Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:27
Een paar maanden de 16 Pro in gebruik nu komende van een 15 Pro.
Het enige merkbare voordeel vind ik de batterij, die is aanzienlijk beter.

Echter had ik ook genoeg aan de batterij van de 15 Pro en beviel deze beter qua gewicht.
Resume: een minimale upgrade, achteraf onnodig gebleken. Wel leuk om weer mee te gaan met de hype :)
Nu al zin in september 2025!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:14
Zit te twijfelen om van 14 Pro Max naar 16 Pro te gaan.. voor kwa batterij.. maar neem aan dat je wel makkelijk de dag door komt met de 16 Pro? (ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je je telefoon gebruikt)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 12:57
SuperVeloce schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:57:
Zit te twijfelen om van 14 Pro Max naar 16 Pro te gaan.. voor kwa batterij.. maar neem aan dat je wel makkelijk de dag door komt met de 16 Pro? (ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je je telefoon gebruikt)
Als je hem niet gebruikt red je het zeker een hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mschrijver88 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:59:
[...]

Als je hem niet gebruikt red je het zeker een hele dag!
Wel meer dan 1 dag 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:34
Ik ben van de 14 pro naar de 16 pro gegaan en ben dik tevreden over de batterijduur :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 19:59
TNSN schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:46:
Resume: een minimale upgrade, achteraf onnodig gebleken. Wel leuk om weer mee te gaan met de hype :)
Zo sta ik er ook in, komende van een 13 Pro Max naar een 16 Pro Max. Qua snelheid en scherm merk ik eigenlijk nauwelijks verschil; de batterij van de 13 Pro Max houdt nog 93% van zijn oorspronkelijke capaciteit vast, en in de praktijk houdt de 16 Pro Max het waarschijnlijk wel iets langer vol, maar veel verschil merk ik ook daar niet echt.

Wat een vooruitgang is de extra opslagruimte (128GB op mijn 13 Pro Max was iets aan de krappe kant), USB-C (één lader voor laptop, tablet en telefoon is erg fijn) en waarschijnlijk de camera's (hoewel ik die nog niet uitvoerig genoeg heb gebruikt om daar iets zinnigs over te zeggen). Maar wat zijn telefoons goed geworden als er tussen drie generaties zo weinig nieuws te ervaren valt.

[ Voor 6% gewijzigd door BleuZ op 16-12-2024 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier van de 15 Pro naar 16 Pro omdat het kon. De batterij is stukken beter, maar die Camera Button vier keer gebruikt. Vergeet gewoon dat ‘ie er zit. Dat het scherm iets groter is valt me ook al niet meer op. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:34
BleuZ schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:36:
[...]

Zo sta ik er ook in, komende van een 13 Pro Max naar een 16 Pro Max. Qua snelheid en scherm merk ik eigenlijk nauwelijks verschil; de batterij van de 13 Pro Max houdt nog 93% van zijn oorspronkelijke capaciteit vast, en in de praktijk houdt de 16 Pro Max het waarschijnlijk wel iets langer vol, maar veel verschil merk ik ook daar niet echt.

Wat een vooruitgang is de extra opslagruimte (128GB op mijn 13 Pro Max was iets aan de krappe kant), USB-C (één lader voor laptop, tablet en telefoon is erg fijn) en waarschijnlijk de camera's (hoewel ik die nog niet uitvoerig genoeg heb gebruikt om daar iets zinnigs over te zeggen). Maar wat zijn telefoons goed geworden als er tussen drie generaties zo weinig nieuws te ervaren valt.
True, goede conclusie, die conclusie had ik zelf eigenlijk ook getrokken. van 13 Pro naar 16 Pro. Grootste voordeel is gewoon nog dat we nu eindelijk richting een aansluit/laadkabel gaan. 16 Pro is ietsje snappier/sneller in gebruik maar zeer marginaal.
THE_BASE schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:37:
Hier van de 15 Pro naar 16 Pro omdat het kon. De batterij is stukken beter, maar die Camera Button vier keer gebruikt. Vergeet gewoon dat ‘ie er zit. Dat het scherm iets groter is valt me ook al niet meer op. :)
Same, ik ben zo gewend om via lockscreen camera app te openen. Krijg dat ook niet echt meer afgeleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:01
Scrtz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:37:
[...]
Same, ik ben zo gewend om via lockscreen camera app te openen. Krijg dat ook niet echt meer afgeleerd.
Dit had ik ook…. Camera-knop van lockscreen afhalen… 2 dagen misgrijpen maar dan ben je er aan gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
Dennisdn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:44:
[...]

Dit had ik ook…. Camera-knop van lockscreen afhalen… 2 dagen misgrijpen maar dan ben je er aan gewend :)
Waarom zou je dat willen afleren? Het is niet verkeerd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:37:
Hier van de 15 pro Max naar de 16 pro Max, maar batterij duur vind ik niet bijzonder beter.
Wellicht was je batterij al iets versleten, dat je denkt zo hè batterij duur is echt beter ? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:14
Carlos0_0 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:25:
[...]

Hier van de 15 pro Max naar de 16 pro Max, maar batterij duur vind ik niet bijzonder beter.
Wellicht was je batterij al iets versleten, dat je denkt zo hè batterij duur is echt beter ? :).
Ja dan merk je het meer. Ik ga in maart naar de 16 Pro / Pro Max.. heb dan de 14 Pro Max 2j

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:27
Ik laad de batterij standaard maar tot 80% op, en ik kom vaak niet onder de 35% uit. Maar is inderdaad afhankelijk van hoeveel je hem gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:25:
[...]

Nee, hoor. De batterij van de vorige iPhone zat op 100%. Maar toch kan ik veel makkelijker een dag door en nog voor het slapen gaan boven de 50% zitten. Dat was bij de oude toch eerder rond de 30%.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Mschrijver88 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:23:
[...]

Waarom zou je dat willen afleren? Het is niet verkeerd ofzo.
Zeker niet, maar als je de knop actief wil gebruiken is het een manier om af te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:34
TNSN schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:41:
[...]

Ik laad de batterij standaard maar tot 80% op, en ik kom vaak niet onder de 35% uit. Maar is inderdaad afhankelijk van hoeveel je hem gebruikt. :)
Bij mij einde dag 10% standaard, met gloednieuwe iPhone 16 Pro. Maargoed accountmanager dus hele dag bellen, whatsappen en foto's maken bij taxaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:29
Ik heb een iPhone XR en die begint nu wel "op" te raken: accu minder, trilfunctie defect etc.

Nu overweeg ik een iPhone 16 of 16 Pro (of 15 Pro?).

Wat is wijsheid, ik doe denk ik gemiddeld langer dan normaal met een telefoon. Indertijd ook XR gekozen voor foto's te maken.

Prijs is natuurlijk wel verschil, maar dat is niet het belangrijkste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
ivo-nl schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:31:
Ik heb een iPhone XR en die begint nu wel "op" te raken: accu minder, trilfunctie defect etc.

Wat is wijsheid, ik doe denk ik gemiddeld langer dan normaal met een telefoon. Indertijd ook XR gekozen voor foto's te maken.

Ik zou zeggen, pak het laatste model, die heeft onder de streep ook de langste ondersteuning voor software updates etc. Als je nu een ouder model pakt van vorig jaar heb je ook een jaar minder ondersteuning.
Zeker gezien je er zo lang mee doet de investering wel waard.

Zucht...

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou als ik jou was voor de reguliere iPhone 16 gaan!

Dan heb je al een fantastische upgrade ten opzichte van de XR. Daarnaast weer lekker lang software updates.

De 16 Pro is natuurlijk beter, maar niet “wow ik heb een totaal andere telefoon dan de 16”-beter. Je zou dan kunnen overwegen om een deel van het geld dat je bespaart dan te steken in het 256 GB model… er vanuitgaande dat je je telefoon weer zo lang houdt, is extra opslagruimte het misschien wel waard. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 19-12-2024 05:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88

Aangezien je er zo lang mee doet, lekker de 16 pro, 3 jaar terug was 60hz al ouderwets laat staan in 2029 wanneer jij je gewone 16 nog zou gebruiken, dus nogmaals de 16 pro:) prijsverschil is verwaarloosbaar als je het uitsmeert over 5-6 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mschrijver88 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:50:
[...]

Aangezien je er zo lang mee doet, lekker de 16 pro, 3 jaar terug was 60hz al ouderwets laat staan in 2029 wanneer jij je gewone 16 nog zou gebruiken, dus nogmaals de 16 pro:) prijsverschil is verwaarloosbaar als je het uitsmeert over 5-6 jaar.
Er is niks mis met 60hz voor vele ;)

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:29
Dank voor de commentaren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-06 22:55
Carlos0_0 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:54:
[...]
Er is niks mis met 60hz voor vele ;)
Het is net zoiets als de 8GB ram van de Mac's. Een hoop mensen kunnen best uit de voeten met 8GB ram. Maar het is niet meer van deze tijd, ook niet als je naar de concurrenten kijkt. En de upgrade kost een hoop extra geld (nou ja, sinds kort niet meer). Het is niet dat de gewone iphone in de midrange telefoon prijs zit.

Ik kon me vroeger prima met 60hz redden. Maar mijn huidige iphone heeft 120hz. Terug naar 60hz zou wel als een achteruitgang voelen. Ook omdat de jaarlijkse upgrades tegenwoordig nou ook niet baanbrekend zijn.

Voor mij is het hz onbelangrijk genoeg om er een nieuwe pro voor te kopen, maar belangrijk genoeg om dan maar een jaartje extra te wachten en dan te kijken of Apple eindelijk het wel brengt naar de gewone iphone, of eventueel een nieuwe pro te kopen van het model van een jaar geleden.
Dat deed ik ook met mijn huidige 13 pro. Toen Apple best wat vroeg voor de nieuwe 14 terwijl dat ding amper meer bood dan de 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:04
PrimusIP schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:41:
[...]

Het is net zoiets als de 8GB ram van de Mac's. Een hoop mensen kunnen best uit de voeten met 8GB ram. Maar het is niet meer van deze tijd, ook niet als je naar de concurrenten kijkt. En de upgrade kost een hoop extra geld (nou ja, sinds kort niet meer). Het is niet dat de gewone iphone in de midrange telefoon prijs zit.

Ik kon me vroeger prima met 60hz redden. Maar mijn huidige iphone heeft 120hz. Terug naar 60hz zou wel als een achteruitgang voelen. Ook omdat de jaarlijkse upgrades tegenwoordig nou ook niet baanbrekend zijn.

Voor mij is het hz onbelangrijk genoeg om er een nieuwe pro voor te kopen, maar belangrijk genoeg om dan maar een jaartje extra te wachten en dan te kijken of Apple eindelijk het wel brengt naar de gewone iphone, of eventueel een nieuwe pro te kopen van het model van een jaar geleden.
Dat deed ik ook met mijn huidige 13 pro. Toen Apple best wat vroeg voor de nieuwe 14 terwijl dat ding amper meer bood dan de 13.
Als de jaarlijkse upgrades niet de moeite waard zijn, dan is het Pro-model van vorig jaar toch ook een goede deal?

Het niet hebben van 120Hz is kennelijk geen dealbreker voor de meeste consumenten. Anders had het er allang op gezeten.

En zo gaat het met Apple, met alles. Is wellicht voor sommigen niet wenselijk, maar de massa boeit het echt niets.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 22:43

Quakie

quakelen

Precies, mijn pro (of mijn iPad zelfs) staat regelmatig op low power mode.. dan is scherm ingesteld op 60hz om batterij te besparen.. Ik merk het verschil niet….

Je zou het dus kunnen testen bij kennissen om te zien of het jou wel opvalt.. Neem aan dat je het gelijk merkt als je er gevoelig voor bent…

Ik zie bijv bij oled schermen soms heel lichttrillen.. Schijnt ook een ding te zijn en heeft ook niet iedereen last van.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quakie schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:39:
Precies, mijn pro (of mijn iPad zelfs) staat regelmatig op low power mode.. dan is scherm ingesteld op 60hz om batterij te besparen.. Ik merk het verschil niet….

Je zou het dus kunnen testen bij kennissen om te zien of het jou wel opvalt.. Neem aan dat je het gelijk merkt als je er gevoelig voor bent…

Ik zie bijv bij oled schermen soms heel lichttrillen.. Schijnt ook een ding te zijn en heeft ook niet iedereen last van.
Ik heb voor mijn werk een SE 3de generatie, en prive een 16 pro max.
Ik zie het verschil echt niet werken beide prima, heb mijn vorige 15 pro max eens ingesteld op limiet van 60hz. Merkte geen verschil als nog(Kan in de toegankelijkheid opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05

Aight!

'A toy robot...'

Ik snap niet goed de pricing van de iPhone 16 Pro Max, 256 gb

Via apple kost deze: €1479
Via vodafone is deze: €1344
Via mobiel.nl is deze: €1307

Waarom is het bij apple zo veel duurder?

Heb nu een 13 pro max en twijfel om over te stappen. Telefoon is eigenlijk nog prima, maar een nieuwe is altijd leuk haha. Normaal ging ik altijd over als ze ook echt een nieuw design hebben. Het grote formaat scherm voldoet daaraan :P. Daarbij is USB C ook wel fijn en natuurlijk Apple AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:37
Aight! schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:53:

Heb nu een 13 pro max en twijfel om over te stappen. Telefoon is eigenlijk nog prima, maar een nieuwe is altijd leuk haha. Normaal ging ik altijd over als ze ook echt een nieuw design hebben. Het grote formaat scherm voldoet daaraan :P. Daarbij is USB C ook wel fijn en natuurlijk Apple AI.
Apple biedt zelden kortingen aan. De prijs die op Apple.nl wordt vermeld, is doorgaans de prijs waarvoor de iPhone sinds de release wordt aangeboden. Een prijsdaling bij Apple is uitzonderlijk en vindt meestal pas plaats wanneer nieuwe iPhone (Pro)-modellen worden geïntroduceerd. Uit ervaring blijkt dat de prijzen van eerdere iPhone-modellen dan met ongeveer €100 tot €200 dalen. De Pro-modellen maken plaats voor de nieuwe Pro-varianten, terwijl de vorige generatie doorgaans niet langer via Apple zelf verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:13

Met een abonnement krijg je iets korting op de mobiel, deze prijs kan je vaak niet betalen zonder abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Apple hanteert gewoon de adviesprijs. Winkeliers kunnen daar wat onder gaan zitten, als ze bijvoorbeeld veel modellen op voorraad hebben en daarvan af willen, als ze meer omzet willen draaien (en daarvoor dus winstmarge willen opgeven) of als ze geloven dat ze op accessoires direct meer winst kunnen maken (“Hier is €50 korting op de iPhone. Oh, trouwens, kunnen we u nog interesseren voor een oplaadblokje, kabel, hoesje en screenprotector voor €100?”)

En korting in combinatie met een abonnement is ook goed te doen: goede kans dat je €20-€30 per maand betaalt voor het abonnement, waarop de marges enorm zijn en waar je 1 of 2 jaar aan vast zit. Bonuspunten voor de provider als je vervolgens blijft plakken. Dan is die iets lagere verkoopprijs het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 18:45
Ik mis de actiemode bij video in de iPhone 16 Pro Max. Ik kan er niet direct een camera instelling voor vinden.
De 0’5 camera kan ik ook niet selecteren…
In foto mode is die er wel. Iemand zelfde probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06 01:08
bluesparkle schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:25:
Ik mis de actiemode bij video in de iPhone 16 Pro Max. Ik kan er niet direct een camera instelling voor vinden.
De 0’5 camera kan ik ook niet selecteren…
In foto mode is die er wel. Iemand zelfde probleem of een oplossing?
Actiemodus gebruiken op de iPhone
Zo werkt het:

Zorg dat je voldoende licht hebt.
Open de Camera-app op je iPhone.
Veeg opzij om de videofunctie te activeren.
Tik op de knop voor Actiemodus. Deze ziet eruit als een rennende persoon.
Begin met de opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:00
Michie23 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 03:00:
[...]

Actiemodus gebruiken op de iPhone
Zo werkt het:

Zorg dat je voldoende licht hebt.
Open de Camera-app op je iPhone.
Veeg opzij om de videofunctie te activeren.
Tik op de knop voor Actiemodus. Deze ziet eruit als een rennende persoon.
Begin met de opname.
werkt volgens mij niet bij alle resoluties. Dus het kan zijn dat die iets beneden gezet moet worden voordat de optie actiemodus verschijnt

• BleuZ
Ik heb de oplaad limiet van mijn iPhone 16 Pro Max constant op 80% staan, maar toen ik vannacht wakker werd merkte ik dat de telefoon toch naar 100% was opgeladen. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik vraag me af of er anderen hier zijn die dit herkennen?

Ter info: optimised Battery Charging staat uit en de telefoon lag (zoals altijd) aan een 5W oplader, vandaar het oranje in de batterij grafiek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MozUGwW.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
BleuZ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:27:
Ik heb de oplaad limiet van mijn iPhone 16 Pro Max constant op 80% staan, maar toen ik vannacht wakker werd merkte ik dat de telefoon toch naar 100% was opgeladen. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik vraag me af of er anderen hier zijn die dit herkennen?

Ter info: optimised Battery Charging staat uit en de telefoon lag (zoals altijd) aan een 5W oplader, vandaar het oranje in de batterij grafiek.

[Afbeelding]
Een batterij heeft soms kalibratie nodig, dus het is zeker wel de bedoeling. Zo eens in de twee á drie weken zal je iPhone laden tot 100%. Is normaal en zelfs verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:22

[Afbeelding]
Een keer in de zoveel laad cyclus wordt hij wel helemaal opgeladen om te kalibreren en de batterij conditie opnieuw te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

[Afbeelding]
Hier een Pro (non-Max) waar ik hetzelfde constateer. Gok dat dit bewust gebeurt om de zoveel keer eenmalig volledig opladen, hier ook opladen tot 85% ingesteld.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BleuZ
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:33:
[...]

Een batterij heeft soms kalibratie nodig, dus het is zeker wel de bedoeling. Zo eens in de twee á drie weken zal je iPhone laden tot 100%. Is normaal en zelfs verstandig.
Dat een batterij gekalibreerd moet worden begrijp ik – bij mijn laptop met AlDente forceer ik een vergelijkbare oplaad limiet, en dan kalibreer ik zo af en toe zelf. Voor zover ik me kan herinneren werd dit niet benoemd toen ik deze functie aan heb gezet, en het voelt een beetje onhandig om de gebruiker er niet van op de hoogte te stellen dat dit te verwachten is. Het eerste wat ik als gebruiker dan denk is: "Hè, maar ik heb die limiet toch ingesteld? Waarom houdt 'ie er zich niet aan? Kan ik daar in de toekomst wel van op aan?" Maar goed: fijn om te weten dat dit de bedoelde gang van zaken is.

[ Voor 10% gewijzigd door BleuZ op 26-12-2024 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
BleuZ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:53:
[...]

Dat een batterij gekalibreerd moet worden begrijp ik – bij mijn laptop met AlDente forceer ik een vergelijkbare oplaad limiet, en dan kalibreer ik zo af en toe zelf. Voor zover ik me kan herinneren werd dit niet benoemd toen ik deze functie aan heb gezet, en het voelt een beetje onhandig om de gebruiker er niet van op de hoogte te stellen dat dit te verwachten is. Het eerste wat ik als gebruiker dan denk is: "Hè, maar ik heb die limiet toch ingesteld? Waarom houdt 'ie er zich niet aan? Kan ik daar in de toekomst wel van op aan?" Maar goed: fijn om te weten dat dit de bedoelde gang van zaken is.
Ik ben het met je eens dat het niet geheel duidelijk is.

In de screenshots die je deelt zie je boven een stuk tekst met uitleg over de limieten die je in kunt stellen. Er staat ook een link met 'Learn more'. Als je daar op klikt wordt uitgelegd hoe je zo'n limiet in kan stellen. Daar staat:
If you have Charge Limit set to less than 100 percent, your iPhone will occasionally charge to 100 percent to maintain accurate battery state-of-charge estimates.
Bron: https://support.apple.com/en-us/108055

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:57
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar een iPhone 16 pro, maar ik lees veel verhalen over de slechte batterij duur. Is dit nog steeds relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
CryRaven schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:14:
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar een iPhone 16 pro, maar ik lees veel verhalen over de slechte batterij duur. Is dit nog steeds relevant?
Ik zou zeggen: lees even twee pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:40
Slechte batterijduur?? Geen idee wat je verwacht maar ik haal met moeite 50% op het einde van dag.

Vandaar dat ik het nu ook anders wil aanpakken.

Ik laad hem nu op tot max 80% aangezien ik toch makkelijk door de dag heen geraak.
Is dat dan de beste keuze als je toch die extra "juice" niet nodig hebt of is dat geoptimaliseerd laden toch het beste?

Ik laad hem ook draadloos 's nachts op via een stand. Zo gebruik ik hem dan ook als wekker.
Verder laad ik em vaak ook draadloos even op via woon/werk verkeer (30-45 minuutjes enkele rit).
Vandaar dat ik ook meestal rond de 70% heb als ik weer ga slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
ik lees veel verhalen over de slechte batterij duur.
Ik lees best veel Apple-nieuws sites maar echt nergens een verhaal gelezen dat de batterij van de 16 slecht is. Hooguit wat n=1 ervaringen bijvoorbeeld hier op Tweakers, maar dat zijn allemaal persoonlijke configuratie- of bug-drains…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
Waar lees je die verhalen dan? Ben heel benieuwd, dan weet ik welke websites ik vanaf heden kan negeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Mschrijver88 op 27-12-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:57
Mschrijver88 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:20:
[...]

Waar lees je die verhalen dan? Ben heel benieuwd, dan weet ik welke websites ik vanaf heden kan negeren.
Onder andere Reddit en op wat losse sites waarvan ik de naam niet meer weet. Deze kan ik negeren als ik de reacties hier zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pro 1TB Black binnengekregen. (~€1600 voor gelapt met kapotte doos bij Belsimpel, zat eigenlijk naar 512 te kijken) Is wel enorm hard wennen na jarenlang het fijne 12 Mini formaat; al typt dit wel iets lekkerder. Maar het belangrijkste is: eindelijk een accu die de dag lijkt te kunnen overbruggen met een beetje marge*, wonderen bestaan nog. Alles lekker vlot ook. :) Camera is leuk.

* = noot: om 10:00 van de lader en nu om 01:30 nog 35% over. Mijn telefoon wordt redelijk zwaar belast in standby ivm apps in ontwikkeling die wat dingen doen. Zonder zou ik denk ik rustig tenminste 55%-60% over hebben. Om even nog een perspectief te schetsen qua accuduur.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:43
Sinds een paar dagen een iPhone 16 Pro in mijn bezit.
Wat mij opvalt is dat de Always on functie niet werkt als de functie "niet storen" ingeschakeld is, in mijn geval is dat iedere dag tussen 22.00 uur en 8.00 uur.
Vind het toch wel een handige functie, kan ik mijn wekker met te felle verlichting eindelijk de deur uit doen.
Buiten de niet storen uren blijft de always on wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:00
surfing john schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:18:
Wat mij opvalt is dat de Always on functie niet werkt als de functie "niet storen" ingeschakeld is, in mijn geval is dat iedere dag tussen 22.00 uur en 8.00 uur.
Vind het toch wel een handige functie, kan ik mijn wekker met te felle verlichting eindelijk de deur uit doen.
Gaat bij jou de slaapmodus aan om 22u? Zie gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57
Als je je hand een halve meter voor de telefoon beweegt gaat het scherm weer aan met de wekker-view (in het rood).
Gaat na een tijdje weet uit inderdaad.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
turkeyhakan schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:32:
[...]

Gaat bij jou de slaapmodus aan om 22u? Zie gezondheid.
Nee die staat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Is het ook strak op die tijden of “zo ongeveer”?
In het laatste geval kan het bedoeld gedrag zijn. Als wij ‘s avonds alleen de sfeerverlichting aan hebben staan gaat het AOD al vrij snel uit omdat de iPhone het dan te donker vind…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:52:
[...]

In het laatste geval kan het bedoeld gedrag zijn. Als wij ‘s avonds alleen de sfeerverlichting aan hebben staan gaat het AOD al vrij snel uit omdat de iPhone het dan te donker vind…
Is toch wel gek eigenlijk, always on is hier toch juist voor(Altijd aan).
Ik gebruik het zelf niet het staat uit, maar je zou zeggen dat altijd aan is als je het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Jan_V schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:41:
[...]

Als je je hand een halve meter voor de telefoon beweegt gaat het scherm weer aan met de wekker-view (in het rood).
Gaat na een tijdje weet uit inderdaad.
Dat wordt dan regelmatig ‘s nachts zwaaien of dat mijn nachtrust ten goede komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Dennisdn schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:52:
[...]

Zou best eens kunnen, eerlijk gezegd nog niet opgevallen, moet ik rond 22.00 uur maar eens in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Carlos0_0 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:55:
[...]

Is toch wel gek eigenlijk, always on is hier toch juist voor(Altijd aan).
Ik gebruik het zelf niet het staat uit, maar je zou zeggen dat altijd aan is als je het gebruikt.
Niet storen is ook niet gestoord worden door een always-on display. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 14:57
surfing john schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:55:
[...]

Dat wordt dan regelmatig ‘s nachts zwaaien of dat mijn nachtrust ten goede komt…
Haha, als je de hele nacht wilt weten hoe laat het is, zeker. Maar wakker zijn is sowieso niet goed voor de nachtrust 😀

Waarom wil je 's nachts weten wat de tijd is?
Op zich snap ik nog dat wanneer je om 6 uur wakker bent en de wekker om half 7 staat dat het handig is om even te kijken of je er uit moet of nog door kunt slapen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• surfing john
Jan_V schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:02:
[...]

Haha, als je de hele nacht wilt weten hoe laat het is, zeker. Maar wakker zijn is sowieso niet goed voor de nachtrust 😀

Waarom wil je 's nachts weten wat de tijd is?
Op zich snap ik nog dat wanneer je om 6 uur wakker bent en de wekker om half 7 staat dat het handig is om even te kijken of je er uit moet of nog door kunt slapen.
Ik ben een onrustige slaper en dan is het voor mijn gemoedsrust relaxter om dan toch even te weten hoe laat het is/te weten hoe lang ik nog kan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 16:11
Ik zit er aan te denken om te upgraden (van XS Max) naar 16 Pro Max. Ik wilde het eigenlijk gelijk met de lancering doen maar ik werd in twijfel gebracht door berichten rondom het 'kernel panic' probleem waarbij iPhone 16 pro regelmatig (paar keer per dag) crashte en vanzelf rebootte, of in sommige gevallen bevroren bleef. Later werd dit probleem in iOS 18.1 geadresseerd. Daarna lees ik sporadisch dat er toch mensen zijn met hetzelfde probleem. Vandaar mijn vraag hier:

Heeft jouw iPhone 16 Pro (Max) - nog steeds - last van onregelmatige reboots/crash/freezes?

[ Voor 0% gewijzigd door Omid op 30-12-2024 17:56 . Reden: Max toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omid schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:55:
Ik zit er aan te denken om te upgraden (van XS Max) naar 16 Pro Max. Ik wilde het eigenlijk gelijk met de lancering doen maar ik werd in twijfel gebracht door berichten rondom het 'kernel panic' probleem waarbij iPhone 16 pro regelmatig (paar keer per dag) crashte en vanzelf rebootte, of in sommige gevallen bevroren bleef. Later werd dit probleem in iOS 18.1 geadresseerd. Daarna lees ik sporadisch dat er toch mensen zijn met hetzelfde probleem. Vandaar mijn vraag hier:

Heeft jouw iPhone 16 Pro (Max) - nog steeds - last van onregelmatige reboots/crash/freezes?
Eigenlijk is het slim om niet direct met de launch over te stappen, aangezien je dan nog amper hoesjes / screenprotectors etc heb.
Ik ben eigenlijk wel blij ik nu pas sinds deze maand de 16 pro max heb, dan hoef ik ook niet alles direct ver nieuwen met een release(watch in mei gedaan bijv).

Maar mijn 16 pro max is nog niet 1 keer gereboot of iets, toch best knap dat je twijfel kwam door berichten toen het toestel nog niet uit was(Aangezien je hem bij de release gelijk wou halen).
En als het echt z'n probleem is bij de 16, dan had je er wel veel meer over gelezen. volgens mij hier nog niet iemand over gehoord(Sinds begin december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32

Heb hem sinds de release en geen een keer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Ik heb dat nooit gehad bij de 16 pro Max.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:34
kamerplant schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:59:
[...]

Ik heb dat nooit gehad bij de 16 pro Max.
En ik nooit bij de 16 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 18:45
Ashwani schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:56:
[...]
werkt volgens mij niet bij alle resoluties. Dus het kan zijn dat die iets beneden gezet moet worden voordat de optie actiemodus verschijnt
Dit was inderdaad de oplossing, na wijzigen resolutie naar 1080 60fps waren de 0.5 en 5.0 lens beschikbaar.
Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
And my axe!

sorry

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 10-06 14:10
Één van m'n goede voornemens dit jaar is open staan voor verandering en opzoeken daar waar het nodig is.

Vandaar dat ik na 15 jaar Android (met een korte uitstap naar Windows Phone omdat er een Samsung Omnia door een prijsfout erg goedkoop was te krijgen) ben overgestapt naar de IPhone 16 Pro.

Na een dagje spelen voelt ik me helemaal thuis in IOS. Het scheelt dat ik voor m'n werk een MacBook Pro gebruik, eigenlijk is dit gewoon de touch versie daarvan. Met die gedachte ipv vergelijken met Android, mis ik eigenlijk niks.

ps, maanden geleden een Apple MagSafe wallet gekocht voor m'n Pixel 8 Pro, stiekem moest daar gewoon een iPhone bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
agoNITE schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:52:
Één van m'n goede voornemens dit jaar is open staan voor verandering en opzoeken daar waar het nodig is.

Vandaar dat ik na 15 jaar Android (met een korte uitstap naar Windows Phone omdat er een Samsung Omnia door een prijsfout erg goedkoop was te krijgen) ben overgestapt naar de IPhone 16 Pro.

Na een dagje spelen voelt ik me helemaal thuis in IOS. Het scheelt dat ik voor m'n werk een MacBook Pro gebruik, eigenlijk is dit gewoon de touch versie daarvan. Met die gedachte ipv vergelijken met Android, mis ik eigenlijk niks.

ps, maanden geleden een Apple MagSafe wallet gekocht voor m'n Pixel 8 Pro, stiekem moest daar gewoon een iPhone bij ;)
Welkom bij de club! Is er dan echt helemaal niets waar je tegenaan gelopen bent? Geen missende apps of iets wat je op Android fijner vond dan nu in iOS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agoNITE
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:11:
[...]

Welkom bij de club! Is er dan echt helemaal niets waar je tegenaan gelopen bent? Geen missende apps of iets wat je op Android fijner vond dan nu in iOS?
Hm, misschien het enige (al is dit een dag verder amper nog wennen). Ik ben Gboard gewend, long press voor speciale karakters mis ik wel. Merk dat dat heel erg in m'n systeem/muscle memory zit.

En het is niet echt missen, maar de digitale klok widget van het lockscreen zou niet misstaan op m'n homescreen. Maar dat is vooral esthetisch, zit toch vaker in apps dan op m'n homescreen!

Daarnaast moest ik ineens aan vroeger denken. Ene keer had ik een Nokia dumbphone, andere keer een Sony Ericsson etc.

Over alle jaren heen heb ik in Google Play misschien wel het meeste uitgegeven aan icon packs, pro versies van custom launchers etc. Ik heb nu zoveel minder apps geïnstalleerd, puur omdat er veel minder aangepast kan worden. Op Android was het ook een gevalletje van "omdat het kan", en dan ga ik los qua alles naar m'n smaak zetten.

Formaat bevalt me ook prima! Wilde juist wat kleiner. Bij bv Samsung lever je er qua hardware op in als je iets anders dan de Ultra neemt. Een normale S24 is niet een kleine Ultra,..ze verschillen op meer punten dan een Pro VS Pro Max.

[ Voor 34% gewijzigd door agoNITE op 04-01-2025 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
agoNITE schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Hm, misschien het enige (al is dit een dag verder amper nog wennen). Ik ben Gboard gewend, long press voor speciale karakters mis ik wel. Merk dat dat heel erg in m'n systeem/muscle memory zit.

En het is niet echt missen, maar de digitale klok widget van het lockscreen zou niet misstaan op m'n homescreen. Maar dat is vooral esthetisch, zit toch vaker in apps dan op m'n homescreen!

Daarnaast moest ik ineens aan vroeger denken. Ene keer had ik een Nokia dumbphone, andere keer een Sony Ericsson etc.

Over alle jaren heen heb ik in Google Play misschien wel het meeste uitgegeven aan icon packs, pro versies van custom launchers etc. Ik heb nu zoveel minder apps geïnstalleerd, puur omdat er veel minder aangepast kan worden. Op Android was het ook een gevalletje van "omdat het kan", en dan ga ik los qua alles naar m'n smaak zetten.

Formaat bevalt me ook prima! Wilde juist wat kleiner. Bij bv Samsung lever je er qua hardware op in als je iets anders dan de Ultra neemt. Een normale S24 is niet een kleine Ultra,..ze verschillen op meer punten dan een Pro VS Pro Max.
Gboard kan ook op de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Driehoek schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:49:
[...]

Gboard kan ook op de iPhone
I know, gisteren heel even geprobeerd. Maar ik wil gewoon zoveel mogelijk de stock apps gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Laatst online: 13-06 01:25

ken-dj

Life is short break the rules

Toch maar weer meegesleurd door de stroom, als een echte tech-junk.

Iphone 16 PM 256GB (tech 21+belkin screenpro)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yc4SndnmYljMDC7OxoGMa1aXSpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaAgZ9dOVvCBfPM6MlJM6u7q.jpg?f=fotoalbum_large

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neusje80
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:35
Net voor de kerst 24Dec, stierf mijn 11, vlug op het fietsje en een 16 gehaald. Alles stond na inloggen weer snel zoals ik gewend was, dankzij de Back-up. Nou ben ik niet zo zware gebruiker en om eerlijk te zijn zie ik nog geen voordelen van de 16 tegen de 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-06 17:43

mv1

agoNITE schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Over welke speciale karakters heb je het?
Als je lang op een letter drukt of bepaalde symbolen, dan krijg je ook de speciale tekens, druk bijvoorbeeld maar is lang op het $ teken. Of bijvoorbeeld op de i.

Edit: fotootje als voorbeeld bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Od8g9zlJmWCdgI3NoD68G7rGYhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfSIB3oMZa6vmYu9mcUyv3lr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door mv1 op 04-01-2025 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
mv1 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:08:
[...]

Over welke speciale karakters heb je het?
Als je lang op een letter drukt of bepaalde symbolen, dan krijg je ook de speciale tekens, druk bijvoorbeeld maar is lang op het $ teken. Of bijvoorbeeld op de i.

Edit: fotootje als voorbeeld bijgevoegd.
[Afbeelding]
Als je bij Gboard lang op de "." duwt op het alfanumerieke keyboard krijg je de optie om verschillende tekens te gebruiken. Je moet dus niet naar een ander keyboard switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Driehoek schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:22:
[...]

Als je bij Gboard lang op de "." duwt op het alfanumerieke keyboard krijg je de optie om verschillende tekens te gebruiken. Je moet dus niet naar een ander keyboard switchen.
Precies dit inderdaad! Maar long press op Android vs keyboard switchen op iOS, er is voor beide wat te zeggen. Het is vooral even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-06 17:43

mv1

Aha duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:33
Ik mag vandaag een iPhone 16 pro ophalen. Ik kom van een iPhone 12 dus hoop dat ik de upgrade ga merken :+ Waarschijnlijk was een iPhone 15/16 ook prima geweest maar wil graag het 120 scherm en betere camera.

Is het nog steeds zo dat ik even een iCloud backup moet maken en vervolgens beide toestellen naast elkaar hou om alles over te zetten?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Rene schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:47:
Is het nog steeds zo dat ik even een iCloud backup moet maken en vervolgens beide toestellen naast elkaar hou om alles over te zetten?
Dat is nog steeds zo. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Even een vraag. Ik ben erg tevreden over mijn Samsung (S24 Ultra).
Echter weet ik uit ervaring dat Apple apparaten heerlijk samenwerken onderling en ik vind de Ultra Watch 2 erg mooi.
Nu heb ik nog een oude iPhone liggen en daarmee wat zaken getest en 2 vallen op.

1) Op Tweakers heb je een pijlknop die je in 1x naar beneden (laatste post) navigeert. Deze kan ik in Safari niet aanklikken. Althans hij reageert niet. Dit heb ik ook gehad met mijn 15 Pro. Hebben jullie hier ook last van?

2) Qua email / agenda gebruik ik Office 365 zakelijk via de Outlook app. Op mijn Samsung heb ik een widget die alle gebeurtenis op volgorde toont behorend bij de standaard MS app. Echter op iOS zie ik bij de widgets alleen widgets staan die de gebeurtenissen van vandaag tonen. Ik vind het prettig dat ik in één oogopslag ook kan zien wat er de rest van de week gepland staat. Hebben jullie hier een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
Shwan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:29:
16 pro 512gb Titanium Black besteld! Samen met een rotsgrijs silicone hoes moet het goedkomen komend jaar!

Het is ook tijd voor nieuwe opladers en ik vroeg mij af wat jullie tips zijn. Ik zoek:

- Oplader voor tijdens het ‘slapen’
- Oplader voor beneden/ aan het bureau
- MagSafe oplader voor in de auto gezien ik nog geen Carplay functie heb. Die van Belkin hoor ik goede dingen over.
Had jij al een keuze gemaakt voor een fatsoenlijke magsafe oplader voor in de auto?
Hier een iPhone 16 pro max besteld maar wil er wel een dat de iPhone ook blijft zitten. Ik betwijfel of een magsafe houder die in de ventilatieroosters vast zit wel de iPhone kan houden (of dat de hele magsafe houder zichzelf verplaatst door het gewicht).

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
jdiezrequejo schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:32:
[...]

Had jij al een keuze gemaakt voor een fatsoenlijke magsafe oplader voor in de auto?
Hier een iPhone 16 pro max besteld maar wil er wel een dat de iPhone ook blijft zitten. Ik betwijfel of een magsafe houder die in de ventilatieroosters vast zit wel de iPhone kan houden (of dat de hele magsafe houder zichzelf verplaatst door het gewicht).
Let vooral ook op de kwaliteit van de magneten. Want ik dacht goedkoop uit te zijn met goedkopere magsave-pucks in mijn brodit houder en dat was 2x duurkoop omdat telefoon er bij de eerste de beste rotonde al af vloog. Met orginele Apple-puck blijft ie wel goed zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 18:31
jdiezrequejo schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:32:
[...]

Ik heb de BELKIN Magnetic Wireless Car Vent Mount besteld en werkt naar wens! Goed in de ventilatierooster duwen, na een paar maanden kan het een keer wat lossig komen door trillingen, kwestie van aanduwen weer. Af en toe bij een harde drempel kan de telefoon vallen, maar tijdens dagelijkse ritten eigenlijk geen last van.

Deze is met oplaadfunctie aan de houder (kabeltje naar je USB-C in je auto of 12v), ik had daarvoor heel lang dezelfde zonder oplader en werkte vergelijkbaar.

Top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:01:
Even een vraag. Ik ben erg tevreden over mijn Samsung (S24 Ultra).
Echter weet ik uit ervaring dat Apple apparaten heerlijk samenwerken onderling en ik vind de Ultra Watch 2 erg mooi.
Nu heb ik nog een oude iPhone liggen en daarmee wat zaken getest en 2 vallen op.

1) Op Tweakers heb je een pijlknop die je in 1x naar beneden (laatste post) navigeert. Deze kan ik in Safari niet aanklikken. Althans hij reageert niet. Dit heb ik ook gehad met mijn 15 Pro. Hebben jullie hier ook last van?

2) Qua email / agenda gebruik ik Office 365 zakelijk via de Outlook app. Op mijn Samsung heb ik een widget die alle gebeurtenis op volgorde toont behorend bij de standaard MS app. Echter op iOS zie ik bij de widgets alleen widgets staan die de gebeurtenissen van vandaag tonen. Ik vind het prettig dat ik in één oogopslag ook kan zien wat er de rest van de week gepland staat. Hebben jullie hier een tip voor?
1: Die knop doet het meer dan prima bij mij

2: Gebruik zakelijk wel de outlook app, echter wil ik geen email of agenda meldingen zien.
Dus meldingen staan bij mijn telefoon uit, ik zit toch achter de laptop(En naar huis gaan is niet meer gebruik maken van de telefoon of werken :) ).
Dus 2 heb ik geen ervaring mee met de widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendol95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 17:10
*snip* dit past beter in V&A

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 07-01-2025 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:06
Shwan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:19:
[...]

Ik heb de BELKIN Magnetic Wireless Car Vent Mount besteld en werkt naar wens! Goed in de ventilatierooster duwen, na een paar maanden kan het een keer wat lossig komen door trillingen, kwestie van aanduwen weer. Af en toe bij een harde drempel kan de telefoon vallen, maar tijdens dagelijkse ritten eigenlijk geen last van.

Deze is met oplaadfunctie aan de houder (kabeltje naar je USB-C in je auto of 12v), ik had daarvoor heel lang dezelfde zonder oplader en werkte vergelijkbaar.

Top ding!
Misschien als alternatief, zo een koppelingsstuk met een haak voor het roosterblad. Mijn ervaring met klemmen zonder haak, is dat ze regelmatig er af vallen door oa trillingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lANvrKJEp9Hjirstb2qVn43tTwg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9QJLIXMeZywM66bTbPKPOQ7M.jpg?f=user_large

Als ik me niet vergis, zijn de ballen universeel en kan je elke houder eraan vastkoppelen ook voor deze Belkin.

Sinds ik zo een koppelstuk gebruik, is het niet meer gevallen in de auto.

Hieronder zo een link voor een afzonderlijk. Anders bij Amazon of Bol.
https://www.temu.com/nl-e...uysfp&refer_page_sn=13554

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-06 09:05

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Rendol95 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:45:
gekke verzoek hier. iemand een Iphone 16 pro 256GB Natural Titanium nieuw (sealed) heeft en het wil omruilen tegen mijn 16 pro 256GB Desert Titanium (sealed)? Ik kan het helaas niet meer omruilen.
Zou dit in v&a zetten.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-06 22:27
Elke nacht plaats ik mijn iPhone op een (trage) Magsafe lader (ik gebruik mijn iPhone als wekker in stand-by mode). Ik laad tot 80%. Ik vraag me af of zo een magsafe lader goed is voor de batterij (vroeger had ik een android en geen ervaring met magsafe laden). thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

bartvde1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:50:
Elke nacht plaats ik mijn iPhone op een (trage) Magsafe lader (ik gebruik mijn iPhone als wekker in stand-by mode). Ik laad tot 80%. Ik vraag me af of zo een magsafe lader goed is voor de batterij (vroeger had ik een android en geen ervaring met magsafe laden). thx
Ik heb vaak gehoord dat het minder goed is maar ik weet niet in welke mate.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
bartvde1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:50:
Wanneer je draadloos gaat laden is de kans op meer hitte een stuk groter dan via draad. De hitte is dan minder goed voor je accu. Laden met een lage wattage is denk ik ook beter vanwege minder hitte. In hoeverre dat echt impact heeft op een lange termijn is moeilijk te zeggen. Ik maak me er geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:14
Hoi!

Ik twijfel om te upgraden vanaf een 13 pro. Nu zie ik alleen dat de verschillen tussen de 15 pro en 16 pro wel erg minimaal zijn. Nieuwprijs scheelt dan ook niet zo veel, maar waarom gaat men hier dan toch voor de 16? Heb ik iets gemist? Alleen de nieuwe CPU zal niet het verschil maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

crimby schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:59:
Hoi!

Ik twijfel om te upgraden vanaf een 13 pro. Nu zie ik alleen dat de verschillen tussen de 15 pro en 16 pro wel erg minimaal zijn. Nieuwprijs scheelt dan ook niet zo veel, maar waarom gaat men hier dan toch voor de 16? Heb ik iets gemist? Alleen de nieuwe CPU zal niet het verschil maken toch?
Volgens mij alleen cpu, betere batterij, visual search (aangezien geen AI in europese unie voorlopig geen meerwaarde) en betere camera. Anders zal het volgens mij hetzelfde zijn.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Hoi!

Hier een mooie vergelijking tussen de iPhone 15 Pro en de iPhone 16 Pro.

TLDR; Er is verschil, maar ook weer niet zo veel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Aah ik zie toch inderdaad wat kleine verschillen tussen de beide. Ik zit naar de pro max te kijken. Binnenkort maar even in de winkel kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Hoi!

Action Button, Camera Button, groter scherm, kleinere bezels, betere camera’s, betere batterij etc…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-06 21:25
Dennisdn schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 07:29:
[...]

Action Button, Camera Button, groter scherm, kleinere bezels, betere camera’s, betere batterij etc…
Ik heb nu een 16 pro Max en in vergelijking met mijn 13 pro merk ik nul verschil. Action en Camera button worden niet gebruikt en met de camera zie ik ook geen verschil. Het enige voordeel voor mij is dat ik geen barsten meer in het scherm heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Drials schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:37:
[...]

Ik heb nu een 16 pro Max en in vergelijking met mijn 13 pro merk ik nul verschil. Action en Camera button worden niet gebruikt en met de camera zie ik ook geen verschil. Het enige voordeel voor mij is dat ik geen barsten meer in het scherm heb.
Maar de verschillen zijn er wel. ;)

Dat jij ze niet gebruikt is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Iemand ervaring met EPD Mobile via Bol.com? Scheelt toch best wat…

https://www.bol.com/nl/nl...yxXuMDhUOPgxoCYtgQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee geen ervaring, maar bij Belsimpel en Amazon is die maar 2 tientjes duurder.

https://www.belsimpel.nl/...rt?utm_source=2001&cntd=1

https://www.amazon.nl/dp/...N=B0DGHMZZMS&linkCode=asn

Hier al wel meerdere keren dingen besteld.

Maar als ik de recensies zo lees, zijn ze eigenlijk bijna allemaal goed.
Maar 2 negatief, en 10 ofzo neutraal. Wat ook een beetje met de vervoerder soms te maken had.

https://www.bol.com/nl/nl...c39ba1130198b987f#ratings

[ Voor 59% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-01-2025 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Carlos0_0 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:46:
Nee geen ervaring, maar bij Belsimpel en Amazon is die maar 2 tientjes duurder.

https://www.belsimpel.nl/...rt?utm_source=2001&cntd=1

https://www.amazon.nl/dp/...N=B0DGHMZZMS&linkCode=asn

Hier al wel meerdere keren dingen besteld.

Maar als ik de recensies zo lees, zijn ze eigenlijk bijna allemaal goed.
Maar 2 negatief, en 10 ofzo neutraal. Wat ook een beetje met de vervoerder soms te maken had.

https://www.bol.com/nl/nl...c39ba1130198b987f#ratings
Ja true. En een dag eerder in huis. Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:19
Ik heb nu al paar weken iPhone 16 Pro en zeer regelmatig probleem dat als ik wil ontgrendelen of direct foto wil maken dit niet werkt. Ook werkt FaceID niet altijd en moet ik met code inloggen.. als ik dan in beginscherm ben en camera open werkt hij nog steeds niet.. Hebben hier meer mensen last van? Of last van gehad en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met mijn 16 pro Max geen last van, maar gisteren wel iemand met de gewoner 16.
Die draait echter de beta's, en met de laatste beta installatie die hij gisteren deed. en extra herstart was het weg.

Maar goed dan draai je de beta, dan kan het uiteraard. geen idee of jij die ook draait ?.
Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.