Situatie: 3x25A, Tibber + Pulse, 4,2 kWp SolarEdge, Wallbox Pulsar Max, Tesla Model 3 SR+ 2021. Load balancing is voor mij een must (5 personen in huis...). Ik wil ERE gaan doen (via Joulo?).
Ik twijfel momenteel tussen een Easee Charge Max en een Zaptec Go 2.
Mijn twijfel zit vooral in de toekomst:
- Easee lijkt voor Tibber + Pulse + Joulo prima, maar hoe zit het als ik ooit via een werkgever mijn thuisladen moet laten vergoeden? Kan dat dan naast Tibber, of loop je tegen de "één operator"-beperking van Easee aan?
- Zaptec lijkt hierin wat flexibeler met meerdere backoffice/API-koppelingen, maar is dat in de praktijk ook zo?
- Zijn er nog andere voor- of nadelen die ik over het hoofd zie? De huidige non-ERE setup met de Wallbox werkt rock-solid, en dat wil heel graag zou houden.
Wat zouden jullie nu kiezen, en vooral: waarom?
Ik twijfel momenteel tussen een Easee Charge Max en een Zaptec Go 2.
Mijn twijfel zit vooral in de toekomst:
- Easee lijkt voor Tibber + Pulse + Joulo prima, maar hoe zit het als ik ooit via een werkgever mijn thuisladen moet laten vergoeden? Kan dat dan naast Tibber, of loop je tegen de "één operator"-beperking van Easee aan?
- Zaptec lijkt hierin wat flexibeler met meerdere backoffice/API-koppelingen, maar is dat in de praktijk ook zo?
- Zijn er nog andere voor- of nadelen die ik over het hoofd zie? De huidige non-ERE setup met de Wallbox werkt rock-solid, en dat wil heel graag zou houden.
Wat zouden jullie nu kiezen, en vooral: waarom?