• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:41
Even iets aparts delen...
Ik probeerde een contract af te sluiten met Tibber in Zweden, maar dat ging niet, omdat ik gaan Zweeds BankID heb (een soort DigiD, maar dan net anders).
Het had wel gekunnen als ik ook in Nederland Tibber had gehad (maar dat heb ik niet).
Wel goede klantenservicepersoon, die geduldig al mijn vragen en ideeën beantwoorde, maar wel heel vreemd gedoe. Het lijkt vooral een 'computer says no'-gevalletje.
ASS-Ware schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:41:
Sja, chat is het enige wat ik heb qua contact.
Op de website kan ik alleen chat kiezen en als ik een mail stuur naar hello@tibber.com, dan krijg ik ook een antwoord van chat.
Als je dan aangeeft (chat of mail) dat het doorgestuurd moet worden naar het support team, dan pakt een echt mens het op.

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:28
ASW1 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:46:
[...]

Dat kan ik me haast niet voorstellen want dat valt ruim binnen de specificaties van het Europese grid?

Zou een mooie boel zijn hier als ik niet bij >240V zou kunnen laden, het zakt niet vaak onder de 240.

[Afbeelding]
En toch heb ik inmiddels al een paar keer melding CC_a007 Unable to charge - Input voltage too high gezien en telkens was het voltage boven de 240v op alle fasen. Of de oorzaak moet iets heel anders zijn geweest, dat weet ik niet.

Betreft een Model 3 uit 2019.

[ Voor 7% gewijzigd door Dountoun op 09-07-2026 20:35 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Truus01 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:08:
Even iets aparts delen...
Ik probeerde een contract af te sluiten met Tibber in Zweden, maar dat ging niet, omdat ik gaan Zweeds BankID heb (een soort DigiD, maar dan net anders).
Het had wel gekunnen als ik ook in Nederland Tibber had gehad (maar dat heb ik niet).
Wel goede klantenservicepersoon, die geduldig al mijn vragen en ideeën beantwoorde, maar wel heel vreemd gedoe. Het lijkt vooral een 'computer says no'-gevalletje.
[...]
Kun je niet op een Nederlands adres een contract van Tibber aanvragen (ingangsdatum een eindje in de toekomst) en dan wanneer je geaccepteerd bent het Zweedse contract afsluiten en ook het NL contract direct weer cancellen?

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:41
ASW1 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:38:
[...]

Kun je niet op een Nederlands adres een contract van Tibber aanvragen (ingangsdatum een eindje in de toekomst) en dan wanneer je geaccepteerd bent het Zweedse contract afsluiten en ook het NL contract direct weer cancellen?
Die optie had ik nog niet bedacht. Mede omdat ik dat niet op mijn eigen adres kan, want ik heb (nog) een analoge meter.

En ik vind het een nadeel om een account aan te moeten maken en alles via een app te moeten doen, maar dat staat los hiervan, want als dat het enige was geweest, had ik dat nog wel gewild.

Bedankt voor het meedenken!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:44
ASW1 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:46:
[...]

Dat kan ik me haast niet voorstellen want dat valt ruim binnen de specificaties van het Europese grid?

Zou een mooie boel zijn hier als ik niet bij >240V zou kunnen laden, het zakt niet vaak onder de 240.

[Afbeelding]
Rond de 250 volt schakelen de meeste omvormers zich ook uit omdat het voltage te hoog is. Ik kan me zeker voorstellen dat er al apparaten zijn zoals ev-laders die hetzelfde doen.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
rbnw schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:44:
[...]

Rond de 250 volt schakelen de meeste omvormers zich ook uit omdat het voltage te hoog is. Ik kan me zeker voorstellen dat er al apparaten zijn zoals ev-laders die hetzelfde doen.
Die grens is strak vastgelegd; de tolerantie in voltage op het net is maximaal +/_10%

Bij 253V (230+23V) schakelen omvormers af.

240V zit heel ruim binnen de toegestane tolerantie en alle apparatuur moet bij dat voltage gewoon werken.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste