Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:40
peak schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:52:
[...]

Zolang jij je oude telefoon niet wiped blijft alles werken op je oude telefoon.

Edit
Aangezien jij het voor werk gebruikt kan je in de app kijken of je cloud backups kunt aanzetten. Dan migreert het mee naar je nieuwe telefoon.
Ok top,

Cloud mag alleen met personal account zag ikz

Ik moet hem vanmiddag ophalen in de store, maar wil eerder. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Ik neem aan dat ik ook eerder kan ipv de tijdspanne van een kwartier? Ik heb de mail en sms net gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:13

mv1

TweakerVincent schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:54:
[...]

Ok top,

Ik moet hem vanmiddag ophalen in de store, maar wil eerder. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Ik neem aan dat ik ook eerder kan ipv de tijdspanne van een kwartier? Ik heb de mail en sms net gehad
Als je m in een Apple Store kan ophalen, kan je gewoon gaan is mijn ervaring. Tijdens de launch zijn ze best wel strikt, maar nu zullen ze daar niet moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:54:
[...]

Ok top,

Ben er vrijdag nog geweest. De hekjes en borden van de rij staan er nog wel, maar stond niemand meer in. Lijkt mij geen probleem om eerder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:44
mv1 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:17:
[...]

Als je m in een Apple Store kan ophalen, kan je gewoon gaan is mijn ervaring. Tijdens de launch zijn ze best wel strikt, maar nu zullen ze daar niet moeilijk over doen.
Geen probleem. Alleen tijdens de launch doen ze moeilijk. Ik heb een paar jaar geleden een paar weken na de launch een MacBook Pro opgehaald en was een half uur te laat door file onderweg. Heb ze toen gebeld, maar het antwoord was: “maakt niet uit, je product ligt een week voor je klaar. Kom maar langs als je tijd hebt.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osip16
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-10-2024
ik wil info over iphone 16, net nieuw maar werkt niet meer , alles al geprobeerd, volume omhoog,omlaag en actieknop ingedrukt houde >15sec. maar blijft zwart ook batterij is 100%.
wie bied raad.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:27
osip16 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:25:
ik wil info over iphone 16, net nieuw maar werkt niet meer , alles al geprobeerd, volume omhoog,omlaag en actieknop ingedrukt houde >15sec. maar blijft zwart ook batterij is 100%.
wie bied raad.?
Misschien handig om zelf ook nog wat extra info aan te leveren. Wat ‘werkt niet meer’? Scherm niet meer? Helemaal niet meer? Batterij niet meer?

Hoe meer jij deelt, des te beter het advies!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Net bij de apple shop in DH geweest, 20 min te vroeg maar geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
osip16 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:25:
volume omhoog,omlaag en actieknop ingedrukt houde
Als je doelt op een harde reset dan is het volume omhoog>volume omlaag>zijknop (aan de rechterkant) inhouden tot logo verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Overzetten esim gaat perfect met odido.

Volgens mij duurt het een paar dagen voor je de factuur hebt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

TweakerVincent schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:35:
Overzetten esim gaat perfect met odido.

Volgens mij duurt het een paar dagen voor je de factuur hebt toch?
Je hebt als het goed is een ophaal bewijs in je mail gehad. De daadwerkelijke factuur komt idd een paar dagen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Icloud restore duurt echt super lang. Met ipad tijdje terug ging dat veel sneller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:32
kamerplant schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:51:
ff ranten, ik ben helemaal frustrated.
Mijn goede genade. Ik heb na jaren weer eens een screenprotector gekocht voor m'n iPhone. Dat dure Belkin ding gekocht. Wat een hel om zo'n ding zonder stof of bubbels op te plakken.
Het feit dat die domme protectors nog nog zijn is zo'n design flaw. Waarom is hier niet out of the box een oplossing voor ofzo, zodat het makkelijk is er nieuw glas op te zetten?

Het ziet er echt -niet- uit.
Zoals een andere tweaker ook al aangaf, spigen EZ fit.

Helaas vandaag mijn tweede erop moeten zetten omdat mijn herder het nodig vond zijn grote bot precies boven mijn telefoon los te laten🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️.

Zit er er weer spatzuiver op. Kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bulligan schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:26:
[...]

Zoals een andere tweaker ook al aangaf, spigen EZ fit.

Helaas vandaag mijn tweede erop moeten zetten omdat mijn herder het nodig vond zijn grote bot precies boven mijn telefoon los te laten🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️.

Zit er er weer spatzuiver op. Kleine moeite.
De belkin protector heeft duidelijk voelbare en vrij scherpe randen. Hoe zit dat met de Ez fit?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-08 23:02
kamerplant schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 07:48:
[...]

De belkin protector heeft duidelijk voelbare en vrij scherpe randen. Hoe zit dat met de Ez fit?
Deels off-topic.. maar de Ez fit heeft ook scherpe randen. Zeker niet aan te raden zonder hoesje of als je hoesje deels open is aan de onderkant. Zoek nog steeds een goede vervanger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
kamerplant schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 07:48:
[...]

Eigenlijk hoort dit thuis in het andere topic.

Maar de ez fit heeft dat ook. Zeker met een dun hoesje zoals mijn pitaka.
Heb inmiddels ook een flolab besteld, voor het geval dat deze weer sneuvelt. Eens kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:16
Ik heb nog steeds last ervan dat mijn scherm deadspots heeft na de bugfix in iOS 18.0.1
Begin me nu toch wel eraan te irriteren tijdens het typen of swipe dat het soms weigert.

Helderheid valt me ook tegen, wat ik zo kon zien was mijn vorige 15 Pro Max iets meer helder, dus mijn vriendin is er blij mee dat ze mijn telefoon heeft overgenomen haha.

Nou kwam ik een stukje tegen dat Apple dus verschillende panelen gebruikt voor hun iPhone modellen en het dus stiekem gewoon een soort loterij is.

Manufacturers:

G9N: Made by Samsung, this is the highest-quality screen used in the iPhone 13 lineup. It offers superior clarity, color accuracy, and durability.

G9Q: Also from Samsung, this is a second-tier screen. While still good, it doesn’t quite match the G9N in terms of overall quality.

GVC: This is LG’s best screen, but it ranks as a third-class screen compared to Samsung’s G9N and G9Q.

G9P: Another Samsung-manufactured screen, this fourth-tier display has lower quality control standards, making it less reliable.

GH3: Manufactured by LG, this fifth-class screen is the lowest in the lineup. It’s less durable and has poorer color accuracy.

Resume:

G9N: Samsung’s top-tier screen.

G9Q: The second-tier screen from Samsung.

G9P: A lower-quality screen from Samsung, similar to the one used in the iPhone 13/13 mini.

Reference: https://rewa.tech/things-you-don-t-know-about-iphone-13/

Ik heb zelf een 16 Pro Max met het als beginnende serienummer panel type: G9P

Ben nu toch wel benieuwd of het dan echt klopt dat ik gewoon niet zo een goed paneel heb of dat andere hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
Reem0nN schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:36:
Ik heb nog steeds last ervan dat mijn scherm deadspots heeft na de bugfix in iOS 18.0.1
Begin me nu toch wel eraan te irriteren tijdens het typen of swipe dat het soms weigert.

Helderheid valt me ook tegen, wat ik zo kon zien was mijn vorige 15 Pro Max iets meer helder, dus mijn vriendin is er blij mee dat ze mijn telefoon heeft overgenomen haha.

Nou kwam ik een stukje tegen dat Apple dus verschillende panelen gebruikt voor hun iPhone modellen en het dus stiekem gewoon een soort loterij is.

Manufacturers:

G9N: Made by Samsung, this is the highest-quality screen used in the iPhone 13 lineup. It offers superior clarity, color accuracy, and durability.

G9Q: Also from Samsung, this is a second-tier screen. While still good, it doesn’t quite match the G9N in terms of overall quality.

GVC: This is LG’s best screen, but it ranks as a third-class screen compared to Samsung’s G9N and G9Q.

G9P: Another Samsung-manufactured screen, this fourth-tier display has lower quality control standards, making it less reliable.

GH3: Manufactured by LG, this fifth-class screen is the lowest in the lineup. It’s less durable and has poorer color accuracy.

Resume:

G9N: Samsung’s top-tier screen.

G9Q: The second-tier screen from Samsung.

G9P: A lower-quality screen from Samsung, similar to the one used in the iPhone 13/13 mini.

Reference: https://rewa.tech/things-you-don-t-know-about-iphone-13/

Ik heb zelf een 16 Pro Max met het als beginnende serienummer panel type: G9P

Ben nu toch wel benieuwd of het dan echt klopt dat ik gewoon niet zo een goed paneel heb of dat andere hier ook last van hebben?
Hoe kan je controleren welke serienummer je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
SamSid schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:39:
[...]

Hoe kan je controleren welke serienummer je hebt?
Imazing 3 downloaden op een PC (Trial mode) -> iPhone verbinden -> Export Sysdiagnose uitvoeren -> folder ioreg openen -> open IODeviceTree.txt en dan zoeken naar raw-panel-serial-number

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Reem0nN schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

Imazing 3 downloaden op een PC (Trial mode) -> iPhone verbinden -> Export Sysdiagnose uitvoeren -> folder ioreg openen -> open IODeviceTree.txt en dan zoeken naar raw-panel-serial-number
ik heb op Mac geïnstalleerd, maar waar vind ik die folder ioreg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
SamSid schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

ik heb op Mac geïnstalleerd, maar waar vind ik die folder ioreg ?
Durf ik niet te zeggen, heb zelf een W11 PC gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Reem0nN schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Durf ik niet te zeggen, heb zelf een W11 PC gebruikt.
Hoe lang moet die export dan duren? Hij is al een uur aan het draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
SamSid schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:04:
[...]

Hoe lang moet die export dan duren? Hij is al een uur aan het draaien?
Dat is wel een beetje erg lang, heb je wel de instructies opgevolgd, en alle benodigde toetsen ingedrukt, en je apparaat vertrouwd en code ingevuld van je tel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Reem0nN schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:07:
[...]

Dat is wel een beetje erg lang, heb je wel de instructies opgevolgd, en alle benodigde toetsen ingedrukt, en je apparaat vertrouwd en code ingevuld van je tel?
Ik heb beide volumeknoppen en de actionbutton gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
SamSid schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:35:
[...]

Ik heb beide volumeknoppen en de actionbutton gebruikt.
Ik deed beide volumeknoppen en de aan/uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Reem0nN schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:43:
[...]

Ik deed beide volumeknoppen en de aan/uit knop.
Er werd geen screenshot gemaakt zoals aangeven. Maar kreeg ik het emergency scherm te zien en de uitknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23
Heeft er iemand ervaringen met iMessages te exporten naar PDF ofzo?

Zou iMazy iets kunnen betekenen (liefst gratis)? Het is voor een klacht neer te leggen bij de authoriteiten in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Lyca schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:09:
Heeft er iemand ervaringen met iMessages te exporten naar PDF ofzo?

Zou iMazy iets kunnen betekenen (liefst gratis)? Het is voor een klacht neer te leggen bij de authoriteiten in België.
Kan je niet gewoon screenshots maken en daar PDF’s van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23
mv1 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

Kan je niet gewoon screenshots maken en daar PDF’s van maken?
Klopt, is nu de oplossing met de timestamps erbij, maar vroeg me af of er iets was voor het te vergemakkelijken. Moest er meer duidelijk nodig zijn voor de Politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Lyca schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:45:
[...]

Klopt, is nu de oplossing met de timestamps erbij, maar vroeg me af of er iets was voor het te vergemakkelijken. Moest er meer duidelijk nodig zijn voor de Politie
Mocht je een Mac hebben, dan kan je het gesprek via een omweg ook als PDF opslaan. Zie https://appleinsider.com/...ge-conversations-as-a-pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Ik heb op de 16 pro Max veel meer last van lens flare dan op mijn oude 14 pro. Meer mensen hier last van? Die groene stip in beeld op foto’s zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgriep
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2024
Verschillende apps of delen daarvan werken niet op 16pro. Zoals OVPay en IONITY. Scherm met radartje verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 15:54
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik de iPhone 16 gekocht (wat een verademing ten opzichte van mijn 12 mini).
Deze modellen hebben een IP68-classificatie onder IEC-norm 60529 (maximale diepte van 6 meter tot 30 minuten).

Nu ga ik over een paar weken snorkelen op Gran Canaria en was mijn vraag: kan ik deze dan ook mee de zee in nemen?
Ik snap dat ze waterdicht zijn tot een bepaald punt (heel veel dieper dan 5 meter ga ik niet), maar kunnen ze ook tegen zout zee water?

Ook heb ik een andere vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Ik vind het volume vanaf 0 naar 1 vrij hard direct. Is er een manier waar je dit nog zachter kunt krijgen dan 1?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
Blijf maar vervelende kleine problemen hebben met de iPhone 16 Pro en was benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit ervaren.

Regelmatig kan ik de camera helemaal niet openen. ik krijg dan misschien 1 seconden beeld van de camera of het scherm blijft helemaal zwart en vervolgens crashed het toestel. ik hoor vervolgens ook de koptelefoon opnieuw verbinden en krijg meldingen net alsof het toestel net opnieuw is opgestart.
De enige oplossing tot nu to is het toestel helemaal opnieuw opstarten.

Ook is het toestel regelmatig net zo traag als een 10 jaar oude computer en reageert hij niet direct op aanrakingen maar spaart hij ze op om er 3 of 4 achter elkaar uit te voeren. Kan me haast niet voorstellen dat het aan de screenprotector ligt want op andere momenten reageert het toestel zoals je zou verwachten.

Hopelijk komt iOS 18.1 snel uit en bied dit wat verbetering. anders ga ik wel testen of deze problemen er ook zijn met een iPhone 13 op iOS 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:35
Thijs2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:28:
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik de iPhone 16 gekocht (wat een verademing ten opzichte van mijn 12 mini).
Deze modellen hebben een IP68-classificatie onder IEC-norm 60529 (maximale diepte van 6 meter tot 30 minuten).

Nu ga ik over een paar weken snorkelen op Gran Canaria en was mijn vraag: kan ik deze dan ook mee de zee in nemen?
Ik snap dat ze waterdicht zijn tot een bepaald punt (heel veel dieper dan 5 meter ga ik niet), maar kunnen ze ook tegen zout zee water?

Ik vind het volume vanaf 0 naar 1 vrij hard direct. Is er een manier waar je dit nog zachter kunt krijgen dan 1?

Alvast bedankt.
Het zoute water is zeer corrosief. Ik zou dat niet erop wagen. Daarnaast kan een kleine val of stoot al de waterdichtheid 'kapot' maken. Ik zou voor de zekerheid een speciale hoes / case daar voor halen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
SacredRose schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:34:
Blijf maar vervelende kleine problemen hebben met de iPhone 16 Pro en was benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit ervaren.

Regelmatig kan ik de camera helemaal niet openen. ik krijg dan misschien 1 seconden beeld van de camera of het scherm blijft helemaal zwart en vervolgens crashed het toestel. ik hoor vervolgens ook de koptelefoon opnieuw verbinden en krijg meldingen net alsof het toestel net opnieuw is opgestart.

Ook is het toestel regelmatig net zo traag als een 10 jaar oude computer en reageert hij niet direct op aanrakingen maar spaart hij ze op om er 3 of 4 achter elkaar uit te voeren. Kan me haast niet voorstellen dat het aan de screenprotector ligt want op andere momenten reageert het toestel zoals je zou verwachten.

Hopelijk komt iOS 18.1 snel uit en bied dit wat verbetering. anders ga ik wel testen of deze problemen er ook zijn met een iPhone 13 op iOS 18.
Heb je 18.0.1 al geinstalleerd? En heb je de telefoon al eens helemaal opnieuw ingesteld, dus vanaf 0 begonnen? Dat kan soms ook 'rare' problemen oplossen namelijk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
SacredRose schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:34:

Lijkt op een defect. Vroeger kon je kijken in de logs, misschien kan dat nog.

Even herstellen kan ook helpen uiteraard. Dat moet je eerst proberen zoals hier al eerder voorgesteld.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
Hallo allemaal,

Alvast bedankt.
Ja, stappen met audio zijn al jaren te groot vind ik. Ook als je je iPhone gebruikt als verlengstuk met Airplay apparaten, drama. Zet de muziek eens zachter als je wilt? Doe ik één tikje en dan hoor je: mag iets harder hoor! Ik hoor nu bijna niks meer. :|

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online

Het is een N=1 ervaring maar ik duik sinds de iPhone X er al mee in zee, film onder water etc en nooit problemen. Gister nog met de 16P gezwommen. Het enige wat je niet moest doen is een lightningkabel erin stoppen als ie nog niet kurkdroog was (letterlijk in 1 seconde was de lighntningkabel dan verroest en heb er meedere mee afgeschreven), maar geen idee of dat met de USB-C ook is.

Maar het blijft een persoonlijke ervaring, Apple garandeert niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
SgtElPotato schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:35:
[...]

Heb je 18.0.1 al geinstalleerd? En heb je de telefoon al eens helemaal opnieuw ingesteld, dus vanaf 0 begonnen? Dat kan soms ook 'rare' problemen oplossen namelijk.
18.0.1 is al even geinstalleerd. Wou eigenlijk wachten tot 18.1 uitkomt voor ik hem helemaal terug gezetten maar zie nu dat die waarschijnlijk pas over 2 weken beschikbaar komt. Dus misschien probeer ik het dt weekend nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik kom van de iPhone 13 pro, nu de iPhone 16 Pro Max.

Echt wel een vooruitgang, vooral het formaat :)

En always on is ook lekker. Spacial videos zijn ook super top om af te spelen op mijn Quest 3.

Ben erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Hallo allemaal,

Alvast bedankt.
Ik ben met de 15 pro laatst nog perongeluk t zwembad ingegaan zonder dat ik t door had. Heeft t prima overleefd, weet alleen niet hoe t zit met zout water.

Als je het hebt over het volume van media, dan kan je in control center bij de volume slider een hard press doen waardoor ie groter wordt en je 'm daar nog iets zachter kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Ik heb een Spigen optie armor case voor mijn PM, maar elke keer wanneer ik de telefoon oppak valt een van mijn vingers in die inkeping. Alsof het lijkt dat de case niet goed is. Vanwege het gat. Hebben meer mensen dat? Of ligt het gewoon aan de case die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LudoS
  • Laatst online: 15-10-2024
BURST mode

Weet er iemand waar je bij fotografie de BURST mode kan activeren/gebruiken ?

Dikke dankjewel,

LudoS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mv1

mv1

LudoS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:50:
BURST mode

Dikke dankjewel,

LudoS
Volume knop omhoog ingedrukt houden voor burst foto’s.

Je moet het wel aan hebben staan in settings > camera > use volume up for burst.

[ Voor 45% gewijzigd door mv1 op 15-10-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LudoS
  • Laatst online: 15-10-2024
mv1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:55:
[...]

Je moet het wel aan hebben staan in settings > camera > use volume up for burst.
Super, je moet het maar weten hé !!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
mv1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:55:
[...]

Wow, die wist ik ook niet. Thanks. Kan rete handig zijn. 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Bulligan schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:28:
[...]

Wow, die wist ik ook niet. Thanks. Kan rete handig zijn. 👍🏼
Vroeger kon je ook gewoon de camera knop lang indrukken, maar Apple heeft dat blijkbaar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
mv1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Vroeger kon je ook gewoon de camera knop lang indrukken, maar Apple heeft dat blijkbaar uitgezet.
Camera knop lang ingedrukt houden is filmen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
turkeyhakan schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 02:47:
Hebben jullie ook bluetooth connection issues met jullie nieuwe aanwinst?

Vooral in mijn Tesla, tijdens een phone call.
Nu je het zegt, ik ben geüpgraded van mijn 13 en heb inderdaad dat deze soms niet met mijn (ook Tesla) verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Rivanov schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:33:
[...]

Camera knop lang ingedrukt houden is filmen.
Klopt nu is dat zo, vroeger was dat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:27
Ik heb echt vrij regelmatig dat mijn iPhone 16 PM vastloopt, het scherm zwart wordt en hij aan het heropstarten is. Meerdere met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:58
LudoS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:50:
BURST mode

Dikke dankjewel,

LudoS
Kan nog steeds in het scherm. Je moet nu alleen de grote ronde knop in beeld naar links sliden en vasthouden. Dan maak je een burst.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Knoezelbos schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:55:
[...]

Kan nog steeds in het scherm. Je moet nu alleen de grote ronde knop in beeld naar links sliden en vasthouden. Dan maak je een burst.
Aha toch nog wel dus, maar dan een tikkeltje anders. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:57
Granaatappel schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:38:
Ik heb echt vrij regelmatig dat mijn iPhone 16 PM vastloopt, het scherm zwart wordt en hij aan het heropstarten is. Meerdere met deze ervaring?
Heb dit ook 1x gehad, gebeurde toen ik Safari open had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
Nog niet eerder meegemaakt: mijn 16PM had 's nachts nog rond de 50%. Vanochtend nog maar 12%. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat Find My dit heeft veroorzaakt.

Bijzonder! Even maar uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldbr
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-08 16:23
Ik heb een vraag maar weet niet of dat in dit forum thuis hoort.

Bij mijn nieuwe baan kreeg ik het aanbod om voor een X bedrag een telefoon uit te zoeken. Als ik een duurder toestel wilde was dat mogelijk met bijbetaling. Aangezien mijn privé toestel aan vervanging toe was heb ik gekozen voor de iPhone 16 Pro, met bijbetaling uiteraard.

Het bedrag wat de werkgever 'financiert' wordt in drie jaar tijd afgeschreven, vertrek ik na een jaar dan betaal ik 2/3e terug en mag ik het toestel houden.

Wat ik niet heb gevraagd is of de telefoon in bedrijfsbeheer/MDM komt. Aangezien de telefoon al een tijdje geleverd is maar nog niet aan mij overhandigd is ben ik bang dat dit gebeurt.

Mag mijn werk, met deze regeling, de telefoon in bedrijfsbeheer/MDM hebben? Er komen geen gevoelige bedrijfsgegevens op, slechts mail en een zakelijke simkaart.

[ Voor 0% gewijzigd door ldbr op 16-10-2024 09:24 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ldbr schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:23:

Bij mijn nieuwe baan kreeg ik het aanbod om voor een X bedrag een telefoon uit te zoeken. Als ik een duurder toestel wilde was dat mogelijk met bijbetaling. Aangezien mijn privé toestel aan vervanging toe was heb ik gekozen voor de iPhone 16 Pro, met bijbetaling uiteraard.

Het bedrag wat de werkgever 'financiert' wordt in drie jaar tijd afgeschreven, vertrek ik na een jaar dan betaal ik 2/3e terug en mag ik het toestel houden.

Wat ik niet heb gevraagd is of de telefoon in bedrijfsbeheer/MDM komt. Aangezien de telefoon al een tijdje geleverd is maar nog niet aan mij overhandigd is ben ik bang dat dit gebeurt.

Mag mijn werk, met deze regeling, de telefoon in bedrijfsbeheer/MDM hebben? Er komen geen gevoelige bedrijfsgegevens op, slechts mail en een zakelijke simkaart.
Mail kan je wel degelijk classificeren als gevoelige informatie. Vraag dat maar na bij de politie.

De aanname die ik even maak is dat zij jou een telefoon aanbieden voor zakelijk gebruik. Dan lijkt het mij ook logisch dat ze die in een MDM-pakket hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De kans dat die telefoon niet in bedrijfsbeheer komt is zo ongeveer nul. Uiteraard zijn zakelijke emails gevoelige bedrijfsgegevens. Plus dat via jouw telefoon evt.acces verkregen kan worden tot (deel van) het zakelijke IT systeem. Dus er zal ongetwijfeld ook beheersoftware opkomen die beveiliging opschroeft.

Deze regelingen kunnen volgensmij ook alleen aangeboden worden omdat er een zakelijke component is.

Bij mijn werkgevers heeft het ook altijd zo gewerkt. Ja er zijn wat restricties maar een fors deel van een telefoon betaald krijgen en geen abo kosten, zelfs niet bij redelijk gebruik buiten EU in mijn geval, is ook wat waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 16-10-2024 09:39 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ldbr
Help!!!! schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:34:
[...]

De kans dat die telefoon niet in bedrijfsbeheer komt is zo ongeveer nul. Uiteraard zijn zakelijke emails gevoelige bedrijfsgegevens. Plus dat via jouw telefoon evt.acces verkregen kan worden tot (deel van) het zakelijke IT systeem. Dus er zal ongetwijfeld ook beheersoftware opkomen die beveiliging opschroeft.

Deze regelingen kunnen volgensmij ook alleen aangeboden worden omdat er een zakelijke component is.

Bij mijn werkgevers heeft het ook altijd zo gewerkt. Ja er zijn wat restricties maar een fors deel van een telefoon betaald krijgen en geen abo kosten, zelfs niet bij redelijk gebruik buiten EU in mijn geval, is ook wat waard.
Duidelijk! Dat zakelijke e-mails gevoelig zijn is eigenlijk ook vrij logisch inderdaad.

De reden waar mijn twijfel voornamelijk vandaan komt is omdat ik op dit moment dezelfde toegang tot gegevens heb op mijn privé telefoon (omdat er enige tijd overheen ging voordat de nieuwe telefoon er is) als dat ik op mijn nieuwe zakelijke/privé telefoon ga krijgen. De Outlook app en een zakelijke eSIM.

Daar naast nog een aanvullende vraag: Wat voor gevolgen heeft bedrijfsbeheer voor privé gebruik?

[ Voor 4% gewijzigd door ldbr op 16-10-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ldbr schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Duidelijk! Dat zakelijke e-mails gevoelig zijn is eigenlijk ook vrij logisch inderdaad.

De reden waar mijn twijfel voornamelijk vandaan komt is omdat ik op dit moment dezelfde toegang tot gegevens heb op mijn privé telefoon (omdat er enige tijd overheen ging voordat de nieuwe telefoon er is) als dat ik op mijn nieuwe zakelijke/privé telefoon ga krijgen. De Outlook app en een zakelijke eSIM.

Daar naast nog een aanvullende vraag: Wat voor gevolgen heeft bedrijfsbeheer voor privé gebruik?
deze vragen lijken me niets specifiek met de iphone 16 te maken te hebbenm, denk dat ze elders thuis horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
ldbr schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Bedrijfsbeheer kan:
-dicteren dat je bepaalde apps niet mag installeren
-toetsen of je voldoet aan bedrijfspolicy wat betreft gebruik digitale middelen
-tools op je telefoon loslaten die je telefoon doorzoeken en vaststellen of je aan bedrijfspolicy voldoet.

Juist vanwege dit heb ik privé een eigen telefoon. Geen zin dat beheer naar mijn fotos kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldbr
SamSid schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Juist vanwege dit heb ik privé een eigen telefoon. Geen zin dat beheer naar mijn fotos kijkt.
Thanks voor je reactie. Geen tactische keuze geweest dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
ldbr schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Nee hoor, na drie jaar is de phone van jou en mag de beheersoftware er af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
ldbr schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Het is de vraag of jouw telefoon ook een MDM profiel krijgt, zeker aangezien je nu ook gewoon al Outlook gebruikt met je werkmail zou je denken van niet. Maar dat kun je het beste aan je werkgever vragen.
SamSid schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Bedrijfsbeheer kan:
-dicteren dat je bepaalde apps niet mag installeren
-toetsen of je voldoet aan bedrijfspolicy wat betreft gebruik digitale middelen
-tools op je telefoon loslaten die je telefoon doorzoeken en vaststellen of je aan bedrijfspolicy voldoet.

Als dat geactiveerd is in het MDM profiel wel ja. In vele gevallen gaat het alleen om mail / agenda etc.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
SgtElPotato schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:27:
[...]

Het is de vraag of jouw telefoon ook een MDM profiel krijgt, zeker aangezien je nu ook gewoon al Outlook gebruikt met je werkmail zou je denken van niet. Maar dat kun je het beste aan je werkgever vragen.

[...]

Als dat geactiveerd is in het MDM profiel wel ja. In vele gevallen gaat het alleen om mail / agenda etc.
Dan gaat het bij jou beter aan toe. Bij ons zijn ze zo strict dat alles nagelopen kan worden. Tot aan de browsergeschiedenis aan toe. Daarom blijft mijn zakelijke telefoon ook zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28

Lijkt mij een vraag voor een ander (eigen) topic?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
SamSid schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

Dan gaat het bij jou beter aan toe. Bij ons zijn ze zo strict dat alles nagelopen kan worden. Tot aan de browsergeschiedenis aan toe. Daarom blijft mijn zakelijke telefoon ook zakelijk.
Ik doe het MDM beheer voor een 400-tal iPhones bij ons op het werk, en ik krijg regelmatig de vraag wat wij allemaal kunnen zien via het MDM platform. Mijn antwoord is altijd hetzelfde: Apple laat zelf niet toe dat er via MDM Beheer persoonlijke data kan bekeken worden door admins. Dus het lijkt mij zeer sterk dat de browsergeschiedenis van een iOS device kan bekeken worden door MDM beheerders.
Zelfs als ze supervised zijn krijg ik geen toegang tot die persoonlijke gegevens.

@ldbr Elk toestel die bij ons geleverd wordt zit automatisch al in MDM, de leverancier is gekoppeld via Apple Business Manager aan onze MDM. Van zodra zij een toestel registreren bij Apple is het toestel voorzien van bedrijfsbeheer. Dit vertraagd niet het uitleveren van toestellen aan onze gebruikers.

[ Voor 16% gewijzigd door RigolleM op 16-10-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 17:56

ChillPascal

In the end...

Intussen zo'n twee weken eigenaar van een iPhone 16 Pro. Komende vanaf een iPhone 12 Mini valt de batterij duur mij toch wel flink tegen.

Als ik bij het batterij gebruik per app bekijk blijft de app "Gezondheid" 17% van de batterij te hebben gebruikt met 5 minuten schermtijd in de afgelopen 10 dagen. Ter vergelijk "Telefoon" deed 18% met 8 uur telefoongesprekken en social media doet 12% met krap 4 uur schermtijd.

Ik kan er niet achterkomen waar dit aan ligt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
ChillPascal schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:48:
Intussen zo'n twee weken eigenaar van een iPhone 16 Pro. Komende vanaf een iPhone 12 Mini valt de batterij duur mij toch wel flink tegen.

Als ik bij het batterij gebruik per app bekijk blijft de app "Gezondheid" 17% van de batterij te hebben gebruikt met 5 minuten schermtijd in de afgelopen 10 dagen. Ter vergelijk "Telefoon" deed 18% met 8 uur telefoongesprekken en social media doet 12% met krap 4 uur schermtijd.

Always on staat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

ChillPascal schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:48:

Heb je wellicht een app of accessoires die met de health app synct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 17:56

ChillPascal

In the end...

Nope
mv1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:01:
[...]

Heb je wellicht een app of accessoires die met de health app synct?
Hm, ik heb een Apple Watch Ultra. Daarnaast heb ik een hartslagband. Deze heb ik gekoppeld met de Apple Watch via een 3rd-party app (WorkOutDoors). Ik weet niet of die dan ook automatisch gekoppeld is met de iPhone. Daarnaast neem ik mijn iPhone niet mee met hardlopen, dus zou dat het probleem ook niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

ChillPascal schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

Nope

[...]

Hm, ik heb een Apple Watch Ultra. Daarnaast heb ik een hartslagband. Deze heb ik gekoppeld met de Apple Watch via een 3rd-party app (WorkOutDoors). Ik weet niet of die dan ook automatisch gekoppeld is met de iPhone. Daarnaast neem ik mijn iPhone niet mee met hardlopen, dus zou dat het probleem ook niet moeten zijn.
Het kan natuurlijk wel zijn dat zodra je Watch met je iPhone verbind, deze de health gegevens synct met je telefoon.

Je kan in de health app op je foto klikken rechts boven, dan vervolgens onder het kopje privacy klikken op Apps en daar dan ff kijken of je iets van synchronisatie kan vinden van WorkOutDoors of eventueel een andere app.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat er momenteel een bug in de iOS zit, waardoor ie dit doet. Mocht je niet veel verder komen met de app data, dan zou ik ff wachten tot de volgende iOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Op 20 september heb ik bij Amac een iPhone 16 Pro 512 natural titanium besteld. Helaas nog steeds niet binnen... Begin zo langzamerhand wat ongeduldig te worden.
Ik heb vandaag nog even geïnformeerd bij Amac en alles stond nog goed dus ik moest nog even geduld hebben. Is het gebruikelijk dat dit zolang duurt? Of zijn er dit jaar meer vertragingen dan andere jaren? Voorheen kocht ik een nieuwe iPhone een half jaar na de release en kon ik 'm zo mee krijgen.

Tot die tijd moet m'n 13 mini het nog maar eventjes vol zien te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
omewillem schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:56:
Op 20 september heb ik bij Amac een iPhone 16 Pro 512 natural titanium besteld. Helaas nog steeds niet binnen... Begin zo langzamerhand wat ongeduldig te worden.
Ik heb vandaag nog even geïnformeerd bij Amac en alles stond nog goed dus ik moest nog even geduld hebben. Is het gebruikelijk dat dit zolang duurt? Of zijn er dit jaar meer vertragingen dan andere jaren? Voorheen kocht ik een nieuwe iPhone een half jaar na de release en kon ik 'm zo mee krijgen.

Bij Apple is de levertijd voor jouw model nu 28 - 31 oktober. Ook daar lijkt het niet op voorraad te zijn. Maar dat je al sinds 20 september wacht klinkt wel fors.

Andere jaren is het na de eerste batch ook wel aanmodderen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
omewillem schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:56:

Ook in releases van vorige phones hoor en lees ik slechte verhalen over de levertijden via Amac. Eerlijk gezegd snap ik dan ook niet waarom er niet direct bij Apple word besteld maar via Amac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:21
Bulligan schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:05:
[...]

Ook in releases van vorige phones hoor en lees ik slechte verhalen over de levertijden via Amac. Eerlijk gezegd snap ik dan ook niet waarom er niet direct bij Apple word besteld maar via Amac?
ik denk dat het iets met de betaalmethodes van Amac te maken heeft, die bieden mogelijkheden voor achteraf betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
jaroen89 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:15:
[...]

ik denk dat het iets met de betaalmethodes van Amac te maken heeft, die bieden mogelijkheden voor achteraf betalen.
De dienstverlening komt ook pas achteraf. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

[...]

Zijn wel meerdere plekken waar je achteraf kan betalen toch?

Denk dat het gewoon meer te maken heeft met dat er vaak wel een Amac in het dorp/de stad zit en vaak zien mensen het aan als Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zetten jullie de gesprekken en data op 4G of 5G?
En is met de 16 serie het modem nu wat zuiniger als ie op 5G staat? Of heeft heeft het modem in de iPhone geen invloed op 4G of 5G gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
_Bailey_ schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:00:
zetten jullie de gesprekken en data op 4G of 5G?
En is met de 16 serie het modem nu wat zuiniger als ie op 5G staat? Of heeft heeft het modem in de iPhone geen invloed op 4G of 5G gebruik?
Goede vraag. Ik heb hem altijd op 5G (wifi staat uit en VPN aan naar thuis). Maar ik vind de batterijduur niet echt heel spannend om eerlijk te zijn. Misschien maar eens 4G proberen en kijken wat ik dan haal qua batterijduur.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
SgtElPotato schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:07:
[...]

Goede vraag. Ik heb hem altijd op 5G (wifi staat uit en VPN aan naar thuis). Maar ik vind de batterijduur niet echt heel spannend om eerlijk te zijn. Misschien maar eens 4G proberen en kijken wat ik dan haal qua batterijduur.
tijdens de 15 Pro wisselde ik 4G met 5G af, moet zeggen...merkte nauwelijks verschil in verbinding of snelheid. Waarschijnlijk ook afhankelijk waar je zit met je iPhone.

maar ik dacht dat met het vernieuwde modem in de 16 serie 5G wellicht stukken zuiniger was.
Ik ga ook maar eens een maandje op 5G zitten denk ik (zit nu op de 16 Pro op 4G sinds uitpakken en gebruik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

Meerdere redenen om bij Amac te kopen: ik vind het prettig om in geval van problemen bij een fysieke winkel terecht te kunnen (Apple Store is ruim 2,5 uur rijden en Amac 20 minuten). Amac biedt standaard een jaar langer garantie. Ik had contant geld waar ik ~ de helft mee wilde betalen.
Achteraf betalen niet; sterker nog, ik heb al betaald :)

Anyway; bedankt voor de reacties. Ik zal wat meer m'n geduld trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
omewillem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:12:
[...]
Amac biedt standaard een jaar langer garantie.
Krijg je 3 jaar garantie bij Amac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
omewillem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:12:
[...]

Meerdere redenen om bij Amac te kopen: ik vind het prettig om in geval van problemen bij een fysieke winkel terecht te kunnen (Apple Store is ruim 2,5 uur rijden en Amac 20 minuten). Amac biedt standaard een jaar langer garantie. Ik had contant geld waar ik ~ de helft mee wilde betalen.
Achteraf betalen niet; sterker nog, ik heb al betaald :)

Anyway; bedankt voor de reacties. Ik zal wat meer m'n geduld trainen.
Dat jaartje langer is er al eventjes niet meer. Amac is nu, helaas, ook gewoon de standaard 2 jaar garantie.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
SgtElPotato schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Dat jaartje langer is er al eventjes niet meer. Amac is nu, helaas, ook gewoon de standaard 2 jaar garantie.
Met ook slechtere service dan Apple Store in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
giantgiantus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:41:
[...]

Met ook slechtere service dan Apple Store in mijn ervaring.
Dat heb ik zelf niet. Ken de mensen van de lokale Amac hier in de stad en kom daar graag. Misschien dat ze daarom ook een stapje harder lopen voor mij maar idk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
Niets mis met de mensen. Maar ze hadden de onderdelen niet, allemaal lang wachten etc. Toen even langs Apple Store, zelfde dag met een nieuwe iPhone weer buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

toen ik in de apple store was voor de 16 hier toevallig een gesprek over gehad. De medewerker vroeg of ik nog interesse had in andere dingen en ik zei airpods pros. Maar dat ze via amazon of bol veel goedkoper zijn dan bij apple. Hij zei dat apple best wat in de prijs kan zakken en, en dat verbaasde me, apple langer garantie geeft dan de 2 jaar. Want je mag er als consument van uitgaan dat een telefoon / airpods / macbook langer dan twee jaar meegaan. Toen ik vroeg of dit ergens stond (website ofzo) was dit niet zo helaas. Moest het maar van hem aannemen.

Maar dat zou wel een reden zijn om spullen daar te halen, helemaal als de prijs hetzelfde is. Maar heb er zelf geen ervaring mee om garantie te claimen na twee jaar.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Flipm0de schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:48:
Hij zei dat apple langer garantie geeft dan de 2 jaar. Want je mag er als consument van uitgaan dat een telefoon / airpods / macbook langer dan twee jaar meegaan. Toen ik vroeg of dit ergens stond (website ofzo) was dit niet zo helaas. Moest het maar van hem aannemen.
Dat doen ze niet omdat ze lief zijn maar omdat ze dat gewoon verplicht zijn vanuit de wetgeving. 2 jaar standaard en daarna telt de tijd “die je van een product mag verwachten”. Voor pods lijkt mij 2 jaar wel de grens maar van duurder spul moeten ze het gewoon langer aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Dennisdn schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Dat doen ze niet omdat ze lief zijn maar omdat ze dat gewoon verplicht zijn vanuit de wetgeving. 2 jaar standaard en daarna telt de tijd “die je van een product mag verwachten”. Voor pods lijkt mij 2 jaar wel de grens maar van duurder spul moeten ze het gewoon langer aanhouden.
ah okay, maar dan zou elke winkel dit moeten, of is het de fabrikant die verantwoordelijk is?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Flipm0de schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:01:
[...]

ah okay, maar dan zou elke winkel dit moeten, of is het de fabrikant die verantwoordelijk is?
Elke winkel.

Maar gelijk hebben en krijgen is een verschil, het geeft altijd wel gedoe en meestal moet je ze er zelf aan herinneren dat ze het verplicht zijn.

Hier kun je de tabel downloaden https://leden.techniekned...vensduur-van-een-apparaat

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 17-10-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

Dit noemen ze ook wel het consumentenrecht, dit moet je dan altijd aanvragen bij de winkel van aanschaf. En afhankelijk van hoe service gericht de winkel is kunnen ze buiten de 2 jaar het toch onder garantie voor je regelen onder het mom van consumentenrecht.

Dit geldt niet voor zakelijke aankopen. Garantie is dan maar beperkt tot 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
giantgiantus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:43:
Niets mis met de mensen. Maar ze hadden de onderdelen niet, allemaal lang wachten etc. Toen even langs Apple Store, zelfde dag met een nieuwe iPhone weer buiten.
Dat speelt overal overigens. Authorized Repair Centers ontvangen alleen onderdelen wanneer er een reparatie plaatsvindt. Afgezien van de batterijen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouraA
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09 21:46
Gisteren de pro max ontvangen, en ik kom van een xs max. En het is een behoorlijk verschil, prachtig toestel. Maar ik denk dat ik hem te groot vind. Hij ligt zwaar inmijn hand en doordat deze dikker is voelt het niet fijn. Ben daardoor erg in twijfel om hem toch om te ruilen naar een pro. Zijn er meer die dit zo ervaren hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ldbr
Help!!!! schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:34:
[...]

Gelukje, telefoon is binnen en niet in bedrijfsbeheer/MDM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ldbr schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Dat hoeft er in de doos nog niet in te zitten, kan wel. Maar meestal wordt je er pas mee geconfronteerd als je Outlook of iets anders wilt gaan gebruiken om e-mail te ontvangen of Sharepoint ofzo wilt gaan gebruiken. Of werkt dat ook al? Dan heb je mazzel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 18-10-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
ldbr schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Heb je al toegang tot je bedrijfsemail en toegang tot teams/webex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glycerine00
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09:36
Mensen die van een 15PM (of 15P) naar een 16PM (of 16P) zijn overgestapt, hoe bevalt het jullie?
Zijn jullie tevreden of hebben jullie spijt?

Ben het al een tijd aan het volgen en ben nu toch gezwicht en mag morgen een ophalen in een winkel, maar ik heb eigenlijk nog een kleine twijfel omdat het absoluut niet nodig is voor mij. Maar ja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 14:35
glycerine00 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:33:
Mensen die van een 15PM (of 15P) naar een 16PM (of 16P) zijn overgestapt, hoe bevalt het jullie?
Zijn jullie tevreden of hebben jullie spijt?

Ben het al een tijd aan het volgen en ben nu toch gezwicht en mag morgen een ophalen in een winkel, maar ik heb eigenlijk nog een kleine twijfel omdat het absoluut niet nodig is voor mij. Maar ja...
Ik zie geen enkele reden om voor de +- 525,- euro die dat kost mocht je je ''oude'' 15PM goed kunnen verkopen over te stappen naar de 16PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldbr
Dennisdn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:43:
[...]

Dat hoeft er in de doos nog niet in te zitten, kan wel. Maar meestal wordt je er pas mee geconfronteerd als je Outlook of iets anders wilt gaan gebruiken om e-mail te ontvangen of Sharepoint ofzo wilt gaan gebruiken. Of werkt dat ook al? Dan heb je mazzel :)
Ja, toestel heb ik volledig ingesteld voor gebruik. Oude telefoon overgezet en ook Outlook, Teams etc. zonder problemen. Overal op kunnen inloggen. Ook staan er geen overige 'gebruikers' of 'profielen' op het toestel.
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.