[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 15 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:29
franssie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:11:
Normaliter gebruik ik altijd een eigen modem, en deze leek me wel aardig.
Met prijsverschil binnen anderhalf jaar terugverdient
https://www.amazon.nl/TP-...echnologie/dp/B0BWS5WBQ7/

En daarna altijd nog wel te verkopen lijkt me.
Ik heb eerder gisteren een Acer Predator Connect X5 5G-CPE gekocht via Marktplaats voor €150. Daar kan ook een externe antenne aan, dus dat ga ik misschien nog proberen. Router van Odido gaat dan in de doos.

Ik zag dat er wel meerdere tweedehands 5G routers te koop zijn op Marktplaats, misschien is dat het bekijken waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Pilovali op 20-10-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-06 20:39
BlazeMuis schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:07:
Net even een tijdje een online game gespeeld en ik heb weinig latency/lag problemen ervaren, een stuk minder dan vanmorgen.

Zojuist even weer een speedtest gedaan, de upload is wat omhoog gegaan maar de download is lager, dat zal wel komen doordat het denk ik drukker is.

[Afbeelding]

--

Heeft iemand die het heeft opgehaald in een Odido winkel het al voor elkaar gekregen het abonnement in je account te krijgen? Ik krijg dan een error: "We kunnen dit abonnement niet koppelen omdat we je gegevens niet herkennen. Bel ons op 0800-0092, kijken we met je mee.".

Ben wel benieuwd hoe het nu ook zit met de bedenktijd mocht ik het uiteindelijk toch terug wil sturen.

Is het ook ergens te zien hoeveel data je hebt gebruikt?
Ja mij is het gelukt. Als het goed is heb je een email ontvangen met je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopenjack
  • Laatst online: 12-01 21:02
Ik heb het modem in verschillende posities geplaatst, en daar zit veel verschil in. Door te draaien met het modem verschilt het signaal van poor tot good, best belangrijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:53
RandB schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Ja mij is het gelukt. Als het goed is heb je een email ontvangen met je contract.
Yup die had ik gisteren al ontvangen.

Ik probeer het morgen nog maar een keer.

--

Edit: weer veel lag/hoge latency.. Ging de hele avond goed, maar helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door BlazeMuis op 20-10-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleeee
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik ben net van ADSL naar glasvezel internet van Odido overgestapt. Maar ik vind het zo jammer dat ik nu tegen twee lelijke modems met allemaal kabels aankijk (het glasvezel aansluitpunt zit in de woonkamer. één modem zit direct over het glasvezel aansluitpunt en nog een andere op de vensterbank) en dat twee stopcontacten nu gebruikt worden voor de modems. Ik had de ADSL modem altijd in de meterkast staan en dat vond ik altijd fijn uit het zicht. Ik zat al te denken om het glasvezel aansluitpunt te laten verplaatsen naar de meterkast, maar dat kost alweer E300,-

Nou zat ik te denken om te switchen naar klik en klaar en de modem / 5G ontvanger in de meterkast te plaatsen om dit hele probleem op te lossen. Op de odido dekkingskaart wordt aangegeven ‘razendsnel’. Mijn vraag: als ik de klik en klaar modem in de meterkast plaats, krijg ik dan een acceptabele stabiliteit en snelheid? Mijn oude ADSL was 20 Mbit en dit was prima voor ons gebruik. Het was heel stabiel en viel eigenlijk nooit helemaal uit. Het mag soms wel wat vertragen, als het maar niet uitvalt (denk aan teams meetings).

Is dit een goed plan?

Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandB
BlazeMuis schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Yup die had ik gisteren al ontvangen.

Ik probeer het morgen nog maar een keer.
Oh ok had je al een account?

In de modem kan je bij systemmonitor onder verkeerstatus het verbruik zien alleen in bytes helaas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:29
Jelleeee schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:59:
Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik ben net van ADSL naar glasvezel internet van Odido overgestapt. Maar ik vind het zo jammer dat ik nu tegen twee lelijke modems met allemaal kabels aankijk (het glasvezel aansluitpunt zit in de woonkamer. één modem zit direct over het glasvezel aansluitpunt en nog een andere op de vensterbank) en dat twee stopcontacten nu gebruikt worden voor de modems. Ik had de ADSL modem altijd in de meterkast staan en dat vond ik altijd fijn uit het zicht. Ik zat al te denken om het glasvezel aansluitpunt te laten verplaatsen naar de meterkast, maar dat kost alweer E300,-

Nou zat ik te denken om te switchen naar klik en klaar en de modem / 5G ontvanger in de meterkast te plaatsen om dit hele probleem op te lossen. Op de odido dekkingskaart wordt aangegeven ‘razendsnel’. Mijn vraag: als ik de klik en klaar modem in de meterkast plaats, krijg ik dan een acceptabele stabiliteit en snelheid? Mijn oude ADSL was 20 Mbit en dit was prima voor ons gebruik. Het was heel stabiel en viel eigenlijk nooit helemaal uit. Het mag soms wel wat vertragen, als het maar niet uitvalt (denk aan teams meetings).

Is dit een goed plan?

Dat is koffiedik kijken. Geen idee hoe goed de boel bij je geïsoleerd is.
Je kunt het altijd proberen. Als het niet werkt, kun je binnen een paar weken de boel terug sturen. Enige wat je hebt verspilt is je tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:38
Hoi iedereen,

Is dit een goed plan?

Gewoon proberen. Je hebt 15 dagen bedenktijd na aanschaf.

Niemand hier kan voorspellen hoe snel het bij jou zal zijn, beton, hout, storingsbronnen, buren… allemaal anders dan bij iemand anders.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
Hoi iedereen,

Is dit een goed plan?

Ja dat zal zeker beter werken dan je adsl

Maar niet dan je glasvezel

Maar waarom heb je eigenlijk dat glasvezel punt in de huiskamer laten installeren
Dat had toch ook gewoon in de meterkast gekund

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 19:44
Hoi iedereen,

Is dit een goed plan?

Draadloos zal er altijd een onzekerheid zijn t.a.v. latency en beschikbare bandbreedte. Waarom niet één glasvezelpatch trekken van je woonkamer naar de meterkast en je actieve apparatuur verplaatsen? Die glasvezel is hartstikke dun ...

[ Voor 4% gewijzigd door Houtenklaas op 20-10-2024 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelleeee
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Bedankt voor alle reacties!
Maar waarom heb je eigenlijk dat glasvezel punt in de huiskamer laten installeren
Dat had toch ook gewoon in de meterkast gekund
Dat was al gedaan voordat ik hierin trok.
Draadloos zal er altijd een onzekerheid zijn t.a.v. latency en beschikbare bandbreedte. Waarom niet één glasvezelpatch trekken van je woonkamer naar de meterkast en je actieve apparatuur verplaatsen? Die glasvezel is hartstikke dun ...
Dan blijft nog steeds de modem die direct over het glasvezelkastje geschoven wordt in de woonkamer zichtbaar.

Ik denk dat ik 'klik en klaar' ga proberen en aankijken hoe het gaat. Mocht het niet bevallen zal ik teruggaan naar glasvezel en het aansluitpunt verplaatsen naar de meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:59
Jelleeee schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:23:
Bedankt voor alle reacties!

[...]

Dat was al gedaan voordat ik hierin trok.

[...]

Dan blijft nog steeds de modem die direct over het glasvezelkastje geschoven wordt in de woonkamer zichtbaar.

Ik denk dat ik 'klik en klaar' ga proberen en aankijken hoe het gaat. Mocht het niet bevallen zal ik teruggaan naar glasvezel en het aansluitpunt verplaatsen naar de meterkast.
Lijkt me een prima plan. Klik & Klaar is maandelijks opzegbaar en je betaalt geen aansluitkosten. Wat dat betreft is er geen reden om het gewoon eens te proberen. ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Jelleeee schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:23:
Als dat Odido is over de KPN infra, dan kan er op de aansluiting in de woonkamer ook een patchcover en dan met een glasvezel naar de meterkast en daar de ONT neerleggen:

https://schenkict.nl/prod...1&_psq=patch&_ss=e&_v=1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30

franssie

Save the albatross

ernstoud schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:36:
[...]

Als dat Odido is over de KPN infra, dan kan er op de aansluiting in de woonkamer ook een patchcover en dan met een glasvezel naar de meterkast en daar de ONT neerleggen:

https://schenkict.nl/prod...1&_psq=patch&_ss=e&_v=1.0
Geinig, wist niet dat dit bestond, en dan in ieder geval verder uit zicht.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07 19:08
Gr4mpyC3t schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:31:
Nou, ik heb het opgegeven. Het hele huis doorgelopen en helaas nergens echt een stabiele verbinding. Na de zoveelste hapering de kabel omgehangen naar het Ziggo modem.

Samenvatting: Geen 5G en inconsistentie in de bandbreedte. Het moet haast firmware zijn, want op de telefoon met dezelfde Odido mast gaat het prima.

Ga ‘m niet meteen terugsturen, even afwachten waar Odido mee komt en dan proberen we het (hopelijk) snel nog een keer.
Test eens zonder de ingebouwde wifi en dus wel met kabel of een ander accespoint? Ik vond ook nergens een goede snelheid, totdat ik bekabeld ging. De wifi van dat ding is brak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07 19:08
Eind van de middag alles omgezet van KPN Glas naar Odido Klik en Klaar. Nu een stabiele snelheid van 100/100 met een ping tussen de 20 en de 40. TV kijken via streaming gaat ook prima!

M'n KPN Glas doet ook 100/100 maar wel een lagere ping. Ik test het deze week even met wat thuiswerkdagen en als dat goed gaat, gaat KPN de deur uit.

Heb al maanden een Odido glas bestelling lopen maar dat schiet niet op. Klik en Klaar lijkt een mooie tijdelijke tussenoplossing te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
NelgNL schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:21:
[...]
Test eens zonder de ingebouwde wifi en dus wel met kabel of een ander accespoint? Ik vond ook nergens een goede snelheid, totdat ik bekabeld ging. De wifi van dat ding is brak.
Allemaal al gedaan, geen zorgen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horrik000
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 18:03
ton14 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Nee ik heb 1 WiFi plus 1 keer met kabel aangesloten daarna op een andere plek gezet.
DEze werkt prima.
Ik heb 2 wifi+ punten, beide met kabel geconfigureerd. Beide daarna draadloos weggezet, 1 in de woonkamer, 1 op 1e verdieping, werkt perfect. Router staat op zolder. Alles draait als een zonnetje.

Modem overigens als sinds vorige week donderdag in huis en in gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door horrik000 op 21-10-2024 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horrik000
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 18:03
ernstoud schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:26:
[...]

Dan krijg je binnenkort (vannacht) de update en is n28 weg.
Ik draai ook op dezelfde versie. Modem is al ruim 1,5 dag online en nog geen update van firmware. Zijn ze bezig met een rebuild van de FW na de eerdere problemen en staat de uitrol on hold?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjJDnRqQNBpoi4Hh-hLTjgnxiek=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/coVM3D5C9Y0y9qI4yv0Xyoqh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
NelgNL schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:21:
[...]
De WiFi van dat ding is juist behoorlijk goed, zie mijn resultaat van gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16903945230.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 17:10
BlazeMuis schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

De WiFi van dat ding is juist behoorlijk goed, zie mijn resultaat van gisteren.

[Afbeelding]
Wat ik wel merk van het WIFI is dat hij lijkt te destabiliseren sinds de laatste FW update van vorige week.
Gisteren had ik een game gedownload op mijn SteamDeck van ongeveer 27 GB. Na deze file transfer kwam er nog maar 1-2 Mbps troughput uit op alle aangesloten WIFI apparaten. terwijl het WIFI spectrum op de kanalen waar de Zyxel op uitstond schoon en redelijk vrij was (zeker voor meer dan 2 Mbps bandbreedte).

Na een reboot van de Zyxel kwam de boel weer opgang.
Op wired blijft de performance wel op peil op de zyxel.

Er zitten nog wat bugs in de Firmware dat opgelost moeten worden. er is nog werk aan de winkel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACodingPhoenix
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb Klik&Klaar nu een week in huis en moet zeggen dat ik dik tevreden ben. Bij mij in de wijk word geen glas aangeboden en was bij KPN mijn top speed zo rond de 90 mpbs, nu op de 5G haal ik gemiddeld 800 mpbs down en rond de 50 mps up. En zeker als je kijkt naar de prijs van dit alles, zou dit zeker aanraden als je geen glas in de straat hebt liggen! ( Was vooral verbaasd over de ping O+ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nh0-OdluMrqnKQd5HS2cqygli3U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U1o8fhJ0w6anmktGpt8yxYxf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
bons schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Wat ik wel merk van het WIFI is dat hij lijkt te destabiliseren sinds de laatste FW update van vorige week.
Gisteren had ik een game gedownload op mijn SteamDeck van ongeveer 27 GB. Na deze file transfer kwam er nog maar 1-2 Mbps troughput uit op alle aangesloten WIFI apparaten. terwijl het WIFI spectrum op de kanalen waar de Zyxel op uitstond schoon en redelijk vrij was (zeker voor meer dan 2 Mbps bandbreedte).

Na een reboot van de Zyxel kwam de boel weer opgang.
Op wired blijft de performance wel op peil op de zyxel.

Er zitten nog wat bugs in de Firmware dat opgelost moeten worden. er is nog werk aan de winkel ;)
Ik heb geen problemen om de download snelheid te behouden. Welke firmware? Die van mij staat op V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528.

Ik merk deze ochtend wel weer hele onstabiele latency en daardoor toch weer wat ingame multiplayer problemen/lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
BlazeMuis schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Ik heb geen problemen om de download snelheid te behouden. Welke firmware? Die van mij staat op V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528.

Ik merk deze ochtend wel weer hele onstabiele latency en daardoor toch weer wat ingame multiplayer problemen/lag.
Dan zit je inderdaad nog op de oudere versie. De versie dat ik heb is V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806.
Volgens mij heb je dan afgelopen 3/4 dagen het modem aangesloten? volgens mij wordt door Odido firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 niet meer uitgerold. Waarschijnlijk door verschillende issues dat sommige mensen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
bons schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:19:
[...]

Dan zit je inderdaad nog op de oudere versie. De versie dat ik heb is V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806.
Volgens mij heb je dan afgelopen 3/4 dagen het modem aangesloten? volgens mij wordt door Odido firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 niet meer uitgerold. Waarschijnlijk door verschillende issues dat sommige mensen ervaren.
Zaterdag opgehaald en aangesloten.

Hopelijk brengen ze een stabiele firmware uit de komende dagen/weken. 5G via de iPhone heeft namelijk geen enkel probleem, dus het moet wel aan dat modem/firmwares liggen.

Al snap ik niet echt hoe ze een firmware zo kunnen vern**ken dat de download inkakt na het downloaden van een groot bestand :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online
(nvm)

[ Voor 100% gewijzigd door Siira op 21-10-2024 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:56
Hoe is het met de zyxel nu? Ik heb een 6850 5g van Fritzbox die nu vast op 5g staat en 4g uitgeschakeld en heb geen gekke drops meer.

Echter heb ik die even van mijn werk geleend en hoop dat de zyxel ooit wel de optie krijgt om een smaakje te kiezen ipv ie steeds van 4 naar 5g heen en weer pingelt, want daardoor was hij niet stabiel had ik t idee. (Overigens was dat de Fritzbox ook niet bij zelf kiezen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:50
flaskk schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:41:
Hoe is het met de zyxel nu? Ik heb een 6850 5g van Fritzbox die nu vast op 5g staat en 4g uitgeschakeld en heb geen gekke drops meer.

Echter heb ik die even van mijn werk geleend en hoop dat de zyxel ooit wel de optie krijgt om een smaakje te kiezen ipv ie steeds van 4 naar 5g heen en weer pingelt, want daardoor was hij niet stabiel had ik t idee. (Overigens was dat de Fritzbox ook niet bij zelf kiezen)
Heb nu een plekje gevonden waar 5G signaal stabiel lijkt (op de begane grond nog wel). Snelheid in speedtests springt nog alle kanten op, maar vandaag nog geen dips gemerkt in het gebruik.

Cash is king.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Voor degenen die Klik&Klaar willen proberen: doe maar niet. Het is onmogelijk om te annuleren/herroepen. Ik ben er al twee dagen mee bezig. Beloftes om "zo" terug te bellen worden niet nagekomen en medewerkers zijn zo gefrustreerd dat ze niets kunnen doen dat ze vaak gewoon ophangen als je vertelt hebt wat je wilt.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de klachtenafdeling van Odido, en eveneens bij de ACM. Loop je hier ook tegenaan, dien dan ook klachten in. Odido overtreedt de wet, want annuleren moet simpel zijn en online kunnen als je online een contact hebt afgesloten. Het is echter verre van simpel en online annuleren kan niet. In feite is het gewoon onmogelijk om te annuleren/herroepen.

Één van de medewerkers was zelf ronduit asociaal, en nee, ik ben op geen moment onvriendelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23
sinds dit weekend dit product ook in bezit. Tevreden over snelheid en stabiliteit maar loop even tegen wat anders aan. Mijn kennis omtrent netwerkaangelegenheden is zeer beperkt en kon er in dit topic ook niets over terugvinden.

Heb op dit moment een Ziggo internetonly abonnement lopen. Heb dit modem zo ingesteld dat er een apart 5 en 2,4 ghz netwerk actief is. Nu wil ik graag dezelfde SSID's in de app van Klik en Klaar zetten. Bij de 'hoofdwifi' kan ik alleen de SSID aanpassen en kan ik de 2,4 niet uitzetten. BIj de gastwifi kan ik dit wel en heb ik de 5 uitgezet en de SSID en ww aangepast zoals dit in mijn ziggomodem geregistreerd staat. Ondanks dat kan ik geen verbinding maken met dit netwerk. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
Sjors81 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:02:
sinds dit weekend dit product ook in bezit. Tevreden over snelheid en stabiliteit maar loop even tegen wat anders aan. Mijn kennis omtrent netwerkaangelegenheden is zeer beperkt en kon er in dit topic ook niets over terugvinden.

Heb op dit moment een Ziggo internetonly abonnement lopen. Heb dit modem zo ingesteld dat er een apart 5 en 2,4 ghz netwerk actief is. Nu wil ik graag dezelfde SSID's in de app van Klik en Klaar zetten. Bij de 'hoofdwifi' kan ik alleen de SSID aanpassen en kan ik de 2,4 niet uitzetten. BIj de gastwifi kan ik dit wel en heb ik de 5 uitgezet en de SSID en ww aangepast zoals dit in mijn ziggomodem geregistreerd staat. Ondanks dat kan ik geen verbinding maken met dit netwerk. Zie ik iets over het hoofd?
Dit klopt. Om de netwerken individueel te beheren (2.4G/5G profiel van elkaar losweken) moet je dit eerst deactiveren in de webinterface van je Zyxel modem op https://192.168.1.1 als je de standaard subnet heb laten staan. (het kan namelijk niet via de klik en klaar app, omdat mesh nog standaard aanstaat)

Daarna kan je 2,4 en 5GHZ los van elkaar een andere naam geven of de ene band uitzetten naar voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
bons schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:07:
[...]

Dit klopt. Om de netwerken individueel te beheren (2.4G/5G profiel van elkaar losweken) moet je dit eerst deactiveren in de webinterface van je Zyxel modem op https://192.168.1.1 als je de standaard subnet heb laten staan. (het kan namelijk niet via de klik en klaar app, omdat mesh nog standaard aanstaat)

Daarna kan je 2,4 en 5GHZ los van elkaar een andere naam geven of de ene band uitzetten naar voorkeur.
Ah ok! En dat verklaart dus ook dat de gastwifi , die ik alleen op 2,4 heb gezet en de oude said heb gegeven niet werkt?

Super veel dank voor je reactie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bons
Sjors81 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:12:
[...]

Ah ok! En dat verklaart dus ook dat de gastwifi , die ik alleen op 2,4 heb gezet en de oude said heb gegeven niet werkt?

Super veel dank voor je reactie!
Dat omtrent het gast netwerk durf ik je niet te zeggen, ik gebruik dat niet.
Het zou wel eens kunnen doordat alles standaard "gemeshed" wordt dat het ene profiel de andere in de weg kan gaan zitten. Als je de mesh functie uitzet dan kun je alle profielen netjes los van elkaar beheren. Dat werkt toch het beste in mijn optiek :) Helemaal voor 5GHZ.

Ik weet niet of je het toevallig hebt gemerkt bij het starten van je Zyxel modem dat bijvoorbeeld 5GHZ veel later pas online komt dan de 2,4 GHz band. Dit komt omdat de Zyxel eerst nog een DFS scan moet uitvoeren voordat hij werkelijk op 5 GHZ gaan zenden.

Het nadeel is hierbij is als je de 2,4GHZ band en 5GHZ band dezelfde WIFI SSID naam geeft dat alle apparaten dan je 2,4 GHZ band joinen en niet meer overspringen naar 5GHZ. Dit kan voor een nadelige performance leiden voor je apparaten aangezien vooral in stedelijke gebieden de 2,4 GHZ band vrij onbruikbaar is.

Dus 2,4 en 5GHZ ieder zijn eigen unieke naam geven is bij de Zyxel zeker aan te raden ;) Of 2,4 GHZ uitzetten dat kan ook natuurlijk, maar dan heb je kan dat 2.4 GHZ IOT only devices niet meer kunnen verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors81
@bons Nogmaals dank voor je uitgebreide toelichting. Ik ga er mee aan de slag! Laat uiteraard even weten of dit heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 15:49
bons schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Dat omtrent het gast netwerk durf ik je niet te zeggen, ik gebruik dat niet.
Het zou wel eens kunnen doordat alles standaard "gemeshed" wordt dat het ene profiel de andere in de weg kan gaan zitten. Als je de mesh functie uitzet dan kun je alle profielen netjes los van elkaar beheren. Dat werkt toch het beste in mijn optiek :) Helemaal voor 5GHZ.

Ik weet niet of je het toevallig hebt gemerkt bij het starten van je Zyxel modem dat bijvoorbeeld 5GHZ veel later pas online komt dan de 2,4 GHz band. Dit komt omdat de Zyxel eerst nog een DFS scan moet uitvoeren voordat hij werkelijk op 5 GHZ gaan zenden.

Het nadeel is hierbij is als je de 2,4GHZ band en 5GHZ band dezelfde WIFI SSID naam geeft dat alle apparaten dan je 2,4 GHZ band joinen en niet meer overspringen naar 5GHZ. Dit kan voor een nadelige performance leiden voor je apparaten aangezien vooral in stedelijke gebieden de 2,4 GHZ band vrij onbruikbaar is.

Dus 2,4 en 5GHZ ieder zijn eigen unieke naam geven is bij de Zyxel zeker aan te raden ;) Of 2,4 GHZ uitzetten dat kan ook natuurlijk, maar dan heb je kan dat 2.4 GHZ IOT only devices niet meer kunnen verbinden.
Dit is nuttige info, ik merk namelijk gisteravond als er 12 apparaten staan gekoppeld (tv, 2x xbox, 5 telefoons, meerdere tablets), de verbinding wel wat slechter wordt en er geklaagd wordt over packetloss, kan dit ook te maken hebben met dat zoals ik nu heb gezien dat alles op de 2,4ghz staat gekoppeld?
Ik wil het liefst alles op de 5ghz zover dat mogelijk is en gedwongen vast kan zetten via als ik in de browser van de modem gaat inloggen.

Heb je een kleine handleiding hoe ik deze post van jou kan hanteren als ik ga inloggen op 192......, zal voor mij de 1ste keer zijn. :$

Ik ga mijn best al doen met je gegeven informatie _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Catdogsf op 21-10-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:36
M66B schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:48:
Voor degenen die Klik&Klaar willen proberen: doe maar niet. Het is onmogelijk om te annuleren/herroepen. Ik ben er al twee dagen mee bezig. Beloftes om "zo" terug te bellen worden niet nagekomen en medewerkers zijn zo gefrustreerd dat ze niets kunnen doen dat ze vaak gewoon ophangen als je vertelt hebt wat je wilt.
Ja ik loop tegen hetzelfde aan. Vorige week woensdag Klik en Klaar ontvangen en woensdag en donderdag heb ik er mee getest. Ik kwam er achter dat het toch niet wat voor mij is. Vanaf donderdag probeer ik al te annuleren.

Eerst werd een aangegeven dat ze het abonnement niet konden vinden en dat ik teruggebeld zou worden, je raadt het al, gebeurd niet. Vrijdag nog een keer gebeld en toen werd er aangegeven dat er een formulier ingevuld moest worden op de site, netjes ingevuld en weer niks. Nu lees ik dat ik het formulier niet eens kan gebruiken :/ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEOJuNoBijIcn4LVM4u49Q4p07E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lVgoIZLUwy9n39lqY3Jl85Ok.png?f=fotoalbum_large

Zometeen maar weer eens bellen maar ik ben zeer sceptisch dat het nu wel lukt. Ook ben ik er bang voor dat als ik naar een van de shops ga dat ik het pakket daar niet kan achterlaten omdat ik hem telefonisch/online heb besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Ping83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:04:
[...]

Ja ik loop tegen hetzelfde aan. Vorige week woensdag Klik en Klaar ontvangen en woensdag en donderdag heb ik er mee getest. Ik kwam er achter dat het toch niet wat voor mij is. Vanaf donderdag probeer ik al te annuleren.

Eerst werd een aangegeven dat ze het abonnement niet konden vinden en dat ik teruggebeld zou worden, je raadt het al, gebeurd niet. Vrijdag nog een keer gebeld en toen werd er aangegeven dat er een formulier ingevuld moest worden op de site, netjes ingevuld en weer niks. Nu lees ik dat ik het formulier niet eens kan gebruiken :/ .

[Afbeelding]

Zometeen maar weer eens bellen maar ik ben zeer sceptisch dat het nu wel lukt. Ook ben ik er bang voor dat als ik naar een van de shops ga dat ik het pakket daar niet kan achterlaten omdat ik hem telefonisch/online heb besteld.
Als je een klacht indient, dan krijg je een bevestiging met je eigen tekst terug (dus wat je in het klachtenformulier hebt ingevuld). Dan kun je in ieder geval later bewijzen dat je opgezegd hebt.

https://www.odido.nl/serv...achtenformulier/000216827

Als het je op één of andere manier lukt, laat het dan a.u.b. hier voor anderen weten.

"We zijn er voor je": nou mooi niet!

Een melding doen bij de ACM kan hier:

https://www.consuwijzer.n...-uw-rechten-als-consument

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:57

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Hey wat gek, in de mail die de bestelling bevestigd staat een link naar hoe te annuleren en retour formulier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsIrp594d0lL3YPOvDm0lZMTT6U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cmQhFm4enxD64yBSofrdVegV.png?f=user_large

Hier de links :
Anulerings formulier
En de link naar annuleren& retourneren

Beide dus gevonden helemaal onderaan de bestelbevestiging. Doe er uw voordeel mee.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
cyclone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:44:
Hey wat gek, in de mail die de bestelling bevestigd staat een link naar hoe te annuleren en retour formulier

[Afbeelding]

Hier de links :
Anulerings formulier
En de link naar annuleren& retourneren

Beide dus gevonden helemaal onderaan de bestelbevestiging. Doe er uw voordeel mee.
Dit is vóór bezorging alleen, voor de rest moet je bellen en dat lukt dus niet. Aangezien er online een contact gesloten is, moet Odido ook een online opzeg/herroep mogelijkheid bieden. Die is er niet, dus zit je vast.

Hah, dat is toepasselijk:

nieuws: NU.nl: internetproviders maken opzeggen abonnement lastiger dan nodig

[ Voor 20% gewijzigd door M66B op 21-10-2024 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko43
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-07 12:20
Iemand ervaring met de klik en klaar lijn van odido te spreken te krijgen? Ik krijg louter lui die er bijzonder weining van af lijken te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Gecko43 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:23:
Iemand ervaring met de klik en klaar lijn van odido te spreken te krijgen? Ik krijg louter lui die er bijzonder weining van af lijken te weten.
In alles merk je dat dit product te snel in de markt is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

M66B schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Dit is vóór bezorging alleen, voor de rest moet je bellen en dat lukt dus niet. Aangezien er online een contact gesloten is, moet Odido ook een online opzeg/herroep mogelijkheid bieden. Die is er niet, dus zit je vast.

Hah, dat is toepasselijk:

Verdorie lezen is ook een vak, je hebt helemaal gelijk.
Maar (en nou niet om mijn leesvaut recht te lullen) als Odido niet thuis geeft zou ik gewoon het formulier invullen en de hele boel netjes aangetekend retour sturen (met ontvangst bevestiging).

Mocht je ooit een deurwaarder oid aan je deur krijgen omdat Odido meent je aan het contract te kunnen houden heb je nette bewijslast dat je tijdig geannuleerd hebt en je binnen alle redelijkheid en billikheid (mooie juridische term) jouw plicht hebt gedaan als consument en je daarmee aan de wet hebt gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandB
quote]Pilovali schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:14:
Iemand toevallig al gebeld naar 088-1005750? Dit is een speciale technische servicedesk voor Klik&Klaar volgens Odido webcare.
[/quote]

Volgens Pilovali is er een speciaal Klik en Klaar klanten servicenummer ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko43
RandB schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:51:
quote]Pilovali schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:14:
Iemand toevallig al gebeld naar 088-1005750? Dit is een speciale technische servicedesk voor Klik&Klaar volgens Odido webcare.
[/quote]

Volgens Pilovali is er een speciaal Klik en Klaar klanten servicenummer ?
Deze heb ik ook gekregen van de odido klantenservice. Je komt in de wachtrij, maar geen enkele informatie over je positie in deze rij o.i.d. Sta nu 1 uur in de wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

ernstoud schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

Helemaal eens ! Ben blij dat ik het als back-up lijn wilde proberen en ik wil hem nog wel even uitzitten.
Maar ik ben weer helemaal in mijn nopjes met de beste provider van Nederland die misschien niet de goedkoopste is maar in the end je wel een hoop tijd en irritatie bespaart.

Nog een leuke .. in de bevestigingsmail levert OdiDo wel een voorbeeld brief bij om je huidige ISP op te zeggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7yGZtOVgVTI5spz3N_lfH5Jai0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BJRaZDlerBYhY1DjQobEByUH.png?f=user_large

Die kun je natuurlijk ook gewoon inzetten voor OdiDo zelf :-)

Hier is de link

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
cyclone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Helemaal eens ! Ben blij dat ik het als back-up lijn wilde proberen en ik wil hem nog wel even uitzitten.
Maar ik ben weer helemaal in mijn nopjes met de beste provider van Nederland die misschien niet de goedkoopste is maar in the end je wel een hoop tijd en irritatie bespaart.

Nog een leuke .. in de bevestigingsmail levert OdiDo wel een voorbeeld brief bij om je huidige ISP op te zeggen.
[Afbeelding]

Die kun je natuurlijk ook gewoon inzetten voor OdiDo zelf :-)

Hier is de link
Opzeggen en herroepen zijn niet dezelfde dingen, dus zo zou ik het niet doen.

Door het klachtenformulier te gebruiken heb ik nu in ieder geval een bewijs dat ik wil herroepen, en dat dit binnen de tijd die daarvoor is gedaan is. De rest is nu aan Odido, want in ga hier niet eindeloos moeite voor doen. Na zes keer bellen, met valse beloftes, gewoon botweg ophangen na je verhaal gedaan te geven en zelfs asociaal bejegend worden zonder dat daar een goed reden voor is, ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
Ping83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:04:
[...]

[Afbeelding]

En ja hoor, net bij de shop geweest. Nee we hebben vandaag interne instructies gekregen dat Klik & Klaar niet geannuleerd kan worden in de shop. "Mooi dat het online staat maar doen we niks mee". We kunnen helaas niks doen want we kunnen het product ook niet annuleren in ons systeem.

Inmiddels sta ik meer dan 25 minuten in de wacht om weer een poging te doen telefonisch te annuleren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Ping83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

En ja hoor, net bij de shop geweest. Nee we hebben vandaag interne instructies gekregen dat Klik & Klaar niet geannuleerd kan worden in de shop. "Mooi dat het online staat maar doen we niks mee". We kunnen helaas niks doen want we kunnen het product ook niet annuleren in ons systeem.

Inmiddels sta ik meer dan 25 minuten in de wacht om weer een poging te doen telefonisch te annuleren. |:(
Dus online bestellen en dan afhalen in de winkel kan. Maar online annuleren of in de winkel kan niet.

Zucht.

Ik heb de links naar deze berichten naar @Hayte gestuurd. Lijkt me een update op de frontpage waard nu het juist zo actueel is op nu.nl en de frontpage:

[ Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 21-10-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:49
Ik weet niet zeker of anderen dezelfde configuratie hebben, maar ik heb mijn Unifi-router achter de meegeleverde router geplaatst en DMZ ingeschakeld. Via de Unifi-router krijg ik slechts 2 Mbps uploadsnelheid op een speedtest, terwijl ik bij een directe test op mijn iPhone 80 Mbps of meer haal. Ik heb gezien dat meerdere mensen klagen over lage uploadsnelheden, dus misschien heb je dit probleem ook.

Ik zit op 400 meter van de antenne, heb de router in de meterkast zonder raam in de buurt geplaatst en haal consistent 600-700 Mbps download en meer dan 80 Mbps upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

hebron schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:07:
Ik weet niet zeker of anderen dezelfde configuratie hebben, maar ik heb mijn Unifi-router achter de meegeleverde router geplaatst en DMZ ingeschakeld.
Waarom zou je dat doen (hem in de DMZ plaatsen) ?
Heb mijn router gewoon als WAN2 op mijn Unifi gateway aangesloten en de boel op DHCP gezet, en ondanks de dubbele NAT werkt dit zoals je zou verwachten (net zo stabiel of onstabiel als de verbinding naar OdiDo).

Maar zoals je kunt zien heb ik al direct (vorige week) gevraagd of men Bridging weer aan kan zetten in de firmware.
Zit er in maar OdiDo heeft in al haar wijsheid besloten die functionaliteit niet beschikbaar te stellen voor haar klanten in de aangepaste firmware.

Er gaat een moment komen dat ik het modem open ga schroeven en er gewoon de factory firmware (niet door OdiDo beheert dus) erop ga zetten.
Maargoed eerst maar eens de Zyxel factory firmware zien te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door cyclone op 21-10-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:59
cyclone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:12:
....
Er gaat een moment komen dat ik het modem open ga schroeven en er gewoon de factory firmware (niet door OdiDo beheert dus) erop ga zetten.
Uit het document over het retourneren van de hardware:
De apparaten van Odido zijn aan jou in bruikleen gegeven. Wifipunten huur je. Heb je al apparaten ontvangen en je wilt gebruik maken van de bedenktermijn? Dan ontvangen we deze graag weer terug. In de bevestiging van de annulering ontvang je meer informatie over hoe je dit kunt doen. De apparatuur moet compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking geretourneerd worden binnen 15 dagen na het annuleren van je bestelling. Je mag de apparatuur testen, maar zorg ervoor dat deze geen val-, kras-, stoot-, of waterschade oploopt. Het recht om de bestelling kosteloos te ontbinden vervalt indien hier niet aan wordt voldaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
ernstoud schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

Niet wat mij betreft hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HElk_rG3LuJUnsj0C_k6qsUMxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kqvYXePZQLezhZkrsWmfncT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
cyclone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:12:
[...]
Vergeet het maar. Zyxel is zo gesloten als een huis.

Wat niet weg neemt dat er wellicht een UART of JTAG aansluiting op het PCB zit. Zo kwam ik ook aan de firmware van mijn glasvezel modem.

En dan maar hopen dat de firmware niet gesigneerd is. En dat er een save is van de 528 versie ergens in het rootfs. En dat uboot gebruikt wordt en enabled is met tftp…

[ Voor 39% gewijzigd door ernstoud op 21-10-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SIM erin. Rood lampje blijft branden bij de wereldbol en de app blijft zeggen "insert sim card"...

[ed.]Intussen heeft het zichzelf opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Keypunchie op 21-10-2024 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
ernstoud schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Dus online bestellen en dan afhalen in de winkel kan. Maar online annuleren of in de winkel kan niet.

Zucht.

Ik heb de links naar deze berichten naar @Hayte gestuurd. Lijkt me een update op de frontpage waard nu het juist zo actueel is op nu.nl en de frontpage:

Ik weet niet hoe het kan maar heb net 45 minuten aan de lijn gehangen (vooral in de wacht) met Odido. Eerst gebeld naar Vast Internet, daar werd mij doodleuk verteld dat ik bij Mobiel moest zijn dus ik werd doorverbonden. Daar met een medewerker gesproken die zei dat ik bij Vast Internet moet zijn en omdat ze nu gebruik maken van een nieuw telefonieplatform was doorverbinden lastig. Na weer 5 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik een mail van Odido met de bevestiging dat het abonnement geannuleerd is. Ik heb de verbinding toen maar verbroken want ik heb mijn bevestiging binnen. In deze mail staat ook de verzendinstructies voor het opsturen van de apparatuur.

In totaal denk ik 7 telefoontjes en één ingevuld onjuist retourformulier is het uiteindelijk gelukt. Welk telefoontje of bericht nu het doorslaggevende succes was blijft een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Keypunchie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:38:
SIM erin. Rood lampje blijft branden bij de wereldbol en de app blijft zeggen "insert sim card"...
SIM er goed in?

Opgehaald in de winkel of per DHL? Ik lees dat men in de winkel nl. problemen heeft met activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko43
ernstoud schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

SIM er goed in?

Opgehaald in de winkel of per DHL? Ik lees dat men in de winkel nl. problemen heeft met activatie.
Zal wel hetzelfde als bij mij zijn. Sim kaart niet geactiveerd, jammere is dat niemand bij odido het ding kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:37
kielkiel schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:08:
[...]

In het modem staat n28 als 5g. Volgens de antennekaart hangt er wel een n78 in de mast. Dus dat verklaart waarom ik geen hoge snelheden heb? Kan ik de n78 op een of andere manier nog forceren?
Ik zie net tot mijn verrassing dat mijn modem verbonden is met N78. De snelheid is gemiddeld iets omhoog gegaan, maar dan hebben we over 20-30 mbps extra. Firmware versie is wel hetzelfde gebleven.

Ik weet niet voor hoelang het modem op N78 verbonden is, al maar ik merk vanochtend wel regelmatig hickups in de verbinding. Al heb ik het idee dat dat aan het modem ligt, aangezien ik tijdens zo'n hickup de web GUI ook niet kan bereiken. Binnenkort de boel maar ff resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@ernstoud Via de DHL. Ik had overigens totaal verwacht dat ding een eSIM zou hebben, maar goed. Ik had hem inderdaad eerst verkeerd erin (pompidom), maar ook goed om doet het ding niks. Dus ik contact zoeken met Odido, en die geweldige chatbot van hun begrijpt eerst niet eens waar je het over hebt en vervolgens krijg je dan dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ogGGifNCfJHeA9yAxuf9fdyC7g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9h1lEpqvDlzKDbhufL5bfZqX.png?f=user_large

VRAAG HET ME DAN NIET!

Ff domme vraag: activeert Odido die kaarten pas als DHL ze afgeleverd heeft, want mijn DHL status staat nog steeds op "wordt bezorgd". De bezorger gooide het pakje over de heg en rende toen heel hard weg voor de hond :-/

[ Voor 17% gewijzigd door Keypunchie op 21-10-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
ernstoud schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:39:
[...]

Je zegt het in de eerste paragraaf hierboven al, het netwerk kan niet op basis van de SIM banden deactiveren. Dus de “workaround” van een ander modem zal gewoon blijven.

Het is wel bijzonder dat je een ander modem van honderden euro’s zou moeten aanschaffen om een stabiele(re) verbinding te hebben.

Ik vraag me gezien alle zorgwekkende berichten hierboven, zelfs dicht bij de mast op n78, of dit product lanceren op dit moment zonder landelijke n78 dekking en voldoende uplink capaciteit op veel masten, verstandig was.
Niets moet natuurlijk. Dit is Tweakers, de meeste mensen hier kijken heel anders naar een dienst als dit vergeleken met de gemiddelde Nederlander. Het zal de meeste gebruikers helemaal niets uitmaken dat, door drukte, de snelheid tussen 50 en 500 Mbit schommelt. Is allemaal meer dan voldoende voor normaal internet.
franssie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:11:
Normaliter gebruik ik altijd een eigen modem, en deze leek me wel aardig.
Met prijsverschil binnen anderhalf jaar terugverdient
https://www.amazon.nl/TP-...echnologie/dp/B0BWS5WBQ7/

En daarna altijd nog wel te verkopen lijkt me.
Doe even goed onderzoek. In deze prijscategorie zijn er verschillende opties, waarvan meerdere ook de mogelijkheid hebben voor externe antenne's, opensource software/appstore, etc. Ook het kunnen vastzetten op specifieke banden of cellen wordt - afhankelijk van het model - wel of niet ondersteund.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nieuw1973
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 21:47
Na enkele dagen gebruik van k&k samen met nlziet zeer tevreden! Werkt stabiel zo’n 600 meter van de mast af. Ook met die update naar 806. Heb zojuist kpn glas opgezegt bespaar €50 per maand. 👍
Dat probleem met die simkaart heb ik ook gehad, was mijn fout. Ik had die houder er uit gehaald en daar rechtstreeks mijn sim in geduwd. Bleek dat doe sim nog kleiner gemaakt kon worden en dan in die houder past en dus samen erin moet. Hierna werkt het perfect. Ben digibeet sorry🤓

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Keypunchie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:52:
@ernstoud Via de DHL. Ik had overigens totaal verwacht dat ding een eSIM zou hebben, maar goed. Ik had hem inderdaad eerst verkeerd erin (pompidom), maar ook goed om doet het ding niks. Dus ik contact zoeken met Odido, en die geweldige chatbot van hun begrijpt eerst niet eens waar je het over hebt en vervolgens krijg je dan dit.

[Afbeelding]

VRAAG HET ME DAN NIET!

Ff domme vraag: activeert Odido die kaarten pas als DHL ze afgeleverd heeft, want mijn DHL status staat nog steeds op "wordt bezorgd". De bezorger gooide het pakje over de heg en rende toen heel hard weg voor de hond :-/
Als hij per DHL komt is hij geactiveerd. Weet je zeker dat hij er goed in zit? Anders even langs een winkel denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renetje6
  • Laatst online: 02-07 10:48
Hier een review van mijn kant.
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van de k&k.
Vanaf het eerste moment goede snelheid en verbinding. Gemiddeld onderstaande resultaten.

Download: 430Mbps
Upload: 117Mbps
Ping: 15ms
Afstand mast: 300 meter
Continu 5G N78
Plaats: Enkhuizen.

Ik kijk tv via NLZIET, Videoland, F1 en tot op heden geen haperingen gehad. De tv is wel verbonden middels Utp kabel voor het beste resultaat.

Zonet Odido DSL thuis met maar 48Mbps opgezegd. Scheelt mij toch weer €10 in de maand in vergelijking met k&k.

Ik ben wel van mening voordat je besteld goed moet kijken of je dicht bij een mast zit met n78. Anders zullen de resultaten waarschijnlijk slechter uitvallen.
Check dit dus eerst via antennekaart.nl

Conclusie ik geef het op dit moment een dikke 9!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Renetje6 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:17:
Hier een review van mijn kant.
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van de k&k.
Vanaf het eerste moment goede snelheid en verbinding. Gemiddeld onderstaande resultaten.

Download: 430Mbps
Upload: 117Mbps
Afstand mast: 300 meter
Continu 5G N78
Plaats: Enkhuizen.

Ik kijk tv via NLZIET, Videoland, F1 en tot op heden geen haperingen gehad. De tv is wel verbonden middels Utp kabel voor het beste resultaat.

Zonet Odido DSL thuis met maar 48Mbps opgezegd. Scheelt mij toch weer €10 in de maand in vergelijking met k&k.

Ik ben wel van mening voordat je besteld goed moet kijken of je dicht bij een mast zit met n78. Anders zullen de resultaten waarschijnlijk slechter uitvallen.
Check dit dus eerst via antennekaart.nl

Conclusie ik geef het op dit moment een dikke 9!
Ik heb van tevoren de dekkingskaart van Odido geraadpleegd, maar die komt niet overeen met de werkelijkheid. Merk op dat ik met gewoon een stabiele verbinding tevreden was geweest en ik geen top snelheden zoek. Prima, dan moet het terug, en dat is mij nog steeds niet gelukt :-(

Van mij krijgt Odido daarom een dikke 1.

Your miles may vary.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko43
Zojuist in de odido winkel hoog Catharijne geweest. In de winkel kunnen ze de simkaart ook niet voor me activeren haha. Dus via de telefoon niet bereikbaar en in de winkel kunnen ze het niet. Ben nu dan toch een beetje out of options.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Ping83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

Blijft bijzonder want ze beweren het keihard op de website stelletje beunhazen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOUSXwG2wXOXXsEDNuyXdg27zu8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EYDsy8C2XRYewHNh9BH1ht51.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:57

SebasFM

BOFH

BlazeMuis schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Zaterdag opgehaald en aangesloten.

Hopelijk brengen ze een stabiele firmware uit de komende dagen/weken. 5G via de iPhone heeft namelijk geen enkel probleem, dus het moet wel aan dat modem/firmwares liggen.

Al snap ik niet echt hoe ze een firmware zo kunnen vern**ken dat de download inkakt na het downloaden van een groot bestand :F
Dat inkakken van de WiFi terwijl bekabeld het nog wel goed doet had ik meteen de eerste dag na installatie al. Dat was vorige week dinsdag. Toen is woensdag die firmware eroverheen gegaan.

Ik heb nu mijn Fritzbox die aan het glas hing maar omgehangen naar de K&K. In de Zyxel heb ik de Fritzbox een static DHCP lease gegeven en daarbij Fritz in de DMZ geplaatst. Draait nu 24 uur ontzettend stabiel al haalt de WiFi snelheid van Fritz niet de 1,3 Gbps die ik met de Zyxel wel haal. Heb hier toch ook aardig wat IoT spul (temperatuursensoren) die eens per 10 sec. via MQTT data naar mijn externe server sturen. Vooralsnog geen problemen daarmee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Er is dus een speciale Klik&Klaar lijn wat je naartoe doorverbonden kunt worden. De wachttijd is voor mij ... 1 uur en 18 minuten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Gecko43 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:40:
Zojuist in de odido winkel hoog Catharijne geweest. In de winkel kunnen ze de simkaart ook niet voor me activeren haha. Dus via de telefoon niet bereikbaar en in de winkel kunnen ze het niet. Ben nu dan toch een beetje out of options.
Wel gek, want ik heb het modem zelf opgehaald in de winkel en daar werd (na controle van mijn identiteit en bankpas) de simkaart netjes geactiveerd. Waarom kan het met ophalen wel, en met bezorging niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renetje6
  • Laatst online: 02-07 10:48
Gr4mpyC3t schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Wel gek, want ik heb het modem zelf opgehaald in de winkel en daar werd (na controle van mijn identiteit en bankpas) de simkaart netjes geactiveerd. Waarom kan het met ophalen wel, en met bezorging niet?
Bij werd de sim ook in de winkel geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko43
Gr4mpyC3t schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

De medewerker gaf mij het hilarische advies om de huidige bestelling te herroepen en een nieuwe bestelling te plaatsen. In de backoffice kon die niks volgens hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko43
M66B schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:48:
Er is dus een speciale Klik&Klaar lijn wat je naartoe doorverbonden kunt worden. De wachttijd is voor mij ... 1 uur en 18 minuten ...
Ik heb er anderhalf uur ingestaan, toen heb ik het opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Gecko43 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

De medewerker gaf mij het hilarische advies om de huidige bestelling te herroepen en een nieuwe bestelling te plaatsen. In de backoffice kon die niks volgens hem.
Sorry, maar wat een kansloos verhaal vanuit Odido zeg. Meer heb ik er ook niet over te zeggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Ik probeer het op dit moment via de Chat, die wachtrij alleen al is heerlijk, van 4 naar 1 in de wachtrij .. en toen weer naar 2.
Toen deed ik een refresh toen ging ik weer naar 4 de in de wachtrij.
Ik ben nu aan het wachten voor de 3de medewerker.
1ste medewerker zei .. ooh ik zet je door naar de juiste afdeling (dit bleek mobiel internet).
2de medewerker zei .. ooh je bent naar de verkeerde afdeling gezet .. ik zet je door.
Toen heb ik het even gevraagd en zie haar reactie :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-XySiwxZOZBoRIbG4qjOa5nB2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N28w83cPt1bM7PeDTAQ3R6Ei.png?f=fotoalbum_large

En dan wordt na 10 minuten doodleuk de chat dichtgepleurd ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyM5dZ4FuHeBsJf8v5rWk21gefY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3B2nNXfYtigRV5Oa0bqCWyjQ.png?f=user_large

Wat een top service he !

[ Voor 14% gewijzigd door cyclone op 21-10-2024 15:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
cyclone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:25:
Ik probeer het op dit moment via de Chat, die wachtrij alleen al is heerlijk, van 4 naar 1 in de wachtrij .. en toen weer naar 2.
Toen deed ik een refresh toen ging ik weer naar 4 de in de wachtrij.
Ik ben nu aan het wachten voor de 3de medewerker.
1ste medewerker zei .. ooh ik zet je door naar de juiste afdeling (dit bleek mobiel internet).
2de medewerker zei .. ooh je bent naar de verkeerde afdeling gezet .. ik zet je door.
Toen heb ik het even gevraagd en zie haar reactie :

[Afbeelding]
Regel nummer #1, nooit je eigen collega’s voor de bus gooien. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:59
@cyclone Ook al hoeft het niet de echte naam van de medewerkster te zijn: streep hem even door in het plaatje. En ook die van haar collega. Ze doen waarschijnlijk gewoon hun best.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 21-10-2024 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:37

Ik heb het pakketje van de DHL-bezorger in handen gekregen (yay, een goede bezorger!), en meteen uitgepakt en uitgeprobeerd. Het werkte ook meteen, dus de sim was al geactiveerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandB
Ik bel meestal de klantenservice met het nummer voor het buitenland bijna geen wachttijden :)

Voor Odido moet je dit nummer bellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fttvKQZpcNj_b35IFO-pNMaJ530=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aEcsMtSQ3SAG9s0Ra5XzL2hf.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@Juerd Bizar verhaal, maar ik moest ff de kleine ophalen en heb het ding nog net voor vertrek een reset gegeven. Ik kom terug, lampje groen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxBqjA94IgPmArIRcKee9TvvKEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krug5UZs28kTjWo0DZXOVuUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dat valt zeker niet tegen. Latency kan beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Keypunchie op 21-10-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-07 20:15
Gecko43 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:40:
.

Toen ik de mijne verleden week dinsdag ophaalde in de Odido shop Bergse Dorpstraat Rotterdam, werd de sim meteen geactiveerd door de medewerker, en op mijn verzoek meteen er in gedaan.. binnen een kwartier was ik online (280/25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 23:34
M66B schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:48:

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de klachtenafdeling van Odido, en eveneens bij de ACM. Loop je hier ook tegenaan, dien dan ook klachten in. Odido overtreedt de wet, want annuleren moet simpel zijn en online kunnen als je online een contact hebt afgesloten. Het is echter verre van simpel en online annuleren kan niet. In feite is het gewoon onmogelijk om te annuleren/herroepen.

Één van de medewerkers was zelf ronduit asociaal, en nee, ik ben op geen moment onvriendelijk geweest.
Dit is niets nieuws en is zo bij alle bestellingen maar ook lopende abos van odido
Annuleren en opzeggen kan alleen telefonisch

Dat is inderdaad in strijd met de wet van dam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xmnby78TEOVpcmagOynHDiaAnWw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E6QJQofX8rpIYlJZBcmdk5W1.png?f=fotoalbum_large
En nog niet gelukt, bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

<>
Bij Starlink werkt het wel zo, ik moest toen een ticket inschieten om 'm actief te krijgen want DHL had 'm wel bezorgd, maar niet als verzonden gemarkeerd, laat staan bezorgd - dat kan alleen DHL :P

Geen idee of OdiDo(h) het ook zo aanpakt, maar op zich het het wel ergens logisch dat jij niet betaald voor iets dat nog niet ontvangen is, maar ook dat je wel gaat betalen voor iets dat je wel ontvangen hebt maar nog niet aangezet (zeg na een periode van een paar dagen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Oh wauw. Ik zou nu niet graag op die helpdesk werken, de meeste mensen zullen na twee uur wachten wel wat kortaf zijn.

Ze hadden dit echt met een wachtlijst moeten invoeren zoals Picnic etc dat doen als ze niet kunnen inschatten wat het succes is om zo goed op te kunnen schalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
franssie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Oh wauw. Ik zou nu niet graag op die helpdesk werken, de meeste mensen zullen na twee uur wachten wel wat kortaf zijn.

Ze hadden dit echt met een wachtlijst moeten invoeren zoals Picnic etc dat doen als ze niet kunnen inschatten wat het succes is om zo goed op te kunnen schalen.
Dit was zelf de negende keer dat ik gebeld heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko43
Wat is dit nummer dan? Ik heb deze van de klantenservice gekregen: +31881005750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Gecko43 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:16:
[...]

Wat is dit nummer dan? Ik heb deze van de klantenservice gekregen: +31881005750
Ik ben doorverbonden, dus ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier ook meer dan een uur in de wacht na doorverbonden te zijn. Bel nu met een 2e telefoon en probeer te voorkomen dat ik doorverbonden wordt. Wat een drama.

Update: na 1 uur en 7 minuten een medewerker, zeg ik dat ik klik & klaar wil herroepen, wordt ik zonder antwoord meteen weer in de wacht gezet :(

[ Voor 13% gewijzigd door wian op 21-10-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
wian schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Hier ook meer dan een uur in de wacht na doorverbonden te zijn. Bel nu met een 2e telefoon en probeer te voorkomen dat ik doorverbonden wordt. Wat een drama.

Update: na 1 uur en 7 minuten een medewerker, zeg ik dat ik klik & klaar wil herroepen, wordt ik zonder antwoord meteen weer in de wacht gezet :(
Dat is mij ook meerdere malen overkomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Dit is gewoon van de gekke. Heb je ook problemen met opzeggen/herroepen, dien een klacht in:

https://www.odido.nl/serv...achtenformulier/000216827

Bonus: je krijgt een bevestiging met daarin je eigen bericht opgenomen.

En meld het bij de ACM:

https://www.consuwijzer.n...-uw-rechten-als-consument

Het is nu in het nieuws en deze praktijken moeten stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door M66B op 21-10-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandB
In de Odido community heeft een moderator een abonnement herroepen. Klant kan tijdelijk de modem in de winkel teruggeven. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qtzD2VsZ8rxDPFv4I7vN69vopU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ocjB3I3g1xgUXicGemvJYCnb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ernstoud
Even een publieke RIPE Atlas probe op Klik&Klaar gezet.

Geeft een indruk van latency naar diverse servers van RIPE en connects/disconnects en verandering van IP adres:

https://atlas.ripe.net/probes/1009171/

En ook een Globalping probe is nu live.

[ Voor 9% gewijzigd door ernstoud op 21-10-2024 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
RandB schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:34:
In de Odido community heeft een moderator een abonnement herroepen. Klant kan tijdelijk de modem in de winkel teruggeven. :)
Met leveren zijn ze wel snel. Zaterdag online besteld, vandaag (maandag) geleverd met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Simkaart was hier in de winkel direct geactiveerd bij het ophalen van de bestelling. Werkte thuis direct na inpluggen in de zwarte houder.
hebron schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:07:
Ik weet niet zeker of anderen dezelfde configuratie hebben, maar ik heb mijn Unifi-router achter de meegeleverde router geplaatst en DMZ ingeschakeld. Via de Unifi-router krijg ik slechts 2 Mbps uploadsnelheid op een speedtest, terwijl ik bij een directe test op mijn iPhone 80 Mbps of meer haal. Ik heb gezien dat meerdere mensen klagen over lage uploadsnelheden, dus misschien heb je dit probleem ook.

Ik zit op 400 meter van de antenne, heb de router in de meterkast zonder raam in de buurt geplaatst en haal consistent 600-700 Mbps download en meer dan 80 Mbps upload.
Zie hier geen verschil met apparaat direct op de Zyxel of via de UDM-SE als tweede WAN. Had hem dit weekend zelfs zo ingesteld dat 99% van verkeer naar WAN2 ging en 1% naar WAN1 (Odido glas).

Mijn uurlijkse test liet ook netjes 50-80Mbps upload zien hier.

Heb DMZ aan staan naar het lokale IP dat ik aan de UDM-SE heb toegekend.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 21-10-2024 17:06 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten051
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-03 01:16
Er heerst een totale paniek bij de klantenservice. Triest voor zo’n groot bedrijf, maar ergens ook wel weer vermakelijk. Na 2 uur en 7 minuten eindelijk te woord gestaan door een medewerkster. Volgens haar kon ik via odido.nl/retouformulier mijn herroeping doorgeven. Netjes gemeld dat er staat dat dit voor Klik&Klaar niet mogelijk is. De medewerkster surfde daarom zelf naar de website en las het stuk tekst hardop voor gevolgd door een “*knip*. Wat scheldwoorden.

De medewerkster heeft mij daarop haar verontschuldigingen aangeboden voor het schelden en heeft een andere collega gevraagd hoe nu verder. De conclusie was dat er nog geen script klaar ligt van hoe om te gaan met het annuleren van Klik&Klaar. Ik krijg nu een persoonlijke bevestiging (dus geen standaard e-mail vanuit het systeem) van mijn herroeping en moet mijn pakket naar het antwoordnummer sturen vanwaar het ook verzonden is. Schiphol - Rijk dus.

Ik wacht voor de zekerheid nog even een paar dagen af met het terugsturen van het pakket. Heb zo’n vermoeden dat dit namelijk niet de juiste procedure is…

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 21-10-2024 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Herroepen is gelukt - door terug te gaan naar de winkel waar ik het modem had opgehaald. Werd heel vriendelijk geholpen en direct een bevestiging in de mail. Eind goed al goed.

Volgens de medewerker "wordt er gewerkt" aan een buitenantenne. Als die beschikbaar komt probeer ik het wellicht nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
Maarten051 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:23:
Er heerst een totale paniek bij de klantenservice. Triest voor zo’n bedrijf, maar ergens ook wel weer vermakelijk. Na 2 uur en 7 minuten eindelijk te woord gestaan door een medewerkster. Volgens haar kon ik via odido.nl/retouformulier mijn herroeping doorgeven. Netjes gemeld dat er staat dat dit voor Klik&Klaar niet mogelijk is. De medewerkster surfde daarom zelf naar de website en las het stuk tekst hardop voor gevolgd door een “*knip*

De medewerkster heeft mij daarop haar verontschuldiging en aangeboden voor het schelden en heeft een andere collega gevraagd hoe nu verder. De conclusie was dat er nog een script klaar ligt van hoe om te gaan met het annuleren van Klik&Klaar. Ik krijg nu een persoonlijke bevestiging (dus geen standaard e-mail vanuit het systeem) van mijn herroeping en moet mijn pakket naar het antwoordnummer sturen vanwaar het ook verzonden is. Schiphol - Rijk dus.

Ik wacht voor de zekerheid nog even een paar dagen af met het terugsturen van het pakket. Heb zo’n vermoeden dat dit namelijk niet de juiste procedure is…
Ik krijg weer helemaal TrosRadar vibes.
In het voorjaar kwam Odido ook met regelmaat in de uitzending wegens een zooitje op de klanten service.
Ikzelf heb (gelukkig) nog niet met de klantenservice hoeven te bellen. Maar ik hoor om mij heen dat gewoon 1 uur in de wacht staan bij ze de gewoonste zaak geworden is, het lijkt gewoon maanden te spelen dit probleem.

Met K&K lijkt het dat het gewoon veels te vroeg in de markt is gezet.
Klantenservice lijkt niet eens de nodige training te hebben gehad hoe je met dit product om moet gaan.
Maar ook op Technische vlak; De firmware geeft vreemd gedrag soms maar ook op Mast niveau, je moet eigenlijk bij een N78 cell vrij in de buurt zitten wilt dit oke werken voor de meesten.

Dit is vaak al in de stad soms een uitdaging omdat lange na nog niet alle Sites zijn omgebouwd om uberhaupt 5G te doen. Maar voor mensen in het buitengebied zitten juist vaker van een Site af aangezien de density van de masten stukken minder is (wegens kosten vs baten).

Wellicht hadden ze beter nog 1 jaartje kunnen wachten met de introductie. Dan was de klantenservice wellicht beter op de hoogte, de software langer in de oven kunnen zitten en waren er stukken meer sites vervangen met 5G installaties, Misschien was zelfs de migratie naar 5G zelfs voltooid.

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 21-10-2024 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:28
Maarten051 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:23:
Er heerst een totale paniek bij de klantenservice. Triest voor zo’n groot bedrijf, maar ergens ook wel weer vermakelijk. Na 2 uur en 7 minuten eindelijk te woord gestaan door een medewerkster. Volgens haar kon ik via odido.nl/retouformulier mijn herroeping doorgeven. Netjes gemeld dat er staat dat dit voor Klik&Klaar niet mogelijk is. De medewerkster surfde daarom zelf naar de website en las het stuk tekst hardop voor gevolgd door een “*knip*

De medewerkster heeft mij daarop haar verontschuldigingen aangeboden voor het schelden en heeft een andere collega gevraagd hoe nu verder. De conclusie was dat er nog geen script klaar ligt van hoe om te gaan met het annuleren van Klik&Klaar. Ik krijg nu een persoonlijke bevestiging (dus geen standaard e-mail vanuit het systeem) van mijn herroeping en moet mijn pakket naar het antwoordnummer sturen vanwaar het ook verzonden is. Schiphol - Rijk dus.

Hahaha, Klik&klaar lijkt een soort hete aardappel waar geen enkele afdeling binnen Odido zich aan wil branden en die continue naar een ander wordt doorgeschoven. :+

De mensen die het nu nog bestellen mogen wel goed opletten dat ze geen gebruikt modem krijgen waar eerdere early adapters al op los zijn gegaan. Of zouden ze die teruggestuurde modems allemaal bij het grof vuil zetten...

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 21-10-2024 22:00 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 76 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.