Over accuduur gesproken: ik had de laatste tijd een bug waarbij mijn accu echt snel leeg ging. Als Tweaker natuurlijk echt iedere instelling afgegaan en ik kon niets abnormaals vinden. Ondertussen wel zoveel mogelijk uitgezet zoals "ververs op achtergrond". De slechte accuduur hield aan. Op een gegeven moment heb ik 'm zelfs gereset naar fabrieksinstellingen en maar hersteld vanuit iCloud.
Het probleem bleef echter bestaan. Echt tientallen procenten daling, zelfs als je 'm uren niet had gebruikt. Onder Instellingen en Batterij gekeken en ironisch genoeg kwam daar ook niets naar voren
Uiteindelijk een paar weken geleden maar besloten 'm opnieuw in te stellen zonder een back-up terug te zetten. Geen idee wat het was, maar het heeft wel echt geholpen.
Wel een vervelend klusje, want je kan al je apps handmatig downloaden en je moet overal opnieuw inloggen. Maar het heeft wel gewerkt.
Als iemand echt tegen serieuze accuduur problemen aanloopt, dan is een volledige reset misschien dus nog wel aan te raden

DeJurist schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:21:
[...]
Het grote verschil is dat het scherm van de iPhone 13 mini minstens 1,3 inch kleiner is dan het 6,7 inch scherm dat de iPhone 17 Air waarschijnlijk krijgt. Zo’n groter schermoppervlak verbruikt natuurlijk ook aanzienlijk meer energie.
Ik hoop in ieder geval dat de screen-on time (SoT) minimaal 6 uur haalt, want dat is voor mij echt essentieel. Ik gebruik mijn smartphone intensief, vaker en langer dan mijn laptop of andere apparaten.
Juist een voordeel. Bij Apple geldt eigenlijk al sinds de iPhone 6 Plus: hoe groter het scherm, hoe groter de accu die erin past - en tot dusver is het effect van die grote accu altijd groter dan die van het grotere scherm
[
Voor 27% gewijzigd door
Uniciteit op 20-07-2025 20:22
]