Het grote Lynk & Co 02 topic - Deel 1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:44

Welkom in het Lynk & Co 02 Topic!

Lynk & Co breidt zijn aanbod uit met de nieuwe Lynk & Co 02, een compacte crossover gebaseerd op de Lynk & Co Z20. Met een nieuwprijs vanaf €35.995 positioneert de 02 zich als een stijlvolle, duurzame en betaalbare optie binnen het Lynk & Co-assortiment.

Net als andere modellen van het merk, biedt de Lynk & Co 02 een flexibel lidmaatschapsmodel. Voor ... (n.t.b. :) ) per maand heb je toegang tot de auto, inclusief (n.t.b. aantal) km, verzekering en onderhoud.

De 02 is volledig geëlektrificeerd en biedt een modern, duurzaam interieur, met aandacht voor technologie en milieuvriendelijke materialen.
Specificaties
De Lynk & Co 02 komt in twee varianten. De eerste variant, Lynk & Co 02 Core, heeft een actieradius tot 435 km en is uitgerust met 19-inch wielen. De tweede variant, Lynk & Co 02 More, biedt een grotere actieradius van 445 km en is voorzien van 20-inch wielen. Deze variant komt ook met extra comfortopties, waaronder een Harman Kardon-audiosysteem en een 360°-camera.

Beide varianten van de Lynk & Co 02 ondersteunen snelladen met 150 kW (DC-laden). De Core-variant kan opladen met 11 kW (AC-laden), terwijl de More-variant 22 kW AC-laden ondersteunt voor snellere oplaadtijden.
Buitenkant
De buitenkant van de Lynk & Co 02 is voorzien van een vast panoramadak, en de elektrisch inklapbare buitenspiegels bieden extra gemak bij het parkeren. De auto heeft een laadvermogen (V2L) en een aandrijflijn van 372 pk (200 kW) met achterwielaandrijving. De portierhandgrepen zijn vlak geïntegreerd voor een strakke afwerking, terwijl het contrastdak in het zwart is uitgevoerd. De elektrisch bediende achterklep en ruitenwissers met regensensoren verbeteren de gebruikservaring tijdens slechte weersomstandigheden.

De auto heeft parkeersensoren aan de voor- en achterkant, en de Core-variant komt met een achteruitkijkcamera, terwijl de More-variant een 360°-camera biedt voor een volledig overzicht rondom de auto. Verder is de auto voorzien van contactloze toegang en startfunctionaliteiten. De Lynk & Co 02 More heeft grotere 20-inch velgen, terwijl de Core-variant uitgerust is met 19-inch velgen.
Interieur
Binnenin de Lynk & Co 02 zijn de voorstoelen verwarmd, en de Lynk & Co 02 More biedt ook een verwarmd stuurwiel. De achterstoelen zijn inklapbaar, wat zorgt voor extra flexibiliteit bij het vervoeren van grotere ladingen. De bestuurders- en passagiersstoelen zijn op zes manieren verstelbaar; in de More-variant is deze elektrische stoelverstelling ook verwarmd en voorzien van een geheugenfunctie. In de Core-variant zijn de stoelen handmatig verstelbaar, maar ook verwarmd.

Het interieur is ontworpen met duurzaamheid in gedachten, waarbij de Core-variant is bekleed met materiaal gemaakt van gerecycled PET, terwijl de More-variant een bekleding van vegan leer biedt. Aan veiligheid is ook gedacht, met een op twee benen bevestigde riem. De More-variant beschikt ook over een selfiecamera en Infinitylicht.

Er is extra opbergruimte onder de motorkap en verschillende opbergvakken in het interieur. Voor het opladen van apparaten is er een dubbele draadloze telefoonlader beschikbaar in de More-variant, terwijl beide varianten voorzien zijn van drie USB-oplaadpunten (1 USB-A en 2 USB-C). De kofferbak biedt meerdere opbergniveaus met een capaciteit van maximaal 440 liter, die uitgebreid kan worden tot 1.400 liter wanneer de achterstoelen zijn ingeklapt.
Connectiviteit en infotainment
De Lynk & Co 02 beschikt over een 15,4-inch middendisplay voor het bedienen van de infotainmentfuncties. De More-variant is uitgerust met een Harman Kardon-audiosysteem met 14 luidsprekers en een subwoofer, terwijl de Core-variant beschikt over een audiosysteem met acht luidsprekers. Beide varianten zijn voorzien van gezichtsherkenning en 5G-connectiviteit, wat zorgt voor een naadloze verbinding met het internet.

De auto ondersteunt Apple CarPlay en Android Auto, die beschikbaar zullen zijn via een OTA-update in de lente van 2025. Updates van de auto zelf worden draadloos geleverd via over-the-air updates (OTA). Verder is er een wifi-hotspot aanwezig en kan de Lynk & Co mobiele app worden gebruikt om met de auto verbonden te blijven. Tot slot biedt de auto toegang tot diverse in-car apps.
Veiligheids- en rijhulpsystemen
De Lynk & Co 02 is uitgerust met 20 rijhulpsystemen, waaronder een snelwegassistent. Daarnaast beschikt de auto over een rijbaanassistent (ALCA) en systemen voor assistentie bij uitwijkmanoeuvres (EMA) en assistentie bij kruiselend verkeer voor (FCTA), wat zorgt voor een extra veilige rijervaring.
Kleuren
De Lynk & Co 02 is beschikbaar in de volgende kleuren:
  • Technomagenta
  • Rastergrijs
  • Kristalwit
  • Kosmisch blauw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7sJ3SJOwOGduskNefr7jhQdOCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gKnn1VzXw6KW98LeXm6DxYCC.png?f=fotoalbum_large

Wil je de Lynk & Co 02 in het echt zien? Dan moet je nog even geduld hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_w04luYUojSDi4BB2IdMGOcR8Yw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dK5B0uAmxlHjoKl1L6maSAm0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RX6_LLxABNPS6PXMFvxf5LW-MwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fZIoYO1u2Ilo21VK9qq7uOEe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6imsw6s-WLqK9PxRcupXoKeaaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E0MlFJ6BTOZEEexTMgG9X8sr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kugGy8HqJOYEPzeUgoS5kY7u1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OzDywbOfENnJ5Orp0kzIiKaQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qm7xni1vGE7ZgFUNRE4Oi5rDjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qngTyTa7HupeIOJ1m7I7vuVx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door mprkooij op 11-10-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Autoweek had vanmiddag de scoop al:
https://www.autoweek.nl/a...goedkoper-dan-volvo-ex30/

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweetzelluf
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-04 17:27
Komt er weer een maandabonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:43
Dit lees ik erover op de site van Lynk & Co op https://www.lynkco.com/nl...-4ac7-814e-f35d529eaf78;0

"Voorlopig is de 02 niet beschikbaar voor abonnementen; je kunt hem kopen of leasen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweetzelluf
  • Laatst online: 25-04 17:27
Dat vond ik nou juist het leuke aan Lynk, dat abonnement...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Hmm, las eerst op Autoweek dat hij snel beschikbaar zou zijn en ook in de abonnementsvorm. Dat is nu ook weg. Jammer. Dat is toch grotendeels waar Lynk & Co om draaide? Zal er ook wel mee te maken hebben dat Alain Visser geen CEO meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:50
Nog wat foto's van de Chinese versie zijn te vinden op het forum van Autoweek

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Nu is het wachten op de prijzen. Als je hem wilt kopen, dan kost de Core-versie dus € 35.995,-. Ik ben benieuwd hoeveel extra je moet neertellen voor de More-versie, al denk ik niet dat ik een nieuwe elektrische auto ga aanschaffen. De technologie (bijv. met de accu's) gaat me iets te snel, waardoor ik bang ben na 5 jaar met een sterk verouderde auto te zitten, die ontzettend veel heeft afgeschreven en dus weinig meer waard is...

Er komt dus geen abonnementsvorm voor de Lynk & Co 02, dus ik zou dan zelf voor de private lease versie gaan kijken. In dit kader vergelijk ik de auto met z'n zusjes: de Smart #1 en de Smart #3, waarbij de laatste natuurlijk in de vorm het meeste lijkt op de Lynk & Co 02.

De goedkoopste Smart #1 met een vergelijkbaar accupakket van 66kWh is de Pro+ uitvoering die € 42.400,- kost. De private lease prijs is dan € 541,- per maand.
De goedkoopste Smart #3 met een vergelijkbaar accupakket van 66kWh is de Pro+ uitvoering die € 43.395,- kost. De private lease prijs is dan € 621,- per maand.

De Lynk & Co 02 zal sowieso goedkoper worden in de private lease, aangezien de aankoopprijs een stuk lager is dan bovenstaande twee.

Als ik een Smart # 1 of # 3 zoek met een vergelijkbare aanschafprijs, dan kom ik op de Smart #1 in de Pure uitvoering (een zeer kale uitvoering met een accu van 49 kWh) die € 34.900,- kost. De private lease prijs van deze is bij Smart zelf € 454,- per maand. Bij bijvoorbeeld de ANWB is deze al te private leasen voor € 399,- per maand.

Kortom, mijn verwachting is dat de Core-uitvoering van de Lynk & Co 02 op circa € 475,- wordt gezet. Wellicht na een half jaar (als de voorraden te hoog worden) bij andere aanbieders voor circa € 425,- te private leasen.

Denken jullie dat ik te hoog of te laag zit?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Forbes noemt een bedrag van €39,495 voor de More. Dat zou 'm vanwege de rijke uitrusting heel interessant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Goed om ook te vermelden (wat naar mijn idee echt heel netjes is van Lynk):

"Volgens Lynk & Co zullen deze prijzen op dit niveau blijven €35,995 & €39,495 ondanks de tarieven die de EU onlangs heeft ingesteld op geïmporteerde Chinese voertuigen. Het bedrijf is echter op zoek naar lokale Europese productie."

Ik ben erg onder de indruk dat dit waarschijnlijk weinig tot niets met de prijs heeft gedaan voor de 02.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:43
Filmpje met beelden van interieur, waaronder details over het stuurwiel:

YouTube: 02 First Look with President of Design, Stefan Rosen | Feel Electric...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
In de database van het Chinese Ministerie van Industrie en Informatie Technologie is een nieuwe variant van de Lynk & Co 02 opgedoken. Ook die heeft een 66-kWh accu, maar dat pakket is in de nieuwe variant geknoopt aan een 238-pk elektromotor. Dat lijkt dezelfde krachtbron te zijn die achter in de Volvo EX40 Single Motor ligt.

Een minder potente motor betekent wellicht dat de vanafprijs van de 02 verder omlaag kan. Ik ben benieuwd of deze ook naar Nederland komt!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Volvo trekt zijn handen af van Lynk & Co. Het merk verkoopt zijn aandeel van 30 procent in Lynk & Co aan een bekende partij: Zeekr. Ook Zeekr is een merk dat eigendom is van Geely Holding. Volvo zegt wel dat het in markten 'waar dat voordeel oplevert' nog 'operationele samenwerkingen' met Lynk & Co aanhoudt.

Geely Holding meldt op zijn beurt dat het automerk Geely zijn aandeel in Zeekr vergroot naar 62,8 procent. De Chinese kolos zegt verder dat het overweegt om Zeekr en Lynk & Co 'samen te voegen'. Daarmee bedoelt het concern vooral dat het de twee merken nauwer met elkaar zal laten samenwerken. De gigant zegt namelijk ook dat de twee merken gewoon twee merken met 'eigen marktsegmenten' blijven.

Het verbaast mij helemaal niet: De eerste Zeekrs waren eigenlijk ontwikkeld als modellen voor Lynk & Co, maar uiteindelijk is Zeekr een eigen merk geworden. De overeenkomsten zijn duidelijk te zien in bijvoorbeeld de lichtpartijen en wielen.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
Lease voorbeelden:

https://www.fleximo.nl/autos/lynk-co-02-leasen/ (zakelijk)
https://directlease.nl/leasen/lynk-and-co/02/ (zakelijk)

zakelijk al 570,- voor een 'Core', dus private lease niet goedkoper dan een 01 vrees ik... we zullen zien. :-(
Ter vergelijking 440,- voor een 01 bij fleximo.

Overigens geen HUD in de luxe versie voor zover ik weet, in China wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Rmaxx op 09-12-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurryUp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-05 16:29
Heeft er iemand al een lease aanvraag ingediend bij Lynk & Co zelf, en er een antwoord op gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
HurryUp schreef op maandag 16 december 2024 @ 06:25:
Heeft er iemand al een lease aanvraag ingediend bij Lynk & Co zelf, en er een antwoord op gekregen?
Wel aanvraag, voor zowel 01 als 02 more, want toch benieuwd, maar (nog) geen antwoord...

[ Voor 5% gewijzigd door Rmaxx op 20-12-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
TEST: LYNK & CO 02 - ZUSJE VAN VOLVO EX30 IS GROTER MAAR GOEDKOPER:

https://www.autoweek.nl/a...is-groter-maar-goedkoper/

[ Voor 25% gewijzigd door JosTM op 23-12-2024 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Bij de Volvo Dealer in Alkmaar heb ik er 2 zien staan. Nog in de beschermende verpakking. Benieuwd wanneer we ze meer gaan zien. Lijkt me zeker bij een Volvo dealer een bijzonder iets voor de verkopers, de ex30 staat er immers naast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JosTM
Morgen ga ik een proefrit maken in de 02.

Bij een Volvo dealer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-05 11:33

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

Vanmorgen een proefrit gemaakt in een 02 (de More uitvoering) bij Volvo Alkmaar. Ze hadden er 3 staan, een blauwe, een witte en deze grijze. Naast het pand van Volvo wordt hard gewerkt aan een nieuwe showroom/werkplaats voor Lynk en co.
Na deze korte eerste indruk kan ik zeggen: Fijn rijdende auto, lekker stil, snel infotainmentsysteem en ruim. Wel veel (beschaafde) piepjes door de hulpsystemen. Oh ja en ik vind hem mooi! Prettige eerste kennismaking dus, ook met de dealer.
Ik rijdt nu al ruim 4 jaar in een Kia e-soul en begin met oriëntatie voor een opvolger. Een echte pré is voor mij dat Lynk en co een locatie bij mij in de buurt heeft waar je heen kan voor onderhoud e.d.
Kortom deze komt op de shortlist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNRn58_R9CoFU5V7xoJsGbim9vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHAscFzzTRhWhrJMrfzySNJH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEEErGK5G8gRElVnMm3lUwFOzec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28UJQ9lyFgSIVkHlrl5eEzyG.jpg?f=fotoalbum_large

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vandaag ook de Lynk&Co 02 in het echt kunnen zien. Wel in dat kekke kleurtje Cosmic Blue, wat een beetje weg had van paars/violet/blauw. Aparte kleur, niet mijn smaak.
Verder wel mooie auto, interieur echt prachtig. Veel gelijkenissenn natuurlijk met de Zeekr X.

Ook een offerte laten maken voor Operational Lease. 48mnd/25000km kost maar liefst 742 euro excl BTW. 8)7
Ter vergelijking: de Zeekr X Wolf Edition (AWD) kost met dezelfde looptijd/kilometrage 658 euro excl BTW. :/
Bijtelling van de Lynk&Co 02 natuurlijk wel wat interessanter met de 5K lagere fiscale waarde.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Yellowneck schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:19:
Vandaag ook de Lynk&Co 02 in het echt kunnen zien. Wel in dat kekke kleurtje Cosmic Blue, wat een beetje weg had van paars/violet/blauw. Aparte kleur, niet mijn smaak.
Verder wel mooie auto, interieur echt prachtig. Veel gelijkenissenn natuurlijk met de Zeekr X.

Ook een offerte laten maken voor Operational Lease. 48mnd/25000km kost maar liefst 742 euro excl BTW. 8)7
Ter vergelijking: de Zeekr X Wolf Edition (AWD) kost met dezelfde looptijd/kilometrage 658 euro excl BTW. :/
Bijtelling van de Lynk&Co 02 natuurlijk wel wat interessanter met de 5K lagere fiscale waarde.
Ik kon de X Wolf nog krijgen voor €630 per maand, inclusief btw en trekhaak. Helaas heb ik er vanwege de beperkte ruimte van afgezien (ik heb nog steeds geen alternatief). De Lynk02 valt sowieso af; de prijs is te hoog voor wat je krijgt, zeker in verhouding tot de nieuwprijs. Ja, de Wolf wordt volgende maand ook duurder, maar afgezien van de ruimte biedt hij wel echt meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Rmaxx op 29-01-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:49
Rmaxx schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:08:
[...]

Ik kon de X Wolf nog krijgen voor €630 per maand, inclusief btw en trekhaak. Helaas heb ik er vanwege de beperkte ruimte van afgezien (ik heb nog steeds geen alternatief). De Lynk02 valt sowieso af; de prijs is te hoog voor wat je krijgt, zeker in verhouding tot de nieuwprijs. Ja, de Wolf wordt volgende maand ook duurder, maar afgezien van de ruimte biedt hij wel echt meer.
Ik lees in de reviews juist dat de 02 het meeste biedt voor een lagere prijs dan de X of EX30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Buis07 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Ik lees in de reviews juist dat de 02 het meeste biedt voor een lagere prijs dan de X of EX30.
In ruimte wel, maar een zeekrx wolf met 400+px awd/stoelventialtie e.d. (het is gewoon de duurste in het grijs), dat heeft de lynk02 niet. De koopprijs scheelt ook zo'n 5-7 K, maar de leaseprijs is wel aanzienlijk hoger. Dat klopt gewoon niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:06
Vandaag proefrit gemaakt in zowel de Zeekr X als de 02.
En de kogel is door de kerk: het wordt de 02. Dat vind ik toch een fijnere auto.
En natuurlijk de rode. Als het goed is krijgen we de eerste rode in Nederland.
Ben benieuwd…. _/-\o_

Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Gefeliciteerd! Is het al bekend wanneer de rode verwacht wordt dan? De laatste keer dat ik geinformeerd had, was dit nog niet bekend.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Yellowneck schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:38:
Gefeliciteerd! Is het al bekend wanneer de rode verwacht wordt dan? De laatste keer dat ik geinformeerd had, was dit nog niet bekend.
Ergens in maart is mij beloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
KrlGl schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:09:
Vandaag proefrit gemaakt in zowel de Zeekr X als de 02.
En de kogel is door de kerk: het wordt de 02. Dat vind ik toch een fijnere auto.
En natuurlijk de rode. Als het goed is krijgen we de eerste rode in Nederland.
Ben benieuwd…. _/-\o_
Ik heb in de wolf gereden.. erg leuk, maar te klein. wat was voor jou de doorslag naar de 02? en hoe zit het prijstechnisch? Ik hoorde dat de zeekr x LR nu al voor 475 p/md te leasen was bij 15k kms...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
De doorslag gaf dat ik de stoelen fijner vond, de interface makkelijker en dat hij iets ruimer is.
Prijstechnisch ook voordeliger. Ik lease niet, maar koop hem privé.

Bovendien heeft hij ( het ‘more’-model) inmiddels betere specs dan het 2025 model van de Zeekr X (22 kW AC laden en nog steeds de vergan-leren bekleding, daar waar Zeekr overgegaan is op stoffen bekleding en 11 kW AC.

En bij de Lynk heb je geen HUD, maar daar krijg je een dashboardkastje voor terug. En dat vind ik (nou ja, mijn wederhelft om precies te zijn) eigenlijk ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Overigens vind ik de Lynk ook fijner rijden dan de Zeekr, maar dat zou door Zeekr met een software update verholpen kunnen worden.
Met name de irritante vertraging (2 sec.!) bij het inschakelen van de ACC is erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
KrlGl schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:24:
[...]

Ergens in maart is mij beloofd
Vorige week werd mij door de garage nog bevestigd dat mijn auto in maart geleverd zou worden, nu is het gewijzigd naar eind april…
:X 8)7

Nou ja, een paar weken is te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 12:27
Bezig met de zoektocht naar de vervanger van mijn Opel Corsa-e 2020 (zakelijk lease). Wil iets hoger zitten en wat meer ruimte. De KIA ev3 staat op de shortlist. Gister de Lynk en Co 02 (more) gezien en in gezeten, werd mij ook verteld dat deze 1600 kg mag trekken. Zal je wel flink aan actieradius inleveren maar voor wat kleine klusjes kan dit toch wel handig zijn.
De 02 staat nu boven aan het lijstje om mijn Kadett met Franse slag op te volgen. In augustus ben ik aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Gefeliciteerd, lijkt me een prima keuze… O-)

Inleveren aan actieradius hangt niet zozeer af van het gewicht, maar meer van de (lucht)weerstand van je aanhanger.
Dat loopt kwadratisch op met de snelheid. De extra energie die je nodig hebt om de ‘trein’ in beweging te zetten, krijg je voor een groot deel weer terug bij het afremmen d.m.v. het regenereren.
Dus een kleine zware caravan is beter dan een grote lichte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klusser1986
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-03 20:38
De grijze 02 more variant besteld voor de zakelijke lease.

Levering 20 juni, dealer Alkmaar :)

Heb der zin in.
Inmiddels is de laadpaal al geplaatst thuis door mijn werkgever Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wep3VLaosM1XnWQIox7Vm8kNs-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYnUeKoFWI2vxTcSEXKQpQ2G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHZ1VwO0HDI85eH7L6x_CvNd4gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uI5C0KaGBZeihsDLjMML93Pv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2IyH0NggoTU4M66le2a6SfDy-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xBsInulHjiNOhKDbXHX4tFv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qheWPTyNH9XIvUuljp1h9vi8IzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7lkuPBEQYUrbfDe65eM7Tz5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9zhTTSQ8pco-7BLiuqwB_HlWL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYtdJ59I15z32vTlilQCqCQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvWLW8NM1FpUgq6xLQdYO4-ESe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlxgjCq2Vo471FO723pMpvEO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_VzSQnOZfViPZw8CnWp28MuvYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiAFOCXTHnjvpLiue3fPcHE9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeJurist
  • Laatst online: 26-05 21:09
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in de Lynk & Co 02, en ik moet zeggen dat de auto mij positief heeft verrast.

Allereerst oogt het design in werkelijkheid beter dan op foto's en video's. Met name de opvallende achterlichten zijn fraai vormgegeven. De voorkant en zijkant vertonen sterke gelijkenissen met de Zeekr X, maar de Lynk & Co 02 heeft naar mijn mening een aantrekkelijker ontworpen achterzijde.

Bij binnenkomst word je verwelkomd door een groot infotainmentscherm met een prima resolutie, aangevuld met een tweede scherm op het stuur waarop onder andere de snelheid wordt weergegeven. Een bijzonder handige functie is de 360°-camera, die automatisch wordt geactiveerd bij gebruik van de richtingaanwijzers. Dit biedt een uitstekend overzicht van de omgeving en verhoogt de veiligheid.

Ik reed in de 'More' uitvoering, en met ruim 200 pk beschikte de auto over voldoende vermogen om soepel in te halen. Vooral de sportmodus sprak mij aan. De wegligging is uitstekend en de besturing voelt prettig aan. Wel merkte ik dat de rijassistentie soms te ingrijpend was, bijvoorbeeld wanneer de auto corrigerend ingreep bij het naderen van een wegmarkering. Dit kan onbedoeld voor gevaarlijke situaties zorgen, omdat de tegenstuurkracht vrij krachtig is.

Qua afwerking doen de deurpanelen sterk denken aan die van de Volvo EX30, met het gebruik van gerecycled kunststof. Het nieuwe stuurwiel ligt prettig in de hand en draagt bij aan het rijcomfort.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze auto en beschouw ik de Lynk & Co 02 als een serieuze kandidaat voor mijn volgende voertuig.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w9ByPQzn/Grid-Art-20250324-224853867.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
DeJurist schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:00:
Wel merkte ik dat de rijassistentie soms te ingrijpend was, bijvoorbeeld wanneer de auto corrigerend ingreep bij het naderen van een wegmarkering. Dit kan onbedoeld voor gevaarlijke situaties zorgen, omdat de tegenstuurkracht vrij krachtig is.
[Afbeelding]
Is dit zodanig uit te schakelen dat deze uit blijft en je dus niet elke keer hoeft uit te schakelen als je de auto start? Bij mij in de buurt aardig wat 60km wegen waar ze de fietsstroken zodanig breed hebben gemaakt dat de auto's naar het midden van de weg willen sturen. Best leuk met tegenliggers die hetzelfde hebben....
In mijn huidige corsa-e is het met een fysieke knop uit te zetten. Tijdens filerijden werd ik er ook gek van.

[ Voor 4% gewijzigd door Headozz op 25-03-2025 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:05
@Headozz Het antwoord op die vraag is nee voor alle auto's van alle merken die vanaf juli vorig jaar van de band af rolden. Permanent uitzetten van rijhulpen kan niet meer, want mag niet meer vanuit EU regelgeving.

https://www.autoweek.nl/v...t-permanent-uitschakelen/

[ Voor 26% gewijzigd door PVPaneel op 25-03-2025 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
DeJurist schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:00:. Wel merkte ik dat de rijassistentie soms te ingrijpend was, bijvoorbeeld wanneer de auto corrigerend ingreep bij het naderen van een wegmarkering. Dit kan onbedoeld voor gevaarlijke situaties zorgen, omdat de tegenstuurkracht vrij krachtig is.
Grappig, ik vond hem juist minder krachtig tegensturen dan mijn VW id.3
Maar volgens mij kun je bij de Lynk&Co kiezen tussen tegensturen, piepen of rammelen met het stuur.
Als ik mij tenminste het menu nog goed herinner.

Je kunt het niet permanent uit zetten, maar mogelijk dat hij die keuze wel onthoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headozz
Knap waardeloos als je instellingen niet blijvend worden onthouden. Als mensen niet fatsoenlijk tussen de lijntjes kunnen kleuren kunnen ze beter stoppen met auto rijden.
Zal mij niets verbazen dat veel mensen het zien als hulpmiddel zodat ze toch wel even op de telefoon kunnen kijken, want de auto zal wel corrigeren of waarschuwen.

Ik ga het merken tijdens een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 11:16
Headozz schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:10:
Knap waardeloos als je instellingen niet blijvend worden onthouden. Als mensen niet fatsoenlijk tussen de lijntjes kunnen kleuren kunnen ze beter stoppen met auto rijden.
Zal mij niets verbazen dat veel mensen het zien als hulpmiddel zodat ze toch wel even op de telefoon kunnen kijken, want de auto zal wel corrigeren of waarschuwen.

Ik ga het merken tijdens een proefrit.
Dit betreft bij alle merken. Ik ben benieuwd of er een snelkoppeling te maken valt op het home screen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoalaBear
Gisteren proefrit gehad bij Volvo Alkmaar, ze zijn nog bezig met de aanbouw van een nieuw Lynk&Co center. Maar ze onderhouden al vanaf het begin de auto's van Lynk&Co.

Mijn ervaring met de volgende auto's: Kia EV3, VW ID3, BYD Atto2, Tesla Model Y, Volvo EX30, Zeekr X.

Mijn persoonlijke mening:
  • Kia EV3: Ruime auto, maar de GT Line stuurt best zacht met weinig feedback. Best prijzig vergeleken met de concurrentie. 7 jaar garantie / onderhoud om de 30.000 km. Bidirectioneel laden vind ik persoonlijk een verkooppraatje; is nog niet echt bewezen en heeft veel randvoorwaarden.
  • VW ID3: Heerlijke auto om te rijden. Stuurt goed, ligt lekker laag op de weg. 2 jaar garantie, met een onderhoudsinterval van 15.000 km. De dealer (Broekhuis) in Schagen, Alkmaar en Hoorn vond ik niet echt positief qua service.
  • BYD Atto2: Mooi interieur, prachtig dak. Je merkt wel wat Chinese invloeden, rijgedrag een beetje hetzelfde als de Kia. Kleine accu en beperkte laadcapaciteit. 6 jaar garantie / onderhoud om de 30.000 km. Weinig plekken voor onderhoud.
  • Tesla Model Y: Waanzinnig mooie auto, stuurt het beste van allemaal. Super compleet, vooral voor de prijs. Wel te groot voor mijn vrouw. 4 jaar garantie, geen service-intervallen. De Elon Musk hype werkt niet echt mee.
  • Volvo EX30: Leuke, kleine auto. Stuurt goed, maar wel vrij prijzig voor wat je krijgt. 2 jaar garantie / 30.000 km interval. Niet echt mijn keuze, maar misschien wel voor de buren ;)
  • Zeekr X: Zit een beetje tussen de Volvo en Lynk&Co 2 in. Afgeknapt op de beperkte service locaties. 5 jaar garantie / onderhoud om de 40.000 km.
Uiteindelijk gekozen voor de Lynk&Co 2. Deze auto klopt gewoon. Mooie materialen, het systeem werkt goed, rijdt lekker. De ruimte is veel beter dan de Volvo. Accu-capaciteit en laadmogelijkheden zijn top. Garantie van 4 jaar / onderhoud om de 40.000 km.

Zelf had ik voor de Tesla gekozen, maar deze is voor mijn vrouw. Aanschaf gedaan in Alkmaar na een goed voorstel.

[ Voor 20% gewijzigd door KoalaBear op 26-03-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
KoalaBear schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:15:
Gisteren proefrit gehad bij Volvo Alkmaar, ze zijn nog bezig met de aanbouw van een nieuw Lynk&Co center. Maar ze onderhouden al vanaf het begin de auto's van Lynk&Co.

Mijn ervaring met de volgende auto's: Kia EV3, VW ID3, BYD Atto2, Tesla Model Y, Volvo EX30, Zeekr X.

Mijn persoonlijke mening:
  • Kia EV3: Ruime auto, maar de GT Line stuurt best zacht met weinig feedback. Best prijzig vergeleken met de concurrentie. 7 jaar garantie / onderhoud om de 30.000 km. Bidirectioneel laden vind ik persoonlijk een verkooppraatje; is nog niet echt bewezen en heeft veel randvoorwaarden.
  • VW ID3: Heerlijke auto om te rijden. Stuurt goed, ligt lekker laag op de weg. 2 jaar garantie, met een onderhoudsinterval van 15.000 km. De dealer (Broekhuis) in Schagen, Alkmaar en Hoorn vond ik niet echt positief qua service.
  • BYD Atto2: Mooi interieur, prachtig dak. Je merkt wel wat Chinese invloeden, rijgedrag een beetje hetzelfde als de Kia. Kleine accu en beperkte laadcapaciteit. 6 jaar garantie / onderhoud om de 30.000 km. Weinig plekken voor onderhoud.
  • Tesla Model Y: Waanzinnig mooie auto, stuurt het beste van allemaal. Super compleet, vooral voor de prijs. Wel te groot voor mijn vrouw. 4 jaar garantie, geen service-intervallen. De Elon Musk hype werkt niet echt mee.
  • Volvo EX30: Leuke, kleine auto. Stuurt goed, maar wel vrij prijzig voor wat je krijgt. 2 jaar garantie / 30.000 km interval. Niet echt mijn keuze, maar misschien wel voor de buren ;)
  • Zeekr X: Zit een beetje tussen de Volvo en Lynk&Co 2 in. Afgeknapt op de beperkte service locaties. 5 jaar garantie / onderhoud om de 40.000 km.
Uiteindelijk gekozen voor de Lynk&Co 2. Deze auto klopt gewoon. Mooie materialen, het systeem werkt goed, rijdt lekker. De ruimte is veel beter dan de Volvo. Accu-capaciteit en laadmogelijkheden zijn top. Garantie van 4 jaar / onderhoud om de 40.000 km.

Zelf had ik voor de Tesla gekozen, maar deze is voor mijn vrouw. Aanschaf gedaan in Alkmaar na een goed voorstel.
Werkt CarPlay al? Op de website staat nog steeds dat dit Q2 2025 beschikbaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoalaBear
Drogo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:09:
[...]

Werkt CarPlay al? Op de website staat nog steeds dat dit Q2 2025 beschikbaar komt.
Nee. Dat is wel een groot gemis. In de software zijn volgens mij nog wel stappen te maken, ik had te weinig tijd om hem verder uit te pluizen.
Verwacht hem volgende week of de week erna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwnmikedus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 26-05 22:03
klusser1986 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:46:
De grijze 02 more variant besteld voor de zakelijke lease.

Levering 20 juni, dealer Alkmaar :)

Heb der zin in.
Inmiddels is de laadpaal al geplaatst thuis door mijn werkgever [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou wat toevallig! Dat is de exacte demo auto die ik deze week heb overgekocht, heb je er netjes mee gereden haha?

Hey allemaal!

Na een intensief MG4 XPower-avontuur (zie ander topic…) ben ik sinds kort de trotse eigenaar van een Lynk & Co 02 More – en man man man, wat een luxe verandering! De auto rijdt echt fantastisch: stil, soepel, degelijk en met véél meer verfijning dan ik gewend was.

Zoals te verwachten valt zijn er wel een paar softwaredingetjes die nog aandacht kunnen gebruiken. Herkennen jullie dit? En hebben jullie eventueel aanvullingen?
• Het instrumentendisplay voor de bestuurder reageert niet op helderheidsinstellingen (blijft altijd op dezelfde stand, lijkt het).
• Bij elke start moet ik opnieuw via QR-code inloggen om mijn profiel te laden, ondanks dat ik heb ingesteld dat ’ie dit automatisch moet doen.
• Navigatiegeluid-instellingen (geluid uit / meldingen / gedetailleerd) worden niet onthouden.
• De Spotify-app opent soms niet (permissions error), of opent wél maar toont niets – geen interface. Muziek afspelen lukt dan soms alsnog via stuur of homescreen.

Verder heb ik mijn verzoek en alle benodigde documenten om de auto aan de app te koppelen al gemaild naar Lynk & Co. Benieuwd of hier mensen zijn bij wie de koppeling al gelukt is? Bij eerdere auto’s kon ik dat zelf snel regelen, dus ik vraag me af hoe lang dat hier ongeveer duurt.

Tot nu toe in ieder geval superblij met de keuze! Benieuwd naar jullie ervaringen, tips & trucs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Gefeliciteerd!
Ik denk dat er nog niet veel mensen zijn hier die uit ervaring kunnen vertellen.
Er staan er in totaal in Nederland nog maar 40 op kenteken en dat is inclusief de demo’s van de garages.

Ik hoop over een paar weken inhoudelijk te kunnen reageren op je post…
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear
Software moet inderdaad nog wel een update krijgen. COntinue inloggen is een bekende bug bij alle 02s. Ik heb ook nog een bug met de knipperlicht, ik krijg niet altijd de camera te zien.
En de app krijg ik niet gekoppeld, foutmelding 404.

Auto rijdt verder echt heel goed, niets te klagen over het rijcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwnmikedus
KoalaBear schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:50:
Software moet inderdaad nog wel een update krijgen. COntinue inloggen is een bekende bug bij alle 02s. Ik heb ook nog een bug met de knipperlicht, ik krijg niet altijd de camera te zien.
En de app krijg ik niet gekoppeld, foutmelding 404.

Auto rijdt verder echt heel goed, niets te klagen over het rijcomfort.
Eind vorige week lag de hele website er dagenlang uit. Inloggen via e-mail en wachtwoord werkte in de auto gelukkig nog wel — misschien zijn ze achter de schermen bezig met grotere aanpassingen of fixes.
De dealer heeft dit issue ook besproken met Lynk & Co, reactie:
Het probleem met de login wordt onderzocht door het R&D-team en er komt binnenkort een oplossing.
Niet zeker of dit is wat je bedoelt, maar volgens mij gaat de camera standaard aan bij een snelheid van ongeveer 20–30 km/u. Als het Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) actief is, lijkt de camera als extra feature ook bij lagere snelheden aan te springen. Misschien krijgen we daar in de toekomst meer controle over — zoals bijvoorbeeld de dodehoekcamera op de snelweg (al wordt dat nu al visueel aangegeven met kleurtjes op het bestuurdersdisplay).

Oh, en over de Spotify-app die ik eerder noemde: de workaround is om 'm via de app store te openen — dat werkt altijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:54
Als het gaat om software updates: dit vroeg ik mij ook af. Ik heb afgelopen zaterdag een klein uurtje in een 02 More proefgereden, en mij viel op dat er zaken zijn die al +/- een jaar geleden aangepast zijn in de Zeekr X en/of Volvo EX30. Ik doel dan bijvoorbeeld op het audiosignaal wanneer je de ACC uitschakelt. In de Zeekr X is dit in april 2024 gewijzigd naar géén signaal. Het is immers een nogal overbodige melding...

Dit geeft mij wel wat twijfels. Het is nog erg kort-dag, maar mocht de 02 niet aan populariteit winnen en de (Europese) klanten-base dus klein blijven: in hoeverre zal Lynk & Co dan blijven doorontwikkelen en software updates uitbrengen?

Dan over de proefrit: ik was vooral benieuwd of de relatief(!) lage prijs t.o.v. directe concurrenten ergens duidelijk in terug komt. Dit lijkt zeker niet het geval. Het materiaalgebruik en de afwerking is prima op orde, de auto rijdt 'volwassen' en aan opties uiteraard ook geen gebrek.
Ik vond de auto alleen niet heel 'sfeervol' van binnen. Daarnaast jammer dat het (grote) scherm niet naar de bestuurder gekanteld is. Ik ben niet erg lang en zit dus vrij dicht op het stuur, waardoor het extra opvalt wanneer het scherm rechtuit staat. Dit is uiteraard niet uniek voor de 02.
Verder was ik niet helemaal happy met de zitpositie. De armsteun zit voor mijn gevoel vrij hoog. Om niet met een opgetrokken schouder te zitten, moet de stoel dus wat omhoog. Prima, want ik zit sowieso graag iets hoger. Echter laat het zitvlak zich aan de voorzijde niet in hoogte verstellen, waardoor je vervolgens (gechargeerd) op een helling komt te zitten...

Het komt waarschijnlijk deels aan op smaak, deels aan gewennig. Een klein uurtje rijden is te kort om alles goed te beoordelen - ook om vast te stellen of er échte deal-breakers zijn. Mocht de 02 op mijn lijstje blijven staan en ik deze serieus overwegen, dan zal ik zeker nog een keer gaan proefrijden.

Ik rijd tot zeker eind dit jaar nog in mijn huidige EV (Audi Q4), dus ben langzaamaan om mij heen aan het kijken. Overigens: op bepaalde vlakken gaat de vergelijking tussen de 02 en Q4 logischerwijs wat scheef, maar op andere vlakken zeker niet! Onder aan de streep spreekt dit vooral in het voordeel van de 02, gezien het prijsverschil waarmee je (bijna) nóg een 02 kunt kopen :X :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
MetaalMan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:43:

../Dit geeft mij wel wat twijfels. Het is nog erg kort-dag, maar mocht de 02 niet aan populariteit winnen en de (Europese) klanten-base dus klein blijven: in hoeverre zal Lynk & Co dan blijven doorontwikkelen en software updates uitbrengen?/..
Naar mijn inschatting zal dit geen probleem zijn. De 02 wordt Europa-breed uitgerold en de prijs/kwaliteitsverhouding is zodanig dat ik denk dat er voldoende volume op de ‘Europese markt komt.
Wat betreft het verschil met de Zeekr X: vergeet niet dat die al een tijdje op de markt is en inmiddels al een paar software-updates heeft gehad, terwijl de 02 nu net uitgebracht is met versie 1.0

Daarnaast vind ik de software een verademing wanneer ik die vergelijk met de VW id.3: Volkswagen heeft drie jaar aan software updates nodig gehad om een beetje fatsoenlijk werkbaar systeem te fabriceren en deze versie van de 02 voelt nu al een stuk volwassener aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Vraagje aan diegenen die hem inmiddels al hebben:
Zit er standaard een V2L adapter bij of moet je die apart aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwnmikedus
KrlGl schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:14:
Vraagje aan diegenen die hem inmiddels al hebben:
Zit er standaard een V2L adapter bij of moet je die apart aanschaffen?
Hoewel in de app/owner guide wel staat dat die V2L kabel bij de auto is geleverd, is dit onjuist. Dit is mij middels mailcontact via dealer naar Lynk & Co bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
gwnmikedus schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:44:
[...]

Hoewel in de app/owner guide wel staat dat die V2L kabel bij de auto is geleverd, is dit onjuist. Dit is mij middels mailcontact via dealer naar Lynk & Co bevestigd.
Dat is jammer, dank voor het bericht.
Op zich is dat ding niet erg duur, dus zo erg is dat ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Drogo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:09:
[...]

Inmiddels is de 1.1.1 update uit waarin CarPlay wordt ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy68
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 02-05 23:28
Hoi, ik heb vorige week de 02 besteld bij Broekhuis lease.
Dus nu oriënteren voor een laadpaal.
Ik heb begrepen dat er een laadkabel bij de auto geleverd wordt.
Nou mijn vraag; wat is de lengte hiervan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 10:30
Remy68 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:31:
Hoi, ik heb vorige week de 02 besteld bij Broekhuis lease.
Dus nu oriënteren voor een laadpaal.
Ik heb begrepen dat er een laadkabel bij de auto geleverd wordt.
Nou mijn vraag; wat is de lengte hiervan?
Mijn advies, neem thuis altijd een laadpaal met vaste kabel. Dit geeft zoveel meer comfort dan constant de kabel eerst uit je kofferbak te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy68
Maar wat is nou de lengte van de meegeleverde landkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Heb hier even gekeken https://www.lynkco.com/nl-nl/help/car-guide/----lynk-&-co-02-more-2025 maar kan geen lengte van de kabel vinden. Al contact opgenomen met de lease maatschappij waar je de auto hebt besteld?.

Gezien de afmeting van de auto zou ik een meter of 6 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 10:30
Remy68 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:41:
Ik heb een alfen paal, maar met optie van 7m kabel. Wij hebben 2 eclectische auto's die beide net op de oprit passen, zo hoeven we ze niet te verplaatsen als toevallig de een of de andere moet laden. Standaard is dacht ik 5m (bij alfen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Zodra ik hem heb kan ik het je vertellen. Hopelijk eind volgende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
5 meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy68
Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy68
KrlGl schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 19:36:
[...]

Zodra ik hem heb kan ik het je vertellen. Hopelijk eind volgende week.
Nu ben ik wel nieuwsgierig, heb je de Core of de More?
En welke kleur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
Remy68 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 23:27:
[...]

Nu ben ik wel nieuwsgierig, heb je de Core of de More?
En welke kleur?
Dat is een heel verhaal, heb je even? ;)

Half februari heb ik mijn huidige auto ingeruild voor een rode More. Mij was toen verteld dat deze eind maart geleverd zou worden. Aangezien we onze boot verkocht hadden hebben we toen een caravan gekocht omdat het ons wel een leuk avontuur leek om elektrisch door Europa te tuffen (nou ja, te zoemen) met zo’n ding.
Vervolgens kreeg ik een telefoontje dat de levering eind april zou worden, geen probleem, we zouden half mei op vakantie. Vorige week weer een telefoontje: Lynk&co heeft de uitlevering van de rode versie uitgesteld tot eind augustus. (Iets met niet beschikbaar zijn van reserve-onderdelen).
Oeps. Daar gingen de vakantieplannen. En ik moest eind deze week de caravan ophalen, terwijl mijn huidige elektrische gebakje die niet mag trekken.
Oplossing: ik krijg volgende week een leenauto (ook een More) totdat de rode geleverd wordt en gisteren kon ik even een demo lenen om de caravan op te halen…
Alle lof voor de garage voor het meewerken/-denken, overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sas3WOggnMlDY9uWdF2tUrE6XY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXYGlwmoiEJY4w2g6YXs4FF3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwnmikedus
Dubbel oeps

[ Voor 98% gewijzigd door gwnmikedus op 06-05-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwnmikedus
KrlGl schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:17:
[...]
Oplossing: ik krijg volgende week een leenauto (ook een More) totdat de rode geleverd wordt en gisteren kon ik even een demo lenen om de caravan op te halen…
Alle lof voor de garage voor het meewerken/-denken, overigens.

[Afbeelding]
Wat fijn dat ze zo goede service geven, waar waren ze zo lief?

Vandaag mijn 02 even bij de dealer (TvK Alkmaar) langsgebracht om de oplopende temperatuur van de selfiecamera te laten checken—viel gelukkig mee. Ook is de software handmatig geüpdatet, omdat ik niet wilde wachten op de gefaseerde OTA-uitrol. Ik moet nog even ontdekken wat er allemaal nieuw is, maar ik kwam dit icoontje tegen dat ik niet eerder heb gezien. Iemand enig idee wat het betekent? In eerste instantie dacht ik dat het met de oplader te maken had, maar die zit gewoon aangesloten, en toch blijft het kruisje zichtbaar. Dus het zal iets anders zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cYl8USuU3V03QoFfu-1PYSd-pI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NsAtuL7U9N6K7ncImj0iFJw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
gwnmikedus schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Wat fijn dat ze zo goede service geven, waar waren ze zo lief?
Nieuwenhuijse in Meppel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headozz
Afgelopen weekend een proefrit gemaakt, auto rijdt lekker. Duidelijk stapje vlotter, ruimer en comfortabeler dan mijn elektrische Corsa. Jammer dat het scherm niet een beetje meer naar de bestuurder is georiënteerd, had soms moeite met aflezen, al zag ik soms wel de helderheid veranderen. Desalniettemin gaat het de More in het grijs worden.

Ook werd ik wel gek van alle veiligheidsmeldingen en "correcties" 1kmh te hard gelijk gepiep en knipperen op het scherm. Op 60 km/h weg met lijnen lekker tegensturen naar de tegenliggers toe. Werkt goed op snelwegen en in landen waar alle wegen 10 meter breed zijn maar niet in ons kikkerlandje. Hoop toch wel dat alle merken en overheden daar snel van terug komen dat dat standaard elke keer weer verplicht aan staat, of middels bestuurders profiel is te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
gwnmikedus schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Ik moet nog even ontdekken wat er allemaal nieuw is, maar ik kwam dit icoontje tegen dat ik niet eerder heb gezien. Iemand enig idee wat het betekent? In eerste instantie dacht ik dat het met de oplader te maken had, maar die zit gewoon aangesloten, en toch blijft het kruisje zichtbaar. Dus het zal iets anders zijn.

[Afbeelding]
Dat is het icoontje voor een aangesloten CarPlay (en ik denk ook Android Auto) configuratie.
Nadat ik CarPlay had geactiveerd veranderde het in dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17fqoMMPOiK3w4CCfheuY69TaDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AifPI8KqYRc2Bq3rjrP0Mp7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwnmikedus
Dank! Is dat ook weer helder, heb ik helaas net de (ja ik ben er ook nog niet over uit) overstap gemaakt naar Android dus ik moet nog even wachten 😋

Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat:
1. Navigatie niet meer opent tenzij je terug gaat naar Guest?
2. De One Pedal Drive ineens uit staat bij starten zonder dit zelf actief te hebben aangepast (reed bijna in een paal daardoor). Stroomniveau was < 80%
3. Bluetooth ineens uit staat bij starten.

Ik ben de enige bestuurder dus iemand anders zit niet aan de "knoppen". Het komt ook niet vaak voor maar nu let ik er wel actief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Nee nog niet ervaren die probleempjes. Ik had vandaag wel een storing in het 360° systeem.

Weet iemand hoe je het systeem geforceerd kunt herstarten?
Bij de Volkswagen id.3 was daar een trucje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Overigens reuze irritant dat je iedere keer weer opnieuw moet inloggen in de app van Lynk&Co bij iOS.
8)7
Is dat ook zo bij Android?

Weer iemand een workaround hiervoor? Of is dat een kwestie van tijdelijke cookies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Even een goed bericht:
A Better Routeplanner werkt aan ondersteuning voor de 02.
Als het goed is komt 23/5 de eerste alpha versie in de app beschikbaar.
oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwnmikedus
KrlGl schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:16:
Nee nog niet ervaren die probleempjes. Ik had vandaag wel een storing in het 360° systeem.

Weet iemand hoe je het systeem geforceerd kunt herstarten?
Bij de Volkswagen id.3 was daar een trucje voor.
Deze mogelijkheid bleek er 2 maanden geleden in ieder geval volgens de telefoniste van Lynk niet te zijn. Ik ben woensdag weer bij de dealer, misschien weten die wel een trucje dus kom ik op terug.
KrlGl schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:49:
Overigens reuze irritant dat je iedere keer weer opnieuw moet inloggen in de app van Lynk&Co bij iOS.
8)7
Is dat ook zo bij Android?

Weer iemand een workaround hiervoor? Of is dat een kwestie van tijdelijke cookies?
Hmm ik moet zeggen dat ik dit probleem vaker heb zien voorkomen in weekenden. Nu was het sinds de recente auto update wel even probleemloos. Tot afgelopen vrijdag, sinds dat moment is de status van de auto niet meer geüpdate, moet ik dagelijks opnieuw inloggen (in de app) en kan Lynk mijn auto indien gestolen ook niet meer traceren. Ik heb nog wel connectiviteit in de infotainment.

Ik kon pas 13 april terecht bij TvK Alkmaar, Mobility Center in Rotterdam kon ik aankomende woensdag al terrecht voor een TEM (Telemetics) reset/update. Ik ben benieuwd naar mijn eerste ervaring daar, to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
gwnmikedus schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:55:

Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat:
1….
2. De One Pedal Drive ineens uit staat bij starten zonder dit zelf actief te hebben aangepast (reed bijna in een paal daardoor). Stroomniveau was < 80%
3….
One pedal drive staat uit als je je gordel niet om hebt. Zodra je je hebt ingegespt staat hij weer aan..
8)

(Ben ik nu achter na enig gepuzzel)

[ Voor 13% gewijzigd door KrlGl op 27-05-2025 15:58 ]

Pagina: 1