top, reden om eigen sim nog te gebruiken is whatsapp. Die is gekoppeld aan nr toch?Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:20:
[...]
Ik zal in China lekker je eigen Sim zelfs uitzetten, en alles via de simkaart uit China doen.
Zo heb je helemaal geen kosten, schuifje om privé Sims uit te zetten staat gewoon bij mobiele data dan.
Maar je kan ook kiezen, alleen bellend bereikbaar via privé sim en data via andere sim.
Alleen om te activeren. In de praktijk kijkt whatsapp niet naar de sim die in de telefoon zit.TweakerVincent schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:41:
[...]
top, reden om eigen sim nog te gebruiken is whatsapp. Die is gekoppeld aan nr toch?
ah topDennisdn schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:50:
[...]
Alleen om te activeren. In de praktijk kijkt whatsapp niet naar de sim die in de telefoon zit.
Mog schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:40:
Het is niet duidelijk dat ik een sarcastische opmerking maakte. Ik ging ervan uit dat iedereen die de video bekijkt meteen snapt dat dit nagenoeg onmogelijk isIk zal er voortaan een
bij zetten.
offtopic:
Een streamer op Twitch bant mensen die geen emoji’s bij hun sarcasme gebruiken.
Dan mogen we blij zijn dat de mods op Tweakers iets toegeeflijker zijn.
Een streamer op Twitch bant mensen die geen emoji’s bij hun sarcasme gebruiken.
Dan mogen we blij zijn dat de mods op Tweakers iets toegeeflijker zijn.
Zijn er mensen die de pro max al eens onder kraan hebben afgespoeld ? Of is het toch niet echt aan te raden ? De reden waarom is omda m’n pro max echt onder het stof zit momenteel🙈
Ik spoel de telefoon nooit onder de kraan af, en helemaal onder het stof valt toch wel mee. dat kan toch niet ?.
Enige echt stof in kan zitten uiteindelijk is de speaker gaatjes als op anderdere hoekjes of randjes zit veeg je dit er zo vanaf.
Enige echt stof in kan zitten uiteindelijk is de speaker gaatjes als op anderdere hoekjes of randjes zit veeg je dit er zo vanaf.
Ik ga er wekelijks gewoon mee zwemmen. Maar garantie krijg je niet van AppleJovinho99 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:19:
Zijn er mensen die de pro max al eens onder kraan hebben afgespoeld ? Of is het toch niet echt aan te raden ? De reden waarom is omda m’n pro max echt onder het stof zit momenteel🙈
Is een Applewatch niet handigher om mee te gaan zwemmen ?Dennisdn schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:43:
[...]
Ik ga er wekelijks gewoon mee zwemmen. Maar garantie krijg je niet van Apple
Nee, dat zal je mij nooit zomaar zien doen. Zeker niet alleen omdat het handig of praktisch zou zijn om schoon te maken.Jovinho99 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:19:
Er is geen garantie dat je iPhone volledig waterdicht is. Daar is de IP68-rating (die iPhones hebben) ook niet voor bedoeld. Die beschrijft slechts de voorwaarden die nodig zijn om een object waterdicht te maken.
De waterdichtheid van een iPhone zie ik meer als een verzekering tegen per ongeluk contact met water, dan als een feature die je te pas en te onpas kunt gebruiken (zoals bij het schoonmaken, bijvoorbeeld).
Have you tried turning it off and on again?
Ook op het camera-eiland verzamelt zich stof. Maar dat haal ik dan met een zachte doek (soms licht vochtig) weg. Ook wattenstaafjes werken goed.Carlos0_0 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:09:
Ik spoel de telefoon nooit onder de kraan af, en helemaal onder het stof valt toch wel mee. dat kan toch niet ?.
Gisteravond voor het eerst dat de accu van mijn iPhone 16 Pro Max leeg was en hij niet meer leek op te laden.. Verschillende opladers geprobeerd, ook een powerbank waarbij er geen stroom naar de iPhone leek te gaan. Daarna een reset geprobeerd door volume omhoog, volume omlaag en de power button na elkaar in te drukken en daarna sprong hij toch weer aan met 4% (na 5 uur aan de oplader liggen).
Heeft iemand dit fenomeen weleens eerder gezien/gehad? De accu was echt compleet leeg, zou dat voor ervoor gezorgd hebben dat hij niks meer deed? Echt voor het eerst sinds m’n iPhone 3G dat ik dit meemaak.
Heeft iemand dit fenomeen weleens eerder gezien/gehad? De accu was echt compleet leeg, zou dat voor ervoor gezorgd hebben dat hij niks meer deed? Echt voor het eerst sinds m’n iPhone 3G dat ik dit meemaak.
per aspera ad astra
Hier nu een 16 en een 16 pro.(128 en 256 gig )
Wij komen van SE2020 en SE2022 af.
De 16e of de 16 plus was voor ons het prijs verschil niet waard.
Ik heb de pro ivm de beter camera en always on.
Ik ben in ieder geval blij met de camera, de Nikon D90 blijft voortaan thuis.
Wat me wel opvalt is dat de se's altijd bij ons thuis volle bak 5 G hadden, nu is dat bij 16 1 streepje minder en bij de 16 pro 2.
Alle langs elkaar liggend.
Wat me wel opvalt is dat de se's altijd bij ons thuis volle bak 5 G hadden, nu is dat bij 16 1 streepje minder en bij de 16 pro 2.
Ik ben juist de afweging aan het maken welke ik zal aanschaffen. De 16 pro is zo'n beetje 250 euro duurder dan de 16. Maar wat overtuigt mij dat extra geld te betalen? Ik neem op vakantie foto's en de tijd dat mijn zoon een baby was ligt ook achter me...fazertje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:20:
Hier nu een 16 en een 16 pro.(128 en 256 gig )
Always on vind ik niet belangrijk, meldingen en tijd lees ik op mijn horloge af.
Of geeft een pro zoveel extra's dat ik zelfs met een 15 pro beter af ben dan met een gewone 16...
Ik ben er wel van overtuigd dat de 16 niet veel goedkoper dan nu meer gaat worden voordat de 17 er is, en die zal met de adviesprijs bij release wel weer ver boven de huidige prijs liggen.
Life is what happens while you're busy making other plans
De gewone 16 maakt ook meer dan prima foto's, de pro is leuk. Maar bijna niemand gebruikt al die toetsrs en bellen van de camera technieken.frumper schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:42:
[...]
Ik ben juist de afweging aan het maken welke ik zal aanschaffen. De 16 pro is zo'n beetje 250 euro duurder dan de 16. Maar wat overtuigt mij dat extra geld te betalen? Ik neem op vakantie foto's en de tijd dat mijn zoon een baby was ligt ook achter me...
Always on vind ik niet belangrijk, meldingen en tijd lees ik op mijn horloge af.
Of geeft een pro zoveel extra's dat ik zelfs met een 15 pro beter af ben dan met een gewone 16...
Ik ben er wel van overtuigd dat de 16 niet veel goedkoper dan nu meer gaat worden voordat de 17 er is, en die zal met de adviesprijs bij release wel weer ver boven de huidige prijs liggen.
Houd die 250 euro lekker in je zak, en doe er wat anders leuks van
Bijna niemandCarlos0_0 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:42:
[...]
De gewone 16 maakt ook meer dan prima foto's, de pro is leuk. Maar bijna niemand gebruikt al die toetsrs en bellen van de camera technieken.
Houd die 250 euro lekker in je zak, en doe er wat anders leuks van.
Maar ieder zijn ding ik was iid 250 euro meer kwijt incl de 128 gig extra.
wat me echt verbaast is de macro foto's,
Ik heb een nieuwe abonnement afgesloten bij Odido en kom vanaf Vodafone. Nu heb ik nummerbehoud aangevraagd die op 23-06 ingaat. Bij het verlengen heb ik een iPhone 16 Pro aangeschaft. Echter als ik mijn Vodafone e sim over wil zetten krijg ik de melding dat de Sim kaart niet ondersteund wordt. Ik heb al wel een simkaart van Odido maar lijkt mij dat ik die pas vanaf 23-06 kan gebruiken toch?
Wat doen jullie tegen stof in de laadpoort?
Ik laad nog altijd ouderwets met een kabel, maar merk nu al met m’n 16 pro dat de usb poort makkelijk met stof vervuild raakt en de kabel dan lastig pakt. Dan kan je de poort minutieus gaan uitmesten…
Is hier een oplossing voor? Ik zag al USB plugs, maar die combineren niet zo lekker met een hoesje. Draadloos laden ben ik niet zo’n fan van (onbekend is onbemind?). Moet ik ook een ander hoesje denk ik…
Ik laad nog altijd ouderwets met een kabel, maar merk nu al met m’n 16 pro dat de usb poort makkelijk met stof vervuild raakt en de kabel dan lastig pakt. Dan kan je de poort minutieus gaan uitmesten…
Is hier een oplossing voor? Ik zag al USB plugs, maar die combineren niet zo lekker met een hoesje. Draadloos laden ben ik niet zo’n fan van (onbekend is onbemind?). Moet ik ook een ander hoesje denk ik…
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ik heb een afdek dopje op. USB c is verschrikkelijke aansluiting.caspervc schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:31:
Lightning kon je nog makkelijk pulken, met usb c niet.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008228086393.html
Alleen eruit halen met laden, en erna weer terug stoppen.
[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-05-2025 23:30 ]
Je kan Esim niet overzetten, je moet hem opnieuw installeren via app of site van de Provider.Hegeman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:08:
Ik heb een nieuwe abonnement afgesloten bij Odido en kom vanaf Vodafone. Nu heb ik nummerbehoud aangevraagd die op 23-06 ingaat. Bij het verlengen heb ik een iPhone 16 Pro aangeschaft. Echter als ik mijn Vodafone e sim over wil zetten krijg ik de melding dat de Sim kaart niet ondersteund wordt. Ik heb al wel een simkaart van Odido maar lijkt mij dat ik die pas vanaf 23-06 kan gebruiken toch?
Geen idee hoe dat gaat bij Vodafone.
Je zou dan bij Vodafone een nieuwe esim moeten aanvragen (kopen) en die op je 16 pro moeten instaleren. Ik heb eigenlijk altijd de nieuwe telefoon in de doos laten zitten tot het nummer behoud is afgerond, nu weet ik natuurlijk niet in welke staat je huidige telefoon is maar dan is dat wel de makkelijkste optie.Hegeman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:08:
@Carlos0_0 @Roy Tollenaar bedankt voor de feedback. Het klein kind kwam in mij naar boven toen ik het doosje in handen had. Zoals Carlos al vermelde heb ik in de MyVodafone een nieuwe eSim aan moeten maken. Duurde ongeveer 5-10 minuten voordat deze geactiveerd was en die heb ik vervolgens kunnen installeren op de 16 pro.
Ja en dat is dus quite annoying als je een hoesje eromheen hebt met minimale ruimte rond de usb poort. Betekent dus ook elke laadactie hoesje los duwen en telefoon eruit halen …Carlos0_0 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:27:
[...]
Ik heb een afdek dopje op. USB c is verschrikkelijke aansluiting.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ja met sommige hoesjes misschien wel ja, ik heb de Apple Clear Case en dan niet.caspervc schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:01:
[...]
Ja en dat is dus quite annoying als je een hoesje eromheen hebt met minimale ruimte rond de usb poort. Betekent dus ook elke laadactie hoesje los duwen en telefoon eruit halen …
Deze is bij de speakers en usb-c open dat stuk.
En ja met laden moet je het blokje er weer uithalen, dat is bij mij 1 keer in de 3 dagen ofzo(Dus niet zo ramp
Zeker omdat ook de telefoon niet uit het hoesje hoeft.
Hoe reinigen jullie het makkelijkst het camera-eiland?
Niet net als de rest van de telefoon, alleen soms als ik zin heb even het hoesje. effe de randjes schoon maken.Jovinho99 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:08:
In het verleden gedaan door een wattenstaafje wat vochtig te maken.Jovinho99 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:08:
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Meer mensen last van geen sim meldingen? Heb een 16 Pro Max en heb de laatste tijd steeds vaker de melding dat mijn sim kaart ontbreekt. Vervolgens vaak weer opnieuw de pin invullen en alles werkt.
Recent niks veranderd qua simkaart en draai de laatste iOS (18.5). Opnieuw opstarten en resetten lijkt niks op te lossen.
Recent niks veranderd qua simkaart en draai de laatste iOS (18.5). Opnieuw opstarten en resetten lijkt niks op te lossen.
Nee maar ik heb al jaren een Esim ondertussen, kan je fysieke sim niet gewoon defect aan het raken zijn ?.
Ik doe m'n toestel altijd 'omgekeerd' in mijn broekzak en dat scheelt. Dus met de oplaadpoort naar boven.caspervc schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:31:
Geen idee wat er kapot moet gaan. Kaart is erin gegaan toen ik het toestel kreeg en nooit meer aangeraakt. Alleen recent opeens deze meldingen.Carlos0_0 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:38:
Nee maar ik heb al jaren een Esim ondertussen, kan je fysieke sim niet gewoon defect aan het raken zijn ?.
Goeie tip van de eSIM! Dat ga ik even proberen, zie dat ik dat gratis kan aanvragen bij mijn provider.
Uiteraard geen idee hoelang je die simkaart al heb, maar aangezien er een chip op zit toch iets wat het kan begeven.SL65 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:55:
[...]
Geen idee wat er kapot moet gaan. Kaart is erin gegaan toen ik het toestel kreeg en nooit meer aangeraakt. Alleen recent opeens deze meldingen.
Goeie tip van de eSIM! Dat ga ik even proberen, zie dat ik dat gratis kan aanvragen bij mijn provider.
Mijn pa zijn relatief nieuwe pinpas doet het al niet goed, en die heeft die nog net een jaar.
Op mijn iPhone 16e (iOS 18.3) heb ik dit ook vaak, maar dan de melding dat Simkaart vergrendeld is, na pin ingeven werkt alles opnieuw. Is wel een werktelefoon die ik zelden moet gebruiken, dus ik dacht dat het eerder lag aan het feit dat hij soms een paar dagen gewoon niet unlocked is. Op mijn vorige iPhone 15 wel nooit voorgehad, zelfde gebruik.SL65 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:24:
Meer mensen last van geen sim meldingen? Heb een 16 Pro Max en heb de laatste tijd steeds vaker de melding dat mijn sim kaart ontbreekt. Vervolgens vaak weer opnieuw de pin invullen en alles werkt.
Ik zit met een dilemma, waar ik eigenlijk het antwoord al op weet. Maar ik hoor graag jullie mening.
Mijn origineel plan was om mijn huidige iPhone 11 te vervangen naar een basis 17 dit najaar. Maar ik zag dat de prijs van de 16 Pro een stuk gezakt is. Ik begin nu te twijfelen om toch voor de 16 Pro te gaan omdat ik merk dat ik op reis toch wel graag die 5x lens wil gebruiken om wildlife en landschappen beter te fotograferen.
Als ik een beetje de historie bekijk zal een basis 17 geen 5x lens hebben. Lijkt het jullie een goed idee om toch voor de 16 Pro te gaan? Via mijn werk kan ik deze momenteel kopen voor €600.
Een 17 Pro vind ik op release te veel geld en als ik de berichtgeving lees zal die waarschijnlijk ook nog duurder worden. Het zijn natuurlijk geruchten maar waar rook is, is vuur.
Mijn origineel plan was om mijn huidige iPhone 11 te vervangen naar een basis 17 dit najaar. Maar ik zag dat de prijs van de 16 Pro een stuk gezakt is. Ik begin nu te twijfelen om toch voor de 16 Pro te gaan omdat ik merk dat ik op reis toch wel graag die 5x lens wil gebruiken om wildlife en landschappen beter te fotograferen.
Als ik een beetje de historie bekijk zal een basis 17 geen 5x lens hebben. Lijkt het jullie een goed idee om toch voor de 16 Pro te gaan? Via mijn werk kan ik deze momenteel kopen voor €600.
Een 17 Pro vind ik op release te veel geld en als ik de berichtgeving lees zal die waarschijnlijk ook nog duurder worden. Het zijn natuurlijk geruchten maar waar rook is, is vuur.
Iphone 16 Pro voor 600 euries? Gelijk doen..Belgian schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:45:
Ik zit met een dilemma, waar ik eigenlijk het antwoord al op weet. Maar ik hoor graag jullie mening.
Dat je dit nog durft te posten. Meteen die iPhone 16 Pro bestellen.Belgian schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:45:

Dat is waar. Sim is ondertussen ook alweer wat jaren oud. Ik ga de eSIM maar eens testen nu, thx!Carlos0_0 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:51:
[...]
Uiteraard geen idee hoelang je die simkaart al heb, maar aangezien er een chip op zit toch iets wat het kan begeven.
Mijn pa zijn relatief nieuwe pinpas doet het al niet goed, en die heeft die nog net een jaar.
Je bent vergeten dat de pro een 120hz scherm heeft en de normale 16 60hzfrumper schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:42:
[...]
Ik ben juist de afweging aan het maken welke ik zal aanschaffen. De 16 pro is zo'n beetje 250 euro duurder dan de 16. Maar wat overtuigt mij dat extra geld te betalen? Ik neem op vakantie foto's en de tijd dat mijn zoon een baby was ligt ook achter me...
Dat is iets waar je denk ik wel plezier van krijgt
Je hebt ook van die magnetische stekkers. Die kun nje er altijd in laten zitten. Ik kende ze alleen van de lightning, maar ze zijn er blijkbaar ook van USB C.Carlos0_0 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:27:
[...]
Wellicht dat ik die maar een ga aanschaffen.
Haha 🤪 Gaat gelijk in het winkelmandje, thanks iedereen!Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:07:
[...]
Dat je dit nog durft te posten. Meteen die iPhone 16 Pro bestellen.![]()
Ja dat klopt, en die heb je ook voor usb-c.fisherman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:08:
[...]
Je hebt ook van die magnetische stekkers. Die kun nje er altijd in laten zitten. Ik kende ze alleen van de lightning, maar ze zijn er blijkbaar ook van USB C.
Wellicht dat ik die maar een ga aanschaffen.
https://www.gsmpunt.nl/ka...e-usb-c-naar-usb-kabel-2m
Zoiets bijv
Ondertussen heb ik de gewone 16 al in mijn bezitInhumanous schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:30:
[...]
Je bent vergeten dat de pro een 120hz scherm heeft en de normale 16 60hz
Dat is iets waar je denk ik wel plezier van krijgt
Wellicht over een jaar of vijf bij de volgende aanschaf, maar dan het ongetwijfeld al standaard zijn.
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik heb een Pro max en een iphone SE 3de generatie, ik zie het allemaal niet het verschil in de hz.frumper schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:45:
[...]
Ondertussen heb ik de gewone 16 al in mijn bezitDie 120hz heb ik wel aan gedacht, maar voor mobiel gamen gebruik ik mijn iPad mini… en verder zie ik daar niet heel veel voordelen van, zeker op een klein mobiel scherm niet.
Wellicht over een jaar of vijf bij de volgende aanschaf, maar dan het ongetwijfeld al standaard zijn.
Of ik zie het wel, maar ik stoor mij er niet aan(Dat zou ook kunnen). werkt alle 2 meer dan prima
Ja dat soort kabels bedoel ik inderdaad.Carlos0_0 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:18:
[...]
Ja dat klopt, en die heb je ook voor usb-c.
https://www.gsmpunt.nl/ka...e-usb-c-naar-usb-kabel-2m
Zoiets bijv
Hier ook niet hoor, die 120 Hz was voor dan ook niet waarom ik een 16 pro kocht. Is ook maar net hoe gevoelig je daarvoor bent denk ik.Carlos0_0 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:05:
[...]
Ik heb een Pro max en een iphone SE 3de generatie, ik zie het allemaal niet het verschil in de hz.
Of ik zie het wel, maar ik stoor mij er niet aan(Dat zou ook kunnen). werkt alle 2 meer dan prima.
Die camera's echter.
---
Ik liet hier dat ding gisteren in een onnavolgbaar spastische actie in de wc uit mijn handen pleuren en die kwam keihard op de tegels terecht.

Had me niet een week eerder moeten gebeuren want toen had ik mijn nudient case er niet omheen.
Dit keer wel en daar was ik even heel, heel blij mee.
En ben helemaal blij dat de levering van die case in eerste instatie mis ging waardoor ik er nog eentje op reserve heb. Hij heeft de klap goed opgevangen zeg maar...
Ik had het daarnet in de verkeerde topic gepost, ben er al op gewezen door een mede Tweaker waarvoor dank .
Nou ik sinds 2 weken een Iphone 16 pro gebruiker ben. Merk ik dat in de auto met mijn carkit dat de belkwaliteit enorm verbeterd is en ook tijdens normaal bellen. In tegen stelling tot mijn oude S telefoon
Komt dat door dat het Apple kwaliteit is? of door de nieuwere technieken?
Nou ik sinds 2 weken een Iphone 16 pro gebruiker ben. Merk ik dat in de auto met mijn carkit dat de belkwaliteit enorm verbeterd is en ook tijdens normaal bellen. In tegen stelling tot mijn oude S telefoon
Komt dat door dat het Apple kwaliteit is? of door de nieuwere technieken?
Bij gebrek aan iPhone 17 topic:
https://9to5mac.com/2025/...o-factor-in-tariff-costs/
Ik denk toch dat de prijs wereldwijd wel omhoog zal gaan van de nieuwe iPhone 17-serie. Ik vind 200 euro wel een redelijke verhoging, maar als Apple Care en de hoesjes ook duurder worden, dan wordt het wel flink slikken.
Trekken ze dan ook nog AirDrop, samenwerking met AirPods en de Watch eruit, zoals de EU wil, dan koop ik ‘m denk ik niet. Ik snap dat het voor Apple goedkoper is om overal de prijzen iets te verhogen, maar dan moeten er niet ook nog functies verdwijnen. En als de camera set-up ook hetzelfde is, zie ik geen reden om zo’n prijsverhoging te slikken.
Heb al jaren Apple. Was gisteren aan het spelen met de S25 Ultra. Maar hier zie je wel echt dat Apple achterloopt. Dat maakt zo’n prijsverhoging lastiger.
Heb altijd gezegd: “Koop wat je wil en je hoeft niks te verantwoorden.” Daar blijf ik bij, maar het moet wel ‘goed voelen’.
Ik denk toch dat de prijs wereldwijd wel omhoog zal gaan van de nieuwe iPhone 17-serie. Ik vind 200 euro wel een redelijke verhoging, maar als Apple Care en de hoesjes ook duurder worden, dan wordt het wel flink slikken.
Trekken ze dan ook nog AirDrop, samenwerking met AirPods en de Watch eruit, zoals de EU wil, dan koop ik ‘m denk ik niet. Ik snap dat het voor Apple goedkoper is om overal de prijzen iets te verhogen, maar dan moeten er niet ook nog functies verdwijnen. En als de camera set-up ook hetzelfde is, zie ik geen reden om zo’n prijsverhoging te slikken.
Heb al jaren Apple. Was gisteren aan het spelen met de S25 Ultra. Maar hier zie je wel echt dat Apple achterloopt. Dat maakt zo’n prijsverhoging lastiger.
Heb altijd gezegd: “Koop wat je wil en je hoeft niks te verantwoorden.” Daar blijf ik bij, maar het moet wel ‘goed voelen’.
AirDrop ok, maar kan mij niet voorstellen dat ze de AirPods en Watch niet meer zouden ondersteunen, dan halen ze wel heel erg veel van hun eigen sales in de EU onderuit.Dennisweb schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:30:
Trekken ze dan ook nog AirDrop, samenwerking met AirPods en de Watch eruit, zoals de EU wil, dan koop ik ‘m denk ik niet.
Dat was precies wat ik dacht. Maar ik gebruik AirDrop echt heel vaak. Zou wel balen zijn als ze dat eruit slopen.Dennisdn schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:49:
[...]
AirDrop ok, maar kan mij niet voorstellen dat ze de AirPods en Watch niet meer zouden ondersteunen, dan halen ze wel heel erg veel van hun eigen sales in de EU onderuit.
Wat zijn jullie ervaring met de hoesjes van beats? Deze zijn ook zonder inkeping aan de camera knop zoals de apple hoesjes, dus dit is voor mij de beste oplossing.
@syltheboy inderdaad,excuses,dacht dat ik in de andere groep zat😀
Inmiddels opgelost
[ Voor 94% gewijzigd door Glassertje op 10-06-2025 01:29 ]
AirDrop eruit slopen? Ik moet het nieuws weer eens wat beter gaan volgen, merk ik. Waarom? Dat gebruik ik ook heel veel. Zeker als er meer iPhones mee zijn op vakantie/weekendjes.Dennisweb schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:07:
[...]
Dat was precies wat ik dacht. Maar ik gebruik AirDrop echt heel vaak. Zou wel balen zijn als ze dat eruit slopen.
ChatGPT weet me dit te vertellen;
De plannen van een aluminium rand vond ik al behoorlijk zorgwekkend, want dat is bij het minste of geringste gedeukt. De Pro met titanium is waarom het een Pro is.Er is momenteel geen enkele aanwijzing dat AirDrop in iOS aan banden wordt gelegd of verdwijnt bij toekomstige iPhones. Berichtgeving hierover lijkt gebaseerd op geruchten of verwarring. Mocht Apple in de toekomst plannen hebben om iets te wijzigen, zou dit via officiële kanalen worden gecommuniceerd — en dan zeker breed in de tech‑media verschijnen.
[ Voor 65% gewijzigd door JB op 10-06-2025 11:00 ]
Mijn boefje is liev!
Ik denk dat het ook wat overdreven is, maar wellicht moeten ze het open gaan gooien zodat andere aanbieders / apps er ook gebruik van kunnen maken (imho geen probleem en zal alleen maar ten goede komen van het hele AirDrop lijkt me?).JB schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:54:
AirDrop eruit slopen? Ik moet het nieuws weer eens wat beter gaan volgen, merk ik. Waarom? Dat gebruik ik ook heel veel. Zeker als er meer iPhones mee zijn op vakantie/weekendjes.
Zucht...
Wat is jullie ervaring met screenprotectors? Ik gebruik alleen een screenprotector en dus geen case. Ik had voor mijn iPhone 14 Pro een Spigen en was daar erg tevreden over. Nu heb ik voor de iPhone 16 pro wederom een Spigen besteld maar er vallen mij 2 dingen op.
Doordat het scherm groter is krijg ik nu het 'rainbow' effect als ik vanaf de zijkant naar het toestel kijk. Dit vind ik dus niet mooi. Net alsof de screenprotector 1 of 2 mm te klein is.
De rand van deze screenprotector lijkt scherper. Die van de iPhone 14 Pro is meer afgerond en voelt daarom prettiger met swipen.
Iemand hier meer ervaring mee en/of een goede aanbeveling? Ik ben verder altijd erg tevreden geweest met Spigen, ook door het makkelijke plaatsingsframe..
Doordat het scherm groter is krijg ik nu het 'rainbow' effect als ik vanaf de zijkant naar het toestel kijk. Dit vind ik dus niet mooi. Net alsof de screenprotector 1 of 2 mm te klein is.
De rand van deze screenprotector lijkt scherper. Die van de iPhone 14 Pro is meer afgerond en voelt daarom prettiger met swipen.
Iemand hier meer ervaring mee en/of een goede aanbeveling? Ik ben verder altijd erg tevreden geweest met Spigen, ook door het makkelijke plaatsingsframe..
©2004
Je kan ook AppleCare nemen. Kan je je phone lekker gebruiken zonder plakplaatjeszhk12nl schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:52:
Wat is jullie ervaring met screenprotectors? Ik gebruik alleen een screenprotector en dus geen case. Ik had voor mijn iPhone 14 Pro een Spigen en was daar erg tevreden over. Nu heb ik voor de iPhone 16 pro wederom een Spigen besteld maar er vallen mij 2 dingen op.
Ga ik ook doen maar voor het gevoel de eerste paar weekjes nog even met schermpje 😄giantgiantus schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:19:
[...]
Je kan ook AppleCare nemen. Kan je je phone lekker gebruiken zonder plakplaatjesz
Heb jij de variant met of zonder diefstal?
©2004
Ik heb niets. Ik verzeker niets wat ik gemakkelijk kan betalen. Spaart heel veel geld uit.hk12nl schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:24:
[...]
Ga ik ook doen maar voor het gevoel de eerste paar weekjes nog even met schermpje 😄
Heb jij de variant met of zonder diefstal?
Ervaring is prima, zit al een half jaar nu op mijn 16pm.hk12nl schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:52:
Wel met een hoesje erbij, maar zit netjes over hele scherm.
Ik heb er zelf 1 van Belkin op zitten, gebruik dat merk al jaren en bevalt mij prima.
Het makkelijke plaatsen zit bij vele hoesjes, dat is niet specifiek spigen(ook otterbox en Belkin doen dit).
Ik sluit mij hier aan. Gisteren overgestapt van een 13 naar een 16plus.
Heerlijke telefoon weer 👌
Heerlijke telefoon weer 👌
Ik ben sinds drie weken in het bezit van een iPhone 16, overgestapt van een iPhone 11. Tot nu toe bevalt hij erg goed op één ding na; het scherm is redelijk warm (gelig) qua kleur afgesteld.
Ik ben gewend om True tone te gebruiken maar bij sommige omstandigheden lijkt het bijna alsof Night shift aan staat. Ik heb hem ook vergeleken met de iPhone 14 van m’n partner en die is ook wat minder warm qua kleur met precies dezelfde settings.
Waarschijnlijk ben ik hier ook wat gevoeliger voor omdat ik ontwerper van beroep ben
.
Meer mensen hier die hetzelfde ervaren?
Ik ben gewend om True tone te gebruiken maar bij sommige omstandigheden lijkt het bijna alsof Night shift aan staat. Ik heb hem ook vergeleken met de iPhone 14 van m’n partner en die is ook wat minder warm qua kleur met precies dezelfde settings.
Waarschijnlijk ben ik hier ook wat gevoeliger voor omdat ik ontwerper van beroep ben
Meer mensen hier die hetzelfde ervaren?
Dank voor deze tip.Carlos0_0 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:27:
[...]
De 16 pro kan wel eens de laatste Apple telefoon zijn die ik bij launch hebt gekocht.Dennisweb schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:30:
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ligt er bij mij een beetje aan wat er met iOS 26 gaat gebeuren en wat de prijzen voor de iPhone 17 Pro Max worden. Vind max. 200 euro erbij wel redelijk, maar daar moet het ook wel ophouden.Alekz87 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:45:
[...]
De 16 pro kan wel eens de laatste Apple telefoon zijn die ik bij launch hebt gekocht.
Ben ik blij dat ik toch maar een 16 Pro Max heb gehaald (voorheen iphone 12). €1200 vond ik al vrij veel en dit wordt dan tevens de laatste smartphone die ik koop.Dennisweb schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:30:
Ik heb nog steeds een 13 pro, die heb ik gekocht bij de release van de 14, omdat de (gewone) 14 in feite een nieuwe 13 was en ik dan meer waar voor mijn geld krijg door een 13 pro te kopen.
En die 13 pro gaat nog prima mee. Vroeger namen de verschillen tussen oudere en nieuwere modellen meer toe heb ik het idee. De 13 pro kan in feite nog met alles prima mee (aangezien Apple's AI project toch niet van de grond komt), alleen merk ik dat de batterijduur wat achteruit gaat. Maar ik red het nog wel.
Dus ik ga ook straks de 17 overslaan. Misschien gaat het een gewone18 worden, mits ze eindelijk 120hz schermen gaan maken. En anders wordt het opnieuw een jaartje overslaan, of het wordt een nieuwe 17 pro in het jaar van de 18.
En die 13 pro gaat nog prima mee. Vroeger namen de verschillen tussen oudere en nieuwere modellen meer toe heb ik het idee. De 13 pro kan in feite nog met alles prima mee (aangezien Apple's AI project toch niet van de grond komt), alleen merk ik dat de batterijduur wat achteruit gaat. Maar ik red het nog wel.
Dus ik ga ook straks de 17 overslaan. Misschien gaat het een gewone18 worden, mits ze eindelijk 120hz schermen gaan maken. En anders wordt het opnieuw een jaartje overslaan, of het wordt een nieuwe 17 pro in het jaar van de 18.
Ik was zo iemand die de 16 pro kocht vanwege Apple intelligence. Maar dat valt tegen zeg. Ook nog steeds geen Nederlands. Ik kwam van de 14 pro. Ik ben gewend aan minimale upgrades, maar dit keer voelt t wel erg alsof we zijn beetgenomen. Ook die camera knop voegt niks toe. Ik open er snel m’n camera mee….fotos maken is bloed irritant omdat je continu beweegt en m te hard in moet drukken.Dennisweb schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:52:
[...]
Ligt er bij mij een beetje aan wat er met iOS 26 gaat gebeuren en wat de prijzen voor de iPhone 17 Pro Max worden. Vind max. 200 euro erbij wel redelijk, maar daar moet het ook wel ophouden.
[ Voor 23% gewijzigd door Alekz87 op 30-06-2025 14:50 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Mijn Iphone 16 pro wordt weg heet. Nu is het ook warm, maar hij valt ook in de auto uit als er muziek wordt gestreamd met de volle airco aan. Buiten in de zon krijgt de telefoon de temperatuur van een tosti. Een hoesje zit er niet om. Zijn er meer met ditzelfde probleem en kan dit warm worden nog worden beperkt?
Is er niet toevallig wat anders aan de hand? Een app die helemaal overstuur is ofzo? Want het is warm maar ook weer niet zooo warm, dan zou in de helft van de wereld rond de evenaar een iPhone altijd onbruikbaar zijn…. Ik merk alleen in volle zon dat ie het scherm iets dimt maar verder niets.aljooge schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:14:
Mijn Iphone 16 pro wordt weg heet. Nu is het ook warm, maar hij valt ook in de auto uit als er muziek wordt gestreamd met de volle airco aan. Buiten in de zon krijgt de telefoon de temperatuur van een tosti. Een hoesje zit er niet om. Zijn er meer met ditzelfde probleem en kan dit warm worden nog worden beperkt?
Ik heb geen idee. Zal deze vraag ook eens bij Apple neerleggen. Dit voelt als een defect. In de auto is het helemaal niet warm met airco.Dennisdn schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:28:
[...]
Is er niet toevallig wat anders aan de hand? Een app die helemaal overstuur is ofzo? Want het is warm maar ook weer niet zooo warm, dan zou in de helft van de wereld rond de evenaar een iPhone altijd onbruikbaar zijn…. Ik merk alleen in volle zon dat ie het scherm iets dimt maar verder niets.
Keer batterij laten vervangen en je kan nog makkelijker doorPrimusIP schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:39:
Ik heb nog steeds een 13 pro, die heb ik gekocht bij de release van de 14, omdat de (gewone) 14 in feite een nieuwe 13 was en ik dan meer waar voor mijn geld krijg door een 13 pro te kopen.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Kun je met iOS 16 als je Google Home app geïnstalleerd heb muziek van Apple Music,
streamen naar Chromecast Audio ?
***Edit***
Ben er al uit, het kan
streamen naar Chromecast Audio ?
***Edit***
Ben er al uit, het kan
[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 03-07-2025 14:23 ]
Wat is jullie ervaring met schermreparatie in het algemeen bij Apple of Amac? Ik wil dit graag laten uitvoeren en via de apple support app geeft Apple ook schermreparaties aan via Amac? Nu gaat mijn voorkeur zelf uit naar Apple (gevoel) echter moet ik er dan een hele dag voor plannen. De Amac zit hier in de buurt.
Ik wil het toestel graag weer in topstaat terug ontvangen vandaar dat ik voor reparatie bij Apple kies. Wat zijn jullie ervaringen in de loop der jaren?
Ik wil het toestel graag weer in topstaat terug ontvangen vandaar dat ik voor reparatie bij Apple kies. Wat zijn jullie ervaringen in de loop der jaren?
©2004
Zelf heb ik een ontzettende hekel aan Amac, maar anderen zijn er weer lyrisch over. Een aantal keer heb ik met ze staan bekvechten over defecten die simpelweg onder de garantie vallen, maar waar zij het natuurlijk weer niet mee eens waren. Ik kies zelf voor Apple en anders Coolblue.hk12nl schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:00:
Wat is jullie ervaring met schermreparatie in het algemeen bij Apple of Amac? Ik wil dit graag laten uitvoeren en via de apple support app geeft Apple ook schermreparaties aan via Amac? Nu gaat mijn voorkeur zelf uit naar Apple (gevoel) echter moet ik er dan een hele dag voor plannen. De Amac zit hier in de buurt.
Thx voor je ervaring. Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar Amac. Maar omdat ze naar voren komen in het Apple support programma als mogelijkheid om je scherm te laten repareren krijg ik het gevoel dat ze daar een grote vinger in de pap hebben. Dus vandaar dat ik benieuwd was naar ervaringenGr4mpyC3t schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:06:
[...]
Zelf heb ik een ontzettende hekel aan Amac, maar anderen zijn er weer lyrisch over. Een aantal keer heb ik met ze staan bekvechten over defecten die simpelweg onder de garantie vallen, maar waar zij het natuurlijk weer niet mee eens waren. Ik kies zelf voor Apple en anders Coolblue.
Edit: gaat trouwens niet om garantie maar om een scherm vervanging die ik zelf wil betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 03-07-2025 19:37 ]
©2004
Heb er zelf geen problemen mee. Omdat er een Amac in mijn stad zit koop ik daar eigenlijk altijd mijn spullen. Ook bij inruilen of reparaties (laatste keer was een MacBook Pro met Touchbar waarvan Touchbar kapot was en butterfly toetsenbord reparatie) geen problemen. Maar zoals altijd YMMV. Bij Apple zelf kun je er vaak op wachten, bij de Amac moet je soms wat langer wachten.hk12nl schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:00:
[...]
Thx voor je ervaring. Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar Amac. Maar omdat ze naar voren komen in het Apple support programma als mogelijkheid om je scherm te laten repareren krijg ik het gevoel dat ze daar een grote vinger in de pap hebben. Dus vandaar dat ik benieuwd was naar ervaringen
Edit: gaat trouwens niet om garantie maar om een scherm vervanging die ik zelf wil betalen.
Zucht...
Gsm is deze morgend gevallen zie bijhorende fotos.
Iemand ervaring met dit ? Laten maken vind ik nogal duur. Onder garantie zonder apple care zal dit ook niet vallen vrees is.
Iemand die dit al eens heeft voorgehad ? Als de strepen zo blijven is er perfect nog mee te werken maar weet niet of dit erger wordt en gaat verspreiden over de rest van het scherm.
:strip_exif()/f/image/97EFru3Rj6rqKcq3SjBJImtw.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand ervaring met dit ? Laten maken vind ik nogal duur. Onder garantie zonder apple care zal dit ook niet vallen vrees is.
Iemand die dit al eens heeft voorgehad ? Als de strepen zo blijven is er perfect nog mee te werken maar weet niet of dit erger wordt en gaat verspreiden over de rest van het scherm.
:strip_exif()/f/image/97EFru3Rj6rqKcq3SjBJImtw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6G2xULRFoSyytVaTyXBlLhrK.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je Apple Care+? Dan valt 'een ongelukje' wel onder die verzekering. Standaard Apple Care gaat dit niet dekken.svenn15 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het kan best dat je er nog een tijdje mee kan doen, maar het scherm is gebarsten en daardoor is het ook zwakker. Dat het verder uitscheurt is niet ondenkbaar.
Bij een andere iPhone met soortgelijke schade rechtsboven werd het stuk wat niet meer werkt steeds groter helaas. Ook zou ik niet meer vertrouwen op waterdicht zijn van de telefoon.svenn15 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN: PcDCch
Ging dit vrij snel ? Ik hoor dat er sommige mensen maanden verder kunnen zonder verschil.Mozart schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:32:
[...]
Bij een andere iPhone met soortgelijke schade rechtsboven werd het stuk wat niet meer werkt steeds groter helaas. Ook zou ik niet meer vertrouwen op waterdicht zijn van de telefoon.
Laat gewoon je scherm repareren.svenn15 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:28:
[...]
Ging dit vrij snel ? Ik hoor dat er sommige mensen maanden verder kunnen zonder verschil.
Is het thuis gevallen? Zo ja, kan je je inboedel verzekering bellen en vragen.
Ik zit bij interpolis en betaal €100,- eigen risico.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Benieuwd:
Gebruiken en of hebben jullie ook een iCloud abonnement ?
Benieuwd naar ervaringen ?
Verbruikt en syncen van foto’s bijvoorbeeld veel accu ? Of in algemene zin ?
Altijd gebruikt. Het heeft de beste integratie met Apple devices en hun native apps. En heeft nog een extra plus als je meerdere Apple spulletjes hebt, bijvoorbeeld een iphone en een macbook.MarioMark1541 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:47:
Benieuwd:
Ik merk zelf weinig van het extra accu gebruik. Maar de hele zware processen doet hij ook als je hem aan de lader hebt liggen en andere zaken kun je ook instellen.
Altijd gebruikt, dus nu niet meer begrijp ik?PrimusIP schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:18:
[...]
Altijd gebruikt. Het heeft de beste integratie met Apple devices en hun native apps. En heeft nog een extra plus als je meerdere Apple spulletjes hebt, bijvoorbeeld een iphone en een macbook.
Ik merk zelf weinig van het extra accu gebruik. Maar de hele zware processen doet hij ook als je hem aan de lader hebt liggen en andere zaken kun je ook instellen.
Nee, nog steeds in gebruik.MarioMark1541 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:30:
[...]
Altijd gebruikt, dus nu niet meer begrijp ik?
Aha.
Maar stel ik maak foto’s dan gaatnhij ze meteen synchroniseren toch, ?
Heb je tips/tricks kwa settings?
Je kunt bijvoorbeeld in de settings instellen dat hij alleen synchroniseert als je WIFI verbinding hebt, dus niet bij mobiele verbinding. Dan doet hij het alleen.thuis (of op werk etc). Daar heb je ook wel een oplader liggen. (of je zet wifi uit.) Maar ik maak me daar zelf nooit druk om. Ik heb dat mobiele gebruik niet ingesteld voor de accu maar om mijn data bundel niet leeg te trekken als je een 4K filmpje maakt.MarioMark1541 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:37:
[...]
Aha.
Maar stel ik maak foto’s dan gaatnhij ze meteen synchroniseren toch, ?
Heb je tips/tricks kwa settings?
Hebben jullie automatische helderheid aan of uit staan ?
Als dit aan staat lijkt mij dat dit toch juist meer vergt van je batterij ?
Als dat je dit handmatig verhoogt
Als dit aan staat lijkt mij dat dit toch juist meer vergt van je batterij ?
Als dat je dit handmatig verhoogt
Aan, zal dit iets meer verbruiken ja wellicht.
Want het gebruikt een sensor om in te stellen, maar dit is verwaarloosbaar(Zal geen hele grote batterij verbruik hebben).
Want het gebruikt een sensor om in te stellen, maar dit is verwaarloosbaar(Zal geen hele grote batterij verbruik hebben).
[ Voor 96% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-07-2025 16:55 ]
@svenn15SuperVeloce schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:24:
Is het thuis gevallen? Zo ja, kan je je inboedel verzekering bellen en vragen.
Of was je op vakantie? Dan heb je een doorlopende reisverzekering eventueel
Worden jullie iPhones 16 heet met het weer van de laatste tijd? (ik zag het bij een user op de vorige pagina maar ben benieuwd naar anderen hun ervaring)
Nee totaal niet, maar ligt eraan of je hem volop in de zon gebruikt natuurlijk(Dan kan die wel wat warmer worden).
https://www.marktplaats.n...crypted-iphone-iphone-16e
zoiets kan toch niet op een Iphone ? Android user hier , kwam deze tegen en dacht wtf?
zoiets kan toch niet op een Iphone ? Android user hier , kwam deze tegen en dacht wtf?
Nee zo nep als het maar kan, je krijgt hoogstwaarschijnlijk of niks of een Android telefoon.(met een iOS thema)
Da's wel een klein nadeel van mijn keuze voor een 'zwarte'. Heb hier niet meegemaakt dat hij zichzelf uitschakelde, dus geen probleem.Arthur345 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:43:
Worden jullie iPhones 16 heet met het weer van de laatste tijd? (ik zag het bij een user op de vorige pagina maar ben benieuwd naar anderen hun ervaring)
Maar warm wordt het kreng af en toe wel.
Goed, nou doet ie dat ook als ik bijv. de app van mijn stofzuiger open heb. Dat ligt niet zoeer aan de iphone maar aan de (brakke) app.
In de volle zon leggen op zomerse dagen is erom vragen. Zo denk ik maar (en zo heb ik het ook bij anderen zien gebeuren, dus dat die telefoons wel de melding op het scherm gaven).
Mijn 12 mini wordt binnenshuis ook gewoon warmer in dit weer, heeft weinig met volop in de zon gebruiken te maken.Carlos0_0 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 09:40:
Nee totaal niet, maar ligt eraan of je hem volop in de zon gebruikt natuurlijk(Dan kan die wel wat warmer worden).
Maar goed, was daarom wel even benieuwd hoe de ervaringen hier dan beter waren in dit klimaat met nieuwere toestellen.
dat is het Marktplaats account van Bolle Jos.eenhoorntje schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:01:
https://www.marktplaats.n...crypted-iphone-iphone-16e
Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.