Dat klopt. De auto stopt. Alleen in mijn geval stopt Tibber (klaarblijkelijk )wel zelf, want de auto meldt ook "laden onderbroken, controleer laadpaal" (of iets van die strekking).Schnarfle schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:23:
[...]
Dit is een veel gemaakte denkfout. Tibber zal nooit stoppen met laden op basis van SOC. Sterker nog, als Tibber denkt dat de auto vol is zet ie de laadpaal permanent aan. Stoppen met laden op basis van SOC zal ALTIJD door de auto moeten gebeuren.
Hoi, wij hebben sinds afgelopen zaterdag een Pylontech 30kwh batterij met 15kw Solis omvormer. Geïntegreerd in Tibber met de bridge. Werkt echt naadloos samen en de opbrengsten verrassen me echt positief. Hadden al 3700kwh opwek per jaar en een EV met Zaptec Go 2.edraket19 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:38:
Hallo allen, Ik ben nieuw op dit forum. Ben in bezit van ev. Laad vooral nacht en weekend. Ongeveer 27kwh per keer. Verbruik ev 5200kwh/jaar. Elektra verbruik totaal incl. ev 9200kwh. Heb warmte pomp en zonnepanelen. Opwek 3500kwh waarvan ikzelf ongeveer 1/3 verbruik. Ben zelf klant bij tibber en overweeg een batterij via hen aan te schaffen. heeft iemand ervaring met de pilon batterij ism solis omvormer.
Alvast bedankt.
Ik heb het team van mijnbatterij.nl gemaild dat ik graag mijn data wil delen via de API token. Daar zijn ze nu mee aan de slag, waren erg enthousiast.
[ Voor 8% gewijzigd door AvE84 op 19-09-2026 19:32 . Reden: Typfout en aanvulling ]
Hoe werken de autolader en de thuisbatterij samen? Laadt de auto uit de batterij? Ook bij grid rewards?AvE84 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 19:19:
[...]
Hoi, wij hebben sinds afgelopen zaterdag een Pylontech 30kwh batterij met 15kw Solis omvormer. Geïntegreerd in Tibber met de bridge. Werkt echt naadloos samen en de opbrengsten verrassen me echt positief. Hadden al 3700kwh opwek per jaar en een EV met Zaptec Go 2.
Ik heb het team van mijnbatterij.nl gemaild dat ik graag mijn data wil delen via de API token. Daar zijn ze nu mee aan de slag, waren erg enthousiast.
Mooie setup! Is hierbij de bridge en p1 meter voldoende of moet je ook nog die ct klemmen hebben (die ook op de tibber site bij de accu staan)?AvE84 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 19:19:
[...]
Hoi, wij hebben sinds afgelopen zaterdag een Pylontech 30kwh batterij met 15kw Solis omvormer. Geïntegreerd in Tibber met de bridge. Werkt echt naadloos samen en de opbrengsten verrassen me echt positief. Hadden al 3700kwh opwek per jaar en een EV met Zaptec Go 2.
Maak je ook gebruik van de noodstroom functionaliteit?
Wat is HA?Judge Ming schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 10:59:
[...]
Als elk apparaat individueel een ontsluit mogelijkheid naar HA heeft, dan lijkt me dat de aangewezen weg. De kans dat een installateur een 'ratjetoe' aan merken aan elkaar gaat knopen is klein of bijzonder duur.
Meeste installateurs kiezen een select aantal leveranciers waarvan de producten dan 'altijd' aanbevolen worden. Is ook ondoenlijk om van alle producten in de markt het naatje van de kous te weten. Helaas zijn adviezen van installateurs dan ook vaak niet erg onafhankelijk.