Ik heb exact hetzelfde! Ik las dat ios 18.1 het probleem definitief oplost.Executor16 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:21:
[...]
Update met betrekking tot het touch screen probleem: Ik heb het idee dat de update wel geholpen heeft maar dat het toch niet on par is in vergelijking met mijn 15PM ernaast. Inmiddels ook mijn Case en Spigen Glas.tR EZ Fit beiden eraf gehaald en merk nog steeds dat er soms bedoelde acties op het scherm compleet worden genegeerd.
Als ik zo op het internet lees lijkt het probleem zich alleen voor te doen bij de 16PM modellen en niet de normale 16 en 16P.
Iemand hier zelf nog nieuwe ervaringen mee? Ik twijfel om een swap aan te vragen nu het nog kan.
Zoiets?frye schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:31:
Is er ergens een soort van tool waarmee je de nieuwigheden / verbeteringen kunt zien komende van een oudere iPhone?
Meestal wordt er vergeleken met het vorig model.
Heb nu een iPhone 13 Pro en goede aanbieding via werk voor een iPhone 16 Pro te nemen. Enkel doet men iPhone 13 Pro het eigenlijk nog goed. 😅
https://www.macrumors.com/guide/iphone-13-pro-vs-16-pro/
Op de website van Apple zelf kun je in elk geval de specificaties vergelijken, vanaf de Iphone 6. https://www.apple.com/nl/iphone/compare/frye schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:31:
Is er ergens een soort van tool waarmee je de nieuwigheden / verbeteringen kunt zien komende van een oudere iPhone?
Meestal wordt er vergeleken met het vorig model.
Heb nu een iPhone 13 Pro en goede aanbieding via werk voor een iPhone 16 Pro te nemen. Enkel doet men iPhone 13 Pro het eigenlijk nog goed. 😅
Als je nog tevreden bent met je 13 pro zou ik die gewoon houden. De verbeteringen van de afgelopen drie jaar zijn maar klein.
[ Voor 10% gewijzigd door Of-Aaargh op 09-10-2024 07:17 ]
Je kunt toch ook instellen dat je telefoon tot 95% oplaadt?henkjan101 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:07:
Zonder de intentie om de grote accu discussie weer op te starten vind ik dit toch een fijne feature:
HomeKit stekker gebruiken en een automatisering ingesteld dat laden automatisch stopt wanneer batterijniveau 100% is. Ideaal voor ‘s nachts laden.
[Afbeelding]
Klopt hoor. En toch vind ik het fijner om een telefoon 's ochtends te pakken met 100% accu. (Iknow, OCD trekjes..)turkeyhakan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:09:
[...]
Je kunt toch ook instellen dat je telefoon tot 95% oplaadt?
Ik laad mijn 16PM tot 80% op. Er gaat nog een wereld voor mij open als ik tot 100% mag ladenhenkjan101 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
Klopt hoor. En toch vind ik het fijner om een telefoon 's ochtends te pakken met 100% accu. (Iknow, OCD trekjes..)
Stopt toch sowieso met laden als de telefoon vol is?henkjan101 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:07:
Zonder de intentie om de grote accu discussie weer op te starten vind ik dit toch een fijne feature:
HomeKit stekker gebruiken en een automatisering ingesteld dat laden automatisch stopt wanneer batterijniveau 100% is. Ideaal voor ‘s nachts laden.
[Afbeelding]
Dat klopt, maar de spanning blijft erop, en houd hem voor langere tijd op 100%, dat is wat zijn automation tegen gaat, en schakelt dus het stopcontact of stekker uit.Drials schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:15:
[...]
Stopt toch sowieso met laden als de telefoon vol is?
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Maar als je pech hebt heeft de telefoon na de automation processen gedraaid, (app)updates, iCloudsync of een backup en dan is het geen 100% meer en hopen dat ie hem niet heeft leegtetrokkenhenkjan101 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
Klopt hoor. En toch vind ik het fijner om een telefoon 's ochtends te pakken met 100% accu. (Iknow, OCD trekjes..)
Om dat te voorkomen kun je een automation toevoegen die weer gaat laden onder een bepaald percentage.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 09-10-2024 10:42 ]
Thanks, goeie tip! DoneDennisdn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:40:
[...]
Maar als je pech hebt heeft de telefoon na de automation processen gedraaid, (app)updates, iCloudsync of een backup en dan is het geen 100% meer en hopen dat ie hem niet heeft leegtetrokken
Om dat te voorkomen kun je een automation toevoegen die weer gaat laden onder een bepaald percentage.
/f/image/iCB7xE63nUjTI7D5W3vxXeGq.png?f=fotoalbum_large)
Ik zou hem wat speling geven, anders blijft ie misschien alsnog continu power geven. 98 of 99 procent ofzo….
Hiervoor is toch het 'geoptimaliseerd laden' wat Apple zelf aanbied? iPhone laad op tot 80% en afhankelijk van je wekker of je patroon gaat ie hem tot 100% volladen net voordat je hem van de lader pakt.
Zucht...
Klopt, alleen werkt dat bij mij niet goed. Ik sta elke werkdag op om 7:30 en haal dan de telefoon van de lader. Echter is de telefoon al vanaf 4:30 constant op 100%SgtElPotato schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:09:
Hiervoor is toch het 'geoptimaliseerd laden' wat Apple zelf aanbied? iPhone laad op tot 80% en afhankelijk van je wekker of je patroon gaat ie hem tot 100% volladen net voordat je hem van de lader pakt.
En is dat erg? Als hij om 4:30 stopt met laden dan is je telefoon waarschijnlijk alweer op 97% of zo als je opstaat. Dan ben je alweer 3% op weg naar een nieuwe accu cycli.henkjan101 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:28:
[...]
Echter is de telefoon al vanaf 4:30 constant op 100%
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik verlies geen 3% 's nachts hoor. Tenzij je stand by of aod gebruikt (ik gebruik de slaap focus).amphora schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:31:
[...]
En is dat erg? Als hij om 4:30 stopt met laden dan is je telefoon waarschijnlijk alweer op 97% of zo als je opstaat. Dan ben je alweer 3% op weg naar een nieuwe accu cycli.
Nee hoor, dat is niet erg. Ik vind dit alleen prettiger. En bij mij was de accu ook nog keurig op 100% toen die van de lader gingamphora schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:31:
[...]
En is dat erg? Als hij om 4:30 stopt met laden dan is je telefoon waarschijnlijk alweer op 97% of zo als je opstaat. Dan ben je alweer 3% op weg naar een nieuwe accu cycli.
Voor de geïnteresseerden:Furrr schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:56:
Blijkbaar hebben veel mensen stof op de telephoto lens. Op basis van een post op Reddit en Macrumors zelf ook maar gecontroleerd en heb ik ook een aantal stofjes op de lens.
Dit is overigens al mn 2e 16PM. De eerste had vlekken op het titanium 😅:
[Afbeelding]
En nu dus stofjes op de lens.
Weet niet wat er met Apple aan de hand is maar in de afgelopen paar jaar had ik met elk Apple product wel iets (lees: kras op macbook pro m1 pro, omgeruild en toen wederom een deuk in de behuizing, 3e zat ook een krasje op maar heb dat maar voor lief genomen. Verder lijm resten op zwarte grill airpods pro. iPad pro ook een stevige kras op de achterkant, ook omgeruild.)
Ben hier wel een beetje klaar mee tbh.
Andere mensen met stof op de telephoto lens (de lens onder de flits)?
Zojuist toestel terug gebracht (Apple store Amsterdam) en hebben ze ook daar meerdere stofjes op de telephoto lens opgemerkt. Zonder aarzelen werd een nieuw toestel gepakt om om te ruilen, bleek ook daar stof op de lens te zitten. Bij het nieuwe exemplaar bleek niet alleen de telephoto lens aangedaan te zijn maar ook de bovenste lens. Verkoper begreep er niks van. Uiteindelijk geld terug gekregen en tussen neus en lippen door het advies gekregen om de eerste batch af te wachten en over een maand of twee opnieuw een 16 pro max te kopen.
QC is dramatisch at the moment, kan gewoon niets anders concluderen.
Dat kan ook heel goed met deze serie. Batterij is dit jaar echt een beest en blijf me verbazen hoeveel ik eind van de dag nog over heb. Voordeel is ook dat ik daardoor in de auto geen charger hoef te gebruiken, plenty aan capaciteitturkeyhakan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:19:
[...]
Ik laad mijn 16PM tot 80% op. Er gaat nog een wereld voor mij open als ik tot 100% mag laden
Het is weer September 2025 :)
Ja. Van mij mag de volgende iPhone veel minder capaciteit hebben en minder gewicht en dikte. Ik hoef niet 2 dagen met m’n phone te kunnen doen. Maar zou wel graag zien dat hij veel dunner is en dus minder gewicht 🙂Jaymone schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:30:
[...]
Dat kan ook heel goed met deze serie. Batterij is dit jaar echt een beest en blijf me verbazen hoeveel ik eind van de dag nog over heb. Voordeel is ook dat ik daardoor in de auto geen charger hoef te gebruiken, plenty aan capaciteit
Dan wordt je volgend jaar op je wenken bediend met de nieuwe iPhone 17 Air. Met zo'n extra accu eraan, net als bij de Vision Pro.giantgiantus schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:50:
[...]
Ja. Van mij mag de volgende iPhone veel minder capaciteit hebben en minder gewicht en dikte. Ik hoef niet 2 dagen met m’n phone te kunnen doen. Maar zou wel graag zien dat hij veel dunner is en dus minder gewicht 🙂
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat is geheel persoonlijk. Ik houd met de Pro Max eind van de dag ongeveer 40% over met meer dan 7 uur SOT. Dit verschilt per dag natuurlijk en is het meest extreme in mijn geval.giantgiantus schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:50:
[...]
Ja. Van mij mag de volgende iPhone veel minder capaciteit hebben en minder gewicht en dikte. Ik hoef niet 2 dagen met m’n phone te kunnen doen. Maar zou wel graag zien dat hij veel dunner is en dus minder gewicht 🙂
Als ze daar gewoon een 120Hz scherm in proppen dan ga ik op zeker voor die 17 Air. Ik heb die 13" Pro en de dikte daarvan is echt indrukwekkend, dat zou ik heel graag met een iPhone willen.THE_BASE schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:02:
[...]
Dan wordt je volgend jaar op je wenken bediend met de nieuwe iPhone 17 Air.
Overdag ergens even moeten laden zit toch al in mijn systeem, want ik krijg de huidige generaties ook met gemak leeg elke dag.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik ga daar wel echt vanuit. Las geruchten dat ie duurder als de Pro zal zijn. Maar ook met een prijs tussen de iPhone en de Pro kunnen ze het echt niet meer doen met minder. Voor de gewone iPhone eigenlijk al niet meer….Donstil schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:21:
[...]
Als ze daar gewoon een 120Hz scherm in proppen dan ga ik op zeker voor die 17 Air.
Mm dikker dan de iPad Pro zou dan wel weer een tegenvallertje zijn.Dennisdn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:30:
[...]
Ik ga daar wel echt vanuit. Las geruchten dat ie duurder als de Pro zal zijn. Maar ook met een prijs tussen de iPhone en de Pro kunnen ze het echt niet meer doen met minder. Voor de gewone iPhone eigenlijk al niet meer….
Dat dan weer wel inderdaad. En dankzij de EU kán ie ook niet veel dunner dan de pad Pro door de verplichte USBc-poort…Donstil schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:33:
[...]
Mm dikker dan de iPad Pro zou dan wel weer een tegenvallertje zijn.
Mogen ze niet alleen draadloos aanbieden? Denk ik wel toch?Dennisdn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:38:
[...]
Dat dan weer wel inderdaad. En dankzij de EU kán ie ook niet veel dunner dan de pad Pro door de verplichte USBc-poort…
Ik vraag het me af of ik dat nodig heb. Uur of 2 schermtijd maximaal plus podcasts en af en toe een foto.THE_BASE schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:02:
[...]
Dan wordt je volgend jaar op je wenken bediend met de nieuwe iPhone 17 Air. Met zo'n extra accu eraan, net als bij de Vision Pro.
Lijkt me ook erg indrukwekkend voor een iPhone. Wel vraag ik me af hoe de 17 Air dan wordt gepositioneerd: wordt het een high-end toestel of ergens tussen de 17 en 17 Pro/Max modellen? Geruchten wijzen wel dat het een 120Hz scherm krijgt, hele line-up. Mocht het niet een high-end toestel worden maar een toestel ergens tussen zwevend, dan zie ik daar de logica niet van in. Wel schijnt het mogelijk een 6,6” scherm te krijgen, mochten we de geruchten nu al geloven, en dat is wel een heerlijk formaat scherm. We zullen zien, nu alweer zin in.Donstil schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:21:
[...]
Als ze daar gewoon een 120Hz scherm in proppen dan ga ik op zeker voor die 17 Air. Ik heb die 13" Pro en de dikte daarvan is echt indrukwekkend, dat zou ik heel graag met een iPhone willen.
Overdag ergens even moeten laden zit toch al in mijn systeem, want ik krijg de huidige generaties ook met gemak leeg elke dag.
Er gingen voor de “air” geruchten ook al jaren geruchten over een iPhone Ultra.Jaymone schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:08:
[...]
Lijkt me ook erg indrukwekkend voor een iPhone. Wel vraag ik me af hoe de 17 Air dan wordt gepositioneerd: wordt het een high-end toestel of ergens tussen de 17 en 17 Pro/Max modellen? Geruchten wijzen wel dat het een 120Hz scherm krijgt, hele line-up. Mocht het niet een high-end toestel worden maar een toestel ergens tussen zwevend, dan zie ik daar de logica er niet van in. Wel schijnt het mogelijk een 6,6” scherm te krijgen, mochten we de geruchten nu al geloven, en dat is wel een heerlijk formaat scherm. We zullen zien, nu alweer zin in.
Dat lijkt mij persoonlijk een stuk logischer. Dus niet ertussen maar er juist boven.
Exact dat inderdaad, dan kan ik het plaatsen. Ben dan wel benieuwd wat het meerwaarde gaat bieden dan enkel een slim design, hoop wel op iets meer innovatie.Donstil schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:10:
[...]
Er gingen voor de “air” geruchten ook al jaren geruchten over een iPhone Ultra.
Dat lijkt mij persoonlijk een stuk logischer. Dus niet ertussen maar er juist boven.
Zou wel gaaf zijn als hij meer premium wordt, saffier ipv glas, titanium ook aan de achterkant, dat soort stuffJaymone schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:12:
[...]
Exact dat inderdaad, dan kan ik het plaatsen. Ben dan wel benieuwd wat het meerwaarde gaat bieden dan enkel een slim design, hoop wel op iets meer innovatie.
Dacht wel dat dat een ontsnapping was in de regels, maar dan moeten ze ook dé oplossing hebben gevonden om data via magsave oid te laten lopen. Dat zou wel een gamechanger zijn en kan alles nog meer waterdicht worden…giantgiantus schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:54:
[...]
Mogen ze niet alleen draadloos aanbieden? Denk ik wel toch?
Als ze Air gaan gebruiken wordt het allemaal wel heel onoverzichtelijk nu de iPad Air niet meer de dunste is. Maar kan mij ook wel weer voorstellen dat ze Ultra nog achter de hand houden voor als ze over een paar jaar ook de Pro camera’s erin weten te proppen…Donstil schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:10:
[...]
Er gingen voor de “air” geruchten ook al jaren geruchten over een iPhone Ultra.
Ik heb sinds de iPhone 5 nooit meer data via een kabeltje heen en weer gestuurd. Denk dat er een grote groep is die dat nooit gebruikt tbh.Dennisdn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:53:
[...]
Dacht wel dat dat een ontsnapping was in de regels, maar dan moeten ze ook dé oplossing hebben gevonden om data via magsave oid te laten lopen. Dat zou wel een gamechanger zijn en kan alles nog meer waterdicht worden…
iPhone 17 Pro Mini pleasegiantgiantus schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:50:
[...]
Nou, die ‘Air’ of ‘Ultra’ brengt wel leven in de brouwerij, zitten jullie natuurlijk allemaal op te wachten. Inclusief mijzelf.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik wel! Foto’s via pc naar iPhone / reservekopie op pc / restore/dfu iPhone/iPad etcgiantgiantus schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:22:
[...]
Ik heb sinds de iPhone 5 nooit meer data via een kabeltje heen en weer gestuurd. Denk dat er een grote groep is die dat nooit gebruikt tbh.
Ik ook niet, dat gaat allemaal via iCloud tegenwoordig. Maar een kabeltje is het laatste redmiddel om een toestel te kunnen herstellen als er iets mis is.giantgiantus schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:22:
[...]
Ik heb sinds de iPhone 5 nooit meer data via een kabeltje heen en weer gestuurd. Denk dat er een grote groep is die dat nooit gebruikt tbh.
Sinds ik me nieuwe telefoon heb (nu 2 dagen) registreert mijn Watch (niet nieuw) me pols temperatuur niet meer.
Is dit normaal gedrag, is dat tijdelijk? Moet je iets doen?
Heeft het niet een paar dagen nodig om de trend te berekenen?richards3 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:02:
Sinds ik me nieuwe telefoon heb (nu 2 dagen) registreert mijn Watch (niet nieuw) me pols temperatuur niet meer.
Het is trouwens “mijn” ipv “me”.
Goed punt. Kan wellicht met een ander systeem ook?Dennisdn schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 06:05:
[...]
Ik ook niet, dat gaat allemaal via iCloud tegenwoordig. Maar een kabeltje is het laatste redmiddel om een toestel te kunnen herstellen als er iets mis is.
@richards3 4 dagen (nachten) heeft dat nodig.giantgiantus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:13:
[...]
Heeft het niet een paar dagen nodig om de trend te berekenen?
©2004
De 16 serie is toch de eerste iPhone generatie welke via DFU draadloos hersteld kan worden?Dennisdn schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 06:05:
[...]
Ik ook niet, dat gaat allemaal via iCloud tegenwoordig. Maar een kabeltje is het laatste redmiddel om een toestel te kunnen herstellen als er iets mis is.
Dacht zoiets ergens gelezen te hebben.
Als dat zo blijkt te zijn is het een mooie proof of concept ter voorbereiding van de iPhone 17 Air.Donstil schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:08:
[...]
De 16 serie is toch de eerste iPhone generatie welke via DFU draadloos hersteld kan worden?
Have you tried turning it off and on again?
Zag ook iets voorbij komen over dat je voortaan devices kan herstellen door er een andere naast te leggen. Dus wie weetDonstil schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:08:
[...]
De 16 serie is toch de eerste iPhone generatie welke via DFU draadloos hersteld kan worden?
USB-C is natuurlijk ontzettend makkelijk omdat je altijd een kabel bij de hand heb voor één van je apparaten.
Maar qua gebruik geef ik toch voorkeur aan lightning. Voelde veel soepeler met in en uit pluggen.
Maar qua gebruik geef ik toch voorkeur aan lightning. Voelde veel soepeler met in en uit pluggen.
Ik ben helemaal voor een poortloze iPhone! De Lightningpoort vond ik wel beter qua schoonhouden, nu zit er zo'n klein piemeltje nog in. Als die Magsafe nou ook data overdracht ondersteund dat steun ik dat helemaal.
Hoe zou de EU hiermee omgaan? Is USB-C verplicht of mag je de poort ook gewoon weglaten en omzeil je het dan?
Hoe zou de EU hiermee omgaan? Is USB-C verplicht of mag je de poort ook gewoon weglaten en omzeil je het dan?
Zucht...
Deze komt toch wel in de top 3 van het lijstje welke zou gaan over vreemde keuzes binnen Apple hahaha. Ik heb die nooit begrepen.Donstil schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:43:
Als de iPhone 17 Air/Ultra te dun wordt voor USB-C zijn er naar alleen draadloos laden nog genoeg opties hoor:
[Afbeelding]
Valt mij nog mee dat ze het niet zo bij het toetsenbord hebben gedaan
[ Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 10-10-2024 09:44 ]
©2004
Form over function triple XL.hk12nl schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:44:
[...]
Deze komt toch wel in de top 3 van het lijstje welke zou gaan over vreemde keuzes binnen Apple hahaha. Ik heb die nooit begrepen.
Magsafe kabel met usb-cSgtElPotato schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:37:
Ik ben helemaal voor een poortloze iPhone! De Lightningpoort vond ik wel beter qua schoonhouden, nu zit er zo'n klein piemeltje nog in. Als die Magsafe nou ook data overdracht ondersteund dat steun ik dat helemaal.
Ziet er gaaf uit. Maar dit komt niet door de CE keuring.BigF25 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:24:
Als Apple er nu zo een maakt.. instant buy![]()
https://www.theverge.com/...transparent-iphone-16-pro
Zijn er mensen hier die hun foto’s in de iCloud hebben staan en de iPhone slim laten omgaan met foto opslag? Heeft de iPhone snel je foto geladen als je er een wilt bekijken die niet in volle resolutie op je telefoon staat?
Ik heb altijd al mijn foto’s op de iPhone gedownload en heb daardoor dit jaar geüpgraded van 256 naar 512, maar vind het prijsverschil best wel fors.
Ik heb altijd al mijn foto’s op de iPhone gedownload en heb daardoor dit jaar geüpgraded van 256 naar 512, maar vind het prijsverschil best wel fors.
Ik heb dat al jaren aanstaan en heb er nooit omkijken naar eigenlijk.mv1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:00:
Zijn er mensen hier die hun foto’s in de iCloud hebben staan en de iPhone slim laten omgaan met foto opslag? Heeft de iPhone snel je foto geladen als je er een wilt bekijken die niet in volle resolutie op je telefoon staat?
Ah oké, dus nooit echt problemen gehad met het laden van foto’s?Donstil schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:02:
[...]
Ik heb dat al jaren aanstaan en heb er nooit omkijken naar eigenlijk.
Nee hoor, als je geen internet hebt kan het niet natuurlijk maar ik heb nooit in een situatie gezeten waar ik een bepaalde foto perse nodig had maar er geen internet aanwezig is.mv1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:08:
[...]
Ah oké, dus nooit echt problemen gehad met het laden van foto’s?
Oké top, bedankt voor je antwoord!Donstil schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:13:
[...]
Nee hoor, als je geen internet hebt kan het niet natuurlijk maar ik heb nooit in een situatie gezeten waar ik een bepaalde foto perse nodig had maar er geen internet aanwezig is.
Ik gebruik gewoon zo'n magnetische laadkabel. kleine adapter in de telefoon (komt er ook geen stof in) en kan overal magnetisch laden...
Draadloos laden is toch niet geweldig voor de accu, dus doe het liever met een kabel. Maar magnetische kabel heb je best of both worlds zeg maar...
Maar weet dat dat niet iets is voor iedereen.
Draadloos laden is toch niet geweldig voor de accu, dus doe het liever met een kabel. Maar magnetische kabel heb je best of both worlds zeg maar...
Van welk merk heb jij die?Waah schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:11:
Ik gebruik gewoon zo'n magnetische laadkabel. kleine adapter in de telefoon (komt er ook geen stof in) en kan overal magnetisch laden...
Hoe kun je dan overal magnetisch laden? Dat kan dan toch alleen op plekken waar net toevallig laadkabels met precies die magnetische connector voor je telefoon zijn? Athans, ik neem aan dat je zoiets bedoelt. Ik ben dat soort kabels nog nooit in het wild tegengekomen, dus dat 'overal' magnetisch kunnen laden lijkt me vrij lastig, tenzij je ook overal je specifieke laadkabel mee naartoe neemt.Waah schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:11:
Draadloos laden werkt toch ook alleen waar een draadloze lader met een kabel ergens is aangesloten?Of-Aaargh schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:44:
[...]
Hoe kun je dan overal magnetisch laden? Dat kan dan toch alleen op plekken waar net toevallig laadkabels met precies die magnetische connector voor je telefoon zijn? Athans, ik neem aan dat je zoiets bedoelt. Ik ben dat soort kabels nog nooit in het wild tegengekomen, dus dat 'overal' magnetisch kunnen laden lijkt me vrij lastig, tenzij je ook overal je specifieke laadkabel mee naartoe neemt.
Ik zorg dat ik overal inderdaad zo'n kabel heb. In de auto, achter de bank, bij het bed. Voorheen had ik van die draadloze laders maar die nemen veel meer ruimte in, als je ze niet goed legt werken ze ook nog inefficient (met magsafe is dat natuurlijk al beter, maar mijn 11 Pro Max had dat niet) etc.
In het wild kan ik altijd nog gewoon draadloos laden natuurlijk. Of er een kabeltje in prikken (maar dan moet ik wel zorgen dat ik de adapter niet kwijt raak.... al krijg je bij elke kabel een adaptertje dus ik heb adapters for dayyyssss).
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...7dpN&gatewayAdapt=glo2nld
Door de ronde vorm klikken ze heel makkelijk vast en ook altijd correct. Gebruik het nu om de Nintendo-controllers mee op te laden, de telefoons, de tablets, smartwatches, airpods... alles waar een USB-C/Lightning/Micro-USB in zit heeft zo'n ding.
Ik heb dus nooit last van "oh ja, ik moet ook een lightning kabel mee". Ik neem alleen deze kabels mee en kan daarmee eigenlijk alles opladen. En als iemand over een kabel struikelt vliegt niet je telefoon door de kamer zeg maar....
Alleen de macbook doe ik nog met een ouderwetse USB-C adapter. want die 5A staat niet voor 5 Ampere... Daar geloof ik weinig van

En ja, in de auto heb ik dus magsafe houders waarbij ik los een kabeltje eraan klik als ik stroom wil

Ook erg kindvriendelijk, want die zijn niet zo voorzichtig met inprikken van kabels, struikelen over kabels etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 10-10-2024 15:56 ]
Dat ziet er leuk uit! Maar die open verbindingen die kunnen geen kortsluiting van je toestel betekenen als je bijvoorbeeld iets wat geleid aanraakt?Waah schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:52:
[...]
Draadloos laden werkt toch ook alleen waar een draadloze lader met een kabel ergens is aangesloten?![]()
Ik zorg dat ik overal inderdaad zo'n kabel heb. In de auto, achter de bank, bij het bed. Voorheen had ik van die draadloze laders maar die nemen veel meer ruimte in, als je ze niet goed legt werken ze ook nog inefficient (met magsafe is dat natuurlijk al beter, maar mijn 11 Pro Max had dat niet) etc.
In het wild kan ik altijd nog gewoon draadloos laden natuurlijk. Of er een kabeltje in prikken (maar dan moet ik wel zorgen dat ik de adapter niet kwijt raak.... al krijg je bij elke kabel een adaptertje dus ik heb adapters for dayyyssss).
[...]
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...7dpN&gatewayAdapt=glo2nld
Door de ronde vorm klikken ze heel makkelijk vast en ook altijd correct. Gebruik het nu om de Nintendo-controllers mee op te laden, de telefoons, de tablets, smartwatches, airpods... alles waar een USB-C/Lightning/Micro-USB in zit heeft zo'n ding.
Ik heb dus nooit last van "oh ja, ik moet ook een lightning kabel mee". Ik neem alleen deze kabels mee en kan daarmee eigenlijk alles opladen. En als iemand over een kabel struikelt vliegt niet je telefoon door de kamer zeg maar....
Alleen de macbook doe ik nog met een ouderwetse USB-C adapter. want die 5A staat niet voor 5 Ampere... Daar geloof ik weinig vanTis allemaal slow charging. Just the way devices like it
En ja, in de auto heb ik dus magsafe houders waarbij ik los een kabeltje eraan klik als ik stroom wilMaar die zijn netjes langs het dashboard gelegd en met een magnetische kabelclip zit die precies waar de telefoon aan de houder gaat. Dus ik houd de kabel tegen de adapter en hij laad meteen op.
Ook erg kindvriendelijk, want die zijn niet zo voorzichtig met inprikken van kabels, struikelen over kabels etc.
Had dat bij een nieuwe Watch verwacht van n niet een nieuwe iPhone, dank voor de verduidelijkinghk12nl schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:26:
[...]
@richards3 4 dagen (nachten) heeft dat nodig.
Bij USB? Nee dat kan niet. Daar zitten allerlei beveiigingen ingebouwd.SamSid schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:51:
[...]
Dat ziet er leuk uit! Maar die open verbindingen die kunnen geen kortsluiting van je toestel betekenen als je bijvoorbeeld iets wat geleid aanraakt?
Dat is ook de reden dat die niet kan snelladen. Daarvoor moet er eerst communicatie zijn met de USB lader. En deze lader heeft enkel + en -, geen data. En als USB lader geen data ziet, accepteert die enkel 5v.
Zodra een foto niet op de telefoon staat is het in een kwestie van maximaal een seconde op volle resolutie, een video 1-3 seconden, althans dan begint de video al. Zit wel op 5G en Gigabit thuis, dus uitgaande dat je een snelle verbinding hebt.mv1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:00:
Heb de switch van 512 naar 256 vanmiddag gemaakt en idd een foto laden duurt niet lang.slijkie schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:19:
[...]
Zodra een foto niet op de telefoon staat is het in een kwestie van maximaal een seconde op volle resolutie, een video 1-3 seconden, althans dan begint de video al. Zit wel op 5G en Gigabit thuis, dus uitgaande dat je een snelle verbinding hebt.
Goedenavond,
Vraagje aan mede 16 pro Max eigenaren; ervaren jullie ook een niet uniform scherm kwa witwaardes? Dit is goed te zien met een lichte/witte achtergrond met de brightnes 50% en truetone aan. Ik krijg zelf weer donkere flashbacks van de iPhone 7 Plus….na de iPhone X elk model gehad te hebben nooit problemen meer gehad….tot nu met de 16…
Ik zit nu op de 3e replacement (eerste had onder 30% van het scherm een veel geler scherm, 2e een gelere tint tot over de helft, nu de 3e, een hele verse van de batch eind september….deze heeft deze gele gloed bovenin. De loterij, of pech.
Ik ben nogal perfectionistisch en dat verwacht ik ook van Apple en het bedrag wat je neerlegt. Al om al ietwat bittere smaak wat de 16 betreft en stiekem spijt van de verkoop van de 15. Wellicht waag ik nog een poging, accepteren is lastig. Een “normaal “ mens zal het misschien een worst zijn aangezien het toestel verder prima is.
Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen
Vraagje aan mede 16 pro Max eigenaren; ervaren jullie ook een niet uniform scherm kwa witwaardes? Dit is goed te zien met een lichte/witte achtergrond met de brightnes 50% en truetone aan. Ik krijg zelf weer donkere flashbacks van de iPhone 7 Plus….na de iPhone X elk model gehad te hebben nooit problemen meer gehad….tot nu met de 16…
Ik zit nu op de 3e replacement (eerste had onder 30% van het scherm een veel geler scherm, 2e een gelere tint tot over de helft, nu de 3e, een hele verse van de batch eind september….deze heeft deze gele gloed bovenin. De loterij, of pech.
Ik ben nogal perfectionistisch en dat verwacht ik ook van Apple en het bedrag wat je neerlegt. Al om al ietwat bittere smaak wat de 16 betreft en stiekem spijt van de verkoop van de 15. Wellicht waag ik nog een poging, accepteren is lastig. Een “normaal “ mens zal het misschien een worst zijn aangezien het toestel verder prima is.
Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen
Kom even terug op de accu. Na even in bezit gaat de accu goed lang mee. Gisteren 06.20u in de ochtend van de lader gehaald en nu nog 31%. Heb er toch best wat mee gedaan.Dark Master schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:20:
Hier van een 12 naar een 15 plus gegaan 2 weken geleden. Helaas kon ik niet wennen aan de grote. Onhandig met vasthouden maar de accu was wel echt geweldig!
Toch maar ingeruild voor een 16 pro. Formaat is echt weer top ook de dunne bezel en het 120hz scherm zijn top. Maar de accu valt me nog een beetje tegen… granted ik heb hem nog maar net 2 dagen, maar volgens wat duur testen moet de accu tijd van een 15 plus en 16 pro dicht bij elkaar liggen.
Tot nu toe kan ik me daar nog niet echt in vinden. Wie weet komt het nog. (Staat nog wel bij batterij dat er nog een update word uitgevoerd.)
Hier trouwens ook gewoon tot 100% laden. Mijn 12 was 4 jaar oud met 84% en kon nog een goede dag mee. Als deze ook weer 4 jaar mee gaat op dezelfde manier helemaal prima.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
ff ranten, ik ben helemaal frustrated.
Mijn goede genade. Ik heb na jaren weer eens een screenprotector gekocht voor m'n iPhone. Dat dure Belkin ding gekocht. Wat een hel om zo'n ding zonder stof of bubbels op te plakken.
Het feit dat die domme protectors nog nog zijn is zo'n design flaw. Waarom is hier niet out of the box een oplossing voor ofzo, zodat het makkelijk is er nieuw glas op te zetten?
Het ziet er echt -niet- uit.
Mijn goede genade. Ik heb na jaren weer eens een screenprotector gekocht voor m'n iPhone. Dat dure Belkin ding gekocht. Wat een hel om zo'n ding zonder stof of bubbels op te plakken.
Het feit dat die domme protectors nog nog zijn is zo'n design flaw. Waarom is hier niet out of the box een oplossing voor ofzo, zodat het makkelijk is er nieuw glas op te zetten?
[ Voor 14% gewijzigd door kamerplant op 11-10-2024 21:51 ]
🌞🍃
Hier is een oplossing voor, maar die zitten blijkbaar niet bij je Belkin screenprotector. Balen!kamerplant schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:51:
Doe je mechanische ventilatie uit, ga eens lekker lang douchen en als je klaar bent ga je even een screenprotector op je iPhone plakken. Scherm schoonmaken, droogmaken en paar keer met de rand van je screenprotector over je scherm heen zodat alle stofdeeltjes weg zijn. Daarna in één keer goed erop leggen, één keer in het midden aanraken, daarna beetje nawrijven en je bent klaar.kamerplant schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:51:
Hebben jullie ook bluetooth connection issues met jullie nieuwe aanwinst?
Vooral in mijn Tesla, tijdens een phone call.
Hier geen problemen met Bluetooth i.c.m. Teslaturkeyhakan schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 02:47:
Hebben jullie ook bluetooth connection issues met jullie nieuwe aanwinst?
Er zijn merken die standaard af-fabriek een screenprotector aanbrengen. Maar ook de grote concurrent van Apple is daar helaas ook een paar jaar geleden vanaf gestapt.kamerplant schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:51:
To see for yourself:
1. Lay your phone down flat so that the camera viewfinder is completely black.
2. Take a 30 second night photo using the 1x lens.
Ik kom niet verder dan 3s of 5s, 30s komt niet eens in beeld.
Je moet er voor zorgen dat je iPhone compleet stil ligt. Bij de geringste beweging verdwijnt de 30 sec optie.THE_BASE schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:59:
[...]
To see for yourself:
1. Lay your phone down flat so that the camera viewfinder is completely black.
2. Take a 30 second night photo using the 1x lens.
Ik kom niet verder dan 3s of 5s, 30s komt niet eens in beeld.
Daarom doe je het in de badkamer nadat je lekker heet heb gedouched. Geen stof door alle stoom. En er zijn speciale applicators te krijgen die helpen om het recht te doen zoals van Spigen.kamerplant schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:51:
Check de link van macrumors. Gaat om fotografie in het donker met lang sluitertijd. Is oprecht een issue wanneer je blauwe vlekken in fotos krijgt. Daarbij zijn sommige 16’s niet aangedaan.Waah schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:52:
[...]
Ik ben helemaal voor het bashen van Apple, maar dit is wel erg ver gezocht. Zelf ff getest maar alles gewoon zwart overigens.
Kleinste lightleak bij "plat" neerleggen kan al dit soort resultaten geven ook. Dus lastig ook goed te testen.
Heeft de 16 Pro/Max ook dat deze zijn helderheid donkerder zet als deze te warm wordt?
Dat vond ik bij de 12/13 zo irritant haha.
uiteindeijk wel. het koelsysteem is wel beter blijkbaar waardoor het later optreed.Aight! schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:04:
Heeft de 16 Pro/Max ook dat deze zijn helderheid donkerder zet als deze te warm wordt?
Irrirant is het wel ja, maar zal wel een goede reden hebben. 1000+ nits is leuk, maar de wetten van thermodynamica hebben ook nog wat te zeggen
Ik wil de 16 pro max kopen en twijfel nog op de opslagruimte. Ik heb nu een iphone 13 pro, 512 GB waarvan ik 156 gb vrij heb nu, icloud heb ik 2tb. ik heb op de iphone niet optimize aanstaan, dus alle foto’s staan ook lokaal op de iphone.
Ik wil de nieuwe spacial videos en photos veel gebruiken icm quest 3. Ik dacht eerst dat ik dan 1 tb nodig zou hebben, maar volgens mij is 512 prima (en die is ook snel leverbaar), omdat ik optimize kan aanzetten en alles dan in de icloud wordt geupload en ik meer ruimte beschikbaar heb?
Via werk kan ik de helft korting krijgen. wat denken jullie, 512 is wss prima of toch 1 tb pakken>?
Ik heb optimize nu aan gezet op mijn iphone en heb dan 185 gb vrij.
Net even zitten rekenen, spacial video is 130 mb p min dus 7.3 min p gb. Dan kan ik met 180 gb 23 uur filmen totaal, wat uiteraard in kleine stukjes zal zijn.
Vraag is of dat dan allemaal de icloud in gaat?
Ik wil de nieuwe spacial videos en photos veel gebruiken icm quest 3. Ik dacht eerst dat ik dan 1 tb nodig zou hebben, maar volgens mij is 512 prima (en die is ook snel leverbaar), omdat ik optimize kan aanzetten en alles dan in de icloud wordt geupload en ik meer ruimte beschikbaar heb?
Via werk kan ik de helft korting krijgen. wat denken jullie, 512 is wss prima of toch 1 tb pakken>?
Net even zitten rekenen, spacial video is 130 mb p min dus 7.3 min p gb. Dan kan ik met 180 gb 23 uur filmen totaal, wat uiteraard in kleine stukjes zal zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 12-10-2024 18:50 ]
Wat staat er nog meer op dan waardoor je 185GB vrij hebt? En is ‘optimize’ al klaar met optimaliseren?TweakerVincent schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:23:
Ik wil de 16 pro max kopen en twijfel nog op de opslagruimte. Ik heb nu een iphone 13 pro, 512 GB waarvan ik 156 gb vrij heb nu, icloud heb ik 2tb. ik heb op de iphone niet optimize aanstaan, dus alle foto’s staan ook lokaal op de iphone.
Het gaat sowieso iCloud in.
Spigen Glas.tR EZ Fit kopen.kamerplant schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:51:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb even wat zitten opschonen en nu 321 gb vrij :-), had podcasts 21 gb die ik nooit gebruik bv.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:56:
[...]
Wat staat er nog meer op dan waardoor je 185GB vrij hebt? En is ‘optimize’ al klaar met optimaliseren?
Het gaat sowieso iCloud in.
Denk dat 512 prima is en dan kan ik aardig wat spacial videos maken
Kijk aan, dat scheelt een hoop! De keuze voor 512GB lijkt me een goede.TweakerVincent schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:16:
[...]
Heb even wat zitten opschonen en nu 321 gb vrij :-), had podcasts 21 gb die ik nooit gebruik bv.
Denk dat 512 prima is en dan kan ik aardig wat spacial videos maken
Ja precies, ik kan ze dan ook altijd nog op een ssd zetten mocht dat nodig zijnGr4mpyC3t schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:32:
[...]
Kijk aan, dat scheelt een hoop! De keuze voor 512GB lijkt me een goede.
Welke kleur zal over 2/3 jaar het meeste opleveren bij 2e hands verkoop? Ik stop hem toch in een dubbele hoes dus kleur maakt voor mij niet uit, alleen die desert lijkt mij niks.
Zwart is het meest gangbaar en neutraal als je het mij vraagt.TweakerVincent schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:38:
Welke kleur zal over 2/3 jaar het meeste opleveren bij 2e hands verkoop? Ik stop hem toch in een dubbele hoes dus kleur maakt voor mij niet uit, alleen die desert lijkt mij niks.
Zat ik ook aan te denken.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:36:
[...]
Zwart is het meest gangbaar en neutraal als je het mij vraagt.
Wbt overzetten esim van Odido iphone 13 pro naar 16 moet gewoon met transfer tool goed gaan toch?
Ik lees op de site van odido dat je een nieuwe moet bestellen, maar op fora dat het gewoon automatisch gaat zonder contact?
[ Voor 34% gewijzigd door TweakerVincent op 12-10-2024 22:46 ]
Transfer werkt soms wel, soms niet. Bij transfer of via de app een nieuwe aanvragen heb je sowieso de oude sim nog nodig om te verifiëren met een sms code.TweakerVincent schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:37:
[...]
Zat ik ook aan te denken.
Wbt overzetten esim van Odido iphone 13 pro naar 16 moet gewoon met transfer tool goed gaan toch?
Ik lees op de site van odido dat je een nieuwe moet bestellen, maar op fora dat het gewoon automatisch gaat zonder contact?
Oefening baart kunst. Inmiddels zo vaak gedaan dat het altijd een vlekkeloos resultaat oplevert. Geduldig te werk gaan, goed de dust removal sticker gebruiken.kamerplant schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:51:
Eventueel eens een paar goedkope protectors kopen om te oefenen voordat je met zo’n dure belkin in de weer gaat. Zelf heb ik goede ervaringen met ESR armorite protectors. Daar zitten er ook meer van in een doos zodat je het prima een keer kunt verprutsen.
Met Flolab screenprotector echt 0 stress meer voor het plaatsen! Is ook nog eens de beste uit alle andere tests
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Er is een heel topic speciaal voor accessoires zoals screenprotectors: [iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Ik ga straks migreren van 13 pro naar 16.
Ik gebruik microsoft authenticator voor werk, ik las dat je via een link https://aka.ms/mfasetup je opnieuw moet koppelen.
Ik neem aan dat de app het nog doet op de telefoon na migreren? Of moet je eerder koppelen?
Ik gebruik microsoft authenticator voor werk, ik las dat je via een link https://aka.ms/mfasetup je opnieuw moet koppelen.
Ik neem aan dat de app het nog doet op de telefoon na migreren? Of moet je eerder koppelen?
Zolang jij je oude telefoon niet wiped blijft alles werken op je oude telefoon.TweakerVincent schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:35:
Ik ga straks migreren van 13 pro naar 16.
Edit
Aangezien jij het voor werk gebruikt kan je in de app kijken of je cloud backups kunt aanzetten. Dan migreert het mee naar je nieuwe telefoon.
[ Voor 14% gewijzigd door peak op 13-10-2024 12:53 ]
Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.