darkfujita schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:49:
[...]
Helaas, meerdere pogingen zijn gefaald vannacht. Ik heb de volgende scenario's geprobeerd:
1. Vertrek tijd (7.10) + gepland laden in Hyundai app (21.00 - 07.00) ingesteld, waarbij ik Tibber 'zonder slim laden' liet laden en zelfde voor de Zaptec (standaard laden) > dit faalde om 21 uur, werd geblokkeerd door de auto
2. Geen vertrek tijd of gepland laden in Hyundia app geselecteerd, Tibber onveranderd, en in de Zaptec app een laadplan ingesteld (start 21.30). Dit werkte niet om 21.30
3. Opnieuw geprobeerd, dit maal door de Kona te 'triggeren' uit de slaapstand, en de klimaat stand geactiveerd van de auto om 21.50, waarna ik het laadplan van de zaptec zou starten om 22uur. Met de gedachte dat de Kona zou ontdekken dat er stroom de auto heen komt > ook gefaald
4. Laatste scenario, laden gescheduled via zaptec om 22 uur, en de klimaatstand nu gepland om 22.10 (dus erna). Ook dit heeft niet gewerkt.
Heb zowel contact opgenomen met Tibber (via backpacker), zaptec helpdesk als met Hyundai (de dealer wist van niks trouwens). Als niemand mee werkt, ga ik zelf wel aan de slag met een integratie te bouwen, die de Kona triggered, op basis van een slim laadplan vanuit tibber....
@
Bramster jij hebt vannacht dus wel normaal geladen? Welk proces / flow had jij ingesteld? en @
tcw82 wat is er nog uit gekomen?