http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Zou je kunnen proberen of deze het doet voor de 02?groxgrox schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:53:
Het probleem met de app is opgelost door de fantastische service van Lynk. Mijn email kreeg geen klantnummer maar na een belletje (laat op de vrijdagmiddag) was het opgelost en werkt het erg goed! Inmiddels bijna 1300km gereden en ik ben meer dan tevreden!
Heeft iemand zijn c02 al in home assistant kunnen krijgen?
https://github.com/TobiasLaross/Hass-Lynk-Co
Deze (en de fork, deze: heb ik geprobeerd maar krijg helaas geen verbinding. Heeft iemand dit toevallig al werkend?
Ik heb het op GitHub al gemeld maar dit is de fout die ik krijg bij de fork;
I try to configure this but get this error after pasting the link in HA: no_vins_found
I receive the SMS but after that I see in the console the error (beside the msauth URL): because the scheme does not have a registered handler.
Ik vermoed dat alle nieuwe Lynk&Co's (dus de facelift 2025, de 02 en de 08) op andere APIs zitten. Ik heb zelf de facelift 2025 01 en die gaf ook 'no vins found'. Mijn versie werkt iig voor de facelift 01, maar ik zoek dus mensen die kunnen bevestigen dat het ook werkt voor de 02 en 08.
Heb dit zojuist getest en het lijkt te werkenb12e schreef op zondag 22 maart 2026 @ 22:25:
[...]
Zou je kunnen proberen of deze het doet voor de 02?
Ik vermoed dat alle nieuwe Lynk&Co's (dus de facelift 2025, de 02 en de 08) op andere APIs zitten. Ik heb zelf de facelift 2025 01 en die gaf ook 'no vins found'. Mijn versie werkt iig voor de facelift 01, maar ik zoek dus mensen die kunnen bevestigen dat het ook werkt voor de 02 en 08.
/f/image/WsAyDCcsMvQJztNjECBsPaYm.png?f=fotoalbum_large)
Vanavond eens verder mee testen!
[ Voor 10% gewijzigd door Veen op 23-03-2026 09:40 ]
Sta ik geparkeerd aan de weg, dan lijkt rechts de detectie wel naar behoren te werken, bij elk langskomende fietser brandt het lampje wel. Alleen op de snelweg vind ik die onbetrouwbaar. Zou dat een defect kunnen zijn? Of kan ik (of de dealer) deze nog softwarematig tweaken?
Gisteren begon het dat de app niet wilde starten. Het startscherm verscheen wel (lichtblauwe achtergrond met logo van de app in het midden), maar hij ging niet "door".
Na veel proberen kreeg ik hem uiteindelijk aan de praat door de toestemming voor locatie voor de app uit te zetten. Toe kwam hij na het starten van de app met een vraag voor toegang tot locatie gegevens en daarna startte hij wel op.
Daar na kon ik gewoon de route instellen. Zag ik links midden op het scherm een groen vlak met de fastned stations aan de route.
Als ik links onder op de bliksemschicht klikte kreeg ik vroeger altijd alle stations in de buurt van mijn huidige locatie met ook gegevens hoeveel palen er nog vrij zijn.
Nu krijg ik een zoekvenster waarin ik eerst de naam van het station in moet typen. Nogal lastig als je niet weet welke stations er in de buurt zijn.
Als ik geen naam in typ, zegt hij "niets gevonden".
Heb alle instellingen al bekeken en geprobeerd.
Herkent iemand dit en weet iemand hoe ik weer terug naar de oude situatie kan?
Misschien is dit zo sinds de laatste update, Ik heb al een tijd deze navigatie niet gebruikt.
Het werkt inderdaad! Enig nadeel, maar dat is persoonlijk; je kan met één apparaat tegelijk verbonden zijn, hij logt dan in de app op de telefoon uit.b12e schreef op zondag 22 maart 2026 @ 22:25:
[...]
Zou je kunnen proberen of deze het doet voor de 02?
Ja, maar dat is een beperking vanuit Lynk&Co. Je kan ook niet met 2 smartphones op de mobiele app inloggen.groxgrox schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:27:
[...]
Het werkt inderdaad! Enig nadeel, maar dat is persoonlijk; je kan met één apparaat tegelijk verbonden zijn, hij logt dan in de app op de telefoon uit.
Nu nog even mooi dashboard bouwen!
Eens! Ben benieuwd wat je ervan maakt! Zou je die willen delen?Veen schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:16:
Op zich is de koppeling met Home Assistant ook wel makkelijker, zo kan zowel ik als mijn partner via de Home Assistant app de auto bedienen. Met de Lynk & Co app was dit niet mogelijk
Nu nog even mooi dashboard bouwen!
Heb even vlug onderstaande bij elkaar geklikt:groxgrox schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:41:
[...]
Eens! Ben benieuwd wat je ervan maakt! Zou je die willen delen?
Grote knoppen zijn makkelijk op de mobiel:
:strip_exif()/f/image/Zi866A4zdTbEoRGJhjr5N9yI.png?f=user_large)
Beetje info etc.
:strip_exif()/f/image/kbL8WsvioAlpfMUWw8KCYXSS.png?f=user_large)
En ook de integratie in evcc gaat nu goed via Home Assistant
:strip_exif()/f/image/MPCYbeEr3CUr5X9gHLO5utVd.png?f=user_large)
Mocht je ergens yaml van willen hebben laat maar weten.
Ik heb een dashboard samengesteld via deze link.
Hij laat me ook de beschikbare laadpunten zien op de dichtst bijliggende laadpaal van Vattenfal.
Dat kan met deze integratie
Ik krijg echter met deze integratie niet meer laadpalen in het overzicht (er staan er meer hier in de buurt).
Daarnaast bezig geweest met de Ultra Vehicle Card. Die moet ik nog wat optimaliseren maar begint al leuk te worden!
Getest met verschillende muziek via radio en USB. Ik heb met mijn oren tegen elke speaker gelegd en viel me op dat achterin alleen de speaker onderin de portier naast de opbergvak een normaal klinkend geluid produceren. Speakers bovenaan de portieren zijn zacht hoorbaar.
Voorin is het anders, onderaan hoor je alleen lage tonen en boven komt wel er goed hoorbaar geluid uit, maar heel schel. Sommige speakers hoor je ook alleen als je de instelling Surround aan hebt staan en omringend niveau op standaard of hoog. Maar de 4 speakers (2 voor en 2 achter) bij het frame, daar komt nauwelijks geluid uit, zelfs voor tweeter begrippen vrij nutteloos.
Zo ook de grotere speakergrill middenin de dashboard, daar komt ook zeer matig geluid uit terwijl je zou denken dat deze een grotere centerspeaker is.
En heeft iemand een idee waar de subwoofer dan zit? Bij andere merken zoals Kia en Renault kon ik makkelijk de subwoofer achterhalen, maar bij de 02 kan ik die niet vinden, ik zou verwachten ergens bij de kofferbak maar ik zie of hoor niets daar. Het speakersysteem klinkt zo ondermaats dat ik mij afvraag of het wel zo'n systeem in zit conform de specs.
[ Voor 18% gewijzigd door Newtequser op 26-03-2026 15:27 ]
Mocht de andere wel goed klinken, dan kun je naar de garage.
Lynk&co 02 software 1.3.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
En ik zie even niet hoe ik de
1
| msauth:// |
Iemand?
Ik kan je niet helpen met Safari - maar de instructies zouden voor de meeste browsers ongeveer 'tzelfde moeten zijn. Chrome en Firefox in elk geval quasi hetzelfde. Ik gebruik zelf Orion en Firefox door elkaar op mijn Macs, heb je geen andere browser?KrlGl schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:35:
Ik heb eindelijk even tijd om de HA-integratie van @b12e te installeren, maar loop tegen het probleem aan dat ik geen Windows-systeem heb maar een Mac.
En ik zie even niet hoe ik decode:URL in Safari terug kan vinden in de ontwikkeltools
1 msauth://
Iemand?
Had ik even niet aan gedacht aan het eind van een vermoeiende dag…
Dank om me weer even op het goede spoor te zetten.
Mvg Ronald
Ik had ze al eens een keertje voor je opgemeten. Passen de dragers van de Zeekr X niet?Lidrosio schreef op maandag 6 april 2026 @ 14:28:
Heeft een van jullie al gekeken naar dakdragers? Er zitten montagepunten op net als de Zeekr X maar van Lynk & Co nog geen officiële dragers beschikbaar.
Niet dat ik weet. Helaas moet je die elke rit weer uitzetten. Sinds de vorige software update zitten er gelukkig nu wel knopjes daarvoor in het snelmenu. Daarvoor moest je acht lagen diep door menu's heen klikken om het uit te zetten.rvanwanrooij schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:37:
Ik zal volgende maand een lynk en co 2 more gaan rijden en vroeg mij af of er een adas kill switch / usb / osb dongle voor handen is om die adas waarschuwing piepjes volledig de nek om te draaien. Laat het mij ajb weten.
Mvg Ronald
Er is niks mis met je dodenhoek detectie aan de passagiers zijde.Newtequser schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:28:
Vraagje over de dodehoekdetectie aan de rechterkant (passagierskant), tijdens het rijden op de snelweg viel me op dat deze vaker niet dan wel werkt. Vaak tijdens het inhalen van auto's dan brandt het gele lampje in de spiegel niet, soms weer wel. Of zal die alleen werken als je traag een ander auto gaat inhalen? Aan de linkerkant werkt die wel gewoon normaal, vrijwel alle auto's die mij inhalen brandt het gele lampje links. Ik durf niet meer op het lampje van rechts te vertrouwen, maar ik kijk te allen tijde nog (ouderwets) over mijn schouder links en rechts, alhoewel het zicht naar (schuin)achteren best slecht is.
Sta ik geparkeerd aan de weg, dan lijkt rechts de detectie wel naar behoren te werken, bij elk langskomende fietser brandt het lampje wel. Alleen op de snelweg vind ik die onbetrouwbaar. Zou dat een defect kunnen zijn? Of kan ik (of de dealer) deze nog softwarematig tweaken?
Als het snelheidsverschil te groot is bij het inhalen zal aan de passagiers kant het waarschuwings lampje niet gaan branden.
Als je een voertuig langzaam passeert zal hij wel gewoon oplichten.
Is wel ff wennen tov de Lynk & Co 01 die we de laatste 4jaar hebben gehad ( een blauwe van 2022 en een zwarte van 2023 )
Het is een aardige ontdekkingsreis door alle mogelijke instellingen van het informatiesysteem!
Wat ik nog niet heb kunnen deactiveren en misschien ook niet helemaal mogelijk is het afremmen van de auto zodra je het gaspedaal los laat.
One pedal drive staat uit en de teruglevering energie staat op laag.
Toch heb ik het gevoel en misschien is het een kwestie van wennen maar lijkt het alsof je rijd met de handrem erop.
Bij de 01 kon je hem als het ware gewoon lekker uit laten bollen …
Ik ben wel nieuwsgierig en benieuwd hoe anderen gebruikers de accu vol laden.
Op DC gaat het tot 80% , in AC kan je dat instellen tot 100% , laden jullie tot 80% of gewoon vol tot 100% ?
Ook heb ik gemerkt dat de O2 geen gebruik maakt van bekabelde Apple CarPlay en Android Auto , dit is namelijk alleen via Wifi en Bluetooth mogelijk!
Verder is alleen de voorste USB C poort geschikt voor data overdracht , de andere USB A en C poort zijn daar niet geschikt voor.
Coasten kan inderdaad niet. Even wennen misschien, maar na verloop van tijd zul je zien dat je je rempedaal nooit meer gebruikt.
De laadinstellingen werken zowel op AC als op DC. Advies: standaard tot 80% laden (zowel AC als DC) dat verlengt de levensduur van je accu. Alleen als je meer nodig hebt, dan vlak voor vertrek doorladen naar een hogere SOC.
De auto wegzetten of laten staan met > 80% moet je liefst zo veel mogelijk vermijden.
/f/image/XQAe1jh11tBR7kWE2aI48piK.png?f=fotoalbum_large)