• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01

Termy

valt er nog wat te fragge?

JB schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:05:
[...]

Even voor mijn beeldvorming mbt oranje (uitgesteld) icm die 4 uur stekker eruit/erin. Mijn auto is vandaag al gaan laden (dus niet oranje), daarbij flink gezakt qua kosten tov normale tarief (13 cent). De auto is nu 98% vol, maar ik weet niet wanneer die laatste 2% nog gaan gebeuren. Dat is verder niet van toepassing op grid rewards in mijn geval toch, als ik ga ontkoppelen?
Ik snap niet helemaal wat je precies vraagt. Naderhand de auto ontkoppelen kost je niks, nee, want het is al gebeurd.

Wat ik tot nu toe gemerkt heb is dat als je al dicht op je max % zit, er niet veel meer lijkt te gebeuren. Ik heb hem niet vaak naar z'n ingestelde max zien laden zonder vertrektijd, als ik dat überhaupt gezien heb. Geen actieve herinnering aan ;).

Geen idee hoe het zit met meerdere auto's.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:44
JB schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 00:51:
En dan nu ook stoort me dat zogenaamde grid rewards. Ik had de andere auto vanmiddag uiteindelijk aangesloten. Nog niets gebeurd tot zojuist. De auto nog even snel verplaatst en opnieuw aangesloten, meteen grid rewards? Wel toevallig nadat ik de laadsessie nogmaals start zojuist... :/
Dit was mij ook opgevallen. Kom thuis van werk, aansluiten, direct laden met GR.
Auto staat 4 dagen met half volle accu op de oprit (incl.dezelfde weekdag ) zonder ook maar een grijntje aan actie.

Maar misschien ben ik te wantrouwend.

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:48
Nu ook lekker goedkoop aan het laden en met grid rewards. E-Golf met Vw elli wallbox. Ik kijk zelf altijd even naar goedkope laadmomenten. Als de auto geladen is gaat hij van de lader af.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09

JB

Cédric roelt!

tcw82 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:55:
[...]

Dit was mij ook opgevallen. Kom thuis van werk, aansluiten, direct laden met GR.
Auto staat 4 dagen met half volle accu op de oprit (incl.dezelfde weekdag ) zonder ook maar een grijntje aan actie.

Maar misschien ben ik te wantrouwend.
Nee dat zijn we niet. Dat dynamische vertrouw ik steeds minder mbt prijzen. Er moet aan verdiend worden...

Mijn boefje is liev!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:53
tcw82 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:55:
[...]

Ik lees dit vast verkeerd, maar “laden met GR” bepaal je toch zelf niet?
Volgens mij is laden met GR inprikken, afwachten en Tibber de boel laten bepalen.

• JB

JB

Cédric roelt!

ASS-Ware schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:22:
[...]

Volgens mij is laden met GR inprikken, afwachten en Tibber de boel laten bepalen.
Ja klopt maar waarom triggert het meteen als je auto nog een keer opnieuw aansluit (met hetzelfde laadplan/(geen) vertrektijden), terwijl ie al de gehele dag ingeplugd was en niet aan het laden was net daarvoor? Zat geen 5 min tussen. Dat voelt iets te toevallig allemaal :/

Mijn boefje is liev!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:53
JB schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:20:
[...]
Ja klopt maar waarom triggert het meteen als je auto nog een keer opnieuw aansluit (met hetzelfde laadplan/(geen) vertrektijden), terwijl ie al de gehele dag ingeplugd was en niet aan het laden was net daarvoor? Zat geen 5 min tussen. Dat voelt iets te toevallig allemaal :/
Hmm, ja, dat is gek.
Ik had laatst ook een screenshot gemaakt van een laadsessie en een dag later was het bedrag van die laadsessie opeens anders, dus weer een screenshot gemaakt en een ticket aangemaakt.
Ze zouden er op terugkomen, maar ik weet natuurlijk niet welk jaar.

• JB

JB

Cédric roelt!

Dit is wel interessant… vandaag weer de “te vaak onderbroken” melding bij de Zaptec Go 2 icm fase schakelen, maar de sessie lijkt zichzelf hersteld te hebben. Nu staat de Zaptec weer op “het laden is gepauzeerd”.

Zou er iets aangepast zijn, dat de sessie zichzelf reset zonder dat ik de auto opnieuw hoef aan te sluiten? Eerder gebeurde er dan niks meer, dan moest ik alles opnieuw aansluiten.

Als er dan iets aangepast is, ben ik benieuwd of Tibber dat doet, of Zaptec. Zou in ieder geval heel fijn zijn, als de sessie zichzelf reanimeert.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 22-08-2026 17:17 ]

Mijn boefje is liev!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:44
ASS-Ware schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:22:
[...]

ja, daarom is het dus, in mijn ogen toch tenminste licht opvallend, dat je als je dan thuis aankomt er direct met GR geladen wordt, nog voor ik bij de voordeur ben is dat gaande. Terwijl er op andere dagen, letterlijk dagen achter elkaar niets gebeurt met GR laden. Vind ik... opvallend.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:29
JB schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:20:
[...]
Omdat ze van jou weten dat je richting de fabeltjesfuik gaat. Ze slaan vervolgens je laadpaalnummer op en f*cken extra met jouw brein. ;)

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:29
tcw82 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:32:
[...]

ja, daarom is het dus, in mijn ogen toch tenminste licht opvallend, dat je als je dan thuis aankomt er direct met GR geladen wordt, nog voor ik bij de voordeur ben is dat gaande. Terwijl er op andere dagen, letterlijk dagen achter elkaar niets gebeurt met GR laden. Vind ik... opvallend.
Toeval. Er triggert op een bepaald tijdstip GR (nadat jij opnieuw inplugt). Waarom zou dat al eerder moeten gebeuren?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 00:27
Pr088 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 20:28:
[...]

Toeval. Er triggert op een bepaald tijdstip GR (nadat jij opnieuw inplugt). Waarom zou dat al eerder moeten gebeuren?
IK heb zelf het idee dat ook al is de stroom nu gratis, niet alle EV's in NL tegelijk kunnen laden. Zoals ik het een beetje tegen mezelf verteld heb, is dat er wss ergens een laadlijst gemaakt wordt met EV's waarvan de SOC bekend is en ik welk gebied die staan. Om onbalans te voorkomen wordt de, bij hun bekende hoeveelheid ingekochte, energie verdeelt. Dus X tijdx vemogen voor jou en x voor hem/haar. Bij een herplug-in ga ik ervanuit dat het systeem dat ziet als een signaal van die moet nu want {vul hier je reden in}.

ik weet natuurlijk niet of dit klopt maar zo krijg ik bij mij ook de laadpaal vaak uit de wachtmodus. niet altijd met GR. Vandaag tijdens de goedkope uren een tijdje geen werk. Een tijdje de auto en de rest kreeg de accu. Toen weer teruglevering aan het net.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iw_H9BYNKB9PclvMd2j7kDwm4qU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTbaheOCI5F3P727z7TuLJ0M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AQnMTrOuQYOqeWqAz6j49412uM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZzjQwCDrWWyAU5ElfFTqVRS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHyhO2Zi2ORP1CTwMbQEikQv41E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEYoN60QRomlu7gqrqp33csq.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik denk dat zij zo onbalans willen voorkomen. En met het inpluggen van jouw auto die dan start met laden, kan het zijn dat ergens anders een auto stopt met laden.

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste