Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:47
De prijs is de afgelopen maanden al enorm gezakt, de prijs was namelijk 1479 euro.
Dat is die uiteraard nog steeds bij Apple, maar bij andere winkels vind je hem al voor in de 1200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Carlos0_0 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:32:
De prijs is de afgelopen maanden al enorm gezakt, de prijs was namelijk 1479 euro.
Dat is die uiteraard nog steeds bij Apple, maar bij andere winkels vind je hem al voor in de 1200 euro.
En combineer het met een abonnement en er gaat nog eens een euro of 100 vanaf!

Wat de prijzen verder gaan doen is afwachten. De Euro is wel sterker geworden ten opzichte van de dollar. Dat zie je dus ook al enigszins terug in de huidige prijzen. Aan de andere kant zijn er geruchten dat Apple de adviesprijzen wereldwijd gaat verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:45
Mijn Iphone 16 Pro reset als ik deze aan het opladen ben, zie dan het apple log verschijnen.

Heb online genius support een diagnostic laten doen en zeggen breng je telefoon naar een Apple of een certifiied repair center.

Ok prima ik ga wel morgen naar de Apple store maar krijg je dan gewoon een ander toestel mee? Ik kan niet zo maar een week zonder toestel zitten, geen telefoon is niet bereikbaar meer zijn, niet kunnen betalen, mfa etc Krijg je een leen toestel of gewoon gelijk een vervangend toestel van Apple?

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ligt aan probleem(en of je Apple care heb denk ik), tot nu toe is bij mij zelfde dag nog gefixed.
Moest alleen even een paar uur zonder telefoon wandelen, tot ik hem weer om een bepaald tijdstip kon ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01:36

mv1

Samplex schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:39:
Mijn Iphone 16 Pro reset als ik deze aan het opladen ben, zie dan het apple log verschijnen.

Heb online genius support een diagnostic laten doen en zeggen breng je telefoon naar een Apple of een certifiied repair center.

Ok prima ik ga wel morgen naar de Apple store maar krijg je dan gewoon een ander toestel mee? Ik kan niet zo maar een week zonder toestel zitten, geen telefoon is niet bereikbaar meer zijn, niet kunnen betalen, mfa etc Krijg je een leen toestel of gewoon gelijk een vervangend toestel van Apple?

iemand hier ervaring mee?
Ze zullen een diagnostische test uitvoeren op je telefoon, als blijkt dat er wat hardware matig aan de hand is, zullen ze een reparatie uitvoeren. Afhankelijk van het tijdstip(hoe dichter bij sluitingstijd, hoe groter de kans dat je hem pas de volgende dag weer hebt) van je afspraak heb je je telefoon weer dezelfde dag terug.

Als het een softwarematig issue is, zullen ze je telefoon restoren naar fabrieksinstellingen. Maak ten alle tijden een backup van je iPhone voor je naar de afspraak gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@mv1 Met Iphone 7, 8, X kreeg ik toen gewoon een andere mee die ik mocht houden, doen ze dat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Samplex schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:03:
@mv1 Met Iphone 7, 8, X kreeg ik toen gewoon een andere mee die ik mocht houden, doen ze dat niet meer?
Je krijgt alleen een leen telefoon als je telefoon opgestuurd moet worden wegens dieper onderzoek. Dus voor die paar uurtjes/dag dat je hem kwijt bent, krijg je helaas geen leen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
mv1 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:22:
[...]

Je krijgt alleen een leen telefoon als je telefoon opgestuurd moet worden wegens dieper onderzoek. Dus voor die paar uurtjes/dag dat je hem kwijt bent, krijg je helaas geen leen telefoon.
Is dat zo? Ik ken Apple niet anders dan dat je een 'nieuwe' meekrijgt als je binnen het jaar met een defect aankomt dat binnen de garantie valt. Ook zonder aanvullende AppleCare verzekering.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Een nieuwe of refurbised ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:17:
[...]

Is dat zo? Ik ken Apple niet anders dan dat je een 'nieuwe' meekrijgt als je binnen het jaar met een defect aankomt dat binnen de garantie valt. Ook zonder aanvullende AppleCare verzekering.
Apple probeert steeds meer te repareren. Er kan tegenwoordig een hoop worden vervangen. Vaak krijg je nu alleen nog maar een 'nieuwe', als het moederbord kapot is(alhoewel ze nu tegenwoordig ook het midden gedeelte van de iPhone kunnen vervangen), er waterschade is of als het de voor- en achterkant gebarsten zijn en de behuizing zwaar beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
mv1 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:32:
[...]

Apple probeert steeds meer te repareren. Er kan tegenwoordig een hoop worden vervangen. Vaak krijg je nu alleen nog maar een 'nieuwe', als het moederbord kapot is(alhoewel ze nu tegenwoordig ook het midden gedeelte van de iPhone kunnen vervangen), er waterschade is of als het de voor- en achterkant gebarsten zijn en de behuizing zwaar beschadigd is.
Ah, dat wist ik nog niet. Goed om te weten. Ik vond het juist wel service dat ze met een vervangend toestel aan komen zetten vanuit het magazijn. Lekker gevoel is dat altijd als je ergens terecht kunt waar je het meerendeel van gevallen zeker van weet dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Bij de Apple Store geweest, moederbord moet vervangen worden, niet op voorraad, duurt 5 dagen. Krijgt geen leen loestel mee of een ander toestel. Waardeloze service

Dus koop zo een toestel online bij Apple, stuur je mijn oude op ter reparatie op en na de reparatie stuur ik de andere Iphone terug middels herroepingsrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:44
Daarom heb ik dus altijd 1 oudere telefoon liggen thuis.
Als er iemand is hier in het gezin waarbij de telefoon defect raakt dan heb ik er altijd 1 liggen die je zo kan gebruiken.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:52
Samplex schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:02:
Bij de Apple Store geweest, moederbord moet vervangen worden, niet op voorraad, duurt 5 dagen. Krijgt geen leen loestel mee of een ander toestel. Waardeloze service

Dus koop zo een toestel online bij Apple, stuur je mijn oude op ter reparatie op en na de reparatie stuur ik de andere Iphone terug middels herroepingsrecht.
Niet bizar van Apple, maar bizar gedrag van jou. Mensen zijn echt totaal onbeschaamd. Terugroeprecht is geen gratis leen service voor apparatuur ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door giantgiantus op 26-07-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:54:
[...]

Ah, dat wist ik nog niet. Goed om te weten. Ik vond het juist wel service dat ze met een vervangend toestel aan komen zetten vanuit het magazijn. Lekker gevoel is dat altijd als je ergens terecht kunt waar je het meerendeel van gevallen zeker van weet dat het goed komt.
Ja het was idd heel relaxed dat ze het zo voor je konden omruilen, maar vanwege het feit dat ook Apple minder e-waste wilt, proberen ze nu zo veel mogelijk te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Neem anders even contact op met Apple Support. Misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0

Niks waardeloos aan, nergens staat dat jij recht heb op een vervangend toestel.
Het is gewoon bizar gedrag van jou dat je dat denkt.

Dat toevallig het onderdeel er niet is, en ze het nu niet kunnen maken dat is vervelend. Maar dat kan gebeuren.
Het is niet je telefoon niks doet, anders hadden ze hem wel omgeruild.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
giantgiantus schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:25:
[...]

Niet bizar van Apple, maar bizar gedrag van jou. Mensen zijn echt totaal onbeschaamd. Terugroeprecht is geen gratis leen service voor apparatuur ofzo.
Precies je hoort zelf voor reserve apparatuur te zorgen, nieuw hoeft het niet te zijn.
Het hoeft niet eens alles te kunnen, want het is over het algemeen, maar voor een paar dagen.

Verder moet je zelfs een week kunnen overbruggen, elke telefoon kan je mee bellen.
Mfa: moet je niet afhankelijk zijn van 1 device, zorg altijd dat het ook werkt op een ander device(tablet ofzo)
Betalen: je heb je pinpas enzo nog, het zij een Apple Watch die het prima zonder iphone doet(ook zonder Esim).

Anders neem je Apple Care, dan betaal je voor die zekerheid dat alles voor je gereld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:06

Van een telefoon van meer dan 1000€ mag je zeker meer verwachten en dan de opmerking dat Apple minder ewaste wil is kolder. Apple wil meer geld verdienen, dat is het enige doel nog wat ze hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Mapuck schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:24:
[...]

Van een telefoon van meer dan 1000€ mag je zeker meer verwachten en dan de opmerking dat Apple minder ewaste wil is kolder. Apple wil meer geld verdienen, dat is het enige doel nog wat ze hebben.
Ik zie het verband niet tussen de aanschafwaarde en wat je mag verwachten bij een garantie geval?
Waarom zou Apple "verplicht" zijn een leen toestel te geven? Want het staat nergens zwart op wit als je een Iphone koopt. Samsung geeft ook geen leen toestellen en die dingen zijn ook niet goedkoop.

Het is heel vervelend dat je toestel stuk gaat dat snap ik. Maar elk stukje elektronica kan gewoon een keer stuk gaan. Of het nou een 10tje kost of vele 100en euro's. (ook Ferrari's gaan stuk)

Mijn inziens kan je hiervoor 2 dingen simpel zelf doen.
Applecare+ of zelf een oud toestel thuis reserve houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Mapuck schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:24:
[...]
Van een telefoon van meer dan 1000€ mag je zeker meer verwachten
Bij een auto van 60k die onder garantie hersteld moest worden kreeg ik nog niet eens een gratis leenauto en mocht die los gehuurd worden van een zusterbedrijf.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Ik heb nu sinds vrijdagmiddag de IPhone 16 pro.

Heb altijd gevloekt op IPhone en iOS, zeker toen mijn jongste dochter (toen 10) een IPhone wilde hebben. En ik uiteraard de gelukkige was om het toestel te activeren en te installeren.

Ikzelf heb nooit een IPhone gehad (alleen zakelijk een keer en dat was niet bepaald mijn lievelings toestel ).

Mijn zoektocht naar een volgende telefoon begon al een maand of 2 geleden. Heb gezocht en getwijfeld. Waar het ene merk goed in was, had het weer een flinke min punt op het andere vlak.
Alles vergeleken op elk vlak maar kwam er niet uit.
Looks, updatebeleid, schermgrootte, interne opslag, processor, camera,

Een avond naar de mediamarkt geweest samen met mijn oudste dochter om wat telefoons in de hand te houden.

Even snel liepen we langs de Iphone’s. Ziet er toch wel goed uit 😬 ligt lekker in de hand. En de prijs vergeleken met de top modellen van Android valt ook enigszins mee. 🧐

Eigenlijk was de IPhone toch hetgeen wat ik wilde hebben. Het hoeft niet ergens echt in uit te blinken. Maar het is wel op elk vlak gewoon goed tot zeer goed.

Na vrijdagavond begin ik ook al aardig te wennen aan iOS en ik heb nog niet zitten vloeken. Dus dat is al een zeer goed teken.

Kortom, ik ben erg blij met de keuze. En zo zie je maar. Altijd ergens open voor blijven staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Update 18.6 is hier nu aan het installeren…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xspWbMFNoozKuQdl2G7gPGjlAIc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8R2X8E3v6j3BYwdMb112ikKF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb nu bijna een jaar de 16 Pro Max (tijdens release gekocht) en ben nog steeds heel tevreden over het toestel. De batterij zit nog op 100% en ik gebruik vanaf het begin een transparant Spigen hoesje en had verwacht deze na een half jaar al te moeten vervangen, maar tot mijn verbazing hij is nog steeds transparant en niet aan het vergelen, dus kudos voor Spigen, want dat was een paar jaar geleden wel anders.

Normaal wil ik meestal wel upgraden, ben toch wel een tech freak, maar ik vind de iPhone 17 eerlijk gezegd niet veel toevoegen. Dat eiland over de hele breedte vind ik vreemd, want waarom hebben ze de cameralenzen dan nog steeds aan één kant zitten? De telefoon wiebelt daardoor en ligt niet stabiel op de tafel, zelfs niet met een hoesje er omheen. Had dan alle drie de lenzen op een rij bovenaan geplaatst, dat staat mooier ook vind ik en zitten je vingers ook minder snel in de weg bij het maken van een foto.

En de iPhone 17 Air snap ik ook niet helemaal. Ja, is dunner maar dan moet je waarschijnlijk inboeten aan batterijduur en prestaties. En zonder hoesje zou ik hem toch nooit gebruiken (droge gladde handen waar makkeljk een glazen gladjakker als een telefoon uitglijdt ).

Nog even iets anders en niet zo zeer gerelateerd aan een bepaald model, maar weet iemand hoe je dat irritante vergrootglas (loep) kan uitschakelen wanneer je tekst aan het selectren bent? Iedere keer verschijnt dat rotding in de weg en kan ik op dat moment juist niet zien wat ik aan het selecteren ben en zou die functie het liefst uitzetten, Zoomen bij Toegankelijkheid heb heb ik al uitstaan maar dat werkt niet.

Op Google wordt je ook niet veel wijzer dan dat je Zoomen in Toegankelijkheid moet uitzetten (duh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tranquility schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:58:

En de iPhone 17 Air snap ik ook niet helemaal. Ja, is dunner maar dan moet je waarschijnlijk inboeten aan batterijduur en prestaties.
Ach, hoe vaak gebeurd het dat je écht niet even bij kan laden als ie te vroeg leeg is? Laders zijn overal, zelfs voor werk in de jungle of woestijn hebben we altijd een pickup bij ons met laders erin. En anders een batterypack. En wanneer gebruik je nou echt de prestaties? Voor het normale leven is in ieder geval bij mij een Pro echt zware overkill en merk ik het denk ik niet eens als ik van een 16P naar een 12P zou overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Tranquility schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:58:
Nog even iets anders en niet zo zeer gerelateerd aan een bepaald model, maar weet iemand hoe je dat irritante vergrootglas (loep) kan uitschakelen wanneer je tekst aan het selectren bent? Iedere keer verschijnt dat rotding in de weg en kan ik op dat moment juist niet zien wat ik aan het selecteren ben en zou die functie het liefst uitzetten, Zoomen bij Toegankelijkheid heb heb ik al uitstaan maar dat werkt niet.

Op Google wordt je ook niet veel wijzer dan dat je Zoomen in Toegankelijkheid moet uitzetten (duh).
Helaas is er geen officiële instelling op iOS om die loupe volledig uit te schakelen, zelfs niet via de toegankelijkheidsopties.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:21
Ik zie dat in Amerika een prijsstijging verwacht wordt van $50 dollar, wat betekent dat voor ons in de Eurozone?

https://www.macrumors.com...-price-increase-expected/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:42
Oh ik mag verlengen,Toch nog even een paar weekjes wachten op de 17 pro max

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
TNSN schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:40:
Ik zie dat in Amerika een prijsstijging verwacht wordt van $50 dollar, wat betekent dat voor ons in de Eurozone?

https://www.macrumors.com...-price-increase-expected/
Waarschijnlijk gaan we ook te maken krijgen met de extra importheffingen, kunnen iPhones wel eens vies duur gaan worden, wat ze eigenlijk al zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Davidas schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:41:
Helaas is er geen officiële instelling op iOS om die loupe volledig uit te schakelen, zelfs niet via de toegankelijkheidsopties.
Dank, dat vermoeden had ik al.
Net als dat je het automatisch hiden van de adresbalk in browsers als Firefox niet uit kan zetten en dat ding altijd verdwijnt en je heen-en-weer moet srollen om hem weer tevoorschijn te toveren, zit in het OS ingebakken dacht ik. Een van de leuke "features" van Apple, net als die loep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Tranquility schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:11:
[...]

Waarschijnlijk gaan we ook te maken krijgen met de extra importheffingen, kunnen iPhones wel eens vies duur gaan worden, wat ze eigenlijk al zijn..
Welke extra importheffingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:45
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:34:
[...]

Welke extra importheffingen?
Apple krijgt te maken met forse importheffingen vanuit India naar de VS.

Nou en, wij zitten toch in de EU? :? Ja, maar Apple wil de prijzen globaal verhogen, zodat Amerika niet opeens met een klapper van ee prijs zit. Dan is het te duidelijk dat het aan Trump ligt. Dus kan de hele wereld rekenen op een prijsverhoging van 4 tot 6 procent. 10 procent lijkt me voor de hand te liggen, Apple wil zelf immers ook de prijzen verhogen. Dus ik zou zeggen: de nieuwe prijs van de iPhone 17 Pro Max zou rond de 1629 euro kunnen liggen. Dat is immers 150 euro op de prijs van 1479 euro en zo’n tien procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Dennisweb schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:49:

Nou en, wij zitten toch in de EU? :? Ja, maar Apple wil de prijzen globaal verhogen, zodat Amerika niet opeens met een klapper van ee prijs zit. Dan is het te duidelijk dat het aan Trump ligt. Dus kan de hele wereld rekenen op een prijsverhoging van 4 tot 6 procent. 10 procent lijkt me voor de hand te liggen, Apple wil zelf immers ook de prijzen verhogen. Dus ik zou zeggen: de nieuwe prijs van de iPhone 17 Pro Max zou rond de 1629 euro kunnen liggen. Dat is immers 150 euro op de prijs van 1479 euro en zo’n tien procent.
Trump heeft onlangs ook hogere "tariffs" opgelegd aan Europa, dat zal niet onbeantwoord blijven verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:45
Tranquility schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:53:
[...]

Trump heeft onlangs ook hogere "tariffs" opgelegd aan Europa, dat zal niet onbeantwoord blijven verwacht ik.
Zonder er een politieke discussie van te maken: Von der Leyen was laatst bij Trump om te ‘onderhandelen’. Ze was het eens met de tarieven en heeft er niks tegenover gesteld. Ook een manier van onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
[...]

We gaan het wel zien. Tot nu toe zijn het allemaal maar geruchten, en blijkt uiteindelijk dat de soep niet zo heet wordt opgediend als men zegt.

Apple zal dondersgoed weten wat een acceptabele prijsstijging is die ze aan consumenten kunnen verkopen. Ongetwijfeld zullen ze een deel van die prijsverhoging reserveren voor de importheffing die nu in de VS geldt.

Maar echt bewijs is er niet, en misschien zal dat er ook wel nooit komen. En daarom vind ik dat je dit niet zo stellig kunt beweren, maar dat is meer een principekwestie vanuit mij denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
[...]

In het artikel op 925mac schrijft de analist dat de 50 dollar verhoging is voor het opvangen van alle importheffingen en duurdere kosten voor het uitwijken naar India. En dat Apple nog eventuele bijkomende kosten zelf gaat slikken en daarvoor al 900 miljoen heeft gereserveerd van de eigen spaarpot als extra kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 30-07-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:16
Ik zou graag mijn iPhone 16 Max willen inruilen voor een IPhone 16 pro, waar zou ik dit het beste kunnen doen? Het liefst stuur ik niks op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-09 18:05
Dennisdn schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:00:
[...]

Bij een auto van 60k die onder garantie hersteld moest worden kreeg ik nog niet eens een gratis leenauto en mocht die los gehuurd worden van een zusterbedrijf.
Bedoel hier voor de rest niks mee. Maar heb een auto van 2500, in onderhoud bij een universele garage. Gratis leenauto. Hoe gek kan het soms lopen. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Milan1NL op 30-07-2025 19:08 . Reden: typo ]

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Milan1NL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Bedoel hier voor de rest niks mee. Maar heb een auto van 2500, in onderhoud bij een universele garage. Gratis leenauto. Hoe gek kan het soms lopen. :P
Ik geloof niet dat een garagehouder dat van zijn privé spaarrekening betaald en dat het dus gewoon in de prijs zit verrekend. Maar in mijn geval knijpen leasemaatschappijen de dealers zo uit dat het niet meer verrekend kan worden en het los erbij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Drials schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:20:
Ik zou graag mijn iPhone 16 Max willen inruilen voor een IPhone 16 pro, waar zou ik dit het beste kunnen doen? Het liefst stuur ik niks op..
Apple zelf, dan gaat opsturen ptima.
Je krijgt mooie verpakking, en retour label enzo.

Anders coolblue kan je ook inruilen, je krijgt een week of 2 ofzo de tijd oude device terug te brengen.
Heb nu al 2 keer gedaan, met een iPhone en watch. En was mij prima bevallen.
Mocht je geld terug krijgen, wordt dit na enkele dagen terug gestort op je rekening.

[ Voor 15% gewijzigd door Carlos0_0 op 30-07-2025 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 18:45

En dat gaat je lukken?
Ben bang dat je gewoon je geld kwijt gaat zijn en terecht ook want 5 dagen is gewoon een snelle manier van service.
Ze moeten de tijd krijgen om iets te repareren of vervangen en die tijd geef jij ze niet.

Als je extra service had willen hebben dan had je Apple care moeten afsluiten dan had je nu een expres replacement kunnen aanvragen.
Naar de Apple Store gaan en dan inruilen en flink bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Rebut, Swappie, etc. bieden vaak hogere inruilwaarde dan Apple. Wel kritisch kijken en eerlijk zijn over de staat van het toestel.

Vervolgens als het even kan via een site als Belsimpel of Mobiel.nl een iPhone 16 Pro mét abonnement afsluiten. Dat scheelt vaak nog een paar honderd euro op de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:46
misschien ruilen via V&A? welke pro max heb je? kleur en opslag?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:26
Goedenavond,

Momenteel hebben mijn vrouw en ik beide een iPhone 13. Beide toestellen lopen een beetje op t eind (slecht laden, Face ID werkt niet goed, glas achterkant van beide is stuk, dus ik vrees niet meer waterdicht het).
We kopen onze toestellen altijd als losse aankoop.

Ikzelf wacht graag op de presentatie van de iPhone 17 modellen volgende maand, maar mijn vrouw is een stuk minder veeleisend en vind alles prima. Ik twijfel voor haar tussen de 16 pro, de 15 pro en een normale 16.
Reden van de twijfel is dat een betere camera qua inzoomen wel fijn zou zijn en ik ook vind dat de stap naar een normale 15 net een te kleine stap voorwaarts is voor sowieso toch weer een investering. Vandaar de 16, of de 15 / 16 pro.

Is er een reden waarom ik een bepaalde keuze zou moeten maken voor de 16, of 15 / 16 pro voor haar?

Dank vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:37
(jarig!)
@mister9 ik zou sowieso voor een Pro model gaan, al is het maar voor het 120 Hz scherm (vs. 60 Hz op de normale 16).
Pro modellen hebben ook altijd verbeterde camera functies, als ik bijv. de 15 Pro met de 16 vergelijk; dan heeft de 15 Pro een Macro foto optie, telelens etc.

Als je sowieso toekomstproof wil zijn zou ik ná de release van de 17 een 2e hands 16 Pro op de kop tikken voor ~€800-€900. (ik kan niet in je portemonnee kijken). Op Tweakers staan er altijd genoeg te koop :).

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sten123
mister9 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 00:39:
Goedenavond,

Momenteel hebben mijn vrouw en ik beide een iPhone 13. Beide toestellen lopen een beetje op t eind (slecht laden, Face ID werkt niet goed, glas achterkant van beide is stuk, dus ik vrees niet meer waterdicht het).
We kopen onze toestellen altijd als losse aankoop.

Ikzelf wacht graag op de presentatie van de iPhone 17 modellen volgende maand, maar mijn vrouw is een stuk minder veeleisend en vind alles prima. Ik twijfel voor haar tussen de 16 pro, de 15 pro en een normale 16.
Reden van de twijfel is dat een betere camera qua inzoomen wel fijn zou zijn en ik ook vind dat de stap naar een normale 15 net een te kleine stap voorwaarts is voor sowieso toch weer een investering. Vandaar de 16, of de 15 / 16 pro.

Is er een reden waarom ik een bepaalde keuze zou moeten maken voor de 16, of 15 / 16 pro voor haar?

Dank vast!
Zelfde dingetje hier gehad afgelopen week. ze mocht verlengen
Vrouw kwam van een 23 Ultra en zit nu op een Iphone 16 pro max. Ze is uiterst tevreden. voor 55 euro in de maand onbeperkt met een eenmaligebijbetaling van 44 euro. Keuze die ze eerder had moeten doen word nu gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
AntraXxX schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 00:57:
@mister9 ik zou sowieso voor een Pro model gaan, al is het maar voor het 120 Hz scherm (vs. 60 Hz op de normale 16).
Pro modellen hebben ook altijd verbeterde camera functies, als ik bijv. de 15 Pro met de 16 vergelijk; dan heeft de 15 Pro een Macro foto optie, telelens etc.

Als je sowieso toekomstproof wil zijn zou ik ná de release van de 17 een 2e hands 16 Pro op de kop tikken voor ~€800-€900. (ik kan niet in je portemonnee kijken). Op Tweakers staan er altijd genoeg te koop :).
Ja het bijkomende dingetje is dat we over 1,5 week op vakantie gaan, en graag onder water zouden filmen maar we dat nu niet aandurven door de gebarsten achterkanten.

Dus vandaar dat ik lekker wacht, maar zij het best vind nu al iets aan te schaffen.
Zou een 15 pro ook nog het overdenken waard zijn, heel groot zijn de verschillen niet met een 16 pro toch? Hoewel het wel lijkt alsof er alleen nog maar 15 pro refurbished te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
sten123 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:56:
[...]

Zelfde dingetje hier gehad afgelopen week. ze mocht verlengen
Vrouw kwam van een 23 Ultra en zit nu op een Iphone 16 pro max. Ze is uiterst tevreden. voor 55 euro in de maand onbeperkt met een eenmaligebijbetaling van 44 euro. Keuze die ze eerder had moeten doen word nu gezegd.
Nou als je de 23 ultra had dan was ik echt niet teruggestapt naar een 16 hoor :)

Telefoon hoeft niet groter te zijn zegt mijn vrouw en ze heeft nu een 13 gewoon. Dus vandaar mijn twijfel tussen de 16, en de pro van 15 of 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
mister9 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:13:
[...]

Nou als je de 23 ultra had dan was ik echt niet teruggestapt naar een 16 hoor :)

Telefoon hoeft niet groter te zijn zegt mijn vrouw en ze heeft nu een 13 gewoon. Dus vandaar mijn twijfel tussen de 16, en de pro van 15 of 16.
Samsung S23 ultra.
Zoals aangegeven is zou ik dan altijd de 16 pro nemen i.v.m 120Hz
16 pro is wat nieuwer/sneller en betere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
sten123 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Samsung S23 ultra.
Zoals aangegeven is zou ik dan altijd de 16 pro nemen i.v.m 120Hz
16 pro is wat nieuwer/sneller en betere camera.
Thanks. 15 pro nog overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 11:12
mister9 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:19:
[...]

Zeker niet overwegen voor wat betreft de batterij, Levensduur in de 16 een stuk beter dan in de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
mister9 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:19:
[...]

Nee niet overwogen.
Ook niet vanwege het prijsverschil en nog een jaar extra updates.

Ik zelf wacht op de Iphone 17 pro max maar ik verwacht niet heel veel grote verschillen. dus voor de vrouw is dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Is er iets te zeggen van hoeveel de huidige 16 (pro) goedkoper wordt zodra de 17 gelanceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
mister9 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:31:
Is er iets te zeggen van hoeveel de huidige 16 (pro) goedkoper wordt zodra de 17 gelanceerd is?
Nee dit valt nooit te zeggen, maar je kan naar voorgaande modellen kijken in de pricewatch.
De 15 was in de 900 euro bij de release, deze was na een jaar in de 700 euro, en nu vanaf 677 euro.

De prijs van de 16 was ongeveer het zelfde, en is nu ook al 200 euro minder.
Dus de 16 zal in september niet veel dalen, Uiteraard niet bij Apple zelf. daar blijft die gewoon de zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hier ook wel aan het uitkijken naar de iPhone 17 Pro. Jammer dat het erop lijkt dat de rand van aluminium wordt, want daar zit snel een deukje in... :(

Weer traditioneel doorschuiven hier thuis omdat de vrouw het allemaal niet zoveel boeit :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat stom. Als je een oproep krijgt die in je Dynamic Island verschijnt, en je sluit je AirPods aan (omdat je die in wil hebben vóór je opneemt): dan nemen de AirPods je dynamic island over en kan je niet meer via je telefoon opnemen. :+ Nu kan je gelukkig in je AirPod knijpen, maar pfff.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
WhatsappHack schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:25:
Wat stom. Als je een oproep krijgt die in je Dynamic Island verschijnt, en je sluit je AirPods aan (omdat je die in wil hebben vóór je opneemt): dan nemen de AirPods je dynamic island over en kan je niet meer via je telefoon opnemen. :+ Nu kan je gelukkig in je AirPod knijpen, maar pfff.
Ik heb altijd volgens mij via telefoon kunnen opnemen, ook als ik oordoppen eerst in die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:36:
[...]

Ik heb altijd volgens mij via telefoon kunnen opnemen, ook als ik oordoppen eerst in die.
Ik kan het niet in iOS 18. Als de telefoon al unlocked is tenminste, dan verschijnt de oproep namelijk in het Dynamic Island. Op dat moment de oordoppen in doen = oproep verdwijnt uit Dynamic Island, AirPods verbonden incl. batterijstatus komt ervoor in de plaats. En probeer dan maar eens op te nemen. :P Nu al 3x gehad deze week. Volgende keer eens kijken of swipen over het eilandje iets oplevert.

Als de oproep binnenkomt wanneer de telefoon gelockt is, en je dus een full screen oproepvenster krijgt, is het probleem niet aanwezig.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
WhatsappHack schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 02:11:
[...]

Ik kan het niet in iOS 18. Als de telefoon al unlocked is tenminste, dan verschijnt de oproep namelijk in het Dynamic Island. Op dat moment de oordoppen in doen = oproep verdwijnt uit Dynamic Island, AirPods verbonden incl. batterijstatus komt ervoor in de plaats. En probeer dan maar eens op te nemen. :P Nu al 3x gehad deze week. Volgende keer eens kijken of swipen over het eilandje iets oplevert.

Als de oproep binnenkomt wanneer de telefoon gelockt is, en je dus een full screen oproepvenster krijgt, is het probleem niet aanwezig.
Zal ook nog eens proberen morgen dan, gisteren werk telefoon laten liggen op het werk😋.
Vandaag op een andere locatie, morgen pas weer op de zelfde locatie als gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 11:23

Smoonshine

Feyenoord!!

sten123 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:23:
[...]

Nee niet overwogen.
Ook niet vanwege het prijsverschil en nog een jaar extra updates.

Ik zelf wacht op de Iphone 17 pro max maar ik verwacht niet heel veel grote verschillen. dus voor de vrouw is dit prima.
En toch lijkt dit weer een jaar waar de verschillen weer eens wat groter zijn. Volgens meer dan hardnekkige geruchten krijgen de normale iPhones nu ook een 120hz-scherm en gaat ook het design van de telefoons op de kop. Voor veel mensen is het feit dat je kunt zien dat het om het meest recente model gaat ook nog wel wat waard.

Voor ons in ieder geval de reden om te wachten en voor mij zelfs de reden dat ik neig om over te stappen van een 13 Pro-model naar een reguliere 17. Het downgraden naar een 60hz-scherm was voor mij de voornaamste reden om dat met de 16 nog niet te willen.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Smoonshine schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:11:
[...]
Voor veel mensen is het feit dat je kunt zien dat het om het meest recente model gaat ook nog wel wat waard.
Kan ik me haast niet voorstellen. Een telefoon is tegenwoordig toch gewoon een gebruiksvoorwerp? Het verschil tussen goedkoop Chinese tel VS dure Amerikaanse tel is amper te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 11:23

Smoonshine

Feyenoord!!

giantgiantus schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:15:
[...]

Kan ik me haast niet voorstellen. Een telefoon is tegenwoordig toch gewoon een gebruiksvoorwerp? Het verschil tussen goedkoop Chinese tel VS dure Amerikaanse tel is amper te zien.
En toch is het voor een groep mensen ook gewoon een statussymbool. Laten we ook eerlijk zijn: hoeveel iPhone Pro-gebruikers hebben daadwerkelijk een telefoon 1000+ euro kostende telefoon nodig voor wat ze er mee doen. Hier op Tweakers is het vanuit tech-interesse wellicht nog iets anders.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Smoonshine schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:29:
[...]

En toch is het voor een groep mensen ook gewoon een statussymbool. Laten we ook eerlijk zijn: hoeveel iPhone Pro-gebruikers hebben daadwerkelijk een telefoon 1000+ euro kostende telefoon nodig voor wat ze er mee doen. Hier op Tweakers is het vanuit tech-interesse wellicht nog iets anders.
Als de appel  op straat niet zichtbaar is voor anderen dan koop ik het niet. En een MacBook heb ik ook alleen maar zodat ik de Starbucks in mag. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:16
Smoonshine schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:29:
[...]

Denk dat het weinig te maken heeft met statussymbool. Bij de iPhone weet je dat het werkt en geen vastlopers krijgt, uitzonderingen daar gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:34:
[...]

Als de appel  op straat niet zichtbaar is voor anderen dan koop ik het niet.
Aha, ik vroeg mij altijd al af waarom die Apple-stickers in de doosjes zaten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mijn OCD gaat wel op error straks als die appel niet meer gecentreerd achterop staat... :+ Betekent dat ook dat de huidige MagSafe powerbanks dan in 1x uitsteken? :X Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2THxEG1db5ca5eiCEK4RUZWL2T4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngjbiVe0FFtE766ZFytFShWS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 12-08-2025 13:28 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:46
Dennisdn schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:18:
[...]

Aha, ik vroeg mij altijd al af waarom die Apple-stickers in de doosjes zaten…
Die zitten er dus niet meer in, jammer zo kan ik lastiger aan mijn omgeving laten zien dat ik Apple gebruik. Misschien ga ik het logo zelf overal op tekenen. :X

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
gielie schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:49:
[...]

Die zitten er dus niet meer in, jammer zo kan ik lastiger aan mijn omgeving laten zien dat ik Apple gebruik. Misschien ga ik het logo zelf overal op tekenen. :X
Soms zie je ze zelfs wel eens achterop een auto geplakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
gielie schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:49:
[...]

Nee joh, massaal alle oude doosjes opkopen en de stickers verzamelen. Dat gaat echt geld opleveren in de toekomst. Zeker de zwarte stickers, die zijn al helemaal luxe! :P

Maar zonder gekkigheid, het liefst plak ik het logo overal af. Eerlijk gezegd beginnen anderen vaak met 'oooh', 'aaah' en 'wooow'. En vervolgens begint iemand anders in de ruimte tegen mij met klagen over het pochen met Apple spullen... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

Nee joh, massaal alle oude doosjes opkopen en de stickers verzamelen. Dat gaat echt geld opleveren in de toekomst. Zeker de zwarte stickers, die zijn al helemaal luxe! :P

Maar zonder gekkigheid, het liefst plak ik het logo overal af. Eerlijk gezegd beginnen anderen vaak met 'oooh', 'aaah' en 'wooow'. En vervolgens begint iemand anders in de ruimte tegen mij met klagen over het pochen met Apple spullen... 8)7
Aparte omgeving dan. In mijn omgeving heeft praktisch iedereen een iPhone (ook via werk). Niemand hecht er enige waarde aan. Jaren geleden was Apple statussymbool voor sommigen. Ik kan me niet echt meer voorstellen dat dit nog steeds zo is.

[ Voor 7% gewijzigd door giantgiantus op 12-08-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:39
giantgiantus schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:36:
[...]

Aparte omgeving dan. In mijn omgeving heeft praktisch iedereen een iPhone (ook via werk). Niemand hecht er enige waarde aan. Jaren geleden was Apple statussymbool voor sommigen. Ik kan me niet echt meer voorstellen dat dit nog steeds zo is.
Het zal voor een groot deel nog wel zo zijn, want laten we eerlijk zijn, wie heeft er nu echt een telefoon van 1000€+ nodig voor wat scrollen op social media en dergelijk. Of een 1000€+ kosten iPad / MacBook voor wat gebrowse op internet :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
giantgiantus schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:36:
[...]

Ook jaren geleden hechte niemand die ik ken, of nou prive of zakelijk was waarde aan die stickers.
Die bleven gewoon in het doosje zitten, en kreeg je jaren later terug(Echt nog nooit iemand die sticker zien gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:01
Carlos0_0 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:57:
[...]
Echt nog nooit iemand die sticker zien gebruiken.
:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydQw9tXVHlRBbTjCGWT8GfYAjqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkstOK6QpE2K8mTJfDtGPJuE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:57:
[...]

Ook jaren geleden hechte niemand die ik ken, of nou prive of zakelijk was waarde aan die stickers.
Die bleven gewoon in het doosje zitten, en kreeg je jaren later terug(Echt nog nooit iemand die sticker zien gebruiken.
Ik heb natuurlijk niet over de stickers maar een nieuwe iPhone/iPad/MacBook. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:55
SgtElPotato schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:43:
[...]
Het zal voor een groot deel nog wel zo zijn, want laten we eerlijk zijn, wie heeft er nu echt een telefoon van 1000€+ nodig voor wat scrollen op social media en dergelijk. Of een 1000€+ kosten iPad / MacBook voor wat gebrowse op internet :+
Denk dat het wel meevalt - genoeg mensen die gewoon een gebruikte paar jaar oude iPhone gebruiken. 99% van de mensen ziet überhaupt niet eens dat je de nieuwste hebt (al helemaal niet omdat ook 99% een hoesje gebruikt); dus de nieuwste kopen als statussymbool lijkt me sterk.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ben benieuwd wat de europrijzen voor de iPhone 17 gaan doen. Aan de ene kant wordt er een stijging van de adviesprijzen in dollars verwacht en dat gaat natuurlijk ook doorwerken in de Europese adviesprijzen. Daar staat tegenover dat de Euro best wel wat meer waard is geworden in vergelijking met een jaar geleden. Wie weet dempt dat de stijgende adviesprijzen nog een beetje? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 13:08
Nvm

[ Voor 93% gewijzigd door Signs op 24-08-2025 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:22
Voor wie er zin in heeft ;)
iPhone 17 Air/pro/max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:17
De specificaties zijn natuurlijk nog niet allemaal bekend van de iPhone 17 natuurlijk. Ik
Twijfel tussen de nieuwe gewone 17 of de 16 pro Max. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38
ErikE12 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:41:
De specificaties zijn natuurlijk nog niet allemaal bekend van de iPhone 17 natuurlijk. Ik
Twijfel tussen de nieuwe gewone 17 of de 16 pro Max. Wat zouden jullie aanraden?
Sowieso een Pro, ivm 120Hz scherm en extra camera.
Zou dan 16 PM kiezen

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

ErikE12 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:41:
Nog even 2 weken wachten en kijken wat het wordt. Sowieso is de eerste vraag: hoe groot moet het scherm zijn? Er zit een groot verschil tussen de schermgrootte van de 16/16 Pro en 16 Plus/16 Max. Of misschien zoek je wel een tussenweg en dan komt de 17 Air misschien wel in beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
SuperVeloce schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:00:
[...]

Sowieso een Pro, ivm 120Hz scherm en extra camera.
Zou dan 16 PM kiezen
Ja gaan geruchten dat de iPhone 17 ook 120Hz scherm krijgt alleen zonder ProMotion. Even 9 sept afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
Uniciteit schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

Nog even 2 weken wachten en kijken wat het wordt. Sowieso is de eerste vraag: hoe groot moet het scherm zijn? Er zit een groot verschil tussen de schermgrootte van de 16/16 Pro en 16 Plus/16 Max. Of misschien zoek je wel een tussenweg en dan komt de 17 Air misschien wel in beeld ;)
Op zich ben ik over mijn scherm tevreden. Groter zou niet erg zijn. Maar als ik voor de “oudere” 16 zou gaan dan wel de beste van die drie.
9 sept maar afwachten wat de specificaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:57
Komt IOS 26 dan 9 september uit?
Op een paar functies van Android na , bevalt de eerste iphone voor mij tot nu toe wel goed.

Alleen ik kreeg met kabel niet de foto’s op mijn Windows pc ging niet helemaal lekker… (wat in android wel lekker werkte)

[ Voor 77% gewijzigd door WhiteHwk op 26-08-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
WhiteHwk schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:27:
Komt IOS 26 dan 9 september uit?
Op een paar functies van Android na , bevalt de eerste iphone voor mij tot nu toe wel goed.

Alleen ik kreeg met kabel niet de foto’s op mijn Windows pc ging niet helemaal lekker… (wat in android wel lekker werkte)
Meestal een paar dagen later, en dat 2de klopt foto’s via de verkenner eraf halen is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

ErikE12 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:49:
[...]

Ja gaan geruchten dat de iPhone 17 ook 120Hz scherm krijgt alleen zonder ProMotion. Even 9 sept afwachten maar.
120Hz noemt Apple ProMotion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
mv1 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 06:54:
[...]
120Hz noemt Apple ProMotion
Sommige geruchten spreken van een 120 zónder promotion. Vandaar de onzekerheid die nu even rond gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:01
Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:00:
[...]

Sommige geruchten spreken van een 120 zónder promotion. Vandaar de onzekerheid die nu even rond gaat.
Makes sense, om de pro modellen toch net weer even iets aantrekkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:00:
[...]

Aha duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik heb nu sinds een week een iPhone 16, hiervoor een iPhone 13 gehad en de afgelopen 5 maanden met een Samsung S25 gelopen.

Ik moet zeggen dat de batterij duur me best tegen valt.
Ik haal krap aan een dag.
Als ik bij batterij kijk dan is de gemiddelde scherm aan tijd ergens rond de 9 uur 15 minuten.
Geen gekke apps in de top 3,
Insta, whatsapp, safari

Ik heb hem 2e hands overgenomen.
Batterij capaciteit 100%
Aantal laadcycli 55
Eerste ingebruikname mei 2025

Is dit normaal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

SebasFM

BOFH

Supershiva schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:08:
Ik haal krap aan een dag.
Als ik bij batterij kijk dan is de gemiddelde scherm aan tijd ergens rond de 9 uur 15 minuten.
Geen gekke apps in de top 3,
Insta, whatsapp, safari

Is dit normaal?
Lijkt mij niets mis mee? Instagram vreet data, al dan niet via WiFi of 5G. Data kost energie.
Ik heb een 16 Pro en haal soortgelijke SOT.

Daarnaast... 8 uur werken, ruim 9 uur op je mobiel... hoeveel tijd hou je over om te slapen? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
SebasFM schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:23:
[...]

Lijkt mij niets mis mee? Instagram vreet data, al dan niet via WiFi of 5G. Data kost energie.
Ik heb een 16 Pro en haal soortgelijke SOT.

Daarnaast... 8 uur werken, ruim 9 uur op je mobiel... hoeveel tijd hou je over om te slapen? :z
Ah oké dan is dit dus normaal voor een iPhone.
Dan heeft die S25 misschien een grotere batterij of gaat anders met z’n energie om. Die haalde het einde van de dag met gemak.
Jammer dat ze contactloos betalen met je telefoon niet beter voor elkaar hadden, anders had ik misschien wel bij ze gebleven.
Hier is iPhone echt heer en meester in.
Met die S25 zo vaak dat het niet werkte en dan geen pasjes meer op zak omdat je iPhone gewend bent…

Slapen… doen mensen dat nog steeds? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38
Supershiva schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:39:
[...]

Dan heeft die S25 misschien een grotere batterij of gaat anders met z’n energie om. Die haalde het einde van de dag met gemak.
Jammer dat ze contactloos betalen met je telefoon niet beter voor elkaar hadden, anders had ik misschien wel bij ze gebleven.
Met die S25 zo vaak dat het niet werkte en dan geen pasjes meer op zak omdat je iPhone gewend bent…

Heb een 16PM en haal ook makkelijk hele dag. Voor slapen vaak nog 35-50% (op een vrije dag) en mijne ingesteld dat het tot max 90% oplaad.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00

Saven

Administrator

Supershiva schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:39:
[...]

Ik moet daarbij wel zeggen dat mijn 15 Pro langer mee ging dan mijn 16 Pro. Viel me ook beetje tegen. Ben benieuwd hoe de 17 het straks gaat doen. Jammer van het foeilelijke (rumoured) design trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wellicht heeft Keepa (die ik op Amazon gebruik) het helemaal mis, maar die fabeltjes dat een ouder type iPhone nog zoveel in prijs dropt na launch nieuwe model, zie ik niet terug? Eerder dat de prijs even opgedreven wordt om daarna een paar tientjes onder de "net-voor-launch" prijs te gaan zitten :?

Mijn moeder heeft nog een Xr dus die wil ik vervangen. Haar iPad heeft al USB-C dus sowieso nieuwer dan een 14 om dezelfde aansluiting te realiseren. Twijfel dus om de 16 nu aan te schaffen net voor launch. Iemand die kan beamen dat dit (niet) slim is kijkende naar de prijzen? Ook nu er dus een prijsverhoging wordt verwacht. Op Amazon heb ik voor 777 euro nu een zwarte 16 met 128GB, AppleCare+ erop en klaar zou je zeggen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:08
JB schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:40:
Wellicht heeft Keepa (die ik op Amazon gebruik) het helemaal mis, maar die fabeltjes dat een ouder type iPhone nog zoveel in prijs dropt na launch nieuwe model, zie ik niet terug? Eerder dat de prijs even opgedreven wordt om daarna een paar tientjes onder de "net-voor-launch" prijs te gaan zitten :?

Mijn moeder heeft nog een Xr dus die wil ik vervangen. Haar iPad heeft al USB-C dus sowieso nieuwer dan een 14 om dezelfde aansluiting te realiseren. Twijfel dus om de 16 nu aan te schaffen net voor launch. Iemand die kan beamen dat dit (niet) slim is kijkende naar de prijzen? Ook nu er dus een prijsverhoging wordt verwacht. Op Amazon heb ik voor 777 euro nu een zwarte 16 met 128GB, AppleCare+ erop en klaar zou je zeggen.
Ik heb de 15 (pro) een tijdje gevolgd toen de 16 serie uit kwam, ik vond het tegenvallen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

hk12nl schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:50:
[...]

Ik heb de 15 (pro) een tijdje gevolgd toen de 16 serie uit kwam, ik vond het tegenvallen.
Mja dat dacht ik al. En nu komt er zelfs een prijsverhoging voor de 17 reeks.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:14
JB schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:22:
[...]

Mja dat dacht ik al. En nu komt er zelfs een prijsverhoging voor de 17 reeks.
Waarschijnlijk. Nog niet officieel bekend totdat het aangekondigd is. Vermoed zelf dat 265 Gb standaard wordt voor €50,- meerprijs t.o.v. de 16 reeks

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TheKerremenke schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:28:
[...]

Waarschijnlijk. Nog niet officieel bekend totdat het aangekondigd is. Vermoed zelf dat 265 Gb standaard wordt voor €50,- meerprijs t.o.v. de 16 reeks
Dus de instapper wordt gewoonweg duurder :) Dat zal geheid ook weer (negatieve) invloed hebben op eventuele prijsdalingen oude model dus dan heeft wachten weinig nut en/of kan het wellicht zelfs nadelig zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De Euro daarentegen is dan wel weer meer waard geworden dan de Dollar. Dat kan een eventuele prijsstijging weer (een beetje) dempen, zoals we ook met de iPhone 15 hebben gezien.
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.