Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00
darkfujita schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:11:
[...]

Dat werkt dus niet. Dat heb ik als eerste geprobeerd. Een laadschema direct op de Kona instellen werkt niet; de auto wil dan niet vanzelf beginnen met laden helaas.
Klinkt als een probleem bij de auto. Nu kan ik bij mijn auto een aantal zaken instellen voor het laden. Zodra de auto kan laden zal hij laden en mag hij ook volledig vol, zo ligt alles volledig bij tibber qua aansturing.
Bij jouw auto ongetwijfeld anders, maar wellicht heb je er iets aan ;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZ4v6T0qgwWgoAbX0jg8mOItTV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Evfob61LhuqmfIJfi8PLjVdO.jpg?f=fotoalbum_large

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Bezzerk schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:11:
[...]

Klinkt als een probleem bij de auto. Nu kan ik bij mijn auto een aantal zaken instellen voor het laden. Zodra de auto kan laden zal hij laden en mag hij ook volledig vol, zo ligt alles volledig bij tibber qua aansturing.
Bij jouw auto ongetwijfeld anders, maar wellicht heb je er iets aan ;
[Afbeelding]
Dit heb ik als allereerste inderdaad geprobeerd. Door 'gepland' laden in te stellen vanuit de auto, inclusief vertrek tijden. Maar dit werkt niet.

Maatje van me heeft sinds vandaag Zonneplan, incl dezelfde Kona. Daar werd juist geadviseerd (net als bij Tibber) dat je in de auto niks configureerd op gebied van vertrek tijden of iets, want je wil juist dat het altijd 'open' staat op de auto.

Krijg net mailtje van Zaptec dat het probleem (uiteraard) ook niet bij hun ligt.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00
darkfujita schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:17:
[...]

Dit heb ik als allereerste inderdaad geprobeerd. Door 'gepland' laden in te stellen vanuit de auto, inclusief vertrek tijden. Maar dit werkt niet.

Maatje van me heeft sinds vandaag Zonneplan, incl dezelfde Kona. Daar werd juist geadviseerd (net als bij Tibber) dat je in de auto niks configureerd op gebied van vertrek tijden of iets, want je wil juist dat het altijd 'open' staat op de auto.
Uhm ja, dat is precies wat je hierboven leest; alles open (geen vertrektijden of andere beperkingen ) in de auto en lader en alle configuratie in de tibber app.

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Bezzerk schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:39:
[...]

Uhm ja, dat is precies wat je hierboven leest; alles open (geen vertrektijden of andere beperkingen ) in de auto en lader en alle configuratie in de tibber app.
Heb zojuist de moeite genomen om eens in de auto te kijken (vanuit het schermpje) ipv via de hyundai app. Maar de instellingen stonden overal het zelfde: alles staat 'open' en er staat geen vertrek tijd geconfigureerd. Oftewel; gewoon laden zodra er stroom binnen komt, ongeacht wanneer/hoelaat/waarom.

Als ik dit vervolgens zo ook instel op de zaptec laadpaal (standaard laden) en dan via tibber een slim laadplan laat opstellen; dan blokkeerd het laden tijdens de momenten, zoals ik (en velen hierboven) ook adhv de screenshots laten zien.

Er gaat namelijk geen trigger vanuit Tibber naar de auto, die het laden initiates bij de auto. (en dat zou wel moeten kennelijk)

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15:10
darkfujita schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:49:
[...]

Helaas, meerdere pogingen zijn gefaald vannacht. Ik heb de volgende scenario's geprobeerd:
1. Vertrek tijd (7.10) + gepland laden in Hyundai app (21.00 - 07.00) ingesteld, waarbij ik Tibber 'zonder slim laden' liet laden en zelfde voor de Zaptec (standaard laden) > dit faalde om 21 uur, werd geblokkeerd door de auto
2. Geen vertrek tijd of gepland laden in Hyundia app geselecteerd, Tibber onveranderd, en in de Zaptec app een laadplan ingesteld (start 21.30). Dit werkte niet om 21.30
3. Opnieuw geprobeerd, dit maal door de Kona te 'triggeren' uit de slaapstand, en de klimaat stand geactiveerd van de auto om 21.50, waarna ik het laadplan van de zaptec zou starten om 22uur. Met de gedachte dat de Kona zou ontdekken dat er stroom de auto heen komt > ook gefaald
4. Laatste scenario, laden gescheduled via zaptec om 22 uur, en de klimaatstand nu gepland om 22.10 (dus erna). Ook dit heeft niet gewerkt.

Heb zowel contact opgenomen met Tibber (via backpacker), zaptec helpdesk als met Hyundai (de dealer wist van niks trouwens). Als niemand mee werkt, ga ik zelf wel aan de slag met een integratie te bouwen, die de Kona triggered, op basis van een slim laadplan vanuit tibber....

@Bramster jij hebt vannacht dus wel normaal geladen? Welk proces / flow had jij ingesteld? en @tcw82 wat is er nog uit gekomen?
Hier juist succes. Load-balancing doet het ook.

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00
darkfujita schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:49:
[...]

@Bramster jij hebt vannacht dus wel normaal geladen? Welk proces / flow had jij ingesteld?
Ik heb slim laden aan staan met een vertrektijd om 7.30. Zonne energie meenemen staat en geoptimaliseerd voor kosten, al doet dat nu niet veel natuurlijk. Het werkt al een een paar maanden probleemloos, alleen dus gisteren niet.
Ik heb een zaptec go 2 laadpaal trouwens

Alles staat ingesteld in de Tibber app, auto en laadpaal zo 'dom' mogelijk. Pulse heb ik niet, gebruik geen load balancing

[ Voor 10% gewijzigd door Bramster op 25-11-2025 18:51 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:01

Ethirty

Who...me?

Hier werkt de communicatie tussen Tibber en Tesla weer niet lekker. Bij thuiskomst ingeprikt zoals altijd en na bijna een uur erachter komen dat Tibber nog denkt dat de auto niet thuis is.

Lekker laden met 48ct :X

Groot contrast met afgelopen nacht waar het laden op GR flink goedkoper bleek en ook nog een leuke vergoeding.

Ik vind het concept briljant maar ik wil helemaal niet na hoeven denken of het wel goed gaat als de stekker erin gaat.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste