iPhone 17 Air/pro/max

Pagina: 1
Acties:
  • 3.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:33
Vond het wat raar dat er hier nog geene topic over geopend is? Het is niet zo heel lang meer, er is al redelijk wat bekend , indien de geruchten kloppen. Wat al zeker is dat is het camera eiland achteraan, die is alvast anders, ikzelf kan dit paar weken geleden al bevestigen omdat ik al een cover in bezit heb voor de iPhone 17 pro max, gekocht bij gsmpunt.

Wat willen jullie? Wat is voor jullie belangrijk? Welke veranderingen zouden jullie nog graag willen zien?

Ze spreken bijvoorbeeld dat de voorkant notch wat kleiner zou worden maar anderen ontkennen dat dat zou gebeuren, dat is iets dat van mij aangepakt mag worden, vind de notch wat te groot nu. Ik vrees een beetje dat ze dit nog niet gaan aanpassen, ik hoop dat ik het fout heb.

Een grotere batterij naar het schijnt, daar kan ik niet op tegen zijn, is altijd goed zoiets.

Als ik het correct hebt zou ook de zoom en selfie camera verbeteren, dat is iets wat nodig is ook want Apple hinkt wel echt achter op S25 ultra en nog wat andere modellen. Sommige mensen zeggen dan maar voor wat heb je dit nodig? Welnu, als je bv naar buitenlands voetbal gaat kijken, dan is de zoom handig, als je naar een festival of concert gaat, super handig ook, ik sta niet graag vooraan, ben geene danser of wat dan ook dus filmen is mijn bezigheid en zoom is super handig dan.

De 8K vind ik minder belangrijk, ik mag hopen dat ze geene 24fps gaan nemen want dat vondk niet goed bij de samsung. Maar dan nog, neemt veel plaats in beslag, duurt lang vaak om te uppen op youtube ook en bijna niemand heeft een 8K Tv of pc scherm.

Ook hoop ik dat het scherm beter krasbestendig is. Ik merkte vroeger het al op dat de iPhone sneller kraste dan bv samsung toestellen.

Mijn laatste iPhone was de iPhone 7, derna was ik naar samsung overgegeaan omdat ik vond dat apple bleef stilstaan. 2 jaar geleden toch 3 tal maand een iPhone 15 pro max gehad maar miste nog een paar dingetjes. Naar wat ik nu zie, lijkt de iPhone 17 pro max een stuk beter zijn , nog eens een wat grotere upgrade dan gewoonlijk, daarom is mijn interesse gewekt. ;).

Ik ben denk ik 1 vd weinige ook die het camera eiland wel leuk vind bij de nieuwe iPhone.

Ik heb gezien dat ios 26 ook totaal zou veranderd zijn, ben benieuwd, software is ook enorm belangrijk, daarom dat ik samsung ook zo goed vind, die hun software is subliem, zit mooi en goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Idd raar dat er nog geen iPhone 17 topic te vinden is hier. Leeft het dan toch minder dan eerdere jaren?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
Volgens mij is dat er nooit omdat het tot nu toe slechts geruchten zijn. Zodra de uitnodigingen voor de Keynote zijn verstuurd maakt iemand een topic aan voor het event en die zal erg levendig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:32

JB

Cédric roelt!

Maar het gaat in de andere topics ook bijna nergens anders meer over... dus wellicht toch handig om de topicstart hier uiteindelijk up-to-date te maken na de keynote en hier verder te gaan met "speculeren"?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Vele geruchten kloppen ook wel , mss niet allemaal, maar het meeste ervan klopt wel + het is leuk om over iets dat er zit aan te komen om erover te discussieren, het eens vragen wat andere mensen doen, blijven ze bij hun toestel, waarom, welke gaan toch een nieuwe nemen en welk model, ik heb dat graag zo'n discussies. :)
En wrm iemand die nieuwe zal nemen of wat je graag zou willen, waar je bv wat in teleurgesteld zou zijn ook enz...
Niemand is verplicht om te reageren ook ;).

Voor mij is het sowieso de iPhone 17 pro max omdat ik het beste model wil, de betere zoom, omdat ik nu al heel vele jaren samsung heb gehad waar ik heel tevreden van ben maar omdenduur is het ook een beetje hetzelfde, daarom dat ik nog eens de iPhone een kans geef & ook omdat naar wat ik zie/hoor de veranderingen eens een beetje groter zijn dan de vorige jaren ook, ios 26 die me ook een heel stukje beter en leuker lijkt te zijn. Ik film (soms) ook op concerten/festivals of als ik eens naar een buitenlandse favo club in Spanje ga gaan kijken dan is het altijd leuker om wat meer zoom ook te hebben. Ik plaats dan ook regelmatig iets op youtube, daarom dat ik graag het topmodel wil hebben.

Ik zou lichtjes teleurgesteld zijn mocht de notch niet verkleint zijn, ik zal sowieso de max kopen, maar dat zou een kleine teleurstelling zijn mocht dit niet verkleint zijn, vind het te groot nu, dat is 1 vd geruchten waar velen over twijfelen, de 1 denkt van wel, de ander zegt van niet. Dat is iets waar je dan naar uitkijkt ongeacht of het nu zo is of niet ;).

Ik ga hoogst waarschijnlijk ook voor een 512GB gaan. Toen ik enkele jaren geleden op Tomorrowland was had ik met mijn Samsung toestel 256GB. Maar door een hele dag door te zitten filmen, je raad het, ik zat er een eind over, ik had toen zo'n samsung stickje gekocht met 256GB opslag, het probleem is dat dat allemaal lang duurde om over te zetten en mijn batterij ging in sneltempo naar beneden en werd ook heel warm, dat was niet ideaal. Als je van plan bent om eens flink door te filmen, neem toch maar 1 van 512/1TB of mss komt er voor wie geld zat heeft een 2TB model nu, ook daar zijn nog geruchten over.

Ik ben hier dan 1 vd weinig die hier nu zowat dagelijks naar aantal filmpjes zit te kijken ivm de nieuwe iPhone ;-). Ik kijk er hard naar uit, dat is toch al wat jaren geleden dat ik nog eens zo hard naar een nieuwe phone uitkijk. Ze hebben me weer te pakken de Apple mannen ;). Ik heb toch al ne cover, het is een begin.

Ik hoor graag jullie mening er over.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennisdn
Reetkeverke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:53:
Toen ik enkele jaren geleden op Tomorrowland was had ik met mijn Samsung toestel 256GB. Maar door een hele dag door te zitten filmen, je raad het, ik zat er een eind over, ik had toen zo'n samsung stickje gekocht met 256GB opslag, het probleem is dat dat allemaal lang duurde om over te zetten en mijn batterij ging in sneltempo naar beneden en werd ook heel warm, dat was niet ideaal.
Tip voor de volgende keer: geniet van het evenement ipv het door een telefoonscherm te bekijken…. Scheelt batterij, opslag en warmte en bekijk de dagen erna de livestreams en aftermovies terug in 4K gefilmd door professionele filmploegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Dennisdn schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:29:
[...]

Tip voor de volgende keer: geniet van het evenement ipv het door een telefoonscherm te bekijken…. Scheelt batterij, opslag en warmte en bekijk de dagen erna de livestreams en aftermovies terug in 4K gefilmd door professionele filmploegen :)
Ik ben geen danser of uitbundig persoon, mijn bezigheid is filmen vooral. En op youtube verdien ik er binnenkort een kleinigheidje mee ook, is mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Reetkeverke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:45:
[...]

Ik ben geen danser of uitbundig persoon, mijn bezigheid is filmen vooral. En op youtube verdien ik er binnenkort een kleinigheidje mee ook, is mooi meegenomen.
Ik geloof dat het een leuke hobby zal zijn, maar zodra je ook maar 1 cent gaat verdienen met filmpjes van een event ben je dat meteen kwijt aan het clearen van de muziek die erop te horen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 25-08-2025 15:11 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Waarom dit topic er nog niet is:

Meestal maken @robcoenen, @Donstil of ik een topic als het Apple Event wordt aangekondigd. De verwachting is dat het vandaag of morgen zal worden aangekondigd. Ik heb eerlijk gezegd nog geen topic klaarstaan, maar wil het wel op me nemen als de anderen het ook goed vinden.

Na het evenement maken we dan een topic over de aangekondigde iPhones. Er is voor zover ik weet de afgelopen jaren geen speculatietopic geweest. Gebruik is dat we een topic maken, als de iPhones ook echt bestaan.

Dus het komt allemaal vanzelf. Weet niet wat de overige heren ervan vinden, maar ik wil best wat tijd steken in het bouwen van een leuke OP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:49:
Waarom dit topic er nog niet is:

Meestal maken @robcoenen, @Donstil of ik een topic als het Apple Event wordt aangekondigd. De verwachting is dat het vandaag of morgen zal worden aangekondigd. Ik heb eerlijk gezegd nog geen topic klaarstaan, maar wil het wel op me nemen als de anderen het ook goed vinden.

Na het evenement maken we dan een topic over de aangekondigde iPhones. Er is voor zover ik weet de afgelopen jaren geen speculatietopic geweest. Gebruik is dat we een topic maken, als de iPhones ook echt bestaan.

Dus het komt allemaal vanzelf. Weet niet wat de overige heren ervan vinden, maar ik wil best wat tijd steken in het bouwen van een leuke OP.
Klopt idd. Topics komen pas als het officieel is.
Ik sla de laatste jaren over, geen tijd meer om dat allemaal netjes op te maken en bij te houden helaas.

@robcoenen of @mprkooij doen het nu vaak, nu ken ik @robcoenen niet maar hij neemt verder geen deel aan het topic en dat vind ik persoonlijk altijd wat jammer, daardoor voelt het niet als liefhebberij maar als “de eerste willen zijn” of “zoveel mogelijk topics willen maken”

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Dennisdn schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:08:
[...]

Ik geloof dat het een leuke hobby zal zijn, maar zodra je ook maar 1 cent gaat verdienen met filmpjes van een event ben je dat meteen kwijt aan het clearen van de muziek die erop te horen is.
Er zijn er die door de mazen van het net glippen en ik gaf slechts een paar voorbeelden. Ik film vd ook de volledige carnaval 1 uur lang, meer dan 1000 views enz....
Ik doe dat gewoon heel graag, staan kijken en er maar te staan is boring voor mij.

Soit; ieder moet maar voor zich uitmaken wat die ermee doet. Als ik 1500 voor een phone geef probeer ik het max eruit te halen. Mocht ik maar 30 fotokes per jaar trekken en een sporadisch een simpel filmpje dan zou ik voor een goedkoper toestel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Overigens vind ik het idee voor een Apple geruchten topic wel geinig. Daar is op het forum nu niet echt een plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-09 22:25
Dan wel graag Apple algemeen, en niet alleen de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:46
Waarschijnlijk krijgt de Pro-familie een NL Edition soort oranje versie:

Afbeeldingslocatie: https://images.macrumors.com/t/HxxQDufIvf7xosvzHdnQ2JGXiBo=/1600x0/article-new/2025/08/Alleged-iPhone-17-Pro-Antenna-Design.jpeg

En de Air een zeer lichtblauwe:

Afbeeldingslocatie: https://images.macrumors.com/t/Le3_dTUuQjA_vkOTpdNkpNBf_48=/1600x0/article-new/2025/07/iPhone-17-Air-Dummy-Thumb-2.75.jpg

Vind beide wel geinig, maar vind mijn paarse 14PM nog steeds de mooiste, dus wil nog steeds niet upgraden :P
Hoop zelf dat de liquid glass kleur echt blijkt, dan wil ik wel een nieuwe telefoon. Anders denk ik toch dat het voor mij een nieuwe batterij wordt, want ben nog steeds blij met de 14PM… Wel grappig, want met m’n Android telefoons wilde ik na 1 of maximaal 2 jaar toch wel echt een nieuwe. Zou graag de 8x zoom willen, maar ik denk niet genoeg om de paarse kleur achter me te laten…. _O- :+
Vind dat grote camera-eiland en het matte vlak ook gewoon echt niet mooi.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
k heb even kort een babyblauwe MacBook Air gehad en die kleur is best fraai. Het lijkt mij daarom logisch dat dit de blauwe tint is waarover in de Air geruchtenmolen wordt gesproken.

In de renders op basis van geruchten en de dummy’s vind ik de zwarte Air het beste uit de verf komen. Alleen heb ik nu een zwarte 16 Pro, en dat ding ziet er na een jaar echt niet meer uit: overal is de lak eraf. Dat heb ik met de lichtere kleuren nooit ervaren, dus ik weet niet of ik nog eens voor een zwarte ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:06

The Legend

*Plop*

Donstil schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:16:
Overigens vind ik het idee voor een Apple geruchten topic wel geinig. Daar is op het forum nu niet echt een plek voor.
Ik moet zeggen dat ik ook verbaasd was dat de geruchtenmolen de laatste maand volle toeren draait, maar er op GoT geen topic voor was. Ik dacht zelfs dat het tegen de policy zou zijn omdat het gaat om geruchten :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:01:
k heb even kort een babyblauwe MacBook Air gehad en die kleur is best fraai. Het lijkt mij daarom logisch dat dit de blauwe tint is waarover in de Air geruchtenmolen wordt gesproken.

In de renders op basis van geruchten en de dummy’s vind ik de zwarte Air het beste uit de verf komen. Alleen heb ik nu een zwarte 16 Pro, en dat ding ziet er na een jaar echt niet meer uit: overal is de lak eraf. Dat heb ik met de lichtere kleuren nooit ervaren, dus ik weet niet of ik nog eens voor een zwarte ga.
Vind wel jammer dat de kleuren natural en dessert titanium zijn losgelaten. Die hadden mooi gestaan op de Air denk ik en mijn natural ziet er nu na een jaar nog echt uit als nieuw.

Dat lichtblauwe wel erg mooi maar ben bang dat het snel gaat vervelen of gedateerd aan gaat voelen…. Dus het zal wel zwart of zilver gaan worden hier (áls het een Air gaat worden) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 25-08-2025 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The Legend schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:17:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook verbaasd was dat de geruchtenmolen de laatste maand volle toeren draait, maar er op GoT geen topic voor was. Ik dacht zelfs dat het tegen de policy zou zijn omdat het gaat om geruchten :+
Ja mooi! Gelukkig is het dan wel ontopic in de overige draadjes :+

Ik kijk er sinds jaren ook wel weer naar uit. Lang geleden dat ik het zo voelde, maar de 8x zoom lijkt me fantastisch. Met een beetje mazzel komt de instapper met 256GB en dan kan de 15Pro door naar de vrouw.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The Legend schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:17:
[...]

ooh niet aan gedacht eigenlijk maar zal wel mee vallen toch, ze posten immers zelf ook geruchten op de frontpage.
Dennisdn schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:18:
[...]

Vind wel jammer dat de kleuren natural en dessert titanium zijn losgelaten. Die hadden mooi gestaan op de Air denk ik en mijn natural ziet er nu na een jaar nog echt uit als nieuw.

Dat lichtblauwe wel erg mooi maar ben bang dat het snel gaat vervelen of gedateerd aan gaat voelen…. Dus het zal wel zwart of zilver gaan worden hier (áls het een Air gaat worden) :)
Ja natural titanium iPhone 15Pro/16Pro is wel de mooiste iPhone van de laatste jaren als je het mij zou vragen. Idd jammer als die zou verdwijnen.

Valt wel een beetje samen met het gerucht dat de Pro weer naar Aluminium zou gaan, wat wel een echte downgrade zou zijn wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:57
Topic hoort nog niet aangemaakt te zijn :), weet niet of het al mag.

Vind het wel altijd leuk om ze te maken btw

[ Voor 25% gewijzigd door mprkooij op 25-08-2025 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik hoop dat ze bij de provider waar ik altijd of toch vaak bestel dat ze dat oranje hebben, het is altijd zwart of wit, mag eens wat anders zijn ;). Oranje daar ga ik voor, als ze dat niet hebben weet ik het nog niet, of wit of blauw denk ik.

Als ze kloppen zijn dit allemaal leuke upgrades.
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-17-pro-functies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
Ik ga ook een keer voor oranje denk ik. Al vind ik de andere kleuren ook mooi. Ik ben echt super enthousiast over de aankomende modellen. Waarom weet ik niet echt >:)

Ik wil gewoon kopen bedenk ik me een paar seconden later. :Y

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 07:30:
Idd raar dat er nog geen iPhone 17 topic te vinden is hier. Leeft het dan toch minder dan eerdere jaren?
Er is al veel uitgelekt en de spanning is alleen nog echt onder de fanboys en gadgetfreaks, waar ik onder val ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Reetkeverke schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:27:
Vond het wat raar dat er hier nog geene topic over geopend is? Het is niet zo heel lang meer, er is al redelijk wat bekend , indien de geruchten kloppen. Wat al zeker is dat is het camera eiland achteraan, die is alvast anders, ikzelf kan dit paar weken geleden al bevestigen omdat ik al een cover in bezit heb voor de iPhone 17 pro max, gekocht bij gsmpunt.

Wat willen jullie? Wat is voor jullie belangrijk? Welke veranderingen zouden jullie nog graag willen zien?

Ze spreken bijvoorbeeld dat de voorkant notch wat kleiner zou worden maar anderen ontkennen dat dat zou gebeuren, dat is iets dat van mij aangepakt mag worden, vind de notch wat te groot nu. Ik vrees een beetje dat ze dit nog niet gaan aanpassen, ik hoop dat ik het fout heb.

Een grotere batterij naar het schijnt, daar kan ik niet op tegen zijn, is altijd goed zoiets.

Als ik het correct hebt zou ook de zoom en selfie camera verbeteren, dat is iets wat nodig is ook want Apple hinkt wel echt achter op S25 ultra en nog wat andere modellen. Sommige mensen zeggen dan maar voor wat heb je dit nodig? Welnu, als je bv naar buitenlands voetbal gaat kijken, dan is de zoom handig, als je naar een festival of concert gaat, super handig ook, ik sta niet graag vooraan, ben geene danser of wat dan ook dus filmen is mijn bezigheid en zoom is super handig dan.

De 8K vind ik minder belangrijk, ik mag hopen dat ze geene 24fps gaan nemen want dat vondk niet goed bij de samsung. Maar dan nog, neemt veel plaats in beslag, duurt lang vaak om te uppen op youtube ook en bijna niemand heeft een 8K Tv of pc scherm.

Ook hoop ik dat het scherm beter krasbestendig is. Ik merkte vroeger het al op dat de iPhone sneller kraste dan bv samsung toestellen.

Mijn laatste iPhone was de iPhone 7, derna was ik naar samsung overgegeaan omdat ik vond dat apple bleef stilstaan. 2 jaar geleden toch 3 tal maand een iPhone 15 pro max gehad maar miste nog een paar dingetjes. Naar wat ik nu zie, lijkt de iPhone 17 pro max een stuk beter zijn , nog eens een wat grotere upgrade dan gewoonlijk, daarom is mijn interesse gewekt. ;).

Ik ben denk ik 1 vd weinige ook die het camera eiland wel leuk vind bij de nieuwe iPhone.

Ik heb gezien dat ios 26 ook totaal zou veranderd zijn, ben benieuwd, software is ook enorm belangrijk, daarom dat ik samsung ook zo goed vind, die hun software is subliem, zit mooi en goed in elkaar.
Ik snap werkelijk waar niet waarom je dan weer terugstapt naar Apple. Je had alles wat je nodig had bij Samsung als ik zo lees dus waarom dan weer terug? Enige wat ik me kan bedenken is dat je altijd op zoek bent naar verandering. Ik ben juist totaal niet op zoek naar grote veranderingen, maar alleen naar kleine verbeteringen. Vandaar dat ik bij Apple zit met mobile devices, die zijn voor mij het beste. Het ziet er het mooiste uit, werkt met alles samen wat ik heb en ik weet gewoon wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Redondo1982 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:55:
[...]

Ik snap werkelijk waar niet waarom je dan weer terugstapt naar Apple. Je had alles wat je nodig had bij Samsung als ik zo lees dus waarom dan weer terug? Enige wat ik me kan bedenken is dat je altijd op zoek bent naar verandering. Ik ben juist totaal niet op zoek naar grote veranderingen, maar alleen naar kleine verbeteringen. Vandaar dat ik bij Apple zit met mobile devices, die zijn voor mij het beste. Het ziet er het mooiste uit, werkt met alles samen wat ik heb en ik weet gewoon wat ik heb.
Ik heb samsung al sinds de S7 tot de S25 modellen en ik wil voor effe iets anders ja, zovele jaren hetzelfde , tijd voor iets anders nu. Maar de redenen zijn er ook niet zomaar he; zoals ik al zei merk ik op dat de veranderingen toch wat groter zijn bij de max 17 dan de vorige jaren, ios 26 zeg me als ik het fout heb lijkt me ook vrij vernieuwender te zijn ook, dat zijn allemaal zaken die me aanstaan ;).
En ja, ik test graag smartphones uit, mocht ik geld zat hebben ik zou ze allemaal kopen en testen en reviewen enz... ;). Ik heb niet alleen samsung gehad ze, oneplus 11 en 13 ook enz....

Ik weet het; bij samsung, de software is top, je kan zoveel enz... maar ik zeg het, het is puur effe om eens iets anders te hebben ook, hoelang weet ik niet, mss 1 a 1,5j of mss langer of mss de S27 ultra nadien terug dat kan zeer zeker. Kan bij mij alle kanten uit ;). Mocht ik helemaal niet tevreden zijn kan ik nog schakelen naar bv de S26 ultra, maar ik heb iPhones gehad en toen waren die mijn nr 1 phones ;). Dus dat zal wel top zijn die max 17.
Ik ben niet iemand die een smartphone 3 jaar lang zit te houden, ik ben het te snel beu haha.
Ik kan dat natuurlijk niet bij alles doen, een tv bv gaat een eind langer mee natuurlijk en een auto ofzo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:07
wjvh schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:31:
Dan wel graag Apple algemeen, en niet alleen de iPhone.
Om hier op in te haken, ik ben erg benieuwd wat de Ultra 3 brengt en dan met name de vormfactor. Ik heb inmiddels meerdere geruchten gelezen maar er is nog weinig bekend over de vorm. Er is niks mis met de huidge Ultra echter een paar mm dunner net als de Watch 10 van vorige jaar tov zijn voorganger mag van mij wel :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
Ha allen, het is weer bijna September en traditiegetrouw zijn we er weer, mooiste tijd van het jaar :)

Net als vorig jaar wederom een kort twijfel momentje: Pro of de Pro Max. @Donstil jij dit jaar? Want dan ga ik weer voor de opposite ;)

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:46:
Ha allen, het is weer bijna September en traditiegetrouw zijn we er weer, mooiste tijd van het jaar :)

Net als vorig jaar wederom een kort twijfel momentje: Pro of de Pro Max. @Donstil jij dit jaar? Want dan ga ik weer voor de opposite ;)
Aan mij heb je niets dit jaar. Ik ga voor de Air als de camera gelijk is aan de “standaard” camera van de rest. Anders ga ik weer voor een Pro :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-y2vy-PAms8V_tCEMAMGqRZsJno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4E2602tfyKPfUI6h40y35TMj.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 26-08-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-09 22:25
hk12nl schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:31:
[...]

Om hier op in te haken, ik ben erg benieuwd wat de Ultra 3 brengt en dan met name de vormfactor. Ik heb inmiddels meerdere geruchten gelezen maar er is nog weinig bekend over de vorm. Er is niks mis met de huidge Ultra echter een paar mm dunner net als de Watch 10 van vorige jaar tov zijn voorganger mag van mij wel :)
En ik ben benieuwd naar de nieuwe AirTag, als die komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hk12nl schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:31:
[...]

Is het gerucht niet dat het scherm ietsje groter wordt en er pas volgend jaar een design refresh komt?

Zou wat mij betreft prima zijn, ik heb de Ultra 1 en er is eigenlijk niets waarvan ik nu denk “daarvoor moet ik een andere”, als het idd alleen een iets dunnere scherm bezel is dan ga ik lekker nog een jaartje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Reetkeverke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:05:
[...]

Ik heb samsung al sinds de S7 tot de S25 modellen en ik wil voor effe iets anders ja, zovele jaren hetzelfde , tijd voor iets anders nu. Maar de redenen zijn er ook niet zomaar he; zoals ik al zei merk ik op dat de veranderingen toch wat groter zijn bij de max 17 dan de vorige jaren, ios 26 zeg me als ik het fout heb lijkt me ook vrij vernieuwender te zijn ook, dat zijn allemaal zaken die me aanstaan ;).
En ja, ik test graag smartphones uit, mocht ik geld zat hebben ik zou ze allemaal kopen en testen en reviewen enz... ;). Ik heb niet alleen samsung gehad ze, oneplus 11 en 13 ook enz....

Ik weet het; bij samsung, de software is top, je kan zoveel enz... maar ik zeg het, het is puur effe om eens iets anders te hebben ook, hoelang weet ik niet, mss 1 a 1,5j of mss langer of mss de S27 ultra nadien terug dat kan zeer zeker. Kan bij mij alle kanten uit ;). Mocht ik helemaal niet tevreden zijn kan ik nog schakelen naar bv de S26 ultra, maar ik heb iPhones gehad en toen waren die mijn nr 1 phones ;). Dus dat zal wel top zijn die max 17.
Ik ben niet iemand die een smartphone 3 jaar lang zit te houden, ik ben het te snel beu haha.
Ik kan dat natuurlijk niet bij alles doen, een tv bv gaat een eind langer mee natuurlijk en een auto ofzo ook.
Ik wissel ook snel door, maar wel binnenin één merk en dus ook platform.

En vind je de software van Samsung top? Nou, dan kom je inderdaad in de hemel binnenkort met de iPhone 17 series haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Jaymone schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:46:

Ik vind de kerstperiode mooier, maar begrijp je verlangen ;)

Maar ik ga het je alvast verklappen: er komt een iPhone 17 (Air, Pro etc) en na vijf minuten in bezit denk je ‘hmmm was dit het’? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:38:
[...]
en na vijf minuten in bezit denk je ‘hmmm was dit het’? ;)
Fake news! Zolang duurt het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:43:
[...]

Bij de Pro zeker, maar bij de Air verwacht ik wel dat het langer duurt… zelfs na een jaar iPad Pro denk ik nog steeds elke dag: wat een mooi dun device :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisdn schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

Bij de Pro zeker, maar bij de Air verwacht ik wel dat het langer duurt… zelfs na een jaar iPad Pro denk ik nog steeds elke dag: wat een mooi dun device :)
Ja, als je hem eruit haalt (bijv MKB) dan is het nog steeds super indrukwekkend.

Alleen nu ga je met de Air er verschrikkelijk op achteruit vwb camera’s. Dat heb ik er niet voor over denk ik. Vooral die ultragroothoeklens gebruik ik dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:14:
[...]
Alleen nu ga je met de Air er verschrikkelijk op achteruit vwb camera’s. Dat heb ik er niet voor over denk ik. Vooral die ultragroothoeklens gebruik ik dagelijks.
Vind het ook een gewaagde keuze van Apple, het zal voor veel mensen een dealbreker zijn. Ik heb mij daar wel bij neergelegd omdat ik vrij weinig foto’s maak en op vakanties enzo de baas thuis alsnog een Pro bij haar draagt. Maar als er geen AOD op zit is het wél een dealbreker…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

Ja mijn iPad Pro M4 is eigenlijk de enige reden waarom ik het wil 8)7 , verder eens? Heb hem sinds launch en het is nog steeds fantastisch.

6,6” scherm klinkt ook fijn overigens, net ertussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 26-08-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:14:
Ik gebruik alleen de Wide, als ik moet gokken is het 95% van de tijd die of 2x. 5x nooit en 0,5x misschien 5% van de tijd maar kwaliteit valt mij altijd zo tegen.

Dus als de wide hetzelfde is ga ik niets missen (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Redondo1982 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

Ik wissel ook snel door, maar wel binnenin één merk en dus ook platform.

En vind je de software van Samsung top? Nou, dan kom je inderdaad in de hemel binnenkort met de iPhone 17 series haha.
Ik weet wat de pro en cons zijn. Maar ik zei het al een paar keer; ik film wel wat en ik ben van mening op video camera gebied dat de iPhone nog steeds wat voorsprong heeft op samsung, alleen denk ik in zoom moeten ze nog een beetje verbeteren (mss dus met de max 17 nu), maar voor de rest is de iPhone top in video camera.
Vooral ook de smoothness in in en uit zoomen is beter toch dan bij android phones, bij android phones zie je toch meer die overgangen? En dat vind ik net ietsje minder.

Ja samsung hun software is de absolute top maar een heel klein beetje effe op moe gekeken dus daarom dat ik eens even wat anders wil hebben. ;).

Het duurt me al te lang nu om op die voorstelling te wachten haha. Dat het er maar snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisdn schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Vind het ook een gewaagde keuze van Apple, het zal voor veel mensen een dealbreker zijn. Ik heb mij daar wel bij neergelegd omdat ik vrij weinig foto’s maak en op vakanties enzo de baas thuis alsnog een Pro bij haar draagt. Maar als er geen AOD op zit is het wél een dealbreker…
Maar wel een hele chique keuze. Weet je wat? Koop ze gewoon allebei :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:20:
[...]

Ik gebruik alleen de Wide, als ik moet gokken is het 95% van de tijd die of 2x. 5x nooit en 0,5x misschien 5% van de tijd maar kwaliteit valt mij altijd zo tegen.

Dus als de wide hetzelfde is ga ik niets missen (gelukkig).
Ik dacht eerst: ik ben in de war. Je redt me ergens. Later zag ik 0,5 optie en die gebruik ik echt heel veel zakelijk. Dus, weer blij met een dode mus haha.

Als je het niet gebruikt en voor de rest weinig andere beperkingen dan zou ik ook voor de Air gaan. Ik vraag mezelf alleen af of dit de bedoeling is van Apple, Pro users naar de Air kant duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:43:
[...]

2 min dan aub? Beetje in lijn met dat andere…je weet wel _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Reetkeverke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:26:
[...]

Ik weet wat de pro en cons zijn. Maar ik zei het al een paar keer; ik film wel wat en ik ben van mening op video camera gebied dat de iPhone nog steeds wat voorsprong heeft op samsung, alleen denk ik in zoom moeten ze nog een beetje verbeteren (mss dus met de max 17 nu), maar voor de rest is de iPhone top in video camera.
Vooral ook de smoothness in in en uit zoomen is beter toch dan bij android phones, bij android phones zie je toch meer die overgangen? En dat vind ik net ietsje minder.

Ja samsung hun software is de absolute top maar een heel klein beetje effe op moe gekeken dus daarom dat ik eens even wat anders wil hebben. ;).

Het duurt me al te lang nu om op die voorstelling te wachten haha. Dat het er maar snel komt.
Nou, vooruit! Je mag hem kopen, je bent door de ballotagecommissie heen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Ik vind één camera geen issue. Voor goede foto’s pak ik mijn echte camera wel. Ik vind het vooral stom dat ze de Air zo groot maken. Heb je het dunste toestel ooit, maar dan nog steeds heel lang en heel breed. Als ie nou het formaat van de iPhone 12 mini ~ iPhone 16 had…

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:33
9 september Keynote. Dus 12 september pre-order en 19 september verkoop.

Dan zit ik in Vancouver. Dus even kijken of ik ‘m daar oppik of gewoon week later in Nederland.

M’n 16 Pro is al besproken dus die gaat naar nieuw baasje zodra ik m’n 17 Pro heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 26-08-2025 18:39 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik kijk stiekem al uit naar de providers-meme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoop ook dat Apple komt met eigen 35W laders (en dan niet die lompe 2voudige) als de iPhone 17 inderdaad bekabeld 35W kan laden

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMpOu6XzBqDtg2_TX_Gn6aI0p_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5l6NOU8MzV4L7WJV4esUaXBb.jpg?f=fotoalbum_large

Valt hier nog wat uit te halen? Zouden ze op de nieuwe koeling doelen? En wat is Awe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jaw-dropping? Verwacht ook gericht op koeling dit keer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, dit topic gaat over van alles nog wat, en misschien past deze discussie beter in het feedback topic :P

Aangezien het event is aangekondigd lijkt het me goed daar een nieuw topic voor aan te maken. Als iemand zich daarvoor wilt opwerpen, laat het me weten, zodat we niet straks met 3 topics zitten :) Voor de nieuwe producten die tijdens het event worden aangekondigd (iPhone 17 e.d.) kunnen dan ervaringen & discussies topics worden gestart na het event.

Voor wat betreft topics over geruchten: doorgaans zit hier weinig discussiewaarde aan, omdat het 't herkauwen is van websites als MacRumors en gefantaseer in de ruimte is. Als er daarentegen behoeft aan is, dan kunnen we wel een 'Speculatie & Geruchten' topic aanmaken voor de volgende iPhone (of iPad, of Apple Watch).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mog schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:33:
[...]

Ik vind één camera geen issue. Voor goede foto’s pak ik mijn echte camera wel. Ik vind het vooral stom dat ze de Air zo groot maken. Heb je het dunste toestel ooit, maar dan nog steeds heel lang en heel breed. Als ie nou het formaat van de iPhone 12 mini ~ iPhone 16 had…
Ja, maar de meesten onder ons lopen er zo niet bij. Die willen gewoon een apparaat met alles in één en het liefst zo goed mogelijk.

Voor de rest enigszins eens met je, want ik vind dat de Mini er altijd moet zijn. Echt fijn toestelletje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Daedalus schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:04:
Goed, dit topic gaat over van alles nog wat, en misschien past deze discussie beter in het feedback topic :P

Aangezien het event is aangekondigd lijkt het me goed daar een nieuw topic voor aan te maken. Als iemand zich daarvoor wilt opwerpen, laat het me weten, zodat we niet straks met 3 topics zitten :) Voor de nieuwe producten die tijdens het event worden aangekondigd (iPhone 17 e.d.) kunnen dan ervaringen & discussies topics worden gestart na het event.

Voor wat betreft topics over geruchten: doorgaans zit hier weinig discussiewaarde aan, omdat het 't herkauwen is van websites als MacRumors en gefantaseer in de ruimte is. Als er daarentegen behoeft aan is, dan kunnen we wel een 'Speculatie & Geruchten' topic aanmaken voor de volgende iPhone (of iPad, of Apple Watch).
Edit: hier is 'ie dan. Dat was even flink doortimmerd, maar we zijn er.

Dennisweb in "[Apple Event] Awe dropping, 9 september 2025 om 19:00"

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisweb op 26-08-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:33:
[...]

Als je het formaat van de 12 en 13 mini pakt en zo dun als de geruchten dan gaat de accuduur waarschijnlijk 26 minuten bedragen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Top d:)b

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:34:
[...]

Als je het formaat van de 12 en 13 mini pakt en zo dun als de geruchten dan gaat de accuduur waarschijnlijk 26 minuten bedragen :+
Volgens mijn Schermtijd zit ik op 56 minuten gemiddeld per dag. Dus met de pauze opladen. Ik zeg: Let's go!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chun
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:56:
[...]

Aan mij heb je niets dit jaar. Ik ga voor de Air als de camera gelijk is aan de “standaard” camera van de rest. Anders ga ik weer voor een Pro :)

[Afbeelding]
De geruchten gaan dat de batterij capaciteit laag ligt. Kan voor mij een issues zijn. Daarom twijfel ik ook om voor de air te gaan. Ik vind h’m qua design wel mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door Chun op 26-08-2025 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
De Air zal waarschijnlijk hetzelfde probleem idd kennen als de S25 edge van samsung; de batterijduur. Ik las van iemand dat ze dat ding zeker 2 keer per dag zat op te laden, als je die (vrij) veel gebruikt en die batterij is klein maar wel met topspecs en dergelijke meer dan is die gewoon te snel plat. Ik heb dit als ik me goed herinner gehad met de S21 toen van samsung, ik zat dat ding ong 2 keer per dag op te laden.
Ik ging naar de zee, op 4G zuipt de batterij nog een pak sneller, ik was uurtje aant tokkelen en ik was bv toen al 25% en meer kwijt, voor gewoon wat mail en social media zoals fb en x te bekijken en whatsapp.

[ Voor 66% gewijzigd door Reetkeverke op 27-08-2025 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sorry, maar ik vind het maar raar dat er nu al een topic is terwijl de keynote nog niet geweest is, het voelt ook een beetje als topic kaping en er is niet eens een fatsoenlijke OP.

Met de redenatie van de TS, zouden we nu ook al een topic kunnen maken over de iPhone 18 aangezien daar ook al info/geruchten over zijn. https://www.macrumors.com/roundup/iphone-18/

Wat mij betreft dus weer gewoon terug naar vanouds.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Greatsword schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 01:08:
Sorry, maar ik vind het maar raar dat er nu al een topic is terwijl de keynote nog niet geweest is, het voelt ook een beetje als topic kaping en er is niet eens een fatsoenlijke OP.

Met de redenatie van de TS, zouden we nu ook al een topic kunnen maken over de iPhone 18 aangezien daar ook al info/geruchten over zijn. https://www.macrumors.com/roundup/iphone-18/

Wat mij betreft dus weer gewoon terug naar vanouds.
Ik denk dat het topic ook op slot kan nu we hier verder gegaan zijn.
Dan zal tijdens of na de keynote een topic online komen zoals we dat gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, dan gaan we verder in het event topic, en wanneer de iPhone 17 officieel is aangekondigd kan daar een fatsoenlijk topic voor worden gemaakt :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.