iMode schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:44:
[...]
Selfiecam, 3000 nits, 33% minder reflectie en super snelladen etc etc zijn zaken die je wel direct gaat merken. De 3000 nits zeker in de zomer in de volle zon.
Tja het is zoals het is, idd een toestel van een jaar oud..
Icm met verlenging was de 16 Pro zelfs nog 100,- duurder dan de 17.
Selfie-cam is nogal subjectief. Ik zou dat ding bijv. prima kunnen missen maar er was sowieso dus niets mis met wat er al op zat.
Als je het mij vraagt zie je die dingen als de helderheid en reflectie alleen als je ze beiden naast elkaar houdt in dezelfde situatie.
En tja, tijdens laden ga ik er niet op zitten wachten. Het is leuk dat het er is, dat super-snelladen maar in het dagelijkse gebruik ga ik daar niet veel gebruik van maken.
Vorig jaar heb ik voor het eerst een iphone nieuw gekocht met het idee om hem evt. vlot weer van de hand te kunnen doen. Stond echt wel open voor een upgrade naar de 17. Niet voor de Air, ik ben van mezelf al (te) dun.

Dat hoef ik niet bij mijn telefoon (daarbij 'vrees' ik allerlei gerelateerde problemen zoals koeling en rigiditeit).
Ook voor mij is het subjectief, maar de 16 pro is echt niet dusdanig technisch achterhaald door de 17 om de minpunten (design en dus geen aansprekende updates) voor lief te nemen.
Ben gek op de hardware, maar ben ook blij om wel door het marketing gekwetter van die toko heen te kunnen kijken.