Juist omdat je met een shelly dimmer van 0 tot 10 V kan aanbieden lijkt het me ideaal. Waar ik meer over twijfel is dat ik verder het merk BERM uberhaupt niet ken en verder ook niet echt wat over terug kan vinden.Aengineering schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:18:
[...]
dat licht er aan waar je hem mee gaat sturen!
VD staat voor Voltage (Analoog) to AC. Dit relais verwacht op de ingang een traploze stuurspanning van 0 tot 10 Volt. Dit is de perfecte match voor die Shelly 0/1-10V PM Gen3. Als de Shelly 5V uitstuurt, knijpt de VD-relais de 230V stroom naar je boiler keurig af tot 50%.
DA staat voor Direct Current to Alternating Current (Digitaal). voor aan een ESP32
dus als je al een schelly hebt perfect als je de prijs wil drukken doe je het met een esp32
Aan de boilerkant eigen automaatje en dan op 13A ofzo afzekeren?
En de shelly kost nog geen 20 euro, daar kan ik met een ESP niet echt tegenaan hobbyen toch ;-)