• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:23
Pr088 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:15:
[...]

Waarschijnlijk een verbindingsprobleem tussen Tibber en laadpaal. Is de internetverbinding met je Easee goed?
Yup, accesspoint hangt op 2 meter van de lader met 1 muur er tussen.
Plus, als er een verbindingsprobleem zou zijn, waarom kan Tibber dan wel de lader starten, maar niet de gegevens opvragen?

[ Voor 17% gewijzigd door ASS-Ware op 06-10-2026 16:28 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Pr088 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:44:
[...]

Als je laadschema 'gekke' dingen doet, dan even een screenshot met toelichting sturen naar de helpdesk. Dat werkt in mijn ervaring prima, als de fout aan Tibbers zijde zit, dan corrigeren ze het.
Moet je dat wel gemaakt hebben want zoals al gesteld, die sessies hebben een beperkte houdbaarheid.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:26
Ethirty schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:34:
[...]

Moet je dat wel gemaakt hebben want zoals al gesteld, die sessies hebben een beperkte houdbaarheid.
Goede leer voor de volgende keer.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41

JB

Cédric roelt!

Pr088 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:09:
[...]

Goede leer voor de volgende keer.
Wat is dit nu voor een rare reactie? In mijn geval pauzeer ik de slim laden sessie, omdat ik de auto “vol” vind. Daarna is alle history ineens pleite, maar heej ik had eerst die screenshot moeten maken 8)7

Juist dat werkt het wantrouwen in de hand, want ik kan _niets_ meer terug vinden/zien. De sessie was niet eens klaar, want laadpaal stond op pauze. @Backpacker kun jij dit toelichten? Vind het gewoonweg vervelend dat ik niets meer kan controleren nu.

Mijn boefje is liev!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:26
JB schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:14:
[...]

Wat is dit nu voor een rare reactie? In mijn geval pauzeer ik de slim laden sessie, omdat ik de auto “vol” vind. Daarna is alle history ineens pleite, maar heej ik had eerst die screenshot moeten maken 8)7

Juist dat werkt het wantrouwen in de hand, want ik kan _niets_ meer terug vinden/zien. De sessie was niet eens klaar, want laadpaal stond op pauze. @Backpacker kun jij dit toelichten? Vind het gewoonweg vervelend dat ik niets meer kan controleren nu.
De historie van de vorige laadsessie verdwijnt pas nadat je een nieuwe sessie start. Dat kan heel snel gebeuren als je de laadpaal handmatig onderbreekt en de Tibber aansturing automatisch opnieuw opstart, omdat het systeem wil Slim Laden. Dus dit kan gebeuren, ik kan er ook niks aan doen. Dus leg die bij Tibber neer, via de helpdesk. Wij kunnen je aanhoren, maar het niet voor je oplossen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:53
Pr088 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:26:
[...]

De historie van de vorige laadsessie verdwijnt pas nadat je een nieuwe sessie start. Dat kan heel snel gebeuren als je de laadpaal handmatig onderbreekt en de Tibber aansturing automatisch opnieuw opstart, omdat het systeem wil Slim Laden. Dus dit kan gebeuren, ik kan er ook niks aan doen. Dus leg die bij Tibber neer, via de helpdesk. Wij kunnen je aanhoren, maar het niet voor je oplossen.
Op zich snap ik wel dat gebruikers de grid rewards uit het verleden in de app willen zien. Die behoefte heb ik soms ook wel eens, bijvoorbeeld om te kijken tegen welk tarief ik afgelopen zondag (of welke andere dag dan ook) heb geladen als het weer eens super mooi weer is geworden en ik dan zie dat de auto met grid rewards is gaan laden.

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:53
HaraldBou schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:51:
[...]

Op zich snap ik wel dat gebruikers de grid rewards uit het verleden in de app willen zien. Die behoefte heb ik soms ook wel eens, bijvoorbeeld om te kijken tegen welk tarief ik afgelopen zondag (of welke andere dag dan ook) heb geladen als het weer eens super mooi weer is geworden en ik dan zie dat de auto met grid rewards is gaan laden. En Tibber moet ze toch onthouden voor de factuur, dus uitwissen is eigenlijk niet echt nodig….

• JB

JB

Cédric roelt!

Pr088 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:26:
[...]

Dat is dus niet zo, en dat probeerde ik duidelijk te maken. De sessie heb ik handmatig gepauzeerd via de knop in Tibber app (bij de desbetreffende auto). Er is nog GEEN nieuwe sessie gestart, de laadpaal en auto laten beiden het pauze symbool zien, maar de laadsessie data is al weg.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 06-10-2026 20:41 ]

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

HaraldBou schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:51:
[...]

Op zich snap ik wel dat gebruikers de grid rewards uit het verleden in de app willen zien. Die behoefte heb ik soms ook wel eens, bijvoorbeeld om te kijken tegen welk tarief ik afgelopen zondag (of welke andere dag dan ook) heb geladen als het weer eens super mooi weer is geworden en ik dan zie dat de auto met grid rewards is gaan laden.
Maar in mijn geval wil ik zoals vandaag ook kunnen checken of ik uiteindelijk goedkoper heb geladen, omdat ik grid rewards kreeg. Ik moet dan kWh gaan oprakelen, die van de prijs aftrekken en hopen dat dat mijn gemiddelde kWh prijs is…

Mijn boefje is liev!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Voor die €2/mnd hoef ik die GR echt niet terug te zien. Maar historisch laadgedrag en de bijbehorende prijs vind ik wel interessant. Ik wil soms slimmer laden dan Tibber, maar dan moet ik wel terug kunnen kijken om ervan te kunnen leren. Ik ga toch niet elke dag een screenshot maken 8)7

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste