PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Mooi, grats met je iPhone 16 dan. Dan is de beveiliging bij jouw organisatie minder strak dan bij ons.ldbr schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:28:
[...]
Ja, toestel heb ik volledig ingesteld voor gebruik. Oude telefoon overgezet en ook Outlook, Teams etc. zonder problemen. Overal op kunnen inloggen. Ook staan er geen overige 'gebruikers' of 'profielen' op het toestel.
Dan heb je mazzelldbr schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:28:
[...]
Ja, toestel heb ik volledig ingesteld voor gebruik. Oude telefoon overgezet en ook Outlook, Teams etc. zonder problemen. Overal op kunnen inloggen. Ook staan er geen overige 'gebruikers' of 'profielen' op het toestel.
Of dat van het bedrijf slim is is een ander onderwerp
Ja, ik heb zeker mazzelDennisdn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:10:
[...]
Dan heb je mazzel
Of dat van het bedrijf slim is is een ander onderwerp
De titel van het artikel ligt wel ver af van de uiteindelijke conclusie.manusz schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 07:31:
Een vergelijking tussen de camera's van de iPhone 16 Pro, iPhone 15 Pro Max en de Canon EOS R5, m.i. erg interessant voor de fotografen onder ons: klik
Hier 16 cycli en slider staat op 80%.
[ Voor 16% gewijzigd door turkeyhakan op 21-10-2024 13:51 ]
20 Cycles
Battery Charge op 85%
Enkel vorige week de hele week naar 100% laten laden, aangezien ik toen op vakantie was en ik dus iedere dag met een volle accu wilde starten i.v.m. fotografie.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zucht...
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 21-10-2024 15:34 ]
Zo, doe je goed!!SgtElPotato schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:20:
Sinds releasedag in gebruik. Slider op 100%. 29 cycles nu.
Dit is mijn tweede iPhone sinds de release, volledig kapot geladen tot 100% door de slider, jammer voor degene die de volgende eigenaar is maar fijn voor mij. Nu 35 laadcycli maar wil proberen zeker de 500 cycli te halen, zodat de batterij goed versleten is. Dan wordt de upgrade naar de iPhone 17 Ultra nog aantrekkelijker!Dennisdn schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:21:
Wat is er interessant aan om dit te weten en te delen?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
AmateurDonstil schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:43:
[...]
Nu 35 laadcycli maar wil proberen zeker de 500 cycli te halen
:strip_exif()/f/image/2Q5jmDXvbtfCwgQ2xH1oMM1b.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha lekker, wel net 1tje te laat het screenshot gemaakt
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Of 110 te vroegDonstil schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:58:
[...]
Haha lekker, wel net 1tje te laat het screenshot gemaakt

‘Ik zet ook nog een YouTube filmpje 24/7 aan, zodat de CPU lekker heet wordt en de batterij goed doorgekookt wordt’Donstil schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:43:
[...]
Dit is mijn tweede iPhone sinds de release, volledig kapot geladen tot 100% door de slider, jammer voor degene die de volgende eigenaar is maar fijn voor mij. Nu 35 laadcycli maar wil proberen zeker de 500 cycli te halen, zodat de batterij goed versleten is. Dan wordt de upgrade naar de iPhone 17 Ultra nog aantrekkelijker!
Have you tried turning it off and on again?
En is een duurdere nou beter dan een goedkope? 😀
🌞🍃
Daar is een mooi topic voor met super veel informatie!kamerplant schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:21:
Wat is een goede screenprotector als je verder je iPhone 16 pro Max zonder hoesje gebruikt? (Dus geen scherpe randen).
En is een duurdere nou beter dan een goedkope? 😀
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Gewoon niet naar omzien en als hij onder de 80% batterijconditie komt, een nieuwe batterij voor € 99 en het is terug opgelost. Al die stress is voor niks nodig..Donstil schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:43:
[...]
Dit is mijn tweede iPhone sinds de release, volledig kapot geladen tot 100% door de slider, jammer voor degene die de volgende eigenaar is maar fijn voor mij. Nu 35 laadcycli maar wil proberen zeker de 500 cycli te halen, zodat de batterij goed versleten is. Dan wordt de upgrade naar de iPhone 17 Ultra nog aantrekkelijker!
Hier sinds releasedag, slider op 80% en aantal cycli = 33turkeyhakan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:44:
Nu de 16 PM iets meer dan 4 weken in gebruik. Hoeveel cycli hebben jullie al achter de rug (battery)?
Hier 16 cycli en slider staat op 80%.
Ik gebruik 'm gewoon lekker zoals ik daar zin in heb, en als er over 2 jaar een nieuwe batterij in moet, dan wordt dat gewoon geregeld.
Waarom zet je hem dan niet op 100%?😂😂😂Supermuskusrat schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:46:
[...]
Hier sinds releasedag, slider op 80% en aantal cycli = 33![]()
Ik gebruik 'm gewoon lekker zoals ik daar zin in heb, en als er over 2 jaar een nieuwe batterij in moet, dan wordt dat gewoon geregeld.
Tsja, dat zijn de échte vragen. Geen idee. Ik kom van een 12pro, daar had ik die slider niet. Dus bij aankoop de 16pro op 80% gezet omdat mij dat een fijn gevoel gaf ivm het vele rijden voor werk waarbij het toestel continu aan de CarPlay hangt. En omdat de batterijduur van dit toestel echt bizar is nooit weer nodig gehad om hem terug naar 100 te zetten.giantgiantus schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:47:
[...]
Waarom zet je hem dan niet op 100%?😂😂😂
[ Voor 8% gewijzigd door Supermuskusrat op 23-10-2024 14:55 . Reden: Meer info. ]
Meer mensen nog steeds last van dit issue?
Oke, lastig inderdaad.Jovinho99 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:29:
Heb nu de 15 pro max en wil naar de 16 pro max gaan maar ben echt aan het twijfelen tussen zwart of wit, heb nu de naturel.
Ja, dat zijn keuzes waar je niet te licht over mag denken.....Gr4mpyC3t schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:51:
Oke, lastig inderdaad.

Heel veel succes gewenst.Jovinho99 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:29:
Heb nu de 15 pro max en wil naar de 16 pro max gaan maar ben echt aan het twijfelen tussen zwart of wit, heb nu de naturel.
Vindt wit persoonlijk mooiste maar zwart dan basic is van de iphone 6 geleden dat ik witte had.
Eeuh, sorry, kun je die zin eens herhalenJovinho99 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:32:
Vindt wit persoonlijk mooiste maar zwart dan basic is van de iphone 6 geleden dat ik witte had.
Ik teken nergens meer voor
heb je met apple support gebeld? bij mij schijnt de batterij niet legitiem zijn in het toestel na diagnose.turkeyhakan schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:16:
Met iOS 18.1 RC heb ik nog steeds dat het scherm niet functioneert zoals bij bijv. Mijn oude 14 Pro. Het is al een heel stuk beter, maar niet zoals het hoort… pfff
Meer mensen nog steeds last van dit issue?
Ik mocht hem brengen bij een service winkel om te laten controleren en controleren ze ook gelijk het scherm.
Ik twijfelde eerst om titanium naturel te nemen, maar toch voor zwart gekozen omdat ik bang was dat ik er spijt van ging krijgen en gevoelsmatig past zwart meer bij mij. Verder nog zoekende/nadenkende hoe ik de apps op de schermen wil indelen, want de app neerzetten waar je wil (met ruimte ertussen zeg maar) en de grootte van de app bepalen kon niet bij 12 Pro (wat ik dus irritant vond).
Alleen wel jammer dat ik wéér nieuwe oplaadkabels moet kopen (1 is niet genoeg voor mij).
Vanaf volgend jaar april krijgen we ook Apple Intelligence in de EU!
[ Voor 38% gewijzigd door turkeyhakan op 28-10-2024 16:29 ]
Wat zijn specifiek functies die nu in het Engels op macOS gebruikt kunnen worden? Bijvoorbeeld iPhone Mirroring, of die dan weer niet?turkeyhakan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:28:
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-intelligence-naar-eu/
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Geen idee...THE_BASE schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:45:
[...]
Wat zijn specifiek functies die nu in het Engels op macOS gebruikt kunnen worden? Bijvoorbeeld iPhone Mirroring, of die dan weer niet?
Slecht niets voor alle Frontpage-haters dat Apple aan EU-regels gaat voldoen….turkeyhakan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:28:
[ Voor 1% gewijzigd door baco101 op 28-10-2024 17:39 . Reden: typo ]
Volgens iCulture is het ook mogelijk in NL AI te draaien, maar dat is mij nog niet gelukt met het stappenplan:turkeyhakan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:28:
https://www.iculture.nl/n...ligence-iphone-nederland/
Dat klopt, zie ook mijn eerdere post: turkeyhakan in "[iOS en iPadOS 18] Discussie en ervaringen"Cyleo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:26:
[...]
Volgens iCulture is het ook mogelijk in NL AI te draaien, maar dat is mij nog niet gelukt met het stappenplan:
[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 29-10-2024 12:35 ]
Dat kan enkel als je ook een US Apple ID aanmaakt/gebruikt bij dit stappenplan.Cyleo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:26:
[...]
Volgens iCulture is het ook mogelijk in NL AI te draaien, maar dat is mij nog niet gelukt met het stappenplan:
Ik keek eigenlijk op tegen een switch naar IOS. Ik zit al behoorlijk lang op Android en zag geen enkele reden om te switchen. Maar ik had echt een nieuwe toestel nodig en via het variabel loon van mijn werkgever bieden ze eigenlijk voornamelijk Iphones aan. Een eigen Pixel of Galaxy kopen had me vlotjes 400 a 500 euro méér gekost. Zó principieel hing ik nog niet vast aan Android
Zoals gezegd, er waren een aantal zaken waar ik toch wel tegenop keek. Maar eerlijk is eerlijk, het valt allemaal behoorlijk goed mee na de eerste 24 uur.
- FaceID vind ik wel een achterutigang tegenover een (goede) fingerprint sensor. Maar niet direct problematisch.
- Gebrek aan een universele "back" toets of gesture blijf ik compleet absurd vinden. Maar ik merk dat de meeste apps wel de universele back gesture hanteren dus over het algemeen is het gewoon wat aanpassen en wennen. Maar soms werkt het niet en moet je de back toets gebruiken waar/hoe de app dan maar beslist heeft die te implementeren. In de foto galery is dat rechtsboven, in de settings is dat linksboven, ik heb een app waar het linksbeneden zit en nog een andere waar je naar beneden moet swipen.
- Slecht toetsenbord: Echt, dat standaard IOS keyboard is het toch niet hoor... Ik heb per direct Swiftkey geïnstalleerd (wat ik op Android trouwens ook gebruik, dat standaard toetsenbord is niet veel beter), maar blijkbaar revert hij soms gewoon terug naar het default toetsenbord (bij het ingeven van credentials, dus ik gok dat dat "normaal" gedrag is.
*Ook het gebrek aan een komma op de "default" view van het toetsenbord is onbegrijpelijk (is dat iets wat IOS verbiedt ofzo? Swiftkey & Gboard hebben het ook niet op IOS maar wel op Android

Het is natuurlijk een andere way of working, dus het is vooral wennen. Maar die back toets/gesture en toetsenbord zijn er toch wel vervelende aanpassingen.
Daarnaast (maar dat ligt niet aan IPhone/IOS) is dat ik geleerd heb dat met 6,3 inch voor mij de grens van "te groot" bereikt is. Bedienen met 1 hand is toch best vervelend. Ook omdat het best een zwaar toestel is (toch 20% zwaarder dan mijn huidige Galaxy). Maar zoals gezegd, dat zou (bijvoorbeeld) met een Pixel 9 Pro niet anders geweest zijn (even groot, even zwaar).
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Dat van het toetsenbord herken ik wel ja. Hier ook swiftkey en dat is veel fijner ja. Maar ook soms dat die de gewone iOS keyboard pakt voor bepaalde velden (vaak credentials en wachtwoorden). Best vervelend want hij pakt niet altijd mijn wachtwoordmanager dan waardoor ik handmatig moet gaan knippen en plakken.
Vond je het een fijne upgrade?Supermuskusrat schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:53:
[...]
Tsja, dat zijn de échte vragen. Geen idee. Ik kom van een 12pro,
De 12 Pro had nog wel een jaartje mee gekund om eerlijk te zijn. Maar ik heb zeer zeker geen spijt van de aankoop. Was eigenlijk al van plan om te switchen naar de 15 pro vanwege usb-c, maar ik vond dat toestel voor mij zo weinig toevoegen dat ik uiteindelijk nog een jaartje gewacht heb.
Inmiddels toch maar de knoop doorgehakt voor de 16 pro. Een fijn toestel en een leuke upgrade, in vergelijking met de 12 pro toch weer vlotter en vloeiender. Ook onder de indruk van de camera's, met name in het donker is het een upgrade t.o.v de 12. Met een statief heb ik afgelopen week een paar leuke fotos van de komeet kunnen maken en begin deze maand een aantal hele mooie foto's op het strand in Scheveningen kunnen maken.
Camera Control is een leuke gimmick waarvan ik verwacht dat de huidige vorm uiteindelijk dezelfde weg als 3D Touch bewandeld.
De slider is softwarematig al een stukje fijner geworden. Maar hardwarematig moet de knop te hard ingedrukt worden, dat is niet met software op te lossengiantgiantus schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:50:
Kan denk ik wel eea aan verbeterd worden
Voor het slapen check if of de wekker aan staat om 06:30, deze is dan (nog steeds) groen.
's Ochtends wordt ik dan uiteindelijk wakker, maar niet door de wekker. Deze staat dan niet in Sluimer, maar ik weet ook zeker dat ik hem niet heb uit gezet.
Wel heb ik m'n telefoon eigenlijk op volume 0 en geregeld ook op "Stil". Maar van wat ik weet zou dat niet uit moeten maken voor de wekker zelf.
Tevens weet ik zeker dat ik vanochtend beide niet had, dus gewoon volume ergens halverwege en op gewone stand.
Ook de Focus Slaap is om die tijd niet meer actief.
Iemand anders hier ook vergelijkbare issues gemerkt met de wekker en opgelost?
Volgens mij heb ik het fenomeen ook wel waargenomen op m'n oudere iPhones met andere iOS versies. Dus is niet perse aan de huidige hardware/software versies verbonden.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Check eens in je health app welke tijd er bij “opstaan” of als alarm staat. Ook al is dat alarm niet actief, hij zet wel de sleep mode uit na die tijd.Jan_V schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:31:
Ik heb het nu een paar keer gehad, namelijk dat m'n wekker 's ochtends niet af gaat.
Voor het slapen check if of de wekker aan staat om 06:30, deze is dan (nog steeds) groen.
's Ochtends wordt ik dan uiteindelijk wakker, maar niet door de wekker. Deze staat dan niet in Sluimer, maar ik weet ook zeker dat ik hem niet heb uit gezet.
Wel heb ik m'n telefoon eigenlijk op volume 0 en geregeld ook op "Stil". Maar van wat ik weet zou dat niet uit moeten maken voor de wekker zelf.
Tevens weet ik zeker dat ik vanochtend beide niet had, dus gewoon volume ergens halverwege en op gewone stand.
Ook de Focus Slaap is om die tijd niet meer actief.
Volgens mij heb ik het fenomeen ook wel waargenomen op m'n oudere iPhones met andere iOS versies. Dus is niet perse aan de huidige hardware/software versies verbonden.
Daar staat bedtijd op 22:00 en "Opstaan - geen wekker" om 06:00.Cyleo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:02:
[...]
Check eens in je health app welke tijd er bij “opstaan” of als alarm staat. Ook al is dat alarm niet actief, hij zet wel de sleep mode uit na die tijd.
Vanochtend ging de wekker trouwens wel om 06:30 af, yay!
M'n hypothese is momenteel het volgende:
Als de wekker 's ochtends is af gegaan en ik 's avonds controleer of deze nog aan staat en dit met Ja kan worden beantwoord, dat deze de volgende ochtend NIET af gaat.
Wanneer de wekker 's ochtends is af gegaan en ik 's avonds controleer of deze nog aan staat en dit met Nee kan antwoorden, de wekker handmatig weer aan zet, dat de wekker de volgende ochtend WEL af gaat.
Ik ga dit even actief in de gaten houden.
Dit! Ik wordt er knettergek van. Typen op mijn 1 week oude 16PM is gewoon een RAMP.Reem0nN schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:36:
Ik heb nog steeds last ervan dat mijn scherm deadspots heeft na de bugfix in iOS 18.0.1
Begin me nu toch wel eraan te irriteren tijdens het typen of swipe dat het soms weigert.
Helderheid valt me ook tegen, wat ik zo kon zien was mijn vorige 15 Pro Max iets meer helder, dus mijn vriendin is er blij mee dat ze mijn telefoon heeft overgenomen haha.
Nou kwam ik een stukje tegen dat Apple dus verschillende panelen gebruikt voor hun iPhone modellen en het dus stiekem gewoon een soort loterij is.
Manufacturers:
G9N: Made by Samsung, this is the highest-quality screen used in the iPhone 13 lineup. It offers superior clarity, color accuracy, and durability.
G9Q: Also from Samsung, this is a second-tier screen. While still good, it doesn’t quite match the G9N in terms of overall quality.
GVC: This is LG’s best screen, but it ranks as a third-class screen compared to Samsung’s G9N and G9Q.
G9P: Another Samsung-manufactured screen, this fourth-tier display has lower quality control standards, making it less reliable.
GH3: Manufactured by LG, this fifth-class screen is the lowest in the lineup. It’s less durable and has poorer color accuracy.
Resume:
G9N: Samsung’s top-tier screen.
G9Q: The second-tier screen from Samsung.
G9P: A lower-quality screen from Samsung, similar to the one used in the iPhone 13/13 mini.
Reference: https://rewa.tech/things-you-don-t-know-about-iphone-13/
Ik heb zelf een 16 Pro Max met het als beginnende serienummer panel type: G9P
Ben nu toch wel benieuwd of het dan echt klopt dat ik gewoon niet zo een goed paneel heb of dat andere hier ook last van hebben?
Ik upgrade elk jaar, nog nooit zo slecht kunnen typen op een iphone. Ook upgrade naar ios18.1 lost dit issue niet op. Apple support gebeld, telefoon tests laten uitvoeren, geen issue gevonden. Einde verhaal voor Apple.
Betwijfel of dit een software issue is.
S/n beginnende met CD4 hiero..
Anders terugbrengen toch? Wordt misschien een gevecht maar ze zijn ook niet gek bij Apple hoor.roT- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:58:
[...]
Dit! Ik wordt er knettergek van. Typen op mijn 1 week oude 16PM is gewoon een RAMP.
Ik upgrade elk jaar, nog nooit zo slecht kunnen typen op een iphone. Ook upgrade naar ios18.1 lost dit issue niet op. Apple support gebeld, telefoon tests laten uitvoeren, geen issue gevonden. Einde verhaal voor Apple.
Als je ontevreden bent: retourneren.roT- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:58:
[...]
Dit! Ik wordt er knettergek van. Typen op mijn 1 week oude 16PM is gewoon een RAMP.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Breng dan gewoon terug. Niet heel moeilijk toch?roT- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:58:
[...]
Zelf geen last van, herken wel het helderheid verhaal, ik moet voor mijn gevoel de slider verder omhoog zetten om evenveel helderheid te krijgen als een 14p of 15p lijkt het.
Zucht...
En anders retour, maar dan heb ik weer geen phone.
Lastig. Maar goed, het is wat het is.
Ik heb vanaf dag 1 een Spigen protector op de pro max zitten.
Met iOS 18 was het een drama met touch sensitivity en lag.
Met 18.0.1 was het al wat beter met de sensitivity, maar voelde veel nog wel laggy.
Met 18.1 voelt de telefoon vloeiend en heb ik eigenlijk geen problemen meer. Hij reageert alleen iets minder goed als mijn vingertoppen heel droog zijn.
Ik twijfel nog of ik die protector erop ga laten zitten...
Je kunt ook nog altijd terug naar een 15 Pro, het verschil is minimaal imo.roT- schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:01:
Ik heb nog een gesprek staan vandaag met apple.
Zucht...
Haha! Die heb ik of liever gezegd die had ik. En dus geen phone op dit moment. Les voor volgend jaar 😇SgtElPotato schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:20:
[...]
Je kunt ook nog altijd terug naar een 15 Pro, het verschil is minimaal imo.
Ik heb het zelfde gehad. Ik heb bij 'Instellingen' - 'Horen en voelen' - 'Beltoon en meldingen' de knop 'Wijzig met knoppen' uitgezet. Dan staat het volume van je beltoon en meldingen dus altijd op waar jij het op instelt (tenzij je telefoon op stil staat). Zo voorkom je dat je per ongeluk al het geluid uit zet.Jan_V schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:31:
Daarnaast heb ik in 'slaap modus' ingesteld dat enkel bepaalde mensen mij kunnen bellen. Ik heb dus ook altijd mijn telefoon op geluid 's nachts maar krijg geen onzin meldingen.
Geen idee of bovenstaande de juiste oplossing is, maar sinds dien heb ik nooit meer gehad dat mijn wekker niet af ging. Veel succes!
Heb je ook bij een andere iphone van zelfde type geprobeerd of die zelfde issues heeft?roT- schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:01:
Ik heb nog een gesprek staan vandaag met apple.
Anders heeft ruilen ook geen zin.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Haha dat snap ik. Heb van het werk nog een 12, dat verschil is idd schokkend.derKaiser29 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:24:
Ik overweeg mijn 16 plus retour te sturen en toch weer voor een pro te gaan. Ik kom namelijk toch tot de conclusie dat van 120hz terug naar 60hz eigenlijk niet te doen is
Ik kijk het nog even aan. Misschien kan ik niet meer zo goed typen omdat ik ouder wordt.Help!!!! schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:45:
[...]
Heb je ook bij een andere iphone van zelfde type geprobeerd of die zelfde issues heeft?
Anders heeft ruilen ook geen zin.
Apple gaf aan dat ik mijn vpn moest verwijderen, dat zou een mogelijke oorzaak zijn. Gaat toch nergens over.
De beste man gezegd dat ik best mijn L2TP verbinding wil verwijderen van mijn iphone, maar wat heeft dat te maken met touch issues?
Zijn antwoord: wat is een L2TP…
Het leven is zwaar
Jij maakt het vooral heel ingewikkeld. Als een nieuw apparaat niet doet wat het zou moeten dan lever je hem toch zo snel mogelijk in?roT- schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:17:
[...]
Ik kijk het nog even aan. Misschien kan ik niet meer zo goed typen omdat ik ouder wordt.
Apple gaf aan dat ik mijn vpn moest verwijderen, dat zou een mogelijke oorzaak zijn. Gaat toch nergens over.
De beste man gezegd dat ik best mijn L2TP verbinding wil verwijderen van mijn iphone, maar wat heeft dat te maken met touch issues?
Het leven is zwaar
Heb je niet toevallig een applestore in de buurt ? Zou daar even langsgaan en het vergelijken.roT- schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:17:
[...]
Ik kijk het nog even aan. Misschien kan ik niet meer zo goed typen omdat ik ouder wordt.
Het leven is zwaar
Daarnaast kun je ook altijd nog even een goede backup maken en dan je telefoon resetten. Vervolgens kijken op lege telefoon of typen wel werkt.
Zo ja dan is het issue zeer waarschijnlijk softwarematig. Zo nee dan weet je zeker dat je hem moet omruilen onder garantie.
Vervolgens backup terugzetten. Is wel wat werk maar dan heb je wel duidelijkheid
Succes.
PC Specs
Exact dezelfde ervaring. Na jaren Samsung gebruikt te hebben, nu voor het eerst overgestapt naar Iphone. De verschillen tussen Android en iOS zijn tegenwoordig een stuk kleiner wat het eenvoudiger maakt.Jebus4life schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:48:
OK, ik heb sinds gisteren mijn eerste Iphone binnen. (een 16 pro)
Ik keek eigenlijk op tegen een switch naar IOS. Ik zit al behoorlijk lang op Android en zag geen enkele reden om te switchen. Maar ik had echt een nieuwe toestel nodig en via het variabel loon van mijn werkgever bieden ze eigenlijk voornamelijk Iphones aan. Een eigen Pixel of Galaxy kopen had me vlotjes 400 a 500 euro méér gekost. Zó principieel hing ik nog niet vast aan Android![]()
Zoals gezegd, er waren een aantal zaken waar ik toch wel tegenop keek. Maar eerlijk is eerlijk, het valt allemaal behoorlijk goed mee na de eerste 24 uur.
- FaceID vind ik wel een achterutigang tegenover een (goede) fingerprint sensor. Maar niet direct problematisch.
- Gebrek aan een universele "back" toets of gesture blijf ik compleet absurd vinden. Maar ik merk dat de meeste apps wel de universele back gesture hanteren dus over het algemeen is het gewoon wat aanpassen en wennen. Maar soms werkt het niet en moet je de back toets gebruiken waar/hoe de app dan maar beslist heeft die te implementeren. In de foto galery is dat rechtsboven, in de settings is dat linksboven, ik heb een app waar het linksbeneden zit en nog een andere waar je naar beneden moet swipen.
- Slecht toetsenbord: Echt, dat standaard IOS keyboard is het toch niet hoor... Ik heb per direct Swiftkey geïnstalleerd (wat ik op Android trouwens ook gebruik, dat standaard toetsenbord is niet veel beter), maar blijkbaar revert hij soms gewoon terug naar het default toetsenbord (bij het ingeven van credentials, dus ik gok dat dat "normaal" gedrag is.
*Ook het gebrek aan een komma op de "default" view van het toetsenbord is onbegrijpelijk (is dat iets wat IOS verbiedt ofzo? Swiftkey & Gboard hebben het ook niet op IOS maar wel op Android)
Het is natuurlijk een andere way of working, dus het is vooral wennen. Maar die back toets/gesture en toetsenbord zijn er toch wel vervelende aanpassingen.
Daarnaast (maar dat ligt niet aan IPhone/IOS) is dat ik geleerd heb dat met 6,3 inch voor mij de grens van "te groot" bereikt is. Bedienen met 1 hand is toch best vervelend. Ook omdat het best een zwaar toestel is (toch 20% zwaarder dan mijn huidige Galaxy). Maar zoals gezegd, dat zou (bijvoorbeeld) met een Pixel 9 Pro niet anders geweest zijn (even groot, even zwaar).
Mijn telefoon kwam ook van het werk, inclusief een organisatie beveiligingslayer. Hierdoor kon ik geen whatsapp geschiedenis 1 op 1 overzetten middels data transfer. Data transfer is immers geblokeerd op devices, waardoor een overstap tussen iOS en Iphone lastiger is.
Whatsapp geschiedenis was het enige item dat ik wou overzetten.De oplossing was uiteindelijk een oude Iphone van iemand lenen. Van Samsung een data transfer voor whatsapp geschiedenis te doen naar de oude Iphone. Vervolgens een backup maken naar de Icloud, die ik vervolgens in de Iphone 16 Pro kan terugzetten. Heeft mij lang geduurd om tot deze oplossing te komen, maar ik ben er blij mee.
Ook is mijn ervaring met de terugknop hetzelfde. Iedere app heeft een eigen manier om hiermee om te gaan, waardoor de locatie of eventuele gesture wel erg wisselend is per app. Wellicht is er een makkelijkere manier voor die ik nog niet heb gezien?
Wat ik probeer te bereiken, is dat wanneer de telefoon in de auto aan de lader hangt, de telefoon/scherm actief blijft.
CarPlay loopt gewoon, maar wil ook het telefoonscherm aanhouden zonder dat deze na x minuten in-actief zijn wegvalt.
Liefst niet wanneer de telefoon gewoon ergens anders aan de lader hangt...
Iemand hier een oplossing voor?
The best is yet to come
Ga ik ook eens maar kijken, dankje!ldbr schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:53:
[...]
Ik heb het zelfde gehad. Ik heb bij 'Instellingen' - 'Horen en voelen' - 'Beltoon en meldingen' de knop 'Wijzig met knoppen' uitgezet. Dan staat het volume van je beltoon en meldingen dus altijd op waar jij het op instelt (tenzij je telefoon op stil staat). Zo voorkom je dat je per ongeluk al het geluid uit zet.
Daarnaast heb ik in 'slaap modus' ingesteld dat enkel bepaalde mensen mij kunnen bellen. Ik heb dus ook altijd mijn telefoon op geluid 's nachts maar krijg geen onzin meldingen.
Geen idee of bovenstaande de juiste oplossing is, maar sinds dien heb ik nooit meer gehad dat mijn wekker niet af ging. Veel succes!
Als je het geld ervoor over hebt, vooral doen! Zelf vind ik het wel wat hebben om langer met een telefoon te doen. Zelf doe ik bijvoorbeeld al bijna 4 jaar met mijn 12 PM, nog nooit zo lang met een telefoon gedaan. De XS die ik daarvoor had wordt ook nog gewoon gebruikt door mijn moeder. Wat dat betreft gaan ze zeer lang mee.Jovinho99 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:28:
Het is vervelend haha , langs de ene kant kan men 15 pm nog perfect mee maar langs de andere kant zou ik de 16 pm willen halen in het zwart. Luxe probleem😅
[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 01-11-2024 21:22 ]
Ja dat kan. Ga iig niet zonde bevestiging van inleveren de winkel uit.Jovinho99 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:25:
Als je bij coolblue een toestel zou afhalen , kan je je oude toestel dan direct inleveren voor korting?
Ik heb 4 telefoontjes en 2 bezoeken er aan moeten spenderen om mijn geld te krijgen.
Er was niks verwerkt, de telefoon lag ergens in de krochten van het magazijn. Bij het laatste bezoek 3 kwartier in de winkel gezeten voor een oplossing, 1 dag later geld op de rekening

12 x 330WP | Oost/west
@screenprotector; Hiero ook de spigen, bespaar je de moeite en geld, mensen op macrumors en reddit hebben dit al getest zonder beter resultaat.Nachtapotheker schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:14:
Ik had in het begin ook wat meer moeite met typen, dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat het scherm iets groter is en de randen dunner. Dat betekent toch dat de grootte en plaatsing van de toetsen iets afwijken tov eerder en daar moet je wellicht aan wennen.
Ik heb vanaf dag 1 een Spigen protector op de pro max zitten.
Met iOS 18 was het een drama met touch sensitivity en lag.
Met 18.0.1 was het al wat beter met de sensitivity, maar voelde veel nog wel laggy.
Met 18.1 voelt de telefoon vloeiend en heb ik eigenlijk geen problemen meer. Hij reageert alleen iets minder goed als mijn vingertoppen heel droog zijn.
Ik twijfel nog of ik die protector erop ga laten zitten...
Lijkt mij dat je camera en microfoon worden opgenomen, ergens.MarioMark1541 schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:34:
Sinds gister staat dit links boven op m’n scherm?
Iemand een idee wat dit is hoe ik dit weg krijg ? [Afbeelding]
Dit is voice control. Zie de onderstaande link voor meer info:MarioMark1541 schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:34:
Sinds gister staat dit links boven op m’n scherm?
Iemand een idee wat dit is hoe ik dit weg krijg ? [Afbeelding]
https://support.apple.com...e/iphone/iph2c21a3c88/ios
Dat was t inderdaadCariernb schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:18:
[...]
Dit is voice control. Zie de onderstaande link voor meer info:
https://support.apple.com...e/iphone/iph2c21a3c88/ios
Gek dat dat opeens aan staat
Zeker! Welke kleur ? Heb de mijne gisteren gehaald. Black, kom van naturel 😁.joecarrow schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:56:
Leuk om te delen! De Pro Max 256 is zoals gewoonlijk perfect geschikt voor mijn behoeften!
Ik kom van een iPhone 13 mini en ben erg tevreden tot nu toe. De grootte is even wennen maar het grotere 120 hz scherm bevalt uitstekend en ik wil niet terug naar de mini die doorgeschoven is naar een ander gezinslid. Behalve het betere scherm en accu, ben ik ook erg tevreden over de camera's. Ik ben nog wel op zoek naar de beste camera configuratie/instelling. Ik betrap me erop dat ik best vaak de foto's nog nabewerk. Meestal naar de "gold" layout en evt. portrait aanzetten. Misschien gold maar eens als default instellen ofzo. Oh ja, camera control wil bij mij ook niet niet echt wennen maar de snelle camera toegang is wel prettig.
Kortom: erg blij met de upgrade tot nu toe!
(cycle count 9; 80%; waarvan 2 x 100% vanwege een lange dag. Meestal eindig ik de dag rond de 25%).
Topic start in levertijden topic:Jovinho99 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 05:16:
Is er een poll of kan er een poll gemaakt worden van de kleurkeuze dit jaar ? Ben ik wel benieuwd naar .
https://docs.google.com/s...qyQOUTd6IhDUY9B5n/pubhtml
Meeste zwart daarna natural
[ Voor 3% gewijzigd door Alekz87 op 07-11-2024 08:08 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Zitten anderen hier ook nog te klooien met het volume bedienen?
Ik moet echt nog wennen dat er nu een knop boven zit voor stille modus
Verder hoop ik hier weer 5 jaar mee te kunnen doen. De 11 was gewoon echt op.
Klassiek zwart met 256GB, helemaal mooi.
Camera knop zou alleen sluiterknop / foto maken moeten zijn. Het is mij nog niet gelukt om met deze knop een foto te maken 😩
Haha die actieknop gaat bij mij ook weleens mis. Kan je hem niet programmeren als volume knop + (bij eenmalig indrukken) 😜ro9g schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:05:
Net een paar weken overgestapt van mijn iPhone 11 naar 16. Ik draag mijn telefoon altijd in mijn broekzak en daarom was voor mij het kleinere formaat belangrijk.
Ik moet echt nog wennen dat er nu een knop boven zit voor stille modus![]()
Ga ik eens even uitvogelen, goed idee!JWPVDW schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:21:
[...]
Haha die actieknop gaat bij mij ook weleens mis. Kan je hem niet programmeren als volume knop + (bij eenmalig indrukken) 😜
Als ik het juist heb heeft een recentere iPhone of iPad encryptie toegepast als je gebruik maakt van een toegangscode en worden de keys bij een factory reset vernietigd waardoor terughalen van data (foto’s, inloggegevens etc.) niet meer mogelijk is, ook niet door een data recovery bedrijf.
Ik heb zelf eens getest of ik met 3 verschillende data recovery tools nog iets kon vinden op mijn geresette iPhone maar dat bleek niet het geval. Toch blijf ik het qua verkoop en data altijd spannend vinden.
Ben zelf over van de iPhone 11 naar 16 Pro Max, ben ook al gewend aan het formaat en de actieknop. Hoop er ook weer 5 jaar mee te doen 👍.ro9g schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:05:
Net een paar weken overgestapt van mijn iPhone 11 naar 16. Ik draag mijn telefoon altijd in mijn broekzak en daarom was voor mij het kleinere formaat belangrijk.
Ik moet echt nog wennen dat er nu een knop boven zit voor stille modus![]()
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat wipen veilig is. Maar door je post eens wat gaan rondzoeken. Wat ik begrijp is dat het door Apple’s file-based-encrypty onmogelijk is. Of nouja, niet voor normale mensen met normale apparatuur.Aghanim schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:50:
Doen jullie nog iets aanvullends om er zeker van te zijn dat je iPhone data niet meer ge-recovered kan worden na verkoop of inruil bovenop het stappenplan van Apple zelf?
Als ik het juist heb heeft een recentere iPhone of iPad encryptie toegepast als je gebruik maakt van een toegangscode en worden de keys bij een factory reset vernietigd waardoor terughalen van data (foto’s, inloggegevens etc.) niet meer mogelijk is, ook niet door een data recovery bedrijf.
Ik heb zelf eens getest of ik met 3 verschillende data recovery tools nog iets kon vinden op mijn geresette iPhone maar dat bleek niet het geval. Toch blijf ik het qua verkoop en data altijd spannend vinden.
De laatste dagen op verschillende websites dat de Amerikaanse politie klaagt over het nieuwe systeem van Apple waarbij een telefoon na 4 dagen zichzelf reboot om de data op slot te zetten, dus als zij er al niet eens bij kunnen…
Dat beeld heb ik ook maar soms zie je reclames van recovery bedrijven voorbij komen die pretenderen dat ze ‘mogelijk’ wel bij je data kunnen. Ik vermoed dat dit een lokkertje is. Nu verkoop ik het liefst mijn oude iPhone omdat het toch weer 200€ scheelt bij de upgrade maar risico op data verlies is me geen 200€ waard. Toen bedacht ik me dat Apple hier zelf waarschijnlijk ook geen zin in gezeur heeft maar dat geldt ongetwijfeld ook voor Microsoft bij Windows HDD en SSD en die zijn wel te recoveren. Al weet ik niet of een iPhone of iPad hetzelfde geheugen type gebruiken.Dennisdn schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:16:
[...]
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat wipen veilig is. Maar door je post eens wat gaan rondzoeken. Wat ik begrijp is dat het door Apple’s file-based-encrypty onmogelijk is. Of nouja, niet voor normale mensen met normale apparatuur.
De laatste dagen op verschillende websites dat de Amerikaanse politie klaagt over het nieuwe systeem van Apple waarbij een telefoon na 4 dagen zichzelf reboot om de data op slot te zetten, dus als zij er al niet eens bij kunnen…
Heb in elk geval nog nergens gelezen dat het iemand WEL gelukt is.
Op lage iOS versies is wel eea mogelijk, je ziet ook wel eens bedrijven die aanbieden toestellen van overleden familie leden te ontgrendelen.Aghanim schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:33:
[...]
Dat beeld heb ik ook maar soms zie je reclames van recovery bedrijven voorbij komen die pretenderen dat ze ‘mogelijk’ wel bij je data kunnen.
Maar huidige toestellen en software is al een heel stuk lastiger. Als nu zelfs Cellebrite al moeite heeft om een gereboot device open te maken, dan gaat het een lokaal datarecovery-mannetje zeker niet lukken. En dan gaat het zelfs nog om devices die niét zijn gewiped…
Vanmiddag even zitten vogelen met het programmeren in ios, maar met de standaard bouwblokken werd het een kluwe van opvolgende IF ELSE statements. Van als volume = waarde, dan volume = nieuwe waarde. Heb de knop maar gede-assignedJWPVDW schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:21:
[...]
Haha die actieknop gaat bij mij ook weleens mis. Kan je hem niet programmeren als volume knop + (bij eenmalig indrukken) 😜
Valt me wel op dat ie beter in de hand ligt dat de 14 pro Max.
Ik heb wel 2 rare vragen:
- Updaten jullie je iPhone wanneer hij aan de lader zit?
- Nadat de update gedownload is, staat preparing update iPhone. Kan het kwaad dat je bijvoorbeeld dingen doet op je iPhone zoals bellen of een appje sturen?
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.