Even terugkomend over het Harman Kardon audiosysteem in de More (volgens de specs 14 speakers, totaal 1600 watt). Omdat ze zo slecht (schel) klinken, heb ik in de instellingen zitten tunen.
Getest met verschillende muziek via radio en USB. Ik heb met mijn oren tegen elke speaker gelegd en viel me op dat achterin alleen de speaker onderin de portier naast de opbergvak een normaal klinkend geluid produceren. Speakers bovenaan de portieren zijn zacht hoorbaar.
Voorin is het anders, onderaan hoor je alleen lage tonen en boven komt wel er goed hoorbaar geluid uit, maar heel schel. Sommige speakers hoor je ook alleen als je de instelling Surround aan hebt staan en omringend niveau op standaard of hoog. Maar de 4 speakers (2 voor en 2 achter) bij het frame, daar komt nauwelijks geluid uit, zelfs voor tweeter begrippen vrij nutteloos.
Zo ook de grotere speakergrill middenin de dashboard, daar komt ook zeer matig geluid uit terwijl je zou denken dat deze een grotere centerspeaker is.
En heeft iemand een idee waar de subwoofer dan zit? Bij andere merken zoals Kia en Renault kon ik makkelijk de subwoofer achterhalen, maar bij de 02 kan ik die niet vinden, ik zou verwachten ergens bij de kofferbak maar ik zie of hoor niets daar. Het speakersysteem klinkt zo ondermaats dat ik mij afvraag of het wel zo'n systeem in zit conform de specs.
[
Voor 18% gewijzigd door
Newtequser op 26-03-2026 15:27
]