Heb je de auto ingelogd op een gebruikersprofiel? Bij mij blijft Spotify via het infotainment gewoon ingelogd. Zonder profiel lijkt hij zich als gast te gedragen en logt hij bij vergrendelen uit.pimvbdj schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:28:
Wat wel vervelend is, is dat mijn Spotify account in de auto elke keer uitlogt als ik de auto vergrendel. Iemand anders ook dit issue? Gaat dan om de app in de auto en niet via Carplay of Android Auto.
Over de achterste ventilatie heb ik contact gehad met Ton van Kuyk. Zij geven aan dat dit bij alle 02’s normaal gedrag is: achterin geen temperatuurregeling, dus koude lucht uit de roosters. Toch mag je er in mijn optiek vanuit gaan dat, als je bij aankoop geen temperatuurregelaars achterin ziet, de achterste roosters de voorin ingestelde temperatuur volgen. Voorin verwarmen terwijl je achterin koude lucht blijft blazen werkt elkaar tegen en laat passagiers achterin letterlijk in de kou zitten. Dit als “normaal” bestempelen voelt voor mij nog steeds als non-conform.
Is dit jullie ook opgevallen? Wat vinden jullie kinderen/passagiers van de klimaatcontrole achterin?
Bij eerdere auto’s waar dit gebeurde was er namelijk gewoon een technisch defect in een regelaar, sensor oid.
Ik schakel tussen mens en IT
Ik zal er binnenkort op letten.
Lynk&co 02 software 1.3.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Met 1.3 wordt het een beetje beter, maar de bediening van de auto rammelt nog steeds. Eigenlijk te gevaarlijk om de weg op te gaan. Lampen die op automatisch staan, maar juist bij slecht weer (net niet) besluiten aan te gaan, dan moet je dus als bestuurder op zoek naar het menu en het knopje vinden en vooral niet stoppen, want dan staat hij weer op automatisch. Ik verwacht dat de software engineers zelf niet in deze auto rijden
Een vocht probleem heb ik niet, maar met de vorige auto's werkte de ontwatering stukken beter (02 More).
Ik gebruik een gebruikersprofiel die ook netjes inlogt elke keer. Dus blijft een beetje een raadsel. Is gelukkig ook niet het allerergste probleemgwnmikedus schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:24:
[...]
Heb je de auto ingelogd op een gebruikersprofiel? Bij mij blijft Spotify via het infotainment gewoon ingelogd. Zonder profiel lijkt hij zich als gast te gedragen en logt hij bij vergrendelen uit.
Over de achterste ventilatie heb ik contact gehad met Ton van Kuyk. Zij geven aan dat dit bij alle 02’s normaal gedrag is: achterin geen temperatuurregeling, dus koude lucht uit de roosters. Toch mag je er in mijn optiek vanuit gaan dat, als je bij aankoop geen temperatuurregelaars achterin ziet, de achterste roosters de voorin ingestelde temperatuur volgen. Voorin verwarmen terwijl je achterin koude lucht blijft blazen werkt elkaar tegen en laat passagiers achterin letterlijk in de kou zitten. Dit als “normaal” bestempelen voelt voor mij nog steeds als non-conform.
Is dit jullie ook opgevallen? Wat vinden jullie kinderen/passagiers van de klimaatcontrole achterin?
Bij eerdere auto’s waar dit gebeurde was er namelijk gewoon een technisch defect in een regelaar, sensor oid.
Zou deze 3d print nog gedeeld kunnen worden of heeft iemand voordeligere spiegels kunnen vinden?KrlGl schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:47:
[...]
Spiegels:
Ik kon geen geschikte spiegels vinden, dus heb ik de Haba Europe XL gekocht en een passende houder getekend en geprint op mijn 3d printer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Oeps, sorry, helemaal door m’n hoofd geschoten na het inbraak-gedoe.groxgrox schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:30:
[...]
Zou deze 3d print nog gedeeld kunnen worden of heeft iemand voordeligere spiegels kunnen vinden?
Komt er aan, dit weekend
Hier is hij dan. Om een of andere reden kan ik nu niet uploaden naar MakerWorld, dus dan maar zo.KrlGl schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:37:
[...]
Oeps, sorry, helemaal door m’n hoofd geschoten na het inbraak-gedoe.
Komt er aan, dit weekend
De adapter is geschikt en ontworpen voor het gebruik van de HABA Europe XL spiegels. Niet omdat ik die graag wilde hebben maar omdat de kampeerwinkel dacht te weten dat deze op mijn auto zouden passen. Niet dus, vandaar deze adapter.
Even een paar tips:
printen met 100% infill, treesupport vanaf de buildtplate, het tweede exemplaar eerst mirroren in de slicer.
oriëntatie op de plate is belangrijk voor de maximale sterkte zie hier de gewenste oriëntatie
/f/image/LA2TxgXefzGTmpG5ibkh76N9.png?f=fotoalbum_large)
Je kunt de meegeleverde bevestiging riemen en clips gebruiken, zie voorbeelden
:strip_exif()/f/image/WMr73Aa3WGeQkY8AmjMjKbLd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bJzBCa6Sm6dunDRuPcqauXQF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LHpOtdSkgwc7AMWvgHzTuD3b.jpg?f=fotoalbum_large)
EN tenslotte natuurlijk de stl (gaarne alleen voor eigen gebruik!)
http://360vr.nl/Temp/Spiegelhouderv3.stl
en voor de Bambulab printgenoten de 3fm
http://360vr.nl/Temp/spiegelhouder.3mf
Printen kan in PLA, PETG of ASA.
Ik heb ze in PETG geprint en die hebben het inmiddels 7000 km volgehouden.
Vragen of opmerkingen? ik hoor ze graag. Succes!
Klopt, dat de achterradar zeurt als je er iets achter hebt hangen. Dat doet hij voornamelijk na een bocht, op een lang recht stuk houdt hij zich redelijk koest.. Ik had het een tijd geleden al gemeld via co-lab maar daar nog niks op teruggehoord. Misschien helpt het als je het ook meldt.william.geurts schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:53:
Vraagje, ik zit op V 1.3, ik had onder de vorige versie software last van een melding dat de radar aan de achterzijde niet werkte als ik met mijn caravan rij. Net na de laatste rit is de software update naar 1.3 gekomen. De melding komt ongeveer 2 keer per minuut, nogal lastig als je 1 of 2 dagen moet reizen met caravan. Zijn er andere die hier last van hebben?
Met 1.3 wordt het een beetje beter, maar de bediening van de auto rammelt nog steeds. Eigenlijk te gevaarlijk om de weg op te gaan. Lampen die op automatisch staan, maar juist bij slecht weer (net niet) besluiten aan te gaan, dan moet je dus als bestuurder op zoek naar het menu en het knopje vinden en vooral niet stoppen, want dan staat hij weer op automatisch. Ik verwacht dat de software engineers zelf niet in deze auto rijden![]()
Een vocht probleem heb ik niet, maar met de vorige auto's werkte de ontwatering stukken beter (02 More).
De dimlichten had ik ook gemeld en daar hebben ze positief op gereageerd, zie mijn vorige post daarover.
Inderdaad een paar ergernissen, maar om het nu “te gevaarlijk om de weg op te gaan” te noemen vind ik wel wat overdreven. Je kunt ook bij te verwachten slecht weer de dimlichten aanzetten bij het wegrijden.
Hebben jullie dat ook?
Bedankt voor het delen. Helaas kan ik de bestanden niet openen. Kun je ze nogmaals delen?KrlGl schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:01:
[...]
Hier is hij dan. Om een of andere reden kan ik nu niet uploaden naar MakerWorld, dus dan maar zo.
De adapter is geschikt en ontworpen voor het gebruik van de HABA Europe XL spiegels.
[ Voor 4% gewijzigd door william.geurts op 09-02-2026 21:58 ]
Inmiddels beide gevallen gemeld bij Co:lab en de dealer, met de vraag of ze deze doorzetten naar Lynk & Co.KrlGl schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:14:
[...]
Klopt, dat de achterradar zeurt als je er iets achter hebt hangen. Dat doet hij voornamelijk na een bocht, op een lang recht stuk houdt hij zich redelijk koest.. Ik had het een tijd geleden al gemeld via co-lab maar daar nog niks op teruggehoord. Misschien helpt het als je het ook meldt.
De dimlichten had ik ook gemeld en daar hebben ze positief op gereageerd, zie mijn vorige post daarover.
Inderdaad een paar ergernissen, maar om het nu “te gevaarlijk om de weg op te gaan” te noemen vind ik wel wat overdreven. Je kunt ook bij te verwachten slecht weer de dimlichten aanzetten bij het wegrijden.
Stond een vaudje in de links, nu moeten ze het doen als het goed is.william.geurts schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:53:
[...]
Bedankt voor het delen. Helaas kan ik de bestanden niet openen. Kun je ze nogmaals delen?
Ik heb ook al een paar keer gehad dat android auto niet gelijk opstart en "opnieuw" moet verbinden. Kwestie van mijn telefoon aan tikken in de gekoppelde apparaten en dan start android auto wel gelijk op.OmnikOmvormer schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:24:
Mijn zoon klaagt dat draadloos verbinden met de telefoon voor Anroid Auto niet meer werkt sinds de update.
Hebben jullie dat ook?
Voor mijn gevoel gebeurt het voornamelijk als ik de auto ontgrendel en het systeem opstart maar ik nog niet gelijk de auto in stap (laadkabel loskoppelen en opbergen etc).
Hallo mede Lynk & Co 02 rijders. Ik was even benieuwd naar jullie ervaring met het gebruik van een load-balancer.
Aangezien we tijdens het opladen van de auto 11 kW trekken vanuit het net, is er een load balancer geplaatst tussen de laadpaal en de slimme meter. Zodra er wordt opgemerkt dat 1 van de 3 fases te zwaar belast wordt doordat er bijv een vaatwasser of wasmachine aanspringt regelt deze de laadpaal terug in vermogen. Met onze vorige auto, een Volvo XC40, zag je dat de auto rustiger ging laden. Met 3 x 25 A heb je al snel dat 1 van de fases tegen het maximum aanloopt.
Nu met de Lynk meen ik ander gedrag te constateren. De auto lijkt niet rustiger te gaan laden maar te stoppen. Wanneer er weer voldoende stroom beschikbaar is start de auto weer met laden met een klein symphonisch orkest op de achtergrond welke aangeeft dat het laden weer is gestart.
Nu is dit redelijk eenvoudig op te lossen door de auto met bijv max 6 A te laden. De volgende dag is hij toch wel vol maar ik vond het toch even een puntje om op te merken. Herkennen jullie dit gedrag?
Mijn laadpaal groep is op 3x16A gezekerd (3*16A*230V = ~11 kW) dus dan nog altijd 9 A over voor de andere groepen. Zowel mijn wasdroger, wasmachine, vaatwasser zitten op verschillende groepen en fasen.
De more(sowieso) versie kan wel 22 kW trekken aan een AC paal. Daardoor klapte in het begin wel een paar keer de groep beveiliging eruit voordat ik de oorzaak had achterhaald. Mijn paal kan ook 22 kW leveren en was niet gelimiteerd. Mijn vorige auto kon maar 11 kW trekken dus was de groep beveiliging van 3x16A geen probleem.
Als dan ook nog eens de vaatwasser of oven aangaat zit je al snel op je limiet. Gelukkig ziet de load balancer dit en regelt de auto terug (laagste prioriteit). Maar goed.. Toen viel dit mij ineens op. Was even benieuwd of ik nu spoken zag of dat dit een "feature" is.
Kan het ook te maken hebben met welke laadpaal je hebt?
Bij mij meet de laadpaal (Zappi) zelf hoeveel stroom er vrij is en regelt daarnaar. Waar nodig schakelt hij ook tussen 1 en 3 fasen afhankelijk van wat er beschikbaar is.
Bevalt deze goed? Wat is het type? Dan kan ik eens kijken wat zoiets kost.
Ik heb het vanmorgen even bekeken. Vannacht de auto tot 80% geladen. Tijdens voorverwarmen zag ik in de app ook "accu opladen" staan en hij hield hem op 80%.KrlGl schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:43:
Wat mij tegenvalt tov mijn vorige EV is dat wanneer je de auto voorverwarmt terwijl deze aan de laadpaal hangt, hij stroom uit de accu neemt en niet uit de laadpaal.
Dat scheelt je zo maar 2% accucapaciteit bij het wegrijden.
Ik heb deze, met kabel. (Overigens ook al meer dan 5 jaar). Het was destijds de enige waarbij je rechtstreeks stroom van je zonnepanelen kon laden.ko-ie schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:25:
Dat is best een luxe laadpaal. Die van ons is al ruim 5 jaar oud en toen speelde dat nog niet. Het is min of meer een aan/uit constructie. Misschien wordt het tijd om dat we een andere laadpaal overwegen.
Bevalt deze goed? Wat is het type? Dan kan ik eens kijken wat zoiets kost.
Ik heb hem samen met een Harvi, dan kun je flexibel laden. In de zomer kun je uitsluitend zonnestroom laden, dat is wel lekker met de terugleververgoedingen die nu een beetje uit de hand beginnen te lopen.
[ Voor 5% gewijzigd door KrlGl op 11-02-2026 09:36 ]
Het idee is inderdaad om tijdens de zon-uren alleen maar het overschot in de auto te stoppen en eventueel in de avond/nacht de rest bij te laden.
Dank voor de tip !
Ben daarom bezig met een projectje om een arduino tussen de meter en de paal in te stoppen en dan het bericht zo aanpassen dat de paal alleen ruimte krijgt als ik teruglever. Als ik niet teruglever zeg ik tegen die paal dat er al 25A door de hoofdzekering gaat :-)
Natuurlijk niet de volle € 1.000,- maar het verschil tussen een ‘domme’ laadpaal en een slimme.
Comfort is natuurlijk ook wat waard. Je kunt de Zappi automatiseren in home-assistant aan de hand van de stroomtarieven en/of hem volledig op zonnestroom laten laden.
Wat is de terugverdientijd van de ‘more’ variant tov de ‘core’?
We maken eens in de ca 2 maanden een wat langere rit het het hele gezin (2 uur heen en 2 uur terug) en dan wordt er driftig youtube gebruikt op 3 telefoons via de auto. Tot dusver ben ik nog niet afgesloten.
Het enige wat ik jammer vind is wanneer ik ze instel, ik snel moet zijn anders komt CarPlay er alweer overheen.
Denk niet dat het mogelijk is, maar het zou handig zijn dat je dat pull-downmenu ook kan gebruiken over CarPlay heen.
:strip_exif()/f/image/fUGvKX90uywXRPshfMhlQjL3.jpg?f=fotoalbum_large)