nog netjes op de goede 4g mast. Cell id natuurlijk gecheckt.
[Afbeelding]
Ja dat is beetje een ding.
Het netwerk probeert je naar betere masten te sturen. Alleen deze kan dan te ver zijn.
De enige oplossing is kijken of je de modem juist zo slecht mogelijk voor deze mast kunt neerzetten.

De oude mast moet zo snel mogelijk omgebouwd worden voor beter resultaat, maar dan kan nog maanden, zelfs jaren duren. Ligt eraan wat het voor lokatie is/er gaande is.

Een beetje spelen dus dat je de andere mast te pakken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
  • Laatst online: 15-09 16:02
geraroz schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]

Bijzonder dat het begin van de middag ineens helemaal goed was (zelfde Cell ID), maar helaas weer slechter is geworden na een paar uur.
Ook ik ervaar hetzelfde. Om te testen heb ik de simkaart in mijn telefoon geplaatst en op 350 meter afstand (op de brug bij Delftsewallen) haalde ik nog steeds een slechte ping. Speedtest was wel goed, maar niet wat het was. Download was 600+ nu rond de 400
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fV4SU2bZq9_5-BYO83l-BlLFdVU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vHM4xtpyuZXwT1dKCyDcaqa9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
kadir76 schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:29:
[...]

Ook ik ervaar hetzelfde. Om te testen heb ik de simkaart in mijn telefoon geplaatst en op 350 meter afstand (op de brug bij Delftsewallen) haalde ik nog steeds een slechte ping. Speedtest was wel goed, maar niet wat het was. Download was 600+ nu rond de 400
[Afbeelding]
Ook in mijn gebied is de download gezakt van 650Mbps naar 550Mbps a 400Mbps, ook logisch als je leest dat de modems niet aan te slepen zijn en het product veel verkocht wordt. Uiteindelijk delen we hetzelfde spectrum met elkaar. Hoe meer we op feestjes en verjaardagen roepen het zo'n mooi product is, des te trager onze eigen verbinding ;-)

Je zit nog ruim boven de 300/30Mbps waarmee Odido adverteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
@geraroz Gisteravond zakte de snelheden weer volledig in van deze mast. Wifi praktisch naar 3mbps en aan de kabel ruim onder 100mbps. Enige was weer aan en uit zetten. Dit gaat echt niet werken voor Odido.

Ik kijk het nog tot en met januari aan, als dit dan nog zo is zeg ik op en wacht op betere tijden, zal heel jammer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:10
kadir76 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:28:
[...]

Vandaag weer opnieuw getest zowel vanuit huis met de simkaart in de modem als in telefoon dichterbij de mast. Ik woon op 7 hoog vrije zicht richting de mast voorheen haalde ik 550mbps minimaal nu kwam het niet boven de 70mbps. Ping is ook erg instabiel ik denk dat er iets goed mis gaat. Naar 8.8.8.8 heb ik een gemiddelde van 400-500ms. Het kan inderdaad nu drukker zijn op de mast, maar dit is meer dan drukte denk ik
Top! Ik heb het weer doorgegeven

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 15:17
Ik krijg maar niet mijn google nest mini (2nd gen) verbonden, lijkt maar niet te willen verbinden na het invullen van de wifi in de google home app.
Wat ik al heb geprobeerd:
De 2.4g en 5g bandbreedtes gesplitst en beveiliging naar enkel WPA-2 gezet, op ieder bandbreedte geprobeerd maar zelfde issue.
Wifiprotocol tijdelijk gezet op b/g/n maar geen baat. De mesh setting uitgezet.
Het aparte is dat in het lijstje connected devices in de modem interface de google nest mini er wel tussen staat. Maar het voltooien van de setup in google home wil maar niet lukken.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
stormfly schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:42:
[...]

Ook in mijn gebied is de download gezakt van 650Mbps naar 550Mbps a 400Mbps, ook logisch als je leest dat de modems niet aan te slepen zijn en het product veel verkocht wordt. Uiteindelijk delen we hetzelfde spectrum met elkaar. Hoe meer we op feestjes en verjaardagen roepen het zo'n mooi product is, des te trager onze eigen verbinding ;-)

Je zit nog ruim boven de 300/30Mbps waarmee Odido adverteert.
Ik snap dat de snelheid omlaag kan gaan, maar zie de reactie van ton14 en geraroz hierboven. Packet loss en ping is het probleem. Ping naar 8.8.8.8 of 1.1.1.1 is gemiddeld 500ms en packet loss komt ook vrij vaak voor. Al is mijn download snelheid 100Mbps prima, maar ping moet wel stabiel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
jk-5 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:09:
[...]

Top! Ik heb het weer doorgegeven
Bedankt! Ik ben benieuwd of het opgelost kan worden en wat het probleem is. Mooi product voor een mooi prijsje, maar beeldbellen wordt al heel moeilijk met een hoog ping en packet loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kadir76 schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:10:
[...]

Ik snap dat de snelheid omlaag kan gaan, maar zie de reactie van ton14 en geraroz hierboven. Packet loss en ping is het probleem. Ping naar 8.8.8.8 of 1.1.1.1 is gemiddeld 500ms en packet loss komt ook vrij vaak voor. Al is mijn download snelheid 100Mbps prima, maar ping moet wel stabiel kunnen zijn.
Bij mij in Eindhoven-Noord ervaarde ik ook een drop in snelheid die na een reboot weer steeg, ping was wel stabiel rond de 20 ms. De drop in snelheid vond ik overigens niet storend, ik merkte er in de praktijk niets van. Inmiddels heb ik de Zyxel in een smart-plug geprikt die hem elke ochtend om half zes reboot. Daarna heb ik eigenlijk niet meer gemeten, K&K voldoet prima aan mijn behoeften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:41
W1ck1e schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:01:
[...]

Dank je wel voor de link. Die heb ik straks nodig. Maar ik krijg geen smsje op mijn 06 van mijn mobiel bij Simpel. Dat is een 4g telefoon.

een 2de poging werkte wel.
maar ik zie geen optie om op te zeggen (ik zit op 3 weken)
Zojuist heb ik opgezegd. Via de chat. Duurde ook een tijdje (3 wachtenden)
De eerder genoemde link lijkt nu wel te werken (maar goed, toen zat ik al in de chat)
Ik krijg morgen een mail met de bevestiging. Ik heb plaatjes gemaakt van de chat tbv de vastlegging. Wordt vervolgd.

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 25-11-2024 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:10
kadir76 schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:13:
[...]

Bedankt! Ik ben benieuwd of het opgelost kan worden en wat het probleem is. Mooi product voor een mooi prijsje, maar beeldbellen wordt al heel moeilijk met een hoog ping en packet loss.
Blijkbaar waren de aanpassingen van laatst niet effectief, hadden ze zelf ook al gezien. Ericsson (de leverancier van de apparatuur) duikt er verder in

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
jk-5 schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:07:
[...]

Blijkbaar waren de aanpassingen van laatst niet effectief, hadden ze zelf ook al gezien. Ericsson (de leverancier van de apparatuur) duikt er verder in
Top, ik zal de metingen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04:20
Inmiddels al twee K&K Zyxel modems op Marktplaats.

Weten die mensen niet dat je EUR 200,- moet betalen bij beëindiging van het abonnement? Of zijn ze “van de vrachtwagen” gevallen? Hoe dan ook is het heling.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
ernstoud schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:15:

Weten die mensen niet dat je EUR 200,- moet betalen bij beëindiging van het abonnement? Of zijn ze “van de vrachtwagen” gevallen? Hoe dan ook is het heling.
Zag ze ook al eerder voorbij komen, volgens mij zijn dit mensen die een eigen router hebben maar niet weten dat die bruikleen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicoppp
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-12-2024
Renetje6 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:40:
[...]

Dat werkt perfect, ik heb ze ook!
Kan iemand uitleggen hoe ik de m4 deco kan aansluiten op de k&k odido router? Kan de k&k in bridge of zit ik vast aan 2 wifi punten? Wat is de beste setup? Ik heb 3 torentjes en het werkte goed bij m’n Ziggo abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geen bridge op K&K, maar je kunt wel de Wifi uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
ernstoud schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:15:

Vandaag de boel kunnen opzeggen, en de vrouw van de klantenservice had het nergens in het gesprek over dat het teruggestuurd moet worden, alleen dat ik een mail zal ontvangen met de opzegging (die ik nog niet heb gekregen..).

Dus ik denk dat er echt mensen denken dat ze na het opzeggen dat ding kunnen verkopen.

Ik wacht netjes op het retour label, als ik de mail van de opzegging überhaupt krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicoppp
Keypunchie schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:10:
Geen bridge op K&K, maar je kunt wel de Wifi uitzetten.
Hij geeft aan dat mesh aanstaat, waardoor het ‘knopje’ vaag staat afgebeeld en ik de wifi niet uit kan zetten. Enig idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Is het iemand gelukt om het abonnement online op te zeggen?
Ik kan nergens iets vinden op de site.

Ik krijg wel een paar foutmeldingen als ik probeer door te klikken in mijnodido.

Telefonisch opzeggen lukt ook niet.
45 minuten in de wacht en toen werd ik eruit gegooid omdat de werkdag erop zat hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:22
Nicoppp schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:16:
[...]

Hij geeft aan dat mesh aanstaat, waardoor het ‘knopje’ vaag staat afgebeeld en ik de wifi niet uit kan zetten. Enig idee hoe ik dit oplos?
Heb je die deco van Ziggo? Want die moeten waarschijnlijk terug, de mijne moesten dat in ieder geval.

Maar je kunt het beste de hoofddeco bekabeld aansluiten ipv via mesh, dan kan de wifi op de Odido router wel uit. Dan heb je gewoon je eigen netwerk weer.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Worstkaas schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:20:

Ik krijg wel een paar foutmeldingen als ik probeer door te klikken in mijnodido.

45 minuten in de wacht en toen werd ik eruit gegooid omdat de werkdag erop zat hehe
https://www.odido.nl/serv...en/klik-en-klaar-internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Worstkaas schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:20:

https://gathering.tweaker...message/80830436#80830436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicoppp
ozzynator schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:23:
[...]

Heb je die deco van Ziggo? Want die moeten waarschijnlijk terug, de mijne moesten dat in ieder geval.

Maar je kunt het beste de hoofddeco bekabeld aansluiten ipv via mesh, dan kan de wifi op de Odido router wel uit. Dan heb je gewoon je eigen netwerk weer.
Heb ze zelf gekocht dus mag ze gelukkig houden. Maar ben er geloof ik al uit. Via de app lukt het niet maar in de browser kan ik de wifi wel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Net een Zyxel NR7302 buitenrouter op ebay.de aangeschaft, reden; bridge modus (ip passthrough) en band locking. Heb een AF55 buiten hangen welke het eigenlijk perfect doet, deze gaat naar familie of marktplaats toe tzt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:51

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Nicoppp schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:07:
[...]
Kan iemand uitleggen hoe ik de m4 deco kan aansluiten op de k&k odido router? Kan de k&k in bridge of zit ik vast aan 2 wifi punten? Wat is de beste setup? Ik heb 3 torentjes en het werkte goed bij m’n Ziggo abo.
Je wilt maar 1 keer NAT. Dus zet de Deco in Access mode:
Geavanceerd -> Bewerkingsmodus-> Access mode

Nu zitten alle apparaten op hetzelfde LAN netwerk. Je kunt de WiFi van de Deco ook aanlaten om zo de dekking nog verder te vergroten.

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
plaspvd schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:13:
Net een Zyxel NR7302 buitenrouter op ebay.de aangeschaft, reden; bridge modus (ip passthrough) en band locking. Heb een AF55 buiten hangen welke het eigenlijk perfect doet, deze gaat naar familie of marktplaats toe tzt.
Lijkt me een goede koop. Handleiding: https://spdl.zyxel.com/NR..._V1.00_Ed5_2023-09-25.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@ernstoud hierbij een link(je), aangeschaft voor 180 inc verzending, laat uiteraard op dit topic wel mijn bevindingen achter.

Is nieuw en er staan er nog zat op, staat ook op amazon, maar kon daar niet betalen met paypal.

https://www.ebay.de/itm/2...pRPo%7Ctkp%3ABFBMvvSGzexk

amazon linkje: https://www.amazon.nl/Zyx...it-latentie/dp/B0DL5LGNRT

[ Voor 13% gewijzigd door plaspvd op 25-11-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
plaspvd schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:40:
@ernstoud hierbij een link(je), aangeschaft voor 180 inc verzending, laat uiteraard op dit topic wel mijn bevindingen achter.

Is nieuw en er staan er nog zat op, staat ook op amazon, maar kon daar niet betalen met paypal.

Ja, had hem al op eBay gezien.

Wel bijzonder dat de wifi van dit device alleen voor management is, had het idee dat als ik dit buiten zou hangen, ik buiten ook wifi zou hebben.

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@plaspvd
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn hiermee. Prijs lijkt erg interessant, klopt het type wel met wat ze aanbieden en zijn ze wel nieuw? En wordt de PoE injector meegeleverd?

NR7302: 5G Rel16 3CA, 4G CAT20 5CA (tot 4Gbps/550Mbps)
NR5307: 5G Rel16 4CA, 4G CAT19 5CA (tot 5,76Gbps/1,46Gbps)

De NR7302 heeft duidelijk een ander modem type erin. Het aparte is dat deze 4G CAT20 is, terwijl hij minder banden kan combineren dan het modem in de NR5307 met 4G CAT19. Zo kan de NR7302 geen 4x4MIMO op b8, b20 of b32.

Als je in een gebied zit zonder n78 heb je mogelijk meer aan b32 dan aan n28, tenzij je ver van de mast zit. Als je stabiel n78 kan gebruiken, heb je niks aan b8, b20 of b32.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkloppen
plaspvd schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:13:
Als brigdmodus de reden is kan je beter de MC889 kopen. Die zyxel heet de X55 chipset en die zte X62. Ik wacht nog op een buitenrouter met de X65 chipset. Heb nu dat binnen ding, de MC888 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kve
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 15:28

Kve

Ik heb inmiddels ook een K&K en vind het geen gek systeem. Klopt mijn aanname dat je dit niet (echt) op een bestaand netwerk kan aansluiten? Heb het geprobeerd als WAN aan te sluiten op mijn Dream Machine Pro maar doet weinig.

Zou eventueel kunnen kijken of ik het met zo'n 5g dongle van Unify kan combineren maar dat is best een dure optie. Usecase voor mij is dat ik vooral niet 47.5 euro wil betalen voor een basis internet verbinding zoals ik bij Ziggo doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 10:48
Kve schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:06:
Ik heb inmiddels ook een K&K en vind het geen gek systeem. Klopt mijn aanname dat je dit niet (echt) op een bestaand netwerk kan aansluiten? Heb het geprobeerd als WAN aan te sluiten op mijn Dream Machine Pro maar doet weinig.

Zou eventueel kunnen kijken of ik het met zo'n 5g dongle van Unify kan combineren maar dat is best een dure optie. Usecase voor mij is dat ik vooral niet 47.5 euro wil betalen voor een basis internet verbinding zoals ik bij Ziggo doe...
Unifi 5g dongle? voor zo ver ik weet heeft Ubiquity alleen 4g opties, linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kve

Kve

SnoozeOperator schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:10:
[...]

Unifi 5g dongle? voor zo ver ik weet heeft Ubiquity alleen 4g opties, linkje?
Je hebt gelijk, helemaal scheef gekeken gisteren blijkbaar. Niet dat die ergens op vooraad is trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
plaspvd schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:40:

amazon linkje: https://www.amazon.nl/Zyx...it-latentie/dp/B0DL5LGNRT
Ik ben benieuwd wat je ermee gaat halen, nadeel van deze router is dat het een ISP router is dus zwaai zwaai naar FW updates etc. Ik lees wisselende ervaringen op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heb je gekeken naar je subnet? WAN en LAN moeten uniek zijn. Standaard zit de K&K router in subnet 192.168.1.1/24, vermoed dat je UDM-Pro daar ook in zit.

Probeer zelf altijd de 0/1/2 subnetten te vermijden, omdat die vaak door andere routers als standaard gebruikt wordt.

Makkelijkste voor nu is om een apparaat direct op de Zyxel aan te sluiten en het subnet aan te passen van de Zyxel, zodat deze niet overlapt.

Heb hier zelf de Zyxel op 192.168.5.1 ingesteld en gebruik in mijn UDM-SE het Zyxel modem op WAN2 via een SFP+ naar Ethernet module.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:59:
[...]

Zojuist heb ik opgezegd. Via de chat. Duurde ook een tijdje (3 wachtenden)
De eerder genoemde link lijkt nu wel te werken (maar goed, toen zat ik al in de chat)
Ik krijg morgen een mail met de bevestiging. Ik heb plaatjes gemaakt van de chat tbv de vastlegging. Wordt vervolgd.
In mijn odido omgeving staat dat mijn abonnement per 25 dec wordt beeindigd. Dus precies over een maand. Dat doet mij denken dat wanneer je opzegt meteen na de annuleringsperiode van 2 weken je 1 maand en 2 weken abonnement moet betalen. En dus niet altijd minimaal 2 maanden Klik&Klaar afneemt. Ik heb nog geen mail ontvangen.

toevoeging:

De mail is binnen;
Kenmerk: 12345678
Het Klik&Klaar
abonnement is opgezegd
Hallo W1ck1e,

Het Odido Klik&Klaar Internet abonnement met klantnummer 1.23456789 is opgezegd met opzegdatum 25-12-2024. Hieronder lees je meer over je laatste factuur en wat je kan doen met de oude apparatuur.

Informatie over het terugsturen van de apparatuur
Terugsturen is gemakkelijk en gratis.

1. Je kan alle apparatuur inclusief kabels en accessoires in een doos stoppen, dit mag elke doos zijn.
2. Stuur de doos met apparatuur gratis terug. Deze ontvangen we graag binnen 30 dagen na het verwerken van je bestelling of verzoek. Versturen kan bij elk PostNL-punt: vind PostNL-punt.
3. Gebruik onderstaand antwoordnummer om het pakket gratis te verzenden.
4. Bewaar na het versturen het verzendbewijs nog even, totdat je de bevestiging hebt dat het pakket is aangekomen.

Odido Internet + TV
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol-Rijk

De laatste factuur
De maand waarin het abonnement stopt, ontvang je een rekening met de abonnementskosten voor de gehele maand. Maar geen zorgen, de maand daarna ontvang je van ons nog een eindafrekening waarin we alles verrekenen.

Heb je nog geld van ons tegoed en zijn er geen openstaande bedragen? Dan storten we het overgebleven bedrag op je rekening. Zijn er nog openstaande bedragen? Dan incasseren we het bedrag automatisch van je rekening.

Vragen? Vragen!
Op odido.nl/service vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Neem dan contact met ons op via 0800-0092 of vraag het Izzi, onze chatbot. Goed om te weten: je kan niet antwoorden op deze mail.

En heb je de Odido App al? Daarin kan je veel zelf regelen, wel zo makkelijk! Meteen maar even downloaden dus.

Tot gauw,
Indy van Odido

[ Voor 51% gewijzigd door W1ck1e op 26-11-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
De trend bij mij op dit moment is, 's-morgens nauwelijks tot geen WiFi verbinding op mijn tablet en mobiele telefoon. Log ik in op de router dan zie ik dat de N78 verbinding verdwenen is. LED lampjes op de router zijn groen, blauw, groen, groen, dus goed.

Enige oplossing is de router uit en weer aan te zetten, daarna heb ik weer WiFi, echter 60mbps down en 30mbps up, dit op 2 meter van de router en de N78 verbinding is terug. Aan de ethernetkabel heb ik 580mbps down en 36mbps up.

Conclusie een tijdje nog maar afwachten tot Odido een oplossing heeft en een schakelaar zetten voor 's-nachts een keer uit en aan zetten, dat ga ik nu tijdelijk even doen.

Dit moet dus wel opgelost worden.

Edit: Nu een kwartier later na aan/uit router is de Wifi verbinding op 2 meter van de router 720mbps down en 48mbps up, dus het kan wel.

[ Voor 11% gewijzigd door ton14 op 26-11-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wonderlijke aanname :-)

Het is gewoon TCP/IP. Een WAN en LAN verschillen in principe niks van elkaar, maar zijn hoofdzakelijk labeltjes om lokaal/niet-lokaal verkeer te scheiden (en dat je daar dus een route voor moet maken/hebben.).

Denk eerder dat je WAN-aansluiting voor je bestaande set-up anders geconfigureerd is dan voor de K&K.

Makkelijkste is om WAN op DHCP te zetten (indien mogelijk) en vervolgens opletten dat je lokale (private) range niet overlapt met dat van de K&K. (ik neem aan dat je Unifi spul weer zelf DHCP uitdeelt op de LAN-zijde)

Ook zie je dat er veel functionele verschillen zijn tussen WAN en LAN, en in de onderliggende techniek, maar vanuit TCP/IP-perspectief zijn ze gelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Keypunchie op 26-11-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
SnoozeOperator schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:19:
[...]

Ik ben benieuwd wat je ermee gaat halen, nadeel van deze router is dat het een ISP router is dus zwaai zwaai naar FW updates etc. Ik lees wisselende ervaringen op Reddit.
Maar er staat op Reddit ook dat als je alleen de pass-through (bridge) functie gebruikt hij prima werkt en laat dat nu net de modus zijn waarin je die wilt gebruiken.
Alle andere modellen van Zyzel en andere fabrikanten zijn in feite ook routers maar als je al een router hebt en dus alleen de device in bridge gebruikt dan moet dit geen enkel probleem zijn.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 16:43
ton14 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:34:
De trend bij mij op dit moment is, 's-morgens nauwelijks tot geen WiFi verbinding op mijn tablet en mobiele telefoon. Log ik in op de router dan zie ik dat de N78 verbinding verdwenen is. LED lampjes op de router zijn groen, blauw, groen, groen, dus goed.

Enige oplossing is de router uit en weer aan te zetten, daarna heb ik weer WiFi, echter 60mbps down en 30mbps up, dit op 2 meter van de router en de N78 verbinding is terug. Aan de ethernetkabel heb ik 580mbps down en 36mbps up.

Conclusie een tijdje nog maar afwachten tot Odido een oplossing heeft en een schakelaar zetten voor 's-nachts een keer uit en aan zetten, dat ga ik nu tijdelijk even doen.

Edit: Nu een kwartier later na aan/uit router is de Wifi verbinding op 2 meter van de router 720mbps down en 48mbps up, dus het kan wel.
Heb dit probleem ook gehad, door de behulpzame franssie heb ik dit probleem kunnen oplossen door er een asusrouter (oud beestje die nog ergens in huis lag te verstoffen) tussen te zetten met een kabel vanuit de Lan van Odido in de Wan van de asusrouter, wifi uitgezet van Odido en de asusrouter verzorgd nu de wifi en heb sindsdien geen problemen meer met de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
snah001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:03:
[...]

Maar er staat op Reddit ook dat als je alleen de pass-through (bridge) functie gebruikt hij prima werkt en laat dat nu net de modus zijn waarin je die wilt gebruiken.
Alle andere modellen van Zyzel en andere fabrikanten zijn in feite ook routers maar als je al een router hebt en dus alleen de device in bridge gebruikt dan moet dit geen enkel probleem zijn.
Deels mee eens, FW updates doe je niet alleen voor features etc maar ook voor patches in kwetsbaarheden. Als je het alleen vanuit een feature perspectief bekijkt dan helemaal top, als je naar het totale plaatje kijkt dan is nooit updaten natuurlijk 'sub optimaal' (helemaal omdat hij een eigen wifi voor management heeft)
Voor dat doeleinde kun je eigenlijk net zo goed een ander high end router kopen en er een externe antenne op zetten.. Minder clutter en zelfde resultaat

[ Voor 12% gewijzigd door SnoozeOperator op 26-11-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:38
Om even toe te voegen aan de ervaring met buitenmodems. Ik heb een Zyxel NR7103 hangen op een afgelegen locatie. Deze heeft een MediaTek T750 SoC met Cat 19 en max 5CC.

Heb verschillende palen in de buurt geprobeerd en de meest stabiele verbinding is met een paal die op 5700m afstand staat. 5G is op deze afstand niet stabiel (doordat de NSA van band n28 alleen samen lijkt te werken met een hoge 4G band). Daarom het modem via cell locking en band steering vastgezet op deze paal met B8 en B32. Snelheid is 80 mbps down en 30 mbps up. In de nacht daalt dit naar 30mbit down omdat B32 dan uitgeschakeld wordt.

Voor mij een top resultaat want via de DSL lijn kan ik niet verder dan 5 mbps komen. Alleen nadeel inderdaad de firmware updates, welke niet beschikbaar zijn omdat dit device origineel via een ISP geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
SnoozeOperator schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:09:
[...]

Deels mee eens, FW updates doe je niet alleen voor features etc maar ook voor patches in kwetsbaarheden. Als je het alleen vanuit een feature perspectief bekijkt dan helemaal top, als je naar het totale plaatje kijkt dan is nooit updaten natuurlijk 'sub optimaal' (helemaal omdat hij een eigen wifi voor management heeft)
Voor dat doeleinde kun je eigenlijk net zo goed een ander high end router kopen en er een externe antenne op zetten.. Minder clutter en zelfde resultaat
Volgens Zyxel is de update firmware met de Zyxel Air app mits die beschikbaar is gewoon te flashen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
snah001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:18:
[...]

Volgens Zyxel is de update firmware met de Zyxel Air app mits die beschikbaar is gewoon te flashen.
Dat is het ding, dat is hij dus niet. Meerdere users hebben aangegeven dat ze met Zyxel hebben gesproken en dat er wel FW's zijn maar die worden alleen door de ISP via TR-069/FOTA gepushed. Op de management pagina van de Routers heb je geen update mogelijkheid en via de zyxel app ook niet, net zoals je dat bij de NR5307 (K&K router) ook niet hebt. Maar, neem vooral niets van mij aan en probeer het even zelf om met de Zyxel air app je NR5307 in te komen :9

[ Voor 8% gewijzigd door SnoozeOperator op 26-11-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kve

Kve

Keypunchie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:55:
[...]

Wonderlijke aanname :-)

Het is gewoon TCP/IP. Een WAN en LAN verschillen in principe niks van elkaar, maar zijn hoofdzakelijk labeltjes om lokaal/niet-lokaal verkeer te scheiden (en dat je daar dus een route voor moet maken/hebben.).

Denk eerder dat je WAN-aansluiting voor je bestaande set-up anders geconfigureerd is dan voor de K&K.

Makkelijkste is om WAN op DHCP te zetten (indien mogelijk) en vervolgens opletten dat je lokale (private) range niet overlapt met dat van de K&K. (ik neem aan dat je Unifi spul weer zelf DHCP uitdeelt op de LAN-zijde)

Ook zie je dat er veel functionele verschillen zijn tussen WAN en LAN, en in de onderliggende techniek, maar vanuit TCP/IP-perspectief zijn ze gelijk
Ik ga dit vanavond even proberen, zou mooi zijn als dit het allemaal oplost. Thanks voor de oplosrichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

@wkloppen
Hoe is de interface en de mogelijkheden in de ZTE? Kan je ook specifieke banden uitzetten?

Hij kan in ieder geval veel banden combinaties: https://cacombos.com/device/MC889 .

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Zoals ik al vaker heb genoemd in topic. Zet 160Mhz op 5Ghz uit, dit zorgt in de meeste situaties voor instabiliteit op 5Ghz. Ook zit je met 160Mhz altijd in een DFS kanaal, dus wanneer je router opstart duurt het een paar minuten voor 5Ghz mag uitzenden. En terwijl hij aanstaat kan de 5Ghz band 'radar' detecteren en de 5Ghz uitzetten voor een periode. De lagere snelheid die je dan krijgt, is waarschijnlijk enkel de 2.4Ghz band.

Als je 20/40/80 kiest en dan kanaal 36/40/44/48 heb je geen DFS kanaal en heb je dit specifieke probleem niet.

Dit is niet uniek aan de Zyxel, vindt het alleen wel lomp dat hij standaard op 20/40/80/160 staat voor 5Ghz en 20/40 voor 2.4Ghz.

2.4Ghz dus op 20Mhz zetten
5Ghz dus op 20/40/80Mhz zetten

Gallery V&A

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:03
Voor wie mijn kaasbak nog herinnert:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_RJH_8uWEAzOXBdu7-1-S1WrAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpsmKNtCkdnhtehMaGU8htix.jpg?f=fotoalbum_large

De inhoud heb ik nu naar een Gewiss 240x190x160 behuizing verhuisd. Ook even de moeite genomen om een mooi beugeltje te maken die onder de schroef van de sandwichplaat is bevestigd. Alles mooi in de kleur van het dak gespoten. Mooi? Mwoa. Lelijk? Beter dan het was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWru4A3sK-pQJDuauZpBxDGegBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9sS5Oeoh6TEqBonGZjdi423.jpg?f=fotoalbum_large

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
@BiG-GuY Bedankt voor de info, net gecheckt en 2.4gGhz staat op 20Mhz en 5Ghz staat op 20/40/80Mhz Ik heb ze een hele tijd geleden al zo gezet door de uitleg hier, dus dat kan het helaas niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

@ton14
Op welk kanaal staat je 5Ghz ingesteld? Ook op 80Mhz heb je grotendeels DFS kanalen.

Je moet hem echt zelf op een van deze kanalen instellen: 36/40/44/48 .
Alternatief zou 149/153/157/161 zijn, maar die zijn mogelijk niet beschikbaar en mogen minder hard uitzenden in EU.

Alle andere kanalen hebben DFS op 5Ghz.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
BiG-GuY schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:06:
@ton14
Op welk kanaal staat je 5Ghz ingesteld? Ook op 80Mhz heb je grotendeels DFS kanalen.

Alternatief zou 149/153/157/161 zijn, maar die zijn mogelijk niet beschikbaar en mogen minder hard uitzenden in EU.

Jammer alleen dat die banden 36-48 in bebouwd gebied vaak nog drukker zijn dan de 2.4 GHz.

Dat DFS maakt 5 GHz. soms totaal onbruikbaar. Ik gebruik een bovenliggende band. Met wat kunst en vliegwerk heb ik AP’s die daar met goed vermogen goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
BiG-GuY schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:06:
@ton14

Hoe kan ik dat doen? Ik kan kiezen voor 2.4Ghz kanaal 1-9, staat op automatisch en 5Ghz staat op automatisch, waar ik achter "current 56 / 80 Ghz zie staan", dit kan ik alleen maar veranderen in 1 Kanaal nummer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTtNqKP9sSFIUilT5S_oDqhKieU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TKj0l8n9V4ZoRI7CIo591KTp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door ton14 op 26-11-2024 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ton14 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:56:
[...]

Hoe kan ik dat doen? Ik kan kiezen voor 2.4Ghz kanaal 1-9, staat op automatisch en 5Ghz staat op automatisch, waar ik achter "current 56 / 80 Ghz zie staan", dit kan ik alleen maar veranderen in 1 Kanaal nummer.

[Afbeelding]
Het nu automatisch gekozen kanaal is dus inderdaad een DFS kanaal.

Je kiest in de meeste AP's alleen het 'primaire' kanaal van de 80Mhz die je instelt. Met 80Mhz bedek je 4 20Mhz kanalen op 5Ghz.

Je kan om te beginnen proberen met kanaal 36. Als je daarna gedurende de dag merkt dat de snelheid niet stabiel is kan je hem verplaatsen naar 40, 44 of 48. De Auto stand van veel apparaten (inclusief deze) werkt helaas niet heel slim.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
@BiG-GuY OK bedankt, ga ik doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ernstoud schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:38:
[...]

Jammer alleen dat die banden 36-48 in bebouwd gebied vaak nog drukker zijn dan de 2.4 GHz.

Dat DFS maakt 5 GHz. soms totaal onbruikbaar. Ik gebruik een bovenliggende band. Met wat kunst en vliegwerk heb ik AP’s die daar met goed vermogen goed werken.
Het verschilt per merk hoe omgegaan wordt met DFS. Zo heeft Ruckus die we op werk gebruiken een Radar pre-avoidance scan en wordt het spectrum constant gemonitord. Zodat hij van kanaal kan wisselen voor hij de 5Ghz radio uitzet wat volgens de DFS standaard zou moeten als er Radar herkend wordt.

Heb het hier thuis ook gehad met Unifi wifi, maar het verschilt per verdieping bij mij of er 'Radar' herkend wordt op 5Ghz of niet. Bij Unifi gooit hij de wifi uit voor een paar minuten en veranderd daarna het kanaal, ook als je hem statisch ingesteld hebt.

Op de BG heb ik nu op 5Ghz kanaal 52-56-60-64 in gebruik.
Op de 1e heb ik 36-40-44-48 in gebruik, omdat alle DFS kanalen constant ervoor zorgden dat de 5Ghz uit ging op deze verdieping.
Op de 2e heb ik 100-104-108-112 in gebruik.
In de tuin heb ik 149-153-157-161 in gebruik, wat ook geen DFS kanaal is, maar in EU minder hard mag uitzenden, waardoor het voor binnen mogelijk te beperkt is qua dekking.

Ben blij dat ik voor de stabiliteit en hogere performance ook 6Ghz kan gebruiken thuis. Mijn buren hebben dat sowieso nog niet en dat vang je ook niet van de buren, want het signaal komt veel minder ver dan op 5Ghz.

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 26-11-2024 13:25 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OKrCbu-3RHQ-DWtsRkrdR66ckk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OAQ94gk4IY0dtu8GyAwcShmq.png?f=fotoalbum_large

Nu krijg ik Current: 36/80Mhz, zal ik de bandbreedte veranderen in 20/40?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ton14 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:20:
[Afbeelding]

Nu krijg ik Current: 36/80Mhz, zal ik de bandbreedte veranderen in 20/40?
Dat betekend dat de instelling nu goed staat als je kanaal 36 niet te druk is in je omgeving. Dat kan je in de Zyxel niet zien. Dus is een kwestie van proberen en zien hoe stabiel het nu is.

20/40 is pas nodig als je in een gebied zit waar veel andere netwerken zijn op dezelfde kanalen. Let wel op dat je bandbreedte elke keer gehalveerd wordt bij het verlagen.

80Mhz gaat tot iets van 800Mbps op Wifi 6
40Mhz gaat tot iets van 400Mbps op Wifi 6.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
@BiG-GuY OK duidelijk, bedankt. Ik ga dit de komende tijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
Catdogsf schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:03:
[...]

Heb dit probleem ook gehad, door de behulpzame franssie heb ik dit probleem kunnen oplossen door er een asusrouter (oud beestje die nog ergens in huis lag te verstoffen) tussen te zetten met een kabel vanuit de Lan van Odido in de Wan van de asusrouter, wifi uitgezet van Odido en de asusrouter verzorgd nu de wifi en heb sindsdien geen problemen meer met de wifi.
Bedankt. Op dit moment heb ik een ADSL verbinding van Freedom met de Fritzbox 7590 samen met 2 Fritz acces points (niet bedraad) en in huis heb ik overal Wifi.

Dit heb ik overgezet naar de Odido NR5307 met 2 acces points WX5600-RP (niet bedraad), hierdoor heb ik op de 1e en 2e etage Wifi en een klein beetje WiFi op de begane grond.

Nou ben ik niet goed in netwerken, dus doe ik braaf wat in de handleidingen staat, 2 routers met elkaar verbinden denk ik dat ik wel kan met een stap voor stap handleiding, maar als er een probleem komt kan ik dat niet oplossen, daar ontbreekt de kennis voor.

De 2 routers staan vlak bij elkaar en ik heb beide netwerken gewoon draaien.

De Fritzbox heeft nog maar 1 device en dat is nu mijn backup.

De andere verbindingen heb ik overgezet naar de Odido router. Dit zijn mijn PC en de Synology NAS DS218+ beiden aan de ethernet poorten, 3 tablets, 1 mobiele telefoon en een laptop aan WiFi, niks spannends dus.

Als ik de kabel van de LAN naar de Fritzbox WAN doe, dan kan ik niet meer in de Odido router, dus ik denk dat er instellingen veranderd moeten worden en die kennis heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 16:43
ton14 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:42:
[...]

Bedankt. Op dit moment heb ik een ADSL verbinding van Freedom met de Fritzbox 7590 samen met 2 Fritz acces points (niet bedraad) en in huis heb ik overal Wifi.

Dit heb ik overgezet naar de Odido NR5307 met 2 acces points WX5600-RP (niet bedraad), hierdoor heb ik op de 1e en 2e etage Wifi en een klein beetje WiFi op de begane grond.

Nou ben ik niet goed in netwerken, dus doe ik braaf wat in de handleidingen staat, 2 routers met elkaar verbinden denk ik dat ik wel kan met een stap voor stap handleiding, maar als er een probleem komt kan ik dat niet oplossen, daar ontbreekt de kennis voor.

De andere verbindingen heb ik overgezet naar de Odido router. Dit zijn mijn PC en de Synology NAS DS218+ beiden aan de ethernet poorten, 3 tablets, 1 mobiele telefoon en een laptop aan WiFi, niks spannends dus.

Als ik de kabel van de LAN naar de Fritzbox WAN doe, dan kan ik niet meer in de Odido router, dus ik denk dat er instellingen veranderd moeten worden en die kennis heb ik helaas niet.
Kan je daarin ook niet verder helpen, beschik ook niet over die kennis, misschien dat @franssie je kan helpen hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:22
@ton14 of even scannen met inSSIDer, dan zie je welke banden druk en minder druk zijn.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76

Wat doet je ping? Is je ping wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:47
Poging gedaan om binnen 14d bedenktijd op te zeggen. Via deze link: https://www.odido.nl/serv...en/klik-en-klaar-internet zegt Odido dat we moeten bellen, maar niemand die opneemt.

Na 35 min in de wacht (en keuze aangegeven te willen opzeggen) word ik doorgezet en valt de verbindingstoon dood. Lekker als je niet kan opzeggen, hoe moet dat dan?

Aangezien de snelheid en stabiliteit in onze nieuwbouw woning dramatisch is en er geen plek binnenshuis waar deze goed functioneert in buurtschap Hoorn (gemeente Heerde) een waardeloos product voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Don Juansen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:56:
Poging gedaan om binnen 14d bedenktijd op te zeggen. Via deze link: https://www.odido.nl/serv...en/klik-en-klaar-internet zegt Odido dat we moeten bellen, maar niemand die opneemt.

Na 35 min in de wacht (en keuze aangegeven te willen opzeggen) word ik doorgezet en valt de verbindingstoon dood. Lekker als je niet kan opzeggen, hoe moet dat dan?

Aangezien de snelheid en stabiliteit in onze nieuwbouw woning dramatisch is en er geen plek binnenshuis waar deze goed functioneert in buurtschap Hoorn (gemeente Heerde) een waardeloos product voor ons.
Ik heb gisteren opgezegd, wel na de 14 dagen. Via de chat na aanloggen op odido.nl. Dan aangegeven dat ik wilde opzeggen. Dat steeds herhaald totdat ik met een persoon in contact kwam. Hij heeft het meteen geregeld. Duurde alles bij elkaar ongeveer een uur. Vandaag ook de bevestingsmail ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 26-11-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ton14 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:42:
[...]

Je zou van je Fritzbox WiFi gebruik kunnen maken door een LAN kabel tussen je Odido en je Fritzbox te patchen - als het goed is heeft die een WAN poort. ADSL zet je dan uit, en als het goed is maakt je Fritz dan gebruik van de WAN. Zie ook de handleiding van je Fritzbox.
Als dat werkt zet je het WiFI van je Odido uit. Het beste geef je je Fritz een vast / gereserveerd IP adres in je Odido, en daarna stel je dat in als DMZ in de Odido, zodat de firewal van de Odido geen poorten blokkeert die de Fritz open wil hebben, je maakt dan gebruik van de firewall in de Fritz.
Wil je terug, kabel eruit en ADSL weer aan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
BiG-GuY schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:13:
[...]

Het verschilt per merk hoe omgegaan wordt met DFS. Zo heeft Ruckus die we op werk gebruiken een Radar pre-avoidance scan en wordt het spectrum constant gemonitord. Zodat hij van kanaal kan wisselen voor hij de 5Ghz radio uitzet wat volgens de DFS standaard zou moeten als er Radar herkend wordt.

Heb het hier thuis ook gehad met Unifi wifi, maar het verschilt per verdieping bij mij of er 'Radar' herkend wordt op 5Ghz of niet. Bij Unifi gooit hij de wifi uit voor een paar minuten en veranderd daarna het kanaal, ook als je hem statisch ingesteld hebt.

Op de BG heb ik nu op 5Ghz kanaal 52-56-60-64 in gebruik.
Op de 1e heb ik 36-40-44-48 in gebruik, omdat alle DFS kanalen constant ervoor zorgden dat de 5Ghz uit ging op deze verdieping.
Op de 2e heb ik 100-104-108-112 in gebruik.
In de tuin heb ik 149-153-157-161 in gebruik, wat ook geen DFS kanaal is, maar in EU minder hard mag uitzenden, waardoor het voor binnen mogelijk te beperkt is qua dekking.

Ben blij dat ik voor de stabiliteit en hogere performance ook 6Ghz kan gebruiken thuis. Mijn buren hebben dat sowieso nog niet en dat vang je ook niet van de buren, want het signaal komt veel minder ver dan op 5Ghz.
Ik zit redelijk dichtbij Nieuw-Milligen waar het leger een groot radarstation (nog) in gebruik heeft. Hierdoor zijn DFS kanalen vrijwel onbruikbaar. Veel consumenten access points gaan dan naar kanaal 36 en blijven daar dan hangen. Gevolg is slechte verbinding door beïnvloeding tussen de AP’s.

Gelukkig werkt 149-161 goed. Met trucjes ook met wat meer pep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Catdogsf @ton14 @Kapitein187

EDIT: @marktweakt deze wellicht ook handig voor in de TS voor hen die (nog) niete de Bridge injectie willen doen.

DMZ instellen op de Odido: om om te gaan met het feit dat het stock ODIDO modem een slechte WiFi heeft en niet in Bridge gezet kan worden helaas.

Inloggen (duh) en dan
1) Linksboven bij Aangesloten apparaten zie je als het goed is enkel je andere router bij bedraad. Kopier IP adres en Mac adres naar notepad

2) Hamburgermenu rechtsboven > Netwerkinstelling > Thuisnetwerken
Tabje [Statische DHCP] zet Actief aan, er staat nu handmatig maar je kan je apparaat, de andere router, hier selecteren. (check even MAC en IP adres zouden er meerdere apparaten staan)
Klik op [Oké]

3) Hamburgermenu rechtsboven > Netwerkinstelling > NAT
selecteer tabje [DMZ]
Voer hier het IP adres uit notepad in
klik [toepassen]

Klaar.

EDIT:
Deze post is incompleet als er in de achterliggende router een vast IP adres is ingesteld. Om deze compleet te maken (omdat de tweede router wel via DHCP een IP adres moet blijven krijgen, moet deze wel als DHCP client ingesteld blijven staan en geen vast IP adres gegeven worden in de tweede router!

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 24-12-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:21
W1ck1e schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:01:
[...]

Ik heb gisteren opgezegd, wel na de 14 dagen. Via de chat na aanloggen op odido.nl. Dan aangegeven dat ik wilde opzeggen. Dat steeds herhaald totdat ik met een persoon in contact kwam. Hij heeft het meteen geregeld. Duurde alles bij elkaar ongeveer een uur. Vandaag ook de bevestingsmail ontvangen.
Grappig, ik kreeg per chat juist het bericht dat ik alleen telefonisch kon opzeggen :+
En dat was vandaag.

Ik ga het forum wel proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
krakendmodem schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:27:

Grappig, ik kreeg per chat juist het bericht dat ik alleen telefonisch kon opzeggen :+
En dat was vandaag.

Ik ga het forum wel proberen..
Ik denk dat bij Odido (net zoals overal) medewerkers soms even van het script afwijken. Een andere verklaring heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
kadir76 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:53:
[...]

Wat doet je ping? Is je ping wel stabiel?
Even de .CSV file gedownload.

Vandaag 5 keer getest ping 23 en 24

tussen 11 en 18 november erg wisselend, tussen17 - 26 en 3 uitschieters 35/27/28
tussen 1 en 11 november meerderheid ping tussen 19 - 23 met enkele uitschieters.
tussen 15 en 31 oktober meerderheid ping tussen 17 - 20 enkele uitschieters.
Getest op mijn Samsung FE21 (106 keer)

Getest aan de kabel (115 keer):
18 Oktober tot en met 3 november ping tussen 12 - 15 met een paar 19
4 November tot nu ping 17 - 19 soms 20 met enkele uitschieters
Speedtest nu: Ping 19, 250mbps down, 46mbps up. Is weer een stuk lager.
Maar wel een goede verbinding, mijn ADSL is 100mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 10:17
Kve schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:23:
[...]

Ik ga dit vanavond even proberen, zou mooi zijn als dit het allemaal oplost. Thanks voor de oplosrichting!
Is het gelukt, en zo ja wat moest je aanpassen?

Ik heb ook K&K in mn Gateway Ultra WAN poort gedaan, DHCP op K&K uitgezet, en DMZ naar Gateway Ultra IP gedaan. Maar krijg geen internet.
Gateway ultra zit op 192.168.1.1 en K&K veranderd naar 192.168.10.1

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
@franssie Heee, hartstikke bedankt, ik heb alles even gekopieerd en ga het eens stap voor stap uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Kapitein187 Ik heb het met een Unify Express zo aan de praat. Wel heb ik DHCP aangelaten met een reservering, zie mijn vorige post net.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 26-11-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
ton14 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:40:
[...]

Even de .CSV file gedownload.

Vandaag 5 keer getest ping 23 en 24

tussen 11 en 18 november erg wisselend, tussen17 - 26 en 3 uitschieters 35/27/28
tussen 1 en 11 november meerderheid ping tussen 19 - 23 met enkele uitschieters.
tussen 15 en 31 oktober meerderheid ping tussen 17 - 20 enkele uitschieters.
Getest op mijn Samsung FE21 (106 keer)

Getest aan de kabel (115 keer):
18 Oktober tot en met 3 november ping tussen 12 - 15 met een paar 19
4 November tot nu ping 17 - 19 soms 20 met enkele uitschieters
Speedtest nu: Ping 19, 250mbps down, 46mbps up. Is weer een stuk lager.
Maar wel een goede verbinding, mijn ADSL is 100mbps.
Jou ping is goed stabiel zo te zien. Naar welk adres voer je de ping uit? Aan welke kant van de mast zit jij? Vanuit het westen maak ik verbinding met mast 6441 maar ping naar 8.8.8.8 is boven de 500ms. Misschien is het probleem van de onstabiele ping wel van een specifieke sector ipv hele mast.

@geraroz is jou ping ook nog steeds hoog? Maak jij ook toevallig vanuit het westen verbinding met mast 6441?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
kadir76 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:28:
[...]

Jou ping is goed stabiel zo te zien. Naar welk adres voer je de ping uit? Aan welke kant van de mast zit jij? Vanuit het westen maak ik verbinding met mast 6441 maar ping naar 8.8.8.8 is boven de 500ms. Misschien is het probleem van de onstabiele ping wel van een specifieke sector ipv hele mast.

@geraroz is jou ping ook nog steeds hoog? Maak jij ook toevallig vanuit het westen verbinding met mast 6441?
Ik zit ook west van de mast bij de Vijverhoek.
De ping staat in de speedtest, ik draai gewoon de test met de Windows desktop app en op de mobiel met de app uit de playstore en zie daar het ping nummer bij staan. In die app's kan je een .CSV bestand downloaden en daar staat een kolom latencie in. Ik weet niet hoe je naar 8.8.8.8 moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wkloppen
Iemand nog tips met pro's en con's voor de beste outdoor 5G router? Die ZTE met X62 chipset voldoet uitstekend. Bridgemode werkt goed. Banden kunnen aan en uitgezet worden. Snelheden in Adam rondom de RAI / Rivierenbuurt zijin 600+ met uitschieters naar 800. Ben benieuwd naar andere goede buitenrouter ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@wkloppen bedoel je de MC889? Prijsindicatie?

Af55 nu en tzt een nr7302 testen.

Zoals de naam al zegt x55 chip.

Download - 450 -750 ish
Upload 180 wat afloopt naar 120
Ping tussen 16 - 28
N78

Toen de router plat op de vensterbank lag achter trippel glas:
Down 200-330
Up 15 - 30
Ping 21 - 32
N28

Geen enkele restart nodig gehad.

Via trucje extra menu kunnen open om te richten. Geen band locking. Bridge mode moet ook met een trucje aan te zetten zijn, maar nog niet voor elkaar gekregen, tzt naar kijken. Prijs op marktplaats gemiddeld tussen 40 tot 100.

[ Voor 14% gewijzigd door plaspvd op 26-11-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkloppen
MC889 idd op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
kadir76 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:28:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAZR87V63GL48Oe4O5brjG59LIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DI81wG3fjN0jwXEDqUPfoIni.png?f=fotoalbum_large

Vanuit de dorpstraat.

Cell-ID
16489317
Fysieke Cell-ID
381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinedaggoe
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-08 07:55
Sinds kort maak ik gebruik van Klik en Klaar. De snelheden zijn hoger dan op de dekkingskaart. Toch heb ik bij hoge load regelmatig uitval van het internet. De lampjes branden op de Zyxel nog wel maar toch krijg ik geen netwerk verbinding. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Kleinedaggoe schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:00:
Sinds kort maak ik gebruik van Klik en Klaar. De snelheden zijn hoger dan op de dekkingskaart. Toch heb ik bij hoge load regelmatig uitval van het internet. De lampjes branden op de Zyxel nog wel maar toch krijg ik geen netwerk verbinding. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Wat ben je allemaal aan het doen als die hoge load er is ?
Misschien even wat minder doen. Als je de upload helemaal gebruikt is er geen ruimte meer voor download. Want bij download is ook een stukje upload nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 27-11-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinedaggoe
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-08 07:55
W1ck1e schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:12:
[...]

Wat ben je allemaal aan het doen als die hoge load er is ?
Misschien even wat minder doen. Als je de upload helemaal gebruikt is er geen ruimte meer voor download. Want bij download is ook een stukje upload nodig.
Verschilt een beetje. Als ik wat grotere bestanden download trekt hij met regelmaat dicht. Als er een aantal mensen media streamen en bijv. videobellen kan het zo 4-5 keer per dag gebeuren. Ik kan me voorstellen dat er op zo'n moment wat lagere snelheden zijn omdat er bandbreedte wordt gebruikt maar dat de lijn volledig dichtgaat en iedereen eruit gooit lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Kleinedaggoe schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:12:

Verschilt een beetje. Als ik wat grotere bestanden download trekt hij met regelmaat dicht. Als er een aantal mensen media streamen en bijv. videobellen kan het zo 4-5 keer per dag gebeuren. Ik kan me voorstellen dat er op zo'n moment wat lagere snelheden zijn omdat er bandbreedte wordt gebruikt maar dat de lijn volledig dichtgaat en iedereen eruit gooit lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Streamen : bedoel je kijken of zenden ?
Downloaden : torrents of nieuwsgroepen ?
Bij een test met nieuwsgroepen kon ik ook niet op volledige snelheid downloaden zonder problemen.
Bij torrents gebruik je ook de upload. Als die vol is levert dat ook problemen op.
Heb je nog een router die je er tussen kan zetten met een mogelijkheid tot quality of service ? Dan kan je bepaalde apparaten een beetje knijpen zodat de rest ook nog bandbreedte krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 23:33
Hallo, wat zijn de huidige levertijden? Zijn deze momenteel echt drie weken, of is het minder? Ik heb tijdelijk internet nodig voor mijn kamer omdat een hotspot via mijn telefoon niet prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Smokeyy_TR schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:54:
Hallo, wat zijn de huidige levertijden? Zijn deze momenteel echt drie weken, of is het minder? Ik heb tijdelijk internet nodig voor mijn kamer omdat een hotspot via mijn telefoon niet prettig werkt.
Ik bestelde afgelopen zondag en in de vestiging staat levering 16 december. Dus drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 23:33
ernstoud schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:58:
[...]

Ik bestelde afgelopen zondag en in de vestiging staat levering 16 december. Dus drie weken.
Wel jammer van de lange levertijd, ik zal moeten wachten vrees ik :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Smokeyy_TR schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:01:
[...]

Wel jammer van de lange levertijd, ik zal moeten wachten vrees ik :-(
Vrees ik ook minimaal 3 weken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ernstoud schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:58:
[...]

Jij had toch al een Odido K&K sim? Tweede set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
franssie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:51:
[...]

Jij had toch al een Odido K&K sim? Tweede set?
Ja, voor wat experimenten. En stilletjes heb ik hoop een Zyxel met b7 firmware te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ernstoud schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:25:
[...]

Ja, voor wat experimenten. En stilletjes heb ik hoop een Zyxel met b7 firmware te krijgen.
Dat is wel interessant, hou ons op de hoogte!

Zat een tijdje sinds de storing denk ik op B kanalen, na nog een herstart weer N78 dus fatsoenlijke snelheden (niet dat ik het merkte, was pas bij een grotere download dat ik merkte dat het wel traag gin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
Ik probeerde de huidige aanbieder van de vaste aansluiting op te zeggen vanwege Odido K&K. Huidige aanbieder heeft 30 dagen opzegtermijn, dus is er een ruime 2 weken aan overlap, genoeg tijd om K&K uit te testen als vervanging van de primaire vaste verbinding. Maar je wordt tussen huidige en nieuwe aanbieder heen en weer gestuurd voor de opzegging. Odido zegt dat ik het zelfstandig bij oude aanbieder moet opzeggen en start+einddata moet afstemmen, de ander zegt dat ik Odido moet contacteren voor de overstapservice en wil de opzegging niet zelf in het systeem invoeren. :F

Kan ik er vanuit gaan dat de uploadsnelheid overigens standaard zo'n 40 a 50 mbit is (mits goed 5G signaal en bekabeld getest)? Heb momenteel zo'n 25Mbit upload, maar dat wordt stilaan erg krap. Één van de redenen voor de overstap.

[ Voor 16% gewijzigd door timmie1 op 27-11-2024 17:59 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
timmie1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:57:
Ik probeerde de huidige aanbieder van de vaste aansluiting op te zeggen vanwege Odido K&K. Huidige aanbieder heeft 30 dagen opzegtermijn, dus is er een ruime 2 weken aan overlap, genoeg tijd om K&K uit te testen als vervanging van de primaire vaste verbinding. Maar je wordt tussen huidige en nieuwe aanbieder heen en weer gestuurd voor de opzegging. Odido zegt dat ik het zelfstandig bij oude aanbieder moet opzeggen en start+einddata moet afstemmen, de ander zegt dat ik Odido moet contacteren voor de overstapservice en wil de opzegging niet zelf in het systeem invoeren. :F

Kan ik er vanuit gaan dat de uploadsnelheid overigens standaard zo'n 40 a 50 mbit is (mits goed 5G signaal en bekabeld getest)? Heb momenteel zo'n 25Mbit upload, maar dat wordt stilaan erg krap. Één van de redenen voor de overstap.
Waarom niet even een maand testen? Kost je EUR 25 en dan neem je geen risico. Die upload snelheid kan heel anders zijn. Voorbeeld: nog geen 18 Mbps. bij mij, en 180 Mbps. download.

Pagina: 1 ... 38 ... 82 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.