Dit werkt inderdaad heel makkelijk. Ook op Android werkte dat de laatste jaren steeds beter, maar dit is toch nog wel wat makkelijker. Met name dat ik bij de meeste apps ook niet opnieuw hoef in te loggen (behalve bankieren app etc, wat ook logisch is). Waar ik me wel over verbaasde is dat je geen optie krijgt om te bepalen wat je wil overzetten (bijv. wel apps, maar geen video's).
De overstap naar de 16 PM bevalt prima tot nu toe, maar is verder ook niet heel wereldschokkend. Wat me opvalt:
- gewicht is een stuk lager voor mijn gevoel, terwijl het uiteindelijk maar een paar gram verschilt, maar is toch duidelijk merkbaar
- camera control, werkt op zich prima maar gebruik het nu vooral om de camera app snel op te starten en te switchen van camera lens
- action button is toch wel lekkerder dan zo'n schuifje op je telefoon. Ik heb een opdracht gemaakt met een menu ertussen zodat ik kan kiezen tussen de zaklamp/stille modus
- 5x zoom lens is naar mijn mening beter dan de 3x zoom lens op de 14 PM, omdat ik het verschil tussen 2x en 3x klein vond
- handig dat als je een foto maakt met een object/mens dat je achteraf portret modus kan aanzetten
- merk niet echt dat het scherm groter is maar ook weer wel, vooral op het homescreen merk ik dat er meer ruimte is, maar qua grootte van de telefoon niet echt