• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 09:10
Merci :*)

Ik heb in de app gekeken, gemiddelde prijs is 18 en 19 cent tijdens het laden afgelopen nacht, dus inclusief grid rewards...... dit lijkt me ook wel aan te sluiten bij de weekend prijs.

"In Tibber we trust" 8)

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:47
ruud2all schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:12:
Merci :*)

Ik heb in de app gekeken, gemiddelde prijs is 18 en 19 cent tijdens het laden afgelopen nacht, dus inclusief grid rewards...... dit lijkt me ook wel aan te sluiten bij de weekend prijs.

"In Tibber we trust" 8)
dat laatste gaat wel erg ver.
gisteren ging mijn auto "noodzakelijk" laden... zonder dat daar een reden voor leek. En, als je zin en tijd hebt, blader eens terug door de afgelopen weken in het topic.

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-12 23:00

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Kan ik in Tibber ook enphase omvormers toevoegen?

• tcw82
Tunnelplan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:48:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOMSumrOFoUF0khN_EEBIKx3oN8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7y2ut6wPk5jhA78HbMJDS9ch.png?f=fotoalbum_large

Ik denk het niet.

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:10
@Backpacker kan de link voor het koppelen van een Kia even worden nagekeken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMlZFoNbwDFv8Xyf5bw1oyFXnQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDt6RZHqOnVBYxWXvbOBfAgp.jpg?f=fotoalbum_large

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:54
Voor Kia is al een hele tijd een support ticket bij Tibber. Kia heeft maanden geleden de access naar de backend aangepast zodat vele automations oa bij Tibber het niet meer doen.

• Judge Ming
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:04

Judge Ming

Full electric per 8/2024

Tunnelplan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:48:
De micro omvormers (IQ7 etc.) kan je vergeten dan zouden ze moeten koppelen op de IQ Metered, maar de 'centrale' omvormers zouden ze wel op de todo lijst kunnen zetten (hebben ze die überhaupt?). Momenteel geen ondersteuning van beide.

[ Voor 12% gewijzigd door Judge Ming op 21-11-2025 09:36 ]

54kWh Tesla Powerwall, 5.5kWp Solar met Enphase IQ7A, Daikin WP EHBH08EFW+ERGA06EAV3H, Daikin Airco 2MXM40N2V1B9+CTXM15R2V1B+FDXM25F3V1B, Ariston Nuos Evo WPB, Tesla M3P, Zappi 2.1, Woning 1932 A++

• tcw82
Judge Ming schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:34:
[...]

De micro omvormers (IQ7 etc.) kan je vergeten dan zouden ze moeten koppelen op de IQ Metered, maar de 'centrale' omvormers zouden ze wel op de todo lijst kunnen zetten (hebben ze die überhaupt?). Momenteel geen ondersteuning van beide.
Als het op de lijst staat ( zie het plaatje eerder) doet het ook verder niets. De solis integratie werkt ook al een hele poos niet.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

Ethirty

Who...me?

Helaas lijkt de lijst met verstoringen soms langer dan de lijst met diensten die wél werken. Jammer dat ze daar niet duidelijker in zijn, want het kan natuurlijk prima dat de oorzaak bij een 3rd party ligt en Tibber het helemaal niet kán fixen.

Zo is de integratie met Panasonic nu al anderhalf jáár stuk. “We werken aan een oplossing”. 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• tcw82
Ethirty schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:49:
Helaas lijkt de lijst met verstoringen soms langer dan de lijst met diensten die wél werken. Jammer dat ze daar niet duidelijker in zijn, want het kan natuurlijk prima dat de oorzaak bij een 3rd party ligt en Tibber het helemaal niet kán fixen.

Zo is de integratie met Panasonic nu al anderhalf jáár stuk. “We werken aan een oplossing”. 8)7
We werken er aan, op dinsdagavond, als het geen volle maan is en we niet net tussen 2 januari en 30 december zitten. Maaar, Ja, we werken er kei hard aan. :+ :+

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12 15:40
De Myenergi zappi koppeling is ook al sinds sint juttemis kaduuk. Lijkt de laatste tijd alleen maar achteruitgang te zijn op het vlak van integraties ipv vooruitgang of op zijn minst stabilisatie.

Valt me trouwens de laatste tijd op dat de stroomprijzen in het laatste kwartier voor middernacht snel dalen maar dan het eerste kwartier van het nieuwe etmaal weer hoog zijn. Klopt dat wel @Backpacker ? Zijn dat echte prijzen of is het een error ergens?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RnjJS5tu7UDP-plSFl0LmhnwUs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UUtz5xWftcxVUEGF8O0txF0b.png?f=fotoalbum_large

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• tcw82
AtlAntA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:53:
De Myenergi zappi koppeling is ook al sinds sint juttemis kaduuk. Lijkt de laatste tijd alleen maar achteruitgang te zijn op het vlak van integraties ipv vooruitgang of op zijn minst stabilisatie.

Valt me trouwens de laatste tijd op dat de stroomprijzen in het laatste kwartier voor middernacht snel dalen maar dan het eerste kwartier van het nieuwe etmaal weer hoog zijn. Klopt dat wel @Backpacker ? Zijn dat echte prijzen of is het een error ergens?

[Afbeelding]
Die schalen van de dag vandaag en morgen zijn niet gelijk. Je eindigt op 25 en je gaat verder op 29. Niet heel schokkend toch?
Dit is wel een grappig hobbeltje, maar elders in de dag zitten ze ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt8r8u0IiCJBNr4p9tARkmsRKtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uU20zveRuaCLzYmYE6WaqhyL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door tcw82 op 21-11-2025 19:11 ]

• AtlAntA
tcw82 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:10:
[...]

Die schalen van de dag vandaag en morgen zijn niet gelijk. Je eindigt op 25 en je gaat verder op 29. Niet heel schokkend toch?
De schalen gaan inderdaad automatisch meeschalen met de hoogste/laagste prijs van de dag maar ik vond het wat opvallend dat dit elke etmaal wisseling gebeurd.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik weet dat Tibber niet de kwartierprijzen heeft bedacht, maar “het zou wel loslopen”. Toch zie ik met enige regelmaat flinke verschillen (5-10ct) binnen een uur, vooral het eerste kwartier lijkt vaak het duurste. Iemand een idee hoe dat werkt? Daar valt als consument toch niet op te sturen - tenzij je een accu hebt die op de laagste dalen snel vol laadt :?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• tcw82
Ethirty schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:01:
Ik weet dat Tibber niet de kwartierprijzen heeft bedacht, maar “het zou wel loslopen”. Toch zie ik met enige regelmaat flinke verschillen (5-10ct) binnen een uur, vooral het eerste kwartier lijkt vaak het duurste. Iemand een idee hoe dat werkt? Daar valt als consument toch niet op te sturen - tenzij je een accu hebt die op de laagste dalen snel vol laadt :?
Mijn auto en accus sturen daar beide (automatisch) op. De auto met hulp van Tibber en de accus met behulp van de leverancier. (Maar kan ook in eigen beheer)

Een boilervat oid kan je ook vrij makkelijk laten laden /stoppen obv deze prijzen.
Een wasmachine of een vaatwasser natuurlijk niet echt. Althans niet tot de regeling zo ver geïntegreerd raken dat de verwarmingselementen van de wasmachine gestuurd worden op die kwartier prijzen.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:45
Ethirty schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:01:
Dat lost zich ook vanzelf op, dat is de situatie van de huidige markt, niet van tibber op zich.
De kwartierprijzen zijn pas net ingevoerd en veel partijen, zowel leveranciers als afnemers maken er nog te weinig gebruik van zodat de kwartieren samen elkaar compenseren in een uurprijs.
Afnemers die zich hadden geoptimaliseerd voor uurprijzen zorgden voor een enorme afname bij de start van het uur waardoor de oplossing die ze boden (afnemen wanneer er genoeg aanbod is) zorgt voor een nieuw probleem; massale afname op het uur.

Door de kwartierprijzen is er minder makkelijk te optimaliseren op een heel specifiek moment, waardoor er minder piekmomenten zijn.

• PeteSplit
  • Laatst online: 22:10

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Ik wil ook overstappen (moet een beslissing nemen in twee maanden) en weet nog niet bij welke leverancier.
Tibber is een van de goedkoopste en ik had gelezen, dat je bij tibber het verbruik en de kosten per kwartier kunt zien in de app en ook kunt downloaden, klopt dat ? Dan kun je de kosten namelijk zelf ook controleren.

LG (AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:24

GVR

De Tesla integratie werkte weer goed, maar laatste dagen wordt vaak niet gedetecteerd dat de auto aan de lader hangt. Soms helpt opnieuw aankoppelen maar soms ook niet

• tcw82
PeteSplit schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:07:
Ik wil ook overstappen (moet een beslissing nemen in twee maanden) en weet nog niet bij welke leverancier.
Tibber is een van de goedkoopste en ik had gelezen, dat je bij tibber het verbruik en de kosten per kwartier kunt zien in de app en ook kunt downloaden, klopt dat ? Dan kun je de kosten namelijk zelf ook controleren.
Downloaden weet ik niet, ik weet wel dat er (vroeger in elk geval) een soort development omgeving is /was waar in je allerlei dingen kon doen.

De ap geeft wel best wat informatie.
Er zijn al wat schermafbeeldingen langsgekomen in dit topic.

Om alles te kunnen benutten is een pulse P1 meter van tibber wel een must.

Zonder kan je bijvoorbeeld geen load balancing doen, tenzij de laadpaal dat zelf kan.

• Bezzerk
Bij de iOS tibber app ziet het tariefoverzicht er zo uit (ingesteld op 2 dagen, kan ook per dag).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBaRYitrhcGjF457K3uu-ttuZHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGh0JSRgsxkuBnyzNghRIAjY.jpg?f=fotoalbum_large
Downloaden van die overzichten weet ik niet. Ik lees dat veel mensen dat doen met een home automation module.

• tcw82
Bezzerk schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 14:31:
[...]

Bij de iOS tibber app ziet het tariefoverzicht er zo uit (ingesteld op 2 dagen, kan ook per dag).
[Afbeelding]
Downloaden van die overzichten weet ik niet. Ik lees dat veel mensen dat doen met een home automation module.
Dit is gelijk aan android

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:59
Ik had de laatste tijd onder de voertuig tegel een mooi overzicht bovenin met de daadwerkelijke kosten en grid rewards, deze is nu weer verdwenen. Gaf me wel een goed beeld van wat de daadwerkelijke oplaadkosren waren. Is dit bij iedereen verdwenen of heb ik een hickup in de app?

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:32
Kijk even op jeroen.nl. Hij heeft een duidelijke vergelijking gemaakt voor de verschillende dynamische aanbieders. Tibber en Zonneplan komen daar kostentechnisch het beste uit. Bijna alle leveranciers hebben gewoon een app met prijzen van de dag, waar in de loop van de middag ook de prijzen van de dag erna verschijnen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• JimBony
  • Laatst online: 22:23
Edit: werkt inmiddels weer. Begreep van een aantal bekenden dat ze hier ook last van hadden, maar ook daar is inmiddels alles hersteld.

Origineel:
Bedankt voor de prachtige update weer. Auto’s zijn verdwenen op het homescreen.
Nog wel te vinden via het tabblad Gridrewards, maar aanpassingen (zoals vertrektijden) kunnen niet gedaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2K2yToy-ge19r9xpp6NFKPKsoE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WtZwUmg8IFBdGkRZM0US0IS6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0XBYNVzUniZP4qMRISYM_is4Ds=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kqMOY2fB3hdsVmObDTSketbb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JimBony op 23-11-2025 08:28 ]

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:16
Nou bij mij is het slim laden feest ook voorbij helaas, auto (Hyundai Kona) is verdwenen en opnieuw toevoegen geeft een foutmelding webpagina. Vannacht nog even met een dummy car (offline Kona) geprobeerd maar dat werkte helaas niet.

Zal wel komen door de bekende Hyundai/Kia bug maar wel erg jammer!

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• tcw82
Kun je eigenlijk slimladen zonder GR?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:15

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
michaelvo schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:45:
Nou bij mij is het slim laden feest ook voorbij helaas, auto (Hyundai Kona) is verdwenen en opnieuw toevoegen geeft een foutmelding webpagina. Vannacht nog even met een dummy car (offline Kona) geprobeerd maar dat werkte helaas niet.

Zal wel komen door de bekende Hyundai/Kia bug maar wel erg jammer!
Of de accu spanning is te laag waarna Tibber de auto verwijderd om het te laag worden van de accu spanning te voorkomen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
tcw82 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:48:
Kun je eigenlijk slimladen zonder GR?
Nee dat kan niet.

• michaelvo
13art schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:59:
[...]

Of de accu spanning is te laag waarna Tibber de auto verwijderd om het te laag worden van de accu spanning te voorkomen.
Die melding heb ik inderdaad voorbij zien komen... Maar als dat al zo is dan is het natuurlijk wel raar om de hele integratie eruit te gooien i.p.v. tijdelijk pauzeren of iets dergelijks. En dan zou ik 'm toch ook gewoon opnieuw moeten kunnen toevoegen zonder foutmeldingen?

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
michaelvo schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:00:
[...]

Die melding heb ik inderdaad voorbij zien komen... Als het al zo is dan is het natuurlijk wel raar om de hele integratie eruit te gooien i.p.v. tijdelijk pauzeren of iets dergelijks. En dan zou ik 'm toch ook gewoon opnieuw moeten kunnen toevoegen zonder foutmeldingen?
Het was voor mij een reden destijds om de auto handmatig toe te voegen en niet als ondersteunde auto. Weet even niet meer of ik destijds een foutmelding kreeg of de auto direct weer verwijderd werd.

Voordelen de auto toe te voegen als niet geïntegreerd: de auto start niet direct met laden wanneer hij aangesloten wordt omdat er nog gewacht moet worden op het uitlezen van de accu + de auto wordt niet onverwacht verwijderd. Nadeel is dat je iedere keer handmatig het accu percentage moet invullen maar dat ben ik gewend dus is voor mij geen issue meer.

Maar ben het met je eens dat het pauzeren logischer lijkt maar het zou me niet verbazen dat dit lastiger is te integreren dan in eerste instantie gedacht.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 23-11-2025 10:05 ]

• DaanTriple7
Ik baal er wel ernstig van (dit showtje omtrent laadproblemen) omdat ik gekozen heb voor een wallbox icm met een pulse voor de load-balancing. Wallbox biedt zelf geen draadloze oplossing voor load-balancing EN heeft in hun eigen app geen ondersteuning voor laden op dynamische tarieven. Zonder Tibber voor het laden te kunnen gebruiken moet ik dus eigenlijk 'even' een andere laadaansluiting kopen. Volgens mij heb ik 900 ballen betaald voor de wallbox+pulse (zelf aangesloten) en heb ik in 3-kwart jaar wel 40 euro aan grid-rewards ontvangen :(

[ Voor 4% gewijzigd door DaanTriple7 op 23-11-2025 10:18 ]

• michaelvo
13art schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:03:
[...]

Het was voor mij een reden destijds om de auto handmatig toe te voegen en niet als ondersteunde auto. Weet even niet meer of ik destijds een foutmelding kreeg of de auto direct weer verwijderd werd.

Voordelen de auto toe te voegen als niet geïntegreerd: de auto start niet direct met laden wanneer hij aangesloten wordt omdat er nog gewacht moet worden op het uitlezen van de accu + de auto wordt niet onverwacht verwijderd. Nadeel is dat je iedere keer handmatig het accu percentage moet invullen maar dat ben ik gewend dus is voor mij geen issue meer.

Maar ben het met je eens dat het pauzeren logischer lijkt maar het zou me niet verbazen dat dit lastiger is te integreren dan in eerste instantie gedacht.
Ik heb het vannacht dus geprobeerd met hem toe te voegen als niet ondersteunde auto, maar de Hyundai Kona heeft het probleem dat hij een uur of wat probeert te laden en daarna naar slaapstand gaat en pas weer wakker wordt via een Bluelink commando. Dus toen Tibber vannacht om 3.00u de geïntegreerde laadpaal (Wallbox) de opdracht gaf om het laden te starten, toen was de Kona al lekker aan het slapen...

Dus dit werkt denk ik wel maar dan moet je de laadsessie vrij vlot beginnen en tussendoor niet te vaak (lang) pauzeren. Kortom in de praktijk vrij kansloos.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
michaelvo schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:19:
[...]

Ik heb het vannacht dus geprobeerd met hem toe te voegen als niet ondersteunde auto, maar de Hyundai Kona heeft het probleem dat hij een uur of wat probeert te laden en daarna naar slaapstand gaat en pas weer wakker wordt via een Bluelink commando. Dus toen Tibber vannacht om 3.00u de geïntegreerde laadpaal (Wallbox) de opdracht gaf om het laden te starten, toen was de Kona al lekker aan het slapen...

Dus dit werkt denk ik wel maar dan moet je de laadsessie vrij vlot beginnen en tussendoor niet te vaak (lang) pauzeren. Kortom in de praktijk vrij kansloos.
Wat gek/stom. Met de e-Niro daar geen problemen mee terwijl het auto's zijn gemaakt op hetzelfde platform.

• DaanTriple7
michaelvo schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:19:
[...]

Ik heb met de e-niro hetzelfde.
Enkele dagen terug begon vlak na aankoppelen een grid-rewards laadaansturing, 1,26kWh geladen. Halverwege de nacht wilde Tibber gaan laden vanwege lage prijzen, maar dat is niet gelukt.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
DaanTriple7 schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:22:
[...]

Enkele dagen terug begon vlak na aankoppelen een grid-rewards laadaansturing, 1,26kWh geladen. Halverwege de nacht wilde Tibber gaan laden vanwege lage prijzen, maar dat is niet gelukt.
Maar niet standaard toch? Enkele keer heb ik ook gehad dat ik de melding had dat het laden geblokkeerd was. Maar meestal gaat het prima en dus zonder foutmeldingen/blokkades.

• DaanTriple7
13art schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:24:
[...]

Maar niet standaard toch? Enkele keer heb ik ook gehad dat ik de melding had dat het laden geblokkeerd was. Maar meestal gaat het prima en dus zonder foutmeldingen/blokkades.
Omdat ik het vervelend vond dat hij af en toe blokkeerde heb ik de auto verwijderd, en kon ik hem niet meer toevoegen (ja, als ik dat wist had ik hem niet verwijderd). Sinds dien heb ik een dummy toegevoegd, en dat geeft het resultaat zoals hierboven beschreven.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
DaanTriple7 schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:25:
[...]

Omdat ik het vervelend vond dat hij af en toe blokkeerde heb ik de auto verwijderd, en kon ik hem niet meer toevoegen (ja, als ik dat wist had ik hem niet verwijderd). Sinds dien heb ik een dummy toegevoegd, en dat geeft het resultaat zoals hierboven beschreven.
Ok, we hebben het dus over een dummy vs een specifiek aangegeven type auto.
Ik heb de e-Niro er wel als e-Niro in staan maar dus niet als eentje die uitgelezen kan worden door Tibber (zou wel kunnen, maar geen zin in). Wellicht zit daar nog verschil mbt de aansturing bij het starten van het laden.

• tcw82
De kia's zijn niet alleen in de problemen. Niet zo erg als bij jullie. Maar de vw werd door Tibber vannacht gepoogd op te laden voorbij de opgegeven max van 80%.
Die had ik nog niet eerder gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjGZbGUkUPf0YPE_9UeVYFWmduk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HYg66XOcBLSXldh24nftRUyK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQn2naVFm5hYLpwsKNYZePFuako=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yToyKXTYSVvzg61QNE47MCLW.png?f=fotoalbum_tile
Wat ik ook erg vreemd vond, auto staat al 2 dagen aan de lader.. in totaal 11cent gridrewards ergens in het begin zien langskomen. Ik vertrouwde het niet, heb de auto gisteren om 23.00 even losgetrokken en weer ingeplugd, begint hij direct met gridrewards te laden. Ik weet niet of ik zoveel in toeval geloof.
Voorzover ik weer gaat de vw niet "in slaap", weet iemand dat toevallig?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
tcw82 schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:29:
De kia's zijn niet alleen in de problemen. Niet zo erg als bij jullie. Maar de vw werd door Tibber vannacht gepoogd op te laden voorbij de opgegeven max van 80%.
Die had ik nog niet eerder gezien.
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat ik ook erg vreemd vond, auto staat al 2 dagen aan de lader.. in totaal 11cent gridrewards ergens in het begin zien langskomen. Ik vertrouwde het niet, heb de auto gisteren om 23.00 even losgetrokken en weer ingeplugd, begint hij direct met gridrewards te laden. Ik weet niet of ik zoveel in toeval geloof.
Voorzover ik weer gaat de vw niet "in slaap", weet iemand dat toevallig?
Geen idee m.b.t. de VW maar het lijkt de laatste tijd wel erg vaak hier te gaan over storingen dan wel problemen met het laden van diverse auto's. Dusdanig veel dat oke afvraag wat er bij Tibber gaande is.

• DaanTriple7
@13art ik denk dat dit weinig verschil maakt. Een auto op de domme manier toevoegen maakt alleen dat je duidelijker ziet om welke auto het gaat, en dat je niet zelf de batterijcapaciteit van de auto bij toevoegen hoeft in te stellen. Zonder credentials kan Tibber niet communiceren met de auto.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
DaanTriple7 schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:31:
@13art ik denk dat dit weinig verschil maakt. Een auto op de domme manier toevoegen maakt alleen dat je duidelijker ziet om welke auto het gaat, en dat je niet zelf de batterijcapaciteit van de auto bij toevoegen hoeft in te stellen. Zonder credentials kan Tibber niet communiceren met de auto.
Misschien wel, maar misschien door het type auto aan te geven weer Tibber op welke manier juist/optimaal te communiceren met de auto?

Als het klopt wat je zegt, dan zou vanmiddag de auto van mijn schoonouders zonder problemen aangesloten moeten kunnen worden en gezien worden als de 'Dummy e-Niro' en zou ik dus niet een specifieke dummy auto toe te voegen wanneer ze hier thuis even willen laden. Vraag me af of het zo werkt maar wellicht kom ik daar vanmiddag achter.

Edit:
Je hebt gelijk. Met andere merk auto (auto van schoonouders) gaat het laden ook probleemloos ook al staat er e-Niro in de app.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 23-11-2025 15:33 ]

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

RvV

Even iets anders niet auto gerelateerd.
Sinds november ben ik Tibber klant, jeej, alles goed wel. Nu dacht ik eens in de app te kijken hoe de 21e november is verlopen. De thuisaccu heeft die dag flink staan stampen en ik zag in HomeAssistant dat er iets van ongeveer 100kWh in en uit was gegaan. "Mooi, dan zal ik eindelijk eens wat winst gemaakt hebben.", dacht ik. Volgens HA zou het krap 10 euro moeten zijn met de volgens Tibber geldende tarieven. Er was in de dalen ingekocht en verkocht op de piek. Helemaal perfect.

Kijk ik in de app: 33,25 eur aan verbruik (100kWh) voor die dag, maar.. "Het verbruik in deze periode bevat geschatte waarden". Ehh, wtf?? Ze hebben voor die dag een soort van standaard verbruiksprofiel gepakt voor die 100kWh waar dus niets van klopt.
Van elke dag (inclusief gisteren) heb ik correcte waarden, behalve de dag dat ik mogelijk iets van winst zou maken. Is dit een scam en gebruikelijk voor Tibber of worden dit soort dingen na verloop van tijd automagisch gecorrigeerd?

Y'24

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
RvV schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:23:
Sinds november ben ik Tibber klant, jeej, alles goed wel. Nu dacht ik eens in de app te kijken hoe de 21e november is verlopen. De thuisaccu heeft die dag flink staan stampen en ik zag in HomeAssistant dat er iets van ongeveer 100kWh in en uit was gegaan. "Mooi, dan zal ik eindelijk eens wat winst gemaakt hebben.", dacht ik. Volgens HA zou het krap 10 euro moeten zijn met de volgens Tibber geldende tarieven. Er was in de dalen ingekocht en verkocht op de piek. Helemaal perfect.

Kijk ik in de app: 33,25 eur aan verbruik (100kWh) voor die dag, maar.. "Het verbruik in deze periode bevat geschatte waarden". Ehh, wtf?? Ze hebben voor die dag een soort van standaard verbruiksprofiel gepakt voor die 100kWh waar dus niets van klopt.
Van elke dag (inclusief gisteren) heb ik correcte waarden, behalve de dag dat ik mogelijk iets van winst zou maken. Is dit een scam en gebruikelijk voor Tibber of worden dit soort dingen na verloop van tijd automagisch gecorrigeerd?
Klopt het dat ik uit je verhaal opmaak dat het geen Homevolt/Tibber accu is? Zo ja dan zullen ze niet precies kunnen zien hoe of wat. Ik gok net zoiets als met niet geïntegreerde zonnepanelen. Dan zal het achteraf precies berekend worden.

• tcw82

Kun je in de analyse niet kijken wat je opbrengst en verkoop (die moet je apart bekijken) zijn geweest.
Zonder pulse P1 meter kan je het pas een paar dagen (3 of 4) later beter zien.
Ik denk dat het goed komt.

Edit. Ik zie net dat de opbrengst niet meer getoond wordt. Dat is wel een tikkie vreemd..... Waarom dat is?! Je zou bijna gaan denken dat ze iets niet willen tonen?

[ Voor 5% gewijzigd door tcw82 op 23-11-2025 13:43 ]

• tcw82
13art schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:31:
[...]

Geen idee m.b.t. de VW maar het lijkt de laatste tijd wel erg vaak hier te gaan over storingen dan wel problemen met het laden van diverse auto's. Dusdanig veel dat oke afvraag wat er bij Tibber gaande is.
Die eerste-jaars-meeloop-stage-stagiaires zitten aan de software te pielen denk ik. Of ander het lokale HCC groepje? Geen idee maar erg stabiel is het inderdaad niet.

• RvV

RvV

Nee, ik heb een niet-tibber accu. Ik zal het de komende dagen wel even in de gaten houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTKP8GDc8FOhq7x6ewTJzLNtMnM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AUOg82v5Bjd3CKqwHN2wcPD7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXbVo1ddHLsfeJmvi4C7qoDn4wg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BHSi4ji4UHyJXOJHWLzVQO72.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPYZzxWPKBU74dev_5BisCVOQN4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOlh4Y3ukL59fcO42v0EcL2t.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KfT6vubHHS6iAfL78sry78Q_l4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWhsv5IU2YeMGMAsBZajelWB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3x24Xri5cRWc8ieJ75um63C8WQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d04Ohq6KeXM5d6vlSpEpkSU9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door RvV op 23-11-2025 16:34 ]

Y'24

• Schnarfle
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:18
Ik heb hier laatst gepost met de problemen toen er een Tesla op bezoek kwam. Inmiddels is de Niro EV alweer een tijdje terug en draait het allemaal prima. Wel hopen dat de Kia integratie niet uitgelogd wordt, want blijkbaar is het op het moment problematisch een nieuwe koppeling te maken met Kia.

Het is jammer dat het allemaal zo houtje touwtje moet om al die systemen aan elkaar te knopen. Ik hoop dat als plug & charge ingevoerd wordt dat die auto integraties allemaal in de vuilnisbak kunnen. Het achterliggende idee is prima wat mij betreft.

Voor mensen met een Kia voor wie Tibber niet werkt: Mogelijk is de Kia smart charge app een optie. Helaas nog niet voor alle modellen beschikbaar.

• RuneScimi007
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-12 22:54
Kan iemand mij vertellen of tibber nou de goedkoopste is als het aankomt op dynamische energie?

• JimBony
  • Laatst online: 22:23
RuneScimi007 schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:10:
Kan iemand mij vertellen of tibber nou de goedkoopste is als het aankomt op dynamische energie?
Nee, in de basis zijn er goedkopere aanbieders. Maar bij specifieke usecases kan Tibber wel als goedkoopste uit de bus komen.

Lever je veel terug? Dan ontvang je bij Tibber ook de opslag terug.
Laad je 1 of meerdere auto’s aan huis? Dan kan slim laden icm GridRewards (lees onbalansmarkt) het tarief verder verlagen.

• RuneScimi007
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-12 22:54
JimBony schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:57:
[...]

Nee, in de basis zijn er goedkopere aanbieders. Maar bij specifieke usecases kan Tibber wel als goedkoopste uit de bus komen.

Lever je veel terug? Dan ontvang je bij Tibber ook de opslag terug.
Laad je 1 of meerdere auto’s aan huis? Dan kan slim laden icm GridRewards (lees onbalansmarkt) het tarief verder verlagen.
Mijn situatie:
  • Ik woon alleen in een nieuwbouwappartement (huur) van 73 m², volledig elektrisch met een warmtepomp. Ik heb 2 zonnepanelen. Ik heb GEEN elektrische auto. Werk fulltime thuis als IT'er.
  • In 2024 heb ik 1.108 kWh verbruikt (€280) en dit jaar zit ik momenteel op 1.515 kWh (€390).
  • In 2024 heb ik 287 kWh opgewekt met mijn zonnepanelen (€54), dit jaar staat het op 273 kWh (€50).
  • Ik heb een dynamisch contract bij Tibber.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik denk dat met die hoeveelheden en maar 2 panelen je marges wel erg dun zijn om nog heel veel meer te besparen. Ik moest even kijken, maar ik zie dat ik jouw jaarverbruik er al in een (winter)maand doorheen krijg :X

Het enige dat je kan doen is zoveel mogelijk je eigen verbruik proberen te sturen.

#team_UTC+1

• Pr088
RuneScimi007 schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:10:
Kijk op jeroen.nl.
Zonneplan is mogelijk nog een fractie goedkoper, maar met Tibber de besten.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• DaanTriple7
13art schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:35:
[...]

Misschien wel, maar misschien door het type auto aan te geven weer Tibber op welke manier juist/optimaal te communiceren met de auto?

Als het klopt wat je zegt, dan zou vanmiddag de auto van mijn schoonouders zonder problemen aangesloten moeten kunnen worden en gezien worden als de 'Dummy e-Niro' en zou ik dus niet een specifieke dummy auto toe te voegen wanneer ze hier thuis even willen laden. Vraag me af of het zo werkt maar wellicht kom ik daar vanmiddag achter.

Edit:
Je hebt gelijk. Met andere merk auto (auto van schoonouders) gaat het laden ook probleemloos ook al staat er e-Niro in de app.
Ik heb de dummy vervangen voor een offline e-niro:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5ESR5nHCP4mN57_VHjUUXWXU6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZRDhwGHw0OOiiqgSbrp03J5.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfde resultaat. Slim laden is geen optie meer.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
DaanTriple7 schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:40:
[...]

[Afbeelding]

Vreemd, zoals eerder gezegd herken ik dit niet. Op een heel enkele keer na.
Zal er de komende tijd eens wat meer op letten.

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hier heeft de Kia Niro EV vannacht niet geladen, hele nacht "geblokkeerd" zoals in het plaatje hierboven. Vertrektijd staat wel goed ingesteld

Komt dit door grid rewards?

• DaanTriple7
@Bramster heb jij hem nog als 'kia app gebruiker' verbonden?

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:13
Bramster schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:36:
Hier heeft de Kia Niro EV vannacht niet geladen, hele nacht "geblokkeerd" zoals in het plaatje hierboven. Vertrektijd staat wel goed ingesteld

Ik weet het niet maar heb ook een e-Niro en heb geen last gehad afgelopen weken. Maar het probleem met Grid Rewards is dat onbalans niet voorspelt kan worden alleen near-realtime bepaalt kan worden. Het zou wel handig zijn als Tibber achteraf in de grafiek de grid rewards weergeeft dan weet je of een blokkade komt door onbalans op het net.

Doet Tibber ook al aan net congestie? Want dat zou overdag ook een reden kunnen zijn om te laden met grid rewards.

• michaelvo
Bramster schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:36:

Nee want als het door grid rewards zou komen dan zou er grid rewards staan en niet geblokkeerd...

• Bezzerk
Vaevictis_ schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:56:
Het zou wel handig zijn als Tibber achteraf in de grafiek de grid rewards weergeeft dan weet je of een blokkade komt door onbalans op het net.
Dat kan, je kunt het laadoverzicht van de auto togglen tussen grid rewards en geblokkeerd. Mijn overzicht van vannacht;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zil20ZJVuv0QHKbpVDypzBkHzRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MzGi0MHKLmj4AMDWvoBAHA1.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FJ3_Pu0dOqXfHJrMymx_-1-6E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJGmXtogGQDKqujAtZzGSDRf.jpg?f=fotoalbum_large

• tcw82
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgLMqEbaW4AlIg3iPfjBba1OUf8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ux3H4vmBc95xtyIxcwKaGGp6.png?f=fotoalbum_large

Dit was vannacht hier de situatie

• tcw82
DaanTriple7 schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:40:
[...]

[Afbeelding]

Dit zou ik dus aan de AI vragen met de opdracht om het aan een medewerker te vragen. In de chat van tibber

• Bezzerk
tcw82 schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:44:
[...]

Dit zou ik dus aan de AI vragen met de opdracht om het aan een medewerker te vragen. In de chat van tibber
Je kunt het ze ook direct mailen, ik vind persoonlijk die gedwongen tussenstap van een chatbot zo irritant als je weet dat dat niet gaat helpen; hello@tibber.com

• tcw82
Bezzerk schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:43:
[...]

Je kunt het ze ook direct mailen, ik vind persoonlijk die gedwongen tussenstap van een chatbot zo irritant als je weet dat dat niet gaat helpen; hello@tibber.com
Klopt, maar de entertainment waarde van de bijzondere antwoorden van de ai is ook wat waard.

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:58
DaanTriple7 schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:22:
[...]

Hier nog altijd dezelfde problemen (Kona, Zaptec Go). Heb je al meer duidelijk? Ik probeer het helemaal uit te zoeken.

• DaanTriple7
Nee. Ik weet nog niet waarom het laden telkens geblokkeerd is.

• darkfujita
DaanTriple7 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:40:
Nee. Ik weet nog niet waarom het laden telkens geblokkeerd is.
Werkt een laadplan wel ZONDER tibber? Als je bijv een laadplan in stelt via je laadpaal app?

Het heeft bij mij letterlijk 1x pas gewerkt (slim laden) daarna nooit meer.

• AtlAntA

Kan zijn dat er algoritmisch bepaald is dat die dag eruit springt en dat men dit gevlagd heeft voor menselijk onderzoek of iets dergelijks.
Hou je ons op de hoogte? Ik ben zeer benieuwd namelijk.

• DaanTriple7
darkfujita schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:49:
[...]

Werkt een laadplan wel ZONDER tibber? Als je bijv een laadplan in stelt via je laadpaal app?

Het heeft bij mij letterlijk 1x pas gewerkt (slim laden) daarna nooit meer.
Dat kan ik niet testen. Ik heb Tibber nodig voor de load-balancing.

• darkfujita
DaanTriple7 schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:29:
[...]

Dat kan ik niet testen. Ik heb Tibber nodig voor de load-balancing.
Snap ik, hier ook. Ik laat de integratie tussen de laadpaal en tibber gewoon bestaan, daarin verander ik niks. Ik plan alleen het laden nu vanuit de (zaptec) laadpaal app (zeg om 23uur).

Vervolgens in de Hyundai app stel ik het laden in tussen een bepaalde tijd (start 22.50). Zodat de auto uit 'slaapstand' wordt gehaald en dus een activatie wordt getriggerd. Want dit is kennelijk bij mijn auto het probleem. Aangezien tibber en de Hyundai niet met elkaar kunnen communiceren, kan tibber de auto niet meer uit slaapstand halen, wat het probleem veroorzaakt. Als je hierop googled, kom je veel dezelfde klachten tegen van Kona of Niro gebruikers.

In elk geval de laadpaal heeft dan nog altijd verbinding met tibber (pulse) en kan afknijpen indien nodig.

@DaanTriple7 even update, want ik denk dat je gelijk hebt. Ik lees zojuist het voglende op de website van zaptec:
Werkt Gepland Laden met apparaten zoals Enegic of Tibber Pulse?
Nee. Het activeren van geplande oplaadbeurt schakelt de bediening door derden uit. Als je op hen vertrouwt, is geplande oplaadbeurt misschien niet de beste optie.
---
dat zou inderdaad betekenen dat de loadbalancing van tibber niet zou werken. Het enige hoe het nu dus zou kunnen werken, als het laadplan van slim laden (tibber) aangeensloten blijft laden. Zodra deze tussendoor wordt onderbroken (door bij grid rewards of omdat de stroom 15 minuten te duur is) dan zal mijn auto weer in slaapmodus vallen.

Ik heb van het weekend backpacker ook al een bericht gestuurd, wellicht dat hij/zij nog met een update komt?!

[ Voor 28% gewijzigd door darkfujita op 24-11-2025 13:11 ]

• tcw82
Tobber app meld net dat er een storing is tussen tobber en vw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVXTmGt0jW4uHgJ0dHLiv_Wt4ow=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ix6PRBHExD9mN0e6MwXqL1dH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjEBv3oRpicowM0Y0N7fiaXFbw0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3pqfUSbVT4KANXbFjiMMm0ak.png?f=fotoalbum_tile

• DaanTriple7
darkfujita schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:04:
[...]

Snap ik, hier ook. Ik laat de integratie tussen de laadpaal en tibber gewoon bestaan, daarin verander ik niks. Ik plan alleen het laden nu vanuit de (zaptec) laadpaal app (zeg om 23uur).

Vervolgens in de Hyundai app stel ik het laden in tussen een bepaalde tijd (start 22.50). Zodat de auto uit 'slaapstand' wordt gehaald en dus een activatie wordt getriggerd. Want dit is kennelijk bij mijn auto het probleem. Aangezien tibber en de Hyundai niet met elkaar kunnen communiceren, kan tibber de auto niet meer uit slaapstand halen, wat het probleem veroorzaakt. Als je hierop googled, kom je veel dezelfde klachten tegen van Kona of Niro gebruikers.

In elk geval de laadpaal heeft dan nog altijd verbinding met tibber (pulse) en kan afknijpen indien nodig.

@DaanTriple7 even update, want ik denk dat je gelijk hebt. Ik lees zojuist het voglende op de website van zaptec:
Werkt Gepland Laden met apparaten zoals Enegic of Tibber Pulse?
Nee. Het activeren van geplande oplaadbeurt schakelt de bediening door derden uit. Als je op hen vertrouwt, is geplande oplaadbeurt misschien niet de beste optie.
---
dat zou inderdaad betekenen dat de loadbalancing van tibber niet zou werken. Het enige hoe het nu dus zou kunnen werken, als het laadplan van slim laden (tibber) aangeensloten blijft laden. Zodra deze tussendoor wordt onderbroken (door bij grid rewards of omdat de stroom 15 minuten te duur is) dan zal mijn auto weer in slaapmodus vallen.

Ik heb van het weekend backpacker ook al een bericht gestuurd, wellicht dat hij/zij nog met een update komt?!
Ik doe met je mee. Volgens mij blijft load-balancing wel actief wanneer slim laden uit staat.
Ik heb in de auto en laadpaal het laden gepland voor morgen tussen 11 en 15 (nachtdienst deze week). We gaan het meemaken.

• AtlAntA
tcw82 schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:12:
Tobber app meld net dat er een storing is tussen tobber en vw.
[Afbeelding][Afbeelding]
Zijn er zo langzamerhand nu meer integraties die niet werken dan integraties die wel werken?

• tcw82
AtlAntA schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:23:
[...]

Zijn er zo langzamerhand nu meer integraties die niet werken dan integraties die wel werken?
Volgens mij niet zo langzamerhand. Volgens mij al een hele poos.

Dit vind ik een mooie. Sinds februari wordt er heel hard ...... Gewerkt aan het oplossen van een probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhNiNvQdqgH8FY1Xfkw2goTGPZU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yuPy0qmcwJG5vCUBFTuoWCVq.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 46% gewijzigd door tcw82 op 24-11-2025 14:34 ]

• HaraldBou
  • Laatst online: 22-12 23:39
De integratie met Hyundai/Kia begint zo langzamerhand ook een beetje te lang in storing te zitten. Bij mij werkt de oplossing met de dummy nog wel, maar -eerlijk is eerlijk- als je gewend bent dat het werkt, dan is dat wel een stapje terug, hoor!

• darkfujita
HaraldBou schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:36:
De integratie met Hyundai/Kia begint zo langzamerhand ook een beetje te lang in storing te zitten. Bij mij werkt de oplossing met de dummy nog wel, maar -eerlijk is eerlijk- als je gewend bent dat het werkt, dan is dat wel een stapje terug, hoor!
Indien het bij jou wel werkt, kun je mij (ons) dan eens vertellen hoe je alles inregelt? Wellicht doe ik iets fout namelijk.

• tcw82
Wat is het ook een matige en teleurstellende toko..
Bij het verkennen van de Solis integratie, je weet wel die wel in de lijst staat maar al maanden niet werkt, zie ik dat je ook met een zogenaamde "pulse bridge" kunt verbinden. Die kan je kopen in de store. Toch? Nou, toch niet. De term pulse bridge (los en aan elkaar) is totaal onbekend. In de landingspagina en in de shop zelf.

Echt top!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sifgelQ1rTfgtwxlIh9EytWwtc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8iPB46Qi7zrSzvYj7wl1EgUg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDzXo_b1_SQLAF-WhAKlu1RKouc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/O1tZ32Zvw3s36XqNSCsmLAQI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKXQDybd8D7ClfEoZa_qazLSn2c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JGS6OvnH2rkrEmX45TfYsEcL.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8A2ECZjiGXe5sdaM0gMQCNp1J4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nMJUgC463XMUQcPjhR4go8Qa.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 1% gewijzigd door tcw82 op 24-11-2025 19:23 . Reden: Oordeel over toko aangepast. ]

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:04
tcw82 schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:23:
Wat is het ook een achterlijke toko..
Bij het verkennen van de Solis integratie, je weet wel die wel in de lijst staat maar al maanden niet werkt, zie ik dat je ook met een zogenaamde "pulse bridge" kunt verbinden. Die kan je kopen in de store. Toch? Nou, toch niet. De term pulse bridge (los en aan elkaar) is totaal onbekend. In de landingspagina en in de shop zelf.

Echt top!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
is het deze toevallig ? https://tibber.com/nl/store/product/pulse-bridge

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

• tcw82
Dat denk ik. Hoe kom je daar vanaf de store pagina:
https://tibber.com/nl/store

• GerverCom
tcw82 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:09:
[...]

Dat denk ik. Hoe kom je daar vanaf de store pagina:
https://tibber.com/nl/store
Geen idee, ik was nieuwsgierig en wilde weten wat het apparaat behelst. De suggestie die ik kreeg op Pulse Bridge was dat het apparaat ook bekend stond als Tibber Bridge. Eerste resultaat was direct raak.

• tcw82
GerverCom schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:24:
[...]

Geen idee, ik was nieuwsgierig en wilde weten wat het apparaat behelst. De suggestie die ik kreeg op Pulse Bridge was dat het apparaat ook bekend stond als Tibber Bridge. Eerste resultaat was direct raak.
Bijzonder. Je hebt mijn "suggesties" gezien. :o

• tcw82
Nog wat andere prompts getest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCR8tNuyYWmMwW4dPJVeC27HR6c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/T1vAu2j2ty2dWdWh3iDJiAxN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApANPAX-QLdulZZZE5M8eMF01DE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LGvXOHK5ZQZJePsVY4RfY5pb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Atjs5aLEQaIYF35ii876trz0xBc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/B8KmFtjWJT3BlNMpOHvMss0S.png?f=fotoalbum_tile

• MarcoPolet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:17
AtlAntA schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:23:
[...]

Naast alle drama van de afgelopen tijd ook zeker een positief geluid: mijn XC40 werkt al maanden zonder enig probleem met mijn Easee lader, load balancing, slim laden en grid rewards. Het kan dus echt :-) Hou vol allemaal...

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:06
Bij m'n Tesla lukt het grid Awards laden niet echt. Iedere keer geblokkeerd bij net ondersteuning. Vervolgens gaat automatisch laden op goedkoopste uren wel goed.

Ook is vreemd dat ik wel grid awards scoor omdat er volgens Tibber wat geladen is. Dat is niet het geval aangezien ik mn laadpaal heb bemetert met homewizard en deze gewoon op standby met 5 W blijft staan. Raar.

Meer met dit probleem?

• tcw82
Ben benieuwd, gisteren behoorlijk wat actie op de lader, plaatje hierboven ergens, overdag nul actie. Vannacht staat er nog een paar procent open om tot de 80% te komen. Om 4.45morgen weet ik meer.

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-12 21:11
Ook hier een Easee lader waarmee een Skoda nu een jaar lang zonder probleem wordt geladen icm pulse.

• HaraldBou
  • Laatst online: 22-12 23:39
@Backpacker wat is er bij Tibber met de auto-integraties aan de hand? En belangrijker nog: is er uitzicht op het inzicht om tot een oplossing te komen? Onze Hyundai koppeling ligt er nu bijna al een week uit en bij anderen duurt het probleem al wel een maand, geloof ik. Of heb ik dat mis?

• Bezzerk
RF1000 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:02:
Bij m'n Tesla lukt het grid Awards laden niet echt. Iedere keer geblokkeerd bij net ondersteuning. Vervolgens gaat automatisch laden op goedkoopste uren wel goed.

Ook is vreemd dat ik wel grid awards scoor omdat er volgens Tibber wat geladen is. Dat is niet het geval aangezien ik mn laadpaal heb bemetert met homewizard en deze gewoon op standby met 5 W blijft staan. Raar.

Meer met dit probleem?
Wat gebruikt tibber om de verbruikscijfers uit af te leiden?

Hier ook een Easee lader waarbij het prima loopt. Nu pas 3 weken dus niet veel ervaring, maar positief 👍🏻

[ Voor 13% gewijzigd door Bezzerk op 24-11-2025 22:46 ]

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
DaanTriple7 schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:47:
@Bramster heb jij hem nog als 'kia app gebruiker' verbonden?
Geen idee? Is dat iets dat recent veranderd is? Heb de auto (en tibber) sinds afgelopen zomer

Afgelopen nacht wel normaal geladen trouwens.

• Dokie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08-12 10:58
Laatste tijd (zeg afgelopen week) ziet Tibber mijn tesla niet meer thuis aan de lader hangen en start de Tesla automatisch met laden (zonder slim laden of grid awards). Enige optie is om dan de Tesla van de Tibber app te ontkoppelen en dan weer opnieuw te koppelen... daarna start het slim opladen en grid awards weer.

Nu weet ik dat Tibber aangaf dat na de laatste update van Tesla ze problemen hadden nieuwste update en het connecten met de Tesla (was melding in de Tibber app). Weet iemand van jullie of dit probleem al uit de wereld is geholpen?

• BobOldeHampsink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 06:15
Ik heb ook problemen gehad deze week met het laden van mijn Tesla. Hij detecteerde de auto niet meer als deze aan de laadpaal hing.

Daarnaast had ik eerder de optie om bij slim laden settings van de tesla iets te kiezen in de trant van "Zonnestroom gebruiken / Optimaliseren voor eigen gebruik"- maar deze zie ik niet meer? Is dit weer weggehaald?

Daarnaast heb ik sinds kort mijn Tesla Wall Connector gen 3 gekoppeld via Tibber, maar dat heeft nog geen enkele keer normaal gewerkt.

• darkfujita
DaanTriple7 schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:15:
[...]

Ik doe met je mee. Volgens mij blijft load-balancing wel actief wanneer slim laden uit staat.
Ik heb in de auto en laadpaal het laden gepland voor morgen tussen 11 en 15 (nachtdienst deze week). We gaan het meemaken.
Helaas, meerdere pogingen zijn gefaald vannacht. Ik heb de volgende scenario's geprobeerd:
1. Vertrek tijd (7.10) + gepland laden in Hyundai app (21.00 - 07.00) ingesteld, waarbij ik Tibber 'zonder slim laden' liet laden en zelfde voor de Zaptec (standaard laden) > dit faalde om 21 uur, werd geblokkeerd door de auto
2. Geen vertrek tijd of gepland laden in Hyundia app geselecteerd, Tibber onveranderd, en in de Zaptec app een laadplan ingesteld (start 21.30). Dit werkte niet om 21.30
3. Opnieuw geprobeerd, dit maal door de Kona te 'triggeren' uit de slaapstand, en de klimaat stand geactiveerd van de auto om 21.50, waarna ik het laadplan van de zaptec zou starten om 22uur. Met de gedachte dat de Kona zou ontdekken dat er stroom de auto heen komt > ook gefaald
4. Laatste scenario, laden gescheduled via zaptec om 22 uur, en de klimaatstand nu gepland om 22.10 (dus erna). Ook dit heeft niet gewerkt.

Heb zowel contact opgenomen met Tibber (via backpacker), zaptec helpdesk als met Hyundai (de dealer wist van niks trouwens). Als niemand mee werkt, ga ik zelf wel aan de slag met een integratie te bouwen, die de Kona triggered, op basis van een slim laadplan vanuit tibber....

@Bramster jij hebt vannacht dus wel normaal geladen? Welk proces / flow had jij ingesteld? en @tcw82 wat is er nog uit gekomen?

• GerverCom
tcw82 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:43:
[...]

Bijzonder. Je hebt mijn "suggesties" gezien. :o
Sorry. onduidelijk van mijn kant.. Ik heb gewoon gezocht met een zoekmachine en niet op de website van Tibber :)

• tcw82
darkfujita schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:49:
[...]

Helaas, meerdere pogingen zijn gefaald vannacht. Ik heb de volgende scenario's geprobeerd:
1. Vertrek tijd (7.10) + gepland laden in Hyundai app (21.00 - 07.00) ingesteld, waarbij ik Tibber 'zonder slim laden' liet laden en zelfde voor de Zaptec (standaard laden) > dit faalde om 21 uur, werd geblokkeerd door de auto
2. Geen vertrek tijd of gepland laden in Hyundia app geselecteerd, Tibber onveranderd, en in de Zaptec app een laadplan ingesteld (start 21.30). Dit werkte niet om 21.30
3. Opnieuw geprobeerd, dit maal door de Kona te 'triggeren' uit de slaapstand, en de klimaat stand geactiveerd van de auto om 21.50, waarna ik het laadplan van de zaptec zou starten om 22uur. Met de gedachte dat de Kona zou ontdekken dat er stroom de auto heen komt > ook gefaald
4. Laatste scenario, laden gescheduled via zaptec om 22 uur, en de klimaatstand nu gepland om 22.10 (dus erna). Ook dit heeft niet gewerkt.

Heb zowel contact opgenomen met Tibber (via backpacker), zaptec helpdesk als met Hyundai (de dealer wist van niks trouwens). Als niemand mee werkt, ga ik zelf wel aan de slag met een integratie te bouwen, die de Kona triggered, op basis van een slim laadplan vanuit tibber....

@Bramster jij hebt vannacht dus wel normaal geladen? Welk proces / flow had jij ingesteld? en @tcw82 wat is er nog uit gekomen?
Mijn auto heeft vannacht de laatste paar procent geladen. Ik heb nog niet gekeken of ik ook GR te pakken had, maar met die enkele procent (3 uit mijn hoofd) denk ik niet dat er veel in zat.
Ik heb de auto vannacht niet verder wakker gemaakt oid.
Wel heb ik op aangeven van tibber de auto uit de app gegooit en weer opnieuw aangemeld, dit was omdat er dus blijkbaar een communicatie storing was.

Vanavond, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

• RvV

RvV

AtlAntA schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:26:
[...]

Kan zijn dat er algoritmisch bepaald is dat die dag eruit springt en dat men dit gevlagd heeft voor menselijk onderzoek of iets dergelijks.
Hou je ons op de hoogte? Ik ben zeer benieuwd namelijk.
Ter info:
Het is vanmorgen automatisch in de app aangepast (data van de 21 nov) naar de correcte waarden:
93 kWh productie a 37,16 eur
100 kWh verbruik a 27,21 eur
O+

(Ik had gisteren wel een ticket gemaakt en kreeg daar het advies om nog even af te wachten.)

[ Voor 8% gewijzigd door RvV op 25-11-2025 09:39 ]

Y'24

• Pr088
MarcoPolet schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:51:
[...]

Naast alle drama van de afgelopen tijd ook zeker een positief geluid: mijn XC40 werkt al maanden zonder enig probleem met mijn Easee lader, load balancing, slim laden en grid rewards. Het kan dus echt :-) Hou vol allemaal...
Zeker! De positieve ervaringen hoor je minder. Ik laad met twee auto's (VW en Opel) ook al maanden zonder problemen. Gisteren even de VW-app opnieuw koppelen in de Tibber-app om een storing te verhelpen, maar dat was 1 minuutje werk. Daarna werkte het weer als een trein.

• darkfujita
Net weer iets anders geprobeerd. Eerst de laadpaal ingesteld (laden om 11 uur) en vervolgens pas de laadkabel in de auto gestopt (normaliter deed ik het andersom). Ook dat werkte niet.

De Zaptec sprong aan (volgens schema), maar de Kona hield het laden tegen (want slaap modus). Deze is uiteindelijk van start gegaan, nadat ik het 'deyr vergrendel' commando stuurde via de hyundai app.

Ik zou dus eigenlijk een scriptje of een automatische flow willen maken die, op basis van een laadschema, de auto laat vergrendelen (met een 1+ minuut delay). Hierdoor wordt de auto 'wakker' gemaakt, en start het laden. Maargoed, buiten de hyundai app, weet ik niet hoe ik kan inloggen 'in' mijn auto.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
darkfujita schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:10:
Net weer iets anders geprobeerd. Eerst de laadpaal ingesteld (laden om 11 uur) en vervolgens pas de laadkabel in de auto gestopt (normaliter deed ik het andersom). Ook dat werkte niet.

De Zaptec sprong aan (volgens schema), maar de Kona hield het laden tegen (want slaap modus). Deze is uiteindelijk van start gegaan, nadat ik het 'deyr vergrendel' commando stuurde via de hyundai app.

Ik zou dus eigenlijk een scriptje of een automatische flow willen maken die, op basis van een laadschema, de auto laat vergrendelen (met een 1+ minuut delay). Hierdoor wordt de auto 'wakker' gemaakt, en start het laden. Maargoed, buiten de hyundai app, weet ik niet hoe ik kan inloggen 'in' mijn auto.
Wat als je tegelijkertijd voor die avond/nacht een laadprogramma instelt in de auto zelf zodat die wel wakker moet worden?

• darkfujita
13art schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:03:
[...]

Wat als je tegelijkertijd voor die avond/nacht een laadprogramma instelt in de auto zelf zodat die wel wakker moet worden?
Dat werkt dus niet. Dat heb ik als eerste geprobeerd. Een laadschema direct op de Kona instellen werkt niet; de auto wil dan niet vanzelf beginnen met laden helaas.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
darkfujita schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:11:
[...]

Dat werkt dus niet. Dat heb ik als eerste geprobeerd. Een laadschema direct op de Kona instellen werkt niet; de auto wil dan niet vanzelf beginnen met laden helaas.
Nee want dat wordt dan geblokkeerd door Tibber aangezien die de paal aanstuurt en niet de auto. Enige voordeel had kunnen zijn dat de auto dan wel wakker wordt om te beginnen met laden (wat dan niet lukt). Maar goed wellicht werkt dat anders.

Andere optie is (maar dan heb je dus geen slim laden) Tibber niet meer als operator van de paal instellen en dan zelf kijken wanneer de laagste prijzen zijn en laden. Maar goed dat kan eigenlijk niet de bedoeling zijn.

Heeft @Backpacker zich al gemeld en zijn licht laten schijnen over de vele laadblokkades die hier gemeld worden?

• tcw82
tcw82 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:31:
[...]

Mijn auto heeft vannacht de laatste paar procent geladen. Ik heb nog niet gekeken of ik ook GR te pakken had, maar met die enkele procent (3 uit mijn hoofd) denk ik niet dat er veel in zat.
Ik heb de auto vannacht niet verder wakker gemaakt oid.
Wel heb ik op aangeven van tibber de auto uit de app gegooit en weer opnieuw aangemeld, dit was omdat er dus blijkbaar een communicatie storing was.

Vanavond, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Geladen op het optimale moment en rond het vertrek noodzakelijk (voorverwarmen)
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste