Ik heb wat hulp nodig mbt mijn 3 fase proportionele SSR.
Ik heb al een werkend systeem met Proportionele SSR voor 1 Fase (Carlo Cavazzi RM1E48V50). Deze is aangesloten op een 3 fase element (gebruik 1 element van de 3)
Nu wil ik een 3 Fase aansturing maken.
Daarvoor heb ik (2e hands) een Celduc SVTA4650E
Specificaties :
spec.PDF
Voor de aansturing:
- 0-10 volt heb ik een shelly Shelly Dimmer 0/1-10V PM Gen3,
0-10V op terminal 4 en GND op terminal 6
- Alle dip-switches staan naar beneden (uit) .
- ik heb voor nu alleen fase 1 aangesloten op 1L1 en 2T1 en gebruik een ouderwetsen gloeilamp.
Deze SSR heeft nogal wat aanslutingen wat me in verwarring brengt (ben een enthousiaste hobbist, geen pro). Ik krijg de SSR niet aan de praat, wellicht dat ie kapot is?
Wat ik niet helemaal begrijp is het aansluiten van de voeding voor aansturings kant.
- in specs staat da Usa 0-28 AC/DC mag zijn (heb 5 en 10V DC geprobeerd, en 8 V AC) . De + op terminal 2 en - op terminall 3.
Dacht dat het zo moest werken?
Terminals 1, 2 en 3 zien er op de SSR wel uit dan bij een normale aansluiting(PWR en DIAG)) lijken op pictogram verbonden te zijn/moeten worden???
Weet iemand of ik nog meer/ het anders moet aansluiten, bv 'noodstop' (terminal 5) oid.
wellicht dat de SSR kapot is, maar ja hoe weet je dat zeker?
Bij mijn andere 1 Fase SSR moest bijvoorbeeld de GND van de 0-10V dimmer met van de 24V voeding verbonden zijn.
Voor de duidelijkheid ook een foto van de SSR
Marstek Venus E V3 | sma sb 3.6 1av | growatt mic 1500tl-x | IthoDaalderop 10 L boiler, slim aangestuurd | Home Assistant Smarthome | intergas hre 36/30 | work in progress: slimme boiler 270 Liter, Regenopvang voor doorspoelen WC