Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:14
Daantsjie schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:00:
Hier iPhone 16 pro Max binnengekregen. Blij mee!
Valt me wel op dat ie beter in de hand ligt dat de 14 pro Max.

Ik heb wel 2 rare vragen:

- Updaten jullie je iPhone wanneer hij aan de lader zit?

- Nadat de update gedownload is, staat preparing update iPhone. Kan het kwaad dat je bijvoorbeeld dingen doet op je iPhone zoals bellen of een appje sturen?
  1. Ja, maar niet altijd. Beiden gaat prima.
  2. Nee kan geen kwaad.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Nee, tenzij de accuduur toevallig al laag is en ik heb 'm sowieso al even wil opladen!
- Nadat de update gedownload is, staat preparing update iPhone. Kan het kwaad dat je bijvoorbeeld dingen doet op je iPhone zoals bellen of een appje sturen?
Nee, kan geen kwaad! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:07

Om je vragen te beantwoorden:
1. Ligt eraan hoe vol die is(50% of meer kan gewoon op de accu)
2. Nee, want anders laat die niet toe dat je hem gebruikt 8)7

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 13:28
Sinds enkele dagen de iPhone 16 pro in bezit en heb het gevoel dat de batterij vrij snel draint. Maar was wat aan het opzoeken en ik weet niet hoe jullie ervaringen mee zijn maar op dxo werd gezegd dat akways in display battery drain veroorzaakt. Iemand ook die ervaring mee?

https://www.dxomark.com/a...s-it-affect-battery-life/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 19:44
@pina de eerste dagen is de telefoon nog van alles op de achtergrond aan het doen meestal dus dat kan het ook zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
pina schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:00:
ik weet niet hoe jullie ervaringen mee zijn
93 pagina’s vol in dit topic…
(AOD geeft geen drain, hooguit een paar procent per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 13:28
Dennisdn schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:30:
[...]

93 pagina’s vol in dit topic…
(AOD geeft geen drain, hooguit een paar procent per dag).
Al gezocht op Aod en always on display maar Geen duidelijk antwoord. En zeker omdat ik wat tegenstrijdige info zie en dan dxo hun testen zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 15:07
pina schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:07:
[...]

Al gezocht op Aod en always on display maar Geen duidelijk antwoord. En zeker omdat ik wat tegenstrijdige info zie en dan dxo hun testen zag...
Ja op een iPhone 14 Pro, wat denk ik niet weerlegt dat we al 2 jaar verder zijn.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanmy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 15:16
Overgestapt van S23 naar IPhone 16 PRO. Bevalt goed! Maar... Zit met een vraag.

Heeft iPhone geen klembord waar gekopierde zaken in opgeslagen blijven? Soms kopieer ik meerdere losse regels, maar onthoud dan enkel de laatste. Bij samsung een standaard, hoe zit dat bij apple?

Als ik een app op de startpagina wil zetten, verplaatst alles. De hele indeling is dan om zeep, kun je dit voorkomen?

Tot slot, app updates. Die moet ik ondanks dat ze op automatisch staan, toch nog zelf updaten. als ik via app store rondkijk en een app aanklik, verschijnt heel vaak een update button.

[ Voor 19% gewijzigd door Stanmy op 13-11-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-06 19:47
Voor de mensen hier die overgestapt zijn van de 15 pro naar de 16 pro, hoe bevalt dat?

Vooral omtrent batterij (lees veel over snelle drain van de 16 maar die problemen had de 15 eerst ook volgens mij). En vooral benieuwd naar de camera. Lees in veel reviews dat er zoveel camera settings en profielen zijn nu in de 16 pro dat de standaard foto’s gewoon niet zo mooi en natuurlijk lijken. Maar het is tegenwoordig volgens mij ook een trend om in een review te zeggen: lever toestel weer in en terug naar het oude. Iets met clickbait. Vandaar de vraag hier ook.

Ik heb nu een 13 pro en wil een nieuwe telefoon aanschaffen maar twijfel over of ik niet de 15 pro nieuw wil kopen en extra geld die de 16 pro kost te spenderen aan opslag upgrade…

[ Voor 12% gewijzigd door Axel op 13-11-2024 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:37
Axel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:22:
Voor de mensen hier die overgestapt zijn van de 15 pro naar de 16 pro, hoe bevalt dat?

Vooral omtrent batterij (lees veel over snelle drain van de 16 maar die problemen had de 15 eerst ook volgens mij). En vooral benieuwd naar de camera. Lees in veel reviews dat er zoveel camera settings en profielen zijn nu in de 16 pro dat de standaard foto’s gewoon niet zo mooi en natuurlijk lijken. Maar het is tegenwoordig volgens mij ook een trend om in een review te zeggen: lever toestel weer in en terug naar het oude. Iets met clickbait. Vandaar de vraag hier ook.

Ik heb nu een 13 pro en wil een nieuwe telefoon aanschaffen maar twijfel over of ik niet de 15 pro nieuw wil kopen en extra geld die de 16 pro kost te spenderen aan opslag upgrade…
Er is niks veranderd eigenlijk kwa gevoel. De batterijduur is niet slechter of beter geworden. Alleen de camera button is raar. Ik heb er niet zoveel mee. Mijn vingers vallen steeds in die knik in de hoes. Liever gezien dat het dicht was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:19

SamSid schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:51:
[...]

Er is niks veranderd eigenlijk kwa gevoel. De batterijduur is niet slechter of beter geworden. Alleen de camera button is raar. Ik heb er niet zoveel mee. Mijn vingers vallen steeds in die knik in de hoes. Liever gezien dat het dicht was.
Ik ben het eens met dit punt. Wat mij betreft zijn de verschillen met de iPhone 15 Pro inderdaad minimaal. Hoewel de 16 Pro een nieuwe chip, dunnere bezels (daardoor een iets groter scherm heeft) en de camera control heeft, zijn deze upgrades minimaal. Daarnaast draait Apple Intelligence straks ook op de 15 Pro, dus daar hoef je ook niet voor te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
Stanmy schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:33:
Overgestapt van S23 naar IPhone 16 PRO. Bevalt goed! Maar... Zit met een vraag.

Heeft iPhone geen klembord waar gekopierde zaken in opgeslagen blijven? Soms kopieer ik meerdere losse regels, maar onthoud dan enkel de laatste. Bij samsung een standaard, hoe zit dat bij apple?

Als ik een app op de startpagina wil zetten, verplaatst alles. De hele indeling is dan om zeep, kun je dit voorkomen?

Tot slot, app updates. Die moet ik ondanks dat ze op automatisch staan, toch nog zelf updaten. als ik via app store rondkijk en een app aanklik, verschijnt heel vaak een update button.
iPhones hebben inderdaad geen klembord zoals Android apparaten. IOS kopieert en plakt alleen het laatst gekopieerde item. Volgens mij kan zo'n klembord wel gerealiseerd worden via apps, maar ik heb hier eerlijk gezegd geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Cariernb schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:03:
[...]

[...]

Ik ben het eens met dit punt. Wat mij betreft zijn de verschillen met de iPhone 15 Pro inderdaad minimaal. Hoewel de 16 Pro een nieuwe chip, dunnere bezels (daardoor een iets groter scherm heeft) en de camera control heeft, zijn deze upgrades minimaal. Daarnaast draait Apple Intelligence straks ook op de 15 Pro, dus daar hoef je ook niet voor te upgraden.
En wat is jullie (@SamSid) ervaring omtrent de camera? En met name het native nog “eenvoudig” kunnen maken van mooie foto’s zonder tig instellingsprofielen aan te moeten passen?
Door een leuke inruilkorting bij KPN is het prijsverschil echt maar tientjes werk namelijk maar de verhalen omtrent camera(knop) laten mij toch naar de 15 pro neigen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:55
Axel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:25:
[...]

En wat is jullie (@SamSid) ervaring omtrent de camera? En met name het native nog “eenvoudig” kunnen maken van mooie foto’s zonder tig instellingsprofielen aan te moeten passen?
Door een leuke inruilkorting bij KPN is het prijsverschil echt maar tientjes werk namelijk maar de verhalen omtrent camera(knop) laten mij toch naar de 15 pro neigen…
Ik zou altijd de laatste versie pakken, is onder de streep toch een extra jaar ondersteuning en wat meer waarde bij het inruilen.

Die Camera Control is straks helemaal handig met AI (vind ik). Ff snel een foto maken en opzoeken wat / waar iets is. Een snelkoppeling naar Google Image Search of ChatGPT die zoekt.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
[...]

Als het financieel gezien niet veel scheelt, dan zou ik voor de meest recente versie gaan. In dit geval de iPhone 16 Pro. De camera is echt prima en als je toch al in de markt bent om een nieuwe telefoon aan te schaffen, zal je er zonder twijfel veel plezier van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07
[...]

Je kunt nog steeds alles doen met de camera 'op de oude' manier ofwel hoe het bij de 15 pro en eerder ging. Of je gebruikt de cameraknop. Je kunt dus gewoon kieze. Ikzelf vergeet ook nog steeds dat ik die knop heb omdat ik veel te gewend ben om het te doen zoals ik al jaren deed. Maar zoals hierboven gezegd wordt zou ik ook altijd voor het nieuwste model gaan. Verschil vind ik altijd maar gering en een jaar extra ondersteuning + meer inruil bij verkoop is ook extra voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:02
SamSid schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:51:
[...]

Een slecht hoesje als je last hebt van de camera button.. maar daar is een apart topic voor!

Jullie vergeten ook nog 6,3" vs 6,1" wegens dunnere bezels en batterij van de 16 Pro kan hogere wattages aan, voor mij meer dan genoeg redenen om voor de 16 Pro te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Als geld geen issue is zou ik echt geen enkele reden kunnen bedenken waarom je voor een 15 zou gaan. En…ik heb er geen enkele technische onderbouwing voor maar bij mij is de batterij echt heel veel beter op de 16P dan de 15P….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:15

amphora

Websites & Fotografie

Dennisdn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:35:
Als geld geen issue is zou ik echt geen enkele reden kunnen bedenken waarom je voor een 15 zou gaan. En…ik heb er geen enkele technische onderbouwing voor maar bij mij is de batterij echt heel veel beter op de 16P dan de 15P….
Enige reden (naast geld) is dat de 15pro 3x zoom heeft en de 16 5x. Dat laatste is namelijk niet altijd beter. Ik gebruik 3x best veel en dat was voor mij de reden om de 16 even over te slaan (De 17 pro zal ik vast wel weer voor zwichten)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
amphora schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:37:
[...]

Enige reden (naast geld) is dat de 15pro 3x zoom heeft en de 16 5x. Dat laatste is namelijk niet altijd beter
Ik vraag mij af of dat in de praktijk écht wat uit maakt of dat het een theoretisch ding is wat in reviews is aangepraat. Ik zie het in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:15

amphora

Websites & Fotografie

Dennisdn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:42:
[...]

Ik vraag mij af of dat in de praktijk écht wat uit maakt of dat het een theoretisch ding is wat in reviews is aangepraat. Ik zie het in ieder geval niet.
Ja, maakt echt wat uit. Een foto op 3x zoom op een 15 pro ziet er echt veel beter uit dan die van de 16. Alles tussen 3x en 4,9x is op de 15 beter, vanaf 5x uiteraard op de 16 pro beter.
Zie bijvoorbeeld: https://www.digitaltrends...o's%203x%20optical%20zoom.

Maar nogmaals, dat is echt het enige voordeel van de 15. Voor de meeste gebruikers waarschijnlijk geen punt.

[ Voor 23% gewijzigd door amphora op 13-11-2024 19:48 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Dennisdn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:35:
Nou geld is in zoverre wel een issue dat als het verschil aanzienlijk was geweest ik voor de 15 pro zou gegaan. En prijsverschil liever in extra opslag steek. Door een inruilactie van KPN (alleen geldend voor de 16 pro) is het verschil echter tientjes werk… goed om positieve ervaringen te lezen ook over de batterij. Denk dat het dan toch de 16 pro gaat worden.

@amphora Ik gebruik momenteel op de 13 Pro wel veel de 3x zoom en wanneer je reeds over 15 pro beschikt snap ik de afweging. Maar komend van de 13 pro geen reden om even veel geld neer te leggen voor de 15 pro. En krijg er 5x voor terug

[ Voor 3% gewijzigd door Axel op 13-11-2024 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Axel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:55:
[...]

Nou geld is in zoverre wel een issue dat als het verschil aanzienlijk was geweest ik voor de 15 pro zou gegaan.
Daarom laat ik geld even buiten beschouwing in die mening. Want voor een paar tientjes verschil is het een non issue, maar weet niet precies waar ik de grens zou leggen. Een paar honderd is al een ander verhaal en is het moeilijk om te zeggen of het verschil het geld eigenlijk wel waard is. Tegen bekenden die geen technerd zijn zoals ik en een redelijk recente iPhone hebben zeg ik ook: sla maar over…

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:18

De 15pro Max voelt echt veel lichter dan de 16 pm. Upgrade is het vanaf 15 pm echt niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01

Weinig verschil in financieel opzicht? Nieuwste kopen! Zo niet, dan goed afwegen. Ik zou altijd de nieuwste kopen, want koop ik een oud model (als nieuw) dan krijg ik er later weer spijt van omdat je maar blijft loeren naar het nieuwste. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet naar geld hoef te kijken en dat maakt het allemaal makkelijker in keuzes, en soms ook weer niet hoor. Dan kan ik om een héél klein dingetje zeuren en moeilijk doen, dat mensen weleens zeggen van: doe even normaal. Wat ik ermee wil zeggen is dat het per situatie verschilt.

Maar ik zie hier ook goede argumenten voorbij komen mbt specs (camerazoom ed) dus kijk daar ook even naar. Overigens gebruik ik die cameracontrol totaal niet, ik vind het voor geen meter werken en het maakt het ook niet makkelijker voor mij om even snel een foto te nemen. Ik zou het dus niet erg vinden als ik een 15 Pro zou hebben, want er zit nagenoeg geen verschil in bij normaal gebruik.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Axel
Redondo1982 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:37:
[...]

Weinig verschil in financieel opzicht? Nieuwste kopen! Zo niet, dan goed afwegen. Ik zou altijd de nieuwste kopen, want koop ik een oud model (als nieuw) dan krijg ik er later weer spijt van omdat je maar blijft loeren naar het nieuwste. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet naar geld hoef te kijken en dat maakt het allemaal makkelijker in keuzes, en soms ook weer niet hoor. Dan kan ik om een héél klein dingetje zeuren en moeilijk doen, dat mensen weleens zeggen van: doe even normaal. Wat ik ermee wil zeggen is dat het per situatie verschilt.

Maar ik zie hier ook goede argumenten voorbij komen mbt specs (camerazoom ed) dus kijk daar ook even naar. Overigens gebruik ik die cameracontrol totaal niet, ik vind het voor geen meter werken en het maakt het ook niet makkelijker voor mij om even snel een foto te nemen. Ik zou het dus niet erg vinden als ik een 15 Pro zou hebben, want er zit nagenoeg geen verschil in bij normaal gebruik.
Thanks! En alle andere voor hun reacties en input. Het wordt de iPhone 16 Pro 256GB Natural titanium. Scheelde “slechts” 82 euro om precies te zijn tussen 15 Pro met zelfde opslag. Voor dat prijsverschil ga ik geen ouder model nemen, met alle bovengenoemde input meenemende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Ander vraagje nog, komend van een iPhone 13 pro ben ik nog niet bekend met de slider van oplaadlimiet. Maken jullie hier gebruik van (bijv. 80% limiet) of op 100 i.c.m. geoptimaliseerd laden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
Axel schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:58:
[...]

Thanks! En alle andere voor hun reacties en input. Het wordt de iPhone 16 Pro 256GB Natural titanium. Scheelde “slechts” 82 euro om precies te zijn tussen 15 Pro met zelfde opslag. Voor dat prijsverschil ga ik geen ouder model nemen, met alle bovengenoemde input meenemende.
Goede keus, voor 82 euro zeer zeker niet noemenswaardig om uberhaupt de 15 Pro te overwegen!
Axel schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:22:
Ander vraagje nog, komend van een iPhone 13 pro ben ik nog niet bekend met de slider van oplaadlimiet. Maken jullie hier gebruik van (bijv. 80% limiet) of op 100 i.c.m. geoptimaliseerd laden?
Nee lekker vol laden naar 100%. Tegen de tijd dat de batterij zo slecht wordt heb je dat toestel toch allang niet meer zelf. Of je moet het makkelijk met 80% kunnen halen maar ik zelf stook hem meestal volledig op binnen 1 dag. Ik doe met al mijn iPhones de hele dag door laden, bekabeld, snelladen, draadloos laden en noem het op, nog nooit echt verschillen gemerkt. Zat iPhones gehad die na 2-3 jaar nog 90-95% batterijcapaciteit hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cariernb
Axel schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:22:
Mijn iPhone 16 Pro Max laadt ik nu op tot 100%, met geoptimaliseerd laden ingeschakeld. Bij mijn iPhone 15 Pro Max hield ik het laadlimiet op 80%, maar ik merkte weinig verschil in batterijconditie. Na bijna een jaar had de batterij nog een capaciteit van 91%. Ik gebruikte hiervoor zowel MagSafe als de bijgeleverde usb-c kabel.

Het is misschien geen perfecte vergelijking, maar voor mij heeft het weinig tot geen nut, aangezien ik toch jaarlijks upgrade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:30
Vandaag de iPhone 16 Pro Black Titanium, 128 GB besteld. Bij KPN (black friday deal): Eenmalig EUR 1032 voor de telefoon en EUR16,50 voor het maandelijks abonnement (na ontvangst telefoon ga ik het opzeggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
cacao70 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:06:
Vandaag de iPhone 16 Pro Black Titanium, 128 GB besteld. Bij KPN (black friday deal): Eenmalig EUR 1032 voor de telefoon en EUR16,50 voor het maandelijks abonnement (na ontvangst telefoon ga ik het opzeggen).
Best een goede deal! (y) Verder geen addertjes onder het gras?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:30
Gr4mpyC3t schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:10:
[...]

Best een goede deal! (y) Verder geen addertjes onder het gras?
Voor zover ik weet niet. Ik heb vanuit het topic begrepen dat je met het maandabbo dus gewoon kan opzeggen en de telefoon kan houden. Enige verschil is dat er nu een black friday actie is en de prijs ietsje lager is. Een paar dagen geleden was deze EUR 1100 nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:50
Ik twijfel nog hard tussen de 16 Pro en Pro Max (12 pro huidig). Zijn er naast screensize en batterijduur nog andere mogelijke meewegende factoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 19:57
rockerpoet schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:16:
Ik twijfel nog hard tussen de 16 Pro en Pro Max (12 pro huidig). Zijn er naast screensize en batterijduur nog andere mogelijke meewegende factoren?
Gewicht, that’s it

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Inderdaad het gewicht. Waar zit je twijfel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Als je Pro en Pro Max op elkaar legt, scheelt maar weinig dat Pro Max groter is, maar je krijgt er veel
meer mAh voor terug.

En keuze kan ook afhangen hoe groot je handen zijn, met kleine handjes kan Max minder prettig zijn.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58
Ik heb ooit een 8 Plus gehad. Die heb ik direct geretourneerd, omdat hij te zwaar en te groot was (in 2017). Nu heb ik voor het eerst een Pro Max en ik zou niet meer terug willen. Deze is en groter en zwaarder dan de 8 Plus uit 2017, maar de tijden veranderen blijkbaar :-) Erg tevreden met het grote scherm en de extra battery life (al was de verwachting een stuk hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:50
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:20:
[...]

Inderdaad het gewicht. Waar zit je twijfel?
Of ik het de extra investering waard vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
rockerpoet schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:56:
[...]

Of ik het de extra investering waard vindt.
Tja dat kan je van te voren niet voorspellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
turkeyhakan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:34:
Ik heb ooit een 8 Plus gehad. Die heb ik direct geretourneerd, omdat hij te zwaar en te groot was (in 2017). Nu heb ik voor het eerst een Pro Max en ik zou niet meer terug willen. Deze is en groter en zwaarder dan de 8 Plus uit 2017, maar de tijden veranderen blijkbaar :-) Erg tevreden met het grote scherm en de extra battery life (al was de verwachting een stuk hoger).
Ik heb 2,5 jaar met een 6 Plus rondgelopen, maar toen wilde ik kleiner en ging ik voor een 7. Daarna de XS en toen de 12 Pro Max (mijn huidige iPhone). Die heb ik inmiddels bijna 4 jaar. Soms verlang ik naar een kleiner toestel, maar de batterijduur is voor mij ook erg belangrijk. Al moet ik hem toch wel elke dag opladen, zeker nu de batterijcapaciteit op 83% staat. Ongeveer 2 jaar terug heb ik de batterij laten vervangen bij Amac

[ Voor 16% gewijzigd door syltheboy op 20-11-2024 00:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
16 Pro: het perfecte formaat, goede batterijduur om de dag door te komen. Gewoon doen. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Laatst online: 19-03 21:14
Ik zag vandaag dat bij cycli batterij op 2 staat, terwijl ik hem 1x heb opgeladen van ongeveer 50 naar 100...

Dat zou toch niet moeten kloppen? Of is het een softwarefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Daantsjie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:37:
Ik zag vandaag dat bij cycli batterij op 2 staat, terwijl ik hem 1x heb opgeladen van ongeveer 50 naar 100...

Dat zou toch niet moeten kloppen? Of is het een softwarefout?
Misschien vanuit de fabriek al een cycle gehad en jij was nu met jouw sessie de tweede. Wie zal het zeggen... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
Na 4 jaar overgestapt van een 11 naar een 16, en erg blij mee. Eindelijk geen Lightning meer nodig, hij is duidelijk soepeler en de batterij stukken beter.

Foto’s mooier en scherm ook stukken levendiger.

@ro9g ik heb zelf een hoesje waar de volumeknoppen en de actieknop heel verschillend aanvoelen.
https://www.spigen.com/pr...it?variant=43185462870063

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 23-11-2024 20:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro9g
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-11-2024
@ro9g ik heb zelf een hoesje waar de volumeknoppen en de actieknop heel verschillend aanvoelen.
https://www.spigen.com/pr...it?variant=43185462870063
Ik zie het inderdaad, best handig! Heb al een hoesje, maar toch bedankt voor het delen!
Moet zeggen dat ik ondertussen al wel gewend ben om op het middelste knopje ipv de bovenste te drukken voor hoger volume :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26
Hoe vaak hebben jullie al per ongeluk die cameraknop ingedrukt?? Ik heb mijn 6 Pro nu 4 dagen en dat is me echt al meer dan 20 keer overkomen.. 8)7

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
M@cer schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:21:
Hoe vaak hebben jullie al per ongeluk die cameraknop ingedrukt?? Ik heb mijn 6 Pro nu 4 dagen en dat is me echt al meer dan 20 keer overkomen.. 8)7
Ik wijt dat aan die rare inkeping van mijn Spigen optie Armor case. Er zijn andere modellen van Spigen die die inkeping niet hebben en daarvoor een soort geleidende knop voor die camera button hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eigenlijk geen enkele keer. Zit een Silq Case omheen met smalle inkepping.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 19:02
Ook nog nooit, zonet nog eens de iPhone erbij genomen aan de cameraknop en het deed niks. Ik heb de Spigen Ultra Hybrid MagFit er momenteel omheen. Met de andere hoesjes zonder cameraknopbescherming heb ik het ook nog niet voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik pak hem zovaak op waarbij ik de knop in druk, maar omdat ie dan nog geen faceID heeft gebeurd er niets. In iOS18.2 wordt dat lastiger, daarin kun je instellen dat ie het ook zónder FaceID doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13
Nog nooit. Gebruik hem zonder hoes trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dennisdn schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:20:
Ik pak hem zovaak op waarbij ik de knop in druk, maar omdat ie dan nog geen faceID heeft gebeurd er niets. In iOS18.2 wordt dat lastiger, daarin kun je instellen dat ie het ook zónder FaceID doet :)
Ik heb de Spigen met de camera knop in de case. Maar zodra ik deze indruk gaat de camera gelijk aan. Ook zonder Faceid.

Maar eens een case proberen zonder de knop.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
M@cer schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:46:
[...]

Maar zodra ik deze indruk gaat de camera gelijk aan. Ook zonder Faceid.
Ik heb even zitten testen en kom tot volgende conclusie:
- Bij één keer drukken zonder FaceID gebeurd er niets
- Bij twee keer drukken zonder FaceID gaat ie aan
- Bij één keer drukken mét FaceID gaat ie meteen aan.

Dit wel 20x kunnen herhalen dus het lijkt mij as built :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dennisdn schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:09:
[...]

Als mijn achtergrond zwart is (heb alleen de klok actief in standby) wordt mijn achtergrond actief en start de camera inderdaad niet op. Maar als mijn achtergrond actief is start mijn camera inderdaad na 1 keer op.

Het zal wel wel mee te maken hebben hoe ik mijn telefoon vast hou, mijn middelvinger ligt precies op de knop.. Heb al even geprobeerd hoe het is als ik de cameraknop uitzet, maar dat vind ik dan ook weer zo jammer. Het zal wel wennen zijn. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 26-11-2024 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gin1216
  • Laatst online: 07:31
THE_BASE schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:00:
[...]

Eigenlijk geen enkele keer. Zit een Silq Case omheen met smalle inkepping.
Hoe bevalt deze case? Ik had hem voor mijn 15 pm maar die begon een beetje te lubberen. Misschien dat dat nu opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gin1216 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:24:
[...]

Hoe bevalt deze case? Ik had hem voor mijn 15 pm maar die begon een beetje te lubberen. Misschien dat dat nu opgelost is.
Aan de case ligt het niet, die zit er nog strak om heen.

Maar heb wel al 3x een nieuw glas moeten plakken, terwijl dat voorheen zelden gebeurde met hoesjes die iets meer over het scherm vielen. Ik zou hem daardoor dus niet zo snel meer aanraden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:11
Sinds ik de 16 Pro Max heb (release date), laad ik hem 's nachts op tijdens het slapengaan aan mijn macbook lader (volgens mij is dit 65W). Hoewel de battery health nog 100% is, vraag ik mij af of dit niet schadelijk is (voor de langere termijn) voor de batterijconditie van mijn iPhone. Kan dit voor problemen zorgen? Is het beter een draadloze lader te kopen?

Ik heb een laadlimiet ingesteld van 80%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:43

mv1

de Foarsitter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:37:
Sinds ik de 16 Pro Max heb (release date), laad ik hem 's nachts op tijdens het slapengaan aan mijn macbook lader (volgens mij is dit 65W). Hoewel de battery health nog 100% is, vraag ik mij af of dit niet schadelijk is (voor de langere termijn) voor de batterijconditie van mijn iPhone. Kan dit voor problemen zorgen? Is het beter een draadloze lader te kopen?

Sneller laden en draadloos laden zorgen voor warmte. Dit kan invloed hebben op de batterij. Eigenlijk is het gewoon het beste om het met een trage lader te laden, maar tegenwoordig wil iedereen zo snel mogelijk laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorkingStack
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11-04 11:29
mv1 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:51:
[...]

Sneller laden en draadloos laden zorgen voor warmte. Dit kan invloed hebben op de batterij. Eigenlijk is het gewoon het beste om het met een trage lader te laden, maar tegenwoordig wil iedereen zo snel mogelijk laden.
Dit maakt toch niet uit? Het wordt gelimiteerd door de iPhone zelf, dus het maakt niet uit of het een 65W lader is of een 30W oplader. Want 30W is gewoon het maximum voor de iPhone 16 is gewoon 30W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

WorkingStack schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:06:
[...]

Dit maakt toch niet uit? Het wordt gelimiteerd door de iPhone zelf, dus het maakt niet uit of het een 65W lader is of een 30W oplader. Want 30W is gewoon het maximum voor de iPhone 16 is gewoon 30W.
Dat klopt, maar snelladen in het algemeen is eigenlijk niet echt goed voor de batterij vanwege de hitte die kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:11
mv1 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:51:
[...]

Is het met USB-C niet automatisch snelladen? En ik laad mijn iPhone tijdens het slapen dus genoeg tijd om niet te snelladen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

de Foarsitter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:33:
[...]

Is het met USB-C niet automatisch snelladen? En ik laad mijn iPhone tijdens het slapen dus genoeg tijd om niet te snelladen :D
Haha ja dat klopt. Maar ik denk wel dat Apple expres nu niet zoals de android competitie extreme laadsnelheden heeft om de degradatie van de batterij tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Je kan dus gewoon een 10Watt lader met usb A -> C kabel eraan voor snachts ;)

En eventueel snel lader 45W met usb c - c .. voor overdag, mits nodig.

16 Pro kan 38Watt halen.

[ Voor 11% gewijzigd door SuperVeloce op 26-11-2024 18:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
de Foarsitter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:37:

iPhone regelt dit ook zelf, als jij elke nacht zo laad, onthoud de iPhone het patroon en zal die langzamer gaan laden en pas op de laatste paar uurtjes volladen.

Maar voor de 100e keer, denk er gewoon niet over na. Gebruik dat apparaat gewoon en laad hem gewoon hoe het je uitkomt. Snelladen, draadloos laden en weet ik veel, gewoon allemaal doen. Tegen de tijd dat de accu flink begint te degraderen (als dat al gebeurt) dan heb je dat ding toch allang van de hand gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:18
Ik heb een iPhone 16 Pro Max die 's nachts op een MagSafe lader ligt, helaas wordt hij maar opgeladen tot zo'n 63%. Op Reddit zijn diverse posts te vinden van gebruikers die hier last van hebben.
Als ik het zo lees gaat het vooral om modellen die in juli 2024 geproduceerd zijn (de mijne ook).
Het zou een softwarematig probleem in iOS18 kunnen zijn of een hardwarematig probleem.

Hoe zijn de ervaringen hier?

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
blackmore87 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:01:
Ik heb een iPhone 16 Pro Max die 's nachts op een MagSafe lader ligt, helaas wordt hij maar opgeladen tot zo'n 63%. Op Reddit zijn diverse posts te vinden van gebruikers die hier last van hebben.
Als ik het zo lees gaat het vooral om modellen die in juli 2024 geproduceerd zijn (de mijne ook).
Het zou een softwarematig probleem in iOS18 kunnen zijn of een hardwarematig probleem.

Hoe zijn de ervaringen hier?
kan je die bronnen op reddit geven? ik zie ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
SamSid schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:02:
[...]

kan je die bronnen op reddit geven? ik zie ze niet.
https://www.reddit.com/r/iphone/s/uq9ewJB9Hd

https://www.reddit.com/r/applehelp/s/FDUhnbxrMW

Ik zie in die laatste link iets staan over het gebruik van sleep cycle. Zal het vannacht eens proberen zonder gebruik van die app.

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 10:26
Wat zijn de bevindingen van mensen die van een Pro Max naar een Pro zijn gegaan. Blij? Spijt? Heb nu een 13 Pro Max en wil naar de 16 Pro gaan. Grote scherm was om videos te kijken e.d. maar vind het met de tijd vervelender dat hij zo groot is in me broek 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
sacaji schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:21:
Wat zijn de bevindingen van mensen die van een Pro Max naar een Pro zijn gegaan. Blij? Spijt? Heb nu een 13 Pro Max en wil naar de 16 Pro gaan. Grote scherm was om videos te kijken e.d. maar vind het met de tijd vervelender dat hij zo groot is in me broek 😛
Hier geef je zelf al het antwoord. Het enige wat je kan missen is de batterij duur. De rest wen je wel aan. De iPhone 16 Pro heeft ook een iets groter scherm dit jaar 6.3 ipv 6.1 inch. (Pro Max ook).

Heb zelf een 16 pro en bevalt goed, kom er de dag mee door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:59
Om dezelfde reden ben ik van de 14 Pro Max naar de 16 Pro gegaan. Tot zo ver erg tevreden, de batterij is prima (zeker in verhouding tot mijn twee jaar oude 14 Pro Max) en het scherm is weliswaar iets kleiner maar in de praktijk merk ik het niet. De 16 Pro zit veel lekkerder in een broek- of jaszak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-06 18:27
Ik heb deze uit gezet .
Gebruik de Supcase met button en telkens druk ik er perongeluk op.
Persoonlijk heeft die camera button geen meerwaarde voor me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:08
Ik ben van een 14 pro naar een 16 plus gegaan. De reden was de betere batterij en ik wilde weleens een grotere iPhone uitproberen. De 16 pro max vond ik te duur.
Toch spijt, want ik vond hem te groot en ik kon echt niet meer wennen aan een 60hz scherm. Dus de 16 plus verkocht en toen maar een 16 pro gehaald. Wel een heerlijk apparaat, maar had achteraf beter de 14 pro kunnen houden voor minstens nog een jaartje. Had mij een hoop geld bespaard :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Azmodann schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 00:31:
[...]

Ik heb deze uit gezet .
Gebruik de Supcase met button en telkens druk ik er perongeluk op.
Persoonlijk heeft die camera button geen meerwaarde voor me.
Ik heb afgelopen week mijn Spigen case met Cameraknop vervangen door een Nudient case en sindsdien heb ik er geen last meer van.. Lijkt bij mij dus echt aan de case te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10
Na 13 jaar Android overgestapt op een Iphone 16 pro max. Even wennen maar alles went. Wat me wel opvalt is dat het toestel met scrollen lag/stutter vertoont. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
derKaiser29 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:25:
[...]

Ik ben van een 14 pro naar een 16 plus gegaan. De reden was de betere batterij en ik wilde weleens een grotere iPhone uitproberen. De 16 pro max vond ik te duur.
Toch spijt, want ik vond hem te groot en ik kon echt niet meer wennen aan een 60hz scherm. Dus de 16 plus verkocht en toen maar een 16 pro gehaald. Wel een heerlijk apparaat, maar had achteraf beter de 14 pro kunnen houden voor minstens nog een jaartje. Had mij een hoop geld bespaard :').
Vriendin gaat van een iPhone 12 pro, is wel tijd :).. ik twijfel nog of ik van me 13 Pro Max naar de 16 pro ga, of wacht op de 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:14
Gebeurde bij mij ook een paar keer, daarna de knop ingesteld dat je 2x moet drukken voordat camera aangaat en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
Totaal geen last van. Dit is icm Spigen Tough Armor hoesje, waarbij de camera knop feitelijk geen hoesje heeft :+, en dus ook anders aanvoelt dan de home knop.

Het enige dat ik bij mijn 16 minder vind werken tov de 11 lijkt het typen te zijn. En -ergens- weet ik niet of ik zo blij ben met oled. In een ver verleden met de Galaxy S7 een ingebrand scherm gehad. De S9 geen last van gehad, en toen naar de iPhone 11 gegaan, die eigenlijk 4 jaar probleemloos heeft gewerkt. En ik gebruik hem nogal eens voor navigatie bv

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 29-11-2024 23:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richarrdd
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 30-11-2024
sacaji schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:46:
[...]

Vriendin gaat van een iPhone 12 pro, is wel tijd :).. ik twijfel nog of ik van me 13 Pro Max naar de 16 pro ga, of wacht op de 17
Waarom niet wachten tot de 18? :P Geintje natuurlijk.. maar je kan je dan beter afvragen: waarom zou je upgraden? Batterij of wil je wat ''nieuws''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Richarrdd schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:07:
[...]

Waarom niet wachten tot de 18? :P Geintje natuurlijk.. maar je kan je dan beter afvragen: waarom zou je upgraden? Batterij of wil je wat ''nieuws''?
Meh, denk meer “nieuws”. Vriendin heeft het,
Voelt lekker en snel, vind dynamic island wel leuk maar om het ervoor te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:18
Dennisdn schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:09:
[...]

Je hebt een instelling (beeldscherm aan) als je die uit zet. Dan gaat de iPhone meteen naar de camera ook al is die uit dus kan je meteen foto’s ermee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
blackmore87 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:09:
[...]

https://www.reddit.com/r/iphone/s/uq9ewJB9Hd

https://www.reddit.com/r/applehelp/s/FDUhnbxrMW

Ik zie in die laatste link iets staan over het gebruik van sleep cycle. Zal het vannacht eens proberen zonder gebruik van die app.
Ondertussen een aantal nachten kunnen laden tot 100%. Sleepcycle is bij mij de boosdoener. Hopelijk komt er snel een softwarematige oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-06 23:38
mv1 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:25:
[...]

Dat klopt, maar snelladen in het algemeen is eigenlijk niet echt goed voor de batterij vanwege de hitte die kan ontstaan.
Hitte is slechts één van de oorzaken.
Het gaat heel ver bij accudegradatie, zelf veel te ver om rekening mee te houden.

- hoge soc (state of charge)
- lage soc
- verschil tussen soc bij aanvang van laden en klaar met laden
- simpelweg tijd

En deze factoren stimuleren elkaar ook weer. Een accu degradeert nu eenmaal, ook wanneer je helemaal niets doet.

Het beste is accepteren en eventueel laten vervangen.

Kreeg bij de AMAC ook weer te horen dat snelladen juist beter is dan traag laden. Of dat Apple met de nieuwe telefoons geen last meer heeft van tot 100% laden. “Dat was vroeger zo”.

Ik corrigeer die mensen niet eens meer, maar uiteindelijk is het gewoon natuurkunde en zit ook de iPhone 16 (pro) vast aan de natuurkundige wetten.

Ze gaan hier in op de EV accu, maar dat is in de basis hetzelfde als de accu in je telefoon.

YouTube: Battery Degradation Scientifically Explained - EV Battery Tech Expla...

[ Voor 43% gewijzigd door Tweak_ers op 02-12-2024 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:32
Nu 2 weken eigenaar van een 16 Pro. Erg fijne upgrade vanaf de 11 Pro. Het lijkt erop dat optimized charging alleen niet werkt. Schiet in 1x door naar 100%. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Bolko schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:13:
Nu 2 weken eigenaar van een 16 Pro. Erg fijne upgrade vanaf de 11 Pro. Het lijkt erop dat optimized charging alleen niet werkt. Schiet in 1x door naar 100%. Meer mensen hier last van?
Meestal heeft die even nodig om je ritme te herkennen. Is het niet te wisselend?

Ik mis al jaren de optie bij Apple om tot max 80% te laden en niet meer door te gaan tot 100%. Net als bij elektrische auto’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Tweak_ers schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 04:16:
[...]

Meestal heeft die even nodig om je ritme te herkennen. Is het niet te wisselend?

Ik mis al jaren de optie bij Apple om tot max 80% te laden en niet meer door te gaan tot 100%. Net als bij elektrische auto’s.
Deze optie bedoel je? Zit er in vanaf de iPhone 15-serie. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXGj9GFvpXZCROvhzodnTYXWQiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSyQgZlTA3ZCUUmtgqLbAxIb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:32
[...]

De optie tot 80% laden heeft de iphone sinds vorig jaar ofzo, sinds dit jaar kun je kiezen of je 80 of 90% wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:32
[...]

Ritme is zeker niet wisselend. Mag hopen dat die na een aantal dagen wel doorheeft dat ik elke ochtend om 7:00 een wekker heb staan. Makkelijker kan ik het de iPhone niet maken haha :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 06:36:
[...]

Deze optie bedoel je? Zit er in vanaf de iPhone 15-serie. ;)

[Afbeelding]
Hahaha, top!
Vanavond komt mijn 16 pro binnen als ik PostNL moet geloven, maar dat is super (Y)

Let wel, hogere soc is maar één van de velen oorzaken van degradatie van de accu.
Onder de 30-40% laten zakken is er ook één van.
En natuurlijk tijd. Ook al gebruik je hem niet, de accu degradeert :+

[ Voor 17% gewijzigd door Tweak_ers op 03-12-2024 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bolko schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:28:
[...]

Ritme is zeker niet wisselend. Mag hopen dat die na een aantal dagen wel doorheeft dat ik elke ochtend om 7:00 een wekker heb staan. Makkelijker kan ik het de iPhone niet maken haha :?
Volgensmij kun je ergens bij Apple ook vinden dat je hiervoor onder Privacy, location services ook 'significant locations' moet aanzetten.

Gevonden:

If Optimized Battery Charging doesn't activate

Optimized charging is designed to engage only in locations where you spend the most time, such as your home and place of work. The feature doesn't engage when your usage habits are more variable, such as when you travel. Because of this, some location settings must be enabled for Optimized Battery Charging to activate.* None of the location information used for this feature is sent to Apple.

Follow these steps:

Go to Settings > Privacy & Security > Location Services and turn on Location Services.

Go to Settings > Privacy & Security > Location Services > System Services and turn on System Customization.

Go to Settings > Privacy & Security > Location Services > System Services > Significant Locations and turn on Significant Locations.

[ Voor 48% gewijzigd door Help!!!! op 03-12-2024 09:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Tweak_ers schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:09:
[...]

Hahaha, top!
Vanavond komt mijn 16 pro binnen als ik PostNL moet geloven, maar dat is super (Y)

Let wel, hogere soc is maar één van de velen oorzaken van degradatie van de accu.
Onder de 30-40% laten zakken is er ook één van.
En natuurlijk tijd. Ook al gebruik je hem niet, de accu degradeert :+
waarom een hogere soc een reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
SamSid schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:32:
[...]

waarom een hogere soc een reden?
Dan moet je de video hierboven eens bekijken, daar wordt het hele proces uitgelegd, maar hogere SOC, leidt tot:
- Electrolyte Decomposition
- SEI Decomposition
- Binder Decomposition
- Transition Metal Dissolution
- Graphite Exfoliation
- Li+ Plating

Als je simpelweg naar oplossingen kijkt komen er bij hogere SOC, twee oplossingen naaivoren, om de degradatie te reduceren (het is niet te voorkomen):
- Beperk de tijd dat de accu op 100% staat
- Limiteer de max charge op <90%

Datzelfde geldt voor lagere SOC, het is beter om bij 20% weer te laden.

Het is niet voor niets dat Apple dit softwarematig inbouwt met uitgesteld laden en blijkbaar vanaf de iPhone 15 met maximale limieten.

Gaat om dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjW5p9YHnCUT_9qQR1ZC69l_-Rg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eHypK1XYOoFrhVehN9QQsSAZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Tweak_ers op 03-12-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:47
Maandag een iPhone 16 Pro Max gekocht, als het goed is komt hij vandaag binnen. Ik kom van een 14 Pro Max, ik kon het niet laten om te upgraden :P

Voor mijn 14 PM had ik altijd Android telefoons, dus ik ben gewend om te upgraden binnen Android. Hoe gaat het overzetten van iPhone naar iPhone in zijn werk? Moet ik bepaalde backups even draaien? Kan ik overzetten met een kabel tussen beide telefoons (wat is de snelste manier om je gegevens over te zetten?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:57
SnoopBok schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:15:
Maandag een iPhone 16 Pro Max gekocht, als het goed is komt hij vandaag binnen. Ik kom van een 14 Pro Max, ik kon het niet laten om te upgraden :P

Voor mijn 14 PM had ik altijd Android telefoons, dus ik ben gewend om te upgraden binnen Android. Hoe gaat het overzetten van iPhone naar iPhone in zijn werk? Moet ik bepaalde backups even draaien? Kan ik overzetten met een kabel tussen beide telefoons (wat is de snelste manier om je gegevens over te zetten?).
Gewoon je nieuwe opstarten en de oude in de buurt houden, een paar keer op de juist knop drukken 1x je wachtwoord invoeren en een uur later heb je een exacte kopie van je 14 naar je 16 gemaakt. makkelijker kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voordat je de upgrade doet zou je even manueel een verse backup naar de icloud kunnen maken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:55
Help!!!! schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:33:
[...]

Voordat je de upgrade doet zou je even manueel een verse backup naar de icloud kunnen maken.
Doet ie zelf al toch?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce

Ik had ook altijd android, nu 1,5j 14 Pro Max en ga in maart ook naar 16 Pro Max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:47
Mschrijver88 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:29:
[...]

Gewoon je nieuwe opstarten en de oude in de buurt houden, een paar keer op de juist knop drukken 1x je wachtwoord invoeren en een uur later heb je een exacte kopie van je 14 naar je 16 gemaakt. makkelijker kan niet.
Dit werkt inderdaad heel makkelijk. Ook op Android werkte dat de laatste jaren steeds beter, maar dit is toch nog wel wat makkelijker. Met name dat ik bij de meeste apps ook niet opnieuw hoef in te loggen (behalve bankieren app etc, wat ook logisch is). Waar ik me wel over verbaasde is dat je geen optie krijgt om te bepalen wat je wil overzetten (bijv. wel apps, maar geen video's).
SuperVeloce schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:14:
[...]

Ik had ook altijd android, nu 1,5j 14 Pro Max en ga in maart ook naar 16 Pro Max :)
De overstap naar de 16 PM bevalt prima tot nu toe, maar is verder ook niet heel wereldschokkend. Wat me opvalt:
- gewicht is een stuk lager voor mijn gevoel, terwijl het uiteindelijk maar een paar gram verschilt, maar is toch duidelijk merkbaar
- camera control, werkt op zich prima maar gebruik het nu vooral om de camera app snel op te starten en te switchen van camera lens
- action button is toch wel lekkerder dan zo'n schuifje op je telefoon. Ik heb een opdracht gemaakt met een menu ertussen zodat ik kan kiezen tussen de zaklamp/stille modus
- 5x zoom lens is naar mijn mening beter dan de 3x zoom lens op de 14 PM, omdat ik het verschil tussen 2x en 3x klein vond
- handig dat als je een foto maakt met een object/mens dat je achteraf portret modus kan aanzetten
- merk niet echt dat het scherm groter is maar ook weer wel, vooral op het homescreen merk ik dat er meer ruimte is, maar qua grootte van de telefoon niet echt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
En usb c is ook wel fijne verandering vind ik

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:41
Ook sinds vanmiddag de 16 pro max binnen, had helaas mijn 15 pro max na 1,5 jaar gesloopt.
Het scheelt wel dat dit de 1ste telefoon in meer dan 10 jaar tijd is waar dat gebeurt, maar ja het blijft zuur.
Dus mezelf maar een kerst cadeautje gegeven, en scheelt hoef ik volgend jaar wellicht alleen de AirPods te vervagen(Watch ook al een half jaar geleden gedaan in mei ofzo).

Ben nu voor de naturel titanium gedaan, dacht eerst aan de foto's niet zo mooi te vinden(Daarom de 15 in wit gehaald toen).
Maar moet zeggen het toch wel een leuk kleurtje is :).
Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.