Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zijn er gebruikers die en flinke afrekening hebben gekregen vanwege veel teruglevering?

Wij hebben Tibber op een SAP en sinds kort ook een elektische auto. Zonnepanelen en autolader kan ik schakelen. Plan is voor de winter nu terug te leveren op de SAP.

Voor de auto heb ik twee opties:

1) Laden op de PAP waar wij nu al zoveel overschot hebben dat het gesaldeerd gaat worden. 11,5 cent terugleververgoeding

2) Laden op de SAP en dan wel proberen dit in de goedkopere uren te doen. Dan salderen wij in kWh en hebben we misschien nog wat over.

Het gaat om 3000kWh ongeveer tot de lente.

Wanneer krijg je de afrekening van Tibber? Sinds februari 2023 heb ik nog geen jaarafrekening gezien.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:17
boyette schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:04:
[...]

dit gaat inderdaad over de fase belasting maar is een piekmoment hoef je niet druk om te maken om die ene ampere
Het punt is dus, ik kom helemaal niet in de buurt van de maximale belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:19
tcw82 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Het punt is dus, ik kom helemaal niet in de buurt van de maximale belasting.
dat weet ik. En jij ook dus hoef je je nergens druk om te maken

Ik krijg ook wel eens van dit soort meldingen en dan is de piekbelasting volgens tibber niet 25A maar 18000A bijv. Voor een miliseconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:17
boyette schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:17:
[...]

dat weet ik. En jij ook dus hoef je je nergens druk om te maken

Ik krijg ook wel eens van dit soort meldingen en dan is de piekbelasting volgens tibber niet 25A maar 18000A bijv. Voor een miliseconde
Hier past de "unlimited power" gif wel mooi... 18000a.... Dat kom ik op mijn werk niet eens tegen😱😱

Maar goed om te weten dat het dus een glitch is.

[ Voor 5% gewijzigd door tcw82 op 11-10-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kiddyl schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:07:
Zijn er gebruikers die en flinke afrekening hebben gekregen vanwege veel teruglevering?

Wij hebben Tibber op een SAP en sinds kort ook een elektische auto. Zonnepanelen en autolader kan ik schakelen. Plan is voor de winter nu terug te leveren op de SAP.

Voor de auto heb ik twee opties:

1) Laden op de PAP waar wij nu al zoveel overschot hebben dat het gesaldeerd gaat worden. 11,5 cent terugleververgoeding

2) Laden op de SAP en dan wel proberen dit in de goedkopere uren te doen. Dan salderen wij in kWh en hebben we misschien nog wat over.

Het gaat om 3000kWh ongeveer tot de lente.

Wanneer krijg je de afrekening van Tibber? Sinds februari 2023 heb ik nog geen jaarafrekening gezien.
nog nooit..
ik heb het idee dat tibber dat wel eens vergeet maar teveel dat bestaat eigenlijk niet.. echter wel teveel terugontvangen energiebelasting daar doel je op denk ik

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 11-10-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het gaat inderdaad om de energiebelasting.

Ik heb gevonden dat ons huidige contract periode in april in is gegaan. Als Tibber jaarlijks 'saldeert' voor de energiebelasting, zal dat voor ons dan een afrekening zijn in april 2026.

[ Voor 49% gewijzigd door kiddyl op 11-10-2025 12:09 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik verlaat Tibber binnenkort voor een vast contract voor een jaar. Weet iemand of ik de Tibber app actief kan houden als een contract heb bij een andere leverancier? Ik zou graag het komende jaar in de gaten houden wat mijn verbruik en mijn rekening zou zijn zijn als ik nog een dynamisch contract had. Zodat ik na een jaar kan vergelijken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:59
ari3 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:17:
Ik verlaat Tibber binnenkort voor een vast contract voor een jaar. Weet iemand of ik de Tibber app actief kan houden als een contract heb bij een andere leverancier? Ik zou graag het komende jaar in de gaten houden wat mijn verbruik en mijn rekening zou zijn zijn als ik nog een dynamisch contract had. Zodat ik na een jaar kan vergelijken.
Lijkt mij niet verstandig om naar een vast contract te gaan. Dynamische is altijd goedkoper dan een vast tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
fplin schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:59:
[...]

Lijkt mij niet verstandig om naar een vast contract te gaan. Dynamische is altijd goedkoper dan een vast tarief
nou dat kun je zo niet stellen

als je een mega cashback krijgt en je hebt een verbruik wat heel laag is kan dat zeker goedkoper zijn
heb je wel waarschijnlijk gelogen over je verwachtte verbruikskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ari3 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:17:
volgens mij niet..

en je kan zeker niet de kosten vergelijken omdat je verbruik niet als dynamisch geregistreerd wordt

misschien via enelogic dat het kan
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste