Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-10 17:02
Dan moeten we denk ik afwachten tot backpacker reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:10
MajaMestreech schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:56:
Nieuwe update van de Zappi 2.1 is beschikbaar: 5.752. Iemand al gedurfd om Tibber slim laden te activeren in combinatie met deze versie?
hoezo gedurfd? Is dit in het verleden mis gegaan?

Ik snap eigenlijk sowieso niet hoezo je via de tibber app het slimme laden wil aanzetten. Je kan dit toch ook doen via de Zappi app?

Ben sinds vandaag eigenaar van een Zaptec go, en hier kan je ook via de app (van zaptec) slim laden aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18
Hebben jullie wellicht een oplossing voor het volgende? Vond het prima om m’n auto bij thuiskomst direct aan de lader te hangen om zo grid rewards te ontvangen. Over het algemeen red ik het net wel/niet om alleen in het weekeinde te laden. Als ik de auto dus elke keer bij thuiskomst aan de lader hang loop ik het risico om over de week heen duurder uit te zijn.
Je kan volgens mij niet ergens instellen dat je bijvoorbeeld alleen maandagochtend 0700 op 100% wil zitten met de accu en verder alleen wil laden indien de grid rewards enorm interessant zijn? Dit weerhoud mij er nu van om de auto elke dag aan de lader te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:26
@Niek_
Als je geen vertrektijd instelt krijg je volgens mij zo goed als enkel GR laadmomenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:58
darkfujita schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:35:
[...]

hoezo gedurfd? Is dit in het verleden mis gegaan?

Ik snap eigenlijk sowieso niet hoezo je via de tibber app het slimme laden wil aanzetten. Je kan dit toch ook doen via de Zappi app?
Vanwege de Grid rewards. Tevens bij 2 EV's moet je iedere keer via de MyEnergi portal instellen hoe te laden, in ieder geval wij aangezien 1 EV met 11 kW kan laden en de andere met 3.6 kW. Via Tibber slim laden kan die automatisch worden gedetecteerd. Alleen ... het moet wel goed werken en dat is inderdaad niet goed gegaan sinds de laatste 2 updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:56
DaanTriple7 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:26:
@Niek_
Als je geen vertrektijd instelt krijg je volgens mij zo goed als enkel GR laadmomenten.
Nee hoor, ik heb ook geen vertrektijd ingesteld en ik laad voor een aanzienlijk deel ook op ‘Optimale prijs’ momenten.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:39
Niek_ schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:02:
Hebben jullie wellicht een oplossing voor het volgende? Vond het prima om m’n auto bij thuiskomst direct aan de lader te hangen om zo grid rewards te ontvangen. Over het algemeen red ik het net wel/niet om alleen in het weekeinde te laden. Als ik de auto dus elke keer bij thuiskomst aan de lader hang loop ik het risico om over de week heen duurder uit te zijn.
Je kan volgens mij niet ergens instellen dat je bijvoorbeeld alleen maandagochtend 0700 op 100% wil zitten met de accu en verder alleen wil laden indien de grid rewards enorm interessant zijn? Dit weerhoud mij er nu van om de auto elke dag aan de lader te hangen.
Zoals ik het ervaar kijkt ie tot wel een week vooruit met verwachte energieprijzen. Je kunt dus prima instellen dat ie op maandagochtend 0700 vol moet zijn en de rest van de week gewoon inpluggen. Vaak zijn de prijzen in het weekend het laagst dus dan zie je dat ie doordeweeks alleen een paar grid reward momenten pakt. Soms, zoals afgelopen week, is de stroom doordeweeks zo goedkoop dat ie ook dan wat meer laadt. Al met al ben ik positief verrast over hoe goed Tibber dit regelt!

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52

Ethirty

Who...me?

michaelvo schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:31:
[...]

Zoals ik het ervaar kijkt ie tot wel een week vooruit met verwachte energieprijzen. Je kunt dus prima instellen dat ie op maandagochtend 0700 vol moet zijn en de rest van de week gewoon inpluggen. Vaak zijn de prijzen in het weekend het laagst dus dan zie je dat ie doordeweeks alleen een paar grid reward momenten pakt. Soms, zoals afgelopen week, is de stroom doordeweeks zo goedkoop dat ie ook dan wat meer laadt. Al met al ben ik positief verrast over hoe goed Tibber dit regelt!
Mwah, dat werkt wisselend. Ik doe nu alleen GR en op maandagochtend 100% en dan gaat hij vrolijk op vrijdag laden zonder GR terwijl de verwachting al was dat het zaterdag en zondag veel goedkoper zou zijn.

Sowieso zijn GR momenteel om te huilen. Geen idee hoe het met de slijtage zit van de relais en laadsystemen, want elke keer aan/uit voor 10-15 minuten tegen die paar cent voelt verkeerd.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:10
Shit, gisteren de zaptec Go ingesteld om op bepaalde tijdslot te laden (afgelopen nacht van 01 tot 05uur), maar er is helemaal niks geladen. Terwijl ik het had getest tussen 20 en 21uur.

Heb ook geen melding ontvangen.

Iemand dit ook al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnarfle
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:55
darkfujita schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:43:
Shit, gisteren de zaptec Go ingesteld om op bepaalde tijdslot te laden (afgelopen nacht van 01 tot 05uur), maar er is helemaal niks geladen. Terwijl ik het had getest tussen 20 en 21uur.

Heb je eraan gedacht dat 1 tot 5 de volgende dag is? Die fout heb ik ook al eens gemaakt.

Kan de zaptec go trouwens niet zelf met dynamische tarieven omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Als ik het goed heb overrulet Tibber de instellingen van je laadpaal. Dus als je wil dat er goedkoop geladen wordt, moet je in de Tibber app een vertrektijd instellen voor de volgende ochtend.

Hier is het laden gepauzeerd vannacht door grid rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:30

He kunt de ai chatbot de vraag stellen, het antwoord negeren en direct vragen het aan een mens voor te leggen. Dan krijg je na een paar dagen antwoord, soms zit er dan iets tussen dat zinvol is. (Ik had een slecht ingestoken laadkabel, dat kwam uit het contact met een persoon).
Misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:34
Ethirty schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

Mwah, dat werkt wisselend. Ik doe nu alleen GR en op maandagochtend 100% en dan gaat hij vrolijk op vrijdag laden zonder GR terwijl de verwachting al was dat het zaterdag en zondag veel goedkoper zou zijn.

Sowieso zijn GR momenteel om te huilen. Geen idee hoe het met de slijtage zit van de relais en laadsystemen, want elke keer aan/uit voor 10-15 minuten tegen die paar cent voelt verkeerd.
Dan zou ik even een mailtje naar Tibber sturen. Zou niet zo moeten zijn dat GR duurder is dan 'gewoon' in het weekend laden. Komt bij mij nooit voor -op een enkele uitzondering na-.

Je relais is stevig genoeg. Die kan enorm vaak schakelen.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18
michaelvo schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:31:
[...]

Volgens mij gaat dit niet goed als ik dan overdag naar het werk ga en een uurtje of 10 ontkoppel. Dan vervalt alles toch omdat je langer dan x tijd de auto niet aan de lader hebt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52

Ethirty

Who...me?

Pr088 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:50:
[...]

Dan zou ik even een mailtje naar Tibber sturen. Zou niet zo moeten zijn dat GR duurder is dan 'gewoon' in het weekend laden. Komt bij mij nooit voor -op een enkele uitzondering na-.
Dat schreef ik ook niet. Ik reageerde op de week voorspelling en dat is dus juist zie dat er dan zónder GR toch geladen wordt terwijl het weekend 9/10 goedkoper is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:34
Ethirty schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:37:
[...]

Dat schreef ik ook niet. Ik reageerde op de week voorspelling en dat is dus juist zie dat er dan zónder GR toch geladen wordt terwijl het weekend 9/10 goedkoper is.
Ook dan: supportticket aanmaken.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste