Het grote Lynk & Co 02 topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Als de auto een waarschuwing geeft krijg je een popup venstertje op het dashboard en een oranje of rood waarschuwingsteken.
Nadat je de popup gesloten hebt, blijft alleen het waarschuwingsteken staan.
Is er een manier om daarna terug te kijken wat de melding was? Dus waarom het waarschuwingsteken in beeld staat?
Soms druk ik de popup per ongeluk weg voordat ik hem gelezen heb, vandaar de vraag ;)

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Nee, volgens mij niet. Ook niet in het ‘meldingen scherm’ links boven in het centrale scherm

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Nee, daar ook niet

  • Lidrosio
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-06 21:39
KrlGl schreef op maandag 6 april 2026 @ 15:04:
[...]


Ik had ze al eens een keertje voor je opgemeten. Passen de dragers van de Zeekr X niet?
Laatst bij de Zeekr center langsgegaan, de dakdragers van de Zeekr X zijn een paar cm te breed voor de Lynk & Co 02 jammer genoeg.

Nu is het verder kijken naar universele dakdragers, vanuit Lynk & Co is er weinig informatie wb officiële dragers.
OmnikOmvormer schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:47:
Een collega heeft een ook bedrijfje dat dakdragers en dakkoffer verhuurd. Hij heeft al eens bij mijn auto gekeken, universele dakdragers gaan iig niet passen :-(
Ah jammer om te horen. Ik wil nog kijken of de officiële Volvo dakdragers voor de EX30 passen, die gebruiken niet de montage punten maar klemmen.

[ Voor 31% gewijzigd door Lidrosio op 19-04-2026 10:03 ]


  • Pablo1969
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12-05 22:00
Draadloze CarPlay , o.a Youtube , Netflix , Videoland en tal van andere apps via het informatiesysteem op de O2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Z4O4mm5H0A0CLg05KY3xvGmwN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoxsiOx6rFcLfdySNWwSvsok.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YViDH4mGFdnwYHPOzi7dGwLIoJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAXMiysHLtufDfi6vbhmaebP.jpg?f=fotoalbum_large

  • Lidrosio
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-06 21:39
Hoe heb je dat gedaan, nieuwe update?

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Het lijkt meer op Android auto dan CarPlay. Is dit een hardware box die er tussen zit?

  • Pablo1969
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12-05 22:00
KrlGl schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:43:
Het lijkt meer op Android auto dan CarPlay. Is dit een hardware box die er tussen zit?
Het is een hardware box ( Android ) die wel via de CarPlay functie van de auto gekoppeld is.
Mijn Samsung telefoon is normaal gesproken gekoppeld via de Android Auto.
Aangezien er maar 1 tegelijk actief kan zijn is er een app die de functie van Android Auto weer overneemt.
Zo zijn beide toch gewoon tegelijk actief.

Het kastje werkt draadloos via Bluetooth , Wifi of Mobiele hotspot.

De Lynk 02 heeft namelijk geen bekabelde CarPlay of Android Auto.

  • bprijs
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 18:11
Welk (merk/type) kastje gebruik je precies, ik heb er een aantal getest en die werkten niet op de 02,...

  • ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-06 15:19
Ik heb ook wel interesse in zoiets. Mocht je een linkje hebben van een werkend model dat zou dat super zijn.
Pablo1969 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 22:13:
[...]


Het is een hardware box ( Android ) die wel via de CarPlay functie van de auto gekoppeld is.
Mijn Samsung telefoon is normaal gesproken gekoppeld via de Android Auto.
Aangezien er maar 1 tegelijk actief kan zijn is er een app die de functie van Android Auto weer overneemt.
Zo zijn beide toch gewoon tegelijk actief.

Het kastje werkt draadloos via Bluetooth , Wifi of Mobiele hotspot.

De Lynk 02 heeft namelijk geen bekabelde CarPlay of Android Auto.

  • Pablo1969
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12-05 22:00
bprijs schreef op woensdag 22 april 2026 @ 06:02:
Welk (merk/type) kastje gebruik je precies, ik heb er een aantal getest en die werkten niet op de 02,...
9 van de 10 kastjes werken alleen als je bekabelde Android auto / Apple CarPlay hebt.
Had er ook een voor de Lynk O1 die werkte daar prima op maar niet werkend te krijgen op de 02

Ik heb nu een MMB kastje wat dus wel werkt op de 02.
Deze maakt een draadloze verbinding via de box en de auto , de box heeft wel een voeding nodig via de USB A of C aansluiting.

  • Pablo1969
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12-05 22:00
ko-ie schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:28:
Ik heb ook wel interesse in zoiets. Mocht je een linkje hebben van een werkend model dat zou dat super zijn.


[...]
MMB 2.0 voor BMW
Android 13 , 8gb/128gb

https://www.amazon.nl/MMB...G-&hvexpln=0&gad_source=1

Let op dat hij geschikt moet zijn voor BMW dan werkt hij ook voor de O2 , beide gebruiken namelijk draadloze Apple CarPlay en Android Auto.

[ Voor 32% gewijzigd door Pablo1969 op 22-04-2026 23:12 ]


  • Pablo1969
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12-05 22:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tf32INKndcGvHxGjEDiiSvR8ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdCImm2f8pQsKYodnkRJW6rW.jpg?f=fotoalbum_large

Is dat haakje toch nog ergens goed voor.

  • Pablo1969
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12-05 22:00
Zit er geen vergrendeling op het laadklepje ?

Bij mij kan ik die gewoon openen als de auto op slot staat 🤔

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Pablo1969 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:06:
Zit er geen vergrendeling op het laadklepje ?

Bij mij kan ik die gewoon openen als de auto op slot staat 🤔
Wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan… :o


Bij mijn vorige id.3 is deze twee keer defect geweest. Sta je dan bij de laadpaal in het buitenland….

  • bprijs
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 18:11
gwnmikedus schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:43:
Ik zit inmiddels bijna aan de 18.000 km. 🚗⚡

Aankomende week gaat de auto een paar dagen naar de dealer vanwege een tikkend/ratelend geluid tijdens het regenereren. Het geluid is inmiddels zó aanwezig dat je het niet alleen in de auto duidelijk hoort, maar ook voorbijgangers op de stoep opkijken. Het neemt bovendien per week in volume toe.

De vorige keer dat ik bij de dealer langs was, liet de monteur al doorschemeren dat dit geluid bij Polestar ook wel eens voorkomt. Herkent iemand dit? Zijn er anderen die eerder met zo’n probleem te maken hebben gehad?

Ik ben benieuwd wat ze de komende dagen vinden en zal hier weer een update delen zodra ik meer weet.
Hier hetzelfde verhaal, bij ca 15.000 kilometer ontstond het geluid. De garage heeft aangegeven dat dit inderdaad hetzelfde probleem is als bij de Polestar, waarbij door een productiefout al (te snel) speling op de achteras ontstaat. Binnenkort worden deze vervangen door verstevigde nieuwe exemplaren.

  • MCB1980
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22-06 17:33
Je zou zeggen dat het dan wachten is op een terugkom actie van Lynk, toch

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
MCB1980 schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:36:
Je zou zeggen dat het dan wachten is op een terugkom actie van Lynk, toch
Die is er bij de Polestar toch ook niet?

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
bprijs schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:06:
[...]


Hier hetzelfde verhaal, bij ca 15.000 kilometer ontstond het geluid. De garage heeft aangegeven dat dit inderdaad hetzelfde probleem is als bij de Polestar, waarbij door een productiefout al (te snel) speling op de achteras ontstaat. Binnenkort worden deze vervangen door verstevigde nieuwe exemplaren.
Ik zit ook bijna op die km stand. Spannend :'(

  • groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:44
Herkenbaar! Alleen kon de universele garage niet vinden waar dat getik vandaan kwam.
Ik had de dealer ook al benaderd en zal dit even doorgeven.
Bij mij tikt/ratelt ie bij het laten uitrollen en dan met name bij lage snelheden van onder de 30. Mijn km stand is 28k

[ Voor 4% gewijzigd door groxgrox op 28-04-2026 08:11 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192


  • MCB1980
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22-06 17:33
Ik heb nu bijna 17.5K gereden in mijn Core versie. Ik heb geen geluidje kunnen vinden die hierop duidt. Hopelijk blijft dit ook zo😅

  • bprijs
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 18:11
Niet alle assen schijnen het probleem te hebben/krijgen, het zou om een specifieke batch gaan. Als je last krijgt van het issue dan is het niet te missen. Het issue is vooral merkbaar bij de lagere snelheden en het uitrollen of later ook bij het langzaam optrekken bij een lagere snelheid. De mate van regeneratie (instelling) beïnvloed in mijn geval de klacht niet.

Verder een heerlijke auto al heb ik nog wel een carkit met een raar issue zoals eerder al een keer genoemd. Deze heeft een raar statisch geluid tussen de gesprekken door. De microfoon is al een keer vervangen, dit heeft het niet opgelost en nu zou ik moeten wachten op een software update... Dat zou duiden op een structureel probleem waar ik niets over hoor en/of lees.

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Ik vind het eigenlijk opmerkelijk hoe weinig problemen we hebben met deze auto. Zeker omdat het de allereerste EV van Lynk&Co is met nieuwe software.

Echt een verademing vergeleken met mijn vorige elektrische gebakje.

  • Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:01
Iets over de 23k km en nog geen rariteiten. Met mijn 1e lichting Opel e-Corsa had ik de bingo kaart rond die stand volgens mij al half vol...

Afgelopen weekend merkte ik wel dat de rijbaan assistentie soms toch wel echt irritant is. Bij mij op een provinciale weg een heel stuk waar een reparatie strook in het asfalt iets naast de belijning zit. Maar de auto ziet die reparatie strook dus als kantlijn en raakt ie van slag of begint flink tegen te sturen.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Klopt. Tot nu toe heeft hij nog geen klap verkeerd gegeven.........hoe zeg je zoiets bij een EV? Geen vonk verkeerd?

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Headozz schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:46:
Iets over de 23k km en nog geen rariteiten. Met mijn 1e lichting Opel e-Corsa had ik de bingo kaart rond die stand volgens mij al half vol...

Afgelopen weekend merkte ik wel dat de rijbaan assistentie soms toch wel echt irritant is. Bij mij op een provinciale weg een heel stuk waar een reparatie strook in het asfalt iets naast de belijning zit. Maar de auto ziet die reparatie strook dus als kantlijn en raakt ie van slag of begint flink tegen te sturen.
Ik zet dan ook standaard bij iedere rit de emergency lane keeping assistant uit.
En de gewone lane-assist staat op trillen ipv terugsturen. (Gelukkig onthoudt hij dat)

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
OmnikOmvormer schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:07:
Klopt. Tot nu toe heeft hij nog geen klap verkeerd gegeven.........hoe zeg je zoiets bij een EV? Geen vonk verkeerd?
Geen kromme bit

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Headozz schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:46:
Iets over de 23k km en nog geen rariteiten. Met mijn 1e lichting Opel e-Corsa had ik de bingo kaart rond die stand volgens mij al half vol...

Afgelopen weekend merkte ik wel dat de rijbaan assistentie soms toch wel echt irritant is. Bij mij op een provinciale weg een heel stuk waar een reparatie strook in het asfalt iets naast de belijning zit. Maar de auto ziet die reparatie strook dus als kantlijn en raakt ie van slag of begint flink tegen te sturen.
Heb je het dan over de highway assistant of de emergency lane keeping ?

  • Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:01
De highway assist verwacht ik, als de cruise control actief is.

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Headozz schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:15:
De highway assist verwacht ik, als de cruise control actief is.
Die kan je zo instellen dat hij niet terugstuurt, maar gaat trillen of piepen.
Overigens is de ELKA altijd actief zodra je wegrijdt, ook al gebruik je de ACC niet. Die moet je iedere rit uitzetten als je die niet wilt (iets met EU-regeltjes)

  • Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:01
Ik merk dat de lane assist etc een stuk ingrijpender is als de cruise control/ highway assist actief is.
Op de snelweg heb ik niet zo veel last van de highway assist. Maar op de provinciale wegen waar ik cruisecontrol ook wel lekker vind werkt het soms een stuk minder prettig.

[ Voor 53% gewijzigd door Headozz op 01-05-2026 12:39 ]


  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Heb je dan de ELKA aan of uit?

  • evanwasbeek01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 20:15
Ik heb nu 4 weken mijn Lynk & Co More (lease via mijn werkgever) in mijn bezit.

Mijn auto onthoud bijna geen instellingen (zowel bij mij profiel als dat van mijn vrouw) en ik lees niet veel mensen daarover klagen. Ik ben dus benieuwd wat er mogelijk bij mij aan de hand is en wat ik er aan kan doen om het te verhelpen.

Het enige wat de auto altijd goed onthoud zijn de stoelinstellingen. Buitenspiegel instellingen wil hij soms opeens vergeten, maar ook de driver display (achter het stuur) gaat steeds weer naar de default ipv de navigatiekaart (terwijl hij dat zou moeten onthouden).

Verder heb ik ook last van het Spotify inlog issue (de bluetooth tip om deze uit te zetten werkt idd) en bij lage zon de camera blijkbaar verblind wordt en alle veiligheidsopties evenals cruisecontrol er mee stoppen.

Ik heb alles al een keer gereset, maar dat geeft geen oplossing. Iemand een idee?

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Welke softwareversie draait de auto?

  • evanwasbeek01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 20:15
De versie is 1.3.0 (017F78D8)

Ik was vergeten te melden dat ook de sfeer verlichting instellingen opeens vergeten zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door evanwasbeek01 op 04-05-2026 07:59 ]


  • pimvbdj
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21-06 20:45
evanwasbeek01 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 22:19:
Ik heb nu 4 weken mijn Lynk & Co More (lease via mijn werkgever) in mijn bezit.

Mijn auto onthoud bijna geen instellingen (zowel bij mij profiel als dat van mijn vrouw) en ik lees niet veel mensen daarover klagen. Ik ben dus benieuwd wat er mogelijk bij mij aan de hand is en wat ik er aan kan doen om het te verhelpen.

Het enige wat de auto altijd goed onthoud zijn de stoelinstellingen. Buitenspiegel instellingen wil hij soms opeens vergeten, maar ook de driver display (achter het stuur) gaat steeds weer naar de default ipv de navigatiekaart (terwijl hij dat zou moeten onthouden).

Verder heb ik ook last van het Spotify inlog issue (de bluetooth tip om deze uit te zetten werkt idd) en bij lage zon de camera blijkbaar verblind wordt en alle veiligheidsopties evenals cruisecontrol er mee stoppen.

Ik heb alles al een keer gereset, maar dat geeft geen oplossing. Iemand een idee?
Geen oplossing maar wel dezelfde irritaties. Hier ook dezelfde issues inderdaad. Met name stoor ik me aan de spotify inlog issues. Vreselijk irritant vooral als je kleine ritten maakt. Geen zin om telkens met QR code te moeten inloggen. Verder weet ik dat de instellingen omtrent rijhulpsystemen wettelijk niet onthouden mogen worden (alles weer opnieuw uitzetten bij elke rit). Verdere instellingen zoals geluid, aanpasbare knop, rij modus etc zijn bij mij gekoppeld aan profiel. Die worden dus wel onthouden. Hopelijk wordt er met de volgende update gekeken naar deze issues, voor nu dus helaas maar even rondklikken.

M.B.T. de camera en de verblindende zon. Ik weet dat alle auto's hier last van kunnen hebben, is niet een specifiek Lynk & Co ding. Kan er natuurlijk wel van afhangen waar de camera's zich bevinden van de auto. Hiervoor had ik een VW ID.3 en die had hetzelfde issue met dichte mist of laagstaande zon.

  • Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:01
KrlGl schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 20:51:
Heb je dan de ELKA aan of uit?
Aan, die zet ik niet iedere rit uit. Vind de snelheidsmeldingen en het vermoeidheids gebeuren al genoeg om elke keer uit te "moeten" zetten.

Spotify login gebeuren heb ik ook last van. Voorheen niet maar nu al weer paar keer gehad dat ik opnieuw moest inloggen.

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
evanwasbeek01 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 22:19:
Ik heb nu 4 weken mijn Lynk & Co More (lease via mijn werkgever) in mijn bezit.

Mijn auto onthoud bijna geen instellingen (zowel bij mij profiel als dat van mijn vrouw) en ik lees niet veel mensen daarover klagen. Ik ben dus benieuwd wat er mogelijk bij mij aan de hand is en wat ik er aan kan doen om het te verhelpen.

Het enige wat de auto altijd goed onthoud zijn de stoelinstellingen. Buitenspiegel instellingen wil hij soms opeens vergeten, maar ook de driver display (achter het stuur) gaat steeds weer naar de default ipv de navigatiekaart (terwijl hij dat zou moeten onthouden).

Verder heb ik ook last van het Spotify inlog issue (de bluetooth tip om deze uit te zetten werkt idd) en bij lage zon de camera blijkbaar verblind wordt en alle veiligheidsopties evenals cruisecontrol er mee stoppen.

Ik heb alles al een keer gereset, maar dat geeft geen oplossing. Iemand een idee?
Zou het te maken kunnen hebben dat je meer dan één profiel hebt aangemaakt? Wij rijden hem met 1 profiel en de stoelinstellingen voor mijn partner zitten onder de gebruikers 1,2 en 3

Schakelen jullie ook tussen twee apps?

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Headozz schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:46:
[...]

Aan, die zet ik niet iedere rit uit. Vind de snelheidsmeldingen en het vermoeidheids gebeuren al genoeg om elke keer uit te "moeten" zetten.

Spotify login gebeuren heb ik ook last van. Voorheen niet maar nu al weer paar keer gehad dat ik opnieuw moest inloggen.
Zet die toch maar eens uit. Dat kan ook onder de snelkoppeling (scherm omlaag swipen), dan ben je van dat irritante tegensturen af. Juist op de binnenwegen.

  • evanwasbeek01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 20:15
KrlGl schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:52:
[...]


Zou het te maken kunnen hebben dat je meer dan één profiel hebt aangemaakt? Wij rijden hem met 1 profiel en de stoelinstellingen voor mijn partner zitten onder de gebruikers 1,2 en 3

Schakelen jullie ook tussen twee apps?
Mijn vrouw heeft idd een eigen account en is daarmee ingelogd. Ik zal het eens proberen door haar uit te loggen en onder profiel 2 op te slaan.

Ik gebruik de App als eninge (mijn vrouw appt me steeds om de auto voor te koelen :-(

  • evanwasbeek01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 20:15
pimvbdj schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:27:
[...]

Geen oplossing maar wel dezelfde irritaties. Hier ook dezelfde issues inderdaad. Met name stoor ik me aan de spotify inlog issues. Vreselijk irritant vooral als je kleine ritten maakt. Geen zin om telkens met QR code te moeten inloggen. Verder weet ik dat de instellingen omtrent rijhulpsystemen wettelijk niet onthouden mogen worden (alles weer opnieuw uitzetten bij elke rit). Verdere instellingen zoals geluid, aanpasbare knop, rij modus etc zijn bij mij gekoppeld aan profiel. Die worden dus wel onthouden. Hopelijk wordt er met de volgende update gekeken naar deze issues, voor nu dus helaas maar even rondklikken.

M.B.T. de camera en de verblindende zon. Ik weet dat alle auto's hier last van kunnen hebben, is niet een specifiek Lynk & Co ding. Kan er natuurlijk wel van afhangen waar de camera's zich bevinden van de auto. Hiervoor had ik een VW ID.3 en die had hetzelfde issue met dichte mist of laagstaande zon.
Hiervoor reed ik 5 jaar een Polestar 2 (Launch Editie) en mijn vrouw rijd al een half jaar in een EX40 en daar hebben we het nog nooit gehad. Maar mogelijk komt dat doordat dit toch een iets ander segement auto's zijn.

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
evanwasbeek01 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:46:
[...]


Hiervoor reed ik 5 jaar een Polestar 2 (Launch Editie) en mijn vrouw rijd al een half jaar in een EX40 en daar hebben we het nog nooit gehad. Maar mogelijk komt dat doordat dit toch een iets ander segement auto's zijn.
Mwah, ik begreep destijds van een collega dat de polestar2 ook niet geheel vrij van digitale kuren was. Regelmatig GPS- en internet uitval onder het rijden en nog meer van dat soort fratsen.
Ik heb hier al eens eerder gezegd dat de software van de 02, zeker vergeleken met mijn vorige id.3 een wonder van stabiliteit is. Zeker met de 1.3 versie. En nee, het is nog niet perfect, maar wordt wel met iedere update een stukje beter.

  • evanwasbeek01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 20:15
KrlGl schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:17:
[...]


Mwah, ik begreep destijds van een collega dat de polestar2 ook niet geheel vrij van digitale kuren was. Regelmatig GPS- en internet uitval onder het rijden en nog meer van dat soort fratsen.
Ik heb hier al eens eerder gezegd dat de software van de 02, zeker vergeleken met mijn vorige id.3 een wonder van stabiliteit is. Zeker met de 1.3 versie. En nee, het is nog niet perfect, maar wordt wel met iedere update een stukje beter.
Klopt, daar heb ik ook last van gehad :-( . Vooral in het begin issues gehad dat de auto niet wilde starten doordat hij in een soort oneindige controle loop bleef hangen. 10 minuten op enige afstand wachten verhielp het probleem.

Maar auto pilot, cruise control en veiligheidssystemen hebben het altijd gedaan.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Veen schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 20:59:
[...]

Heb even vlug onderstaande bij elkaar geklikt:

Grote knoppen zijn makkelijk op de mobiel:
[Afbeelding]

Beetje info etc.
[Afbeelding]

En ook de integratie in evcc gaat nu goed via Home Assistant :*)
[Afbeelding]

Mocht je ergens yaml van willen hebben laat maar weten.
Ik heb een RaspberryPi5 gekocht en wil ook met Home Assistant aan de gang. Eens kijken of ik de auto alleen kan laten laden als ik aan het terugleveren ben.
Kan je via deze interface ook de maximale laadstroom instellen? Dat kan wel in de auto, maar niet via de Lync&Co app.
Of kan deze interface precies hetzelfde wat de App kan?

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Nee helaas, je kunt niet de A_max van de auto instellen in HA
Ik kan dat in HA voor mijn laadpaal

  • gwnmikedus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-06 06:29
Nou, ik denk dat dit voor mij dan toch echt de afsluiter wordt van mijn bijdrage aan dit topic.

Eigenlijk zou ik ruim een maand geleden voor de tweede keer de achteras, of assen, laten vervangen. De vorige keer viel dat toevallig samen met schade doordat mijn buurvrouw met haar fiets tegen de auto was gevallen. Blijkbaar vond het universum dat een leuk thema, want ook deze keer had ik precies in de week dat de auto naar de garage zou gaan opnieuw schade.

Helaas was het dit keer van een andere orde. Iemand reed met zijn auto tegen de zijkant (minder dan 30km/h), precies bij de B-stijl. Accu zichtbaar, B-stijl kapot en beide deuren zo krom dat de eerste regenbui waarschijnlijk voor nog meer ellende zou zorgen. Dus afgesleept naar schadeherstel.

Gelukkig was nieuwwaarde verzekerd, maar door onderdelenproblemen kon reparatie zomaar richting een half jaar gaan duren. Dan zou ik dus vrolijk premie blijven betalen, zonder auto. Uiteindelijk toch gekozen voor een aanbod dat 5k lager lag.

Mijn eerste gedachte was: dan maar iets anders, want mijn Lynk-avontuur was niet bepaald vlekkeloos. Alleen bleek een nieuwe EV met vergelijkbare cataloguswaarde door -1 schadevrij jaar ineens richting de €600 per maand aan verzekering te gaan. Dat werd zo economisch onverantwoord dat leasen beter begon te klinken.

Dus het plan werd: een jaartje een “hok” op mijn naam zetten om weer op 0 schadevrije jaren te komen. Alleen is dat, zoals dat wel vaker gaat, niet helemaal bij een echt hok gebleven. Uiteindelijk is mijn oog gevallen op een Peugeot 308 CC Roland Garros uit 2013, met 55k op de teller. Iets meer uitgegeven dan oorspronkelijk de bedoeling was, maar goed, dan heb je ook geen strafbank op wielen.

Op papier natuurlijk nog steeds een flinke stap terug ten opzichte van mijn vorige auto’s, maar eerlijk is eerlijk: na een week vind ik hem verrassend leuk. Los van het EV-stuk rijdt hij prima, het dak kan open en ik geniet stiekem enorm van iets wat ik niet had verwacht te missen: fysieke knopjes. Gewoon weer blind de hele auto kunnen bedienen zonder door menu’s te hoeven tikken, heerlijk eigenlijk.

Voor nu wens ik jullie allemaal vooral een vloeiender Lynk-avontuur dan dat van mij. Hopelijk blijven jullie schadevrij, want anders leer je de onderdelenlogistiek van Chinese auto's en verzekeringslogica ineens wel héél goed kennen. 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zh8v4B8kfMOGGt53qlMDns5uEac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBUwRMEj1d8LtzmaebGcN6ol.jpg?f=fotoalbum_large

Ik schakel tussen mens en IT


  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Ach wat zuur. we hopen je in de toekomst hier wel weer terug te zien.

Voor ons reden om maar extra voorzichtig te doen….

  • Newtequser
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 22:13
gwnmikedus schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:59:
Nou, ik denk dat dit voor mij dan toch echt de afsluiter wordt van mijn bijdrage aan dit topic.

Eigenlijk zou ik ruim een maand geleden voor de tweede keer de achteras, of assen, laten vervangen. De vorige keer viel dat toevallig samen met schade doordat mijn buurvrouw met haar fiets tegen de auto was gevallen. Blijkbaar vond het universum dat een leuk thema, want ook deze keer had ik precies in de week dat de auto naar de garage zou gaan opnieuw schade.

Helaas was het dit keer van een andere orde. Iemand reed met zijn auto tegen de zijkant (minder dan 30km/h), precies bij de B-stijl. Accu zichtbaar, B-stijl kapot en beide deuren zo krom dat de eerste regenbui waarschijnlijk voor nog meer ellende zou zorgen. Dus afgesleept naar schadeherstel.

Gelukkig was nieuwwaarde verzekerd, maar door onderdelenproblemen kon reparatie zomaar richting een half jaar gaan duren. Dan zou ik dus vrolijk premie blijven betalen, zonder auto. Uiteindelijk toch gekozen voor een aanbod dat 5k lager lag.

Mijn eerste gedachte was: dan maar iets anders, want mijn Lynk-avontuur was niet bepaald vlekkeloos. Alleen bleek een nieuwe EV met vergelijkbare cataloguswaarde door -1 schadevrij jaar ineens richting de €600 per maand aan verzekering te gaan. Dat werd zo economisch onverantwoord dat leasen beter begon te klinken.

Dus het plan werd: een jaartje een “hok” op mijn naam zetten om weer op 0 schadevrije jaren te komen. Alleen is dat, zoals dat wel vaker gaat, niet helemaal bij een echt hok gebleven. Uiteindelijk is mijn oog gevallen op een Peugeot 308 CC Roland Garros uit 2013, met 55k op de teller. Iets meer uitgegeven dan oorspronkelijk de bedoeling was, maar goed, dan heb je ook geen strafbank op wielen.

Op papier natuurlijk nog steeds een flinke stap terug ten opzichte van mijn vorige auto’s, maar eerlijk is eerlijk: na een week vind ik hem verrassend leuk. Los van het EV-stuk rijdt hij prima, het dak kan open en ik geniet stiekem enorm van iets wat ik niet had verwacht te missen: fysieke knopjes. Gewoon weer blind de hele auto kunnen bedienen zonder door menu’s te hoeven tikken, heerlijk eigenlijk.

Voor nu wens ik jullie allemaal vooral een vloeiender Lynk-avontuur dan dat van mij. Hopelijk blijven jullie schadevrij, want anders leer je de onderdelenlogistiek van Chinese auto's en verzekeringslogica ineens wel héél goed kennen. 😉

[Afbeelding]
Jeetje, wat shit zeg! Allereerst, hopelijk dat jij zelf geen letsel aan hebt overgehouden. Wat zuur zeg, je hebt deze auto nog niet eens zolang. De auto is dus nog niet total loss verklaard? Een halfjaartje wachten is inderdaad wel lang.

  • gwnmikedus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-06 06:29
Ik blijf zo nu en dan toch wel spieken, maar kan helaas geen hardwarematige bijdragen meer leveren 😅 Ben benieuwd naar jullie avonturen. Letsel was er gelukkig niet hoor, het ging echt met een slakkengangetje, maar dank!

Hij was op dagwaarde total loss verklaard, maar omdat het aankoopbedrag meeverzekerd was dus uiteindelijk toch niet. Uiteindelijk ben ik alsnog voor de dagwaarde gegaan.

Ik hoopte nog dat het infotainment wat uitbreidingen in de app store zou krijgen, zodat functies die de oude Lynk & Co 01 al had (zoals de Vivaldi-browser) ook naar de 02 zouden komen. Had ik mooi online meetings via het autoscherm kunnen doen tijdens het laden, toch net wat praktischer dan een laptop tussen schoot en stuur 😄

Ik schakel tussen mens en IT


  • evanwasbeek01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 20:15
KrlGl schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:52:
[...]


Zou het te maken kunnen hebben dat je meer dan één profiel hebt aangemaakt? Wij rijden hem met 1 profiel en de stoelinstellingen voor mijn partner zitten onder de gebruikers 1,2 en 3

Schakelen jullie ook tussen twee apps?
Het duurde even want ik moest een paar dagen vinden waarin mijn vrouw niet in de auto zou rijden.moment vinden. Maar helaas vergeet de auto ook de instellingen als er maar 1 profiel is.

Ik zal het komend weekend de auto resetten en dan met 1 profiel inloggen. Kijken of dat helpt.

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Vorige week maandag schreef ik aan @gwnmikedus
KrlGl schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:10:
Voor ons reden om maar extra voorzichtig te doen….
En diezelfde middag…..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ch--NasnYZvHRE-Mv7Z9hs2riwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqVYXC5gLTmRvuo5NYujXLis.jpg?f=fotoalbum_large

auto naar de berger en ik naar het ziekenhuis. Ben inmiddels weer twee dagen thuis.

Auto is echt wel een beetje kapot en staat nu in quarantaine i.v.m. schade accu-pakket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzFkxaK64PpwbZ3WGD-g_2_KUmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gmo1PMthrxtmNKXmVLIDOGYW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-ySGkQpAdBnu2I14A6eurH9Utw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xH4MeAuarSCYU90BbKjguE2Q.jpg?f=fotoalbum_large


Nu maar hopen dat hij TL is.

  • Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:01
oei... en de rode zie je al zo weinig :-(
Maar goed dat je zelf inmiddels alweer thuis bent, hopelijk valt het lichamelijk letsel mee.

  • Harrie D
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-06 21:58
Ik volg dit topig al een tijdje omdat ik geinteresseerd ben in de 02 (net als de Volvo EX30 en Smart #3) als eventuel opvolger volgend jaar van mijn BMW 218 Active Tourer. Ik schrik wel even van de foto's op de nieuwssite. Forse schade, al is dat natuurlijk niet het belangrijkste. Hoofdzaak dat alles weer goed met je gaat. Een auto is maar materiaal en vervangbaar.

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
klopt, ik was wel blij met de hoge score bij de Euro NCAP test van deze auto

Net even bij mijn garage geweest om te kijken wat de opties zijn in geval van TL

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Jeetje, je moest een nachtje blijven?
Heb je zelf er nog iets aan overgehouden?

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
OmnikOmvormer schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:22:
Jeetje, je moest een nachtje blijven?
Heb je zelf er nog iets aan overgehouden?
Paar dagen ter observatie ivm gebroken borstbeen.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Zo, heftig.
Beterschap

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Veen schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:36:
[...]

Heb dit zojuist getest en het lijkt te werken :D
[Afbeelding]
Vanavond eens verder mee testen!
Klopt het dat je het laden niet kan starten en stoppen vanuit Home Assistant? Ik zit op github te kijken welke actions er allemaal zijn, maar ik zie die niet staan.

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
OmnikOmvormer schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:02:
[...]

Klopt het dat je het laden niet kan starten en stoppen vanuit Home Assistant? Ik zit op github te kijken welke actions er allemaal zijn, maar ik zie die niet staan.
Klopt.

Ik start/stop het laden vanuit HA met mijn laadpaal

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Jammer dat ze die knop uit de Lynk&Co app nu net weer niet in HA gestopt hebben :-(
De laadpaal is van de leasemaatschappij en die is helemaal dichtgetimmerd. Kan er helemaal niets mee.
Dan denk ik dat ik toch mijn oorspronkelijke idee om iets tussen de meter en de laadpaal te knutselen ga uitvoeren. Daarmee het P1 bericht aanpassen en op die manier via de load balancing functionaliteit van de laadpaal de laadstroom beïnvloeden.
Ik had de code al geschreven voor een ESP32 en de componenten ook al in huis, alleen nog niet de tijd gevonden.
Maar nu ik toch HA op een Pi heb, dat zou daar wellicht ook mee kunnen?
Ik zag dat die ook GPIO heeft.

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Je zou de ontwikkelaar van de HACS module kunnen vragen of die functionaliteit in de API zit en zo ja of hij/zij deze toe kan voegen?

  • b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
KrlGl schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:08:
Je zou de ontwikkelaar van de HACS module kunnen vragen of die functionaliteit in de API zit en zo ja of hij/zij deze toe kan voegen?
Ontwikkelaar hier. Dat zit wel in de API ja.

De veronderstelling was echter dat, als je dit toch al in HA hebt, je waarschijnlijk eerder specialistische tools (zoals evcc) zou willen gebruiken om je laadpaal aan/uit te zetten op momenten waarop je dit wenst, in plaats van de auto te laten beslissen wanneer er moet geladen worden. Gezien de Lynk&Co API ook niet het meest betrouwbaar is leek me dat de betere manier van werken.

Dat werd hier ook al besproken.

Uiteraard als er een goeie casus is om dit niet op te vangen buiten de auto om dan kan er naar gekeken worden om deze actions toe te voegen.

[ Voor 8% gewijzigd door b12e op 26-05-2026 12:08 ]


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
b12e schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:07:
[...]

Uiteraard als er een goeie casus is om dit niet op te vangen buiten de auto om dan kan er naar gekeken worden om deze actions toe te voegen.
Mijn laadpaal wordt beheerd door Eneco en heeft geen enkele connectiviteit waar je als eindgebruiker iets mee kan.
Ik had helaas geen ander keuze omdat deze onderdeel van het lease contract is van mijn werkgever. Dus als ik het laden zou kunnen starten en stoppen via HA is dat het meest eenvoudig voor mij.

Het is een Peblar paal, maar met een Eneco sticker er op en een ander kleurtje. Volgens mij ook speciale firmware.
Met de configuratiehandleiding van Peblar kom ik niet in de webinterface van de paal.

[ Voor 23% gewijzigd door OmnikOmvormer op 26-05-2026 13:11 ]


  • b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
OmnikOmvormer schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:02:
[...]

Mijn laadpaal wordt beheerd door Eneco en heeft geen enkele connectiviteit waar je als eindgebruiker iets mee kan.
[...]
Het is een Peblar paal, maar met een Eneco sticker er op en een ander kleurtje. Volgens mij ook speciale firmware.
Met de configuratiehandleiding van Peblar kom ik niet in de webinterface van de paal.
Misschien eens vragen in dit topic.
hdoedens in "[Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie"
k heb sinds een paar weken ook de Eneco Connectric paal. Ik ken de originele Peblar firmware niet, maar de standaard integratie voor Home Assistant werkt prima. De REST API van de paal staat nu aan en via die REST API kan bijvoorbeeld ook de laadsnelheid worden ingesteld. Ik kan me voorstellen dat daarmee een aansturing op basis van energie opbrengst van de zonnepanelen wel te bedenken is, of dat is er al? Geen idee hoe dat met HomeWizard werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door b12e op 26-05-2026 14:32 ]


  • gwnmikedus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-06 06:29
@KrlGl bizar.. verder geen woorden voor, is dit wat je noemt een gevalletje toeval? Gelukkig gaat alles weer oké. Nu moet je niet ook ineens 13 jaar terug gaan en met een 308cc cabrio gaan rijden hè want dan vind ik het wel eng worden 🫣

[ Voor 6% gewijzigd door gwnmikedus op 27-05-2026 00:40 ]

Ik schakel tussen mens en IT


  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
@gwnmikedus ach waarom niet, dan beginnen we gewoon samen het ‘grote 308 cc topic’ hier… *O*

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
b12e schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:24:
[...]

Misschien eens vragen in dit topic.


[...]
Bedankt voor de tip!
Het is gelukt om de laadpaal te koppelen aan HA

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Veen schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 20:59:
[...]

Heb even vlug onderstaande bij elkaar geklikt:

Grote knoppen zijn makkelijk op de mobiel:
[Afbeelding]

Beetje info etc.
[Afbeelding]

En ook de integratie in evcc gaat nu goed via Home Assistant :*)
[Afbeelding]

Mocht je ergens yaml van willen hebben laat maar weten.
Hier een HA newbie.
Ik heb een helper gemaakt voor de invoer van de in te stellen limiet en een knop waarin ik in de tap action wil uitvoeren. Heb jij misschien een idee waar het mis gaat?

Dit is mijn yaml code van de knop:
show_name: true
show_icon: true
type: button
hold_action:
action: none
tap_action:
action: perform-action
perform_action: lynkco.set_charge_limit
target: {}
data:
percent: "{{ states('input_number.auto_sp_charge_limit') | int }}"
icon: mdi:battery-10

Ik krijg deze foutmelding:
Actie lynkco/set_charge_limit kon niet worden uitgevoerd. expected int for dictionary value @ data['percent']

Als ik een vast getal invoer werkt het wel.

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
OmnikOmvormer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:52:
[...]

Hier een HA newbie.
Ik heb een helper gemaakt voor de invoer van de in te stellen limiet en een knop waarin ik in de tap action wil uitvoeren. Heb jij misschien een idee waar het mis gaat?

Dit is mijn yaml code van de knop:
show_name: true
show_icon: true
type: button
hold_action:
action: none
tap_action:
action: perform-action
perform_action: lynkco.set_charge_limit
target: {}
data:
percent: "{{ states('input_number.auto_sp_charge_limit') | int }}"
icon: mdi:battery-10

Ik krijg deze foutmelding:
Actie lynkco/set_charge_limit kon niet worden uitgevoerd. expected int for dictionary value @ data['percent']

Als ik een vast getal invoer werkt het wel.
Omdat ik gepiel met sliders niet handig vind, heb ik vaste knoppen gemaakt in HA.

Zie deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84998466

  • Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:01
Volgens mij al vaker voorbij gekomen hier.
Voorheen had ik het idee dat het wel gewoon bleef werken maar nu is het zo als ik de Spotify app van lynk&co gebruik ik telkens opnieuw moet koppelen / inloggen.

Mijn auto profiel wordt wel automatisch geladen.

[ Voor 11% gewijzigd door Headozz op 28-05-2026 16:40 ]


  • evanwasbeek01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 20:15
evanwasbeek01 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:40:
[...]

Het duurde even want ik moest een paar dagen vinden waarin mijn vrouw niet in de auto zou rijden.moment vinden. Maar helaas vergeet de auto ook de instellingen als er maar 1 profiel is.

Ik zal het komend weekend de auto resetten en dan met 1 profiel inloggen. Kijken of dat helpt.
Ik heb de auto gereset, alleen voor mij een profiel gemaakt en deze gehele week elke dag gereden. Helaas blijft de auto instellingen vergeten. Standaard vergeet hij mijn driversdisplay instelling. Die moet ik elke keer weer naar de navigatie variant terug zetten. op twee dagen blijven de buitenspiegels in de standaard stand staan en moet ik ze weer afstellen naar mijn behoefte.

Iemand nog een idee? Moet ik maar eens naar de garage of moet ik het maar accepteren en de volgende update afwachten?

  • MCB1980
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22-06 17:33
Ik herken het probleem met de spiegels. Om de 2 weken moet ik alles resetten. Mijn rechter buitenspiegel klapt dan ineens niet naar binnen of naar buiten. Heel irritant. Binnenkort zijn jaarlijkse beurt. Meteen aangeven.

  • Remy68
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09-06 02:13
Wordt het langzaam aan niet weer eens tijd voor een nieuwe update?

Volgens mij zijn er nog wel voldoende zaken die verbeterd kunnen worden, als ik het zo lees op Co:lab en hier in het forum

  • MCB1980
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22-06 17:33
Nieuwe kleur. Onyx black en deze mededeling over de 02

- Slimmere en snellere software: sneller opstarten en eenvoudigere comfortbediening.

Zegt dat misschien dat er nieuwe software komt binnenkort?

  • bprijs
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 18:11
MCB1980 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:14:
Nieuwe kleur. Onyx black en deze mededeling over de 02

- Slimmere en snellere software: sneller opstarten en eenvoudigere comfortbediening.

Zegt dat misschien dat er nieuwe software komt binnenkort?
Ik vermoed dat deze info uit het volgende artikel komt. Ben ook wel benieuwd of de nieuwe software functies waar ze het hier over hebben ook beschikbaar gemaakt worden voor de huidige versie. Onyx black ziet er overigens niet verkeerd uit B-)

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Die komt er zeker.

De software van het 2027 model wordt ook uitgerold naar de bestaande modellen. Belangrijkste wijzigingen: snellere opstart van het systeem en makkelijkere shortcuts voor de voorkeuren van de rijinstellingen

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
KrlGl schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:25:
klopt, ik was wel blij met de hoge score bij de Euro NCAP test van deze auto

Net even bij mijn garage geweest om te kijken wat de opties zijn in geval van TL
Weet je al of het weer een Lynk&Co wordt?

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
OmnikOmvormer schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:52:
[...]

Weet je al of het weer een Lynk&Co wordt?
Ik wacht nog steeds op de expert. Iedere keer wordt de afspraak afgezegd en weer een week opgeschoven. Heb inmiddels een klacht ingediend.

Zit trouwens inmiddels met een scheef oog te kijken naar de nieuwe Deepal s05. Wie weet…

  • Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-06 21:13
Ruim 10k op de teller. Ik moet zeggen: wat een fantastische auto. De kleine probleempjes die hier besproken worden heb ik geen last van. Ik heb hem sinds december 2025. Waarschijnlijk een goeie batch.

Blij dat ik voor de More versie ben gegaan. Heerlijk geluid met die Harmon Kardon speakers.

Ook valt mij op dat veel mensen omkijken, waarschijnlijk om zijn opvallende uiterlijk en het feit dat je deze niet veel ziet rijden zie je mensen zich afvragen: wat voor auto is dat?

In juli met de 02 op vakantie naar Zuid Frankrijk, ben benieuwd.

Wel kijk ik uit naar de nieuwe update. Systeem sneller opstarten bij instappen zou een welkome verbetering zijn.

  • Lidrosio
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-06 21:39
Hopelijk komt met het 2027 model ook de optie om officiële dakdragers te bestellen. Het kunnen plaatsen van een daktent was een afweging bij de 02, maar er is niks beschikbaar (Lynk & Co, Thule, etc).

  • jelledg99
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-06 13:35
Update 1.4.0 is er!

LynkOS 1.4.0

Nieuw:
  • De opstarttijd van het autosysteem is verkort.
Verbeteringen en bugs opgelost:
  • Rij-instellingen, een snelkoppeling voor ADAS en instellingen voor rijvoorkeuren, is aan het snelmenu toegevoegd.
  • Instelling voor de achterklep toegevoegd aan het automodel op het beginscherm van het middendisplay.
  • Aan het beginscherm zijn widgets voor energieverbruik, energieterugwinning en rijmodus toegevoegd.
  • Er is een schermmelding toegevoegd voor navigatie naar een laadstation voor als het laadniveau van de hoogvoltaccu laag is.
  • Sloveens toegevoegd aan de taalopties.
  • Ondersteuning voor het onthouden van de instelling van de huidige gebruiker voor de volgafstand van adaptieve cruisecontrol (ACC).
  • Ondersteuning voor automatisch schakelen tussen dag- en nachtmodus op basis van de lichtsensor.
  • Ondersteuning voor het onthouden van de huidige instelling van de herinnering voor update snelheidslimiet.
  • De pictogrammen van snelkoppelingen in het snelmenu en het pictogram voor energieterugwinning in het bestuurdersdisplay zijn bijgewerkt.
  • Verlichtingscontrole aanhanger is gewijzigd van één cyclus naar drie cycli.
  • Niet-kritieke ADAS-geluidsmeldingen zijn uitgeschakeld.
  • De locatie van het voertuig wordt minder vaak naar de Voertuiglocatieservice gestuurd.
  • Energieverbruikscurve toegevoegd aan de instellingen.
  • De spraakassistent in de huisdiermodus is verwijderd.
  • Het volume van hoorbare waarschuwingen, alarmen en meldingen is verminderd.
  • Bereik van de hoogvoltaccu bij lage temperaturen is verhoogd.
  • De visuele waarschuwing van de waarschuwing voor hoge snelheid wordt nu automatisch afgezet. Tot nu toe was de waarschuwing blijvend totdat deze werd afgezet.
  • Verbeteringen aan de klimaatregeling.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van het autosysteem.
  • Verbetering aan de routeplanner.
  • De audiokwaliteit voor telefoongesprekken in de auto is verbeterd.
  • Verbeteringen aan de stabiliteit en prestaties van Apple CarPlay en Android Auto.
  • Verbeteringen aan de bluetoothverbinding.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van de infotainmentsysteem.
  • Verbeteringen aan de installatie van autosysteemupdates.
  • Verbeteringen aan de meertalige tekst- en spraakpakketten.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van het navigatiesysteem.
  • Verbeteringen aan de gebruikersinterface op het middendisplay en het bestuurdersdisplay.
  • Bugfixes voor de wifi-verbinding.
  • Bugfix voor het zonnescherm.
  • Bugfixes aan de gezichtsherkenning.
  • Bugfixes voor de controle van het aanhangersysteem.
  • Problemen met het rijbereik van de hoogvoltaccu opgelost.
  • Bugs met het 360-camerasysteem opgelost.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Zaterdag voor het eerst met de caravan erachter gereden. De spiegelhouders werken perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyrLrncJdI9aaiplwPH6EG07I4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zGCH65nIjMkBx4v9mdN2Zr3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door OmnikOmvormer op 15-06-2026 11:19 ]


  • Nenon
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 19-06 21:54
Een tijdje geleden heb ik ook uitgebreid proefgereden in een Lynk&Co 02. Wat een fantastische auto!

Auto lijkt ook prima binnen leasebudget te passen, het ligt nu bij onze leasecoordinator binnen het bedrijf.

  • Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:33
Vanochtend al de melding dat 1.4.0 geïnstalleerd is, ging sneller dan bij 1.3.0 :)

De geluiden van de ADAS waren iig een stuk minder luid en storend merkte ik al. De rest maar even ervaren de komende week.

De opstarttijd is ook drastisch verminderd merkte ik zojuist toen ik van werk naar huis reed. Kwam aanlopen bij de auto, even mijn tas op de achterbank gelegd en bij het openen van het voorportier was Android auto al gestart! Kwestie van seconden :D

Merkte ook een nieuwe shortcut rechts op het homescreen op, blijkt voor het openen en sluiten van de kofferbak te zijn. Verder zijn de nieuwe widgets ook wel leuk.

[ Voor 93% gewijzigd door Veen op 16-06-2026 14:45 ]


  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
Zijn die irritante piepjes bij het inschakelen van de ACC ook weg?

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
OmnikOmvormer schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:17:
Zaterdag voor het eerst met de caravan erachter gereden. De spiegelhouders werken perfect!
Fijn! Mocht je toch nog een probleem ondervinden: ik heb een iets aangepaste versie gemaakt die nog wat steviger is.

  • johnkant
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-06 09:16
jelledg99 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:32:
Update 1.4.0 is er!

LynkOS 1.4.0

Nieuw:
  • De opstarttijd van het autosysteem is verkort.
Verbeteringen en bugs opgelost:
  • Rij-instellingen, een snelkoppeling voor ADAS en instellingen voor rijvoorkeuren, is aan het snelmenu toegevoegd.
  • Instelling voor de achterklep toegevoegd aan het automodel op het beginscherm van het middendisplay.
  • Aan het beginscherm zijn widgets voor energieverbruik, energieterugwinning en rijmodus toegevoegd.
  • Er is een schermmelding toegevoegd voor navigatie naar een laadstation voor als het laadniveau van de hoogvoltaccu laag is.
  • Sloveens toegevoegd aan de taalopties.
  • Ondersteuning voor het onthouden van de instelling van de huidige gebruiker voor de volgafstand van adaptieve cruisecontrol (ACC).
  • Ondersteuning voor automatisch schakelen tussen dag- en nachtmodus op basis van de lichtsensor.
  • Ondersteuning voor het onthouden van de huidige instelling van de herinnering voor update snelheidslimiet.
  • De pictogrammen van snelkoppelingen in het snelmenu en het pictogram voor energieterugwinning in het bestuurdersdisplay zijn bijgewerkt.
  • Verlichtingscontrole aanhanger is gewijzigd van één cyclus naar drie cycli.
  • Niet-kritieke ADAS-geluidsmeldingen zijn uitgeschakeld.
  • De locatie van het voertuig wordt minder vaak naar de Voertuiglocatieservice gestuurd.
  • Energieverbruikscurve toegevoegd aan de instellingen.
  • De spraakassistent in de huisdiermodus is verwijderd.
  • Het volume van hoorbare waarschuwingen, alarmen en meldingen is verminderd.
  • Bereik van de hoogvoltaccu bij lage temperaturen is verhoogd.
  • De visuele waarschuwing van de waarschuwing voor hoge snelheid wordt nu automatisch afgezet. Tot nu toe was de waarschuwing blijvend totdat deze werd afgezet.
  • Verbeteringen aan de klimaatregeling.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van het autosysteem.
  • Verbetering aan de routeplanner.
  • De audiokwaliteit voor telefoongesprekken in de auto is verbeterd.
  • Verbeteringen aan de stabiliteit en prestaties van Apple CarPlay en Android Auto.
  • Verbeteringen aan de bluetoothverbinding.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van de infotainmentsysteem.
  • Verbeteringen aan de installatie van autosysteemupdates.
  • Verbeteringen aan de meertalige tekst- en spraakpakketten.
  • Verbeteringen aan de prestaties en stabiliteit van het navigatiesysteem.
  • Verbeteringen aan de gebruikersinterface op het middendisplay en het bestuurdersdisplay.
  • Bugfixes voor de wifi-verbinding.
  • Bugfix voor het zonnescherm.
  • Bugfixes aan de gezichtsherkenning.
  • Bugfixes voor de controle van het aanhangersysteem.
  • Problemen met het rijbereik van de hoogvoltaccu opgelost.
  • Bugs met het 360-camerasysteem opgelost.
Bij mijn 02 is de download nu bijna klaar. Is er al iemand die rond rijdt met de 1.4 versie die kan vertellen of het inlogprobleem met Spotify (Steeds opnieuw moeten inloggen met de native app) misshien ook opgelost is nu? Zie em niet in het lijstje met fixes staan maar hoop stiekem dat die nu ook opgelost is. :)

Update: Bij mij lost de 1.4 update ook het inlog probleem met Spotify up. Extratje ook die je hierboven niet ziet is dat de Hey Honk functie ook als widget toegevoegd kan worden aan het startscherm.

  • groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:44
KrlGl schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:14:
[...]

Fijn! Mocht je toch nog een probleem ondervinden: ik heb een iets aangepaste versie gemaakt die nog wat steviger is.
En die werkt fantastisch! Bedankt nogmaals!

P.s. is er een mogelijkheid om de update te pushen? Bij mij is ie nog niet aangeboden...

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192


  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
groxgrox schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:01:
[...]


En die werkt fantastisch! Bedankt nogmaals!
Alleen nog een paar kleinere boutjes voor het mooi 🙂 M8 x 20 is prima


Edit; die is bedoeld voor @OmnikOmvormer

[ Voor 9% gewijzigd door KrlGl op 17-06-2026 12:27 ]


  • Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:01
Gisteravond ook 1.4.0 ontvangen. Opstartsnelheid van het systeem is duidelijk merkbaar.
De tekst onder de slider voor de oplaad limiet is echter nog steeds in het Scandinavisch.

  • johnkant
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-06 09:16
groxgrox schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:01:
[...]


En die werkt fantastisch! Bedankt nogmaals!

P.s. is er een mogelijkheid om de update te pushen? Bij mij is ie nog niet aangeboden...
Voor zover ik weet moet je auto gekoppeld zijn aan een lynk & Co account en moet je daarmee ingelogd zijn om de automatische download van updates aan te kunnen zetten.

Als bovenstaande het geval is dan denk ik dat de update in waves uitgerold wordt en je dus nog even geduld moet hebben.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
KrlGl schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:14:
[...]

Fijn! Mocht je toch nog een probleem ondervinden: ik heb een iets aangepaste versie gemaakt die nog wat steviger is.
Gewoon omdat het nog mooier is? Of heb je problemen gehad met het vorige ontwerp?
In dat geval wil ik je nieuwste ontwerp graag hebben :)

  • KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:22
OmnikOmvormer schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:04:
[...]

Gewoon omdat het nog mooier is? Of heb je problemen gehad met het vorige ontwerp?
In dat geval wil ik je nieuwste ontwerp graag hebben :)
Hij heeft een stresstest niet overleefd. Het aangepaste ontwerp wel…

Je krijgt hem binnenkort

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
KrlGl schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:50:
[...]

Hij heeft een stresstest niet overleefd. Het aangepaste ontwerp wel…

Je krijgt hem binnenkort
Graag!
Ik had de caravanspiegels wel zo dicht mogelijk tegen de spiegels van de auto gezet om de krachten op de 3D-print zo klein mogelijk te houden. Ik heb een vrij smalle caravan (ca 2m) en de 02 is breder dan mijn vorige auto dus dat was breed genoeg

[ Voor 4% gewijzigd door OmnikOmvormer op 19-06-2026 13:47 ]


  • Bast1aan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-06 20:24
Beste 02 eigenaren, bedankt voor de berg nuttige informatie! Hier staat nu ook een 02 op de oprit met versie 1.4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mcAmOebz0FpDVJMKVHo39HNJ.jpg

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Sinds de update naar 1.4 wordt de locatie van de auto niet meer geupdate in de app (of beter gezegd in de Home Assistant integratie).
Zijn er meer die daar last van hebben?

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
OmnikOmvormer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:56:
Sinds de update naar 1.4 wordt de locatie van de auto niet meer geupdate in de app (of beter gezegd in de Home Assistant integratie).
Zijn er meer die daar last van hebben?
Niemand?
Laat ik de vraag anders stellen: is er iemand waarbij de locatie van de auto sinds de update naar 1.4 juist getoond wordt in de app en/of de home assistant integratie?

  • bprijs
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 18:11
Er is in versie 1.4 iets gewijzigd (staat ook in de release notes blijkt), nu deelt de auto de locatie alleen wanneer er een specifieke privacy setting aan/uit staat in de auto: Instellingen -> Privacy -> Lynk & Co privacy instellingen: "automatisch delen voor het afsluiten"

Dit kreeg ik pas te zien in de app (dat deze functie niet aan staat en gebruikt kan worden) nadat ik de Lynk & Co app op mijn telefoon had geüpdate.

  • Bast1aan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-06 20:24
bprijs schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:28:
Er is in versie 1.4 iets gewijzigd (staat ook in de release notes blijkt), nu deelt de auto de locatie alleen wanneer er een specifieke privacy setting aan/uit staat in de auto: Instellingen -> Privacy -> Lynk & Co privacy instellingen: "automatisch delen voor het afsluiten"

Dit kreeg ik pas te zien in de app (dat deze functie niet aan staat en gebruikt kan worden) nadat ik de Lynk & Co app op mijn telefoon had geüpdate.
Inderdaad hier hetzelfde opgemerkt. Ik had recent toestemming gegeven voor remote access zodat de app überhaupt iets deed. Na de update lijkt het erop dat een extra toestemming vinkje voor "zoek mijn auto" noodzakelijk is.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:21
Het zou ook wel heel slecht zijn dat je met deze instellingen dingen echt kan slopen in de paal, Iemand (zelfs de hoog getrainde en gecertificeerde monteur) kan die tenslotte ook per ongeluk verkeerd zetten.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste