Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
tcw82 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 00:58:
Wat een treurige bedoening toch weer.

Auto aan de lader, want gridrewards, auto verteld dat ik om 2100 weg wil en dus moet voorverwarmen. Gaat die auto netjes aan de laadpaal vragen... "Mag ik een paar kWhtjes....?" .Mooi niet laat de Paal weten. Dus auto staat voor te verwarmen uit de HV accu, lampje op de auto op rood. (indicatie dat er een probleem is met laden)

Integratie... Ja ja.

De Tibber app neemt de instellingen van de auto niet over, zo lijkt het althans. Wat er daarmee volgens mij op neer komt dat je wel een "integratie" hebt op papier, maar in werkelijkheid op 3 (2 in de VW app (1 voor verwarming 1 voor laden tot X %), 1 in de tibber app) moet aanpassen als je de auto op tijd vol en warm wil hebben. In dit geval ging het alleen om warm, maar wel vanuit het net, niet vanuit de HV accu, die heb ik nodig om de wieltjes te laten draaien.

Aanvulling ter verduidelijking: De auto was nog niet geladen tot het wens doel van 80%, initieel was er ook geen vertrektijd vastgelegd voor 2100 op maandagavond( in de tibber app) wel in de VW app. Dan zou ik verwachten dat de LP "aan gaat" om de auto op te warmen.

Maar lees hierboven dat mensen helemaal geen integratie meer hebben, fraaie boel.
Hmm apart. Buiten het laden om stelt Tibber het laadvermogen in op 4A wat te weinig is om de auto op te laden (minimaal 6A) maar wel genoeg om de auto toe te staan (de accu) voor te verwarmen. Althans, dat is zo bij de Easee Charge laadpalen en kan je ook verifieren in de Easee app.

Als dat bij jou niet gebeurd zou ik het zeker melden via de Tibber chat.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:32
Mirabis schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:10:
[...]

Hmm apart. Buiten het laden om stelt Tibber het laadvermogen in op 4A wat te weinig is om de auto op te laden (minimaal 6A) maar wel genoeg om de auto toe te staan (de accu) voor te verwarmen. Althans, dat is zo bij de Easee Charge laadpalen en kan je ook verifieren in de Easee app.

Ja, dat is nu ongeveer een dagelijkse bezigheid.
Melden in de app. Als ik de charge amps app kijk lijkt het gene jij schreef niet te gebeuren de laadstroom lijkt op "niet ingesteld" te staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIWkgCOGQ_LyBSsXNi2wMRfm884=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p3kDzg9HnrAcSr4txRWyDmJc.png?f=fotoalbum_large

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 22:49
Myenergi is niet echt klantvriendelijk. Ik heb ook diverse tickets aangemaakt. Meestal geen reactie maar laatst na een paar weken toch een reactie dat het kwartiertarief probleem was opgelost. Had ik uiteraard zelf ook al ervaren.
MajaMestreech schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:38:
[...]

Ik heb geprobeerd met versie 5.752 die nu beschikbaar is met helaas precies hetzelfde resultaat. Hierop wederom ticket aangemaakt bij MyEnergi Benelux echter nog geen bericht.

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Voegt Tibber überhaupt wel eens wat toe aan wat ze zelf Power-ups noemen in de app?

Ik zie al maanden alleen hun eigen batterij (Homevolt) en ook het aantal omvormers/zonnepaneel fabrikanten is al maanden hetzelfde.

Ik snap dat het niet wekelijks geüpdatet zal worden, maar het indienen van verzoeken lijkt ook geen zoden aan de dijk te zetten..

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:26
Vhond schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:11:
Voegt Tibber überhaupt wel eens wat toe aan wat ze zelf Power-ups noemen in de app?

Ik zie al maanden alleen hun eigen batterij (Homevolt) en ook het aantal omvormers/zonnepaneel fabrikanten is al maanden hetzelfde.

Ik snap dat het niet wekelijks geüpdatet zal worden, maar het indienen van verzoeken lijkt ook geen zoden aan de dijk te zetten..
ja er zijn al best wat dingen toegevoegd de laatste 3 maanden. Iets van Tesla volgens mij, en bij batterij staat nu ook Huawei, Kostal, Solax en Solis erbij (via labs)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:06

Ethirty

Who...me?

Maar er verdwijnen ook Powerups zoals Panasonic. 1 van mijn redenen om juist voor Tibber te kiezen. Volgens mij zijn er ook veel minder PV omvormers dan een jaar geleden.

Het gaat allemaal erg traag voor een bedrijf dat meerdere landen bedient. Als je dan ziet wat een lokale speler allemaal voor integraties uitbrengt kijk ik wel eens jaloers over het hek naar hun gras.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• tcw82
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:16:
[...]

ja er zijn al best wat dingen toegevoegd de laatste 3 maanden. Iets van Tesla volgens mij, en bij batterij staat nu ook Huawei, Kostal, Solax en Solis erbij (via labs)
Solis mag je doorhalen. Die werkt al sinds augustus niet. Je kunt geen verbinding maken met een Solis systeem.

• tcw82
Mirabis schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:10:
[...]

Tibber heeft nu gevraagd alles in de vw ap uit te zetten, zonder toelichting, behalve de melding "wij doen daar niks mee"

Ik heb gezegd dat ik dat prima wil doen, maar mijn vraag was (of eigenlijk is(via de app)): Waarom mijn auto zijn accu staat leeg te trekken terwijl hij aan de lader hangt en dus de actieradius staat op te eten...terwijl hij dus gewoon toegang kan hebben tot het hoofdstroom net.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:16

GVR

tcw82 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 00:58:
Wat een treurige bedoening toch weer.

Auto aan de lader, want gridrewards, auto verteld dat ik om 2100 weg wil en dus moet voorverwarmen. Gaat die auto netjes aan de laadpaal vragen... "Mag ik een paar kWhtjes....?" .Mooi niet laat de Paal weten. Dus auto staat voor te verwarmen uit de HV accu, lampje op de auto op rood. (indicatie dat er een probleem is met laden)

Integratie... Ja ja.

De Tibber app neemt de instellingen van de auto niet over, zo lijkt het althans. Wat er daarmee volgens mij op neer komt dat je wel een "integratie" hebt op papier, maar in werkelijkheid op 3 (2 in de VW app (1 voor verwarming 1 voor laden tot X %), 1 in de tibber app) moet aanpassen als je de auto op tijd vol en warm wil hebben. In dit geval ging het alleen om warm, maar wel vanuit het net, niet vanuit de HV accu, die heb ik nodig om de wieltjes te laten draaien.

Aanvulling ter verduidelijking: De auto was nog niet geladen tot het wens doel van 80%, initieel was er ook geen vertrektijd vastgelegd voor 2100 op maandagavond( in de tibber app) wel in de VW app. Dan zou ik verwachten dat de LP "aan gaat" om de auto op te warmen.

Maar lees hierboven dat mensen helemaal geen integratie meer hebben, fraaie boel.
Goed onderbouwd! :(
En onnodige info dat je in de vw app 2 dingen moet instellen.

Om een positief geluid te laten horen: erg blij met tesla integratie, werkt gewoon goed.

Überhaupt blij met een auto met gewoon een erg goed werkende en doordachte software :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 12:43

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Helaas was het vannacht weer foute boel met het laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hns6YOz4YPwt4-v7zubepUkUo9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBNfQauoXc89IMO4EAn9CbDo.jpg?f=fotoalbum_large

Laatst ook al een keer maar toen lukte het Tibber alsnog om later het laden wel te starten. Maar deze keer blijkbaar niet.

@Backpacker enig idee waar de fout hem in kan zitten danwel zit? Het lijkt namelijk volkomen lukraak waarbij het soms slechts een kort moment (bijv een korte laadsessie aan het begin van de nacht) is en de andere keer zoals hier dat het in zijn geheel niet lukt om het laden te starten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 22:35
13art schreef op woensdag 12 november 2025 @ 06:45:
[Afbeelding]

Laatst ook al een keer maar toen lukte het Tibber alsnog om later het laden wel te starten. Maar deze keer blijkbaar niet.

@Backpacker enig idee waar de fout hem in kan zitten danwel zit? Het lijkt namelijk volkomen lukraak waarbij het soms slechts een kort moment (bijv een korte laadsessie aan het begin van de nacht) is en de andere keer zoals hier dat het in zijn geheel niet lukt om het laden te starten.
Welke combinatie laadpaal en auto heb je? Hangt de laadpaal of de auto aan Tibber?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Niek_ schreef op woensdag 12 november 2025 @ 06:48:
[...]

Welke combinatie laadpaal en auto heb je? Hangt de laadpaal of de auto aan Tibber?
De laadpaal hangt aan Tibber. Het betreft een Easee laadpaal icm een e-Niro.
Het is een tijdje goed gegaan maar nu lijkt het blokkeren van het laden weer wat vaker terug te komen.

Zal zo eerst voor de zekerheid checken of mijn vrouw bij terugkomst gisteren wel de laadpaal met de rfid tag unlocked heeft of dat dit toevallig het laden geblokkeerd heeft.

Edit:
Nope dat is het niet, volgens de laadpaal is er gewoon een laadplan geladen (=blauwe leds)

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 12-11-2025 07:01 ]

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:37:
Maar er verdwijnen ook Powerups zoals Panasonic. 1 van mijn redenen om juist voor Tibber te kiezen. Volgens mij zijn er ook veel minder PV omvormers dan een jaar geleden.

Het gaat allemaal erg traag voor een bedrijf dat meerdere landen bedient. Als je dan ziet wat een lokale speler allemaal voor integraties uitbrengt kijk ik wel eens jaloers over het hek naar hun gras.
Ok, helder.

Maar hoeveel mensen zijn er tegenwoordig ook die een Sigenstor installatie gebruiken (om maar een voorbeeld te noemen)? Deze zie ik ook niet in het wel heel erg beperkte lijstje staan.

• tcw82
13art schreef op woensdag 12 november 2025 @ 06:45:
[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZVc9hSOwWfdCcX5nRVrv5Ek6vk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zVDzdp2gZmSUvOh4RGXcRGsJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7c1ER9U8lvrzmQHFkjEzIekRI0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Hu8i3x6GkhhrdFXWWRZJEFuE.png?f=fotoalbum_tile
Interessant beeld... herkenbaar ook.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ook een Easee lader? Zou bijna gaan denken aan een storing bij Tibber.

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:19

Thermometer

Whoop Whoop!

Ik had hier ook last van, maar dan niet in de nacht van dinsdag -> woensdag, daar ging het laden goed, maar in de nacht van maandag -> dinsdag.

In de avond van maandag nog (met grid rewards) geladen, maar in de nacht wilde het niet lukken. Heb dit probleem nooit eigenlijk. 's ochtends rond 07:00 even de kabel eruit gehaald, erin gedaan en weer laden gestart, toen ging het goed. Tesla Model Y + een NewMotion laadpaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0w0cKrfnIVWXY1lKhmRfkGZ3Uw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lgcDyq8SYjYvZ7z9YFDGw87E.png?f=fotoalbum_large

• tcw82
13art schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:50:
[...]

Ook een Easee lader? Zou bijna gaan denken aan een storing bij Tibber.
Nee, een bij Tibber gekochte charge amps lader.

• theroach
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:04
Thermometer schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:05:
Ik had hier ook last van, maar dan niet in de nacht van dinsdag -> woensdag, daar ging het laden goed, maar in de nacht van maandag -> dinsdag.

In de avond van maandag nog (met grid rewards) geladen, maar in de nacht wilde het niet lukken. Heb dit probleem nooit eigenlijk. 's ochtends rond 07:00 even de kabel eruit gehaald, erin gedaan en weer laden gestart, toen ging het goed. Tesla Model Y + een NewMotion laadpaal.

[Afbeelding]
Ik herken deze plaatjes in de ochtend helaas (heb ook een Easee). Via de chat navraag gedaan en werd gezegd dat het lag aan mijn internetverbinding. Dit is gek, want afgelopen zomer nooit last van gehad... Overigens kreeg ik laatst overdag een melding dat GR startte, maar zag ik bij de pulse niet dat hij ging laden. Ik heb toen het laden gestart via de app van mijn auto en vervolgens pakte hij wel de GR en stopte hij ook vanzelf... Ik vermoed ook een storing.

• tcw82
theroach schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:32:
[...]

Ik herken deze plaatjes in de ochtend helaas (heb ook een Easee). Via de chat navraag gedaan en werd gezegd dat het lag aan mijn internetverbinding. Dit is gek, want afgelopen zomer nooit last van gehad... Overigens kreeg ik laatst overdag een melding dat GR startte, maar zag ik bij de pulse niet dat hij ging laden. Ik heb toen het laden gestart via de app van mijn auto en vervolgens pakte hij wel de GR en stopte hij ook vanzelf... Ik vermoed ook een storing.
Ja, precies, al onze internet verbindingen waren gisteren vanaf 1730 tot 00.00 uur het probleem.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Haha lijkt me te toevallig allemaal.
Jammere is wel dat de auto nu niks meer doet. Zal wel combi zijn van een brakke accu (de accu van de e-Niro staat bekend om na 4 jaar kapot te gaan) en de storing bij Tibber vannacht (ga er maar vanuit, gezien de vele meldingen, dat het aan Tibber ligt) waardoor er continu geprobeerd werd om te laden maar wat niet lukte waardoor de 12V accu steeds belast werd.

• tcw82
Ik word rijk!!! Stinkend rijk....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiOiMvEZ7pmDO3Nm-Z6CDLMYJxs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o27RdqOGpjWRXTQbDZWrfTUj.png?f=fotoalbum_large

:+ :+

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Shit man, net nu de auto aan de druppellader ligt loop ik dit mis ;)

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:47
edit: slightly offtopic nu ik het teruglees, maar toch relevant

Ik vind de ontwikkelingen de afgelopen maanden wel interessant, ik merk (n=1, maartoch) dat wanneer er een laadplan wordt gemaakt op een goedkoop moment in een langere periode (bijvoorbeeld afgelopen nacht) je er vrijwel zeker bent dat de boel niet opgeladen gaat worden, en dat ik toch vaker een grid rewards kwartiertje krijg op opvallend dure momenten (rond 17:30 ofzo).

Mijn theorie hierachter is dat mede door de goedopere (marstek) thuisaccu's er een flinke groep is bijgekomen die op goedkope momenten de boel leegtrekt, en op dure momenten weer terugpompt het net op (nu het soms nog een beetje zin heeft). Je zou denken, dat levelt het net lekker uit, maar het is voor een energieleverancier amper/niet te voorspellen wanneer (en hoeveel) jan en alleman gaat laden of terugleveren, met gridrewards/onbalans dragen we een klein steentje bij, maar de meeste accupakketten werken hier niet mee.

Misschien maken we het energienetwerk hier juist dommer door, er is geen enkele vorm van communicatie mogelijk tussen de verschillende systemen, iedereen stuurt individualistisch op prijs, en als die een bepaalde waarde haalt komt springen er in 1 klap duizenden (redelijk onvoorspelbare) batterijen aan of uit.

[ Voor 3% gewijzigd door LigeTRy op 13-11-2025 08:58 ]

• Mirabis
  • Niet online
LigeTRy schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:57:

Ik vind de ontwikkelingen de afgelopen maanden wel interessant, ik merk (n=1, maartoch) dat wanneer er een laadplan wordt gemaakt op een goedkoop moment in een langere periode (bijvoorbeeld afgelopen nacht) je er vrijwel zeker bent dat de boel niet opgeladen gaat worden, en dat ik toch vaker een grid rewards kwartiertje krijg op opvallend dure momenten (rond 17:30 ofzo).

Mijn theorie hierachter is dat mede door de goedopere (marstek) thuisaccu's er een flinke groep is bijgekomen die op goedkope momenten de boel leegtrekt, en op dure momenten weer terugpompt het net op (nu het soms nog een beetje zin heeft). Je zou denken, dat levelt het net lekker uit, maar het is voor een energieleverancier amper/niet te voorspellen wanneer (en hoeveel) jan en alleman gaat laden of terugleveren, met gridrewards/onbalans dragen we een klein steentje bij, maar de meeste accupakketten werken hier niet mee.

Misschien maken we het energienetwerk hier juist dommer door, er is geen enkele vorm van communicatie mogelijk tussen de verschillende systemen, iedereen stuurt individualistisch op prijs, en als die een bepaalde waarde haalt komt springen er in 1 klap duizenden (redelijk onvoorspelbare) batterijen aan of uit.
Deze combinatie maakt het voor mij ook erg vervelend. Want wanneer het goedkoop is stelt hij het laden van de EV uit en gaat de thuisbatterij ook opladen. Wanneer het duur is wil ik dat de thuisbatterij ontlaadt maar dat is dan ook weer wanneer je de oranje grid rewards krijgt en het de EV gaat opladen. Dan verdwijnt de winst voor het duur ontladen in de EV :+ (heb wel automatisering om dit tegen te gaan).

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:47
Mirabis schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:00:
[...]

Deze combinatie maakt het voor mij ook erg vervelend. Want wanneer het goedkoop is stelt hij het laden van de EV uit en gaat de thuisbatterij ook opladen. Wanneer het duur is wil ik dat de thuisbatterij ontlaadt maar dat is dan ook weer wanneer je de oranje grid rewards krijgt en het de EV gaat opladen. Dan verdwijnt de winst voor het duur ontladen in de accu van de EV :+ (heb wel automatisering om dit tegen te gaan).
Het probleem oplossen lijkt mij ook zeer complex, omdat je te maken hebt met zoveel verschillende leveranciers en integraties. Kijk voor de grap maar eens in de tibber facebook groep. waar iedereen loopt te klagen en vragen waarom zijn chinese omvormer (of bmw van een ton 8)7 ) niet met tibber werkt. Tibber doet z'n best om integraties werkend te houden, maar is afhankelijk van de leveranciers, dat is op grotere schaal niet (betrouwbaar) te doen.

Tijd voor standaardisatie/regulatie, waarin je in jouw geval bijvoorbeeld aan kan geven: "Joh ik heb een thuisaccu en een auto die om X uur vol moeten zijn, tell me when to laad" of: "ik heb 10kwh over in m'n accu vandaag, laat maar weten wanneer ik kan helpen", basically een gestandaardiseerde vorm van grid rewards die tibber overstijgt :P

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:17
LigeTRy schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:57:

Het zit niet bij de Marstek hobbyisten hoor. De disbalans ontstaat vooral door de combinatie van uurprijzen en kwartierprijzen op de handelsmarkt. Sommige grote jongens vragen nog steeds op uurbasis stroom terwijl er op kwartierbasis prijsverschillen kunnen zijn. Dat leidt tot afwijkingen, meer fluctuatie in de prijs en kwartierpieken (en -dalen) in vraag en aanbod.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik was iets te enthousiast. Ik zag dat er Solax support was toegevoegd samen met aangesloten batterijen met een Pulse Bridge.

Dus ondergetekende heeft gisteren meteen een Pulse Bridge aangeschaft. Blijkt alleen mijn Solax omvormer niet in de lijst met ondersteunde omvormers te staan.

Mijn Solax ondersteunt ModBusTCP en mocht iemand bij Tibber interesse in hebben. Ik heb alle documentatie van mijn omvormer inclusief Modbus registers, en zelfs als het nuttig is Python code om de omvormer aan te sturen.

Ik heb overigens een Solax SK-SU 3000E ( https://suministrosdelsol...-inverter-sk-su3000e.html )

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• tcw82
Pr088 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:24:
[...]

Het zit niet bij de Marstek hobbyisten hoor. De disbalans ontstaat vooral door de combinatie van uurprijzen en kwartierprijzen op de handelsmarkt. Sommige grote jongens vragen nog steeds op uurbasis stroom terwijl er op kwartierbasis prijsverschillen kunnen zijn. Dat leidt tot afwijkingen, meer fluctuatie in de prijs en kwartierpieken (en -dalen) in vraag en aanbod.
Wat het ook is, ik heb in 2 dagen 1,40 aan gridrewards "binnen geharkt". Tibber "verkoopt" GR's ongeveer voor 2 euro per week. De week teller staat inmiddels op 1.8 (vanaf zondag tellende).

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Even een update over Solax en de Pulse Bridge, deze is ondertussen gekoppeld. Dit nadat Tibber een aanpassing bij hun heeft gedaan. Daarnaast diende ik wel Home Assistant Solax Modbus even uit te schakelen om het te koppelen. Nu werken 3 apparaten via Modbus (Solax Datahub 1000, Tibber Pulse Bridge en Home Assistant).

De aansturing in logica laat ik nog even bij de Solax Datahub liggen. Dit na 2 dagen (gisteren en vandaag) met de Tibber aansturing getest te hebben, dit liet mij nog even wat in de steek met "minder grid gebruik" in bij het aansturen met "Self-consumption". Daartoe heb ik de benodigde informatie gedeeld met Tibber in de hoop dat het verbeterd wordt.

Ik kan nu wel de zon opbrengst en batterij gebruik zien in grafieken ten opzichte van de prijs.

[ Voor 0% gewijzigd door LMD op 15-11-2025 11:09 . Reden: Tekstuele fout aangepast ]

Nothing more to say...

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15:42
Omdat er gisteren iemand bij mij voor het huis heeft geparkeerd heb ik de auto via de grannylader opgeladen (althans, een poging gedaan).
Ik heb vergeten slim laden uit te zetten, dus op een aantal momenten heeft Tibber het laden gestopt.

Nu staat m'n kia e-niro niet meer in de tegels, en kan ik alleen maar een Nissan toevoegen als nieuwe auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cw9XiQQZfULZ46athXHDCgMMDlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8r3VqzcSr0FXh8J75ar3vKio.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJoo27dNF_yZ4j7y2GYIXr2XGfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWHzAFUGwrICJ5cprXaELUVv.jpg?f=fotoalbum_large

• Mirabis
  • Niet online
DaanTriple7 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:04:
Omdat er gisteren iemand bij mij voor het huis heeft geparkeerd heb ik de auto via de grannylader opgeladen (althans, een poging gedaan).
Ik heb vergeten slim laden uit te zetten, dus op een aantal momenten heeft Tibber het laden gestopt.

Nu staat m'n kia e-niro niet meer in de tegels, en kan ik alleen maar een Nissan toevoegen als nieuwe auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij hebben ze storing. Ik las vanochtend al over mensen die hun Tesla tegels niet meer zagen. Zelf ook problemen met een niet-geintegreerde auto. Heb de Tibber planning maar overruled om nu te laden voor vertrek.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Mirabis schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:06:
[...]

Volgens mij hebben ze storing. Ik las vanochtend al over mensen die hun Tesla tegels niet meer zagen. Zelf ook problemen met een niet-geintegreerde auto. Heb de Tibber planning maar overruled om nu te laden voor vertrek.
Same, vannacht was de e-Niro regel al niet zichtbaar, nu lijkt geen enkele regel het meer te doen. Auto laadde overigens wel gewoon.

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:01
13art schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:37:
[...]

Same, vannacht was de e-Niro regel al niet zichtbaar, nu lijkt geen enkele regel het meer te doen. Auto laadde overigens wel gewoon.
Vw tegel is ook verdwenen. Iemand ervaring of het bij 'opnieuw verbinden' wordt verholpen?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Drks schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:50:
[...]

Vw tegel is ook verdwenen. Iemand ervaring of het bij 'opnieuw verbinden' wordt verholpen?
Als het aan Tibber ligt dan maakt het niet uit wat je doet. Geduld en wachten tot ze het opgelost hebben.

• DaanTriple7
@Drks bij mij is het vanzelf opgelost.

• tcw82
Misschien dit keer een meevaller. De tegel is niet weggeweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzrpjVaIbGcwc6DVzfOOWBJZqN8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1qZ17wJkJ4RSW0ctTowCO6Ih.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O14ViquhqA7ZilWEWNFyr7vnBuA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RVzInUW96sZt2DOlHhlOpZEy.png?f=fotoalbum_large

We flinke poos "noodzakelijk" laden opgelopen vannacht.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 22:35
Hier de auto’s ook verdwenen. Opnieuw verbinden heeft ze niet teruggebracht helaas.

• tcw82
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZJrU7J0KwmPyIi4OxAl-mfhYnM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ldjmZJKTINVAg0Wun3utDjI0.png?f=fotoalbum_large
Ja Ja...auto niet thuis. Ik zie hem wel mooi op de oprit. Aan de laadkabel, op aan het laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEV8tic2vo979qfXi2jDI3eL6iU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cCnkx79k3Pdyvdj6vIP3W5NW.png?f=fotoalbum_large

De laadpaal denk er ook wat van, maar is gewoon 8kw aan het doorsturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loHAg3WItD0lLbPdhXXiMFiR5aE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G32EQANrD2imMNEJLCcePqmb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT8QTqX9yIq3aaziOhkdtJCjczM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mB3hRWh9IbWVWcbiqT3BAj19.png?f=fotoalbum_large

De 8kwh in beeld bij pulse en HW tussenmeter.

De stagiaires hadden blijkbaar weer een feestje gisteren....🫣😂

• JimBony
  • Laatst online: 18-11 21:51
De lol van het Tibberen vergaat mij inmiddels aardig. Het is onderhand elke week feest. Het ene gat wordt gevuld met het andere gat.

Weet iemand hier of het bij Zonneplan rooskleuriger is? Twijfel sterk om te switchen.

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:10
JimBony schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:02:
De lol van het Tibberen vergaat mij inmiddels aardig. Het is onderhand elke week feest. Het ene gat wordt gevuld met het andere gat.

Weet iemand hier of het bij Zonneplan rooskleuriger is? Twijfel sterk om te switchen.
Ik voel het beetje hetzelfde, vandaag heeft ie voor bijna 10€ bijgeladen terwijl de auto helemaal geen noodzakelijk laadplan had en ook de vertrektijd staat pas op a.s. woensdag..
De app is de laatste weken erg vaak super traag en hoewel er best een prima voordeel te behalen valt als alles goed werkt neig ik ook om terug te gaan naar Zonneplan. Daar moet je wel gewoon zelf het laden plannen dan.
Ook die sullige meldingen over Fase overbelasting die kloppen bij mij gewoon niet, ik heb het live gemonitord met HW en toch meldt Tibber dat er 47A over L2 heeft plaatsgevonden. 8)7

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Hier begint de auto direct te laden na aansluiten. Tibber geeft de melding: auto niet thuis.

• tcw82
Tdem schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:33:
Hier begint de auto direct te laden na aansluiten. Tibber geeft de melding: auto niet thuis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vhba9jTlBDaY8nFjGm40wBi3cDI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jHAp79MS4YSNHjrsTuL0vkGD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZJrU7J0KwmPyIi4OxAl-mfhYnM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ldjmZJKTINVAg0Wun3utDjI0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loHAg3WItD0lLbPdhXXiMFiR5aE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G32EQANrD2imMNEJLCcePqmb.png?f=fotoalbum_large

Zoiets ...

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:10
Tdem schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:33:
Bij mij lijkt het nu weer goed te werken, ik heb wel de (Volvo) power-up wel opnieuw gekoppeld.
Daarvoor deed 'ie precies hetzelfde als jij nu aangeeft, begon domweg te laden bij de hogere tarieven van vanmiddag.

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
:'( Dat dus. Gelukkig bijna vol, dus ga me er nu niet druk om maken. Hadden we deze statuspagina al gevonden? https://status.tibber.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlMkxt7ixVoeKQZDZELr4KUGOUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oF51giNXVOFPhgmLhQx7ABC4.png?f=fotoalbum_large

@13art misschien een idee om de link naar de statuspagina in de topicstart op te nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tdem op 15-11-2025 15:51 ]

• tcw82

Overstappen kan natuurlijk altijd.
Maaar ik (en andere waarschijnlijk net zo) heb net een paar honderd pietermannen uitgegeven om de zaak op Tibber af te stemmen. Puls van (toen ) 90 euro, charge amps laadpaal van (toen 750) euro. E.e.a. wel met iets wat korting verkregen, maar nog altijd 700 euro alles bij elkaar. De laadpaal zelf is natuurlijk niet perce Tibber gelinkt, maar de pulse wel en zonneplan heeft vast een zonneplan pulse.
à xxx euro.

• tcw82
Tdem schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:41:
[...]

:'( Dat dus. Gelukkig bijna vol, dus ga me er nu niet druk om maken. Hadden we deze statuspagina al gevonden? https://status.tibber.com

[Afbeelding]
Nee maar nu wel!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Tdem schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:41:
[...]

[Afbeelding]

@13art misschien een idee om de link naar de statuspagina in de topicstart op te nemen?
Goed punt, ga ik er straks even bij zetten

• tcw82

Overstappen kan altijd, maar kost je al snel 1300 euro, als je slim wil gaan laden. Dat is de prijs van de "zonneplan" laadpaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/En-f4hhMwV1bUfCmypaaJEPFlMc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ySzykZmKlH3G0ngpkWEeQzgD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTOvEhWhZjsEZ2TxpYROqMssaW8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i7PKoFt2A2rkcrT9d6HjLwZG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVi50dah2SonZ-r2gioMGkUrhcw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NZ6Jnui3aC0n045PQRvt5HNl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door tcw82 op 15-11-2025 16:10 ]

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:49
Slim laden (auto thuis en aan de stekker) lijkt weer te werken.

• tcw82
RF1000 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:05:
Thanks! Auto is al vol met exclusieve kwtjes uit het dure segment 😂

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:17
RF1000 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:05:
Bij mij werkt het ook weer. Laadschema is er weer. 8)

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:56
Hey allemaal, ik heb een hele recht-to-recht-aan vraag. Ik overweeg namelijk om voor een dynamisch contract te gaan (Tibber). Echter mijn huidige kWh prijs bij Vattenfall is 0,279 eurocent. Ik heb geen onderscheid tussen dag/nacht/etc. Dit is gewoon de prijs.

Als ik nu de Tibber prijzen bekijk, dan zie ik dat de prijs inderdaad onder mijn vattenfall prijs zit, voor een groot deel van de dag.

Mijn bij een normaal gezin; 2 kinderen en een PHEV auto.... wat zou dat nu echt schelen? Is het echt de moeite waard?

MIJN VATTENFALL PRIJS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqIroOfWVcyL6LbCdg1k5AkIyUg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VatYn2tUPzbupwsWW1sEIXfI.png?f=fotoalbum_large

DE TIBBER PRIJZEN VAN VANDAAG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL40JSqoc4l_6bLEYD4pWYgYzXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JNvZCHwXzLqoTWEdIcF4ynNB.png?f=fotoalbum_large

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
smeerbartje schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:01:
Hey allemaal, ik heb een hele recht-to-recht-aan vraag. Ik overweeg namelijk om voor een dynamisch contract te gaan (Tibber). Echter mijn huidige kWh prijs bij Vattenfall is 0,279 eurocent. Ik heb geen onderscheid tussen dag/nacht/etc. Dit is gewoon de prijs.

Als ik nu de Tibber prijzen bekijk, dan zie ik dat de prijs inderdaad onder mijn vattenfall prijs zit, voor een groot deel van de dag.

Mijn bij een normaal gezin; 2 kinderen en een PHEV auto.... wat zou dat nu echt schelen? Is het echt de moeite waard?

MIJN VATTENFALL PRIJS
[Afbeelding]

DE TIBBER PRIJZEN VAN VANDAAG
[Afbeelding]
Dat is altijd lastig te zeggen omdat er best veel factoren hierin een rol spelen. Bijv op welke momenten van de dag de meeste energie verbruikt wordt (vaak zal dat 's avonds zijn in de piekmomenten waar de prijzen hoger liggen), heb je de mogelijkheid om het laden van de auto te sturen om op de momenten van lage prijzen te laden? Zie je mogelijkheden om andere grootverbruikers in huis te gebruiken op momenten waarop de prijzen lager zijn? Etc.

Gemiddeld genomen is een gezin niet per definitie goedkoper uit met een dynamisch contract, maar met grootverbruikers als bijv een EV die veelal op de momenten dat er lagere prijzen zijn kan worden geladen dan zal je wel wat goedkoper uit kunnen zijn.

Even mijzelf als voorbeeld (gezin bestaande uit 3, zonnepanelen en een EV) in 2024 (vanaf mei bij Tibber gekomen) was mijn gemiddelde 17,4 ct/kWh (incl btw ed). 2025 zit tot nu toe op 17,8ct (dus zal nog iets stijgen).

Overigens heb ik geen omvormer die door Tibber zelf gemonitord kan worden anders zou denk ik het gemiddelde verbruik nog iets lager uitvallen. Kleine kanttekening, dit laatste weet ik niet helemaal zeker. Misschien dat de mensen met een geïntegreerde omvormer hier iets meer over kunnen zeggen.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:25

The Third Man

The Third Jellyfish

@smeerbartje ik zou op z'n minst verder kijken dan letterlijk 1 dag. De prijzen varieren nogal, in de week, in de maand, per seizoen. En men valt al vaker op dat de flink negatieve prijzen al een tijdje niet meer voorkomen. Je kan bij jeroen.nl historische prijzen bekijken en zelfs je verbruikcijfers uploaden waarna de site je voorrekent wat het je dynamisch had gekost.

Wel is het zo dat veel mensen hier toch wel gemiddeldes richting de 20 cent of daaronder halen. Dan is 27 cent vast wel snel duur (oftewel makkelijk op te winnen met dynamisch). Maar dat hoeft nog steeds niet voor jou te gelden, want jij bepaalt uiteindelijk wanneer je wat gebruikt. Is dat veel op een duur moment dan gaat dynamisch je snel meer kosten. Omgekeerd, als je veel verbruikt op goedkoopste momenten is het vaak winst draaien.

Maar daarnaast is het niet zo moeilijk een vast contract tussen de 20-25 cent te krijgen met nog een bonus erop. VEH die kortgeleden nog met vast 19ct (2-jr) / 20ct (1-jr) contracten kwam is nu weer met een collectief begonnen dus dat is zeker het inschrijven voor een offerte waard (immers toch vrijblijvend). Ik zou dus nooit vergelijken met je huidige tarief, maar tussen de mogelijkheden als je een nieuw contract zou afsluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 16-11-2025 18:32 ]

• tcw82
Edit: de prijzen zijn de inclusief belasting etc. Prijzen.

@smeerbartje
Mijn situatie:
Hybride wp, maar op "alleen wp" stand.
EV met slim laden (gridrewards en laden is dan prijs gestuurd door rubber) deze is hier pas sinds 7 oktober.
Inductie kookplaat
Twee 5kwh thuis accus van Sessy
22 zonnepanelen verdeeld over drie dakvlakken n-o z-o z-w.
2 Volwassen en 1 kind.
Geen 9-5 banen, maar wel meestal rond. 1800 aan tafel.

Hieronder wat prijs inzichten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yl3h-YTvdM-LH-KJ8nd-C7lM5XE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bYp3d3tgHCXUFfR8gITvhWt3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8aY4WU5zdzj2mf0gXfX2Xqlnv0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uh5o8gQxcpA48weGi7IHaqD5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QF0d34jg-bT0OqGH_syh1v2_fLo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7Sj1DYr3OLLf4OYw9N6Wo0Mc.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2W-4doRh-rKUHWDon0qBVWGvys=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/j8fGkS5IyLYK5DEANeWMsZqm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykVSM_soFtHDQzOOnz9y5ayG6jk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/opE9a4g5pPSVBMfvXT5c6emn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImOYvVmaNn1og9h4dxw6amS24eY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Zr6jjPx2DuCf5QJZGSqlGY88.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHp1hMuC257iMHOU3M6w1_f7RGo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oZM6rGIcLER7xbHn9uM9PDyg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhYAPTueUG4Vb3MSajflK8GValE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wvntKzOGetwd2GUZlhMotcXz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLHac4v0Jm-M_yq4IOK2xbbpozg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jApMOj8hTWQA8EeHRRr4oIZA.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8wV4f8XIUscAlRieNb0GtaMByE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/up9nensOGKZkWq0QZNwnhvCo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzLseDN84T6n22XYur1FSns0zOk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6NgB3581CyOlCtjZj13pqkk5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynFeV2eQD4YppAZFDjEkwQ5MV5g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NX3e1gQlGNKSCSA3PI8NT6TK.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV3CYY_LB5oe4Ck6WpsJQOwE81c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ia9MIAUEFcQ1fJksa43G24NX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iH3Td7stNPhvrjeducwySNf04hw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qReDwPn4Bg3ggm0sILMxBB1e.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V47HmetZ0OGc6pewU3t0DsbO2Xg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nWk3MStBCdf1x0IYUVYbMj3c.png?f=fotoalbum_tile

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:46
Wij hebben intussen 2 ev's, verwarmen grotendeels met een airco en een inductie kookplaat. Daarnaast ook zonnepanelen en een accu. Met een ev...laden wanneer het kan/goedkoop is en niet wanneer het moet. In 2025 tot nu toe iets minder dan gemiddeld 10ct/kWh. De slimme sofware van solaredge samen met de accu zorgt mede voor het lage gemiddelde.

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
janne_nl schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:20:
Wij hebben intussen 2 ev's, verwarmen grotendeels met een airco en een inductie kookplaat. Daarnaast ook zonnepanelen en een accu. Met een ev...laden wanneer het kan/goedkoop is en niet wanneer het moet. In 2025 tot nu toe iets minder dan gemiddeld 10ct/kWh. De slimme sofware van solaredge samen met de accu zorgt mede voor het lage gemiddelde.
Hoe hebben die connectie tussen solaredge en de accu c.q. de zonnepanelen ingericht?

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:06

Ethirty

Who...me?

smeerbartje schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:01:

Uiteraard héél persoonlijk naar je verbruik en leefpatroon, maar na een jaar zit mijn gemiddelde rond de 19 cent.

Alle grotere verbruikers proberen we slim te timen (auto, warm water, wassen/drogen), maar we hebben in huis de afspraak dat we ook niks laten. Moet die ene was nog of gewoon het eten op tafel, dan kijken we niet naar de prijs. Warmtepomp maakt de donkere dagen duur, maar de rest van het jaar krijgen we zo’n beetje geld toe. Al zal dat vanaf 2027 wel anders worden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• janne_nl
Rojado schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:51:
[...]

Hoe hebben die connectie tussen solaredge en de accu c.q. de zonnepanelen ingericht?
Het is 1 eco systeem. Alles DC tot de omvormer er AC van maakt. De laadpaal is ook van Solaredge, maar daar stel ik handmatig nog wel e.e.a. bij in.

• MrBullet058
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10:40
Vanmorgen wederom onaangenaam verrast met een niet opgeladen auto doordat Tibber niet kon starten met laden. Het is de laatste weken meerdere malen gebeurd. Wel vervelend dat je er niet van op aan kan dat de auto de volgende dag ook echt is bijgeladen. Voor mijn gevoel is de ellende een beetje begonnen sinds we over zijn op kwartierprijzen maar dat kan ik nog niet echt hard maken.

• tcw82
janne_nl schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:20:
Is die 10ct incl of excl. belasting?

• tcw82
MrBullet058 schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:59:
Vanmorgen wederom onaangenaam verrast met een niet opgeladen auto doordat Tibber niet kon starten met laden. Het is de laatste weken meerdere malen gebeurd. Wel vervelend dat je er niet van op aan kan dat de auto de volgende dag ook echt is bijgeladen. Voor mijn gevoel is de ellende een beetje begonnen sinds we over zijn op kwartierprijzen maar dat kan ik nog niet echt hard maken.
Waarschijnlijk al helemaal nagelopen. Bij mij was dit een probleem met het (net) niet goed zitten van de laadkabel. Maar goed, ik had net 1 week een ev toen dat speelde, mogelijk is dat dus niet het probleem.

• MrBullet058
Ja goed punt maar ik check dit altijd en als ik de kabel erin doe is er altijd een kort check moment van lader en auto. Het lijkt meer op een soort 'slaapmodus' waar de auto in gaat op een gegeven moment. Pas na het opnieuw uit de auto halen van de kabel en er weer in doen (dus unlocken en locken van de auto) kan er weer geladen worden.

• tcw82
MrBullet058 schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:20:
Ja goed punt maar ik check dit altijd en als ik de kabel erin doe is er altijd een kort check moment van lader en auto. Het lijkt meer op een soort 'slaapmodus' waar de auto in gaat op een gegeven moment. Pas na het opnieuw uit de auto halen van de kabel en er weer in doen (dus unlocken en locken van de auto) kan er weer geladen worden.
Vreemd.
Welke auto, paal combi heb je? (Niet dat ik je waarschijnlijk kan helpen, maar voor andere die dezelfde of vergelijkbare Combi hebben)

[ Voor 9% gewijzigd door tcw82 op 17-11-2025 10:22 ]

• MrBullet058
Ik rij in een Lexus RZ450e (erg zeldzaam op de NLse wegen). Wallbox Copper paal erbij. Tot aan de overgang naar kwartierladen nooit issues gehad eigenlijk met laden(als was dat maar een maandje).

• janne_nl
tcw82 schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:03:
[...]

Is die 10ct incl of excl. belasting?
Die is inclusief. Ding is dat in de maanden mei t/m augustus die prijs erg laag is door veel teruglevering. Nu in november staat de prijs op 15.3ct, weinig zon, maar slim laden als de prijs laag is. (Ik gebruik geen grid rewards). De laatste 2 weken is de stroomprijs iets vlakker dan eerder door weinig wind in met name Duitsland.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:30
Ik zie op de status pagina dat ze een Home Assistant power-up hebben. Maar in de app is deze power-up niet te kiezen? Of bedoelen ze de Home Assistant integratie??

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:55
Zelfde hier (Hyundai Kona 2020, met Zaptec Go). Vorige week had ik hetzelfde probleem... ook niet geladen. Ik schakel wel snachts altijd mijn telefoon uit. Toen ik vanochtend keek of de auto geladen had (was dus niet het geval) ging de auto wel gelijk laden.

Heb wederom contact gehad met de helpdesk, en ze raden nu aan de telefoon snachts aan te laten. Zou dat echt de oplossing kunnen zijn? Vraag mij dat af hoor... vind het heel raar namelijk.

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Zelfde hier, met een Tesla Model Y en Slim laden. Dacht even dat m'n laadpaal stuk was, maar gaat perfect als ik Slim laden uitzet... Lijkt ook iets veranderd te zijn de afgelopen week, want nu krijg ik steeds foutmeldingen dat Tibber niet kan starten met laden totdat ik slim laden weer uitzet.

• Sportmind
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:56
13art schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:18:
[...]

Dat is altijd lastig te zeggen omdat er best veel factoren hierin een rol spelen. Bijv op welke momenten van de dag de meeste energie verbruikt wordt (vaak zal dat 's avonds zijn in de piekmomenten waar de prijzen hoger liggen), heb je de mogelijkheid om het laden van de auto te sturen om op de momenten van lage prijzen te laden? Zie je mogelijkheden om andere grootverbruikers in huis te gebruiken op momenten waarop de prijzen lager zijn? Etc.

Gemiddeld genomen is een gezin niet per definitie goedkoper uit met een dynamisch contract, maar met grootverbruikers als bijv een EV die veelal op de momenten dat er lagere prijzen zijn kan worden geladen dan zal je wel wat goedkoper uit kunnen zijn.

Even mijzelf als voorbeeld (gezin bestaande uit 3, zonnepanelen en een EV) in 2024 (vanaf mei bij Tibber gekomen) was mijn gemiddelde 17,4 ct/kWh (incl btw ed). 2025 zit tot nu toe op 17,8ct (dus zal nog iets stijgen).

Overigens heb ik geen omvormer die door Tibber zelf gemonitord kan worden anders zou denk ik het gemiddelde verbruik nog iets lager uitvallen. Kleine kanttekening, dit laatste weet ik niet helemaal zeker. Misschien dat de mensen met een geïntegreerde omvormer hier iets meer over kunnen zeggen.
Hier Tibber vanaf februari 2025. Geintegreerd (solaredge) omvormer. EV, WP. Gezin van 4, wel een heel goed geïsoleerd all electric huis uit 2023.

Gemiddelde prijs vanaf 1 feb: 12.7 cent. Ik stuur wel veel (met auto en WP), de winter komt er nu aan dus dan zal het gemiddelde wel wat omhoog gaan.

Gasloze vrijstaande woning (A++++), Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Tibber

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:07

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Thermometer schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:35:
[...]

Zelfde hier, met een Tesla Model Y en Slim laden. Dacht even dat m'n laadpaal stuk was, maar gaat perfect als ik Slim laden uitzet... Lijkt ook iets veranderd te zijn de afgelopen week, want nu krijg ik steeds foutmeldingen dat Tibber niet kan starten met laden totdat ik slim laden weer uitzet.
Vreemd, stuurt Tibber jouw laadpaal of je auto. Ik laat Tibber mijn Tesla sturen en daar heb ik nog geen problemen mee ondervonden. Hij stond vanochtend vol klaar en de Grid Rewards teller was weer keurig opgelopen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Sportmind schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:55:
[...]
Gemiddelde prijs vanaf 1 feb: 12.7 cent. Ik stuur wel veel (met auto en WP), de winter komt er nu aan dus dan zal het gemiddelde wel wat omhoog gaan.
Dan zit je op een kale stroomprijs van ongeveer nul?

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

revolution-nl schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:01:
[...]

Vreemd, stuurt Tibber jouw laadpaal of je auto. Ik laat Tibber mijn Tesla sturen en daar heb ik nog geen problemen mee ondervonden. Hij stond vanochtend vol klaar en de Grid Rewards teller was weer keurig opgelopen.
Ook de auto inderdaad. Afgelopen week voor het eerst stuk gegaan waar het meerdere ochtenden niet gelukt was en een stuk of 8 foutmeldingen van Tibber dat het laden starten niet lukte. I.v.m. eerdere maanden dat dit wel goed ging (ben een power user omdat ik veel km op de weg zit) dacht ik dat het bij Tibber lag.

Kan ook aan het paal type (NewMotion in mijn geval) of toch iets met de paal zelf zijn. Zal het vanavond weer proberen. Welke paal heb jij?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:07

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Thermometer schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:13:
[...]

Ook de auto inderdaad. Afgelopen week voor het eerst stuk gegaan waar het meerdere ochtenden niet gelukt was en een stuk of 8 foutmeldingen van Tibber dat het laden starten niet lukte. I.v.m. eerdere maanden dat dit wel goed ging (ben een power user omdat ik veel km op de weg zit) dacht ik dat het bij Tibber lag.

Kan ook aan het paal type (NewMotion in mijn geval) of toch iets met de paal zelf zijn. Zal het vanavond weer proberen. Welke paal heb jij?
Dat is vreemd, ik heb nog nul problemen ondervonden. Ik heb een Alfen eve single pro

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• tcw82
ASW1 schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:06:
[...]

Ik denk dat het waardevol is om de tijdspanne waarop die gemiddelde gebasseerd zijn te vermelden. Vandaar ook mijn schermafbeeldingen. Ik de zomer kom ik aan de 7ct. In de winter no such luck...

• MarcoPolet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 19:17
Qua gemiddelde prijzen, volgens mij rekent Tibber daar ook ' 0 cent' in mee voor zelf-gebruikte zonnestroom, maar weet dat niet zeker. Gevoelsmatig gingen mijn gemiddelde prijzen flink omhoog sinds ik een nieuwe (niet-Tibber-ondersteunde) omvormer gebruik

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MarcoPolet schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:42:
Qua gemiddelde prijzen, volgens mij rekent Tibber daar ook ' 0 cent' in mee voor zelf-gebruikte zonnestroom, maar weet dat niet zeker. Gevoelsmatig gingen mijn gemiddelde prijzen flink omhoog sinds ik een nieuwe (niet-Tibber-ondersteunde) omvormer gebruik
Dat klopt volgens mij. Dat vertekend de cijfers helaas aardig.
Ik heb mijn wel ondersteunde omvormer daarom maar ontkoppeld (voegt toch eigenlijk niets toe).

• janne_nl
Is het niet zo dat Tibber de gemiddelden berekend op basis van de data van je slimme meter? En inderdaad, alles wat je direct zelf gebruikt zal tegen 0 meegenomen worden denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door janne_nl op 17-11-2025 16:27 ]

• DanTm
  • Niet online
janne_nl schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:27:
Is het niet zo dat Tibber de gemiddelden berekend op basis van de data van je slimme meter? En inderdaad, alles wat je direct zelf gebruikt zal tegen 0 meegenomen worden denk ik.
als je een zonnepanelen omvormer koppelt binnen Tibber dan beinvloed dit je verbruiks gemiddelde.
Stel je koopt 500kWh in tegen 20 cent, en je gebruikt 500 kWh van je zonnepanelen direct.. dan verrekent Tibber die 500 kWh van de zonnepanelen tegen 0 cent.. en heb je een gemiddelde van 10 cent.
Dat klopt volgens mij niet echt, gezien die zonnestroom ook verkocht had kunnen worden tegen een hogere waarde.

• Sportmind
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:56
ASW1 schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:06:
[...]

Niet helemaal 0, dat kan denk ik niet als ik lees hier hoe ze rekenen. Het gemiddelde is incl belastingen zegt de app. Maar goed eerst nog naar eens de winter door, dan gaat dat vast omhoog. Ik heb nu in ieder geval een positief saldo van 290 euro aan verkochte stroom (kaal tarief) sinds februari.

[ Voor 6% gewijzigd door Sportmind op 17-11-2025 17:00 ]

Gasloze vrijstaande woning (A++++), Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Tibber

• tcw82
DanTm schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:58:
[...]

Dat klopt volgens mij. Dat vertekend de cijfers helaas aardig.
Ik heb mijn wel ondersteunde omvormer daarom maar ontkoppeld (voegt toch eigenlijk niets toe).
Als ik het goed begrepen heb (en dat gebeurd ook wel eens niet ;) ) is een gekoppelde omvormer interessant, dan kan de laadpaal aangeslingert worden als de ZP voldoende opwek hebben. Ik zou daar dan gebruik van kunnen maken, de panelen doen op de piek 4kw, dat is 17 ampere (op 1 fase, dat dan wel...) misschien dat die dan naar de auto zouden kunnen, als tibber mijn SOLIS omvormer uit wil gaan lezen... want dat wil nu even niet lukken.

• janne_nl
DanTm schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:42:
[...]

als je een zonnepanelen omvormer koppelt binnen Tibber dan beinvloed dit je verbruiks gemiddelde.
Stel je koopt 500kWh in tegen 20 cent, en je gebruikt 500 kWh van je zonnepanelen direct.. dan verrekent Tibber die 500 kWh van de zonnepanelen tegen 0 cent.. en heb je een gemiddelde van 10 cent.
Dat klopt volgens mij niet echt, gezien die zonnestroom ook verkocht had kunnen worden tegen een hogere waarde.
Ok kan. Stel je had verkocht voor 20ct, dan was je op 0 uitgekomen. En zelfs negatief kan dan. In mei had ik minder dan een cent gemiddeld.

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
LMD schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:51:
Even een update over Solax en de Pulse Bridge, deze is ondertussen gekoppeld. Dit nadat Tibber een aanpassing bij hun heeft gedaan. Daarnaast diende ik wel Home Assistant Solax Modbus even uit te schakelen om het te koppelen. Nu werken 3 apparaten via Modbus (Solax Datahub 1000, Tibber Pulse Bridge en Home Assistant).

De aansturing in logica laat ik nog even bij de Solax Datahub liggen. Dit na 2 dagen (gisteren en vandaag) met de Tibber aansturing getest te hebben, dit liet mij nog even wat in de steek met "minder grid gebruik" in bij het aansturen met "Self-consumption". Daartoe heb ik de benodigde informatie gedeeld met Tibber in de hoop dat het verbeterd wordt.

Ik kan nu wel de zon opbrengst en batterij gebruik zien in grafieken ten opzichte van de prijs.
Bij mij lukt het niet om onze Solax X1-Boost te koppelen met de Pulse Bridge. Vanalles geprobeerd, zelfs handmatig het IP adres van de Solax Wifi dongel ingegeven. Enig idee? Kan het iets met 2.4 GHz / 5 GHz te maken hebben?
Ik heb een Deco Wifi met 3 access points.

• DanTm
  • Niet online
janne_nl schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:07:
[...]

Ok kan. Stel je had verkocht voor 20ct, dan was je op 0 uitgekomen. En zelfs negatief kan dan. In mei had ik minder dan een cent gemiddeld.
Het kan ook prima, zolang je realiseert dat het dan een gemiddelde verbruiks prijs wordt, en geen inkoop prijs.
Het maakt het ook lastig vergelijken tussen mensen (je voegt het voordeel van het zelfgebruik van zonnepanelen samen met het dynamische contract voordeel). Het delen van je gemiddelde verbruiksprijs heeft dan ook weinig zin.

• DanTm
  • Niet online
tcw82 schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:57:
[...]

Als ik het goed begrepen heb (en dat gebeurd ook wel eens niet ;) ) is een gekoppelde omvormer interessant, dan kan de laadpaal aangeslingert worden als de ZP voldoende opwek hebben. Ik zou daar dan gebruik van kunnen maken, de panelen doen op de piek 4kw, dat is 17 ampere (op 1 fase, dat dan wel...) misschien dat die dan naar de auto zouden kunnen, als tibber mijn SOLIS omvormer uit wil gaan lezen... want dat wil nu even niet lukken.
ah ja.. dat was ik vergeten (ik stuur mijn laadpaal zelf aan). In dat geval kan het voordeel hebben om te koppelen. Echter pas na einde saldering natuurlijk (of bij productie overschot).

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

MajaMestreech schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:15:
[...]

Bij mij lukt het niet om onze Solax X1-Boost te koppelen met de Pulse Bridge. Vanalles geprobeerd, zelfs handmatig het IP adres van de Solax Wifi dongel ingegeven. Enig idee? Kan het iets met 2.4 GHz / 5 GHz te maken hebben?
Ik heb een Deco Wifi met 3 access points.
Ik heb de Solax zaken bedraad in mijn netwerk zitten en de bridge zit via wifi, dit alles wel in zelfde subnet. Belangrijkste is dat het in hetzelfde subnet(bv. 192.168.100.x) zit en dat tussen de verbinding geen firewalling/isolation(wifi kan je clients isoleren) zit. Soms is het beter om de devices wel op zelfde wifi frequentie te hebben, maar dit zou niet mogen uitmaken. (Heb hier zelf ervaring mee met Apple producten waarvan dan 1 op 6ghz band zit en de andere op 5ghz... zet je beide op dezelfde werkt het wel...)

Mocht dat geen uitkomst bieden, dan gewoon even een ticket inleggen bij Tibber, die kunnen aan hun kant beter kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door LMD op 18-11-2025 19:20 ]

Nothing more to say...

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:28
Sinds een tijdje eist tibber locatietoegang om slim te kunnen laden. Normaliter geen probleem ware het niet dat de live locatie ALTIJD gedeeld wordt. Dit vind ik niet oké. Heb contact opgenomen met de klantenservice en die gaf aan dat ik de eerste ben die hierover klaagt. En dat het een eis is van tesla. Beide klinkt als gelul en komt op mij over als een luie gemakzuchtige implementatie. Of vinden mensen het werkelijk geen probleem om door derden elke meter gevolgd te worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjsBsWDKkZ0RptoeBFrmPYaTIvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rnlNjMVN7F7jcFe1jQRtzWX.jpg?f=fotoalbum_large

• Judge Ming
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:36

Judge Ming

Full electric per 8/2024

gebruikershaes schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:28:
Sinds een tijdje eist tibber locatietoegang om slim te kunnen laden. Normaliter geen probleem ware het niet dat de live locatie ALTIJD gedeeld wordt. Dit vind ik niet oké. Heb contact opgenomen met de klantenservice en die gaf aan dat ik de eerste ben die hierover klaagt. En dat het een eis is van tesla. Beide klinkt als gelul en komt op mij over als een luie gemakzuchtige implementatie. Of vinden mensen het werkelijk geen probleem om door derden elke meter gevolgd te worden?
Tesla verhaal is waar helaas.

54kWh Powerwall, 5.5kWp Solar, Daikin WP L/L + L/W, Ariston Nuovo WPB, Tesla M3P, Zappi 2.1, Woning 1932 A++

• DanTm
  • Niet online
Ik vermoed dat ze het ook nodig hebben voor de nieuwe tesla integratie die grid rewards direct vanuit Tesla toestaat, dat kan natuurlijk alleen als ze weten dat je auto thuis aan het laden is.

• DaanTriple7
@mensen met laadproblemen waarbij het Tibber niet lukte om het laden te starten: ik ben met jullie.

Kia e-niro + Wallbox Pulsar Max
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste