Meestal een paar dagen later, en dat 2de klopt foto’s via de verkenner eraf halen is niet ideaal.WhiteHwk schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:27:
Komt IOS 26 dan 9 september uit?
Op een paar functies van Android na , bevalt de eerste iphone voor mij tot nu toe wel goed.
Alleen ik kreeg met kabel niet de foto’s op mijn Windows pc ging niet helemaal lekker… (wat in android wel lekker werkte)
120Hz noemt Apple ProMotionErikE12 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:49:
[...]
Ja gaan geruchten dat de iPhone 17 ook 120Hz scherm krijgt alleen zonder ProMotion. Even 9 sept afwachten maar.
Sommige geruchten spreken van een 120 zónder promotion. Vandaar de onzekerheid die nu even rond gaat.
Makes sense, om de pro modellen toch net weer even iets aantrekkelijker te maken.Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:00:
[...]
Sommige geruchten spreken van een 120 zónder promotion. Vandaar de onzekerheid die nu even rond gaat.
Aha duidelijk!Dennisdn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:00:
[...]
Ik heb nu sinds een week een iPhone 16, hiervoor een iPhone 13 gehad en de afgelopen 5 maanden met een Samsung S25 gelopen.
Ik moet zeggen dat de batterij duur me best tegen valt.
Ik haal krap aan een dag.
Als ik bij batterij kijk dan is de gemiddelde scherm aan tijd ergens rond de 9 uur 15 minuten.
Geen gekke apps in de top 3,
Insta, whatsapp, safari
Ik heb hem 2e hands overgenomen.
Batterij capaciteit 100%
Aantal laadcycli 55
Eerste ingebruikname mei 2025
Is dit normaal?
Ik moet zeggen dat de batterij duur me best tegen valt.
Als ik bij batterij kijk dan is de gemiddelde scherm aan tijd ergens rond de 9 uur 15 minuten.
Insta, whatsapp, safari
Ik heb hem 2e hands overgenomen.
Batterij capaciteit 100%
Aantal laadcycli 55
Eerste ingebruikname mei 2025
Is dit normaal?
Lijkt mij niets mis mee? Instagram vreet data, al dan niet via WiFi of 5G. Data kost energie.Supershiva schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:08:
Insta, whatsapp, safari
Is dit normaal?
Ik heb een 16 Pro en haal soortgelijke SOT.
Daarnaast... 8 uur werken, ruim 9 uur op je mobiel... hoeveel tijd hou je over om te slapen?

Ah oké dan is dit dus normaal voor een iPhone.SebasFM schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:23:
[...]
Lijkt mij niets mis mee? Instagram vreet data, al dan niet via WiFi of 5G. Data kost energie.
Ik heb een 16 Pro en haal soortgelijke SOT.
Daarnaast... 8 uur werken, ruim 9 uur op je mobiel... hoeveel tijd hou je over om te slapen?
Dan heeft die S25 misschien een grotere batterij of gaat anders met z’n energie om. Die haalde het einde van de dag met gemak.
Jammer dat ze contactloos betalen met je telefoon niet beter voor elkaar hadden, anders had ik misschien wel bij ze gebleven.
Hier is iPhone echt heer en meester in.
Met die S25 zo vaak dat het niet werkte en dan geen pasjes meer op zak omdat je iPhone gewend bent…
Slapen… doen mensen dat nog steeds?
Heb een 16PM en haal ook makkelijk hele dag. Voor slapen vaak nog 35-50% (op een vrije dag) en mijne ingesteld dat het tot max 90% oplaad.Supershiva schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:39:
[...]
Ah oké dan is dit dus normaal voor een iPhone.
Dan heeft die S25 misschien een grotere batterij of gaat anders met z’n energie om. Die haalde het einde van de dag met gemak.
Jammer dat ze contactloos betalen met je telefoon niet beter voor elkaar hadden, anders had ik misschien wel bij ze gebleven.
Met die S25 zo vaak dat het niet werkte en dan geen pasjes meer op zak omdat je iPhone gewend bent…
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik moet daarbij wel zeggen dat mijn 15 Pro langer mee ging dan mijn 16 Pro. Viel me ook beetje tegen. Ben benieuwd hoe de 17 het straks gaat doen. Jammer van het foeilelijke (rumoured) design trouwensSupershiva schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:39:
[...]
Ah oké dan is dit dus normaal voor een iPhone.
Wellicht heeft Keepa (die ik op Amazon gebruik) het helemaal mis, maar die fabeltjes dat een ouder type iPhone nog zoveel in prijs dropt na launch nieuwe model, zie ik niet terug? Eerder dat de prijs even opgedreven wordt om daarna een paar tientjes onder de "net-voor-launch" prijs te gaan zitten 
Mijn moeder heeft nog een Xr dus die wil ik vervangen. Haar iPad heeft al USB-C dus sowieso nieuwer dan een 14 om dezelfde aansluiting te realiseren. Twijfel dus om de 16 nu aan te schaffen net voor launch. Iemand die kan beamen dat dit (niet) slim is kijkende naar de prijzen? Ook nu er dus een prijsverhoging wordt verwacht. Op Amazon heb ik voor 777 euro nu een zwarte 16 met 128GB, AppleCare+ erop en klaar zou je zeggen.
Mijn moeder heeft nog een Xr dus die wil ik vervangen. Haar iPad heeft al USB-C dus sowieso nieuwer dan een 14 om dezelfde aansluiting te realiseren. Twijfel dus om de 16 nu aan te schaffen net voor launch. Iemand die kan beamen dat dit (niet) slim is kijkende naar de prijzen? Ook nu er dus een prijsverhoging wordt verwacht. Op Amazon heb ik voor 777 euro nu een zwarte 16 met 128GB, AppleCare+ erop en klaar zou je zeggen.
Mijn boefje is liev!
Ik heb de 15 (pro) een tijdje gevolgd toen de 16 serie uit kwam, ik vond het tegenvallen.JB schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:40:
Wellicht heeft Keepa (die ik op Amazon gebruik) het helemaal mis, maar die fabeltjes dat een ouder type iPhone nog zoveel in prijs dropt na launch nieuwe model, zie ik niet terug? Eerder dat de prijs even opgedreven wordt om daarna een paar tientjes onder de "net-voor-launch" prijs te gaan zitten
©2004
Mja dat dacht ik al. En nu komt er zelfs een prijsverhoging voor de 17 reeks.hk12nl schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:50:
[...]
Ik heb de 15 (pro) een tijdje gevolgd toen de 16 serie uit kwam, ik vond het tegenvallen.
Mijn boefje is liev!
Waarschijnlijk. Nog niet officieel bekend totdat het aangekondigd is. Vermoed zelf dat 265 Gb standaard wordt voor €50,- meerprijs t.o.v. de 16 reeksJB schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:22:
[...]
Mja dat dacht ik al. En nu komt er zelfs een prijsverhoging voor de 17 reeks.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dus de instapper wordt gewoonweg duurderTheKerremenke schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:28:
[...]
Waarschijnlijk. Nog niet officieel bekend totdat het aangekondigd is. Vermoed zelf dat 265 Gb standaard wordt voor €50,- meerprijs t.o.v. de 16 reeks
Mijn boefje is liev!
De Euro daarentegen is dan wel weer meer waard geworden dan de Dollar. Dat kan een eventuele prijsstijging weer (een beetje) dempen, zoals we ook met de iPhone 15 hebben gezien.
Zojuist de iPhone 16 Pro 128GB gekocht (of nou ja, via verlenging) voor hetzelfde bedrag dat de reguliere 17 zou gekost hebben. Zal even te twijfelen maar ik maak meer veel gebruik van de reguliere camera’s dan de frontcamera. Verder wilde ik graag een groter scherm, maar de Max vind ik toch een brug te ver. Ik kom van de 13 af dus de pro, net als ze 17, hebben een iets groter scherm. De 16 Plus nog overwogen, maar ProMotion had dan weer mijn voorkeur.
Mijn vrouw heeft nu de 16.. ben benieuwd of ze nu ook de Pro wilt ipv de reguliere 😅🫣
Mijn vrouw heeft nu de 16.. ben benieuwd of ze nu ook de Pro wilt ipv de reguliere 😅🫣
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
De 16 heeft geen ProMotion.Thalaron schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:55:
Zojuist de iPhone 16 Pro 128GB gekocht (of nou ja, via verlenging) voor hetzelfde bedrag dat de reguliere 17 zou gekost hebben. Zal even te twijfelen maar ik maak meer veel gebruik van de reguliere camera’s dan de frontcamera. Verder wilde ik graag een groter scherm, maar de Max vind ik toch een brug te ver. Ik kom van de 13 af dus de pro, net als ze 17, hebben een iets groter scherm. De 16 Plus nog overwogen, maar ProMotion had dan weer mijn voorkeur.
I know, maar daarom dus ook de 16 Pro 😉
Mijn vrouw wilde niet wachten en heeft de 16 gekocht voor onze vakantie. Ik vond wachten op de 17 de moeite, echter voor hetzelfde geld de 16 Pro was voor mij een logischere keuze.
Maar ik moet toegeven dat ze niet veel verschillen (16 Pro vs reguliere 17).
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Verschillen juist behoorlijk: 3000 nits, nieuwe selfie cam, Apple’s eigen N1-chip voor draadloze netwerken, Nieuwe A19 chip, snelladen, Ceramic Shield 2, etc etc etc.. Zelf ook erg getwijfeld maar je loopt dan toch met een toestel van een jaar oud en mist al deze updates..Thalaron schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:03:
[...]
Maar ik moet toegeven dat ze niet veel verschillen (16 Pro vs reguliere 17).
/f/image/XEfXmgmudg52uzyvRqW2ZhIe.png?f=fotoalbum_large)
Ik keek net even toevallig naar mijn batterijconditie en deze uitslag verbaasde mij toch enigszins. 100% nog na een jaar (best wel) intensief gebruik. Ik laad de pro Max (altijd draadloos) elke nacht op tot 80%. Zo kan ie nog wel een paar jaar mee! Is dat bij jullie ook zo?
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
True… maar maar dat wat voor mijn gebruik relevant is, scheelt het niet veel. Huidige 13 is wat helderheid in 95% van de tijd ruim voldoende. 16 Pro is weliswaar flink minder nits van de 17, maar nog altijd veel meer dan de 13.iMode schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:35:
[...]
Verschillen juist behoorlijk: 3000 nits, nieuwe selfie cam, Apple’s eigen N1-chip voor draadloze netwerken, Nieuwe A19 chip, snelladen, Ceramic Shield 2, etc etc etc.. Zelf ook erg getwijfeld maar je loopt dan toch met een toestel van een jaar oud en mist al deze updates..
Verder is de meest gebruikte functie die ik gebruik de main camera.. dan lijkt mij 2x 48MP (nu 2x12..) + 12MP Tele cam beter dan wat de 17 mij zal bieden.
Ceramic Shield 2.. tsja er gaat hoe dan ook toch een glazen protector op samen met een hoesje. Snellere processor is leuk, maar de 13 voldoet wat dat betreft eigenlijk nog prima.
Iets groter scherm en ProMotion waren daarnaast de grootste wens voor een upgrade.
Maar ik heb wel lopen twijfelen inderdaad want: 1 jaar oud. Maar goed, ik ben zelf ook niet de nieuwste meer 😉
Tot slot heeft de 16 Pro één ding dat ik mogelijk wel kan gebruiken, maar nog niet goed naar gekeken: Lidar
In mijn ervaring blijft een iPhone vaak tot een cycli of 250 op 100 staan, en gaan de procenten daarna iets sneller. Dit is die van mij na bijna een jaar (heb hem sinds oktober, 16 Pro Max).Knoezelbos schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:11:
[Afbeelding]
Ik keek net even toevallig naar mijn batterijconditie en deze uitslag verbaasde mij toch enigszins. 100% nog na een jaar (best wel) intensief gebruik. Ik laad de pro Max (altijd draadloos) elke nacht op tot 80%. Zo kan ie nog wel een paar jaar mee! Is dat bij jullie ook zo?
/f/image/WjG6EeovjF0DJWFhl5towg8U.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat mensen de chips niet merken. De processoren zijn al jaren meer dan genoeg voor al het reguliere gebruik. Een n1-chip veranderd ook weinig sa het gebruik. Snelladen is een voordeeltje maar de andere dingen merk je niet.iMode schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:35:
[...]
Verschillen juist behoorlijk: 3000 nits, nieuwe selfie cam, Apple’s eigen N1-chip voor draadloze netwerken, Nieuwe A19 chip, snelladen, Ceramic Shield 2, etc etc etc.. Zelf ook erg getwijfeld maar je loopt dan toch met een toestel van een jaar oud en mist al deze updates..
Deze verschillen ga je bijna niet merken. In de zomer misschien een helderder scherm, en die A19 Pro chip moet nog blijken hoeveel beter die is. Al jaren zijn de chips voldoende wat mij betreft.iMode schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:35:
[...]
Een toestel van een jaar oud. Kom op, wat is dat nou? Ik vind de 16 Pro een mooi aanschaf als het een goede prijs is.
[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 13-09-2025 09:03 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Vreemd genoeg had ik tot ik iOS 26 RC installeerde dinsdag nog 100% met 223 cycli. Sinds een paar dagen staat ‘ie dus op 99%. Nog steeds keurig na een jaar.Knoezelbos schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:11:
[Afbeelding]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Selfiecam, 3000 nits, 33% minder reflectie en super snelladen etc etc zijn zaken die je wel direct gaat merken. De 3000 nits zeker in de zomer in de volle zon.THE_BASE schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:00:
[...]
Deze verschillen ga je bijna niet merken. In de zomer misschien een helderder scherm, en die A19 Pro chip moet nog blijken hoeveel beter die is. Al jaren zijn de chips voldoende wat mij betreft.
Een toestel van een jaar oud. Kom op, wat is dat nou? Ik vind de 16 Pro een mooi aanschaf als het een goede prijs is.
Tja het is zoals het is, idd een toestel van een jaar oud..
Icm met verlenging was de 16 Pro zelfs nog 100,- duurder dan de 17.
33% minder reflectie is het enige dat mij hiervan echt wenselijk zou lijken, echter lijkt mij wanneer je er een glazen screenprotector op zou doen, dit voordeel niet heel relevant zal zijn(?).iMode schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:44:
[...]
Selfiecam, 3000 nits, 33% minder reflectie en super snelladen etc etc zijn zaken die je wel direct gaat merken. De 3000 nits zeker in de zomer in de volle zon.
Verder was het in mijn geval was het dus exact even duur (16 Pro vs 17 normaal). Indien ik €100 had moeten bijbetalen was het zeker een 17 geworden!
Vooralsnog bevalt de 16 Pro mij prima in ieder geval. Vooral ProMotion merk je direct(!!). Ook wat snelheid, hoewel de 13 mij nergens echt in de steek liet, is merkbaar. De telezoom optie tot 5x is echt een pak beter dan wat ik ervan had verwacht! Hierin is de 17 Pro natuurlijk nog veel beter, maar dat werd mij toch echt te duur.
Selfie-cam is nogal subjectief. Ik zou dat ding bijv. prima kunnen missen maar er was sowieso dus niets mis met wat er al op zat.iMode schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:44:
[...]
Selfiecam, 3000 nits, 33% minder reflectie en super snelladen etc etc zijn zaken die je wel direct gaat merken. De 3000 nits zeker in de zomer in de volle zon.
Als je het mij vraagt zie je die dingen als de helderheid en reflectie alleen als je ze beiden naast elkaar houdt in dezelfde situatie.
En tja, tijdens laden ga ik er niet op zitten wachten. Het is leuk dat het er is, dat super-snelladen maar in het dagelijkse gebruik ga ik daar niet veel gebruik van maken.
Vorig jaar heb ik voor het eerst een iphone nieuw gekocht met het idee om hem evt. vlot weer van de hand te kunnen doen. Stond echt wel open voor een upgrade naar de 17. Niet voor de Air, ik ben van mezelf al (te) dun.
Ook voor mij is het subjectief, maar de 16 pro is echt niet dusdanig technisch achterhaald door de 17 om de minpunten (design en dus geen aansprekende updates) voor lief te nemen.
Ben gek op de hardware, maar ben ook blij om wel door het marketing gekwetter van die toko heen te kunnen kijken.
Het loont natuurlijk nooit een jaarlijkse upgrade. Je moet het ook niet doen en verwachten dat je schokkende verbeteringen krijgt. Je moet het gewoon tof vinden om apples nieuwste speeltje te kopen.SuBBaSS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:57:
[...]
Selfie-cam is nogal subjectief. Ik zou dat ding bijv. prima kunnen missen maar er was sowieso dus niets mis met wat er al op zat.
Als je het mij vraagt zie je die dingen als de helderheid en reflectie alleen als je ze beiden naast elkaar houdt in dezelfde situatie.
En tja, tijdens laden ga ik er niet op zitten wachten. Het is leuk dat het er is, dat super-snelladen maar in het dagelijkse gebruik ga ik daar niet veel gebruik van maken.
Vorig jaar heb ik voor het eerst een iphone nieuw gekocht met het idee om hem evt. vlot weer van de hand te kunnen doen. Stond echt wel open voor een upgrade naar de 17. Niet voor de Air, ik ben van mezelf al (te) dun.Dat hoef ik niet bij mijn telefoon (daarbij 'vrees' ik allerlei gerelateerde problemen zoals koeling en rigiditeit).
Ook voor mij is het subjectief, maar de 16 pro is echt niet dusdanig technisch achterhaald door de 17 om de minpunten (design en dus geen aansprekende updates) voor lief te nemen.
Ben gek op de hardware, maar ben ook blij om wel door het marketing gekwetter van die toko heen te kunnen kijken.
Zoals hierboven wordt gezegd zijn die paar “verbeteringen” tov de 16pro voor iedereen anders. De 16 pro is ook helder in de zon. De selfiecamera is al goed. Ik mis niks. Maar toch gaat er volgend jaar een 18(pro) komen.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Als ik een mail wil verwijderen, moet ik hele tijd naar links swipen, op ‘Meer (…)’ klikken en dan op ‘Bericht naar prullenmand’ klikken. Kan dit sneller?
Onder Instellingen > Apps > Mail > Veegopties staat die optie in ieder geval niet. Kan het überhaupt wel?
Onder Instellingen > Apps > Mail > Veegopties staat die optie in ieder geval niet. Kan het überhaupt wel?
Doe jij iets verkeerd denk ik, als ik een mail naar links sleep krijg ik 3 knopjes meer, markeer en prullemand.Wispe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:40:
Als ik een mail wil verwijderen, moet ik hele tijd naar links swipen, op ‘Meer (…)’ klikken en dan op ‘Bericht naar prullenmand’ klikken. Kan dit sneller?
Ik krijg dit:Carlos0_0 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:18:
[...]
Doe jij iets verkeerd denk ik, als ik een mail naar links sleep krijg ik 3 knopjes meer, markeer en prullemand.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IaPyjgeErWzN4KjquSdod8se.jpg?f=user_large)
Ik wil die archiveer naar prullenmand, maar zie niet hoe dat moet?
Mis die optie ook met Mail app.
Met Gmail app kan ik gewoon instellen swipe links om te verwijderen, swipe rechts om read/unread.
Terwijl in tekst boven wel trash staat, is het geen optie om te kiezen..
Met Gmail app kan ik gewoon instellen swipe links om te verwijderen, swipe rechts om read/unread.
Terwijl in tekst boven wel trash staat, is het geen optie om te kiezen..
:strip_exif()/f/image/VHWdR6oYnCMA9xQp8TicLF8c.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door SuperVeloce op 18-09-2025 13:28 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik vind dit wel grappig, zover ik weet heb ik niks ingesteld(Ieder geval niet sinds de ios26 update).Wispe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:20:
[...]
Ik krijg dit:
[Afbeelding]
Ik wil die archiveer naar prullenmand, maar zie niet hoe dat moet?
Ik denk dat ik het snap.Carlos0_0 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:46:
[...]
Ik vind dit wel grappig, zover ik weet heb ik niks ingesteld(Ieder geval niet sinds de ios26 update).
Die knop ‘archiveer’ zie ik bij mijn Gmail-adres, maar bij iCloud zie ik idd ook ‘prullenmand’.
Door de post van @SuperVeloce ging ik even puzzelen.
Dan ligt het probleem dus bij Gmail en niet bij Apple. Jammer.
Ah ja ik heb geen gmail gekoppeld, alleen een outlook mailbox en 1 van mijn domein.Wispe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:54:
[...]
Ik denk dat ik het snap.
Die knop ‘archiveer’ zie ik bij mijn Gmail-adres, maar bij iCloud zie ik idd ook ‘prullenmand’.
Door de post van @SuperVeloce ging ik even puzzelen.
Dan ligt het probleem dus bij Gmail en niet bij Apple. Jammer.
Sinds vrijdag eigenaar van een 16 pro max, komende vanaf een 13 pro. Toch wel een fijne stap met dat grotere scherm en die grotere batterij. Erg blij mee.
Lang getwijfeld over een 17 pro, toch maar voor de 16 gegaan. Vind die toch mooier
Lang getwijfeld over een 17 pro, toch maar voor de 16 gegaan. Vind die toch mooier
Vind ik ook. De camera/achterkant van 17 slaat nergens op.HansAnders07 schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:35:
Sinds vrijdag eigenaar van een 16 pro max, komende vanaf een 13 pro. Toch wel een fijne stap met dat grotere scherm en die grotere batterij. Erg blij mee.
En ik denk dat de 16 Pro ook langer mooi zal blijven. Titanium vs Aluminium is gewoon een no-brainer in mijn geval.
Ik ben fan van de verbeteringen die de 17 brengt, maar niet van het design.
Daarbij ben ik niet van plan zware applicaties te draaien op mijn telefoon, dus het enige waar die echt warm van kan worden is opladen.
Maar ook hier komende van de 13 is de 16 Pro toch nog een fikse upgrade!
Ik ben fan van de verbeteringen die de 17 brengt, maar niet van het design.
Daarbij ben ik niet van plan zware applicaties te draaien op mijn telefoon, dus het enige waar die echt warm van kan worden is opladen.
Maar ook hier komende van de 13 is de 16 Pro toch nog een fikse upgrade!
[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 28-09-2025 20:43 ]
Hoezo slaat dat nergens op ?Wispe schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:47:
[...]
Vind ik ook. De camera/achterkant van 17 slaat nergens op.
Omdat het nergens op slaat. Je hoeft niet perse iets aan het design te veranderen en bij 17 heb ik het idee dat ze maar wat moesten. Over de hele breedte een vak neerplempen waarvan de ruimte niet nuttig wordt gebruikt. Ik vind het er niet uitzien.
In de Air wordt die ruimte wel volop gebruikt met techniek. Hiermee is dezelfde designtaal over alle modellen uitgerold.Wispe schreef op maandag 29 september 2025 @ 07:14:
[...]
Omdat het nergens op slaat. Je hoeft niet perse iets aan het design te veranderen en bij 17 heb ik het idee dat ze maar wat moesten. Over de hele breedte een vak neerplempen waarvan de ruimte niet nuttig wordt gebruikt. Ik vind het er niet uitzien.
Het voordeel van een camerabump over de gehele breedte van het toestel heeft wel als voordeel dat de telefoon niet wiebelt als je er op tikt terwijl ie op tafel ligt. Dat heeft Apple bij de 17 Pro en Air dus goed afgekeken van de Google Pixel.
Alleen heeft Apple dan wel weer nog een extra bump bovenop de bump (euh sorry, 'Plateau') gezet waardoor de wobble er alsnog is.
Alleen heeft Apple dan wel weer nog een extra bump bovenop de bump (euh sorry, 'Plateau') gezet waardoor de wobble er alsnog is.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Volgens mij zit er wel wat hardware in, zodat batterij groter isOf-Aaargh schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:09:
Het voordeel van een camerabump over de gehele breedte van het toestel heeft wel als voordeel dat de telefoon niet wiebelt als je er op tikt terwijl ie op tafel ligt. Dat heeft Apple bij de 17 Pro en Air dus goed afgekeken van de Google Pixel.
Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.