Het grote Lynk & Co 02 topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

• bprijs
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 18:11
MCB1980 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:14:
Nieuwe kleur. Onyx black en deze mededeling over de 02

- Slimmere en snellere software: sneller opstarten en eenvoudigere comfortbediening.

Zegt dat misschien dat er nieuwe software komt binnenkort?
Ik vermoed dat deze info uit het volgende artikel komt. Ben ook wel benieuwd of de nieuwe software functies waar ze het hier over hebben ook beschikbaar gemaakt worden voor de huidige versie. Onyx black ziet er overigens niet verkeerd uit B-)

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:35
Die komt er zeker.

De software van het 2027 model wordt ook uitgerold naar de bestaande modellen. Belangrijkste wijzigingen: snellere opstart van het systeem en makkelijkere shortcuts voor de voorkeuren van de rijinstellingen

• OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:40
KrlGl schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:25:
klopt, ik was wel blij met de hoge score bij de Euro NCAP test van deze auto

Net even bij mijn garage geweest om te kijken wat de opties zijn in geval van TL
Weet je al of het weer een Lynk&Co wordt?

• KrlGl
OmnikOmvormer schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:52:
[...]

Weet je al of het weer een Lynk&Co wordt?
Ik wacht nog steeds op de expert. Iedere keer wordt de afspraak afgezegd en weer een week opgeschoven. Heb inmiddels een klacht ingediend.

Zit trouwens inmiddels met een scheef oog te kijken naar de nieuwe Deepal s05. Wie weet…

• Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:24
Ruim 10k op de teller. Ik moet zeggen: wat een fantastische auto. De kleine probleempjes die hier besproken worden heb ik geen last van. Ik heb hem sinds december 2025. Waarschijnlijk een goeie batch.

Blij dat ik voor de More versie ben gegaan. Heerlijk geluid met die Harmon Kardon speakers.

Ook valt mij op dat veel mensen omkijken, waarschijnlijk om zijn opvallende uiterlijk en het feit dat je deze niet veel ziet rijden zie je mensen zich afvragen: wat voor auto is dat?

In juli met de 02 op vakantie naar Zuid Frankrijk, ben benieuwd.

Wel kijk ik uit naar de nieuwe update. Systeem sneller opstarten bij instappen zou een welkome verbetering zijn.

• Lidrosio
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-06 21:39
Hopelijk komt met het 2027 model ook de optie om officiële dakdragers te bestellen. Het kunnen plaatsen van een daktent was een afweging bij de 02, maar er is niks beschikbaar (Lynk & Co, Thule, etc).

• jelledg99
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:37
Update 1.4.0 is er!

LynkOS 1.4.0

Nieuw:
  • De opstarttijd van het autosysteem is verkort.
Verbeteringen en bugs opgelost:
  • Rij-instellingen, een snelkoppeling voor ADAS en instellingen voor rijvoorkeuren, is aan het snelmenu toegevoegd.
  • Instelling voor de achterklep toegevoegd aan het automodel op het beginscherm van het middendisplay.
  • Aan het beginscherm zijn widgets voor energieverbruik, energieterugwinning en rijmodus toegevoegd.
  • Er is een schermmelding toegevoegd voor navigatie naar een laadstation voor als het laadniveau van de hoogvoltaccu laag is.
  • Sloveens toegevoegd aan de taalopties.
  • Ondersteuning voor het onthouden van de instelling van de huidige gebruiker voor de volgafstand van adaptieve cruisecontrol (ACC).
  • Ondersteuning voor automatisch schakelen tussen dag- en nachtmodus op basis van de lichtsensor.
  • Ondersteuning voor het onthouden van de huidige instelling van de herinnering voor update snelheidslimiet.
  • De pictogrammen van snelkoppelingen in het snelmenu en het pictogram voor energieterugwinning in het bestuurdersdisplay zijn bijgewerkt.
  • Verlichtingscontrole aanhanger is gewijzigd van één cyclus naar drie cycli.
  • Niet-kritieke ADAS-geluidsmeldingen zijn uitgeschakeld.
  • De locatie van het voertuig wordt minder vaak naar de Voertuiglocatieservice gestuurd.
  • Energieverbruikscurve toegevoegd aan de instellingen.
  • De spraakassistent in de huisdiermodus is verwijderd.
  • Het volume van hoorbare waarschuwingen, alarmen en meldingen is verminderd.
  • Bereik van de hoogvoltaccu bij lage temperaturen is verhoogd.
  • De visuele waarschuwing van de waarschuwing voor hoge snelheid wordt nu automatisch afgezet. Tot nu toe was de waarschuwing blijvend totdat deze werd afgezet.
  • Verbeteringen aan de klimaatregeling.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van het autosysteem.
  • Verbetering aan de routeplanner.
  • De audiokwaliteit voor telefoongesprekken in de auto is verbeterd.
  • Verbeteringen aan de stabiliteit en prestaties van Apple CarPlay en Android Auto.
  • Verbeteringen aan de bluetoothverbinding.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van de infotainmentsysteem.
  • Verbeteringen aan de installatie van autosysteemupdates.
  • Verbeteringen aan de meertalige tekst- en spraakpakketten.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van het navigatiesysteem.
  • Verbeteringen aan de gebruikersinterface op het middendisplay en het bestuurdersdisplay.
  • Bugfixes voor de wifi-verbinding.
  • Bugfix voor het zonnescherm.
  • Bugfixes aan de gezichtsherkenning.
  • Bugfixes voor de controle van het aanhangersysteem.
  • Problemen met het rijbereik van de hoogvoltaccu opgelost.
  • Bugs met het 360-camerasysteem opgelost.

• OmnikOmvormer
Zaterdag voor het eerst met de caravan erachter gereden. De spiegelhouders werken perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyrLrncJdI9aaiplwPH6EG07I4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zGCH65nIjMkBx4v9mdN2Zr3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door OmnikOmvormer op 15-06-2026 11:19 ]

• Nenon
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 19-06 21:54
Een tijdje geleden heb ik ook uitgebreid proefgereden in een Lynk&Co 02. Wat een fantastische auto!

Auto lijkt ook prima binnen leasebudget te passen, het ligt nu bij onze leasecoordinator binnen het bedrijf.

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 17:56
Vanochtend al de melding dat 1.4.0 geïnstalleerd is, ging sneller dan bij 1.3.0 :)

De geluiden van de ADAS waren iig een stuk minder luid en storend merkte ik al. De rest maar even ervaren de komende week.

De opstarttijd is ook drastisch verminderd merkte ik zojuist toen ik van werk naar huis reed. Kwam aanlopen bij de auto, even mijn tas op de achterbank gelegd en bij het openen van het voorportier was Android auto al gestart! Kwestie van seconden :D

Merkte ook een nieuwe shortcut rechts op het homescreen op, blijkt voor het openen en sluiten van de kofferbak te zijn. Verder zijn de nieuwe widgets ook wel leuk.

[ Voor 93% gewijzigd door Veen op 16-06-2026 14:45 ]

• KrlGl
Zijn die irritante piepjes bij het inschakelen van de ACC ook weg?

• KrlGl
OmnikOmvormer schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:17:
Zaterdag voor het eerst met de caravan erachter gereden. De spiegelhouders werken perfect!
Fijn! Mocht je toch nog een probleem ondervinden: ik heb een iets aangepaste versie gemaakt die nog wat steviger is.

• johnkant
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-06 15:25
jelledg99 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:32:
Update 1.4.0 is er!

LynkOS 1.4.0

Nieuw:
  • De opstarttijd van het autosysteem is verkort.
Verbeteringen en bugs opgelost:
  • Rij-instellingen, een snelkoppeling voor ADAS en instellingen voor rijvoorkeuren, is aan het snelmenu toegevoegd.
  • Instelling voor de achterklep toegevoegd aan het automodel op het beginscherm van het middendisplay.
  • Aan het beginscherm zijn widgets voor energieverbruik, energieterugwinning en rijmodus toegevoegd.
  • Er is een schermmelding toegevoegd voor navigatie naar een laadstation voor als het laadniveau van de hoogvoltaccu laag is.
  • Sloveens toegevoegd aan de taalopties.
  • Ondersteuning voor het onthouden van de instelling van de huidige gebruiker voor de volgafstand van adaptieve cruisecontrol (ACC).
  • Ondersteuning voor automatisch schakelen tussen dag- en nachtmodus op basis van de lichtsensor.
  • Ondersteuning voor het onthouden van de huidige instelling van de herinnering voor update snelheidslimiet.
  • De pictogrammen van snelkoppelingen in het snelmenu en het pictogram voor energieterugwinning in het bestuurdersdisplay zijn bijgewerkt.
  • Verlichtingscontrole aanhanger is gewijzigd van één cyclus naar drie cycli.
  • Niet-kritieke ADAS-geluidsmeldingen zijn uitgeschakeld.
  • De locatie van het voertuig wordt minder vaak naar de Voertuiglocatieservice gestuurd.
  • Energieverbruikscurve toegevoegd aan de instellingen.
  • De spraakassistent in de huisdiermodus is verwijderd.
  • Het volume van hoorbare waarschuwingen, alarmen en meldingen is verminderd.
  • Bereik van de hoogvoltaccu bij lage temperaturen is verhoogd.
  • De visuele waarschuwing van de waarschuwing voor hoge snelheid wordt nu automatisch afgezet. Tot nu toe was de waarschuwing blijvend totdat deze werd afgezet.
  • Verbeteringen aan de klimaatregeling.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van het autosysteem.
  • Verbetering aan de routeplanner.
  • De audiokwaliteit voor telefoongesprekken in de auto is verbeterd.
  • Verbeteringen aan de stabiliteit en prestaties van Apple CarPlay en Android Auto.
  • Verbeteringen aan de bluetoothverbinding.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van de infotainmentsysteem.
  • Verbeteringen aan de installatie van autosysteemupdates.
  • Verbeteringen aan de meertalige tekst- en spraakpakketten.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van het navigatiesysteem.
  • Verbeteringen aan de gebruikersinterface op het middendisplay en het bestuurdersdisplay.
  • Bugfixes voor de wifi-verbinding.
  • Bugfix voor het zonnescherm.
  • Bugfixes aan de gezichtsherkenning.
  • Bugfixes voor de controle van het aanhangersysteem.
  • Problemen met het rijbereik van de hoogvoltaccu opgelost.
  • Bugs met het 360-camerasysteem opgelost.
Bij mijn 02 is de download nu bijna klaar. Is er al iemand die rond rijdt met de 1.4 versie die kan vertellen of het inlogprobleem met Spotify (Steeds opnieuw moeten inloggen met de native app) misshien ook opgelost is nu? Zie em niet in het lijstje met fixes staan maar hoop stiekem dat die nu ook opgelost is. :)

Update: Bij mij lost de 1.4 update ook het inlog probleem met Spotify up. Extratje ook die je hierboven niet ziet is dat de Hey Honk functie ook als widget toegevoegd kan worden aan het startscherm.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-07 21:35
KrlGl schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:14:
[...]

Fijn! Mocht je toch nog een probleem ondervinden: ik heb een iets aangepaste versie gemaakt die nog wat steviger is.
En die werkt fantastisch! Bedankt nogmaals!

P.s. is er een mogelijkheid om de update te pushen? Bij mij is ie nog niet aangeboden...

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• KrlGl
groxgrox schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:01:
[...]

Alleen nog een paar kleinere boutjes voor het mooi 🙂 M8 x 20 is prima

Edit; die is bedoeld voor @OmnikOmvormer

[ Voor 9% gewijzigd door KrlGl op 17-06-2026 12:27 ]

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:45
Gisteravond ook 1.4.0 ontvangen. Opstartsnelheid van het systeem is duidelijk merkbaar.
De tekst onder de slider voor de oplaad limiet is echter nog steeds in het Scandinavisch.

• johnkant
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-06 15:25
groxgrox schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:01:
[...]

P.s. is er een mogelijkheid om de update te pushen? Bij mij is ie nog niet aangeboden...
Voor zover ik weet moet je auto gekoppeld zijn aan een lynk & Co account en moet je daarmee ingelogd zijn om de automatische download van updates aan te kunnen zetten.

Als bovenstaande het geval is dan denk ik dat de update in waves uitgerold wordt en je dus nog even geduld moet hebben.

• OmnikOmvormer
KrlGl schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:14:
[...]

Gewoon omdat het nog mooier is? Of heb je problemen gehad met het vorige ontwerp?
In dat geval wil ik je nieuwste ontwerp graag hebben :)

• KrlGl
OmnikOmvormer schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:04:
[...]

Gewoon omdat het nog mooier is? Of heb je problemen gehad met het vorige ontwerp?
In dat geval wil ik je nieuwste ontwerp graag hebben :)
Hij heeft een stresstest niet overleefd. Het aangepaste ontwerp wel…

Je krijgt hem binnenkort

• OmnikOmvormer
KrlGl schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:50:
[...]

Hij heeft een stresstest niet overleefd. Het aangepaste ontwerp wel…

Je krijgt hem binnenkort
Graag!
Ik had de caravanspiegels wel zo dicht mogelijk tegen de spiegels van de auto gezet om de krachten op de 3D-print zo klein mogelijk te houden. Ik heb een vrij smalle caravan (ca 2m) en de 02 is breder dan mijn vorige auto dus dat was breed genoeg

[ Voor 4% gewijzigd door OmnikOmvormer op 19-06-2026 13:47 ]

• Bast1aan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-07 16:58
Beste 02 eigenaren, bedankt voor de berg nuttige informatie! Hier staat nu ook een 02 op de oprit met versie 1.4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mcAmOebz0FpDVJMKVHo39HNJ.jpg

• OmnikOmvormer
Sinds de update naar 1.4 wordt de locatie van de auto niet meer geupdate in de app (of beter gezegd in de Home Assistant integratie).
Zijn er meer die daar last van hebben?

• OmnikOmvormer
OmnikOmvormer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:56:
Sinds de update naar 1.4 wordt de locatie van de auto niet meer geupdate in de app (of beter gezegd in de Home Assistant integratie).
Zijn er meer die daar last van hebben?
Niemand?
Laat ik de vraag anders stellen: is er iemand waarbij de locatie van de auto sinds de update naar 1.4 juist getoond wordt in de app en/of de home assistant integratie?

• bprijs
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 18:11
Er is in versie 1.4 iets gewijzigd (staat ook in de release notes blijkt), nu deelt de auto de locatie alleen wanneer er een specifieke privacy setting aan/uit staat in de auto: Instellingen -> Privacy -> Lynk & Co privacy instellingen: "automatisch delen voor het afsluiten"

Dit kreeg ik pas te zien in de app (dat deze functie niet aan staat en gebruikt kan worden) nadat ik de Lynk & Co app op mijn telefoon had geüpdate.

• Bast1aan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-07 16:58
bprijs schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:28:
Er is in versie 1.4 iets gewijzigd (staat ook in de release notes blijkt), nu deelt de auto de locatie alleen wanneer er een specifieke privacy setting aan/uit staat in de auto: Instellingen -> Privacy -> Lynk & Co privacy instellingen: "automatisch delen voor het afsluiten"

Dit kreeg ik pas te zien in de app (dat deze functie niet aan staat en gebruikt kan worden) nadat ik de Lynk & Co app op mijn telefoon had geüpdate.
Inderdaad hier hetzelfde opgemerkt. Ik had recent toestemming gegeven voor remote access zodat de app überhaupt iets deed. Na de update lijkt het erop dat een extra toestemming vinkje voor "zoek mijn auto" noodzakelijk is.

• OmnikOmvormer
Het zou ook wel heel slecht zijn dat je met deze instellingen dingen echt kan slopen in de paal, Iemand (zelfs de hoog getrainde en gecertificeerde monteur) kan die tenslotte ook per ongeluk verkeerd zetten.

• william.geurts
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-06 20:10
Hallo, ik heb tot 2 keer toe problemen met snel laden gehad. Ik rij de 02 met caravan en probeer 650 kilometer te rijden per dag, dus 3 keer snelladen. De derde keer geeft de laadpaal het een foutmelding (iets van communicatie problemen), de auto meldt laden mislukt. Na 2 uur wachten werkt alles weer. De gebelde ANWB gaf aan dat het vermoedelijk de temp van de batterij is. Handig dat de auto dat dan niet meldt.

• william.geurts
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-06 20:10
Daarnaast heeft de nieuwe update verbeteringen maar ook mindere bijwerkingen. Zo werkt de menu knop niet meer en zijn sommige teksten in een andere taal.

• OmnikOmvormer
Zou het starten van de preconditionering van de accu helpen om de accu sneller weer koel te krijgen?

Sinds de update heb ik heel schokkerig beeld op de achteruitrij camera. Soms bevriest hel beeld wel bijna een seconde. Er is mee te leven, maar wel irritant.

• KrlGl
OmnikOmvormer schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:53:
Sinds de update heb ik heel schokkerig beeld op de achteruitrij camera. Soms bevriest hel beeld wel bijna een seconde. Er is mee te leven, maar wel irritant.
ik lees her en der dat je niet de enige bent.

Schijnt een quirk in 1.4 te zijn.

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:45
Afgelopen vrijdag was de auto niet automatisch vergrendeld, kwam ik achter toen ik de airco aan wilde zetten kwartiertje voor ik wegging. Dan maar de hete auto in maar tijdens het ontkoppelen van de laadkabel vergrendelde de auto om vervolgens niet meer te ontgrendelen voor een tijdje.. Ineens werkte het wel weer.

Auto niet gebruikt in het weekend verder en vanochtend wilde ie weer niet van de vergrendeling af, reservesleutel geprobeerd en die werkte wel. Dus gok op een lege batterij in de sleutel.

Andere al eerder gehad? Ik heb de auto nu zon 10 maanden, km stand ca. 29000.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste