Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Vreemd dat de Kona met fiscale waarde 41k wel kan maar de lynk en co 02 more met ~39.5k dan weer niet.
warmte pomp is ook een extra optie op de Kona, bij de lynk en co 02 standaard dacht ik.
[ Voor 22% gewijzigd door Headozz op 20-06-2025 14:07 ]
Nog een verschil wat misschien met 50k km/ jaar te overwegen is: de Kona laadt met max 105 kW en de 02 met max 150 kW.KerstRunner schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:58:
[...]
En (binnen de voorgeselecteerde uitvoeringen) heeft de Lynk & Co wél een panoramisch dak, een elektrisch bediende achterklep en stoelverwarming.
Echter vind ik de Kona wel een hele mooie groot uitziende auto. De Lynk & Co 02 heeft ondanks zijn vrijwel identieke afmetingen toch een veel slankere uitstraling. Ik rijd ongeveer 50k km per jaar. Dan zie je de auto vooral aan de binnenkant, dat scheelt...
Maar ik ga het meemaken tijdens de proefrit!
Goed punt inderdaad. Al is de pieksnelheid niet altijd even veelzeggend. De Kona doet er (volgens EV-db) 2 minuten langer over tot 80%, waarbij de netto accucapaciteit een fractie groter is. Uiteindelijk ontlopen de Kona en de 02 elkaar op de meeste (meetbare) vlakken niet veel: https://ev-database.org/s...b9149d79f0a4f02734c48589fKrlGl schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:21:
[...]
Nog een verschil wat misschien met 50k km/ jaar te overwegen is: de Kona laadt met max 105 kW en de 02 met max 150 kW.
De data van ev-database vind ik in de praktijk nogal afwijken.MetaalMan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:35:
[...]
Goed punt inderdaad. Al is de pieksnelheid niet altijd even veelzeggend. De Kona doet er (volgens EV-db) 2 minuten langer over tot 80%, waarbij de netto accucapaciteit een fractie groter is. Uiteindelijk ontlopen de Kona en de 02 elkaar op de meeste (meetbare) vlakken niet veel: https://ev-database.org/s...b9149d79f0a4f02734c48589f
Wanneer ik een lange route plan in ABRP (900 km) staat de Kona een half uur langer aan de lader dan de Lynk&co 02.(1 uur 56 min. versus 1 uur 23 minuten)
Het profiel Lynk&Co 02 in ABRP is nog een alpha versie. In mijn praktijk (met aanhanger) presteert de 02 beter dan dit profiel. Ik heb helaas nog te weinig data om het profiel zonder aanhanger te vergelij́ken. Dat komt na mijn vakantie
Vreemd inderdaad, vertel mij wat.Headozz schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:01:
Panoramisch dak ja, maar het kan niet open, dat vind ik wel jammer.
Vreemd dat de Kona met fiscale waarde 41k wel kan maar de lynk en co 02 more met ~39.5k dan weer niet.
warmte pomp is ook een extra optie op de Kona, bij de lynk en co 02 standaard dacht ik.
De core versie heeft geen warmtepomp.
Zijn de rij hulp systemen (met name snelheid en vermoeidheid) makkelijk uit te schakelen? Is hier een knop of shortcut voor te maken?
Zit niet te wachten op een hele handeling iedere keer als de auto opnieuw gestart wordt.
Vanbinnen was ik echter minder onder de indruk. Het interieur volgt de huidige minimalistische trend, wat niet helemaal mijn smaak is – al is dat natuurlijk persoonlijk.
Ik rijd nu in een full-spec Niro EV, wat een wereld van verschil is.
Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf om niet voor deze auto te kiezen, zijn een paar praktische nadelen: het zicht rondom is erg beperkt door de brede stijlen en kleine achterruiten. Het infotainmentsysteem is onlogisch opgebouwd – met name de instellingen voor hulpsystemen en klimaatbediening zijn lastig te vinden en onhandig te bedienen. Daarbij werkt Apple CarPlay traag, en zowel de menu’s als Google Maps haperden tijdens het gebruik.
Zonde eigenlijk, want qua uitstraling heeft de auto veel potentie – maar hij maakt het in de praktijk voor mij helaas niet waar.
De keuze is voor mij nu dus tussen de EV3 en de Kona.
:strip_exif()/f/image/1PrIuLBQGGOuNlpx4g4XeT8c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zWVX8x6spxRAndBoHNei8fKg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door KerstRunner op 24-06-2025 19:09 ]
Ervaren meer mensen dit?
Ik mag dinsdag 1 juli eindelijk mijn auto ophalen.
Net terug van een dikke 5000 km vakantie met CarPlay maar van traagheid of haperingen heb ik niets gemerkt.Remy68 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 00:22:
Inhet vorige bericht las ik dat deze persoon problemen had met apple CarPlay (traag, haperingen).
Ervaren meer mensen dit?
Ik mag dinsdag 1 juli eindelijk mijn auto ophalen.
Disclaimer: ik gebruik geen Google zooi en ik zag dat het om Google maps ging, dus dat kan nog wel een verschil maken.
ABRP doet het prima op de 02 CarPlay en geeft zelfs de kaart weer op het bestuurdersdisplay wanneer je die op ‘kaart’ instelt.
Bij een andere app (Mapy, die ik graag gebruik vanwege het duidelijke kaartbeeld) merk ik wel dat CarPlay af en toe crasht. Ik zal nog eens uitzoeken of ik kan zien of dit een ‘Mapy-probleem’ is of dat het aan de auto ligt.
Nog even een update voor @william.geurts : totaal 5230 km gereden met de caravan (Eriba touring 430) en een gemiddeld verbruik over de gehele vakantie van 29,6 kWh/100 km. (Inclusief de bergetappes)
Edit: o ja: gefeliciteerd met de nieuwe auto en laat vooral weten hoe die bevalt
[ Voor 3% gewijzigd door KrlGl op 28-06-2025 20:26 ]
Snelheid en vermoeidheid zitten onder hetzelfde hoofdmenu.Rascal schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:37:
Ik mag binnenkort een auto van de zaak uitzoeken en deze staat vanwege de uitstekende prijs/uitrusting op de shortlist naast de Kia Ev3.
Zijn de rij hulp systemen (met name snelheid en vermoeidheid) makkelijk uit te schakelen? Is hier een knop of shortcut voor te maken?
Zit niet te wachten op een hele handeling iedere keer als de auto opnieuw gestart wordt.
Een shortcut is er (nog) niet. Ik weet ook niet of dat is toegestaan onder de huidige regelgeving. Ik heb mij laten vertellen dat er volgens de regeltjes minimaal twee handelingen nodig zijn om dit soort systemen uit te schakelen en dat dit ook niet permanent mag.
Misschien weet iemand hier of dit inderdaad klopt.
Maar we kunnen natuurlijk altijd bij Lynk&co een verzoek indienen om dit mogelijk te maken. Ik heb nog wel meer wensen op mijn lijstje.
Volgens mij zie je dit pictogram als de high voltage battery actief is.KrlGl schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:55:
Weet iemand waar dit pictogram voor staat?
Ik heb het op het bestuurdersdisplay rechts in het midden.
Kan het nergens vinden
[Afbeelding]
Ik schakel tussen mens en IT, maar m’n Lynk 02 More hoeft dat gelukkig niet | 10.000+ km
Nieuw:
Ondersteuning voor het casten van een gameconsole naar het centrale scherm via een USB-C-kabel.
Ondersteuning voor Android Auto.
---
Verbeteringen en Opgeloste Bugs:
Verbeteringen aan de digitale sleutel.
Verbeteringen aan de Wi-Fi-verbinding.
Verbeterde prestaties en stabiliteit van het navigatiesysteem.
Optimalisatie van het systeemgedrag bij het instappen in de auto.
Bugfixes met betrekking tot de hoogspanningsaccu.
Ondersteuning voor adaptieve cruise control in sleepmodus.
Optimalisatie van de rijstrookassistentie.
Ondersteuning voor het aanpassen van de helderheid van de sfeerverlichting tijdens het rijden.
Optimalisatie van het welkomstlicht.
Optimalisatie van de spraakassistent.
Verbeteringen aan de Bluetooth-verbinding.
Optimalisatie van de transmissiecalibratie.
Verbeteringen aan de koplampen.
Bugfixes voor de koppeling tussen gebruikersaccount en fysieke autosleutel.
Bugfixes voor de koppeling tussen gebruikersaccount en digitale sleutel.
Bugfixes voor de sfeerverlichting.
Bugfixes voor gebruikersvoorkeuren in het centrale scherm.
Verbeterde stabiliteit en prestaties van Apple CarPlay.
Verbeteringen aan de klimaatregeling.
Verbeterde instructies op het scherm voor gezichtsherkenning.
Verbeteringen aan de gezichtsherkenning zelf.
Verbeteringen aan de geluiden en tekstmeldingen van de interface tussen mens en machine.
Verbeterde stabiliteit en prestaties van het infotainmentsysteem.
Verbeteringen aan het installatieproces van autosysteemupdates.
Verbeteringen aan meertalige tekst- en spraakpakketten.
Verbeteringen aan het gepland laden van de accu.
Verbeteringen aan de gebruikersinterface van het centrale en bestuurdersdisplay.
Bugfixes voor de instellingen van de positielichten in het centrale scherm.
Verbeteringen aan de handmatige hoogteverstelling van de koplampen.
Verwijdering van de tekstwaarschuwing in het centrale scherm bij het bereiken van de maximumsnelheid.
Verbeteringen aan de Huisdiermodus, Autowasmodus en Rustmodus.
Updates op het gebied van beveiliging, privacy en naleving van regelgeving.
Het opstartgeluid van het infotainmentsysteem is gewijzigd.
Ondersteuning voor het installeren van systeemupdates terwijl het centrale scherm is uitgeschakeld.
Verbeteringen aan het beheer van gebruikersrechten.
Ondersteuning voor het ontvangen van informatie van Lynk & Co in de Inbox-app.
Bugfixes voor het 360°-camerasysteem.
Bugfixes voor het akoestische gordelwaarschuwingssysteem.
Bugfixes voor de functie "Verminderde alarmmelding".
Ondersteuning voor het pauzeren van het opladen van de hoogspanningsaccu bij het ontgrendelen van de auto met de mechanische sleutel.
Verbeteringen aan eCall (noodoproepfunctie).
Ik schakel tussen mens en IT, maar m’n Lynk 02 More hoeft dat gelukkig niet | 10.000+ km
Dat vraag ik mij af, want dat zou feitelijke overbodige informatie zijn. Als je rijdt is die toch altijd actief?gwnmikedus schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:01:
[...]
Volgens mij zie je dit pictogram als de high voltage battery actief is.
Misschien is het een teken dat de 12 V accu bijlaadt?
Onlangs een testrit gemaakt in een hyundai ioniq 5, daar is het een kwestie van 1 knop enkele seconden ingedrukt houden. Bij een dacia bigster is dit ook zo te programmeren.KrlGl schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:31:
[...]
Ik weet ook niet of dat is toegestaan onder de huidige regelgeving. Ik heb mij laten vertellen dat er volgens de regeltjes minimaal twee handelingen nodig zijn om dit soort systemen uit te schakelen en dat dit ook niet permanent mag.
Dan hadden ze het mis bij Zeekr in Zeist. Dat wisten ze mij namelijk te vertellen na mijn proefrit daar.G-addict schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:32:
[...]
Onlangs een testrit gemaakt in een hyundai ioniq 5, daar is het een kwestie van 1 knop enkele seconden ingedrukt houden. Bij een dacia bigster is dit ook zo te programmeren.
Dank voor de correctie.
De google rating van de app met 1,8 uit 5 zag er al veelbelovend uit.
Sluit wel aan bij hoe ik de software in de auto vond voelen. Uiteindelijk de reden voor mij om toch voor een EV3 te gaan. Als je dan een auto maakt waarbij alles via het scherm gaat (Lynk & Co 02) , dan moet het wel een verdomd goed schermpje zijn (is niet).Headozz schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:48:
Ik dacht laat ik alvast de app installeren op de telefoon en een account aan maken. Krijg direct flashbacks naar de opel (stellantis) app met al zijn haperingen. Tijdens het aanmaken van een account al een foutmelding bij de verificatie van mijn telefoonnummer. Er zijn enkele technische problemen, probeer het later opnieuw.
De google rating van de app met 1,8 uit 5 zag er al veelbelovend uit.
Dat was een VW id.3 1st en de eerste drie jaar was het een drama. Continu haperingen crashes en rare fratsen.
Heb nu met de 02 zo’n 6000 probleemloze km’s achter de kiezen en ik had eerlijk gezegd voor zo’n 1.0 en 1.1 release veel meer ellende verwacht, maar nee. Ik ben er wel blij mee.
De app kan inderdaad wel beter, maar de auto is top.
Heeft iedereen die al automatisch binnengekregen of kan er wel een paar dagen overheen gaan voordat het beschikbaar is?
Installeren gaat trouwens lekker snel: minder dan een half uur. Mijn VW id.3 was minstens 2 uur niet beschikbaar bij een update (en dan moest hij nog wel in 1 keer lukken…)
Iemand van hier?
Ik was vooral heel erg nieuwsgierig naar de bekleding aangezien ik alleen nog maar demote gezien had.
Ik ben positief verrast. Auto is geweldig. Ben er zeer blij mee.
In het begin geworsteld met het inloggen van het account in de auto (vaak moest ik opnieuw inloggen via code) maar met de laatste update werkt dit perfect.
Wij maken binnen dit gezin met 3 personen gebruik van de auto, en ieder gebruikt CarPlay wat soepel werkt.
Ik verheug me al op de nieuwe update van apple (IOS26) want hier zal CarPlay ook een flinke opfrisbeurt krijgen.
In de huidige versie heb je gewoon grote iconen in beeld, bij de nieuwe versie kan je verschillende widgets en iconen zo rangschikken als je zelf wilt.
Dus al met al zeer tevreden!