Er lijkt echt iets goed mis te zijn in mijn Tibber account.
Zojuist Tibber weer als operator aangewezen in de Easee app. Nog voordat ik de auto had aangesloten zag Tibber deze wel als als aangesloten, maakte weer een bizar lang laadplan en begon naar eigen zeggen meteen te laden onder Grid Rewards. Kan niet want de auto is niet eens aangesloten.
Vervolgens de auto maar verwijderd uit de app met het idee deze weer opnieuw toe te voegen om te zien wat er dan gebeurt. Kia geselecteerd en vervolgens een foutmelding: Ongeldig verzoek, de pagina werkt niet.
Hierna de app maar eens verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en ingelogd. Meteen weer de melding dat er geladen zou worden onder Grid Rewards. Dit zonder actieve auto in de app, zonder dat de auto daadwerkelijk is aangesloten. Vervolgens een Kia dummy wagen ingesteld wat wel kan. Maar ondanks dat de auto daar als niet aangesloten staat wordt er via de app nog wel geladen middels Grid Rewards.
Daarna de lader zelf nog maar eens opnieuw opgestart. Toen gaven de blauwe leds aan dat er een laadplan was, maar volgens de Tibber app was nu de auto niet aangesloten.
De auto weer los gehaald en weer aangesloten. Toen zag de Tibber app de auto wel weer. Maar wederom een laadplan van ruim 8 uur terwijl de accu nog op 36% staat. Dus dat is afgerond 41kWh laden in 8 uur. Wat neer zou komen op laden met gemiddeld 5,12kW.
Schiet mij maar lek! Ik heb werkelijk geen idee wat hier aan de hand is. Gelukkig heeft Tibber Support ook al niet meer gereageerd sinds donderdag middag /s
@
Backpacker jij enig inzicht in wat hier aan de hand is?
Ik laat de auto nu maar aangesloten en zie morgen ochtend wel wat de uitkomst is.
Edit:
Nu de auto wat langer aangesloten is, lijkt het laadplan ook weer wat meer genormaliseerd te zijn. Nu nog iets meer dan 6uur laden. Dat is een stuk realistischer.
[
Voor 32% gewijzigd door
13art op 21-12-2025 13:23
]