• Greyhamster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-07 22:25
Nog even een berichtje over de Solis S6 hybride met pylontech h3. De S6 ging er al. Bridge had ik al en de batterij is dus nieuw. Geen ct klemmen van tibber of van Solis.

Na een firmware update van de omvormer werkt het prima. Het blijft wel jammer dat ik niet kan instellen dat ik nul op de meter wil ipv maximaal geld maar dit is voor nu prima. Het werkt en het is super simpel in te stellen.

Via EVCC en daily optimizer kan ik hetzelfde maar dat kost wat meer moeite dus ben voorlopig wel blij met deze optie.

Sinds vandaag ook grid rewards er bij trouwens, heeft me nu al meer opgeleverd dan qua grid rewards voor de elektrische auto in deze maand...

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
catchingfire schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:42:
M'n elektriciteitsaansluiting is vandaag omgezet van 1fase naar 3fasen. Voorheen werkte m'n Tibber Pulse prima, sinds de omzetting krijg ik niks meer uit m'n Pulse. Heb al de reset-procedure doorgewerkt, opnieuw geconfigureerd. Maar hij meet niks: 0W verbruik, "geen gegevens - correct geconfigureerd, maar we kunnen nog geen gegevens uitlezen. Fasen blijft ie de loading phases spinner tonen.

De Pulse gaat uiteindelijk rood knipperen. Wat suggereert dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers. Heb, terwijl alle andere apparaten in huis gewoon werken, het modem+router toch maar gereset. Geen resultaat.

Iemand enig idee hoe ik dit weer aan de praat krijg, of moet ik gewoon geduld hebben en fixed dit zich vanzelf?
Hier hetzelfde probleem. Hoe is dat bij jou opgelost? Met Tibber support kom ik na een dag appen nog niet veel verder. Heb de pulse al tig keer gereset en verwijderd en opnieuw toegevoegd aan de app.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:27
Ik heb gisteren de auto aan de laadpaal aangesloten en het enige vertrekmoment in de Tibber app is 08:00AM volgende week dinsdag.
Hij is een paar keer gaan laden met Grid Rewards en moet nog 1%, in mijn geval is dat 0,8kWh.
Hij staat al een tijd op "Waiting for lower prices", terwijl vandaag het kWh tarief 13,9 cent is geweest.
Ben benieuwd bij welk tarief Tibber alsnog besluit om die laatste 1% te gaan laden.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:08
ASS-Ware schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:31:
Ik heb gisteren de auto aan de laadpaal aangesloten en het enige vertrekmoment in de Tibber app is 08:00AM volgende week dinsdag.
Hij is een paar keer gaan laden met Grid Rewards en moet nog 1%, in mijn geval is dat 0,8kWh.
Hij staat al een tijd op "Waiting for lower prices", terwijl vandaag het kWh tarief 13,9 cent is geweest.
Ben benieuwd bij welk tarief Tibber alsnog besluit om die laatste 1% te gaan laden.
Goede vraag, waarschijnlijk is de inschatting dat de weekendmiddagen goedkoper zijn. En dat is vaak ook zo. Maar of het waarheid wordt... Morgen nog een kwartiertje 13,76 cent ;)

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:21
Start rant
Sinds begin dit jaar heb ik een Zaptec Go (1) laadpaal voor mijn Model 3. In combinatie met Tibber smart charging werkte het laden goed de eerste paar maanden. Maar sinds april/mei heb ik regelmatig dat het laden niet lukt/start en ik dus grid rewards maar vooral lage laadprijzen mis loop. De enige manier om het laden weer aan de praat te krijgen is door de auto opnieuw in te pluggen.

Het probleem is bekend bij Tibber. Sinds 22 mei is er een melding aangemaakt, op 6 juli was er een update dat het probleem nog niet is gevonden en nu is het eind juli. Ik vind het erg slordig dat dit probleem zo lang aanhoud. Ik kan er nu ook niet vanuit gaan dat mijn auto voldoende is opgeladen wanneer ik het nodig heb met fatsoenlijke prijzen.

Tesla/Zaptec - Some Tesla-models may struggle with smart charging and Grid Rewards in combination with Zaptec-chargers
End rant

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:03

GVR

Dountoun schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:19:
Start rant
Sinds begin dit jaar heb ik een Zaptec Go (1) laadpaal voor mijn Model 3. In combinatie met Tibber smart charging werkte het laden goed de eerste paar maanden. Maar sinds april/mei heb ik regelmatig dat het laden niet lukt/start en ik dus grid rewards maar vooral lage laadprijzen mis loop. De enige manier om het laden weer aan de praat te krijgen is door de auto opnieuw in te pluggen.

Het probleem is bekend bij Tibber. Sinds 22 mei is er een melding aangemaakt, op 6 juli was er een update dat het probleem nog niet is gevonden en nu is het eind juli. Ik vind het erg slordig dat dit probleem zo lang aanhoud. Ik kan er nu ook niet vanuit gaan dat mijn auto voldoende is opgeladen wanneer ik het nodig heb met fatsoenlijke prijzen.

Tesla/Zaptec - Some Tesla-models may struggle with smart charging and Grid Rewards in combination with Zaptec-chargers
End rant
Hm, ben van plan mijn defecte laadpaal te vervangen door de zaptec go 2. Hoop niet dat deze ook problemen geeft icm Tesla model Y.

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:21
GVR schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 09:08:
[...]

Hm, ben van plan mijn defecte laadpaal te vervangen door de zaptec go 2. Hoop niet dat deze ook problemen geeft icm Tesla model Y.
Het is hit and miss op moment. Soms werkt het goed, soms werkt het niet. :?
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste