Mogen we even typenummers van je onderdelen, dat kan wel eens handig zijn.[
Precies, ik doe het nu nog met 3 warmte elementen en 3 relais. Maar ik heb een opstelling liggen met solid state relais, en die schakelen op nul doorgangen, dus elke 10ms. Dit stuur ik aan met een Arduino, met een "trage" PWM. Ligt al een tijdje op de plank te wachten. Ik vrees / hoop dat het begin 2027 op vermogen werkt.
Ik moet nu namelijk mijn KEMO M240 softwarematig begrenzen anders stuur ik veel meer dan 10A weg, dan ga ik toch buiten specs van dat ding en kan hij wel eens overlijden. Ik stuur met 0-10V aan, maar ik was aan aan het kijken naar SSR die 0-10V aankan met iets van 16A uitgang minimaal. Ik vind nu enkel ALI spuls in die richting.
Ik ben benieuwd wat jij gebruikt als SSR en hoe je die gaat aansturen. Ja Arduino, hoe je de regeling daarin maakt om het de SSR af te vuren.
Om voor de slimme meter ook echt GEEN teruglevering te registreren moet het aan-uit gedrag van de SSR regeling binnen de 1 seconden gedaan zijn. 10ms lijkt erop.
De KEMO M240 heeft fase-aansnijding, dus die doet dat binnen 1 periode van 50Hz (ook goed 20ms)
Gr Wim